Multi Platform The Witcher IV

سازنده
CD Projekt RED
تاریخ انتشار
TBA
ناشر
CD Projekt
1740920265645.png

PlatformsTBA
DeveloperCD Projekt RED
PublishersCD Projekt
GenreAction RPG
Release DateTBA
EngineUnreal Engine 5​



The Witcher IV در The Game Awards رونمایی شد
13 دسامبر 2024

استودیوی CD PROJEKT RED در مراسم The Game Awards 2024 که در لس‌آنجلس برگزار شد، با یک تریلر سینمایی جذاب، اولین نگاه به The Witcher IV — آغازگر حماسه‌ای جدید در دنیای ویچر — را به نمایش گذاشت.

خلاصه‌ای از آنچه دیدیم:
  • این تریلر نزدیک به شش دقیقه‌ای، Ciri را به‌عنوان قهرمان اصلی معرفی می‌کند. او در روستایی دورافتاده که نسل‌هاست تحت سلطه هیولایی ترسناک و خواستار قربانی‌های انسانی است، مأموریت یک ویچر را بر عهده می‌گیرد.
  • بازی The Witcher IV با بهره‌گیری از نسخه‌ای ویژه از موتور Unreal Engine 5 در حال توسعه است و تریلر آن با استفاده از همین فناوری و بر روی یک پردازنده گرافیکی NVIDIA GeForce RTX (که هنوز معرفی نشده) به‌صورت از پیش رندرشده تهیه شده است.
  • این عنوان که ادامه‌دهنده میراث یکی از برترین بازی‌های نقش‌آفرینی تاریخ است، قرار است عمیق‌ترین و بلندپروازانه‌ترین تجربه جهان‌باز در سری ویچر را ارائه دهد.

در The Game Awards امسال، استودیوی CD PROJEKT RED از بازی The Witcher IV — که پیش‌تر با نام رمز Polaris شناخته می‌شد — رونمایی کرد. این بازی، دنباله‌ای بر The Witcher 3: Wild Hunt — یکی از تحسین‌شده‌ترین عناوین تاریخ بازی‌های ویدئویی — است و با قرار دادن Ciri در مرکز داستان، فصل جدیدی را در این مجموعه آغاز می‌کند.

نوشته شده توسط Sebastian Kalemba، کارگردان بازی:
ما با این بازی، حماسه‌ای تازه در دنیای ویچر را شروع کرده‌ایم و این بار Ciri قلب داستان ماست! اعلام این خبر حس فوق‌العاده‌ای دارد. مدت‌ها بود که می‌خواستیم Ciri را به‌عنوان قهرمان The Witcher IV معرفی کنیم؛ این تصمیم برایمان کاملاً طبیعی بود و معتقدیم او شایستگی این جایگاه را دارد. در این بازی، با همراهی Ciri در مسیرش، به این پرسش می‌پردازیم که واقعاً ویچر بودن به چه معناست. این تریلر، پیش‌زمینه‌ای از این موضوع و همچنین تاریکی و واقع‌گرایی دنیای ویچر را به نمایش می‌گذارد.

تریلر نزدیک به شش دقیقه‌ای، ما را با Ciri، دخترخوانده Geralt of Rivia، همراه می‌کند که در روستایی دورافتاده مأموریتی را می‌پذیرد. این روستا سال‌هاست که در چنگال هیولایی گرفتار شده که قربانی‌های آیینی را طلب می‌کند. این تریلر، که به شکل یک داستان کوتاه مستقل روایت می‌شود، توانایی‌های جدید Ciri — از جمله زنجیری ویژه و جادوهای پیشرفته — را به تصویر می‌کشد.

در قلب این تریلر، نگاه Ciri به‌عنوان یک خارجی به روستا قرار دارد. در حالی که اهالی روستا آماده قربانی کردن دختری جوان در یک مراسم سنتی هستند، Ciri تصمیم به دخالت می‌گیرد. او با هدف نابودی هیولا و نجات دختر، خود را در برابر خرافات و تعصبات مردمی می‌بیند که قصد کمک به آن‌ها را دارد. این تقابل، Ciri را به درسی سخت و تلخ از دنیای ویچر می‌رساند: هیولاها به شکل‌های مختلفی وجود دارند.

این تریلر با بهره‌گیری از نسخه‌ای اختصاصی از Unreal Engine 5 و بر روی یک پردازنده گرافیکی پیشرفته NVIDIA GeForce RTX (که هنوز معرفی نشده) به‌صورت از پیش رندرشده تهیه شده است. این اثر که با استفاده از فناوری اصلی بازی و مدل‌های واقعی به‌کاررفته در آن خلق شده، نگاهی سینمایی به تجربه‌ای که The Witcher IV نوید آن را می‌دهد، ارائه می‌کند. این تریلر حاصل همکاری نزدیک استودیوی CD PROJEKT RED با Platige Image است؛ شرکتی که پیش‌تر مسئول خلق سینماتیک‌های ابتدایی سری ویچر بوده است.

The Witcher IV یک بازی نقش‌آفرینی تک‌نفره در دنیای باز است که توسط CD PROJEKT RED توسعه یافته. این بازی با محوریت Ciri، بازیکنان را به سفری در جهانی فانتزی، تاریک و بی‌رحم می‌برد. با قدرت‌گیری از Unreal Engine 5، این عنوان قصد دارد عمیق‌ترین و بلندپروازانه‌ترین تجربه جهان‌باز در سری ویچر را به ارمغان بیاورد.

تصاویر بازی

ویدیوهای بازی

برای اطلاعات بیشتر، به وب‌سایت رسمی مراجعه کنید. اخبار و جزئیات سری ویچر را نیز می‌توانید در وب‌سایت رسمی، X و Facebook دنبال کنید.

درباره The Witcher IV
The Witcher IV، بازی نقش‌آفرینی تک‌نفره و جهان‌باز بعدی از CD PROJEKT RED است که به‌عنوان ورودی اصلی جدید در سری ویچر، پس از The Witcher 3: Wild Hunt عرضه می‌شود. این بازی با شروع حماسه‌ای تازه، بازیکنان را در نقش Ciri — شکارچی حرفه‌ای هیولاها — قرار می‌دهد و آن‌ها را به دل جهانی فانتزی و خشن می‌برد. این عنوان که با Unreal Engine 5 ساخته شده و توسط تیم داخلی استودیو توسعه می‌یابد، قرار است تجربه‌ای بی‌سابقه و بلندپروازانه در دنیای ویچر ارائه کند.
 
خترمون سیری چقدر ناز و پخته شده چه آرامشی داره رفتار و راه رفتنش :x
بعد یه عده مریض روحی و روانی میگفتن چهرش ووک شده wtf!
البته که بانو تریلر قبلی هم زیبا بود ولی این چیزی که من الان دیدم بهبود پیدا کرده انگار به بازخورد ها گوش دادن

درنهایت هم بهتر بانو زیباتر شد =P~ به نفع همه
 
البته که بانو تریلر قبلی هم زیبا بود ولی این چیزی که من الان دیدم بهبود پیدا کرده انگار به بازخورد ها گوش دادن

درنهایت هم بهتر بانو زیباتر شد =P~ به نفع همه
امیدوارم رومنس بازی همچنان امضای بازیای قبلی رو داشته باشه! بانو پخته هم شده دیگه واویلا با این ظرافتش چی تحویل بگیریم:D
 

اطلاعات غیررسمی و از سمت خودم;

Lan Exeter شهری که آخر تریلر دورنماش نشون داده شد, شهر جالبیه..

پایتخت زمستانی Kovir با ساختمانهای بلند و باریک و شهری بدون خیابان; رفت و آمد از طریق کانال بزرگ انجام میشه (تا حدودی شبیه ونیز)

البته علارغم شباهت ظاهری با skellige که بر اساس اسکاندیناوی خلق شده بود, این بخش از مپ که تریلرش درش جریان داشت قراره حس و حال Baltic region رو تداعی بکنه. روسیه یا بطور دقیق تر لیتوانی, استونی و .. (و بنظرم در معماری و بخصوص پوشش npc ها کاملا مشهود بود)
 
CD PROJEKT RED and Epic Games Present The Witcher 4 Unreal Engine 5 Tech Demo at The State of Unreal 2025! - CD PROJEKT RED Press Center

از زمان اعلام همکاری استراتژیک در سال ۲۰۲۲، سی‌دی پراجکت رد (CDPR) با اپیک گیمز (Epic Games) برای توسعه ابزارهای جدید و بهبود ویژگی‌های موجود در آنریل انجین ۵ همکاری داشته است. هدف از این همکاری، گسترش قابلیت‌های این موتور بازی‌سازی در زمینه توسعه جهان‌باز و ایجاد ابزارهایی قدرتمند و همسو با فلسفه‌ی طراحی جهان‌باز سی‌دی پراجکت رد بوده است. دموی ارائه شده که با سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه روی پلی‌استیشن ۵ اجرا می‌شود، قابلیت‌های In Engine را در دنیای ویچر ۴ به نمایش می‌گذارد. این قابلیت‌ها شامل «چارچوب انیمیشن جدید آنریل» (Unreal Animation Framework)، رندرینگ پوشش گیاهی Nanite ، فناوری MetaHuman با مقیاس‌پذیری جمعیت از طریق هوش مصنوعی جمعیت بالا (Mass AI) و موارد دیگر است. ابزارهای به نمایش درآمده در حال توسعه، آزمایش و در نهایت برای تمامی توسعه‌دهندگان آنریل انجین منتشر خواهند شد که این روند با انتشار امروز آنریل انجین ۵.۶ آغاز می‌شود. این امر به سایر استودیوها کمک خواهد کرد تا محیط‌های جهان‌باز باورپذیر و فراگیری خلق کنند که حتی در مقیاس‌های وسیع، عملکردی با سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه و بدون افت کیفیت ارائه دهند. اگرچه این ارائه روی کنسول پلی‌استیشن اجرا شد، اما این ویژگی‌ها و فناوری‌ها در تمامی پلتفرم‌هایی که بازی برای آن‌ها عرضه خواهد شد، پشتیبانی می‌شوند.

«چارچوب انیمیشن آنریل» حرکات واقع‌گرایانه شخصیت‌ها را در صحنه‌های شلوغ ممکن می‌سازد. «فست‌ژئو استریمینگ» (FastGeo Streaming) که با همکاری اپیک گیمز توسعه یافته، امکان بارگذاری سریع و روان محیط‌ها را فراهم می‌کند. «نانایت فولیج» جنگل‌ها و مزارع را با جزئیات متراکم و بدون کاهش عملکرد، پر می‌کند. سیستم «مس» به راحتی جمعیت‌های بزرگ و پویا را مدیریت کرده و ML Deformer جزئیات ظریف و واقع‌گرایانه‌ای، حتی تا سطح حرکت عضلات، به انیمیشن شخصیت‌ها می‌افزاید.

Michał Nowakowski، مدیرعامل مشترک سی‌دی پراجکت رد، در مورد دموی فنی ویچر ۴ با آنریل انجین ۵ اظهار داشت:«ما همکاری خود را با اپیک گیمز با هدف پیشبرد فناوری بازی‌های جهان‌باز آغاز کردیم. نمایش این نگاه اولیه به کارهایی که با استفاده از آنریل انجین با سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه روی پلی‌استیشن ۵ انجام داده‌ایم، یک نقطه عطف مهم و گواهی بر همکاری عالی بین تیم‌های ماست. اما کار ما هنوز به پایان نرسیده است. مشتاقانه منتظر دیدن پیشرفت‌های بیشتر و فناوری‌های الهام‌بخش حاصل از این همکاری در ادامه توسعه ویچر ۴ با آنریل انجین ۵ هستم.»

تیم سوئینی، بنیان‌گذار و مدیرعامل اپیک گیمز، گفت:«سی‌دی پراجکت رد یکی از بهترین استودیوهای ساخت بازی‌های جهان‌باز در این صنعت است و ما سپاسگزاریم که آن‌ها برای پیشبرد آنریل انجین با ویچر ۴ با ما همکاری می‌کنند. آن‌ها شریک ایده‌آلی برای کمک به ما در توسعه ویژگی‌های جدید جهان‌سازی هستند که می‌توانیم با تمام توسعه‌دهندگان آنریل انجین به اشتراک بگذاریم.»
 
همون Ciri ـه دوست داشتنی :x:x:x :

View attachment 382710

خوشحالم که تاکید ـشون رو 60 فریم بودن بازی روی کنسول بود :-bd:-bd:-bd

در مقام مقایسه, سیریِ تریلر اول انگار مامانشه:-"
Screenshot 2025-06-03 185636.png
نمیدونم واقعا اینقدر دست به تغییر زدن یا تفاوت بخاطر سینماتیک بودنش بوده..
هرچه که هست, کاملا دگرگون شد.
 
یعنی عجب آشی پخته CDP! این تریلره بیشتر حکم تک دمو بود... امیدوارم تریلر گیم پلی بعدی رو زودتر بدن با جزئیات مختلف مثل سیستم مبارزه و... بیشتر آشنا بشیم

تنها نگرانی من رو پی سی سر انریل انجین 5 هست. ولی از یه جهت امیدوارم اونم اینه که اینا الان تمام تلاششون اینه اتفاقات سایبرپانک تکرار نشه
 
این چیزایی که نشون دادن In Engine بود با این حال همه چیزش معقول بود به غیر اون 60 فریمش :دی یعنی اگه داونگریدی هم اتفاق بیوفته مربوط به ویژوال نمیشه (چه بسا بیشتر هم میشه) بلکه فریم رو نصف میکنن خلاصه بعید میدونم محصول نمایی رو PS5 بیس 60 فریم قابل اجرا باشه .
تو نمایش چند بار تکرار کردن Tech Demo ـه پس بعیده به این شکلی که نشون دادن دقیقا پلی بشه . مثلا یـ جا که وارد کات سین میشه سیری Seamless میره داخل کات سین اینجور صحنه ها در اوردنشون خیلی سخته . تو بازیا خطی تر مثل God of War اینجور حرکات خیلی راحت تره چون محیط کوچیکتر و سازنده کنترل بیشتری رو پلیر و Npc ها داره ولی اینجا ما با محیط بزرگ سر و کار داریم حالا چجوری میخوان پلیر رو اونجور که میخوان وارد کات سین کنن باید دید. البته ممکن این سیستم جدید انیمیشن خیلی بیشتر از یـ موشن مچینگ ساده باشه و از یـ جایی به بعد کنترل پلیر رو کامل به عهده بگیره و پلیر رو ببره به پوزیشنی که باید تو کات سین باشه پس ممکن شدنی باشه .

در مقام مقایسه, سیریِ تریلر اول انگار مامانشه:-"
View attachment 382713
نمیدونم واقعا اینقدر دست به تغییر زدن یا تفاوت بخاطر سینماتیک بودنش بوده..
هرچه که هست, کاملا دگرگون شد.
مدل همون مدل ـه اینو ده بار تا الان تکرار کردن . استفاده از لنز ها مختلف نور پردازی و Camera Position بعضی موقع ها باعث میشه نتیجه نهایی فرق بکنه :

Gkz4EnqXIAAhA2P.jpg
 
مدل همون مدل ـه اینو ده بار تا الان تکرار کردن . استفاده از لنز ها مختلف نور پردازی و Camera Position بعضی موقع ها باعث میشه نتیجه نهایی فرق بکنه :

Gkz4EnqXIAAhA2P.jpg

ربطی فقط به مدل نداره اصلا

مدل ALoy توی horizon رو دیدی ؟

ایشون :

1748965744700.png

حالا aloy تو بازی :

1748965781670.png
 
نمایش که عالی بود... ولی با توجه به اینکه صرفا دمو تکنیکالی هست...

چند چیز رو براش باید صبر کرد
ظاهر ویژوال به خیلی از مسائل بر می گرده...
ایا با این ویژوال تخریب پذیری گسترده محیطی رو شاهد هستیم یا ویژوال این محیط بزرگ مثل avowed صرفا برای ویژوال ظاهری اجزای محیطی تو محیط پخش شدن...

مورد بعدی نهایت سرعت گیمپلی و مسیری که با اسب می ریم... مثلا رددد که بهترین گرافیک نسل هشت رو با اختلاف داره... با اون همه جزئیات محیطی و NPC ها... کمی گیمپلی رو کند در آوردن... تا اون کنسول های نسل هشتی با اون cpu زبالشون راحت از پس این حجم از جزئیات بر بیاد!

مورد آخر گیمپلی و کامبت بازی هست... این سیصد NPC که می گن آیا تو جریان مبارزه هم می تونن بدونه سکته فریم ریت تو صحنه باشند یا نه!!!! از طرف دیگه اگه کامبت بازی رو از اون سادگی نسخه های قبل بخوان در بیارن حفظ فریم ریت تو صحنه های شلوغ بیشتر خودشو نشون می ده...

در نهایت امیدوارم واقعا ادامه دهنده ویچر 3 با کامبت بهتر باشند(هر چند خودشون هم همینو گفتند) دوست ندارم خیلی چیزارو صرفا به خاطر ویژوال ظاهری فدا کنند و تو بقیه بخشا لنگ بزنن

در نهایت تا سال بعد باید احتمالا برای نمایش گیمپلی بازی صبر کرد(اگه باز دمو فیک نشون ندن)

تا یادم نرفته... خیلی کار خوبی کردن نخواستن به خاطر ویژگی های انریل انجین اتمسفر بازی رو هم فوتوریلستیک کنند... هنوز شاخه هایی از اون دید هنری خاص خودشون رو تو نمایش نشون دادن
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or