Ubisoft دلیل عوض شدن صداپیشه Sam Fisher را توضیح می‌دهد

RattleSnake

کاربر سایت
12758521181118202899.jpg


Maxime Béland کارگردان هنری Splinter Cell: Blacklist از دلایل کنار گذاشتن Michael Ironside صدا پیشه سابق سم فیشر و جایگزین کردن Eric Johnson که برای اولین بار در سری Splinter Cell اتفاق می‌افتد توضیح می‌دهد، او همچنین از تصمیم گیری درمورد عوض کردن صدا پیشه Sam Fisher در بازی جدید می‌گوید.

Maxime Béland:"
در اصل این موضوع به قبل از استفاده از motion capture برمی‌گردد. خوب ما یک بازیگر برای انجام کارهای motion capture و حرکتی Sam استخدام کردیم، سپس ما از Michael Ironside برای صداپیشگی Sam استفاده کردیم، سپس ما از animators خواستیم تا چهره Sam را به صورت انیمیشن طراحی کند. حالا شما 3 نفر را برای انجام کارهای performers دارید. Michael Ironside برای صداپیشگی، animator برای طراحی صورت و چهره و در آخر یک بازیگر برای انجام کارهای حرکتی و motion capture.

خوب ما نیاز به کسی داشتیم که نه تنها وظیفه صدا پیشگی Sam را برعهده گیرد بلکه کارهای فیزیکی و حرکتی Sam Fisher را نیز انجام بدهد."
Béland ادامه داد:"
بنابراین ما می‌دانستیم که می‌خواهیم در Blacklist حوادث زیاد، صحنه‌های سینماتیک را بیافرینیم. بنابراین ما می‌دانستیم که باید اول از performance capture شروع کنیم.
تفاوت بین motion capture و performance capture این است که در performance capture همه جزییات با هم ضبط می شود. در این نوع ما یک بازیگر داریم که همزمان بدن، صدا و چهره اش ضبط می شود. یک دوربین داریم که همه انیمیشنهای صورت را همان لحظه ضبط می کند، زیرا حرکات واقعی یک بازیگر ضبط می شود و در آن واحد درجه کیفی افزایش پیدا میکند."
Béland مشکل اصلی را این طور مطرح کرد:"

مشکلی اصلی که ما به آن برخورد کردیم این بود که ما نیاز به کسی داشتیم که نه تنها وظیفه صدا پیشگی Sam را برعهده گیرد بلکه کارهای فیزیکی و حرکتی Sam Fisher را نیز انجام بدهد. به همین خاطر ما یک بازیگر نیاز داشتیم که هردو کار را بتواند انجام بدهد، پس ما Eric Johnson را پیدا کردیم."

Béland همچین توضیحاتی درمورد صدا پیشه جدید Kate Drummond کار صداپیشگی همکار قدیمی Sam یعنی Grim را دارد داد.

در ماه‌ها اخیر شاهد تصمیم گیری برای تغییر صدا پیشگان بازیهای رایانه‌ای بوده ایم که اخیرا نیز Kiefer Sutherland جایگزین David Hayter صداپیشه Snake(Big Boss) در بازی Metal Gear Solid V شده است.

با تشکر از مجتبی silent assassin
منبع
 
آخرین ویرایش:
هیچ SC فنی نیست که تریلر های SC رو نبینه و صدای صداپیشه جدید رو نشنوه و الکی بیاد اینجا کامنت بده. صدای صداپیشه جدید رو شنیدم و صدای آیرونسایدم شنیدم. پس الکی یه چیزی رو نمیگم. ثانیا صدای آیرونساید جز صداهای خاص و ماندگاره این صنعته و جایگزین کردنش خیلی سخته.
من خودم از همون شماره یکش رو تا conviction بدون تریلر رفتم تا آخر خدا شاهده...بیخیال..حرفه شما سنده...
 
آقا اصلا این قبول. چرا آخر این نسلی هنوز دارن از UE 2.5 استفاده میکنن؟ چرا کل بازی شده Aggressive Slteath (هرچه قدر هم که خوب از آب در بیاد نمیتونه جای مخفی کاری واقعی سم رو بگیره). مگه همین ماه پیش Naughty Dog بازی The Last of Us رو نداد؟ مگه انیمیشن بازی چی کم داشت؟ مگه صحنه های اکشن کم داشت؟ مگه حرکات صورت احساسات رو منتقل نمیکرد؟ مگه سه ماه پیش Bioshock Infinite نیومد؟ مگه بازی "Performance Capture" داشت؟ ولی چنان انیمشین ها زنده بودن که آدم واقعا احساس میکرد توی کلمبیاست. آدم واقعا با Liz ارتباط برقرار میکرد.
آقا قبول ما گوشامون درازه. هر کاری که شما انجام میدین به خاطر گیمر هاست. هیچکدوم به خاطر خرج کمتر نیست. نه برداشتن Ironside به خاطر دستمزدش بود و نه استفاده نکردن از UE3 (تنها بازی که توی 6 سال اخیر از UE2.5 استفاده کرده فقط سری TCSP هست.) فکر نکنم با این کار ها سری زنده بمونه. بریم همون Pandora Tomorrow رو بازی کنیم.
 
آقا اصلا این قبول. چرا آخر این نسلی هنوز دارن از UE 2.5 استفاده میکنن؟ چرا کل بازی شده Aggressive Slteath (هرچه قدر هم که خوب از آب در بیاد نمیتونه جای مخفی کاری واقعی سم رو بگیره). مگه همین ماه پیش Naughty Dog بازی The Last of Us رو نداد؟ مگه انیمیشن بازی چی کم داشت؟ مگه صحنه های اکشن کم داشت؟ مگه حرکات صورت احساسات رو منتقل نمیکرد؟ مگه سه ماه پیش Bioshock Infinite نیومد؟ مگه بازی "Performance Capture" داشت؟ ولی چنان انیمشین ها زنده بودن که آدم واقعا احساس میکرد توی کلمبیاست. آدم واقعا با Liz ارتباط برقرار میکرد.
آقا قبول ما گوشامون درازه. هر کاری که شما انجام میدین به خاطر گیمر هاست. هیچکدوم به خاطر خرج کمتر نیست. نه برداشتن Ironside به خاطر دستمزدش بود و نه استفاده نکردن از UE3 (تنها بازی که توی 6 سال اخیر از UE2.5 استفاده کرده فقط سری TCSP هست.) فکر نکنم با این کار ها سری زنده بمونه. بریم همون Pandora Tomorrow رو بازی کنیم.
خدایی همه حرفات قبول اما بخش مقایسه انیمیشن های حرکات بایوشاک با این بازی یکم عجیبه :دی
 
خدایی همه حرفات قبول اما بخش مقایسه انیمیشن های حرکات بایوشاک با این بازی یکم عجیبه :دی
من انیمیشن های حرکات رو مقایسه نکردم. منظورم انیمشین های صورت بودن. چون یوبی داره میگه برای اینکه حرکات صورت و بدن Sync باشن آیرونساید رو کنار گذاشته. میگم مگه حرکات صورت بایوشاک PC بوده که انقدر زیبا از آب در اومده؟ یا TLoU؟ هر دو کار انیماتور ها بوده. حالا یوبی میخواد چیزی فراتر از اون ها بده؟ نه پس این حرف کاملا مسخره هست.
 
نمیدونم بچه ها تریلر از بازی ندیدن که به انیمیشن های بازی گیر میدن یا دیدن و براشون جذاب نبوده!:-/ این بازی بدون شک یکی از بهترین انیمیشن های نسل رو داره. به بقیه ابعاد گرافیکیش کار ندارم، فقط انیمیشن.
در مورد عوض شدن آیرونساید، مسخره ترین حرفی که شنیدم اینه که نمیخواستن پول دستمزدش رو بدن! یعنی کمپانی در حد Ubisoft پول نداره دستمزد یه صداپیشه رو بده!! اونم آیرونساید که واسه خط داستانی هم بهشون مشاوره میداد! جل الخالق! دلیل عوض شدن آیرونساید همین Full Performance Captureـه. کار ندارم دلیلش قانع کننده است یا احمقانه ولی دلیلش همینه. حالا از نسل بعد که همه بازی ها رفتن سمت این نوع موشن کپچر، خودتون متوجه میشین.
کوجیما داره فقط از کپچر همزمان صورت و صدا استفاده میکنه، مجبور شده صداپیشه اسنیک رو عوض کنه، اینجا که دارن علاوه بر صدا و صورت، حرکات بدن رو هم کپچر میکنن! هرچقدر سخت باشه که هست، بالاخره باید با این تغییرات کنار اومد چون اجتناب ناپذیره. امسال نباشه، سال بعده.
 
نمیدونم بچه ها تریلر از بازی ندیدن که به انیمیشن های بازی گیر میدن یا دیدن و براشون جذاب نبوده!:-/ این بازی بدون شک یکی از بهترین انیمیشن های نسل رو داره. به بقیه ابعاد گرافیکیش کار ندارم، فقط انیمیشن.
در مورد عوض شدن آیرونساید، مسخره ترین حرفی که شنیدم اینه که نمیخواستن پول دستمزدش رو بدن! یعنی کمپانی در حد Ubisoft پول نداره دستمزد یه صداپیشه رو بده!! اونم آیرونساید که واسه خط داستانی هم بهشون مشاوره میداد! جل الخالق! دلیل عوض شدن آیرونساید همین Full Performance Captureـه. کار ندارم دلیلش قانع کننده است یا احمقانه ولی دلیلش همینه. حالا از نسل بعد که همه بازی ها رفتن سمت این نوع موشن کپچر، خودتون متوجه میشین.
کوجیما داره فقط از کپچر همزمان صورت و صدا استفاده میکنه، مجبور شده صداپیشه اسنیک رو عوض کنه، اینجا که دارن علاوه بر صدا و صورت، حرکات بدن رو هم کپچر میکنن! هرچقدر سخت باشه که هست، بالاخره باید با این تغییرات کنار اومد چون اجتناب ناپذیره. امسال نباشه، سال بعده.
واقعا مسخره ترین حرف دستمزد آیرونساید بود. یوبی با این همه عظمت یعنی پول نداره دستمزد آیرونساید رو بده این دیگه چه حرف بی معنی و مسخره ای هست؟
ولی استفاده از UE2.5 به خاطر پول نیست و به خاطر قابلیت های بالاش هست (توش حتی Clothing هم نیست)! بعد موندم مشکل این بازی چه ربطی به کوجیما یا MGS داره (فکر کنم دلیلش همونه که شما به Blacklist 10 دادی، به MGS V 8.5 اونم با اون گرافیک و جزییات و محیط و هوش مصنوعی و داستان و تکتولوژی و ... و این یکی با موتور 15 سال پیش و داستان مزخرفی که ایرانی ها توش دشمن هستن و انواع و اقسام مشکلات ریز و درشت)
در هر صورت یوبی بهترین شرکت جهانه و استفاده نکردن از UE3 یا UE4 به خاطر مشکلات زیاد این موتور ها هست وگرنه پولشون که مشکلی نیست (حتی Thief هم داره از UE4 استفاده میکنه. یعنی Square Enix از یوبی پولدارتره که حتی به UE3.5 هم راضی نشده؟). باشه متوجه شدم و دیگه نمیگم یوبی یکی از بهترین IP هاش رو نابود کرده. (موندم برای WD موتور درست کردن، برای Ghost Recon هم همین طور، برای The Division هم یک موتور اختصاصی، برای AC هم AnvilNext ولی هنوز برای SC هنوز از UE2.5 استفاده میشه. خدا پدر اکتیویژن رو بیامرزه که حداقل از id Tech 3 استفاده میکنه که مال همین نسله نه نسل قبل!)
راستی همین مونده بود که انیمیشن های این بازی یکی از بهترین انیمیشن های نسل باشه! یعنی با بازی هایی مثل RDR، Rage و GTA میشه مقایسه اش کرد!:-o
 
به نظر من که باید شخصیت سم فیشر رو بازنشسته میکردن و مثلا پسرش رو میاوردن روی کار.....سم هم میشد معلم و پشتیبان پسرش و تو همه ماموریت ها در گوش آدم حرف میزد .....والا به خدا اینجوری بهتر میشد.....سم فیشر با اون صداش سم بود...حرف میزد موی تنم سیخ میشد .
 
واقعا مسخره ترین حرف دستمزد آیرونساید بود. یوبی با این همه عظمت یعنی پول نداره دستمزد آیرونساید رو بده این دیگه چه حرف بی معنی و مسخره ای هست؟
ولی استفاده از UE2.5 به خاطر پول نیست و به خاطر قابلیت های بالاش هست (توش حتی Clothing هم نیست)! بعد موندم مشکل این بازی چه ربطی به کوجیما یا MGS داره (فکر کنم دلیلش همونه که شما به Blacklist 10 دادی، به MGS V 8.5 اونم با اون گرافیک و جزییات و محیط و هوش مصنوعی و داستان و تکتولوژی و ... و این یکی با موتور 15 سال پیش و داستان مزخرفی که ایرانی ها توش دشمن هستن و انواع و اقسام مشکلات ریز و درشت)
در هر صورت یوبی بهترین شرکت جهانه و استفاده نکردن از UE3 یا UE4 به خاطر مشکلات زیاد این موتور ها هست وگرنه پولشون که مشکلی نیست (حتی Thief هم داره از UE4 استفاده میکنه. یعنی Square Enix از یوبی پولدارتره که حتی به UE3.5 هم راضی نشده؟). باشه متوجه شدم و دیگه نمیگم یوبی یکی از بهترین IP هاش رو نابود کرده. (موندم برای WD موتور درست کردن، برای Ghost Recon هم همین طور، برای The Division هم یک موتور اختصاصی، برای AC هم AnvilNext ولی هنوز برای SC هنوز از UE2.5 استفاده میشه. خدا پدر اکتیویژن رو بیامرزه که حداقل از id Tech 3 استفاده میکنه که مال همین نسله نه نسل قبل!)
راستی همین مونده بود که انیمیشن های این بازی یکی از بهترین انیمیشن های نسل باشه! یعنی با بازی هایی مثل RDR، Rage و GTA میشه مقایسه اش کرد!:-o
اول از همه، الان شما فکر کردی خیلی خوشمزه ایه؟
دوم، اینکه من به چه بازی میدم 10 به چه بازی میدم 8.5 نه به شما نه به هیچ کس دیگه ای کوچکترین ارتباطی نداره.
سوم، شما یه حرفی میزنی، بعد خودت پشت سرش نقضش میکنی!! کمپانی که تو دو سال آخر نسل میاد دو تا IP جدید میده بیرون و برای هر کدوم یه انجین اختصاصی میسازه، لنگ چند ده هزار دلار دستمزد صداپیشه اش نیست.
دلیل استفاده از UE2 هم توضیح دادن:
وقتی که ما کار بر روی Blacklist را شروع کردیم، می‌دانستیم بستر و پایه قوی‌ای از انجین قبلی در اختیار داریم. AI و مکانیزم‌های اصلی، قابل استفاده بودند. پس بسیار منطقی به نظر می‌آمد که ما همان تکنولوژی قبلی را مورد استفاده قرار دهیم و همزمان طیف گیم پلی را گسترش داده و گرافیک و انیمیشن‌ها را پولیش کنیم.
چهارم، id Tech 3 نه تنها مال این نسل نیست، مال نسل قبل هم نیست! مال دو نسل قبله.
پنجم، فوق العاده بودن انیمیشن های این بازی دیگه از واضح هم یه چیزی اونور تره! اصلا نیازی نمیبینم در این مورد صحبت اضافه ای بکنم.
ششم، شما مختاری به هر بازی بگی نابود شد. ولی حرف خنده دار و بدون مدرک و از روی هوا نمیتونی بزنی.
 
اول از همه، الان شما فکر کردی خیلی خوشمزه ایه؟
دوم، اینکه من به چه بازی میدم 10 به چه بازی میدم 8.5 نه به شما نه به هیچ کس دیگه ای کوچکترین ارتباطی نداره.
سوم، شما یه حرفی میزنی، بعد خودت پشت سرش نقضش میکنی!! کمپانی که تو دو سال آخر نسل میاد دو تا IP جدید میده بیرون و برای هر کدوم یه انجین اختصاصی میسازه، لنگ چند ده هزار دلار دستمزد صداپیشه اش نیست.

چهارم، id Tech 3 نه تنها مال این نسل نیست، مال نسل قبل هم نیست! مال دو نسل قبله.
پنجم، فوق العاده بودن انیمیشن های این بازی دیگه از واضح هم یه چیزی اونور تره! اصلا نیازی نمیبینم در این مورد صحبت اضافه ای بکنم.
ششم، شما مختاری به هر بازی بگی نابود شد. ولی حرف خنده دار و بدون مدرک و از روی هوا نمیتونی بزنی.
With All Duo Respect: اگه حرف شما به کسی ارتباطی نداره، حرف من هم به شما ارتباطی نداره و لازم نمیبینم مدرک بزارم جلوی شما. بعد راست میگی id Tech 3 مال دو نسل پیشه. مثلا Doom 3 که دو نسل پیش روی X360 اومد. ویکیپدیا رو برای همچین روزهایی درست کردن.
بعدش هم شما داری حرف من رو تصدیق میکنی که به خاطر کمتر هزینه کردنشون دوباره سراغ UE2.5 رفتن. چون میخواستن همه چیزهای بازی های قبلی رو استفاده کنن و هیچ هزینه ای برای طراحی AI و ... جدید نکنن.
این هم از حماقت های یوبی سافته که برای این بازی موتور اختصاصی درست نمیکنه. وگرنه هیچ کس از The Division یا Watch Dogs انتقاد نمیکنه. چون توی اون بازی ها راه درستی رو پیش گرفته ولی در رابطه با Splinter Cell نه. سیاست های بسیار احمقانه اش مثل سیاست های در رابطه با PoP داره به این فرنچایز لطمه میزنه و این برای من گیمر مهمه.
دلیلی هم که سراغ نسخه های جدید تر UE نرفتن به خاطر مسایل مالی هست. چون هر شرکتی که بازی AAA با UE3 به بالا درست کنه باید 25% سودش رو به Epic بده. خود Epic اعلام کرده حاضره هر شرکتی که بخواد بازیش رو از نسخه های قدیمی تره UE به نسخه های بعد از UE3 بیاره کاملا پشتیبانی میکنه و حاضره تیم رو در تمام مراحل همراهی کنه. در هر صورت من کاملا به شما به عنوان فن دو آتیشه ی بازی احترام میزارم و خوشحالم که به بازی مورد علاقه ات وفاداری ولی دلیل نمیشه شما حرف های من رو مسخره کنی. من هم از فن های بازی هستم و ناراحتم بازی داره ارزشش پایین میاد. دوست دارم دوباره به عنوان یکی از رقیب های MGS ظاهر بشه برای همین بازی رو نقد میکنم. من دلم میخواد با لحن شوخی بازی رو نقد کنم. این به من ربط داره. شما خوشت نمیاد من رو توی بلک لیستت بزار که این نوع نقد های من رو نبینی.
بدون هیچ گونه قصد توهینی: شما تا زمانی که به عنوان عضو تحریریه نظر میدی نه تنها به من که به همه ی اعضای سایت ربط داره شما چی میگی و به چه دلیل. وگرنه اگه توی بلاگت بنویسی اصلا و ابدا لازم نیست دلیلی بیاری ولی عضو تحریریه ی یه انجمن هستی که اساس کارش اعضای انجمن هستن به همه ربط پیدا میکنه توی نقد ها و مقاله هایی که به عنوان عضو تحریریه مینویسی نظر بدن و ازت دلیل بخوان.
 
آخه هنوز صدای طرفو نشنیدید چرا حرف بیخود میزنید؟؟بعد ازبازی تو نقد ها مینویسن فلانی در صداگذاری سم فوق العاده ظاهر شد...
سم داشت در اولین تریلر که در E3 سال قبل معرفی شده بود حرف میزد .... بعدشم سم الان باید بالای 50 سال سن داشته باشه بعد چجوری صدای یک فرد جوان میتونه جایگزینش بشه !؟
 
With All Duo Respect: اگه حرف شما به کسی ارتباطی نداره، حرف من هم به شما ارتباطی نداره و لازم نمیبینم مدرک بزارم جلوی شما. بعد راست میگی id Tech 3 مال دو نسل پیشه. مثلا Doom 3 که دو نسل پیش روی X360 اومد. ویکیپدیا رو برای همچین روزهایی درست کردن.
بعدش هم شما داری حرف من رو تصدیق میکنی که به خاطر کمتر هزینه کردنشون دوباره سراغ UE2.5 رفتن. چون میخواستن همه چیزهای بازی های قبلی رو استفاده کنن و هیچ هزینه ای برای طراحی AI و ... جدید نکنن.
این هم از حماقت های یوبی سافته که برای این بازی موتور اختصاصی درست نمیکنه. وگرنه هیچ کس از The Division یا Watch Dogs انتقاد نمیکنه. چون توی اون بازی ها راه درستی رو پیش گرفته ولی در رابطه با Splinter Cell نه. سیاست های بسیار احمقانه اش مثل سیاست های در رابطه با PoP داره به این فرنچایز لطمه میزنه و این برای من گیمر مهمه.
دلیلی هم که سراغ نسخه های جدید تر UE نرفتن به خاطر مسایل مالی هست. چون هر شرکتی که بازی AAA با UE3 به بالا درست کنه باید 25% سودش رو به Epic بده. خود Epic اعلام کرده حاضره هر شرکتی که بخواد بازیش رو از نسخه های قدیمی تره UE به نسخه های بعد از UE3 بیاره کاملا پشتیبانی میکنه و حاضره تیم رو در تمام مراحل همراهی کنه. در هر صورت من کاملا به شما به عنوان فن دو آتیشه ی بازی احترام میزارم و خوشحالم که به بازی مورد علاقه ات وفاداری ولی دلیل نمیشه شما حرف های من رو مسخره کنی. من هم از فن های بازی هستم و ناراحتم بازی داره ارزشش پایین میاد. دوست دارم دوباره به عنوان یکی از رقیب های MGS ظاهر بشه برای همین بازی رو نقد میکنم. من دلم میخواد با لحن شوخی بازی رو نقد کنم. این به من ربط داره. شما خوشت نمیاد من رو توی بلک لیستت بزار که این نوع نقد های من رو نبینی.
بدون هیچ گونه قصد توهینی: شما تا زمانی که به عنوان عضو تحریریه نظر میدی نه تنها به من که به همه ی اعضای سایت ربط داره شما چی میگی و به چه دلیل. وگرنه اگه توی بلاگت بنویسی اصلا و ابدا لازم نیست دلیلی بیاری ولی عضو تحریریه ی یه انجمن هستی که اساس کارش اعضای انجمن هستن به همه ربط پیدا میکنه توی نقد ها و مقاله هایی که به عنوان عضو تحریریه مینویسی نظر بدن و ازت دلیل بخوان.
شما داری یه ادعای واهی مطرح میکنی. رو چه حسابی و بر اساس کدوم مدرک معتبری میگی آیرونساید رو به خاطر دستمزدش از بازی حذف کردن؟
اون id Tech 4 بود؛ id Tech 3 اولین بار توی Quake III سال 99 استفاده شد.
بازی داره آخر نسل عرضه میشه. طبیعیه از همون داشته ها استفاده بهینه کنن و تغییر انجین رو بزارن برای نسل بعد. همینجوریش بازی 3 سال و نیم در حال ساخته، اگه میخواستن انجین رو عوض کنن که تا 5 سال دیگه هم بازی جدیدی عرضه نمیشد. مسائل مالی هم قطعا دخیل بوده تو این انتخاب. من با این کارشون موافق نیستم فقط دلیلش رو گفتم.

در مورد تمسخر، من اون حرف اول "مسخره ترین حرفی که شنیدم..." رو در جواب پست فرهود (که رفیقمه) در صفحه قبل دادم. بعد از اینکه برخورد شما رو دیدم، توجه کردم که همون حرف رو شما هم زدی. اگه زودتر میدیدم، شاید اون حرف رو جور دیگه ای بیان میکردم. در هر حال قصد مسخره کردن حرفای شما رو نداشتم.

در مورد امتیاز به MGS V هم اینجا جای صحبت در این مورد نیست.
 
در اصل این موضوع به قبل از استفاده از motion capture برمی‌گردد.

خوب پس این قضیه Motion Capture و اینا هم بهانه بود! اینا از قبل تصمیم خودشون رو گرفته بودند.

اگر این بازی با سر خورد به زمین اصلا تعجب نمیکنم. گرچه از لحاظ گیپ پلی نسبت به نسخه قبلی بهبود یافته ولی وقتی میبینی آیرونساید به یه بهانه کاملا مسخره تو بازی حضور نداره, کسی که واقعا نصف لذب بازی به صداش بود, کاملا از این نسخه زده میشی. کاشکی حداقل داستان سم فیشر رو توی این نسخه با صدای Michael Ironside تموم میکردن, بعدش از نسخه بعد هر غلتی دلشون میخواست انجام میدادن :|
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or