Tyranny

tyranny-banner.jpg



Developer: Obsidian Entertainment
Publisher: Paradox Interactive
Platforms: PC
Genre: Computer Role Playing
Release Date: TBA 2016

تـولــیــد:
بار دیگر استودیوی محبوب «Obsidian Entertainment» بازگشته است تا جانی دوباره به سبک نقش‌آفرینی ببخشد. ابسیدین که از اعضای اصلی «Black Isle Studios» شکل گرفت، به عقده بسیاری جز بهترین نقش‌آفرینی سازان حال حاضر است. استودیویی که پیش‌تر با خلق «Fallout: New Vegas» و «Star Wars: KotOR 2»، شایستگی‌هایش را به اثبات رسانده.
اما آخرین اثر منتشر شده توسط ابسیدین، به ریشه‌های سبک بازگشت و تلاش تیم برای توسعه عنوانی در ساب-ژانر نقش‌آفرینی کامپیوتری، با خلق شاهکاری تحت عنوان «Pillars of Eternity» همراه شد. اکنون «Tyranny» در همان سبک، و بر شالوده PoE در دست ساخت است که حتی تا حدودی می‌توان آن را دنباله معنوی نامید. در همین راستا بازی همچنان از موتور پایه «یونیتی» بهره می‌برد. گفته می‌شود بخشی از ایده‌های اثر، توسط «Chris Avellone» و قبل از این که ابسیدین را ترک کند، آفریده شده‌اند. در کمال تعجب کارگردانی بازی توسط «Josh Sawyer» انجام نمی‌گیرد و این بار «Brian Heins» این وظیقه را به عهده گرفته است.

داستان:
Tyranny در یک جهان فانتزی به وقوع می‌پیوندد که سازندگان بازی، بازه دنیای آن را به زمانی بین عصر آهن و برنز تشبیه کرده اند. هنگامی که وارد جهان بازی می‌شوید، لرد «Kyros» اکثر شهر‌های جهان را به تصرف خود در آورده است و حال تمام مردم تحت حکومت وی هستند. شخصیت اصلی‌ بازی یک «Fatebinder» است که در واقع یکی‌ از سربازان رده بالا ارتش Kyros بوده و وظیفه اصلی‌ وی سفر به مکان‌های مختلف جهان بازی برای حفظ عدالت، ثبات و کاهش خشونت است. Fatebinderها صلاحیت لازم را برای عمل کردن به عنوان قاضی، داور و یا مجازات‌گر را دارند و می‌توانند با توجه به صلاح‌دید خود، انجام وظیفه کنند. به هنگام سفر‌های خود در دنیای Tyranny، شخصیت اصلی‌ با گروه‌های مختلفی‌ روبرو می‌شود که از نابودی گروه‌ها و سپاه‌های قدیمی‌ ایجاد شده اند. Fatebinder می‌تواند به انتخاب خود با آن‌ها متحد شود، و یا نابودشان سازد. در دموی منتشر شده در E3، شاهد این بودیم که در طول اشغال یک قلعه توسط دو گروه از سپاهیان Kyros، شخصیت اصلی‌ می‌توانست به هر کدام از دو سپاه، و یا حتی مدافعان قلعه بپیوندد. انتخاب‌های داستانی تنها محدود به این گزینه نیستند و Fatebinder حتی می‌تواند استراتژی‌های منحصر به فردی پیاده کند که تمامی‌ این موارد در پیش‌برد داستان اثربخش خواهند بود. دیگر مورد جالب که در دمو به چشم میخورد، امکان انتخاب یک گروه متحد برای خود، و سپس خیانت کردن به آن‌ها بود که افزایش سود شخصی‌ را در پی خواهد داشت؛ اما در عوض دیگر گروه‌ها نیز به این رفتار شما واکنش نشان می‌دهند و این عمل به کاهش اعتماد منجر خواهد شد. همچنین شخصیت اصلی‌ می‌تواند بدون برقراری ارتباط با گروهی خاص، تمام طول داستان را، تنها پیش ببرد. امکان ایجاد داستانی متفاوت برای هر فرد (ابسیدین استاد داستا‌ن‌های چند شاخه‌ای) یکی‌ دیگر از ویژگی‌‌های اصلی Tyranny‌ است. همچنین دنیای بازی بسیار به جهان واقعی‌ قرون وسطا نزدیک خواهد بود و به همین دلیل نیز جادو در آن‌ بسیار غیر عادی و در عین حال قدرتمند است. شخصیت‌ها به Fatebinderهایی‌ که دارای قدرت جادوگری هستند واکنش نشان می‌دهند و استفاده از جادو می‌تواند باعث ترساندن، تحت تاثیر قرار دادن یا پرت کردن حواس ‌NPCها شود. علاوه بر این، جادو توانایی افزایش و یا کاهش محبوبیت شما در میا‌‌ن گروه‌های مختلف را داراست. دشمنان شما نیز در نبرد‌ها بر جادوگران تمرکز خواهند کرد و به دنبال حفاظت از جادوگران خود خواهند بود.

