hamid_barca

کاربر سایت
Dec 23, 2006
3,735
من سریال «پوکرفیس» رو ندیدم ولی مشخص هست که با نوعی از سبک روایی جنایی-معمایی نمی‌تونی ارتباط برقرار کنی. تاجایی که می‌دونم رایان جانسون در این سریال می‌خواسته یک ادای دینی به سریال کلاسیک «کلمبو» کنه و از سبک روایی Inverted Detective story (معادل فارسی در اختیار ندارم!) استفاده کرده؛ یعنی مخاطب شاهد نحوه به قتل رسیدن مقتول بوده و مجرم هم مشخص هست. در این سبک، هدف مخاطب این هست که کارآگاه قصه چطوری مجرم را دستگیر می‌کنه. این سبک رایج هست؛ شما در سریال «لوتر» و «باش» (Bosch) با این نوع روایت مواجه می‌شید. شخصیت از یک توانایی ذاتی برای تشخیص دروغ و واقعیت برخوردار هست. این «توانایی ذاتی» در فیلم‌نامه‌نویسی چیز مهمی است که پروتاگونیست را با دیگر شخصیت‌ها متمایز می‌کند. این به سلاح مخفی پروتاگونیست برای حل معماهای داستان تبدیل می‌شود. به عنوان مثال، دومینیک پرسل در سریال «John Doe» از قدرت ماورایی برای حل معماها برخوردار هست. مایکل اسکوفیلد با کمک همان بیماری ذهنی‌اش (بازداری نهفته = Latent Inhibition) توانایی چیندن پلن برای فرار از زندان را دارد. کاراکتر اصلی سریال «منتالیست» هم از روی عنوان پیداست؛ کاوشگر خوبی در شناخت ذهن مجرمان دارد. پس خرده محسوب نمی‌شه.
نه اتفاقا از این سبک خوشمم میاد ولی تو سریال هایی مثل منتالیست یا lie to me همیشه توضیح میده که چی شد.مثلا میگه میمیک صورتش فلان شد یا فلان حرکت رو کرد که فهمیدم داره دروغ میگه ولی این سریال هیچ منطقی پشتش نیست.همه چی شانسیه
مثلا تو یه قسمتش :
همینطوری الکی وسط راه یه سگ سوار ماشینش میشه بیرون هم نمیره.خب این صاحبش کیه؟حالا سگ سوار شد،تو چرا بردیش؟بعد دوباره میرسه یه جا که قتل اتفاق میافته.همین سگ باز میره اونجا.بعد قاتل با چوب میزنه تو سرش میبره میندازتش یه جای خیلی دور.بعد فرداش که این میخواد بره،صاف از جایی رد میشه که سگه همونجا افتاده...اگه اینقدر همه چی شانسی کافی نیست باید بگم قاتل رو چه طور گیر میندازه؟هیچی به طور شانسی یه نفر تو اون محل هست که میتونه صدای همه رو تقلید کنه،ازش کمک میگیره....خب این چه روانشناسی داره؟همش داره شانسی پیش میره.هر جا نویسنده گیر میکنه یه اتفاق بدون دلیل رخ میده بعدم میگه همینه که هست

وسط قسمت 4 ولش کردم.واقعا کار بیخودی بود.

البته یکی از دلایل دیگه که با سریال ارتباط برقرار نگردم بازیگرشه.واقعا ضعیف بازی میکنه. راشن دال هم به خاطر همین بازیگره نتونستم سریال رو تموم کنم :D اصلا تُن صداش رو مخه
 

Augustus

Caesar
کاربر سایت
Sep 22, 2009
2,230
نام
Мojtaba
تجربه ثابت کرده اکثر این ریمیک ها چیز جالبی از آب در نمیان. برای این هری پاتر هم نباید انتظارات رو زیاد بالا برد.
حدس من اینه که یک گندی میزنن که همه دوباره به سر نسخه اصلی قسم میخورن.
 

Dinosaur

Loyal Member
Sep 29, 2005
17,005
نام
آریا
با اینکه هنوز هیچی از این سریال هری پاتر مشخص نشده، ولی امید زیادی بهش ندارم. :D با اینکه فیلم‌ها در حد کتاب‌ها نبودن و کلاً کتاب یه دنیای دیگه‌ای بود، ولی به هر حال فیلم‌هاش خیلی موفق بودن و عادت کردیم به اون بازیگرها و خیلی سخت می‌شه جایگزین‌شون کرد.
از طرف دیگه هم اگه بنگاه شرط‌بندی توی ایران داشتیم، می‌رفتم کل دارایی خودم رو می‌ذاشتم وسط که حداقل یکی دو تا از شخصیت‌های اصلی، توی سریال سیاه‌پوست می‌شن! :D حتی احتمالش هست این قضیه برای رون یا هرمیون (اسم‌های درست همینا هستن که توی ترجمه اومده بود، نه کتاب اصلی :|) اتفاق بیفته، ولی اگه اونا نباشن هم بدون شک سراغ شخصیت‌های مهم دیگه می‌رن. البته به جز شخصیت‌های منفی که نمی‌شه از سفیدپوست به سیاه‌پوست تبدیل‌شون کرد و انقلاب به پا می‌شه. شخصیت همجنسگرا هم بین معلم‌ها و مدیرها و... خواهیم داشت که البته اون زیاد کار سختی نیست و همین الآن هم یه شخصیت آماده دم دست‌شون هست، یعنی دامبلدور. احتمالاً دوز این ماجراها توی سریال خیلی پررنگ‌تر هم بشه.
------------
ولی این وسط مخالفین جی کی رولینگ و افرادی که دنبال بایکوت هری پاتر هستن، عجب روزهای سختی رو می‌گذرونن! :D اون از فروش عظیم Hogwarts Legacy و این هم خبر تولید سریال!

do.php
 

Thonkeyes

کاربر سایت
Jul 11, 2020
4,395
J.K. Rowling در ریمیک Harry Potter دخیل خواهد بود تا مطمئن بشه سریال به محتوای اصلی وفادار اه.
----
آقا ما ریبوت/ریمیک هری پاتر نخوایم کی رو باید ببینیم؟ :|
این وارنر بعد از Fantastic Beasts 3 کلا کشیده بود بیرون از Harry Potter سر Hogwarts Legacy دوباره موتورش روشن شد :|
 

Origami 2008

عضو تحریریه
Oct 2, 2014
5,513
نام
سپهر
آقا ما ریبوت/ریمیک هری پاتر نخوایم کی رو باید ببینیم؟ :|

این حرف رو الان می‌زنی ولی موقع اومدن سریال، با توجه به همه مضامینش، دوباره یه عده برای دیدن اولین قسمت اون صف می‌کشند. خیلی‌هاتون بودید از جهات مختلف (کست، داستان و ...) به سریال LTOR انتقاد کردید ولی باز زودتر از پایرت‌ها نشستید سریال رو دیدید.

پ.ن: ته تهش دسته‌جمعی می‌ریم به IMDB و یک‌های قشنگی به سریال Harry Potter در آینده نزدیک اعطا می‌کنیم! :D البته اون یک‌ها هم فایده‌ای برای HBO Max و Warner Bros ندارد؛ انیمیشن Velma با تمام خفتش برای فصل دوم تمدیدش کردند.

پ.ن 2: دلیلی نیست قصه‌ای که در طول یک‌دهه به بهترین شکل در پرده نقره‌ای اقتباس یافته و به فروش میلیاردی رسیده، دوباره در قالب تلویزیون بازروایی بشه؟! اگه تیتر خبر اشاره به بازروایی قصه هفت فیلم رو دارد که کلا کار بیهوده‌‌ای است اما اگر می‌خوان دنیای هاگوارتز با معرفی کاراکترهای جدید گسترش بدهند، خب می‌شه از درونش یک GOT در آورد. به قول @Dinosaur هنوز هیچ چیز از طریقه ساخت سریال مشخص نیست و نمی‌شه نظر قطعی داد اما اگر مورد دوم صحت داشته باشد، با توجه به پولی که HBO دارد، کار اشتباهی محسوب نمی‌شود.
 

REZA TAEL

کاربر سایت
Mar 25, 2007
4,138
نام
طائل
نرمال این هست که شما از از تولید سریال اونم هر فصل یک کتاب اونم توسط اچ بی او اونم هری پاتر ، خوشحال باشید
و اگر گندش در اومد، بعد ناراحت باشید
یعنی از p حرکت کنید به سمت q
جهت رو برعکس نیاید
مگر اینکه این نسخه جدید سریال، همزمان با اومدنش، تمام نسخه های موجود فیلم های هری پاتر در جهان رو نیست و نابود کنه و تمام کتاب ها هم به اتیش کشیده شه
یا اینکه یک روبات بره تو مغزتون همه خاطرات هری پاتر رو پاک کنه
یا اینکه بد تر از اون ، به گندش بکشه ! :D همیشه برام سوال بود چگونه خاطراتی که وجود داره اصلا بر اساس منطق ریاضی میتونه توسط چیز دیگه به گند کشیده شه؟ :D چون اون خاطره خوب وجود داره و تموم شد و رفت همیشه همونجوری هست :D
پس محض کنجکاوی اینکه اون قسمت قطار که از روی پل وسط جنگل رد میشه رو چطور میخوان نشون بدن
و یا نمایش دوباره هاگواتز
باید خوشحال باشیم
الان من تو ذهنم اتاق گریفندور دارم خب
خیلی وقته دکورش دست نخورده
شاید اومد ایده های جدید مطرح کرد یه سر و سامونی به اتاق دادیم
یا مکان کنار دریاچه
یا کلبه هاگرید
یعنی کم کمش اینه که این سریال قراره به لایبرری تخیلاتمون چیزهای جدیدی اضافه کنه.

البته اگر میگید که ما همه اینا رو داریم تو هاگوارتز لگسی میزنیم که خب کوفتتون شه :D نه خب شوخی میکنم جای من رو خالی کنید

ولی بی شوخی من تو همین تاپیک تازه خبر رو دیدم
و سریع ذهنم رفت سر اینکه خونه دورسلی ها
اتاق هری زیر راه پله، و اتاق زیرشییروونی
خونه ویزلی ها
همه این ها چگونه میخواد به تصویر کشیده شه
کوچه دیاگون و اینا هم هست
و اینکه این خیلی دیر هست ولی کتاب 5 خونه اجدادی سیریویس بلک. اینجا دیگه خوشگل میتونه یه قسمت تو اون خونه ی لعنتی بمونه و جو محفل و اون شلوغی که فرد و جرج و ماندانگاس فلچر و رینیون هری و رون و هرمیون و همه و همه رو به تصویر بکشه.
یا دقت کنید چون مثلا سریاله میتونن یه قسمت کامل زمینه ها رو اماده کنن و هیجان بدن قبل کوییدیچ گریفندور و اسلیترین . هرچند خیلی سوباسا وار و مسخره همیشه گریفندور برنده میشه. اگر بخوان تغییرات ایجاد کنن امیدوارم اینجاهای قصه باشه :D

من که خیلی اچ بی او شبکه دوست داشتنی هست برام . یعنی اولین شبکمه. اکثر چیزایی که انتخاب میکنم ازش سطح کاملا بالا و کارشده و انگار خود سران شبکه کلا خروجی براشون مهمه. پس امیدوارم.
 
آخرین ویرایش:

HIGH VOLTAGE

Gold User
Dec 2, 2011
1,527
نام
علی
اساتید سریال باز سلام
3 تا سوال
سریال Black List برا من توصیه میشه ؟
سریال The Man In The High Castle چطور ؟
و سریال Stranger Things ؟
عاشق محتوای جنایی و جاسوسی و معمایی هستم و تریلر
تنها سریال هم که بدم اومده BB هست که بهش 1 دادم
ممنونم از لطفتون
 
  • Like
Reactions: saeedonly

.::PUИK::.

کاربر سایت
Mar 28, 2014
8,603
اساتید سریال باز سلام
3 تا سوال
سریال Black List برا من توصیه میشه ؟
سریال The Man In The High Castle چطور ؟
و سریال Stranger Things ؟
عاشق محتوای جنایی و جاسوسی و معمایی هستم و تریلر
تنها سریال هم که بدم اومده BB هست که بهش 1 دادم
ممنونم از لطفتون
bb سرعت روایت کنده برای همین خیلی ها نمیپسندن
جاسوسیو حذف کنیم چیزی به ذهنم نمیاد جز دکستر
 

majidred2011

< RED PHANTOM >
کاربر سایت
Jul 16, 2011
11,373
نام
Majid
درک نمیکنم چرا دنیاشو گسترش نمیدن بجا ریبوت! کلی داستان و شخصیتای جدید از دل هاگوارتز میتونه در بیاد که اگه بتونن همون حال و هوای هاگوارتز کتابا/فیلماش رو دربیارن کار دوس داشتنیی میشه، نیاز نیست مثل Fantastic Beast بزنن بیرون.
استاروارز که اصلش نصف دنیای رولینگ جزئیات نداشت کارای خوبی مثل Mandalorian و Andor و ... از توش در اومد بنظرم اینم اگه دست چهار تا نویسنده درست که فن کتابا باشن باشه (نه اون گنده گوزایی که ویچر نتفلیکسو نوشتن :-") میتونه موفق بشه.

همین هاگوارتز لگسی درسته از نظر داستان، شخصیتا و دیالوگا پشمم نیست جلو کتابا ولی حداقل داستان اورجینال جالبی رو روایت کرد که چون از همه نظر چه نحوه روایت چه فضاسازیا به سورس اصلی پایبند بود موفق هم شد.
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر