The Outer Worlds

miydxn768erdx221.png

Title: The Outer Worlds
Developer: Obsidian Entertainment
Publisher: Private Division
Platforms: Xbox One, PlayStation 4, PC
Release Date: 2019
Engine: Unreal Engine 4


بررسی بازی The Outer Worlds


شما بعد زمان طولانیی از خواب مصنوعیی که بعد از گمشدن سفینتون در هنگام سفر به منظومه Halcyon یکی از دورترین منظومه های به زمین که تقریبا انتهای کهکشان قرار داره بیدار میشید و خودتون رو بین خطراتی که که هر لحظه شما رو تهدید میکنه پیدا میکنید . هر چقدر در این سرزمین گشت وگذار میکنید هر مکان جدیدی که پیدا میکنید و هر چقدر به گروه ها و فکشن های مختلفی برخورد میکنید همه و همه به دنبال قدرت پیدا کردن در این جهان نا شناخته هستن و این شما هستین که تصمیم میگیرید که این داستان چگونه ادامه پیدا کنه . در بین تمام بازی و برنامه های کمپانی های مختلف این شما هست که غیر قابل پیش بینی عمل میکنید

لوکیش های بازی

  • یک منظومه به نام Halcyon
  • این منظومه شامل دو سیاره اصلی چند ماه و سیارک و چند ایستگاه فضایی قابل گشتن هستش
  • یکی از سیاره ها terraformed هستش اون یکی نه
  • سیاره terraformed به این معنی که زندگی انسانی قابل حیات هستش
  • اون یکی سیاره محل حیات موجودات خطرناک و غیر انسانی
  • سفینه شما مثل خونه شما هستش یک چیزی مثل سفینه Normandy در بازی Mass Effet
  • برا سفر به یک سری از مکان های خاص نیاز به Passkeys هستش
  • بازی شامل چندین و چند محیط کوچیک ولی با جزئیات بالا میشه که همه قابل گشت و گذارن
  • یک سری نقاط در بازی وجود دارن که ممکنه بعدا بنا به دلایی دیگه نشه بهشون دسترسی داشت
شخصیت ها
  • ADA -هوش مصنوعی سفینتون
  • Ellie - شخصیت همراه
  • Felix - شخصیت همراه
  • Berke - Just the fucking tarmac guard
  • Anton Crane - Scientist
  • Cassandra O'Malley - Outlaw
  • Porter - Mad kid
سیستم شخصیت همراه

  • یک Inventory بیشتر بین خودتون و همراهانتون وجود نداره
  • نمیتونید باهاشون Romance داشته باشید
  • فقط دوتا همراه میتونید دنبال خودتون ببرید
  • هر همراه سه نوع قابلیت خاص داره
  • هر همراه perk tree مخصوص به خودش رو داره
  • هر موقع که شما لول آپ میشید همراهتون هم لول آپ میشه
  • شما میتونید از بین قابلیت ها مختلف موقع لول اپ شدن همراهاتون انتخاب کنید
  • هر همراه قابلیت ویژه داره
  • اگه همراهتون رو با تصمیمات که میگیرید زیاد عصبانی کنید شما رو ترک میکنه و به سفینه باز میگرده
سیستم Flaw
  • وقتی با یک نوع دشمن خاص به دفعات زیاد مبارزه کنید یک شکاف (Flaw) به شما پیشنهاد میشه
  • شکاف منفی میتونه بر روی شما تاثیر بزاره
  • شما میتونید شکاف رو بپذیرید یا اینکه ردش کنید
  • اگه شکاف مورد نظر رو قبول کنید بازی عوضش به شما یک پرک پوینت میده
  • اگه قبولش نکنید هیچ اتفاقی نمیوفته
  • به صورت موقت فعال میشن
  • روی درجه ی سختی نرمال فقط سه تا میتونید فعال کنید روی درجه های سختی بالاتر 5 تا
  • مثال هایی از Flaw رو میشه به Robophobia (ترس از رباط ها) ترس از ارتفاع ترس از تاریکی و اتش و غیره نام برد
Tactical Time Dilation
  • یک سیستم شبیه به سیستم VATS سری بازی Fallout خواهد بود
  • زمان رو برا شما اهسته میکنه و اجازه میده اطلاعات مربوط به دشمنان مثل میزان سلامتی , فکشن , نوع دشمن و لول آرمور ـشون رو ببینید
  • بر خلاف VATS نشونه گیری کاملا دستی هستش
  • کاملا با استفاده از پرک و قابلیت های جدید قابل ارتقاع هستش
اسلحه ها
  • 4 نوع اسلحه توی بازی وجود داره Bullet weapons, Energy weapons, Melee, Science weapons
  • 3 نوع مهمات برای Bullet weapon ها وجود داره سبک متوسط سنگین
  • Science weapon ها قدرت ویژه دارن مثل اسحله کوچیک کننده
  • هیچ کدوم از دشمن ها ی مسلحی که میکشیم از سیستم RNG پیروی نمیکنن ! همه یک جورایی دستی تنظیم شدن (RNG=تولید کننده تصادفی که برای Loot کردن و میزان قدرت دشمن و غیره در بازی ها استفاده میشم)
  • اسلحه ها ماد پذیرن (میشه روشون چیز ها مختلف سوار کرد)
  • میشه مثلا قابلیت اتشین کردن اسحله و غیره بهشون اضافه کرد
  • دمیج که اسلحه ها وارد میکنن بستگی به دمیج خود اسلحه و وضعیت اسکیل های شما داره
  • دایره (منو) انتخاب اسلحه توی بازی وجود داره که هنگام انتخاب اسلحه زمان اهسته میشه (مثل خیلی از بازیای دیگه)
 
Last edited by a moderator:

Red Ѵ

Red Devil
کاربر سایت
Jul 9, 2014
7,268
نام
وحید
نمیدونم من اشتباه میکنم یا نه، تصحیح کنین خودتون ولی مگه Obsidian رو ماکروسافت نخرید؟ :D چجوری بازی مولتیه؟ :D
 

K I 1 1 E R

ناظم انجمن
Feb 22, 2011
17,158
نام
∂αнмα
نمیدونم من اشتباه میکنم یا نه، تصحیح کنین خودتون ولی مگه Obsidian رو ماکروسافت نخرید؟ :D چجوری بازی مولتیه؟ :D
این بازی و بند و بساط ـه ساختش همش مال قبل خریده شدنشونه اون موقع با Private Division قرارداد ساخت بازی رو بسته بودن
 
  • Like
Reactions: ps3_360_wii

just_p30

کاربر سایت
Apr 13, 2008
2,746
به به ، چه سالی بشه 2019 ... این همه RPG خوب ^:)^
یه ویدو گیم پلی 14 دقیقه ای از بازی منتشر شده ، یه سوتی قشنگ وسطش میده میگه Farcry:New Vegas =))
بعد با تعجب میپرسه Farcry:New Vegas ????
خلاصه خیلی خوب بود :D
میگه بازی تقریبا ترکیبیه از فال اوت و مس افکت ، اون یکیم میگه با یکم بایوشاک (خودمم میگم با یکم بوردرلندز >:))
چرا رومنس نداره :( ؟ چون خیلی میتونست به بازی عمق داستانی بیشتری بده ، مخصوصا با این دیالوگا و شخصیتای خفن ;;) (البته انگار ماموریت مخصوص به خودشونو دارن هنوز)
به هر حال این و Dragon Age باسه من بهترینا بودن توی نمایشا (البته دراگون ایج یه استرس شدیدم به ادم وارد میکنه که چی میخواد بشه 8->)
رومنس به معنی واقعی نداره :)) IYKWIM :D
امیدوارم :D:D:D
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: RedShift

K I 1 1 E R

ناظم انجمن
Feb 22, 2011
17,158
نام
∂αнмα
به به ، چه سالی بشه 2019 ... این همه RPG خوب ^:)^
یه ویدو گیم پلی 14 دقیقه ای از بازی منتشر شده ، یه سوتی قشنگ وسطش میده میگه Farcry:New Vegas =))
بعد با تعجب میپرسه Farcry:New Vegas ????
خلاصه خیلی خوب بود :D
میگه بازی تقریبا ترکیبیه از فال اوت و مس افکت ، اون یکیم میگه با یکم بایوشاک (خودمم میگم با یکم بوردرلندز >:))
چرا رومنس نداره :( ؟ چون خیلی میتونست به بازی عمق داستانی بیشتری بده ، مخصوصا با این دیالوگا و شخصیتای خفن ;;) (البته انگار ماموریت مخصوص به خودشونو دارن هنوز)
به هر حال این و Dragon Age باسه من بهترینا بودن توی نمایشا (البته دراگون ایج یه استرس شدیدم به ادم وارد میکنه که چی میخواد بشه 8->)
رومنس به معنی واقعی نداره :)) IYKWIM :D
 

K I 1 1 E R

ناظم انجمن
Feb 22, 2011
17,158
نام
∂αнмα
فکر نمیکنم take two به همین راحتیا ip به مایکرو بده وقتی زیرشاخش ناشر بازیه حتما ip هم مال خودشه:-?
منظورش اینه بازی بعدیی که میسازن تو مایه های همین بازی اکشن RPG با بودجه بالای ماکروسافت ـه قشنگ پتانسیل یـ چیزی مثل CDPR شدن رو دارن ! من فقط دلم میخواد ببینم واکنش BGS به این بازی چیه چون قشنگ این یکی خیلی فرق داره با قبلیا رسما وارد قلمرو BGS شدن :)
 

jhoobin

کاربر سایت
Jul 21, 2016
3,527
نام
ژوبین
منظورش اینه بازی بعدیی که میسازن تو مایه های همین بازی اکشن RPG با بودجه بالای ماکروسافت ـه قشنگ پتانسیل یـ چیزی مثل CDPR شدن رو دارن ! من فقط دلم میخواد ببینم واکنش BGS به این بازی چیه چون قشنگ این یکی خیلی فرق داره با قبلیا رسما وارد قلمرو BGS شدن :)
ما که خوشحال میشیم یکی روی بتزدا رو کم کنه:D قشنگ یک نسله منتظرم بتزدای دزد به چیز بره و اون انجین زباله ایش رو درست کنه
 

LiviNG D3AD

کاربر سایت
Dec 7, 2008
3,856
نام
Mohsen
فکر نمیکنم take two به همین راحتیا ip به مایکرو بده وقتی زیرشاخش ناشر بازیه حتما ip هم مال خودشه:-?

IP از اول دست ابسیدین بوده و الان هم دست مایکرو هست. فقط حق نشر دست PD هست و احتمالاً اولین حق نظردهی یا انتشار شماره بعدی بازی هم در اختیار دارن و مایکرو باید سر این موضوع با اینها کنار بیاد که خب میاد. نسخه اول فقط مولتی پلتفرم میاد با این حساب و نسخه بعدی یا کلا نمیاد (اگر T2 همکاری نکنه) و اگر بیاد هم انحصاری مایکروسافت (Xbox/Windows10/xCloud) میشه.

من از الان اینو رقیب Fallout نمیدونم، فکر نمی کنم هدف استودیو همین بوده باشه.
اگه در حد اون استانداردها یا بهتر باشه که خب چه بهتر، اما فکر نمیکنم از لحاظ بودجه و هدف گذاری آنچنان بشه بازی AAA حساب کرد.
بیاین با هم فعلا همین راه بریم و توقع از بازی زیاد بالا نبریم.
=========
از طرف دیگه اما برای بازی خیلی خوشحالم چون میدونم اگر حتی به موفقیت نسبی هم برسه، نسخه بعدش شاید با نام دیگه ای با سرمایه عظیم Micro میتونه کل آی پی های بتسدا رو رنگی کنه.
اما با توجه به این جماعت زخم خورده از 76 مطمئنا موفقیت بازی از الان تضمبن شدست.

این که هیچی استودیو این‌اگزایل هم انگار یه پروژه معرفی نشده بزرگ (به نسبت بازیهای دیگشون) داره که مایکرو دیده و ازشون پرسیده اگر حمایت بشید چقدر میتونید پروژه رو جاه طلبانه‌تر و بزرگتر کنید؟ احتمال داره اون هم یه بازی بجز سبک CRPG باشه. مثلاً Wasteland (که خودش تأثیر بسزایی داشته رو Fallout) در حالت سوم شخص یا اول شخص. الان هم میخوان نیرو استخدام کنن تا برسن به حدود 100 نفر و با خیال راحت کار کنن رو بازی جدیدشون. :D

اگر مایکرو کارش رو درست انجام بده تا 3-4 سال دیگه این استودیوها میتونن به یه رقیب جدی برای بتسدا تبدیل بشن. البته CDPR دیگه از نظر فنی و هدفگذاری خیلی از اینها جلوتره و نمیشه انتظار بیش از حد داشت ازشون.

----------------

خبر رسیده الان برنامه نویس اصلی TOW هم داره با تیم دوم ابسیدین روی پروژه بعدی همکاری میکنه. :D
 
آخرین ویرایش:

Destruction

The Death Fleet Descends
Loyal Member
Jun 12, 2010
8,152
نام
Blue Shadow
IP از اول دست ابسیدین بوده و الان هم دست مایکرو هست. فقط حق نشر دست PD هست و احتمالاً اولین حق نظردهی یا انتشار شماره بعدی بازی هم در اختیار دارن و مایکرو باید سر این موضوع با اینها کنار بیاد که خب میاد. نسخه اول فقط مولتی پلتفرم میاد با این حساب و نسخه بعدی یا کلا نمیاد (اگر T2 همکاری نکنه) و اگر بیاد هم انحصاری مایکروسافت (Xbox/Windows10/xCloud) میشه.



این که هیچی استودیو این‌اگزایل هم انگار یه پروژه معرفی نشده بزرگ (به نسبت بازیهای دیگشون) داره که مایکرو دیده و ازشون پرسیده اگر حمایت بشید چقدر میتونید پروژه رو جاه طلبانه‌تر و بزرگتر کنید؟ احتمال داره اون هم یه بازی بجز سبک CRPG باشه. مثلاً Wasteland (که خودش تأثیر بسزایی داشته رو Fallout) در حالت سوم شخص یا اول شخص. الان هم میخوان نیرو استخدام کنن تا برسن به حدود 100 نفر و با خیال راحت کار کنن رو بازی جدیدشون. :D

اگر مایکرو کارش رو درست انجام بده تا 3-4 سال دیگه این استودیوها میتونن به یه رقیب جدی برای بتسدا تبدیل بشن. البته CDPR دیگه از نظر فنی و هدفگذاری خیلی از اینها جلوتره و نمیشه انتظار بیش از حد داشت ازشون.

----------------

خبر رسیده الان برنامه نویس اصلی TOW هم داره با تیم دوم ابسیدین روی پروژه بعدی همکاری میکنه. :D
اتفاقا موردی که تو جریان خرید این دو تا استودیو هیجان انگیز بود این بود که جفت استودیو ها گفتن که مایکرو بهمون آزادی کامل تو ساخت بازی هایی داده که بهشون علاقه داریم و هیچ فشاری در کار نیست. اگر این حرف درست باشه باید منتظر بازی های نقش آفرینی کامل اما با بودجه خیلی بالاتر و تیم های بزرگتر باشیم. این مورد برا من خیلی هیجان انگیزه. :D
فقط امیدوارم مایکرو اشتباه فورس کردن پروژه رو نکنه. از بین این دو تا استودیو آبزیدین مخصوصا از نظر خلاقیت جزو قوی ترین های صنعت هست. کار خودشون رو انجام بدن احتمالا با بودجه ای که میگیرن میتونن در میان شرکت های خیلی قوی صنعت باشن.
 

LiviNG D3AD

کاربر سایت
Dec 7, 2008
3,856
نام
Mohsen
اتفاقا موردی که تو جریان خرید این دو تا استودیو هیجان انگیز بود این بود که جفت استودیو ها گفتن که مایکرو بهمون آزادی کامل تو ساخت بازی هایی داده که بهشون علاقه داریم و هیچ فشاری در کار نیست. اگر این حرف درست باشه باید منتظر بازی های نقش آفرینی کامل اما با بودجه خیلی بالاتر و تیم های بزرگتر باشیم. این مورد برا من خیلی هیجان انگیزه. :D
فقط امیدوارم مایکرو اشتباه فورس کردن پروژه رو نکنه. از بین این دو تا استودیو آبزیدین مخصوصا از نظر خلاقیت جزو قوی ترین های صنعت هست. کار خودشون رو انجام بدن احتمالا با بودجه ای که میگیرن میتونن در میان شرکت های خیلی قوی صنعت باشن.

جالبیش برای من اینه که هر کدوم از این استودیوها 2 تا 3 تا تیم دارن و تیم دوم PG هم هست که میگن اون هم فیبل رو می‌سازه. اگر بذارن اینها گسترش پیدا کنن و برن سمت پروژه‌های بزرگتر واقعا وضعیت مایکرو نسبت به این نسل عوض میشه. اینها این نسل یه بازی نقش آفرینی هم نداشتن اونوقت برای 3-4 سال دیگه ... :D

سوای اینها من قدرت استودیوهای دیگه مایکرو با آنریل رو که تصور می‌کنم (همین پلی گراند و نینجا تئوری و کوالیشن) اگر بیان در خدمت تیمهایی مثل آبسیدین و این‌اگزایل اتفاقات عجیب و غریبی ممکنه بیافته. امیدوارم که بشه فقط :D
 

K I 1 1 E R

ناظم انجمن
Feb 22, 2011
17,158
نام
∂αнмα
میزان تماشای تریلر بازی هم از مرز 2 میلیون رد شد (تو کانال اصلی Obsidian) و تبدیل شد با پر بیننده ترین تریلر کانال Obsidian با یـ حساب سر انگشتی هم کل بیننده های تریلر از مرز 3 میلیون رد شد و خیلی راحت میشه گفت بعد از تریلر مورتال کامبت 11 تبدیل به دومین تریلر پر بیننده مراسم TGA شد <:-P باشه که هایپ لولش اندازه هایپ لول بازیای CDPR و BGS (8-|) خفنناک افزایش پیدا کنه :)>-

screenshot-www.youtube.com-2018.12.09-02-47-27.png
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر