دومین بازی جدید از فرنچایز Total War به اسم Total War: Warhammer 40,000 معرفی شد که برای نخستینبار در کنار PC برای کنسولهای PS5 و Xbox Series هم منتشر میشه.
تاپیک آپدیت میشه...
آقاااااا توتال وار داره را روح روانم بازی میکنه دیگه
صحنه آخر تریلر یوهویی گفتم عه Sins of a Solar Empire رو ریختن تو توتال وار
امیدوارم یک فاصله خوب بین ایشون و مدیوال ۳ باشه، به خاطر یکی، از اون یکی نزنن.
آقاااااا توتال وار داره را روح روانم بازی میکنه دیگه
صحنه آخر تریلر یوهویی گفتم عه Sins of a Solar Empire رو ریختن تو توتال وار
امیدوارم یک فاصله خوب بین ایشون و مدیوال ۳ باشه، به خاطر یکی، از اون یکی نزنن.
بازی زیادی بزرگ و گستردس! قشنگ خودشو از تمامی بازیای قبلی توتال وار جدا میکنه! همین نگران کننده هم هست که نکنه باعث بشه بخشی رو کم بذارن. مخصوصا حالا که توی بحث کیفی هم باید روی چندتا پلتفرم جدید بازیشونو منتشر کنن.
قشنگ عنوانیه که آرزوی هم وارهمر فنی بوده تا الان! دیوانه کنندس. حیف طرفدار اینجا کم داره وگرنه توی مدیا ملت دارن یقه پاره میکنن از هایپ.
بازی زیادی بزرگ و گستردس! قشنگ خودشو از تمامی بازیای قبلی توتال وار جدا میکنه! همین نگران کننده هم هست که نکنه باعث بشه بخشی رو کم بذارن. مخصوصا حالا که توی بحث کیفی هم باید روی چندتا پلتفرم جدید بازیشونو منتشر کنن.
قشنگ عنوانیه که آرزوی هم وارهمر فنی بوده تا الان! دیوانه کنندس. حیف طرفدار اینجا کم داره وگرنه توی مدیا ملت دارن یقه پاره میکنن از هایپ.
دقیقا، زیادی از حد جاه طلبانس من داشتم یکی یکی تریلر های گیم آواردز رو میدیدم، هی با خودم میگفتم هممم، عجب مراسم جالبی بوده امسال، یوهویی به این رسیدم از خود بی خود شدم اصلا توقع نداشتم بعد اینکه اومدن مدیوال ۳ رو معرفی کردن، یوهویی همچین چیزی نشون بدن.
یک Dawn of War درست که نتوستن بهمون بدن، به جاش ولی ایشون بیاد همه ناامیدی های قدیم رو بشوره ببره
آقاااااا توتال وار داره را روح روانم بازی میکنه دیگه
صحنه آخر تریلر یوهویی گفتم عه Sins of a Solar Empire رو ریختن تو توتال وار
امیدوارم یک فاصله خوب بین ایشون و مدیوال ۳ باشه، به خاطر یکی، از اون یکی نزنن.
مصاحبه سازندگان بازی
این ویدیو یک گفتگوی توسعهدهندگان (Developer Roundtable) برای بازی در حال توسعه Total War: WARHAMMER 40,000 است. در این گفتگو، اعضای تیم توسعهدهنده شرکت کرده و در مورد دیدگاه کلی خود نسبت به طراحی بازی و چگونگی انتقال دنیای Warhammer 40K به قالب Total War صحبت میکنند.
خلاصه دیدگاه توسعهدهندگان
۱. دلیل انتخاب Warhammer 40,000
* هماهنگی کامل با Total War: توسعهدهندگان معتقدند دنیای 40K کاملاً برای یک بازی Total War ساخته شده است (تنها جنگ در ستارگان وجود دارد) [02:23].
* انتقال به فضا: این پروژه فرصتی برای بردن تجربهی Total War به فضای بین ستارهای بود [02:34].
* اصل راهنما: دیدگاه اصلی طراحی این بود: "هیچ صلحی در میان ستارگان وجود ندارد" (There is no peace amongst the stars) [02:53].
۲. مقیاس و لایههای نبرد (بزرگترین نوآوری)
توسعهدهندگان مقیاس نبرد را به طرز چشمگیری افزایش دادهاند تا از "استان" به "کهکشان" برسد [00:16]، و بازی در چندین لایه انجام میشود:
* نبرد سیارهای (Planetary Battle): در این لایه، نبردها به صورت بلادرنگ (Real-Time) در سطح یک منطقه خاص از یک سیاره (مانند یک شهر کندو) رخ میدهد [11:18].
* سیاره (Planet): با فتح مناطق، به منابع و جمعیت بیشتری دسترسی پیدا میکنید و این بر کمپین سیارهای شما تأثیر میگذارد [11:45].
* ناوگان (Fleets): ناوگانهای فضایی نیروهای شما را جابجا میکنند، بمبارانهای مداری (Off-map Bombardment) را در نبردها فراهم میسازند و لایهی استراتژی بین سیارات را تشکیل میدهند [12:11].
* تئاتر جنگ صلیبی (Crusade Theater): بالاترین لایه که در آن نتایج کمپینهای شما بر آینده کل کهکشان و کمپینهای بعدی تأثیر میگذارد [13:15].
* نابودی سیاره: بازیکنان میتوانند برای اولین بار در تاریخ Total War، یک سیاره را به طور کامل و دائمی نابود کنند [14:15].
۳. جناحهای اولیه و طراحی نامتقارن
بازی با چهار جناح شروع میشود که هر کدام کاملاً نامتقارن (Asymmetric) و متفاوت بازی میکنند:
* Space Marines (تفنگداران فضایی):
* تمرکز: نیروهای نخبه (Elite) و محدود (فقط ۱۰۰-۲۰۰ نیرو در میدان نبرد) [04:41].
* نقطه قوت: هر نیرو بهاندازه ۱۰۰ دشمن ارزش دارد. ضعف آنها تعداد کم است [04:47].
* کمپین: کمتر به زیرساختسازی میپردازند و بیشتر به نیروهایی که برای نبرد آوردهاند وابسته هستند [07:50].
* Astra Militarum (گارد امپراتوری):
* تمرکز: نبردهای کلاسیک Total War (تودهای، نظامی و جبههای) [05:31].
* نقطه قوت: میلیونها سرباز پیادهنظام، خطوط مقدم، توپخانه و زیرساختهای صنعتی برای تولید ماشینهای جنگی [05:03].
* کمپین: متمرکز بر ساخت منابع، تدارکات و زیرساخت برای جذب ارتش بزرگ [08:32].
* Orks (اورکها):
* تمرکز: موج سبز تودهای از هرج و مرج و انرژی [05:48].
* نقطه قوت: ساختن شتاب و ادامه نبرد (Crumping with the lads) برای جلوگیری از خسته شدن نیروها [10:32]. آنها از فناوریهایی مانند تلهپورت استفاده میکنند [17:03].
* Eldari (الدار):
* تمرکز: نژادی در حال انقراض که برای جلوگیری از فجایع کهکشانی میجنگد [06:34].
* نقطه قوت: استفاده از Webway Gates (درگاههای شبکهای) برای جابجایی سریع و مخفیانه [06:50]. نیروهای آنها محدود و "توپ شیشهای" (Glass Cannon) هستند؛ هر تلفات یک روح غیرقابل بازگشت است [09:58].
۴. طراحی نبردها و المانهای Total War
* تقویتکنندهها (Reinforcements): نقشی محوری دارند. نیروهایی که در ناوگان شما هستند، میتوانند از طریق Drop Pod (کپسول فرود) وارد میدان نبرد شوند، ساختمانها را تخریب کرده و مستقیماً به دشمن حمله کنند [15:47].
* ترکیب فانتزی و علمی تخیلی: با وجود محیط آیندهنگر، نبردهای تن به تن (Melee/Punching) بسیار زیادی وجود دارد و ساختار آرایشی نیروها به شدت شبیه به نبردهای فانتزی Total War است [17:44].
۵. شخصیسازی (Customization) بالا
بازیکنان میتوانند جناح خود را به طور عمیق شخصیسازی کنند (مانند رنگبندی، الگوها، و نشانها) تا یک ارتش منحصربهفرد برای خود بسازند [21:22]، حتی تا حد انتخاب رنگ زانوبند [21:50].
تاریخ انتشار این گفتگوی توسعهدهندگان ۱۶ دسامبر ۲۰۲۵ است. همچنین اعلام شد که محتوای بیشتری از نبردها، کمپین و ویدیوهای عمیق در سال ۲۰۲۶ منتشر خواهد شد [25:28].