Multi Platform The Witcher 3: Wild Hunt

سازنده
CD Project Red
تاریخ انتشار
May 2015
ناشر
CD Project Red
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. PlayStation 4
  3. PlayStation 5
  4. Xbox One
  5. Xbox Series X|S
  6. Nintendo Switch
https___image-api.nrj.fr_http_www.nrj-games.fr%2Fuploads%2Fpages%2F5d024cf13e6cd_the-witcher-c...jpg


Developer : CD Project Red
Publisher : Bandai Namco / Warner Bros
Genre :Action RPG
Platform : PC / Xbox One / PS4
Release Date : 19 May 2015
29 اردیبهشت 1394


سومین نسخه از سری محبوب و تحسین شده The Witcher، تحت زیر نام The Wild Hunt در حال ساخت و توسعه می‌باشد. بازی قرار است بزرگترین عنوان ساخته شده در این سری باشد و پایانی بزرگ را بر این 3گانه رقم خواهد زد.


اطلاعات منتشر شده:

  • گیم پلی همانند عنوان دوم خواهد بود که صدالبته تغییراتی نیز به دنبال خواهد داشت،
  • بازی یک دنیای Open World بزرگ و زنده را به تصویر خواهد کشید به گونه ای که بزرگترین دنیا را در تاریخ بازی های RPG خواهد داشت،
  • جزئیات بازی "30 برابر" بزرگتر از 2 عنوان پیشین خود خواهد بود،
  • استفاده از اسب و قایق برای جستجو در دنیای پهناور بازی، اضافه شده است. همچنین عنصر Fast Travel را در بازی شاهد خواهیم بود،
  • به گفته سازندگان، بازی "20 برابر" بزرگتر از عنوان Skyrim خواهد بود،
  • هر عملی از سوی بازیکنان بر روی دنیای بازی تاثیر به سزایی خواهد داشت،
  • هر ماموریت شامل روش هایی خواهد بود که از طریق آن ها می‌توان آن ماموریت را به پاین رساند. در واقع بازی گزینه های مورد نظر را پیش روی بازیکن خواهد گذاشت که از آزادی عمل بالایی برخوردار خواهند بود،
  • مبارزات همانند نسخه دوم در قالب مبارزات تن به تن و استفاده از جادو خواهد بود،
  • امکان قطع عضو در بازی وجود خواهد داشت،
  • به گفته سازنده، چیزی بیش از 100 ساعت برای اتمام بازی نیاز خواهد بود، 50 ساعت برای ماموریت های اصلی و 50 ساعت برای ماموریت های فرعی،
  • سیستم آب و هوا و شبانه روز بازی به صورت دینامیک خواهد بود،
  • هوش مصنوعی NPC ها به مراتب بیشتر از قبل شده است و اکان تعامل با محیط اطراف به صورت واقع گرایانه صورت خواهد گرفت،
  • به گفته سازندگان، چیزی بالغ بر 80 هیولا در دنیای بازی وجود خواهد داشت که هر کدام هوش، نیروها و صفات مخصوص به خود را خواهند داشت،
  • همراه با چرخه شبانه روز، نیروها و مهارت های هیولاها نیز متغیر خواهد بود، همانند قدرت گرفتنِ یک گرگ نما در شب مهتابی، که به بازیکنان اجازه خواهد داشت استراتژی مورد نظر خود را برای شکار پیاده کنند،
  • ساخت سلاح و معجون ها نیز همچنان در بازی حضور دارد اما بر خلاف نسخه پیشین، عمق بیشتری به خود خواهند گرفت،
  • مکانیزم های جدیدی همچون Witcher Sense، مبارزه بر پشت اسب و شنا در زیر آب ها و همچنین استفاده از تیر و کمان به بازی اضافه شده اند،
  • گرالت قادر به پریدن از روی اشیاء مختلف و بالا رفتن از ساختمان های خواهد بود. به گفته سازندگان این مکانیزم همانند سری Assassin's Creed نخواهد بود، بلکه بیشتر شبیه به عنوان Uncharted ساخته شده است،
  • نشانه های Witcher (که تحت عنوان Sign از آن ها یاد میشد) به 10 عدد افزایش یافته اند که 5تای آن ها از قبل وجود داشته اند،
  • بازیکن قادر خواهد بود که هنگام سواری بر پشت اسب، از بمب و Sign ها استفاده کند،
  • داستان بازی ادامه ای بر نسخه پیشین خود خواهد بود،
  • ماموریت گرالت "شخصی تر" توصیف شده است،
  • بازی به شرح مفصلی در مورد Wild Hunt ها خواهد پرداخت، کسانی که پس از ورود به هر منطقه، تنها ویرانی بر جای خواهند گذاشت،
  • بازی با استفاده از جدیدترین نسخه موتور گرافیکی استودیو CPR یعنی Red Engine 3 بهره خواهد برد که با سازنده توانایی خلق جلوه های بصری فوق العاده و دیگر المان های موجود داده است،
  • هیچ گونه بارگذاری در حین ورود از منطقه ای به منطقه ای دیگر وجود نخواهد داشت.
  • در بازی 4 درجه سختی وجود دارد (Easy, Normal, Hard, Dark) که هر کدام میزان توانایی هیولاها را تغییر میدهند. Hit Point/Hit Box ها در هر 4 درجه سختی ثابت هستند.
  • بعد از تموم کردن هر کدام از قراردادهای شکار هیولا میتونید با استفاده از یه Mini Game برای گرفتن پول بیشتر چانه زنی کنید.
  • ماموریت های فرعی بسیار خوب طراحی شده اند و نویسندگی و پراکندگی داستانی آنها بسیار بالاست.
  • استفاده از دارو برای درجات سختی بالاتر بسیار حیاتی است. هر ترکیب را فقط کافیست یکبار درست کنید و پس از آن در صورت داشتن الکل میتوانید آن را دوباره پر کنید. داروها را میتوان برای کارایی بهتر آپگرید کرد. هرچند داروهای قویتر میزان آلودگی سمی بدن شما را نیز بالاتر خواهند برد.
  • Novigrad و No Man's Land در واقع یک نقشه بوده و در مجموع بسیار بزرگتر از Skyrim هستند. جزیره های Skellig دیگر بخش بزرگ بازی را تشکیل میدهند. در کنار آن، 5-6 منطقه جداگانه دیگر از جمله Kaer Morhen در بازی وجود دارند.
  • Witcher 3 هیچگونه Respawning (ظهور مجدد) برای دشمنان ندارد. در طول 2 روز بازی او دشمنانی که کشته بود دوباره در آنجای قبلی ظاهر نشده اند.
  • بهترین Item های بازی از راه Crafting(ساختن) بدست می آیند.
  • مجله GS بشدت از داستان و نحوه پخش شدن خط های داستانی (شاخ و برگ گرفتن آن) و این حقیقت که نمیتوان به راحتی آنها را حدس زد، راضی بودند.
  • برای کسانی که میخواهند یک راه خاص را بروند و بازی را به یک صورت خاص تمام کنند، به دلیل وسعت داستان و نحوه پخش شدنش سخت است که بفهمید دقیقا از کجا کار "خراب" شد تا بخواهند با یک Save/Load ساده به آنجا برگشته و اشتباهتشان را اصلاح کنند.
  • برخلاف سیستم انتخاب دیالوگ در عناوین Bioware، در Witcher 3 تصمیم ها به صورت "خوب" و "بد" دسته بندی نشده اند. (بسته به موقعیت) خود بازیکن باید متوجه شود که کدام تصمیم بد و کدام خوب است.
  • W3 دو شهر بسیار بزرگ به نام های Novigrad و Oxenfurt خواهد داشت. هر دو بسیار زنده به نظر میایند.
  • منطقه No Man's Land شامل 25 روستای کوچکتر خواهد بود.
  • در بازی دهکده هایی به بزرگی Flotsam از نسخه 2 وجود دارد.
  • Geralt میتواند از مردم دزدی کند. هرچند سیستم فعلی بسیار ساده و آسان است و جای کار دارد.
  • بخشهای Ciri در مجموع بین 5 تا 10 ساعت خواهند بود و بیشتر مانند یک بازی Action Adventure میباشند تا RPG. بسته به موقعیت Ciri توانایی های خاصی خواهد داشت و از درخت آپگرید در این بخشها خبری نیست.
  • میتوان با ساخت کیسه هایی برای زین اسب خود Storage ـتان را افزایش دهید، هرچند برای دسترسی به آیتم های قرار داده شده در این Storage ها باید به پیش اسبتان رفته و از آنجا برشان دارید.
  • ریش Geralt با گذر زمان رشد خواهد کرد. برای کوتاه نگه داشتنش مجبورید بعد از چند روز به آرایشگاه بروید.
  • جزییات ریز زیادی همچون توقف Roche برای خوردن سیبی از یک سبد، در بازی وجود دارد.
  • دنیا میتواند بر اساس تصمیمات شما تغییر کند اما این موضوع محدودیتی دارد. مثلا همانند Skyrim نمیبینید که مردم یکدفعه ای با اژدها درگیر شوند.
  • بازی Open World است اما تقریبا همه چیز "کنترل شده" است و سازنده برای همه بخش ها "برنامه ریزی" کرده است.
  • گرلت در مورد بسیاری از اتفاقات بازی نظر میدهد/حرف میزند. مثلا هنگامی که دارد رد چند نفر یا یک شکار را میگیرد.
  • انواع بسیار زیادی از دشمنان در بازی وجود داشته و هر یک حس متفاوتی نسبت به دیگری دارند.
  • ماموریت های فرعی بسیار عالی کار شده اند و هر کدام داستان خاص خود را گفته و نسبت به Geralt واکنش نشان میدهند.
  • تمام دنیا بسیار زنده و واقع گرایانه بنظر میاید.
  • هر منطفه در بازی رنگ پردازی و احساس خاص خود را دارد.
  • "غیرممکن است که بتوانید 2 بار ویچر 3 را دقیقا به یک صورت تمام کنید"
  • Open World بودن بازی ممکن است بر روی Pacing افرادی که زیاد اهل RPG نیستند تاثیر بگذارد.
  • موسیقی بازی در کل خوب بوده و بسته به موقعیت بازی به صورت داینامیک عمل میکند. هرچند نمیتوان گفت موسیقی شاهکار یا فوق العاده است.
  • خشونت تصویری بازی بسیار زیاد بوده خصوصا در موارد قطعی اعضای بدن و به نسبت TW1 و TW2، هرچند بازی همچنان طبیعی به نظر میاید.
  • تنها لودینگ بازی در محیط خارجی مپ بین سرزمین اصلی و Skellig است.
  • بعضی ساختمان های بسیار بزرگ و داستانی ممکن است لودینگ داشته باشند، هرچند ساختمان های عادی اینگونه نیستند.
  • تمام Item های انتخاب شده در خود بازی بر روی Grealt قابل مشاهده هستند.
  • مبارزه با دستان خالی برگشته است، اینبار بدون QTE. مبارزات به صورت طبیعی برگشته و دارای ضربات سریع و قوی میباشند.
  • شهرها دارای اکوسیستم واقع گرایانه هستند، به عنوان مثال همانند قرون وسطا در حومه شهر میتوان Craftsman ها را پیدا کرد.
  • ماموریت های فرعی به صورت رندوم و اتفاقی طراحی نشده و هر کدام مکان و داستان مخصوص خود را دارند.
  • محیط هیچ تغییر یکدفعه ای نخواهد داشت (مثلا از صحرا یدفعه ای به منطقه مرطوب و جنگلی تبدیل شود) تغییرات محیط کاملا طبیعی و واقع گرایانه هستند.
  • در طول این 12 ساعت دنیای بازی هیچوقت احساس پوچی یا خالی بودن نداشته است.
  • بازی بسیار جذاب است و شما را "به دورن خود" میکشد. W3 توانسته بدون از دست دادن پیچیدگی نسخه های قبلی در عین حال بسیار روانتر از آنها باشد.
می‌توان گفت سازنده ها برای خلق این عنوان از تمام توانایی خود استفاده برده است. تا بدین جای کار پیش نمایش های بازی فوق العاده بوده و جایزه های بسیاری را از سایت ها و مجلات به خود اختصاص داده است.

لینک های مرتبط:



 
Last edited by a moderator:

Unofficial

کاربر سایت
Sep 3, 2014
138
خب من hotfix اخیر رو امتحان کردم. به نظر میاد فریم بین ۱۰ تا ۲۰ تا افزایش پیدا می کنه. حداقل تو محیط های White Orchard.
مشکل steam overlay و ‌MSI Afterburner هم حل شده.
به طور کلی با تنظیمات maxed out (سیستم تو امضام):
- با DLSS Quality فریم بین ۷۰ تا ۸۰ هستش.
- با DLSS 3 FG هم فریم بین ۱۰۰ تا ۱۲۰ هستش.

بعد از مانیتور کردن CPU با MSI Afterburner، به نظر میاد که بازی از ۱-۲ هسته CPU خیلی استفاده می کنه. حداقل تو محیطی که بالا گفتم. در نتیجه کلاک هسته های CPU می تونه مهم باشه در نرخ فریم.
اگر به Novigrad دسترسی نداری یک نیو گیم سیو Hearts of Stone درست کن و منطقه Hierarch Square یک تست بکن.
دیگه از اونجا بدتر برای فریم دهی وجود نداره و در واقع مشکل اصلی هم همون استفاده از تعداد هسته پایین cpu و single thread بودن بازی که تا این حل نکنند مشکلی حل نمیشه.
 

amirmahmood

کاربر سایت
Nov 12, 2009
3,206
نام
امیر محمود
اگر به Novigrad دسترسی نداری یک نیو گیم سیو Hearts of Stone درست کن و منطقه Hierarch Square یک تست بکن.
دیگه از اونجا بدتر برای فریم دهی وجود نداره و در واقع مشکل اصلی هم همون استفاده از تعداد هسته پایین cpu و single thread بودن بازی که تا این حل نکنند مشکلی حل نمیشه.
با منطقه Hierarch Square تست کردم و اونجا GPU usage بین ۸۰ تا ۹۰ درصد هستش. فریم هم بین ۵۰ تا ۶۰ هستش با گشت زدن در اون منطقه. به نظر میاد بازی در اون منطقه بهینه نیست.
یک سری از یافته هام با تست کردن performance بازی:
- در Novigrad، به طور کلی بین ۲۰-۳۰ از درصد CPU من رو استفاده می کنه. ۱-۲ تا از P-core ها خیلی استفاده میشه (تا ۹۰ درصد). بقیه load روی E-core ها هستش (بین ۳۰-۴۰ درصد). به نظر میاد بازی single-thread هستش همانطور که دوستان اشاره کردن.
- همچنین در منطقه Hierarch Square، مقدار استفاده از GPU VRAM حدودا ۱۵ گیگابایته که قابل توجه هستش برای بازی Witcher 3.
------------------------
برای من نهایتا با DLSS 3 FG فریم به ۱۰۰ هم میرسه و به راحتی میشه بازی کرد. اما متاسفانه این ویژگی برای کارت های سری RTX 20/30 وجود نداره و این بازی رو برای بقیه unplayable می کنه.
 

jetalpha

کاربر سایت
Aug 15, 2009
2,135
نام
متوئیدی
با منطقه Hierarch Square تست کردم و اونجا GPU usage بین ۸۰ تا ۹۰ درصد هستش. فریم هم بین ۵۰ تا ۶۰ هستش با گشت زدن در اون منطقه. به نظر میاد بازی در اون منطقه بهینه نیست.
یک سری از یافته هام با تست کردن performance بازی:
- در Novigrad، به طور کلی بین ۲۰-۳۰ از درصد CPU من رو استفاده می کنه. ۱-۲ تا از P-core ها خیلی استفاده میشه (تا ۹۰ درصد). بقیه load روی E-core ها هستش (بین ۳۰-۴۰ درصد). به نظر میاد بازی single-thread هستش همانطور که دوستان اشاره کردن.
- همچنین در منطقه Hierarch Square، مقدار استفاده از GPU VRAM حدودا ۱۵ گیگابایته که قابل توجه هستش برای بازی Witcher 3.
------------------------
برای من نهایتا با DLSS 3 FG فریم به ۱۰۰ هم میرسه و به راحتی میشه بازی کرد. اما متاسفانه این ویژگی برای کارت های سری RTX 20/30 وجود نداره و این بازی رو برای بقیه unplayable می کنه.
خب پس نود درصد مشکل سی پی یو هست. چون قابلیت بای پس cpu فقط تو dlss 3 هست و شما هم بخاطر همین فریم خیلی بهتری میگری نسبت حالت معمولی یا dlss 2.x
 

LOST

کاربر سایت
Jun 27, 2008
3,122
نام
مهراد
طبق چیزی که من متوجه شدم انجین بازی بر پایه dx12 تغییر دادن و دلیل حجم بالای اپدیت (45 گیگ) هم همین بوده 5 گیگ دست نخورده مونده که اونم مربوط به فایل ها صدا موزیک ساب و ost ارت ورک این چیزا هست و الان بخوان performance فیکس کنن نیاز به کدنویسی جدید دارن که انگار زمان بر و پیچیده هست.
قبلا گفتم بازی رو dx11 نمیشه نسل جدید دونست الان با اطمینان 100% میگم اصلا نسل جدید نیست...
با این اپدیت (dx11) یه سری آپشن ها به شما داده میشه و یه سری اپشن ها از شما گرفته میشه که مهمترینش انسداد محیطی هست اگه نگیم از RT مهم تر نیست بی شک در حد اون رو کیفیت تصویر تاثیر چشم گیری میذاره مشخصه next gen فقط فقط رو RT خلاصه میشه و dx11 فقط برا راضی نگه داشتن مخاطب های با سخت افزار قدیمی تر هست که حداقل اندک تغییرات گیم پلی و یک کوئست نیم ساعته داشته باشن خیلی راحت میتونستن این محتوا جدید رو نسخه اصلی قرار بدن و یه نسخه جدید هم بر پایه rt منتشر میکردن مثل کاری که 4a games با مترو کرد این طوری نه سیخ میسوخت نه کباب. من که خودم به شخصه بعد یک هفته سبک سنگین کردن next gen رو dx11 گذاشتم کنار با این که بدون hairworks رو +ultra بین 50 تا 70 فریم میگیرم دلیلش هم اینه من نسخه اصلی ultra با hairworks مکس دارم میانگین 80 فریم میگریم که تجربه شدیدا نرم تر یا smooth تری رو مانیتور 165 هرتزی من داره پس دلیلی نمیبنیم برای رفلکشن اب و تراکم گیاهی بهتر که اصلا شاید تو حین انجام بازی بهش توجه زیاد نشه hbao+ و hairworks - aa و از همه مهم تر نزدیک 30 فریم از دست بدم.



این ویدیو هم ببینید جالبه یکی از تغییرات عجیب و میشه گفت نابجا بازی که نشون میده قشنگ آپدیت رو هوا بدون تست بازبینی ریلیز کردن.



انتها کوئست ugly baby این صحنه بوسه از بینی ینیفر اضافه کردن!! و اما چرا عجیب ینیفر شخصیت درونگرا و سردی داره و از همه مهمتر تو این بازی شدیدا بی اعصاب و پرخاشگر هست به خاطر سیری حالا بی هوا و بی دلیل جلو وزمیر لمبرت و اسکل این حرکت میزنه که یه صحنه مثلا احساسی جدید خلق کنن و حالا چرا نابجا بعد این کوئست گرالت میره به جزیره مه و سیری پیدا میکنه میاره کر مورهن (کمتر از یک ساعت طول میکشه) به محض این که سیری ین میبنه و چند خط دیالوگ رد بدل میشه ینیفر گرالت میبوسه (که البته اگه ینیفر رمانس باشه دو بار میشه) که به شدت باور پذیرتره هم به خاطر این که سیری سالم پیدا کرده و از نارحتی در اومده هم این که چند ثانیه بعد تریس وارد میشه:D در ضمن لباس و مدل مو ین ماد هست تغییر خود بازی نیست
 
آخرین ویرایش:

LOST

کاربر سایت
Jun 27, 2008
3,122
نام
مهراد
امروز یک آپدیت 1.5GB برای بازی روی استیم منتشر شده ولی هیچ patch note منتشر نکردن.

We’ve released another hotfix for The Witcher 3: Wild Hunt on PC. It further improves the overall stability and introduces fixes to photo mode, Arabic language in the game, toxicity bug, Steam Deck and more. The game version won’t change

شکایات برا حذف +HBAO هم داره جدی تر میشه و جالبه سی دی فعلا سکوت کرده که به قضیه حذفش به خاطر RT بیشتر دامن میزنه تو ویدیو هم که DF داده انگار مشخص شده گرافیک بازی رو DX12 حداقل از نظر سایه و AO بدون RT هم نسبت به DX11 برتری داره و جالبه اشاره ای هم به حذف HBAO+ نکرده.

تفاوت AO بین دو نسخه 1.32 و 4 واقعا زیاده امیدواریم +HBAO برگردونن.

11111111.jpg 22222222222.jpg
 
آخرین ویرایش:

Need-More-Speed

کاربر سایت
Jul 1, 2007
4,245
نام
یونس
شکایات برا حذف +HBAO هم داره جدی تر میشه و جالبه سی دی فعلا سکوت کرده که به قضیه حذفش به خاطر RT بیشتر دامن میزنه تو ویدیو هم که DF داده انگار مشخص شده گرافیک بازی رو DX12 حداقل از نظر سایه و AO بدون RT هم نسبت به DX11 برتری داره و جالبه اشاره ای هم به حذف HBAO+ نکرده.

تفاوت AO بین دو نسخه 1.32 و 4 واقعا زیاده امیدواریم +HBAO برگردونن.

View attachment 279790View attachment 279789
واقعا این CDPR شرایط عجیبی پیدا کرده! اصلا معلوم نیست چیکار دارن می کنن
حالا درسته آپدیت رایگان هست ولی واقعا نگران عناوین آیندشونم :D
 
  • Like
Reactions: m.d.makan

m.d.makan

کاربر فعال
Apr 14, 2007
9,427
نام
مــاکــان
واقعا این CDPR شرایط عجیبی پیدا کرده! اصلا معلوم نیست چیکار دارن می کنن
حالا درسته آپدیت رایگان هست ولی واقعا نگران عناوین آیندشونم :D
برای همین عطای Red Engine رو به لقاش بخشیدن و رفتن سمت آنریل.

با این شرایط سال دیگه یکی باید به داد بتسدا برسه.
برام سوال هست که با سابقه درخشانی که دارن چطوری میخوان اوضاع بعد انتشار Starfield رو مدیریت کنن.
 

majidred2011

< RED PHANTOM >
کاربر سایت
Jul 16, 2011
11,379
نام
Majid
برای همین عطای Red Engine رو به لقاش بخشیدن و رفتن سمت آنریل.

با این شرایط سال دیگه یکی باید به داد بتسدا برسه.
برام سوال هست که با سابقه درخشانی که دارن چطوری میخوان اوضاع بعد انتشار Starfield رو مدیریت کنن.
یکم ترسناک داره میشه که نمیدونم تهش به نفع ما میشه یا نه
با این وضعی که داره پیش میره و هر روز ساخت بازی ازنظر فنی پیچیده تر میشه واسه دولوپر صرف نمیکنه انجینا قدیمشونو متحول کنن و تهش مجبور میشن برن سمت انجینای معروف که خیلی بیشتر روشون کار شده تهش حالا اگه قدرت بیوفته دست مثلا آنریل ممکنه رقابت بیاد پایین و فک نکنم خیلی جالب باشه این قضیه.

در مورد بتسدا که احتمالا لانچ استارفیلد پر افت فریم و مشکلات مختلف باشه ولی فک نکنم سوییچ کردن براشون به راحتی بقیه باشه.
حالا من که اطلاعات فنیم در مورد انجینا در حدی نیست نظر خاصی بدم ولی فک کن شونصد سال تجربه دارن با اون انجین، کلی سیستم procedural generation درست کردن واسش و اکثر بازیاشونم شدید استفاده کردن از طرف دیگه امکانات و آزادی که به Modding Community میده یک دفعه بزنن انجین تغییر بدن شاید گند بزنه تو کل جادوی بازیای بتسدا.
 
  • Like
Reactions: m.d.makan

m.d.makan

کاربر فعال
Apr 14, 2007
9,427
نام
مــاکــان
یکم ترسناک داره میشه که نمیدونم تهش به نفع ما میشه یا نه
با این وضعی که داره پیش میره و هر روز ساخت بازی ازنظر فنی پیچیده تر میشه واسه دولوپر صرف نمیکنه انجینا قدیمشونو متحول کنن و تهش مجبور میشن برن سمت انجینای معروف که خیلی بیشتر روشون کار شده تهش حالا اگه قدرت بیوفته دست مثلا آنریل ممکنه رقابت بیاد پایین و فک نکنم خیلی جالب باشه این قضیه.

در مورد بتسدا که احتمالا لانچ استارفیلد پر افت فریم و مشکلات مختلف باشه ولی فک نکنم سوییچ کردن براشون به راحتی بقیه باشه.
حالا من که اطلاعات فنیم در مورد انجینا در حدی نیست نظر خاصی بدم ولی فک کن شونصد سال تجربه دارن با اون انجین، کلی سیستم procedural generation درست کردن واسش و اکثر بازیاشونم شدید استفاده کردن از طرف دیگه امکانات و آزادی که به Modding Community میده یک دفعه بزنن انجین تغییر بدن شاید گند بزنه تو کل جادوی بازیای بتسدا.
دقیقا منم دوست دارم استودیوها از انجین های داخلی خودشون استفاده کنن.
مشکلات روند توسعه بزاریم کنار اتفاقا من خیلی خروجی ردانجین رو دوست دارم و تو همه حال ترجیح میدم به آنریل.
همونطور که خروجی فراستبایت برای بازیهای بایوور/دایس رو خیلی میپسندم.

در مورد بتسدا دقیقا درست میگی ، خیلی کار ریسکی هست.
مشکل این انجین هم همون کدهایی هست که از نتیجه اون شونصد سال تجربه استودیو داخلش مونده که پاشنه آشیل میشه.
وگرنه این بخشهای جدیدی که نو هست و تازه به اون اضافه شده خیلی امیدوارکنندست.

ولی فکر کنم با استارفیلد مشخص میشه که استودیو میتونه با این انجین و آپدیتی که کردن ادامه بده یا نه (واقعا واژه فسیل در توصیف این انجین رسما کم میاره :D )
اگه خروجی خوبی داشت که چه بهتر ولی اگه نداشت امیدوارم اینها دیگه سمت آنریل نرن و با سرمایه گذاری مایکروسافت یک انجین جدید برای الدراسکرول بعدی آماده کنن.
البته تا اون موقع حتما ویچر بعدی منتشر میشه که میتونه روی تصمیم گیریهای بتسدا/مایکروسافت هم تاثیر داشته باشه.
 

K I 1 1 E R

ناظم انجمن
Feb 22, 2011
17,168
نام
∂αнмα
البته با سویچ کردن CDPR به UE هم بازم هیچ تضمینی وجود نداره که بدون مشکل بازی آیندشون لانچ میشه .. خود UE کم مشکل پایه ای نداره و هنوزم بازی OW باهاش لانچ نشده که ببینیم اوضاعش از چه قراره
تو بحث لانچ اهمیت لیدرشیپ رو دست کم نگیرید موتور هرچقدر هم قدیمی باشه بازم با لیدر شیپ درست میشه بازی بدون باگ Day 1 لانچ کرد اکثر کمپانیایی که موتور خونگی دارن مشکلات عدیده تو این قضیه دارن و از فشار ناشر گرفته تا مدیرای بالا رده همه دست به دست هم میدن تا لانچ رو گند بزنن . CDPR بارها و بارها ثابت کرده که تو این قضیه مشکلات پشت صحنه زیادی داشته و این لانچ اخیرشون هم دوباره ثابت میکنه درس نگرفتن . به‌عنوان مثال تو تمام ریلیز ها قبلیشون از دم تو بحث اسکوپ مشکل داشتن و همیشه لقمه بزرگ تر از دهنشون برداشتن و همین قضیه باعث شده پروژشون وسط کار ریبوت بشه و زمان بندیشون با اسکوپ نهایی نخونه و لانچ جالبی نداشته باشن. همون ویچر ۳ رو اگه نگاه کنیم زمان لانچ کم مشکل نداشت و کم تغییرات گیم پلی و UI تا پچ اخرش (اکسپنش B&W) نداشت.
 
آخرین ویرایش:

amirpers

کاربر سایت
Oct 14, 2006
1,409
نام
امیر
هات فیکس ها چجوری نصب میشن؟ چرا ارور میده واسه من؟ تو خود فولدر بازی هم کپی کردم و پچ رو زدم ولی بعد کلی گیر کردن ارور داد بازم.
 

Dante _Sparda

کاربر سایت
Jul 18, 2009
579
هات فیکس ها چجوری نصب میشن؟ چرا ارور میده واسه من؟ تو خود فولدر بازی هم کپی کردم و پچ رو زدم ولی بعد کلی گیر کردن ارور داد بازم.
این مشکلو هات فیکس نسخه گوگ داره توی فرومش هم خیلی ها گفتن راه حلش این هستش که یک دور بازی کاملا پاک کنید به جز سیوها بعدش دوباره نصبش کنید و بعد نصب وارد بازی نشید و هیچ ماد یا زیرنویسی رو نصب نکنید و هات فیکس نصب کنید دیگه نباید ارور بده توی فروم گوگ این را گفته بودن برای خود من ارور میداد اینکارو کردم درست شده کلا پچ های نسخه گوگ یکم دنگ و فنگ داره برای سایبر هم گاها وجود بعضی ماد ها باعث ارور در نصب پچ میشد
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر