PlayStation Uncharted 4: A Thief’s End

  • Thread starter Thread starter FaRd!N
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز
همونطور که خبر دارید تعداد زیادی نسخه فیزیکی به دست مردم رسیده و کم کم باید شاهد لیک شدن عکس ها و ویدئو ها از بازی بشیم.

صحبت در مورد داستان بازی، صحنه های حساس، گذاشتن عکس و در کل هرچیزی که باعث اسپویل و حساسیت بشه، فقط و فقط در تگ اسپویلر و با ذکر اینکه داخل اسپویلر چی هست.

**صحبت در مورد قیمت بازی و فروشندگان و کلا هربحثی در رابطه با خرید ممنوع**

با تشکر ویژه از احسان Kaine و آرمان g.o.w برای کمک در آماده سازی این پست

10 حقیقتی که درباره Uncharted نمی‌دانید



sxe4v56vi6c8i8c0xz64.png
آنچارتد 4 آخرین قسمت از این سری محبوب و معروف Action/Adventure (اکشن-ماجراجویی) است.
در سال 2013 بود که اعلام شد نویسنده قسمتهای قبلی بازی یعنی «ایمی هنینگ» در حال نوشتن داستان بازی است. همینطور تایید شد که «جاستین ریچموند» کارگردان بازی خواهد بود؛ اما در سال 2014 بود که هر دو استودیوی ND را ترک کردند.
بعد از مدتی مسئولین استودیو اعلام کردند که بازی توسط نیل دراکمن و بروس استیرلی در حال توسعه است.
اولین تریلر بازی نیز به صورت رسمی در پایان کنفرانس E3 2014 سونی نمایش داده شد.
آنچارتد 4 بعد از سه بار تاخیر خوردن در تاریخ انتشار، بلاخره Gold شد و قرار است در تاریخ May 10, 2016 (بیست و یکم اردیبهشت 1395) منتشر شود.

داستان
داستان سه سال پس از اتفاقات قسمت سوم ،به نظر می رسد نیتن دریک دنیای گنج یابی را رها کرده اما این موضوع مدت زیادی طول نمی کشد چون که سر و کله ی برادر ناتان یعنی سم پیدا شده و از او درخواست کمک میکند و پیشنهاد وسوسه ای انگیزی به او می دهد.
سم و ناتان برای پیدا کردن گنج گم شده ی Henry Avery ، تصمیم می گیرندLibertalia (شهر رویایی دزدان دریایی) که در عمق جنگلهای ماداگساکار است را پیدا کنند.
این شماره بازیبازان را برای پیدا کردن گنج Henry Avery به سفری دور دنیا و محیطهایی همچون،جزیره های جنگلی،مناطق شهری و قلّه های برفی می برد.

شخصیت ها

nathan.png
Nathan Drake
وقتی 5 سال داشت مادرش خودکشی کرد و پدرش حضانت او را به دولت داد. ناتان در پرورشگاه Saint Francis بزرگ شد و زبان لاتین را نیز آموخت. در همین دوران بود که با سفرهای Sir Francis آشنا شد.
در قسمت اول بازی در حالی که به دنبال پیدا کردن تابوت فرانسیس دریک بود، در تابوت او دفترچه خاطراتی پیدا می کند و بر طبق نوشته های آن دفترچه به دنبال پیدا کردن «ال دورادو» می رود.

در قسمت دوم بازی ناتان به دنبال پیدا کردن Shambala است اما در طی جریانات بازی و برخورد با شخصی به نام Zoran Lazarevic's تلاش می کند تا جلوی او را بگیرد تا دستش به Shambala نرسد.

پس از اتفاقات قسمت دوم ناتان به یمن می رود تا Atlantis of the Sands که زمانی فرانسیس دریک بدنبال آن بوده را پیدا کند.

اما حالا در قسمت چهارم بازی شخصیت اصلی و محبوب، که از دنیای گنج یابی خداحافظی کرده تصمیم می گیرد بار دیگر برای پیدا کردن گنج دزدان دریایی به سفری دور دنیا برود.
این بزرگترین ماجراجویی ناتان است و این سفر توانایی های فیزیکی ،حل معما و مهم تر از همه ی اینها بهایی که او حاضر است برای نجات دادن اطرافیانش بپردازد را می سنجد.

sam.png
Sam Drake
برادر ناتان و 5 سال از او بزرگتر است. به نظر می رسد دلیل اصلی ناتان برای پیدا کردن گنج، ناپدید شدن سم بوده است. اینطور که گفته شده، "سم از ناتان کله شق تر است و کمی به دست آوردهای برادرش حسادت می کند."

پانزده سال قبل از اتفاقات قسمت چهارم، در حادثه ای نامشخص، ناتان شاهد تیر خوردن سم و همچنین کشته شدن یک نگهبان بود. ناتان از صحنه گریخته و سم زنده دستگیر و زندانی می شود.
پس از این اتفاقات ناتان به جستجو می پردازد تا بفهمد سم جان سالم به در برده یا نه، اما به این باور می رسد که به علت اثابت گلوله کشته شده است. بعد از آزاد شدن از زندان سم دنبال برادرش می گردد و او را پیدا می کند. ناتان که هیجان زده شده او را برای شام به خانه ی خود دعوت می کند،اما سم به او می گوید که دچار مشکل شده و به کمک او نیاز دارد.

elena.png
Elena Fisher
روزنامه نگار ، شخصیت تلویزیونی و خبرنگار آمریکایی که در تمام قسمتهای بازی ناتان را همراهی می کند. النا علاقه ی زیادی به رمز و رازهای باستانی دارد و برنامه ی تلویزونی او در مورد باستان شناسی باعث می شود که مورد توجه ناتان دریک قرار بگیرد.
ناتان تصمیم می گیرد النا را فریب دهد تا بتواند از طریق برنامه ی تلویزیونی او هزینه ی سفرش را تامین کند. در پی جریانات این قسمت ناتان و النا به هم علاقه مند می شوند.

در قسمت دوم سری، النا در حالی که در تلاش است ثابت کند Zoran Lazarevic's زنده است در نپال ناتان را می بیند و در ادامه ی راه با او همراه می شود در پایان این قسمت رابطه ی عاشقانه ی ناتان و النا جدی تر شده و به هم نزدیک تر می شود.

قبل از اتفاقات قسمت سوم بازی ناتان و النا با هم ازدواج می کنند اما بنا به دلایلی از هم جدا می شوند. النا که حالا خبرنگار شده به یمن سفر می کند. ناتان و سالیوان که به دنبال پیدا کردن Atlantis of the Sands هستند تصمیم می گیرند برای سفر به یمن از النا کمک بگیرند. النا به آنها کمک میکند تا به یمن سفر کنند و پس از اتفاقات زیاد
در پایان این قسمت النا و ناتان دوباره با هم ازدواج می کنند.

در قسمت چهارم بازی ناتان و النا که حالا ازدواج کرده اند ، در آرامش با هم زندگی می کنند تا سر و کله ی برادر ناتان یعنی سم پیدا شده و ناتان برای کمک کردن به دروغ به النا می گوید که برای انجام کار باید به مالزی برود.

sullivan.png
Victor Sullivan
سالیوان یار همیشگی ناتان و از کرکترهای محبوب بازی است. به گفته ی خودش دوران بچگی و پدر خوبی نداشته، به همین دلیل تصمیم گرفته که تشکیل خانواده ندهد. در دوران نوجوانی در نیروی دریایی ایالات متحده خدمت میکرد و پس از آن رو به دزدی آورد و در ازای دزدی برای دیگران از آنها پول می گرفت. سالیوان سپس تحت حمایت Katherine Marlowe قرار گرفت.

وقتی در تلاش برای دزدیدن حلقه ی Sir Francis دریک است به ناتان دریک نوجوان برخورد می کند. بعد از نجات دادن ناتان از دست افراد Marlowe به ناتان پیشنهاد داد که از او مراقبت کرده و به او آموزش دهد و این نقطه ی شروع دوستی چندین ساله ی ناتان و سالیوان بود.
ناتان و سالیوان درموقعیتهای خطرناک زیادی قرار گرفتند و حتی با هم به زندان رفتند. اما سالیوان در همه حال از ناتان حمایت کرده و او را مثل پسر خود بزرگ کرد. حالا سالیوان بار دیگر آماده است تا در ماجراجویی جدید ناتان به کمک کند.

nadin.png
Nadine Ross
او یک مزدور و رئیس گروه مزدورهای آفریقایی به نام Shoreline است. به نظر می رسد Nadine و دار و دسته اش در گذشته مشکلاتی با Victor سالیوان داشته اند. او و همکارش Rafe قصد دارند اجازه ندهند که دست ناتان و برادرش سم به گنج دزدان دریایی برسد.

raph.png
Rafe Adler
او Nadine و افرادش را استخدام کرده که به او کمک کنند تا برای بدست آوردن گنج افسانه ای دزدان دریایی با ناتان و برادرش رقابت کند.

znggg53kbi6f7qvs233x.png

قسمت چهارم بازی عناصر زیادی از گیم پلی نسخه های قبلی را در خود دارد، که همه ی آنها برای قسمت جدید بهبود داده شده اند. بالا رفتن از محیط همانند گذشته یکی از ویژگی های اصلی بازی است. از ویژگی های جدید که در تریلر ها به چشم میخورد، میخ کوهنوردی است که ناتان می تواند به کمک آن از صخره ها بالا برود. همچنین ناتان حالا یک قلاب و طناب هم دارد، که می تواند به وسیله ی آن تاب خورده و به مکانهای دورتر بپرد یا از دست دشمن فرار یا حتی به آنها حمله کند.

سیستم مبارزات تن به تن پویاتر شده است، حالا دشمنان می توانند به ناتان ضد حمله بزنند یا در حین درگیری از سلاح گرم استفاده کنند.
دشمنانی که قصد پرت کردن آنها از لبه ها را دارید حالا میتوانند شما را بگیرند، بازیبازان باید آنها را به زور به پایین پرتاب کرده یا خود هم همراه آنها سقوط کند.

سیستم مخفی کاری تغییرات زیادی داشته است. ناتان می تواند در بین علفها مخفی شود و اگر کسی او را ببیند می توان با دور شدن از محدوده ی دید او دوباره به حالت مخفی درآید.
همینطور سیستم جدیدی در بازی طراحی شده که در صورت شناسایی شدن توسط دشمن، به بازیباز اخطار می دهد و همچنین نشان میدهد که آن دشمن در کدام سمت است.
دشمنانی که از خود تولید صدا می کنند، مانند سوت زدن، هایلایت می شوند.

همانند گذشته نیتن می تواند در هر حالتی تیر اندازی کند، حتی وقتی از روی طناب آویزان است. اشیایی که درون محیط هستند به وسیله ی تیر اندازی قابل تخریبند. به عنوان مثال اگر پشت یک کیسه ی شنی کاور بگیرید، شن درون کیسه با تیر خوردن خالی شده و کاور شما بی استفاده می شود.

برخلاف گذشته در قسمت جدید می توان چراغ قوه ی ناتان را به دلخواه خاموش و روشن کرد. می توان از چراغ قوه برای روشن کردن نقاشی های روی دیوار و اجسام استفاده کرد. ناتان حالا می تواند سر نخهایی پیدا کرده و آنها را به دفترش اضافه کند، در صورتی که در نسخه های قبلی فقط وقتی با معمایی رو به رو می شدید این سرنخ ها به طور خودکار به دفترچه ی ناتان اضافه می شد.

بازی دارای وسایل نقلیه کاملا قابل کنترل است. ناتان حالا می تواند سوار جیپ النا شده و محیط های بازی که تا حدودی تخریب پذیر هستند طی را کند. همچنین او می تواند وسایل نقلیه دشمنان را تصرف کند، و همینطور به دشمنانی که قصد گرفتن وسیله ی نقلیه ی او را دارند حمله کند.

آخرین مورد مشاهده شده در زمینه ی گیم پلی اضافه شدن سیستم انتخاب دیالوگ است. بازیبازان میتوانند دیالوگهایی مانند اتفاقات گذشته ای که برای ناتان افتاده را انتخاب کنند،اما این دیالوگها تاثیری در روند داستان ندارند.

e7f7wls53zwtalchfynx.png
با توجه به نسخه ی Beta بخش چند نفره ی بازی دچار تغییراتی شده.
سیستم aiming بازی کمی سنگین تر شده و همچنین قلاب و طناب بخش تک نفره در این بخش نیز حضور دارد،که می توان توسط آن با یک ضربه دشمن را از پای در آورد.
سیستم down و revive که در نسخه های قبلی وجود نداشت به بازی اضافه شده است.
همینطور دو مورد کاملا جدید با نامهای Mystical و Sidekick به بازی اضافه شده.
Mystical ها قدرت های جادویی و فوق طبیعی هستند که اغلب در بخش داستانی قسمتهای قبلی بازی شاهد آنها بودیم.

Mystical های معرفی شده در بتا:

staff.png
Staff of Ayar Manco

این Mystical با ارسال امواجی بازیکنان تیم حریف را بر روی نقشه علامتگذاری می کند.


Wrath of El Dorado
یک توتم که باعث احضار El dorado می شود و با پخش کردن ارواح ،به دشمنانی که در نزدیکی توتم هستند آسیب می زند.


Cintamani Stone
با استفاده از این Mystical میتوان هم تیمی های خود را در یک چشم به هم زدن Revive کرد.


Indra's Eternity
پرتاب کردن این Mystical باعث بوجود آمدن محیطی می شود که سرعت بازیکنان هنگام ورود به آن بسیار کم می شود.


Spirit of the Djinn
این Mystical به شما قدرت ماوریی می دهد و باعث می شود با سرعت بسیار زیادی حرکت کنید و ضربات مهلکی را به دشمن وارد کنید.

Sidekick یا همان دستیار ،افرادی هستند که توسط هوش مصنوعی بازی کنترل م شوند و در طول بازی می توان برای برنده شدن از آنها استفاده کرد.
Sidekick های معرفی شده در بتا:


Sniper
تک تیر اندازی که میتوان آن را در نقطه ی دلخواه قرار داد تا به دشمنانی که در محوطه ی دیدش هستند شلیک کند.


Savior
دستیاری دیگر که شما و هم تیمی هایتان را Revive می کند و همینطور به تیم شما مهمات می رساند.


Hunter
با سرعت زیاد دنبال دشمنان دویده و دستهای آنها را میگیرد تا بتوان به راحتی بر آنها غلبه کرد.


Brute
این دستیار قدرت تیر اندازی زیادی دارد و با Machine gun ای که در اختیار دارد به دشمنان شما حمله می کند.


Gear
مهمات(Gear) بازی شامل پنج مورد ،Grenade،Revivepak،Mine،C4و Smoke bomb است که هرکدام از آنها را می توان در حین بازی چند بار آپگرید کرد.

شخصیتهای قابل بازی در بخش Multiplayer:
Nathan Drake
Elena Fisher
Sam Drake
Victor Sullivan
Charlie Cutter
Chloe Frazer
Zoran Lazarević
Harry Flynn
Katherine Marlow
Knot
Orca

اسلحه ها

اسلحه های بزرگ(Long Guns)
AK-47
FAL
M14 Custom
XCR-160
MP34a
Mettler M-30
HS39Copperhead SR7
Mazur LDR
Spezzotti 12 guage

Pistols
Aegis 9mm
Para .45
Raffica
Fossa R-81
Revolver
Pistole

اسلحه های سنگین
RPG
Barok .44
Condor
ARX-160
China Lake GL
Stoner 63




 
Last edited by a moderator:
بنظر من خیلی شبیه اولین تریلر آنچارتد هست (اونی که اصلاً اسم نداشت! :دی watch?v=l4fahAdNHpM )
اکشنش خیلی سریع بود و با اون وضع هوش مصنوعی باید با سرعت نور استراتژی ریخت برای گام بعدی :دی.

اینکه نمیشه دوتا اسلحه بیشتر برداشت منو خوشحال میکنه. حس ادونچری میده :دی.
 
کسی امار داره از فریم بازی چیزی ذکر شده یا نه؟
ویرایش:
Although we are still in the pre-alpha stage of development, everything you see in the video is in-game and in real-time running at 1080p and a stable 30hz. It’s looking pretty spectacular already and we still have quite some time to optimize and refine our technology to make this the best looking and playing Uncharted game to date.
stable 30hz
یعنی 30 فریم؟
 
واقعا نمی دونم دوستان انتظارشون از گرافیک یه Video Game اونم توی سال 2014-2015 چیه !؟ من موقع کنفرانس گیمپلی رو به صورت پیکسلی/کیفیت موبایل از توییچ می دیدم و با این وجود کرک و پرم ریخت !!
اگر فکر می کنید جای دیگه بهتر از این در انتظارتونه ..بفرمایید ما اینجا موجود نداریم !! :|
 
کرک و پرمان ریخت ...
اصلا باورم نمیشد همه چیز بازی درین حد خوب باشه . گیمپلی و فیزیک و دورنما و انیمیشنها و هوش مصنوعی و ...
در مورد گرافیک هم احتمالا چشمای من مشکل دارن . چون هیچ گونه دانگریدی احساس نکردم . تازه این نسخه پری آلفا ست .
برید چند تا مقایسه از نسخه های پری آلفا و فاینال بازیهای دیگه بگیرید خودتون تا تهش میرید ...
قشنگ احساس می کردم دارم فیلم آوارتارو می بینم ...:-o

پس AMD همچین هم بیراه نگفته بوداl-)
 
اینا اگه میخواستن محیط بازی در حد U1-3 باشه، همین پری آلفا هم چیز خفن تری میشد. محیط بازی خیلی خیلی گسترده تر شده. حالت سند باکس پیدا کرده گیم پلی. این برای من از گرافیک هم مهم تره.

در مورد این دانگرید شدن یه نکته بگم.

دقیقاً دانگرید شده نسبت به چی؟ هیچ موقع هم نگفتن تریلری که توی E3 پخش شده گرافیک گیم پلی بوده، اون یه کات سینِ In Engine بود و طبعاً از گرافیک گیم پلی بهتر خواهد بود. دانگرید به این میگن که شما تریلر گیم پلی نشون بدید، بعد موقع عرضه گرافیک بازی با اون چیزی که نشون دادید فاصله داشته باشه. مثل WD. فعلاً تنها گرافیک گیم پلی که از بازی دیدیم، همین تریلر دیشب بود.
 
اینا اگه میخواستن محیط بازی در حد U1-3 باشه، همین پری آلفا هم چیز خفن تری میشد. محیط بازی خیلی خیلی گسترده تر شده. حالت سند باکس پیدا کرده گیم پلی. این برای من از گرافیک هم مهم تره.

در مورد این دانگرید شدن یه نکته بگم.

دقیقاً دانگرید شده نسبت به چی؟ هیچ موقع هم نگفتن تریلری که توی E3 پخش شده گرافیک گیم پلی بوده، اون یه کات سینِ In Engine بود و طبعاً از گرافیک گیم پلی بهتر خواهد بود. دانگرید به این میگن که شما تریلر گیم پلی نشون بدید، بعد موقع عرضه گرافیک بازی با اون چیزی که نشون دادید فاصله داشته باشه. مثل WD. فعلاً تنها گرافیک گیم پلی که از بازی دیدیم، همین تریلر دیشب بود.

شما همین گیمپلی رو کنتراستش رو ببر بالا(مشکل کنتراست داره که گفته هم شده) بعد دوباره مقایسه کن.
گیمپلی که شون دادن فوقالعاده بود...همه چی امپر چسبونده بود.
 
