PC Total War: Rome II

attachment.php



بخش 1) اطلاعات بازی:


Developer: The Creative Assembly
Publisher: Sega
Platform: PC
Genre: Strategy
Release Date: September 03, 2013
نقشه کمپینگ
attachment.php



  • 183 سرزمین,117 فکشن,500 یگان مختلف بعلاوه 30 نوع شهر و 70 ساختمان مختلف در بازی هست.
  • قسمت شرقی نقشه به باختر که شامل سرزمین های شرقی ایران باستان می شود در بازی وجود دارد.
  • ارتش ها به شیوه های مختلفی در نقشه حرکت می کنند مثلا در حالت (forced march) مسافت بیشتری حرکت می کنند که البته باعث ضعف هایی شامل آسیب پذری نسبت به حملات ناگهانی می شوند.
  • جنگ های داخلی در بازی باعث حفظ تعادل Gameplay می باشند و بازیکنان باید از نظر نظامی قدرتمند باشند.
  • دریاهای مناطق مختلفی در بازی وجود دارد که این دریا ها بین قلمروهای مختلفی تقسیم شده و هر منطقه با نیروی دریایی مخصوص خودش اختیار آن دریا را خواهد داشت.
  • هر Turn در بازی 1 سال محسوب میشه ولی با این همه 4 فصل در بازی وجود دارند.
  • CA تلاش داره بازیکنان را به مبارزات در زمین های باز ترقیب کنه و اعتقاد داره در بازی بر روی محاصر قلعه ها نباید متمرکز شد
  • کاراکترها در بازی مسیر بیشتری را می پیمایند.
  • ارتش ها میتواند از رودخانه ها بدون ساخت پل یا کشتی حرکت کنند.
  • رشد شهرها بیشتر در نقشه مشخص می شود و بازیکنان قادرند این پیشرفت در ساختمان های مخصوصی که در نقشه وجود دارد مشاهده کنند.


نقشه جنگ



  • در بازی طبیعت تخریب نمی شود. . .یعنی انتظار مواردی مثل دختان جنگلی در حال سوختن را نداشته باشید
  • اگر ارتش شما نتواند نیروهای دشمن را ببینند در نتیجه شما هم در بازی قادر به مشاهده ی آنها نیستید.
  • هوش مصنوعی دشمنان بیشتر قابل باور هست
  • لکه های خون در زمین های جنگی که با جنازه پوشیده شده باشند قابل دیدن هست هر چند که بسیار کم باشد.AC احتمال زیادی برای DLC خون وجود دارد
  • فصل ها در زمین مبارزه قابل مشاهده خواهند بود یعنی اگر در فصل زمستان مبارزه کنید زمین مبارزه هم برفی خواهد بود.
  • نقشه های جنگی به خوبی بقیه چیزهایی که تا به جال دیدید کار شده است.در واقع مثلا اگر جنگی را در جنگل Teutoburgشروع کنید همان زمین تاریخی Battle of the Teutoburg Forest را به شما می دهد.

یگان ها



  • کاراکترها در بازی خصوصیات و مهارت های مختلفی دارند و تجربه سریعتر کسب می کنند.
  • سواره نظام میتواند به کلی صف آرایی دشمن را بهم بزند.
  • سربازان Barbarian در بازی برگشته اند.
  • نیروهای پیاد مظام در هنگام مورد حمله قرار گرفتن از سپرهای خود استفاد میکنند
  • برگشتن و خارج شدن از صف آرایی testudo بسیار سریع و روان است.
  • سربازان رومی در هنگام دویدن میتوانند نیزه های خود را بیاندازند.
  • خوک های آتشینبه بازی برگشته اند.
  • تیر کمان ها بعضی در زره و سپرهای جنگی فرو میرود و بعضی پس از بر خورد به زمین می افتند که در هنگام زوم کردن قابل مشاهد هست.

بخش مولتی پلیر



  • TLC هایی برای این بخش از سمت سازندگان در نظر گرفته شده

نیروی دریایی



  • نیروی دریایی را نیز همانند نیروی زمینی می توان در حالت های مختلف مثل Raiding Mode قرار داد
  • کشتی های جنگی قابلیت Ramming و انتقال نیرو ها به کشتی دشمن هنگام مبارزه را دارند(Ramming اینکه کشتی در حال حرکت خودش به کشتی دیگه بکوبه)

اطلاعات کلی




  • در شوگان 2 اگز کمپینگ طولانی را انتخاب میکردید 240 Turn برای پیروزی و اتمام بازی داشتید و در ناپلئون 244, امپایر 200 و در مدیوال دو 230 ولی در Rome 2 شما 300 Turn برای اتمام باری در اختیار دارید.
  • چگونگی پابان بازی بستگی شیوه ی بازی شما دارد.اگر شما روش محتاطانه در بر خورد بازی اشراف زادگان , خانوادها . . .داشته باشید نسبت به کسی که همه را به جنگ بطلبه متفاوت خواهد بود.برای روم شما میتوانید از جمهوری و ستا دفاع کنید یا اینکه یا دیگر خانواده های رومی مبارزه و خود سناتوری کنید.اشاره شد که این موضوع به صورت مخصوص در فکشن های دیگر نیز هست.
  • به نظر میرسه که ورژن مخصوصی برای خون در بازی مشخص شده ولی هنوز رسما اعلام نشده است.


بخش 2) لینک ها:

GameSpot




بخش 3) توضیحات:

بدون شک سری Total War را باید جز بهترین استراتژی های تاریخ دانست. اکنون دنباله ی یکی از بهترین نسخه های سری Total War یعنی Rome تحت عنوان Rome II مدتی پیش رسما از سوی Sega تایید شد.
استراتژی بازها نسخه ی اول Total War: Rome را به یاد دارند، بازی فوق العاده جذاب که در سال 2004 منتشر شد و توانست با دریافت نمرات بالا خود را به عنوان یکی از بهترین نسخه های سری Total War معرفی کند. (Meta: 92)
Rome II Total War در تاریخ 3 سپتامبر 2013 بصورت انحصاری برای PC منتشر خواهد شد.


بخش 4) معرفی اقوام حاضر در بازی:

روم:
Romefactionbannermap.jpeg


روم

“Strength, honour, duty.”
*قدرت*افتخار*وظیفه*

جمهوری روم در دوره ی اوج شکوفایی است و Pyrrhus سپاه جنگجوی مهاجم یونانی اش به سواحل ایتالیا رانده شدند.جمهوری روبه رشد روم قدرت ارتشش را تقویت میکنه تا به اهدافشان برسند.روم قدرت مسلط بز شبه جزیره ایتالیاست و در نقطه بسیار حساس تاریخی قرار دارد و برای گسترده شدن نیاز به فتوحات دارد.در شمال اتحادیه اتروسکوها و آنسوی آن سرزمین های Barbarian هاست.در شرق یونان و در جنوب و غرب Carthaginians ها قرار دارند.

400px-FactionRevealRomelink.jpg


از زمان برکنار شدن سلطه ی پادشاه اتروسکوها در حدود 500 سال پیش از میلاد جمهوری روم به شیوه ای حکومت می کرد که مانند آن در هیچ قدرتی دیده نمیشد.خدمت نظامی برای مردم اجباری بود که مهمترین کمک مردمی به جمهوری روم بود و روم را کاملا نظامی و قدرتمند می کرد.قدرت نظامی ارتش روم بر نظم ,تربیت و اصول تاکتیکی سختیگبرانه تکیه می کرد.ارتش بسیار مجهز و فرم داده شده و پیاد نظام سنگین ستون فقرات ارتش بود.مردان جوان با پوشش های زرهی کمتر در خط اول قرار داشتند (Hastati نوعی نیروی پیاده نظام) و پشت آنها نیروی ماهر و مجهز و آموزش دیده تر قرار داشتند.نیروی مسنتر و باتجربه تر معروف به triarii سپاه را منسجم نگه میداشتند.این ترکیب یک پارچه توسط سواره نظام یا equites ها پشتیبانی می شدند.(equites به سواره نظام های میگفتند که شوالیه بودند و از نظر رنکی قبل از سناتورها قرار داشتند).
روم به عنوان یک فکشن قابل بازی از نظر اقتصادی در تجارت آهن و از امکانات نظامی پیشرفته ای بر خودار است و در کنترل توده ی مردم برای نگه داری نظم اجتماعی ماهر بودند.بعلاوه بازیکنان برای انجام امورات روم باید یکی از سه خانواده ی قدرتمند روم را انتخاب کنند.(The Julia, The Cornelia, and the Junia) که هرکدوم از این خانواده ها برتری های سیاسی , نظامی و فرهنگی دارند.

700px-FactionRevealRome1.jpg
پارت ها:


Parthia4.jpg





Parthia
پارت

R2_logomon_256.png


“Tolerance, justice, profit”
*بردباری*عدالت*سود*

به قدرت رسیدن ارشک رهبر قبیله پارنی.او به آنها اطمینان غلبه بر سلوکی ها را که پارتاوا را مورد حمایت قرار می دادند را داد.پارتاوها تلاش آنها را برای رهایی از سلطه یونانی مقدونی ضعیف می کرد.در ابتدای ترقی پارتها یک امپراتوری شرقی قابل مقایسه با سلسله ی هخامنشی قدیمی و یکی از محدود تمدن هایی که تقریبا از نظر قدرت و ثروت با رومی ها برابر حساب می شدند بودند.
قبایل متحد پارتی,پارت ها برای اسب هایشان ,کمانداران اسب سوار چادرنشین و سوار نظام سنگین معروف بودند,آنها بعدها زره هایی از آهن یا برنز ساختند که سوار و هم اسب را مورد پوشش قرار می داد.برای پیاده نظام هم انها متکی به قوم ایرانی و نیروهای نیزه دار و قوی هیکل و گاهی اوقات هم از نیروهای مزدور که مجهز و آماده به فرم سلوکی ها بودند.
پارس ها ترکیبی از فرهنگ محلی و یونانی بودند,دین پارت ها شیوه و فلسفه ی ستایش از خدایان یونانی و ایرانی و زرتشتی بود.به مرور زمان اشراف زادگان بر نواحی قابل کشت تسلط گرفتند که اقتصاد بر اساس آن بود.هنگام ظهور جاده ابریشم تاجران به راحتی میتوانستند در دنیای باستانی حرکت و با نواحی شرقی معامله کنند..میزان احترامی که آنها برای فرهنگ های خاجی داشتند موجب فتح آسانتر مناطق جدید می شد هر چند شیوه زرتشتی به معنی نفرت و دوری از برده داری بود که برای اقتصاد و نظم عمومی آنها مضر و زیان آور بود.کماندارهای به دلیل کمانداران فوق العاده و نیروی سواری ماهر مشخصه ی سپاه آنها در مبارزه زمین های باز بود.




کارتاژ:

Carthage_map.jpg



Carthage
کارتاژ


“Democracy, commerce, faith"
*دموکراسی*تجارت*ایمان
قلب تپنده کارتاژ خود شهر کارتاژ است.یک بندرگاه مهم و قطب شلوغ معامله کالا در شمال ساحل آفریقا.از زمان خودمختار شدن آنها از اجداد فنیقیی شان به سرعت یک ارتش قابل توجه تاسیس گردید.نیروی دریایی و امپراتوری تجاری مختص به خودشان.کارتژی ها پابرجا به اعتقادات شرکی همانند گذشتگانشان بودند.کارتاژی ها خدایان متعددی را پرستش می کردندد و در میان این خدایان, رئیسشان Ba al hamon فرمانروای بزرگ و Taint الهه ی پشتیبان کارتیژ بود.بسیاری از مردم به قربانی کردن کودکان در معبدهایشان اعتقاد داشتند.







کارتاژ یک دولت تجاری توسعه طلبانه با جمعیت کم بومی بود.بنابراین اکثریت ارتش را نیروهای مزدور تشکیل می داد که هسته ی اصلی نیروهای زمینی به حساب می آمدند.هرچند نیروهای ویژه ی کارتژی نیز وجود داشتند که به گروه مقدس و فیل های قدرتمند جنگی شمال آفریقا معروف بودند.ملوان های تربیت شده دارای کشتی های سریع و قابل مانور با قدرت خوب و قابلیت پرتاب توپ ها بودند.از 6 قرن فبل از میلاد کارتاژ رابطه تجاری با روم برخوردار بود.این دو ملت در کنار یکدیگر با همکاری در زمان جنگ های Pyrrhic مبارزه کرده بودند.هر چند این یک اتحاد برای سهولت در جلوگیری از سپاه قدرتمند و برتر یونانی ها از شمال ایتالیا و سیسلی بود.نتیجه ی جنگ شاید برای روم بیشتر فایده داشت.کارتاژ در سیسیلی تسلط پیدا کرد اما روم تمامی سواحل ایتالیا را تصرف و از آن خود کرد.به این صورت است که تنش بین این دو ملت به عنوان 2 فکشن قابل بازی بسیار بالاست.کارتاژی ها از مهارت در دریانوردی و شهرت به عنوان یک ملت برای معاملات تجاری عالی برخوردار هستند.
همچنین از دید دموکراسی دولت کارتاژ از رضایت اکثر مردم بر خوردار بود.بازیکنان حق انتخاب دارند که به عنوان یکی از 3 قدرت اصلی سیاسی در بازی ایفای نقش کنند که هر کدام برتری و مزایای نظامی , اقتصادی و فرهنگی خود را دارند.




مقدونی:

Macedon1.jpg



Macedon
مقدونی

“Glory, order, power.”

*شکوه*نظم*قدرت*

نا امید از برگشت به دوران شکوه,مقدونی ها خود را در محاصره ی مرزهای قبل از اسکندریه توسط Illyrian ها, Thraciansها و شهرهای دولت یونانی یافتند.آیا مقدونی ها میتوانند دوباره به دوران شکوفایی و قدرت خود تحت سلطه الکساندر جدید برسند؟
مقدونی حکومتی است که پادشاه قدرت را کنترل و دولت به مردم خدمت میکند.این تفاوت در خزانه داری که سوخت یک اقتصاد کشاورزی , جنگلداری و سیستم مالیاتی بندرگاهها است گسترش پیدا میکنه.به استثنا معادن طلا و نقره در اختیار پادشاه است.سپاه مقدونی به همان شیوه ی فیلیپس دوم و الکساندر باقی ماند که تمرکز روی پیاد نظام و سواره نظام داشت و توسط فرماندهان شجاع و قهرمان هدایت میشد.تنها تغییرات کوچی در تاکتیک ها,تکنولوژی و سیستم محاصره کردن نسبت به روزهای اوج قدرت مقدونیه ایجاد شد و سپاه مقدونیه با ادامه شیوه اصلاحات الکساندر در Hoplite ها (نوعی از سربازها) و اعتماد به مشاوران مشهور و سواره نظام Thessalian به کار خود ادامه داد. مقدونی ها هرگز دارای نیروی دریایی قدرتمند نبودند و با تکیه بر خدابان یونانی مانند آتنا و رودز امور دریانوردی خود را می گذراندند.
به عنوان دولت جانشین ,مقدونیه نفع بسیاری در جنگ با مناطق غیر یونانی برد و برای هر ایالتی که صاحب شد از در درآمد و بهبود رشد ایالت هایش بهره برد.جنگجوهای با تحربه یونانی هنجنین برتری نسبت به barbarian ها داشتند.تحت فرماندهی Antigonus Gonatus آنها حاکمان بخشنده و تجار زیرکی بودند و از افزایش رو به افزون در آمد و اکثریت راضی مردم بهره می بردند.هر چند حکومت های دیگر نمی توانستند مقدونی ها را بخاطر تمایلات سلطه گریشان ببخشند.به همین ترتیب برای بازی کنان مقددونی بسیار سخت است که اعتماد و وفاداری آنها را کسب کنند.


آیسن:


Iceni2.jpg



Iceni
آیسن


“Iron, conquest, pride.”
*آهن*پیروزی*غرور*

آیسن ها یک قبله عصر آهنی در جنوب بریتانیا هستند.آیسن ها مردم متکبر و شجاع بودند.آنها در دشت هاسکونت داشتند و مرز آنها با دریای شمال و جنوب, باتلاق و مرداب ها بود.آنها مهاجمان آموزش دیده بودند و به صورت مداوم با قبابل همسایه Coritani و Atrebates درگیر می شدند.
آیسن ها اصولا از پیاده نظام در هنگام جنگ استفاده میکردند.این نیروها دارای سپرهای بزرگ بیضی شکل و یا مستطیلی شکل همراه با شمشیر یا نیزه بودند.تفاوت عمده آیسن ها نسبت به قبیله های نژاد سلتی,نقاشی و یا خالکوبی بدنشان همراه با استفاده بهتر از از قلاب سنگ در میدان جنگ است.هرچند از نیروی سواره نظام سبک نیز استفاده میکردند.
آیسن ها و دیگر قبایل بریتانیایی به مانور بسیار بالا در جنگ با ارابه معروف بودند.بعد از به هم زدن نیروهای دشمن با javelin ها (نوعی نیزه که به صورت اختصاصی برای پرتاب کردن ساخته شده بود)رزمندگان پیاده می شدند و به مانند قهرمانان هومری مبارزه می کردند.آنها هیچ شباهتی به barbarians نداشتند.آیسن ها پایتختی به نام Venta Icenorum بنا کردند که در آن مراکز مذهبی بزرگی نیز قرار داشت.با آنکه کشاورز بودند ولی اقتصاد سطح بالایی داشتند.آنها حتی سکه های طلای مخصوص به خودشان را ضرب کرده بودند.فرهنگ,هنر و ثروت آنها به صورت گردن بندها و انواع دیگر جواهرات که توسط اشراف زادگان استفاده میشد قابل مشاهده بود.
آیسن به عنوان یک فکشن قابل بازی بسیار شجاع و جنگجو هستند.با تکیه بر الهه ای به نام Andraste آنها با قدرت بیشتری وارد میدان مبارزه میشدند.مهارت آنها در کار با آهن یک منبع بسیار خوب به همراه یورش و غارت بود.به عنوان یک ملت جنگجو مقدار رضایت مردم با هر اعلام جنگ جدیدی بیشتر میشه.
آیسن ها پتانسیل به تسلط گرفتن قبایل عصر آهنی بریتانیا را دارند.آن سوی سواحل آیسن ها نژاد سلتی Gaul و Iberia قرار دارد. آیا آیسن ها میتوانند آنها را زیر یک پرچم متحد کنند؟


آرونی (گل):


Averni3.jpg


Arverni (Gaul
آرونی

Averni_ico.png


“Belief, dignity, power.”
*اعتفاد*عزت*قدرت*

از تبار بسیاد دور سلت ها,آرونی های جنگجو یکی از قدرتمندترین قبیله های مرکز فرانسه هستند.بسیار متفاوت نسبت به بربری های غارتگر و مهاجم,آنها تمدن بسیار پیچیده و سطح بالایی در Nemossos داشتند , قلعه آنها نزدیک فلات Gergovia بود.
آرونی ها توسط پادشاه و رئسای قبایل حکمرانی می شدند اما تصمیمات در آخر با کاهنان بود.آرونها دارای اجتماعی با قوانین محکم و استوار بودند.قدرت و شخصیت هر مرد به مهارت او در جنگ بستگی داشت همانطور که برای یک رهبر اصل و نسب او ملاک به حساب می آمد.
آنها به شدت وابسته به نیروی زمینی بودند و بهترین استفاده را از Javelins می کردند و نیروی ویرانگری در هنگام بر خورد اولیه دز میدان جنگ داشتند.آنها توسط جنگجوهای ویژه همانند Spear Nobelها و Oathsworn ها فرماندهی می شدند.فرماندهان با مبارزه در میادین جنگ و اثبات خودشان مقام هایی همانند Champion را کسب میکردند.
هنگامی که مسائل به صورت ظاهری به گردن پادشاه و رئسای قبایل بود ولی درواقع کاهنان بودند که تصمیماتی همانند اعلام جنگ و یا صلح می گرفتند.اعتقادات آنها ترکیبی از ایمان به خدبان باستانی نورث و یونانی با باور به ارواح بود.دین در نواحی سلتی مهمترین عامل در متحد نگه داشتن قبایل مختلف گالتیک بود.
ظاهرا به صورت غیر قابل توقف قبایل گالتیک در 390BC روم را غارت کردند و در اوایل 279BC بخشی از دریای اژه را با حجوم به مقدونی ها,ترس ها و الیریان ها مورد حمله قرار دادند.شاید سرنوشت آنها آن طرف دریای بریتانیا جایی که تمام قبایل سلتی زیر سلطه یک پادشاه قرار دارد باشد و شاید هم در شمال که سر آخر پایانی به تهدید رو به افزایش رومی ها بدهند. آرونی ها در آمدشان در صنعتگری به همان اندازه ای بود که در سود با مهارت گالتیکی کار با طلا داشتند.در جنگ ها سواره نظام آنها از سوارکاران باالفطره بهره می بردند.در این حین پادشاه محبوب و دلاور و رئیسان قبیله ای که از آنها جنگجویان قدرتمند میساختند برایشان در مقابل قبایل وحشی دیگر احترام کسب می کردند.


سوئبی:


Suebi4.jpg



Suebi

سوئبی‌ها

“Blood, Nobility, Courage.”
*خون*اصالت*رشادت*

سوئبی ها مردم تسخیرناپزیری با فرهنگ ژرمنی که در شمال غربی فرانسوی ها سکونت داشتند.آنها از قبایل مختلفی تشکیل می شدند و زبان و اعتقادات مذهبی مشترکی داشتند.آنها به صورت متداوم به همسایه های گالیک خود از سوی رودخانه راین حمله میکردند.
به شدت متکی به نیروی زمینی بودند و تکنیک های کمین کردن شیوه ی غالب آنها در حجوم بردن به سمت دشمنان در زمین جنگ بود.آنها با امکانات کمی تجهیز بودند.بیشتر جنگجویان سوئبی از framea که یک نوع javelin به شکل نیزه بود استفاده می کردند.غالبا آنها بدون لباس جنگی و همراه خود سپرهای بیضی یا بلند شش ضلعی یا گرد خود را در میدان مبارزه می آوردند و چیزی بیشتر از عبای ساده یا لباس های دیگر نمی پوشیدند.هرچند دلاوری آنها در جنگ افسانه ای است و جنگجویانشان به راستی خوفناک بودند.حتی Centurion دلاور از دیدن سپاه در حال حمله غیرقابل کنترل سوئبی ها به لرزه در می آمدند و هنگامی که شکارچیان شیطانی به رنگ سیاه به سرعت از میان انبوه درختان جنگل به سمتشان نزدیک میشدند احساس می کردند دست سردی از ترس قلب آنها را چنگ می زند.
به درستی منزوی بودند.جولیوس سزار در نوشته ای اشاره کرده که ژرمن ها با قبایل خارجی به صورت محدود در صورتی که از غارت و یا برده ها ماذادی باشد معامله می کردند.
آنها برای آنکه خود را از برده های خود متفاوت نشان دهند,مردم آزاد و جنگجوها موهایشان را طوری بالای سرشان گره می زدند که به گره ی سوئبی معروف شده بود پادشاه, رئسای قبیله و قهرمانان ورزشی آنها نیز از مدل پر جزئیات این نوع بستن مو استفده میکردند.
به صورت ظاهری ایستادن در خط مقدم در جنگ بسیار مهم بود گرچه پادشاه و رئسا با معیار اصل و نسبشان انتخاب می شدند تا سنت های قهرمانانه ی ضروری متحد نگه داشتن قبایل را انجام دهند.
تحت فرماندهی صحیح سوئبی ها توانایی انجام یک هدف مشترک را دارند.آنها می توانند به راحتی بریتانیا , فرانسه و ایبریا را توسط نیروهای بیشمار خود سربه نیست کنند.
مانند همه ی فرقه های ژرمنی سوئبی ها استاد جنگ های جنگلی و غارت هستند.آنها قابلیت برخورد دیپلماتیک در مواقع مواجهه با قبایل وحشی دیگر و یا هر کسی که جرات سد راه آنها را داشته باشند دارند.آنها احساس غریبگی و دوری نسبت به تمدن خارجی دارند.مردم متمدن و یا وحشی برایشان مشابه است و به شدت با ستیزه جویانی که بر آنها پیروز شدند بر خورد میکنند.


