Multi Platform The Witcher 3: Wild Hunt

سازنده
CD Project Red
تاریخ انتشار
May 2015
ناشر
CD Project Red
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. PlayStation 4
  3. PlayStation 5
  4. Xbox One
  5. Xbox Series X|S
  6. Nintendo Switch
https___image-api.nrj.fr_http_www.nrj-games.fr%2Fuploads%2Fpages%2F5d024cf13e6cd_the-witcher-c...jpg


Developer : CD Project Red
Publisher : Bandai Namco / Warner Bros
Genre :Action RPG
Platform : PC / Xbox One / PS4
Release Date : 19 May 2015
29 اردیبهشت 1394


سومین نسخه از سری محبوب و تحسین شده The Witcher، تحت زیر نام The Wild Hunt در حال ساخت و توسعه می‌باشد. بازی قرار است بزرگترین عنوان ساخته شده در این سری باشد و پایانی بزرگ را بر این 3گانه رقم خواهد زد.


اطلاعات منتشر شده:

  • گیم پلی همانند عنوان دوم خواهد بود که صدالبته تغییراتی نیز به دنبال خواهد داشت،
  • بازی یک دنیای Open World بزرگ و زنده را به تصویر خواهد کشید به گونه ای که بزرگترین دنیا را در تاریخ بازی های RPG خواهد داشت،
  • جزئیات بازی "30 برابر" بزرگتر از 2 عنوان پیشین خود خواهد بود،
  • استفاده از اسب و قایق برای جستجو در دنیای پهناور بازی، اضافه شده است. همچنین عنصر Fast Travel را در بازی شاهد خواهیم بود،
  • به گفته سازندگان، بازی "20 برابر" بزرگتر از عنوان Skyrim خواهد بود،
  • هر عملی از سوی بازیکنان بر روی دنیای بازی تاثیر به سزایی خواهد داشت،
  • هر ماموریت شامل روش هایی خواهد بود که از طریق آن ها می‌توان آن ماموریت را به پاین رساند. در واقع بازی گزینه های مورد نظر را پیش روی بازیکن خواهد گذاشت که از آزادی عمل بالایی برخوردار خواهند بود،
  • مبارزات همانند نسخه دوم در قالب مبارزات تن به تن و استفاده از جادو خواهد بود،
  • امکان قطع عضو در بازی وجود خواهد داشت،
  • به گفته سازنده، چیزی بیش از 100 ساعت برای اتمام بازی نیاز خواهد بود، 50 ساعت برای ماموریت های اصلی و 50 ساعت برای ماموریت های فرعی،
  • سیستم آب و هوا و شبانه روز بازی به صورت دینامیک خواهد بود،
  • هوش مصنوعی NPC ها به مراتب بیشتر از قبل شده است و اکان تعامل با محیط اطراف به صورت واقع گرایانه صورت خواهد گرفت،
  • به گفته سازندگان، چیزی بالغ بر 80 هیولا در دنیای بازی وجود خواهد داشت که هر کدام هوش، نیروها و صفات مخصوص به خود را خواهند داشت،
  • همراه با چرخه شبانه روز، نیروها و مهارت های هیولاها نیز متغیر خواهد بود، همانند قدرت گرفتنِ یک گرگ نما در شب مهتابی، که به بازیکنان اجازه خواهد داشت استراتژی مورد نظر خود را برای شکار پیاده کنند،
  • ساخت سلاح و معجون ها نیز همچنان در بازی حضور دارد اما بر خلاف نسخه پیشین، عمق بیشتری به خود خواهند گرفت،
  • مکانیزم های جدیدی همچون Witcher Sense، مبارزه بر پشت اسب و شنا در زیر آب ها و همچنین استفاده از تیر و کمان به بازی اضافه شده اند،
  • گرالت قادر به پریدن از روی اشیاء مختلف و بالا رفتن از ساختمان های خواهد بود. به گفته سازندگان این مکانیزم همانند سری Assassin's Creed نخواهد بود، بلکه بیشتر شبیه به عنوان Uncharted ساخته شده است،
  • نشانه های Witcher (که تحت عنوان Sign از آن ها یاد میشد) به 10 عدد افزایش یافته اند که 5تای آن ها از قبل وجود داشته اند،
  • بازیکن قادر خواهد بود که هنگام سواری بر پشت اسب، از بمب و Sign ها استفاده کند،
  • داستان بازی ادامه ای بر نسخه پیشین خود خواهد بود،
  • ماموریت گرالت "شخصی تر" توصیف شده است،
  • بازی به شرح مفصلی در مورد Wild Hunt ها خواهد پرداخت، کسانی که پس از ورود به هر منطقه، تنها ویرانی بر جای خواهند گذاشت،
  • بازی با استفاده از جدیدترین نسخه موتور گرافیکی استودیو CPR یعنی Red Engine 3 بهره خواهد برد که با سازنده توانایی خلق جلوه های بصری فوق العاده و دیگر المان های موجود داده است،
  • هیچ گونه بارگذاری در حین ورود از منطقه ای به منطقه ای دیگر وجود نخواهد داشت.
  • در بازی 4 درجه سختی وجود دارد (Easy, Normal, Hard, Dark) که هر کدام میزان توانایی هیولاها را تغییر میدهند. Hit Point/Hit Box ها در هر 4 درجه سختی ثابت هستند.
  • بعد از تموم کردن هر کدام از قراردادهای شکار هیولا میتونید با استفاده از یه Mini Game برای گرفتن پول بیشتر چانه زنی کنید.
  • ماموریت های فرعی بسیار خوب طراحی شده اند و نویسندگی و پراکندگی داستانی آنها بسیار بالاست.
  • استفاده از دارو برای درجات سختی بالاتر بسیار حیاتی است. هر ترکیب را فقط کافیست یکبار درست کنید و پس از آن در صورت داشتن الکل میتوانید آن را دوباره پر کنید. داروها را میتوان برای کارایی بهتر آپگرید کرد. هرچند داروهای قویتر میزان آلودگی سمی بدن شما را نیز بالاتر خواهند برد.
  • Novigrad و No Man's Land در واقع یک نقشه بوده و در مجموع بسیار بزرگتر از Skyrim هستند. جزیره های Skellig دیگر بخش بزرگ بازی را تشکیل میدهند. در کنار آن، 5-6 منطقه جداگانه دیگر از جمله Kaer Morhen در بازی وجود دارند.
  • Witcher 3 هیچگونه Respawning (ظهور مجدد) برای دشمنان ندارد. در طول 2 روز بازی او دشمنانی که کشته بود دوباره در آنجای قبلی ظاهر نشده اند.
  • بهترین Item های بازی از راه Crafting(ساختن) بدست می آیند.
  • مجله GS بشدت از داستان و نحوه پخش شدن خط های داستانی (شاخ و برگ گرفتن آن) و این حقیقت که نمیتوان به راحتی آنها را حدس زد، راضی بودند.
  • برای کسانی که میخواهند یک راه خاص را بروند و بازی را به یک صورت خاص تمام کنند، به دلیل وسعت داستان و نحوه پخش شدنش سخت است که بفهمید دقیقا از کجا کار "خراب" شد تا بخواهند با یک Save/Load ساده به آنجا برگشته و اشتباهتشان را اصلاح کنند.
  • برخلاف سیستم انتخاب دیالوگ در عناوین Bioware، در Witcher 3 تصمیم ها به صورت "خوب" و "بد" دسته بندی نشده اند. (بسته به موقعیت) خود بازیکن باید متوجه شود که کدام تصمیم بد و کدام خوب است.
  • W3 دو شهر بسیار بزرگ به نام های Novigrad و Oxenfurt خواهد داشت. هر دو بسیار زنده به نظر میایند.
  • منطقه No Man's Land شامل 25 روستای کوچکتر خواهد بود.
  • در بازی دهکده هایی به بزرگی Flotsam از نسخه 2 وجود دارد.
  • Geralt میتواند از مردم دزدی کند. هرچند سیستم فعلی بسیار ساده و آسان است و جای کار دارد.
  • بخشهای Ciri در مجموع بین 5 تا 10 ساعت خواهند بود و بیشتر مانند یک بازی Action Adventure میباشند تا RPG. بسته به موقعیت Ciri توانایی های خاصی خواهد داشت و از درخت آپگرید در این بخشها خبری نیست.
  • میتوان با ساخت کیسه هایی برای زین اسب خود Storage ـتان را افزایش دهید، هرچند برای دسترسی به آیتم های قرار داده شده در این Storage ها باید به پیش اسبتان رفته و از آنجا برشان دارید.
  • ریش Geralt با گذر زمان رشد خواهد کرد. برای کوتاه نگه داشتنش مجبورید بعد از چند روز به آرایشگاه بروید.
  • جزییات ریز زیادی همچون توقف Roche برای خوردن سیبی از یک سبد، در بازی وجود دارد.
  • دنیا میتواند بر اساس تصمیمات شما تغییر کند اما این موضوع محدودیتی دارد. مثلا همانند Skyrim نمیبینید که مردم یکدفعه ای با اژدها درگیر شوند.
  • بازی Open World است اما تقریبا همه چیز "کنترل شده" است و سازنده برای همه بخش ها "برنامه ریزی" کرده است.
  • گرلت در مورد بسیاری از اتفاقات بازی نظر میدهد/حرف میزند. مثلا هنگامی که دارد رد چند نفر یا یک شکار را میگیرد.
  • انواع بسیار زیادی از دشمنان در بازی وجود داشته و هر یک حس متفاوتی نسبت به دیگری دارند.
  • ماموریت های فرعی بسیار عالی کار شده اند و هر کدام داستان خاص خود را گفته و نسبت به Geralt واکنش نشان میدهند.
  • تمام دنیا بسیار زنده و واقع گرایانه بنظر میاید.
  • هر منطفه در بازی رنگ پردازی و احساس خاص خود را دارد.
  • "غیرممکن است که بتوانید 2 بار ویچر 3 را دقیقا به یک صورت تمام کنید"
  • Open World بودن بازی ممکن است بر روی Pacing افرادی که زیاد اهل RPG نیستند تاثیر بگذارد.
  • موسیقی بازی در کل خوب بوده و بسته به موقعیت بازی به صورت داینامیک عمل میکند. هرچند نمیتوان گفت موسیقی شاهکار یا فوق العاده است.
  • خشونت تصویری بازی بسیار زیاد بوده خصوصا در موارد قطعی اعضای بدن و به نسبت TW1 و TW2، هرچند بازی همچنان طبیعی به نظر میاید.
  • تنها لودینگ بازی در محیط خارجی مپ بین سرزمین اصلی و Skellig است.
  • بعضی ساختمان های بسیار بزرگ و داستانی ممکن است لودینگ داشته باشند، هرچند ساختمان های عادی اینگونه نیستند.
  • تمام Item های انتخاب شده در خود بازی بر روی Grealt قابل مشاهده هستند.
  • مبارزه با دستان خالی برگشته است، اینبار بدون QTE. مبارزات به صورت طبیعی برگشته و دارای ضربات سریع و قوی میباشند.
  • شهرها دارای اکوسیستم واقع گرایانه هستند، به عنوان مثال همانند قرون وسطا در حومه شهر میتوان Craftsman ها را پیدا کرد.
  • ماموریت های فرعی به صورت رندوم و اتفاقی طراحی نشده و هر کدام مکان و داستان مخصوص خود را دارند.
  • محیط هیچ تغییر یکدفعه ای نخواهد داشت (مثلا از صحرا یدفعه ای به منطقه مرطوب و جنگلی تبدیل شود) تغییرات محیط کاملا طبیعی و واقع گرایانه هستند.
  • در طول این 12 ساعت دنیای بازی هیچوقت احساس پوچی یا خالی بودن نداشته است.
  • بازی بسیار جذاب است و شما را "به دورن خود" میکشد. W3 توانسته بدون از دست دادن پیچیدگی نسخه های قبلی در عین حال بسیار روانتر از آنها باشد.
می‌توان گفت سازنده ها برای خلق این عنوان از تمام توانایی خود استفاده برده است. تا بدین جای کار پیش نمایش های بازی فوق العاده بوده و جایزه های بسیاری را از سایت ها و مجلات به خود اختصاص داده است.

لینک های مرتبط:



 
Last edited by a moderator:
سلام دوستان یه مطلبی که برام عجیبه اینه که رو مود performance رزولوشن بازی انگار بالاتر از حالت RT هست و بازی شفاف تره درسته تو rt سایه ها و رفلکشن آب بهتره ولی انگار یکم تاره...
بله درسته. مد پرفورمنس 4k dynamic هست ولی مد Rt با رزولوشن 1440p dynamic رندر میشه.

نسخه کنسولی رو زدم، خیلی بهتر از نسخه های نسل قبله. بشدت تجربه خوبیه. ولی مد RT ارزشش رو نداره.
 
View attachment 279365View attachment 279366View attachment 279367View attachment 279368View attachment 279369

به عکس ها دقت کنید سه مورد رو +ultra از ultra نسخه اصلی بهتره رفلکشن آب تراکم گیاهی و lod جالبه ویچر روی پی سی 7 سال از عمرش میگذره به حدی هنوز خوبه که اگه اپشن rt و dx12 فاکتور بگیریم عملا از نظر گرافیکی رو dx11 نمیتونیم اسم next gen روش بذاریم.

یک مورد جالب دیگه که بحثش داخل ردیت بود روی اپدیت جدید +hbao حذف کردن و اگه rt فعال نکنید یه دانگرید خوشگل از سایه ها میبیند.

View attachment 279370
یه سوال داشتم
الان من با dx11 next gen بازی میکنم با کارت ۳۰۶۰ تی ای ۱۴۴۰ پی ۶۰ فریم قفله همه رو روی اخر گذاشتم.ایا گرافیک بازی با dx12 تفاوت داره البته منظورم بدونه rt هستش چون من احساس نمیکنم تفاوتی باشه به غیر از امکانات dlss؟
 
کلی ریویو منفی ثبت شده واسش از بعد آپدیت که اگه فیکسش نکنن بلند مدت ممکنه گند بزنه تو نمره پرفکت استیمش:
البته همین الانش تو سایت Top 250 سقوط کرده از رتبه دوم اگه اشتباه نکنم اومده دور و بر 30 . ماه مارچ CDPR از اکراین حمایت کرد و بردرای روسمون بازی رو Review Bomb کردن و گند زدن به رتبش :|
 
البته همین الانش تو سایت Top 250 سقوط کرده از رتبه دوم اگه اشتباه نکنم اومده دور و بر 30 . ماه مارچ CDPR از اکراین حمایت کرد و بردرای روسمون بازی رو Review Bomb کردن و گند زدن به رتبش :|
این بازی سالهاست که تونسته اثبات کنه شاهکاره
دیگه بازی مال 2015 الان در استانه 2023 بازی سن حضرت نوح گرفته براش رتبه مهم نیست
 
خیلی کژوآل دوباره دانلود کردم با DX12 رفتم داخل بازی، با 1070 رو 1440p دور و بر 18 فریم میداد :))

DX11 رفتم حدود 70 تا میداد راضیم :D ترکیب Medium و High

ولی خیلی استاتر داره، رو SSD هم ریختم

درایور هم آپدیته 527.56



FSR 2.1 آپشنش کجاست؟ نکنه انحصاری DX12 کردن؟ :D
فک میکنم خود amd گفت فقط Dx12 و vulkan ساپورت میکنه. DLSS هم همینه
مشکل استاتر هم از خود بازیه. برو nvidia reflex خاموش کن بازی میشه اسلاید شو.😂 حالا من میگم مشکل داره میگن درایور اپدیت کن. خیلی داغونه 😂

یه سوال داشتم
الان من با dx11 next gen بازی میکنم با کارت ۳۰۶۰ تی ای ۱۴۴۰ پی ۶۰ فریم قفله همه رو روی اخر گذاشتم.ایا گرافیک بازی با dx12 تفاوت داره البته منظورم بدونه rt هستش چون من احساس نمیکنم تفاوتی باشه به غیر از امکانات dlss؟
کل Next gen بودن بازی رو همون DX12
غیر از DLSS, ری ترسینگ هم رو DX12 ولی خب انقدری افتضاحه که کلا سمتش نری بهتره. DX11 یه دانگرید تو shadow هم نسبت به ورژن قبلی بازی داره که دوستمون عکسشو گذاشته.
 
DX11 رفتم حدود 70 تا میداد راضیم :D ترکیب Medium و High

ولی خیلی استاتر داره، رو SSD هم ریختم

شما دارین خروجی از بازی میگیرید که از نسخه اصلی کمتره زمانی dx11 این ورژن به درد میخوره و برتری نسبی به نسخه اصلی داره که رو +ultra باشه جلو ultra بازی اصلی.


یه سوال داشتم
الان من با dx11 next gen بازی میکنم با کارت ۳۰۶۰ تی ای ۱۴۴۰ پی ۶۰ فریم قفله همه رو روی اخر گذاشتم.ایا گرافیک بازی با dx12 تفاوت داره البته منظورم بدونه rt هستش چون من احساس نمیکنم تفاوتی باشه به غیر از امکانات dlss؟

بدون rt هم باز تفاوت هست.

روی این اپدیت اومدن بار ambient occlusion که روی سایه زنی محیط تاثیر میذاره انداختن کامل گردن RTAO و رو DX11 عملا دیگه گزینه ای ندارید و یه دانگرید گرافیکی مهم دیده میشه.

به زمین کنار شومینه و کیفیت سایه ستون ها دقت کنید.

1.png2.png
 
1671464880685.png

اولین پچ(هاتفیکس) PC رو دادن 2.2GB

1671464916048.png



چجوری میشه بازی رو روی DX11 ران کرد؟
اوریجینال که از RED Launcher فکر کنم کنار DX12 کلیک کنی DX11 هم میاره

اگر کرکی لانچر رو نداره به احتمال زیاد باید به شورتکات بازی یه dx11- چیزی اضافه کنی :D
 
View attachment 279542

اولین پچ(هاتفیکس) PC رو دادن 2.2GB

View attachment 279543




اوریجینال که از RED Launcher فکر کنم کنار DX12 کلیک کنی DX11 هم میاره

اگر کرکی لانچر رو نداره به احتمال زیاد باید به شورتکات بازی یه dx11- چیزی اضافه کنی :D
ظاهرا هاتفیکس مشکل کرش ها درست کرده پرفورمنس هم بهتر شده دوستان کسی لینک دانلود هاتفیکس برای نسخه گوگ داره؟
 
آخرین ویرایش:
خب من hotfix اخیر رو امتحان کردم. به نظر میاد فریم بین ۱۰ تا ۲۰ تا افزایش پیدا می کنه. حداقل تو محیط های White Orchard.
مشکل steam overlay و ‌MSI Afterburner هم حل شده.
به طور کلی با تنظیمات maxed out (سیستم تو امضام):
- با DLSS Quality فریم بین ۷۰ تا ۸۰ هستش.
- با DLSS 3 FG هم فریم بین ۱۰۰ تا ۱۲۰ هستش.

بعد از مانیتور کردن CPU با MSI Afterburner، به نظر میاد که بازی از ۱-۲ هسته CPU خیلی استفاده می کنه. حداقل تو محیطی که بالا گفتم. در نتیجه کلاک هسته های CPU می تونه مهم باشه در نرخ فریم.
 
هدف از این فیکس همونطور که صفحه قبل گفته بودم بیشتر رفع مشکلات فنی در حین اجرا بوده مثل کرش این چیزا تا بهبود فریم تو ویدیو زیر میتونید عملکرد فریم بازی قبل و بعد هاتفیکس ببینید البته مشکل لگ و stuttering کمی بهتر شده.




درضمن در ادامه قضیه AO بازی به ظاهر حتی از ssao هم استفاده نمیکنه اصلا معلوم نیست چیه بیشتر به یه حرکت مشترک از طرف انویدیا و سی دی پراجکت میخوره برا فروش بیشتر کارت های RTX به هر حال یک راه حل داره نصب reshade ورژن 5.4.2 که میتونید فیلتر mxao اضافه کنید که بهتر میشه ولی احتمال کاهش فریم و تداخل با یک سری از افکت ها گرافیکی هست.

اگه هم با گزینه ها AA بازی رو dx11 و blurry بودن تصویر مشکل دارید مخصوصا تو حرکت چون زحمت کشیدن فیلتر AA بازی اصلی هم حذف کردن یا از dsr استفاده کنید یا باز از reshade و گزینه smaa

 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or