Developer: Obsidian Entertainment
Publisher: Paradox Interactive
Platforms: PC
Genre: Computer Role Playing
Release Date: TBA 2016
تـولــیــد:
بار دیگر استودیوی محبوب «Obsidian Entertainment» بازگشته است تا جانی دوباره به سبک نقشآفرینی ببخشد. ابسیدین که از اعضای اصلی «Black Isle Studios» شکل گرفت، به عقده بسیاری جز بهترین نقشآفرینی سازان حال حاضر است. استودیویی که پیشتر با خلق «Fallout: New Vegas» و «Star Wars: KotOR 2»، شایستگیهایش را به اثبات رسانده.
اما آخرین اثر منتشر شده توسط ابسیدین، به ریشههای سبک بازگشت و تلاش تیم برای توسعه عنوانی در ساب-ژانر نقشآفرینی کامپیوتری، با خلق شاهکاری تحت عنوان «Pillars of Eternity» همراه شد. اکنون «Tyranny» در همان سبک، و بر شالوده PoE در دست ساخت است که حتی تا حدودی میتوان آن را دنباله معنوی نامید. در همین راستا بازی همچنان از موتور پایه «یونیتی» بهره میبرد. گفته میشود بخشی از ایدههای اثر، توسط «Chris Avellone» و قبل از این که ابسیدین را ترک کند، آفریده شدهاند. در کمال تعجب کارگردانی بازی توسط «Josh Sawyer» انجام نمیگیرد و این بار «Brian Heins» این وظیقه را به عهده گرفته است.
داستان:
Tyranny در یک جهان فانتزی به وقوع میپیوندد که سازندگان بازی، بازه دنیای آن را به زمانی بین عصر آهن و برنز تشبیه کرده اند. هنگامی که وارد جهان بازی میشوید، لرد «Kyros» اکثر شهرهای جهان را به تصرف خود در آورده است و حال تمام مردم تحت حکومت وی هستند. شخصیت اصلی بازی یک «Fatebinder» است که در واقع یکی از سربازان رده بالا ارتش Kyros بوده و وظیفه اصلی وی سفر به مکانهای مختلف جهان بازی برای حفظ عدالت، ثبات و کاهش خشونت است. Fatebinderها صلاحیت لازم را برای عمل کردن به عنوان قاضی، داور و یا مجازاتگر را دارند و میتوانند با توجه به صلاحدید خود، انجام وظیفه کنند. به هنگام سفرهای خود در دنیای Tyranny، شخصیت اصلی با گروههای مختلفی روبرو میشود که از نابودی گروهها و سپاههای قدیمی ایجاد شده اند. Fatebinder میتواند به انتخاب خود با آنها متحد شود، و یا نابودشان سازد. در دموی منتشر شده در E3، شاهد این بودیم که در طول اشغال یک قلعه توسط دو گروه از سپاهیان Kyros، شخصیت اصلی میتوانست به هر کدام از دو سپاه، و یا حتی مدافعان قلعه بپیوندد. انتخابهای داستانی تنها محدود به این گزینه نیستند و Fatebinder حتی میتواند استراتژیهای منحصر به فردی پیاده کند که تمامی این موارد در پیشبرد داستان اثربخش خواهند بود. دیگر مورد جالب که در دمو به چشم میخورد، امکان انتخاب یک گروه متحد برای خود، و سپس خیانت کردن به آنها بود که افزایش سود شخصی را در پی خواهد داشت؛ اما در عوض دیگر گروهها نیز به این رفتار شما واکنش نشان میدهند و این عمل به کاهش اعتماد منجر خواهد شد. همچنین شخصیت اصلی میتواند بدون برقراری ارتباط با گروهی خاص، تمام طول داستان را، تنها پیش ببرد. امکان ایجاد داستانی متفاوت برای هر فرد (ابسیدین استاد داستانهای چند شاخهای) یکی دیگر از ویژگیهای اصلی Tyranny است. همچنین دنیای بازی بسیار به جهان واقعی قرون وسطا نزدیک خواهد بود و به همین دلیل نیز جادو در آن بسیار غیر عادی و در عین حال قدرتمند است. شخصیتها به Fatebinderهایی که دارای قدرت جادوگری هستند واکنش نشان میدهند و استفاده از جادو میتواند باعث ترساندن، تحت تاثیر قرار دادن یا پرت کردن حواس NPCها شود. علاوه بر این، جادو توانایی افزایش و یا کاهش محبوبیت شما در میان گروههای مختلف را داراست. دشمنان شما نیز در نبردها بر جادوگران تمرکز خواهند کرد و به دنبال حفاظت از جادوگران خود خواهند بود.
گیمپلی:
همانطور که گفته شد، Tyranny در سبک نقشآفرینی کامپیوتری منتشر خواهد شد و به نوعی دنباله معنوی Pillars of Eternity به شمار میرود. به تبع آن بازی گیمپلی کلاسیک خواهد داشت و مشابه دیگر آثار این ژانر، دوربین زاویه دید ایزومتریک را پوشش میدهد. در طول پروسه ساخت شخصت خود، میتوانید چگونگی تصرف دنیا توسط Kyros و البته نقش Fatebinder در آن را انتخاب کنید که این تصمیمات بر جهان بازی و مخصوصا نوع برخورد NPCها اثر میگذارد. همانطور که میبینید بازی از همان ابتدا بر انتخابات و تاثیر آنان تاکید دارد. دقیقا این مورد، نقطه عطف Tyranny است. بازی سیستم انتخاب کلاس نخواهد داشت و در عوض بر سیستم مبتنی بر مهارت (Skill) متمرکز شده است. مانند دیگر آثار ابسیدین جناحها نقش پررنگی در بازی خواهند داشت و نوع برخورد با آنها بسیار حیاطی است که در این زمینه درخت دیالوگ حرف اول را میزند. دیالوگها نقش محوری خواهند داشت و آن قدری مهم هستند که حتی در کسب امتیاز تجربه (XP) و ارتقای شخصیت نیز حضور موثر دارند.
تشکر از کاوه/@Destruction بابت همکاری