700px-Suebi_berserkers_TWR2.png

مصر:




Egypt
مصر



“Legacy, independence, power.”
*میراث*استقلال*قدرت*

مصر در دوره ی Ptolemaic فرهنگ نزدیکی با تمدن یونان(در دوره ی Hellenistic) در حین حفظ بسیاری از رسومات مصری داشت.مصر توسط بطلمیوس در سال 305BC پس از مرگ الکساندر بزرگ پایه گذاری شد و تبدیل به یکی از مراکز فرهنگی و معاملات تحت نفود فرمانروایی مقدونی ها شد.
بطلمیوس یکی از جنرال های الکساندر بود که پس از مرگ ناگهانی الکساندر منصوب به حکم رانی در مصر شد.با متلاشی شدن امپراتوری الکساندر بطلمیوس اعلام استقلال کرد و کنترل مصر را از جنرال های رقیب در دوره ی جنگ های Successors در بین سال های 322_275 قبل میلاد به دست گرفت.
مذهب و سنت مصری ها را مورد پذیرش قرار دادند,در آن دوره در مصر پادشاهان خود را فرعون می نامیدند و با مهندسی سنتی به ساختن معبد ها و مقبره ها می پرداختند.مردمی با فرهنگ یونانی به تعلیم تشویق داده میشدند معهذا طبقه بالایی از یونانی/مصری ها ظهور پیدا کردند.اما همه چیز به این سادگی و هماهنگی نبود.سراسر قلمرو با سپاهی که بدنه آن از واحدهای نظامی یونانی و سربازهای مسن بازنشسته تشکیل شده بود.امتیازاتی که شهروندان یونانی داشتند موجب مورد حمله مکرر قرار گرفتن و قیام های خونین توسط مردم بومی می شد.
با ترکیب شیوه ی جنگی یونانی و مصری ارتش آنها را به سپاهی پیشرفته و متوازن تبدیل می کرد و همچنان یاد فرمانده ی قهرمان را گرامی میداشتند(الکساندر).آنها بهترین استفاده را از نیزه و پایک(نوعی سلاح نوک نیز)می بردند.نیروهایشان از نیروهای متنوع و شمشیرزنان , ارابه سواران (شمشیرزن) ماهر و نیروی خارجی که فیل های جنگی از آفریفا بودند تشکیل می شدند.موقعیت استراتژیک مصری ها در دریای مدیترانه طوری بود که نیاز به نیروی دریایی قدرتمند برای محافظت از مستعمرات و منافع تجاری خود بودند.
در همان حین که شهر الکساندریا تبدیل به مرکز تمدن و آموزش میشد حکمرانان فرصت طلب و قدرت طلبی داشت.این سلسله جدید امکان گسترش قلمرو و پیشرفت بسیار داشت.آنها سیاست مداران و تحصیل کردگان ماهری بودند و سلحشوری نیروی دریاییشان بدون سوال بود.هر چند به عنوان یک سلسله ی تازه بنا شده در زمین خارجی مصری های بومی کمی قابلیت تغییرات شرایط به عنوان قدردانی فرمانروایان جدید خود داشتند.


پنتوس:


Pontus

پنتوس





Ambition, Independence, Profit”

*جاه طلبی*خودکفایی*منفعت*

سرزمین کوهستانی در مرز دریای سیاه,پنتوس دارای دره های رودخانه ای پر آب و بنادر بسیاری است که آن را تبدیل به سرزمینی کشاورزی و اقتصاد متکی به معاملات تجاری می کند.این جغرافیا و مکان منجر به تمرکز نیروها به پیاده نظام و کشتی های جنگی شده و اینکه مخلوطی از نیروهای پیشرفته و قابل اطمینان یونانی و ایرانی ارتش پنتوس را تشکیل می دهند.نیروهای سپر برنزی نیزه دار تشکیل دهنده ستون فقرات ارتش هست و نیروهای سریع و کشنده ارابه سوار به راستی وحشت آوری دارند.
با کالاهای ارزشمند و فرمانروایان جاه طلب آگاه پنتوس به عنوان یکی از قدرتمندترین مناطق هنلستیکی(منظور مناطقی است که تحت تاثیر فرهنگ و دانش یونان هستند) موجود بمانند.با راههای ارتباطی به سرزمین های باستانی آنها بیشترین کنترل در معاملات و صادرات چوب,آهن گرانبها و استیل با ارزش را در دریای سیاه دارند.
در ابتدا پنتوس تحت کنترل ساتراپ ایرانی بود اما بعد تبدیل به یکی از ماطق تحت کنترل مقدونی ها توسط آنتیگون یکم در 333 BC پس از شکست نیروهای داریوش توسط الکساندر شد.اساسا پنتوس حالا یکی از مستعمارات یونانی است که تحت کنترل سلسله ایرانی بود.در 302 BC تحت سلطه Mithridates Ktistes ( موسس پترونس ) از امپراتوری مقدونی ها طی آشوفتگی هایی که در جنگ جانشینان بود جدا شدند.با شکست دادن و عقب راندن سپاه مهاجم بطلمیوس مصری آنها تشنه ی توسعه دادن مرزهای خود از سمت آسیای صغیر در سرزمین های اصلی یونانی و آنسوی آن هستند.
پادشاهی در حال پیشرفت پنتوس از ارتباط دیپلماتیک سالمی با مناطق یونان و قلمروهای پادشاهی داشت و به تفکیک پذیری در میادین جنگ به خصوص در مقابل نیروهای barbarian برجسته بودند.بخاطر ریشه های ایرانی, فرهنگ شرقی عملکرد نظم عمومی را در استان ها آسانتر کرده.

این فکشن از همان روز اول به عنوان یک آپدیت برای بازی Rome 2 در دسترس خواهد بود.









بخش 5) سیستم مورد نیاز:

System Requirements:
=============
Minimum
============
OS: Windows XP/Vista/7/8
CPU: 2 GHz Intel Dual Core Processor / 2.6 GHz Intel Single Core processor
Memory: 1.0 GB (Windows XP) 2 GB (Windows Vista / Windows 7 / Windows 8)
Video Card: 512 MB Direct 9.0c compatible card (shader model 3)
Hard Drive Space: 35 GB of free space
Sound: 100% DirectX 9.0c compliant card
Network: Internet connection required for product activation and multiplayer
Valve's Steam required

===========
Recommended:
===========
OS: Windows XP/Vista/7/8
CPU: 2nd Generation Intel Core i5 processor or greater
Memory: 2.0 GB (Windows XP and Vista)
Video Card: 1024 MB DirectX 11 compatible graphics card.
Hard Drive Space: 35 GB of free space
Sound: 100% DirectX 9.0c compliant card
Network: Internet connection required for product activation and multiplayer
Valve's Steam required




بخش 6) لیست ملیت های غیر قابل بازی:

لیست ملیتها و اقوامی که غیر قابل بازی هستن منتشر شده که از این قراره:

British 
Brigantes, Caledones, Demetae, Dumonii, Ebdani

Celtic (non-Gallic)
Aestii, Anartes, Eravisci, Galatia, Nori, Raeti

Celt-Iberian
Arevaci, Cantabri, Celtici, Edetani, Galleaci, Lusitani, Turdetani

Dacian
Bastarnae, Biephi, Getae

Gaulish/Gallic
Atrebartes, Aedui, Boii, Carnutes, Helvetii, Insubres, Liguria, Namnetes, Nervii, Pictones, Scordisci, Treverii, Veneti, Vivisci, Volcae

Germanic
Cherusci, Cimbri, Frisii, Gutones, Lugii, Marcomanni, Rugii, Sequanii

Hellenistic
Baktria, Knossos, Massilia, Pergamon, Rhodes, Sardes, Seleucid Empire, Syracuse

Illyrian
Ardiaei, Breuci, Daorsi, Delmatae

Sarmatian
Aorsoi, Roxolani, Siraces

Thracian
Odrysia, Triballi, Tylis

African
Gaetuli, Masaesyli, Garamantia, Nasamones, Cyrenaica, Blemmyes, Meroe, Axum

Italian
Etruscan League

Asia Minor (non-Hellenistic)
Cyprus, Bithynia, Trapezon, Cappadocia

Scythians
Catiaroi, Scythia, Cimmeria, Budini, Thyssagetae

Caucasus
Ardhan, Armenia, Colchis, Kartli

Iranian
Dahae, Khorasmii, Massagetae, Media Atropatene, Media, Persia, Parthava, Drangiana

Arabian
Gerrhea, Himyar, Ma'in, Mascat, Nabatea, Saba, Qidri

Phoenician/Carthaginian
Carthago Nova, Libue

Indo-Scythian
Aria, Arachosia, Sagartia
 

Attachments

  • uvxw2a9jj0tzqu4twbd.jpg
    uvxw2a9jj0tzqu4twbd.jpg
    164.2 KB · مشاهده: 1,152
  • Rome-2-Total-War.jpg
    Rome-2-Total-War.jpg
    80.1 KB · مشاهده: 1,130
آخرین ویرایش:
بله می خوره به یاران خودتون ولی اولا شما پچ دوم رو دان کن دوما حالت اکسایریمیش رو فعال کن در ضمن اگه شما کاتافراکت داشته باشین دیگه نیازی به این چیزا نیست اونا فقط می رن و له می کنن البته اگه خیلی شلوغ باشه ممکنه که گیر کنن و دیگه کارشون ساخته بشه .!!! دوستان من سیوم پاک شده حالا به نظرتون به جر پارتیا از کدوم فکشن شروع کنم بهتره ؟!!

- - -ویرایش - - -

عاقا می گم چطوره یه کلن تو بازی بزنیم بعد بیایم تو کوآپ به هم دیگه کمک کنیم خیلی فاز می ده یا بریم کاستوم بتل

- - -ویرایش - - -

آقا من می خوام تو آنلاین هاست کنم یه دفه بازی کرش می کنه
از نظر من یکی از قوم های بربر یا کارتاژ یا مصر یا مقدونیه رو تست کن.این چند تا قوم های جالبترین نسبت به بقیه
 
دوستان بازیرو با روم شروع کنید خیلی خیلی خیلی بازی آسون هستش و من همین الان تا سال 164 قبل از میلاد کل اروپا و آفریقا رو گرفتم.
بنظرم هرکسی که میخواد تازه بازیه روم 2 رو بازی کنه بیاد با خود روم شروع کنه که زیاد بهش سخت نگذره.
 
خب بعد از این همه مدت بازی حالا راحت میشه نظر داد راجع بش

اول از همه باید بگم از روزی که تایید شد تا وقتی که بازی اومد واقعا انقدر اشتیاق داشتم که حد نداشت. انتظار داشتم اون تغییری که رم 1 داد رو اینم ایجاد کنه. خلاصه خیلی هایپ زده بودم. اما کلا شباهتی به چیزی که باید میبود، نداشت.
از منو و UI بازی شروع کنیم. مزخرفترین تو کل سری (UI همون شکل و شمایل و منو های داخل بازی و کنترل هست) اصلا آدم احساس راحتی نداره، سردرگمی ایجاد میکنه، خیلی موارد که باید جلو دست باشن، نیستن. محل قرار گیری و اندازشون اصلا خوب نیست. تو کمپین مپ خیلی جیزا با یه سری آیکون نشون داده میشن فقط که کوچکترین شباهتی به کاری که میکنن ندارن. این موارد تو کل سری قبلی اگه نگاه کنین کاملا مشهوده تفاوتش. تو جنگ ها هم که بدتر از همیشه اصلا معلوم نیست واقعا چرا برداشتن UI بازی رو انقدر دست کاری کردن

بای از نظر بزرگ بودن امکانات جزئیات، کوچکترین در کل سریه ! نه خانواده ای مثل قبل وجود داره، نه اون راحتی و امکانات تو کنترل کشور و نه امکانات شهر ها و ارتش ها و نه ....... ! همین چیزا باعث میشد تو نسخه های قبل ساعت ها بشینینم پای بازی و جذابیت ایجاد میکرد. هیچکدوم از اونا دیگه وجود ندارن.
کمپین بازی واقعا مزخرف شده. این مپ فقط ظاهرش بزرگه. کلا هیچ گونه محلی برای جنگ وجود مداره. به لطف AI مزخرف هم کلا جنگ ها تو شهر هاس. چون AI کلا فقط به شهر ها حمله میکنه یا از شهر ها دفاع میکنه. هیچ گونه قدر عملی برای استفاده از جاهای مختلف نیست. نسبت اندازه شهر ها به اندازه مپ هم بهش کمک کرده. کافی از شهر به شهر برید و لازم نیست هیچ کاری کنید. چون فاصله کمه و عملا هیچ کاری نمیشه کرد. وقتی هم شهر مقابل رو محصاره میکنید به طرز واقعا مسخره طرف مقابل به جای اینکه حالا میگین از اون شهر نه، اما از سرزمینش دفاع کنه، برمیداره کلا ارتشش رو میبره اونور مپ که یه جزیره ما رو بگیره و کلا میذاره همه قسمت هاش سقوط کنه ! واقعا منطقی که تو CA پشت همچین چیزی بوده رو درک نمیکنم !

یا مثلا واقعا این محدودیت ساخت ارتش چه مسخره بازیی هست ؟! عملا با محدود کردن درآمد و ارتش باعث شدن که فرقی نداشته باشه بازی روی با Rome شروع کنین به طور مثال یا با یه جزیره کوچیک مثل Rhodes ! فارق از اندازه و تجارت و جمعیت جفتشون یه اندازه امکان ساخت ارتش و درآمد رو میدن ! خب این یعنی چی ؟! این که نمیشه ! همچین مسخره بازیی ها و آماتور بازیی های از استودیویی مثل CA با اون سابقه واقعا بعیده ! تازه به اینجا تموم نمیشه. AI در طول کمپین هرچی حکومت بزرگ و درست حسابی هست رو باعث میشه جاهای خیلی کوچیکتر نابودشون کنن ! خب اگه اینجوریه دیگه اسم این بازی رو نمیشه گذاشت total war. چون کشور هرچی بزرگتر باشه ضعییف تره تو این بازی. با این محدودیت ارتش و مخصوصا درآمد، AI ـه کشور های بزرگتر باید به همه چی برسه، در حالی که اونایی که فقط یه شهر دارن با همون مقدار درآمد و محدودیت فقط کافی به یه جا برسن و معلومه همچین حرکتی بازی رو تابود میکنه ! تو نسخه های قبلی ساخت ارتش و درآمد به خیلی چیزا ربط داشت که اینجا فقط شده زمان و جلو رفتن. هیچ چیزی تاثیر خاصی نداره.

محاصره شهر ها هم که بحمدالله نابود شده کلا ! هر ترن برمیداره یه برجک میسازه ! یعنی اندازه ارتش و ... پشم هم نیستن. فرق نداره با 100 نفر حمله کرد به یه شهر یا 3000 نفر ! کلا یه زمان میشکه. اینم به کنار در طول جنگ به طرز مسخره هر تیری که این برچ ها شلیک میکنن 10 تا 10 از نیرو ها کم میکنه. من نمیدونم سپر و اون همه مواضع دفاعی سری قبل چی شد ! یه دفعه فقط میذاشتن Auto Result برای شهر های بزرگتر راحت بود. و از همه مسخره تر همین نقطه هایی هست که اگه گرفته بشن باعث پیروزیه ! تو یه جنگ عادی شاید کاربرد داشته باشه ! اما تو دفاع از شهر نه تسلیم شدنی در کار باید باشه نه همچین چیزای ! مدافع از شهرش همیشه تا آخر دفاع میکنه. مدل شهر ها هم باعث شده بدتر بشه. اون علنلن خیابونی واسه استراتژی وجود نداره. فقط از نظر ظاهر بزرگ شدن.

بحث این شد باید اینم گفت که سرعت جنگ ها انقدر زیاد شده که علنا فرصت هر استراتژی از بین رفته. انقدر سریع شده که فقط یه بار میشه به هر نیرو دستور حمله داد که اونا هم با کله میرن تو دشمن بدون هیچ برنامه ریزی و دیگه نمیشه کنترل خاصی کرد. اینم بذاریم کنار اینکه در واقعیت جاهایی مثل Rome و اسپارت و مقدونیه و کارتاژ و .... به خاطر نظمشون قدرت گرفتن. این نظم یعنی توی جنگ ها هر اتفاقی می افتاد اینا امکان نداشت سربازاشون از هم جدا شدن و به قولی حفره بین خطوطشون به وجود بیاد. برعکس بربر ها ! اصلا مبنای ارتش رم که شمشیر کوتاه و سپر بزرگ بوده همینه ! وقتی از هم جدا شن میشن هدف آسون. دیگه زره و اینا تفاوتی ایجاد نمیکرده. یا اسپارت که این سپر با دست چپ حمل میشده و همیشه فشرده بهم بودن. خب وقتی این چیزا تو نسخه های قبلی بوده و اینجا حذف میشه دیگه فرقی نداره با چی بازی میکنین. همیشه سربازا میرن تو هم و استراتژی دیگه وجود نداره. سرعت هم بدتر نابودش میکنه.
انتظار داشتم یه چیزی مثل فالانکس ها حداقل درست بشه بعد از 10 سال ! یعنی 10 سال پیش این واقعی تر بود تا الآن. این نیزه ها اول برخورد کارایی دارن ولی وقتی صف ها به هم نزدیک میشن یا طرق مقابل فشرده هست دیگه کارایی نداره ! (مثل رم و مقدونیه که شگر مقدونیه به اطر صفوفو فشرده رم در واقعیت و 10 سال پیش تو رم 1 اون کارایی لازم رو نداشت) اما مقابل یه نیروی بدون نظم خیلی خوبه. که همه اینا 10 سال پیش تو رم 1 بوده و الآن حذف شده. وقتی اینا میزن تو هم مثل گلابی هنوز نیزه دستشونه !

به طور کل انقدر زیاده بحث که میشه 10 صفحه فقط مشکل نوشت ! برای اولین بار باید بگم با کسی مثل "تام چیک" موافقم این بازی بیشتر از همون 2 نسبت به چیزی که باید میبود و 10 سال پیش بود ارزش نداره. رم 1و M2 و ... هنوز از این چند سال جلوترن.
 
آخرین ویرایش:
واقعا اگه شما این نوشته رو می زاشتین تو فروم توتال وار یا نمی دونم فروم CA وجود داره یانه می زاشتین شاید کمی آدم می شدن و یه تغیراتی انجام می دادن یا شاید تو نسخه بعدی تکرارش نکنن .!!
خدا کنه نسخه بعدی Medieval 3 باشه
 
خب بعد از این همه مدت بازی حالا راحت میشه نظر داد راجع بش

اول از همه باید بگم از روزی که تایید شد تا وقتی که بازی اومد واقعا انقدر اشتیاق داشتم که حد نداشت. انتظار داشتم اون تغییری که رم 1 داد رو اینم ایجاد کنه. خلاصه خیلی هایپ زده بودم. اما کلا شباهتی به چیزی که باید میبود، نداشت.
از منو و UI بازی شروع کنیم. مزخرفترین تو کل سری (UI همون شکل و شمایل و منو های داخل بازی و کنترل هست) اصلا آدم احساس راحتی نداره، سردرگمی ایجاد میکنه، خیلی موارد که باید جلو دست باشن، نیستن. محل قرار گیری و اندازشون اصلا خوب نیست. تو کمپین مپ خیلی جیزا با یه سری آیکون نشون داده میشن فقط که کوچکترین شباهتی به کاری که میکنن ندارن. این موارد تو کل سری قبلی اگه نگاه کنین کاملا مشهوده تفاوتش. تو جنگ ها هم که بدتر از همیشه اصلا معلوم نیست واقعا چرا برداشتن UI بازی رو انقدر دست کاری کردن

بای از نظر بزرگ بودن امکانات جزئیات، کوچکترین در کل سریه ! نه خانواده ای مثل قبل وجود داره، نه اون راحتی و امکانات تو کنترل کشور و نه امکانات شهر ها و ارتش ها و نه ....... ! همین چیزا باعث میشد تو نسخه های قبل ساعت ها بشینینم پای بازی و جذابیت ایجاد میکرد. هیچکدوم از اونا دیگه وجود ندارن.
کمپین بازی واقعا مزخرف شده. این مپ فقط ظاهرش بزرگه. کلا هیچ گونه محلی برای جنگ وجود مداره. به لطف AI مزخرف هم کلا جنگ ها تو شهر هاس. چون AI کلا فقط به شهر ها حمله میکنه یا از شهر ها دفاع میکنه. هیچ گونه قدر عملی برای استفاده از جاهای مختلف نیست. نسبت اندازه شهر ها به اندازه مپ هم بهش کمک کرده. کافی از شهر به شهر برید و لازم نیست هیچ کاری کنید. چون فاصله کمه و عملا هیچ کاری نمیشه کرد. وقتی هم شهر مقابل رو محصاره میکنید به طرز واقعا مسخره طرف مقابل به جای اینکه حالا میگین از اون شهر نه، اما از سرزمینش دفاع کنه، برمیداره کلا ارتشش رو میبره اونور مپ که یه جزیره ما رو بگیره و کلا میذاره همه قسمت هاش سقوط کنه ! واقعا منطقی که تو CA پشت همچین چیزی بوده رو درک نمیکنم !

یا مثلا واقعا این محدودیت ساخت ارتش چه مسخره بازیی هست ؟! عملا با محدود کردن درآمد و ارتش باعث شدن که فرقی نداشته باشه بازی روی با Rome شروع کنین به طور مثال یا با یه جزیره کوچیک مثل Rhodes ! فارق از اندازه و تجارت و جمعیت جفتشون یه اندازه امکان ساخت ارتش و درآمد رو میدن ! خب این یعنی چی ؟! این که نمیشه ! همچین مسخره بازیی ها و آماتور بازیی های از استودیویی مثل CA با اون سابقه واقعا بعیده ! تازه به اینجا تموم نمیشه. AI در طول کمپین هرچی حکومت بزرگ و درست حسابی هست رو باعث میشه جاهای خیلی کوچیکتر نابودشون کنن ! خب اگه اینجوریه دیگه اسم این بازی رو نمیشه گذاشت total war. چون کشور هرچی بزرگتر باشه ضعییف تره تو این بازی. با این محدودیت ارتش و مخصوصا درآمد، AI ـه کشور های بزرگتر باید به همه چی برسه، در حالی که اونایی که فقط یه شهر دارن با همون مقدار درآمد و محدودیت فقط کافی به یه جا برسن و معلومه همچین حرکتی بازی رو تابود میکنه ! تو نسخه های قبلی ساخت ارتش و درآمد به خیلی چیزا ربط داشت که اینجا فقط شده زمان و جلو رفتن. هیچ چیزی تاثیر خاصی نداره.

محاصره شهر ها هم که بحمدالله نابود شده کلا ! هر ترن برمیداره یه برجک میسازه ! یعنی اندازه ارتش و ... پشم هم نیستن. فرق نداره با 100 نفر حمله کرد به یه شهر یا 3000 نفر ! کلا یه زمان میشکه. اینم به کنار در طول جنگ به طرز مسخره هر تیری که این برچ ها شلیک میکنن 10 تا 10 از نیرو ها کم میکنه. من نمیدونم سپر و اون همه مواضع دفاعی سری قبل چی شد ! یه دفعه فقط میذاشتن Auto Result برای شهر های بزرگتر راحت بود. و از همه مسخره تر همین نقطه هایی هست که اگه گرفته بشن باعث پیروزیه ! تو یه جنگ عادی شاید کاربرد داشته باشه ! اما تو دفاع از شهر نه تسلیم شدنی در کار باید باشه نه همچین چیزای ! مدافع از شهرش همیشه تا آخر دفاع میکنه. مدل شهر ها هم باعث شده بدتر بشه. اون علنلن خیابونی واسه استراتژی وجود نداره. فقط از نظر ظاهر بزرگ شدن.

بحث این شد باید اینم گفت که سرعت جنگ ها انقدر زیاد شده که علنا فرصت هر استراتژی از بین رفته. انقدر سریع شده که فقط یه بار میشه به هر نیرو دستور حمله داد که اونا هم با کله میرن تو دشمن بدون هیچ برنامه ریزی و دیگه نمیشه کنترل خاصی کرد. اینم بذاریم کنار اینکه در واقعیت جاهایی مثل Rome و اسپارت و مقدونیه و کارتاژ و .... به خاطر نظمشون قدرت گرفتن. این نظم یعنی توی جنگ ها هر اتفاقی می افتاد اینا امکان نداشت سربازاشون از هم جدا شدن و به قولی حفره بین خطوطشون به وجود بیاد. برعکس بربر ها ! اصلا مبنای ارتش رم که شمشیر کوتاه و سپر بزرگ بوده همینه ! وقتی از هم جدا شن میشن هدف آسون. دیگه زره و اینا تفاوتی ایجاد نمیکرده. یا اسپارت که این سپر با دست چپ حمل میشده و همیشه فشرده بهم بودن. خب وقتی این چیزا تو نسخه های قبلی بوده و اینجا حذف میشه دیگه فرقی نداره با چی بازی میکنین. همیشه سربازا میرن تو هم و استراتژی دیگه وجود نداره. سرعت هم بدتر نابودش میکنه.
انتظار داشتم یه چیزی مثل فالانکس ها حداقل درست بشه بعد از 10 سال ! یعنی 10 سال پیش این واقعی تر بود تا الآن. این نیزه ها اول برخورد کارایی دارن ولی وقتی صف ها به هم نزدیک میشن یا طرق مقابل فشرده هست دیگه کارایی نداره ! (مثل رم و مقدونیه که شگر مقدونیه به اطر صفوفو فشرده رم در واقعیت و 10 سال پیش تو رم 1 اون کارایی لازم رو نداشت) اما مقابل یه نیروی بدون نظم خیلی خوبه. که همه اینا 10 سال پیش تو رم 1 بوده و الآن حذف شده. وقتی اینا میزن تو هم مثل گلابی هنوز نیزه دستشونه !

به طور کل انقدر زیاده بحث که میشه 10 صفحه فقط مشکل نوشت ! برای اولین بار باید بگم با کسی مثل "تام چیک" موافقم این بازی بیشتر از همون 2 نسبت به چیزی که باید میبود و 10 سال پیش بود ارزش نداره. رم 1و M2 و ... هنوز از این چند سال جلوترن.
واقعا یکی از قشنگ ترین نظرات و انتقاداتی بود که تا حالا شنیدم.واقعا دمت گرم.
این بازی فقط گرافیکش یه مقدار بهتر شده.
 
واقعا اگه شما این نوشته رو می زاشتین تو فروم توتال وار یا نمی دونم فروم CA وجود داره یانه می زاشتین شاید کمی آدم می شدن و یه تغیراتی انجام می دادن یا شاید تو نسخه بعدی تکرارش نکنن .!!
خدا کنه نسخه بعدی Medieval 3 باشه

دقیقا چون خیلی رو اعصابه این چیزا نوشتم تو فرومشون. ولی احتمالا مثل خیلی تاپیک های دیگه قفل یا پاک بشه چون میگن به طور جداگانه شنیدن به اندازه کافی این چیزا رو. متنیه که نوشتم:

Just few general words
Hi
I'm just a fan of there series since Rome Total War. After 100 hours of playing the Rome 2, I think it's a good time and able to just have some feedback or analyses from it. First of all if something like this thread has been sent before, I do apologize for sending it again. But if I don't say what I want I cant continue playing the game. So hope CA would read this thread from a fan of the series not hater or etc.

Secondly I think need to say that I couldn't be more excited before the game got released. And after playing the game since the day 1 I've just noticed more and more negative elements and changes in Rome 2 compare to previous games. Let me start:

I should start with User Interface. With all my respect to the studio, I think it's the worst UI between the whole franchise. I don't feel comfortable with it. It's complicated, many elements that should be in touch are hidden, their place, size are not good enough. Many icons don't represent their ability. If you look at the previous games in the franchise, it's something obvious and you can feel the differences. UI is even more worst in Battles. I cant understand why CA made too many changes to a good UI ?

Rome 2 in terms of size and features is the smallest title in the series. For example there is no family tree, many great features that we controlled the faction, cities and army are gone. Generally many features that caused the game to be enjoyable and kept us playing are vanished !

Campaign is not fun anymore which I'll explain. The map is just big in view of eyes ! (I cant explain it better). There are no battle grounds. And thanks to weak AI, Battles just happens in cities. Because AI just attack the cities or defend the cities. And also the scale of cities don't fit the scale of map. In 90% of cases you just need to move your army from city to city and nothing else. Obviously because the space between cities is not enough and you cant do many things ! Following this I can say just a annoying and funny thing that happens too much ! Again with many thanks to AI, Enemy instead of defending its lands or cities, just take its army and invade (for example) a city in other part of map ! So it loose the whole lands and cities ! Seriously what the hell ?! I definitely cant understand the logic behind this !

Putting limit on how many armies we can train is on of the most annoying thing in the game (even worst is putting limit on units !!). Actually with putting limit on army and income it caused no difference to play with Rome or a small island like Rhodes (for example). Without considering the population, lands and many more factors both of this factions provide the same limit of army and almost same income ! Honestly I sometimes doubt that is this game really made by CA ? These are obvious problems that I cant expect from CA. It's not finished here. During the campaign big and most powerful factions of the game get destroy by small and weak ones. And this is due to what I explained ! But what does cause this ? With these limits bigger factions should spend the income to many regions and in same time train armies. However small factions with their income just for example improving one city and spend the rest of it for army. So obviously this will lead to removing the strong factions like Rome, Carthage or Parthia at beginning of game ! In the previous games income and then armies depended on many factors that are no longer exist or reduced their effects.

The way of surrounding and annex settlements got destroyed completely ! Each turn is just for constructing 2 tower or one ram ! So size of army and number of soldiers are just for smile ?! 10 soldiers is equal to 3000 soldiers in these case ? (or maybe I don't know how to play) Shouldn't be differences between the size of armies in these cases ? The worst thing in city battles are these victory points ! Defenders should defend their city and not loose because of victory point and the stupid moral force them to retreat while they have more than of 80% of their squad !

The last thing before I finish. What the hell is this speed of battles ?! It's too fast which leave no rooms for strategies ! we can just order on thing to each unit and then they go inside enemy lines like air heads without any strategy and you cant do any thing ! Also some factions like Rome, Sparta and ... are known because of their discipline ! They became strong forces and legendary in battles because they never forgot their discipline ! Because in every battle they kept their lines and fill their holes so no one could break their square or lines. Even the logic behind the short swords and big shield of roman legions was this lines and squares. And when it broke their armor and equipments would lost their benefits. or Spartan army became legendary because their strong discipline (Both looking and strategy. Specially looking !!) ! These things were existed in Rome 1 but removed in Rome 2 which makes no difference between factions ! Battles are just about numbers and quality. In every battle soldiers going into each other, They don't hold their lines unlike the reality and with this magic speed of battles, There are no time and rooms for strategies in battles !
Or something like phalanxes are still have problems ! phalanxes are good at beginning of battle. After that because long spears stuck in bodies and lines between soldiers become closer they will become useless. In reality soldiers then drop them and attack with swords. But here ..... ! (forget it)

If I want to write it will last 10 pages ! This game is not worthy as previous ones and have so many problems In aspects of reality, historically, game and fun ! I just hope these things to be fixed in next version. CA should stop releasing unfinished games !
 
آخرین ویرایش:
ولی این AI در نوع خودش خیلی جالبه من با ژرمن ها دارم میرم کامپیوتر زد کل ارتش رو داغون کرد 3 تا کماندار موندن من زدم Withdraw دیگه دنبالم نیومدن:d با همون 3 تا کماندار کل شهر رو گرفتم!بعدم این میزان تیری که تیرکمان دارا میندازن چقدر زیاده؟از طرفی وقتی فرم فالانکس میگرفتن Hop ها خیلی تو دفاع تاثیر داشت اما این جا من متوجه شدم کلا هوپولیته ها به هیچ دردی نمیخورن:|
 
خداکنه بازیه بعد هرچی میخواد باشه فقط توش استفاده از باروت نباشه که حالمو بهم میزنه!!!
اگرچه بازی مشکلات زیادی داره ولی هنوز هم جذابیت بازی اینقدری هست که بشه ازش لذت برد.
 
شما مدیوال 2 رو دانلود کن یا بخر ازون شروع کن

تو هر فکشن اسم مزرعه ومراکز تولید غذا فرق داره...شما موس رو رو هر ساختمونی نگه داره سمت چپ پایین صفحه اطلاعات اون ساختمون میاد و بهت میگه چندتا غذا تولید یا مصرف میکنه

تو ارتش چه فکشنی؟ مثلا بهترین تاکتیک برای ارتش پارت ها جنگ و گریزه....یا برای بربرها اسنیک کردن یا همون کمین کردنه....فکشن موردنظرت رو بگو تا بهتر راهنماییت کنم

- - -ویرایش - - -


شما بخش prolog بازی زو تموم کردی؟ چون اونجا از سیر تا پیاز بازی رو یاد میده

نه اونم خواستم بازی کنم یه مفدارشو جلو رفتم بعد یه جای دیگه نیروهام کم آوردن شکست خوردم دقیقا کدوم مدلشو انتخاب کنم 3 نوع انتخاب دارم تو همین قسمت که میگی !
 
Timeless One... حرف دل هممون رو زدی.... در کل همه ی فرنچایز ها هر چی جلوتر میرن بدتر میشن.....نمونه اش pes 2014 ...یا کال آف دیوتی بلک اپس 2....یا تا حدودی کمپانی آف هیروز2...............فقط ناامیدمون کردن......
 
[FONT=&amp]پیرو صحبت های امیرعلی، منم یه سری مشکلاتی که به نظرم بوده رو به صورت مقایسه ای بین رم1 و رم2 میگم.
[/FONT]
[FONT=&amp]جدای از اون افت فریم های شدید که موقع تعویض [/FONT][FONT=&amp]Turn[/FONT][FONT=&amp] واقعا وحشتناک بود، اولین چیزی که ناامیدم کرد موسیقی متن بازی بود. امیدوار بودم مثل رم1 موسیقیش رو آقای [/FONT][FONT=&amp]Paul van dyke[/FONT][FONT=&amp] بنویسه اما اینطور نشد. موسیقیش انگار اصلا احساس نمیشه و به چشم نمیاد در حالیکه به نظرم برای بازی هایی از این دست، موسیقی حکم روح داره. رم1 موسیقی حماسی با یه تم گیتار/پیانو بسیار زیبایی داشت مخصوصا موقع شکست یا پیروزی و توی کمپین، بعضی مواقع فقط به موسیقی گوش میدادم و هیچ کار دیگه ای نمیکردم. با این حال نمیشه گفت موسیقیش خیلی ضعیفه اما خوب کار نشده.[/FONT]

[FONT=&amp]در مورد دیپلماسی هم هیچی نگم بهتره، من همون دیپلمات های قدیمی رو خیلی به این سیستم جدید ترجیح میدم. توی رم1 رسیدن به فکشنی که میخوای ازش چیزی تقاضا کنی خودش یه چالشی بود.[/FONT]

[FONT=&amp]رابط کاربری، قسمت ساخت و ساز ساختمون ها، تعلیم سربازها هم که مثلا خلاصه شده ولی در واقع بیشتر گیج کننده شده تا خلاصه. دلم خوش بود حالا بریم با رم2 مثل رم1 موقعی که جنگ نیست توی شهرها رو ببینیم مردم دارن قدم میزنن، درختچه خانوادگی رو ببینیم کی بچه دار شده، بچه ـش کی 16 سالش میشه تا ژنرال بشه و خیلی چیزای دیگه که رم1 داشت و این نداره.[/FONT]

[FONT=&amp]در مورد الهام گیری بعضی از فکشن ها از یونان هم که دیگه شورشو در آوردن. انگار فقط 4 تا فکشن رم، یونان، بربرها و مصر هستن تو بازی. تجهیزات محاصره شهرها هم که کشک، سربازا موقعی که یکی از این تجهیزات جلوشون باشه حتی دور نمیزنن یا از بغلش رد نمیکنن بلکه از توش میرن! [/FONT]

[FONT=&amp]یه مورد دیگه اینکه دشمن تا توی موقعیت سختی قرار گرفت و دید که محاصره شده به جای مقاومت کردن، سریع فرار میکنه. یادمه توی رم1 یه یگانی بود که اسمشو دقیق یادم نیست ولی از فکشن[/FONT][FONT=&amp] Thrace[/FONT][FONT=&amp] بودن و یه شمشیر بلند کاتانا مانند داشتن. اینا یعنی تا آخرین نفر میجنگیدن. حتی اگه احتمال پیروزی شون صفر درصد بود. توی رم1 از یگان[/FONT][FONT=&amp] Triarii[/FONT][FONT=&amp] خیلی خوشم میومد ولی موقعی که توی رم2 دیدم این یگانو حالم بهم خورد. حالا من نمیدونم چه لزومی داره رومی ها حتما کلاه خود ـشون مثل هم نباشه و فقط یه سری یگان خاص همگی یکدست باشن. این قضیه به کنار، اگه سربازای رومی بخوان مثل خـر حمله کنن پس چه فرقی با بربر ها دارن! فلنکس ها هم همینطور، موقعی که دستور حمله بهشون داده میشه فرمیشن فلنکس شون رو میشکنن و عین بقیه سربازا حمله میکنن در صورتیکه توی رم1 تا دستور برداشتن فلنکس بهشون داده نشده بود، حتی موقعی که دستور سرعت بیشتر هم میدادی فرمیشن ـشون رو حفظ میکردن. واقعا اون همه نظم و ترتیب کجاست! [/FONT]

[FONT=&amp]در آخر هم باید بگم، کجاست اون [/FONT][FONT=&amp]cut-scene[/FONT][FONT=&amp] های مخصوص [/FONT][FONT=&amp]opening intro[/FONT][FONT=&amp] فکشن ها ! نصف بیشتر شوق و ذوق من واسه دیدن همین سینماتیک ها بود که متاسفانه هیچ گونه سینماتیکی نداشت. [/FONT]
[FONT=&amp]در کل بگم که یه سری محاسن هم داره اما با این وضعیت بهتر بود حداکثر 1 سال دیرتر عرضه می کردن بازیو ولی در عوض توی این مدت، اون حرفایی که قبل از اومدن بازی زده بودن، مثلا هوش مصنوعی سرسخت و ... رو میتونستن دقیقا بهشون عمل کنن.

[/FONT]
[FONT=&amp]راستی چند تا عکس هم گرفتم از بازی:[/FONT]








[FONT=&amp] یه سوپرایز کوچیک هم دارم واستون. منتظر باشین ... [/FONT]:d
 
آخرین ویرایش:
من زیاد توتال وار بازی نکردم ... اما 2تا سوال دارم ممنون میشم جواب بدین:
1-بعد از یه مدت دیگه ارتشم بالای یگان هاش یه علامت جمجمه میاد و دیگه تو خونه هم باشم ترمیم نمی شن این حالت راه حلی داره؟ یعنی با تحقیقی چیزی درست می شه؟ من که خودم چیزی ندیدم اما اون اوایل ارتش اگه تو اردوگاه یا ایالتی چیزی بود ترمیم می شد ...
2- یه بار برام پیش اومد که یه ارتش که ساختم بعد یکسری جنگ دیگه نمی شد باهاش حمله کرد!!!! فقط در برابر حمله های بازی می شد باهاش دفاع کرد... یعنی تو اون قسمت نوبتی بازی به جای این که روی فرمانده ها و ایالت های NPC ها علامت شمشیر بیاد ضربدر می اومد!!!! این عادی ــــــه ؟!
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or