برای درک بهتر مطلب
Tomb Raider = تک ستاره منظومه شمسی بسیار درخشان و زیباست
Uncharted هم مثل یه ستاره مشابه خورشید هست (مثلا دبران) در یک منظومه دیگه فقط از نظر ابعاد، میزان نور، میزان جرم و... با هم فرق داره:
به شخصه با کلمه ی اسکی رفتن یا کپی کردن مشکل دارم و اسمش رو الگوبرداری گذاشتم و این یک مسئله ی دیفالت در ساخت استراکچرینگ بازیسازی و دیزاین اون هست و چیز خیلی عجیبی نیست و نمیشه بهش خرده گرفت. در بخش نوستالژیک بنظرم توم رایدر برتر هست اما در بخش های گیم و گان پلی ( بخصوص در فکت فیزیکال های داخل بازی که جزئیات با دقت بالایی طراحی شدند ) , گرافیک و دیزاین کاراکتر ها , مسائل فنی بازیسازی از جمله VF و .... مشخصه ناتی داگ همیشه یک لول نه تنها از کریستال داینامیکس بلکه از خیل زیاد استدیوهایی که تو زمینه ساخت بازی های تریپل A بعتر فعالیت میکنه ( بعنوان مثال حرکت موشن های صورت نیتن دریک در گیف پایین خودش گویای همه چیز هست که نیاز به توضیح نیست ) بالاتر هست همه ی اینهایی که گفتم فقط مربوط به بخش مکانیزم فیزیک و فیزیکال بازی بود. درمورد شخصیت پردازی هم که کاملا مشخصه برد با آنچارتد هست چون ناتی داگ ارتباط و رلشن شیپ های خوبی بین کاراکتر ها مثل نیتن دریک و النا فیشر ایجاد میکنه همینطور NPC ها البته نباید از دیپ بودن شخصیت لارا کرافت در سری توم رایدر چشم پوشی کرد.
در یک بخش مقاله بنظرم اشتباه کرده نویسنده چون پالیگان های استراکچرینگ بازیسازی نمیشه زیاد جزو برتری دونست چون گرافیکال بازی ها نسل به نسل پیشرفت میکنه اما در مقایسه بازی های هم نسل خودش که ناتی داگ هم گفته بود طراحی پالیگان های صورت نیتن دریک از میلیون ها پالیگان تشکیل شده و این نکته هم باید در نظر گرفت که توم رایدر استارت آی پیش در نسل پنجم و آنچارتد در نسل هفتم بود.
"اصولا نمیشه گفت برد قطعی با کدومه بهرحال سلیقه ها متفاوته و توم رایدر هم آی پی قابل احترامیه و مطالبی که گفتم بیشتر بعنوان یک بازیساز گفتم نه یک سونی فن قدیمی."
ترجمه ی خوبی بود و همونطور که گفتم بخاطر کمالگراییم کم پیش میاد از چیزی یا موضوعی تعریف کنم اما ترجمه ی خوبی بود آفرین.
Tomb Raider جایگاه ویژه و خفنی توی صنعت بازی داره، مخصوصاً از این نظر که شخصیت اصلی زن خیلی کم داشتیم اون سالها، ولی من متأسفانه هیچ حس نوستالژیکی چیزی در موردش ندارم.
یعنی از بین نسخههای کلاسیک فقط یکی رو برای چند دقیقه انجام دادم (شاید نسخه سوم بود، یادم نیست) و بعدش هم Angel of Darkness که اوایلش رو دوست داشتم و بعدش یادم نیست چی شد که ولش کردم!
نسخههای اول و سوم ریبوت رو هم بازی کردم و بازیهای بدی نبودن، ولی خب سلیقه من خیلی Unchartedپسندتر هست.
ممنون بزاد جان خسته نباشی
واقعا انتخاب بینشون سخته چون هر دو عالی هستن اما اگه بخوام بگم کدوش بهتره بنظرم انچارتد انتخاب بهتریه
نظر the end of ps نظر من هم هست
بنظر من آنچارتد اکثر موارد بازی قوی تری هست اما توم ریدرم جایگاه خودشو داره و بیش از حد بعضی مواقع کوبیده میشه.
آزادی عمل بیشتر، آپگریداش، تیر کمونش و تنوع استفاده هایی که میشه ازش کرد بنظرم بهتر از آنچارتد هست ولی دیگه برتریش همینجا تموم میشه.
شخصیتای آنچارتد واقعا به یادموندی تر هستن (فقط منظور نیتن نیست) اما از توم ریدر فقط ما یک لارا کرافت میشناسیم بقیه شخصیتا واقعا مقوان از نظر ست پیس ها، لول دیزاین، داستان و روایتش و مخصوصا اکشنش به هیچ وجه نزدیک آنچارتد نمیشه بنظرم.
سبک ماجراجویی / باستانی واقعا مورد علاقه من هست . هر دو بازی فوق العاده هستند ولی آنچارتد یک ذره بهتر هست چون هم به واقعیت نزدیک هست ( دشمنان ماورایی ندارد) و بهتر می شود باهاش ارتباط برقرار کرد هم داستان خانواده و این مسائل در آن قوی تر . کلا هر دو فوق العاده هستند
تا قبل آنچارتد۴ سری توم ریدر بنظر من بهتر بود ولی بعدش ورق برگشت و با اومدن لاست لگاسی آنچارتد پیشرفت کرد و بهتر شد ولی توم ریدر افت کرد و سازندش عوض شد
انتخاب من بدون شک انچارتد هست.شخصیت نیتن درک بسیار دوست داشتنی و شوخ طبعه که بازی رو با دیالوگ هاش جذاب میکنه (سالی هم جای خود دارد ) از طرفی اکشن کم نظیر و داستان بازی هم حرفی برای گفتن باقی نمیزاره .امتیاز کسب شده توسط هر کدوم از بازی ها خودش بیانگر خاص بودن این بازی هست.به شخصه تمامی نسخه ها (حتی نسخه ی ویتا) رو تجربه کردم و باید بگم بازی در هر یک از این نسخه ها یه ماجراجویی تمام عیار رو برای بازیباز به ارمغان میاره.