انتظار بیش از حد از گرافیک رو خود ND و به خصوص corrine yu بالا برده بود . بعد از نمایش اون دموی وحشتناک اعلام کرده بود هدفشون اینه که گرافیک بازی از اون دمو هم بیشتر بشه . در حالی که واقعیت عکس این ماجراست و این نمایش با اینکه گرافیک عالی نشون می ده ولی به اون دمو نمی رسه چه بخواد به اینکه از اون هم جلو بزنه ! حالا اینکه pre alpha بوده و اینا به ما ربط نداره :دی قبلش اینقدر هایپ رو می برید بالا همین می شه ! هر چند به شخصه به پیشرفت زیاد گرافیکی کارهای ND در طول ساخت واقعا ایمان دارم . و امیدوارم محصول نهایی حداقل 30 تا 40 درصد از این بهتر باشه .
 
اینا اگه میخواستن محیط بازی در حد U1-3 باشه، همین پری آلفا هم چیز خفن تری میشد. محیط بازی خیلی خیلی گسترده تر شده. حالت سند باکس پیدا کرده گیم پلی. این برای من از گرافیک هم مهم تره.

در مورد این دانگرید شدن یه نکته بگم.

دقیقاً دانگرید شده نسبت به چی؟ هیچ موقع هم نگفتن تریلری که توی E3 پخش شده گرافیک گیم پلی بوده، اون یه کات سینِ In Engine بود و طبعاً از گرافیک گیم پلی بهتر خواهد بود. دانگرید به این میگن که شما تریلر گیم پلی نشون بدید، بعد موقع عرضه گرافیک بازی با اون چیزی که نشون دادید فاصله داشته باشه. مثل WD. فعلاً تنها گرافیک گیم پلی که از بازی دیدیم، همین تریلر دیشب بود.
این یه مورد خیلی underrate شده به نظرم.محیط های بازی حداقل 2-3 برابر بزرگتر از شماره های قبلی هستند.
همین محیط های بزرگتر به بازی کمک کرده که بعد از 3 شماره باز سازنده ها بتونند کلی امکانات جدید به گیم پلی بازی اضافه کنند.
به نظرم مبارزات تلفیقی از U های قبلی ,TLOU و بایوشاک شده.در کنار این ها لول دیزاین فوق العاده بازی هم خیلی تو چشم بود.

آخرین باری که گیم پلی یکی از بازی های ND از گرافیکش بیشتر تحویل گرفته شد اون بازی آخر سال رکورد جوایز صنعت گیم رو جا به جا کرد:d

اینایی که به ND ایمان ندارند قیافشون E3 دیدن داره:d
 
اصلا دیگه کم کم باید از بحث گرافیک بیایم بیرون.
چون دیگه در بازی ها
سایه ها که شبیه سازی شدن.اب هم شبیه سازی کردن.انیمیشن هم برگرفته شده از انسان واقعی هست (موکب).صدای اسلحه ها که از واقعیت گرفته شدن.
دیگه از واقعیت بیشتر که چیزی نداریم.الان دیگه بحث ها باید پیرامون طراحی هنری و ... باشه تا گرافیک.
اتفاقا کم کم به جایی میرسیم که از یازی های نزدیک به واقعیت خسته میشیم و چیزایی متل بایوشاک با اون انیمشن ها رو ترجیح میدیم
 
یکی از کاربرای گیمرساید:


تریلر رو از گیمرساید دانلود کنید و Brightness رو 10% پایین بیارید... نتیجه می شه عکس های زیر!


اوه اوه چه گرافیکی ^:)^^:)^^:)^
شک نکنید اونایی که از گرافیک بازی ایراد میگیرند همه تریلر با کیفیت داغون دیدن
این عکسهارو حتما ببینید دقیقا شبیه تریلر E3 هستش
دیوانه کنندست این بازی
 
یکی از کاربرای گیمرساید:


تریلر رو از گیمرساید دانلود کنید و Brightness رو 10% پایین بیارید... نتیجه می شه عکس های زیر!


این تازه Pre-Alpha ـه !!!!
جمش کنید بابا ... :دی (خطاب به کسایی که میگفتن گرافیکش خوب نیست :دی)

پ.ن : Pre-Alpha درایو کلاب در حد PS2 هم نبود نسخه ی نهاییش شد اون این که دیگه ... :دی
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or