گیم‌پلی:

همان‌طور که گفته شد، Tyranny در سبک نقش‌آفرینی کامپیوتری منتشر خواهد شد و به نوعی دنباله معنوی Pillars of Eternity به شمار می‌رود. به تبع آن بازی گیم‌پلی کلاسیک خواهد داشت و مشابه دیگر آثار این ژانر، دوربین زاویه دید ایزومتریک را پوشش می‌دهد. در طول پروسه ساخت شخصت خود، می‌توانید چگونگی تصرف دنیا توسط Kyros و البته نقش Fatebinder در آن را انتخاب کنید که این تصمیمات بر جهان بازی و مخصوصا نوع برخورد NPCها اثر می‌گذارد. همان‌طور که می‌بینید بازی از همان ابتدا بر انتخابات و تاثیر آنان تاکید دارد. دقیقا این مورد، نقطه عطف Tyranny است. بازی سیستم انتخاب کلاس نخواهد داشت و در عوض بر سیستم مبتنی بر مهارت (Skill) متمرکز شده است. مانند دیگر آثار ابسیدین جناح‌ها نقش پررنگی در بازی خواهند داشت و نوع برخورد با آن‌ها بسیار حیاطی است که در این زمینه درخت دیالوگ حرف اول را می‌زند. دیالوگ‌ها نقش محوری خواهند داشت و آن قدری مهم هستند که حتی در کسب امتیاز تجربه (XP) و ارتقای شخصیت نیز حضور موثر دارند.

تشکر از کاوه/@Destruction بابت همکاری
 

Destruction

The Death Fleet Descends
Loyal Member
Jun 12, 2010
8,152
نام
Blue Shadow
همون روزی که اومد, اون ویدیو گیمپلی 45 دقیقه‌ای رو دیدم،فقط می‌تونم بگم کسایی‌ که ندیدن به هیچوجه زمان رو از دست ندن و ببیننش.:D
جدا از گیمپلی خیلی‌ خوبی‌ که داره،قسمت داستانی بازی به حدی بزرگ و باز هست و گزینه‌های مختلفی‌ در اختیار بازیکن میذاره که من شک دارم یکم خالی‌بندی باشه:D(البته با توجه به سابقه Obsidian بعید هست). اینکه بشه کلا داستان بازی رو به سلیقه خودت تغییر بدی و پایان و حتی ماموریت‌های اصلی‌ رو هم خودت تعیین کنی‌ خیلی‌ ایده بلند پروازانه‌ای هست و در صورت اینکه خوب اجراش کنن فکر کنم خیلی‌ بازیِ به یاد موندنی بشه.
با توجه به سابقه Obsidian امیدوارم بازم یکی‌ از بهترین بازی‌های سال رو ببینیم.:D
 

armin_shadow

A New Era Begins
ناظم انجمن
Mar 18, 2006
3,233
نام
آرمين
Tyranny هم داره نزدیک به انتشار می شه و من همچنان دنبال یک فرصت مناسب برای بازی کردن PoE، وااای بر من یا همون شِیم آن می :(
ولی خوب حتما بازی می کنم، چون از چیزهایی که دیدم واقعا بازی خوب و خوش ساختی به نظر میاد. امیدوارم همون طوری که می گن باشه و همون طوری که کاوه گفت اون گستردگی توی داستان رو بتونن به بهترین شکل ممکن در بیارن!
 

SMB2VF

کاربر سایت
Dec 23, 2013
555
نام
Mehdi
یک استریم 30 دقیقه ای منتشر شده که پیشنهاد می کنم حتما ببینید. فقط بخش Intro و Character Creation رو نشون میده و چیزی از گیم پلی نیست. البته Character Creation هم کامل نیست و گفتن نمیتونیم کامل نشون بدیم:D به یه سری سوالاتم جواب میدن مثلا اینکه رومنس توی بازی وجود نداره (موندم کی از این بازی انتظار رومنس داشت:| :D) و اینکه مدت زمانی که تخمین میزنن هر playthrough طول بکشه حدود 20-25 ساعت هست. البته کاملا واضحه و خودشونم میگن که Tyranny از اون دست بازی هایی هست که باید چند بار تموم کرد:D
watch/?v=gQ9-o57fh6M
Tyranny یکمی بالاتر از Dishonored 2 مورد انتظارترین بازی امسالم هست و از اونجایی که Choice & Consequence برام مهم ترین بخش یک RPG ـه و همیشه هم دوست داشتم تو یه RPG نقش منفی داشته باشم و این بازی تمرکزش رو این دو مورد هست، ظرفیتش رو داره که به راحتی به بهترین بازی عمرم تبدیل شه:D
 

FUTURE

Endure & Survive
کاربر سایت
Aug 20, 2014
4,578
نام
Alireza
امکانش هست بازی واسه کنسول ها هم منتشر بشه ؟ :D
نامردا PoE رو که ندادن حداقل اینو بدن دیگه... :D
واسه همین میخوام یه پابلیشر خفن بیاد Obsidian رو بخره که اینا بتونن بازیاشونو روی همه ی پلتفرم ها منتشر کنن...
 

Destruction

The Death Fleet Descends
Loyal Member
Jun 12, 2010
8,152
نام
Blue Shadow
امکانش هست بازی واسه کنسول ها هم منتشر بشه ؟ :D
نامردا PoE رو که ندادن حداقل اینو بدن دیگه... :D
واسه همین میخوام یه پابلیشر خفن بیاد Obsidian رو بخره که اینا بتونن بازیاشونو روی همه ی پلتفرم ها منتشر کنن...
هست به نظرم.:D با توجه به اینکه Divinity 2 نسخه کنسولی داره، Torment هم که برا کنسول‌ها تایید شد، شاید این رو هم علاقمند شن و برا کنسولا بدن.(مخصوصاً اون Divinity Original sin 2 فوق‌العاده‌ هست اون رو هم حتما چک کن.:D)
فقط یه نکته‌ای رو باید در نظر گرفت که بر خلاف اون دوتا که مبارزات Turn Based یا نیمه Turn Based دارن، Tyranny کاملا Real-Timeهست. تو اینجور بازی‌ها مدیریت نیرو‌ها و ریختن استراتژی خیلی‌ مهم هست که خوب یکم با کنترلر سخت می‌شه، نمونش هم Dragon age که نسخه کنسولی یکم در این مورد محدود تر بود.یکی‌ از دلایلی که این سبک بازی‌ها بیشتر رو هستن PC هم همینه، Tyranny رو هم که نمی‌شه مثل DA کرد چون اصل بازی به همون Real time بودنش هست.:D اما به نظرم در صورت اینکه بخوان می‌شه با محدود کردن اون مکانیک از گیمپلی (مثلا با خلاصه تر کردن دستوراتی که به همراهان بشه داد)، بتونن رو کنسول هم پیادش کنن.
 

armin_shadow

A New Era Begins
ناظم انجمن
Mar 18, 2006
3,233
نام
آرمين
امکانش هست بازی واسه کنسول ها هم منتشر بشه ؟ :D
نامردا PoE رو که ندادن حداقل اینو بدن دیگه... :D
واسه همین میخوام یه پابلیشر خفن بیاد Obsidian رو بخره که اینا بتونن بازیاشونو روی همه ی پلتفرم ها منتشر کنن...
اینکه بازیشون رو حالا به روشی مثل مثالی که کاوه زد برای کنسول منتشر کنن خوبه، اما اینکه پابلیشر بزرگی این هارو بخره که بازیشون کنسولیزه بشه باید گفت: نخیر !! :D:D
 

SMB2VF

کاربر سایت
Dec 23, 2013
555
نام
Mehdi
بازی تقریبا 4 روز دیگه منتشر میشه، قرار نیست مهم بشه؟:D
از Obsidian در مورد هویت و جنسیت Kyros پرسیده شده و Obsidian هم جواب نداده:D یعنی جواب داده ولی هویت و جنیستش رو فاش نکرده:d دلیلش هم اینطور اعلام کردن که یه فرد معمولی تو دنیای بازی جنیست Kyros رو نمی‌دونه! حتی شخصیت اصلی بازی که تقریبا میشه گفت یه شخص عالی‌رتبه هست هم جنیست Kyros رو نمی‌دونه:D تنها کسایی که امکانش هست Kyros رو ملاقات کرده باشند Archonها هستند که اونا هم چیزی رو فاش نمی‌کنند و اگه ازشون در مورد Kyros پرسیده شه صرفا میگن "Kyros پدر و مادره". در مورد جنیست و هویت Kyros هم حدس‌های مختلفی زده میشه؛ یک سری معتقدن Kyros مرد هست و بعضیا هم میگن زنه. یک سری اعتقاد دارن Kyros یه گروه هست، بعضیا میگن یه خاندانه و حتی بعضیا میگن که یه جونور غول‌پیکره که ده‌ها سر داره:d به نظرم این مشخص نبودن هویت Kyros خیلی می‌تونه داستان بازی رو جالب‌تر کنه و البته خوراک پلات توییسته:D این چیزایی که گفتم به علاوه یه سری اطلاعات جالب دیگه رو میتونید تو pcgamesn بخونید:D
 

AghaReza

کاربر سایت
Nov 14, 2007
1,261
نام
آقا رضا
من هنوز زیاد جلو نرفتم ولی تا جایی که بازی کردم (حدود 6 ساعت) خیلی ازش راضی بودم.
داستان هنوز خیلی منسجم نشده ولی تا اینجا خوب بوده.
یه نکته خیلی جالب بازی اینه که انتخابهای بازیکن تاثیر زیادی روی اتفاقات و دیالوگهای آینده داره. آدم کاملا حس میکنه که مردم توی دنیای بازی از اتفاقایی که قبلا افتاده خبر دارن و روی زندشگیشون تاثیر داشته و مدام توی دیالوگها به گزشته شخصیت اصلی و انتخابهاش اشاره میشه.
واقعا توی این زمینه عالی کار کردن.

بزرگترین مشکل بازی هم به نظرم اینه که دیگه خیلی زیادی روی نشون دادن همه چی به صورت نوشته تمرکز کردن. مثلا خیلی چیزای ساده که میتونستن تصویری توی بازی اتفاق بیفتن به صورت نوشته به بازی باز منتقل میشن.
درکل بازی عالی هست و به ترفدارای RPG صددرصد پیشنهاد میکنم امتحانش کنن. تو چند سال اخیر CRPG بهتر از این فقط original sin بوده به نظر من. PoE هم در حدود همین بازی بود.
 

Durance

کاربر سایت
Jan 19, 2014
560
من بازی رو تموم کردم دیشب. به لحاظ انتخاب های مختلف، بنظرم از PoE خیلی گسترده تر بود. سیستم مبارزه کلاسیک که در PoE بود هم بنظرم برتری داشت(Barbarian, Fighter, Mage, Knight) اما تنها مشکلی که من بازی داشتم
پایان بازی بود و فکر میکنم تموم کردن بازی با اون حالت که برداشت به عهده بازیکن باقی موند اشتباهه. هرچند خودم فکر میکنم که شخصیتی به اسم Kyros یا به کل وجود نداشته یا اینکه خود بازیکن هست.
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر