PlayStation The Order 1886

برای مشاهده تصویر اصلی (768x320) روی این نوار کلیک کنید.
Global-Exclusive-1_13923773342.jpg




درود


باوجود cut scenes های , حوادث سریع زمان و همچنین تیراندازی و کاور عالی عنوان انحصاری Ready At Dawn چیزی بییشتر از یک بازی زیبارا نشان دهد .تولید یک لانچ یا IPبزرگ کار ساده ای نیست . در این میان The Order: 1886 به عنوان یکی از بازی های اصلی PS4 کار دشواری را در پیش دارد ! زیرا خوب بودن به تنهای کافی نیست



بازی باید طوری ساخته شود که باعث فروش بیشتر کنسول شودو مردم را برای خرید PS4قانع کند اگر این گونه نشود در چشم تولید کنند و ناشر بازی شکست خورده هست



از این رو Ready At Dawn با سوم شخص کردن ان کار راکمی راحتر کرده هست ! همانطور که می دانید متقاعد کردن عموم برای خرید بازی که سبک ان را درک کرده اند و قبلا تجربه خوبی از ان داشته اند کار راحتی هست .در حال حاضر رقابت برای خرید بازی هست .در این میانThe Order: 1886 در حال حاضر برتر از سایر عناوین عمل کرده و ارزش سرمایه گذاری را دارد

انقلاب صنعتی .قرن نوزدهم و همچنین شهر لندن همه و همه طور خاصی طراحی شده اند سازنده در تلاش هست تا قدرت باز ی خود را به وسیله تیراندازی عالی مخصوصا در میان جمعیت زیاد و مکان های بسیار زیبا به نمایش در اورد

دودی که از دودکش ها خارج می شود کشتی های پرنده که در اسمان پر شده اند , اسلحه های عالی که در دست شخصیت باز ی هست و همچنین لباس های اشرافی که برتن دارند همگی سبب شده اند تا شاهد یک بازی عالی در سال 2014 باشیم
اما اول از همه داستان بازی هست که بسیار زیبا طراحی شده هست که به خوبی علم و قدرت و سیاست را با هم ترکیب کرده هست
روایت داستان بدین گونه هست که هزار سال قبل از داستان اصل بازی انسان ها به 2 گروه کامل و نیمه کامل تقسیم شده اند .جنگ اصلی میان این 2 گروه هست زیرا با ورود به دوره عصر صنعتی انسان های کامل با طراحی سلاح به طور کامل توان مقابله با نیمه انسان هارا دارند


گروهی قدیمی وعجیب به نام The Orderوجود دارد که از 100ها سال قبل برای محافظت از انسان ها با نیمه انسان ها مبارزه می کردند اما در این میان جنگ های داخلی انسان ها باعث فراموش شدن هدف اصلی ان هایعنی مبارزه با نیمه انسان ها شده هست


در این میان افراد فقیر و ضعیف شده شهر لندن به سبب اینکه The Order فقط از ثروتمندان حمایتو محافظت می کند دست به قیام و شورش زدن که سبب شد گروه The Order فعلا درگیر این مسئله باشد.
شما دربازی کنترل شخصی به نام Galahad را دارید که یکی از اعضای تیم 4 نفره The Order می باشد .




برای مشاهده تصویر اصلی (768x320) روی این نوار کلیک کنید.
Global-Exclusive-3_13923773352.jpeg




داستان بازی بیشتر مربوط به زندگی Galahad می باشد.در این خصوص Ru Weerasurya مدیر باز ی می گوید ( اتفاق های زیادی در اطراف Galahad روی خواهد داد و این فرد سبب می شود که شما داستان بازی را به طور کامل درک کنید همچنین تکامل Galahad را در طول بازی خواهید دید )


Ready At Dawnمی گویدقسمت زیادی از داستان بازی از طریق cut scenes های پشت سرهم روایت می شودبرای مثال نصف دموی 20 دقیقه ای بازی که پشت درهای بسته نشان داده شده CUT SCENESبود


در دمو دیدیم که Galahad و چند تن از دوستان او از روی پشت بام در حال بررسی خرابه ها بودند که فکر می کردند یکی از افراد مهم شورشی در انجا مستقر هست.هر موقع Galahad دوربین را در جلوی چشمش قرار می داد بازیکن کنترل دوربین را می گرفت و م یتوانست به هر نقطه از شهر نگاه کند .
جالب تر اینجاست که وقتی شما مناطق را با دوربین زیر نظر دارید Galahad درباره مناطق مختلف به شما توضیح می دهد ولی چیز یکه مهم هست این هست که شما در هر صورت یک راه برای جلو رفتن دارید و Galahad درباره ان راه نظر خواهد داد

وقتی از Weerasuryaدرباره طراحی باز ی سوال کردیماین چنین گفت ( هدف ما نشان دادن تحول ما بین سینما مبارزه حرکت های رفت و برگشت را بدون درز نشان دهیم چیزی که مردم دقیقا ان را درک می کنند همه تلاش ما این هست که کاری کاملا متفاوت از سبک سوم شخص بسازیم )



بعد از تماشای دوربین در دموی 20 دقیقه ای Galahad به طرف پایینخیابان حرکت می کند که شاهد نورپردازی فوق العاده عالی هستیم که نشان از کیفیت بالای The Order: 1886 هست .نورپردازی و کیفیت عالی بافت ها و همچنین چهره ها و صورت افراد حرکت پارچه های لباس در هنگام حرکت بسیار زیباو عالی کار شده اند که همه و همه نشان از قدرت و توانای بالای PS4هست ظاهرا باز یاز سال 2010در حال ساخت بود هست .متاسفانه در قسمت مبارزه ها حرف زیاد ی برای گفتن ندارد .Galahad پشت دیوار سنگر گرفت و برای چند ثانیه شلیک می کند و سریع به جلو حرکت می کند که این کار ها باعث می شود خاطرات Marcus در بازی Gears of Warباری ما زنده کند.
صدا گذاری اسلحه ها خوب هست و تیرها به راحتی باعث تخریب محیط می شوند و به راحتی از پشت دیوار عبور می کنند .وقتی دست به اسلحه می برید دشمان سریع تر می شوند تا در امان بماند این موردی هست که قبلا ان را مشاهد نکرده ایم .


در ادامه دموی بازی Galahad با دشمنی که پشت دیوار مخفی شده هست شروع به مبارزه تن به تن می کند در همین بین دکمه ای خاصی در صفحه نمایش ظاهر می شوند .باری مثال در مبارزه تن به تن 3 گزینه کشتن نکشتن و گرفتن سلاح در صفحه نمایش ظاهر می شود



و شما با انتخاب یکی از آنها صحنه بعدی را ارائه می دهید به عنوان مثال هنگام مبارزه تن به تن Galahad سه گزینه کشتن نکشتن و گرفتن سلاح در صفحه ظارهر میشود .Ready At Dawnاین حالت را که دریک لحظه فرصت دارید با زدن یک دکمه کار خاصی را انجام دهید را QTEنامید هست که وقتی شکست خوردید دیگر نیاز نیست مرحله را تکرار کنید



برای مشاهده تصویر اصلی (768x432) روی این نوار کلیک کنید.
RAD037_PLAYTHRU_SS_005_1392377344.jpg





Weerasurya دراین خصوص گفته ( QTEs نوع خاصی از احساس به بازیکن منقل می کند و سبب می شود که بیشتراز قبل به شخصیت باز ی نزدیک شوید و حالتی را تجربه کنید که نمی توان ان را با دوربین بازی مشاهد کرد )

QTE ها کاملا متفاوت و خاص هستن بدین صورت که وقتی بازیکن اول لحظه ی رخ داده ای را مشاهده م یکند بازیکن دوم آنرا طور دیگر و متقاوتر مشاهد خواهد کرد که سبب خواهد شد QTEمتفاوت باشن ولی بیشتر داستان از طریق ان ها جلو خواهد رفت



گونه ای متفاوت تر می بیند و این باعث می شود که گاهی اوقات نتیجه QTE ها متفاوت باشند اما هنوز هم بیشتر داستان از طریق ان ها پیش می رود. Weerasurya میگوید در مورد مولتی پیلر بازی خیلی بحث کردیم وفکر می کردیم که عالی هست اما به این نتیجه رسیدیم که این برای یک IPجدید کاردرستی نیست .
با یبه گونه ای هست که باید به بخش سینگل توجه می کردیم و ما دوست نداشتیم که تیم سازنده به 2 گروه مختلف تقسیم شوند این اصلا جالب نبود که نصف تیم مشغول بخش سنگل بازی باشند و قسمت دیگر مشغول ساخت بخش مولتی



در هر صورت ظاهرا راه خوبی را در پیش گرفته اند بخاطر اینکه دوست دارن یک IP جدید را تجربه کنیم زیرا زمان زیادی باقی نمانده هست

نکته اخر این هست فشار زیادی بر روی The Order: 1886 به عنوان تنها شوتر PS4هست .با نمایش داده شده باز ی پتانسیل بالای دارد ولی هنوز مابه اندازه زیاد هیجان زده نشده ایم و این حالت تاقبل از انشار بازی باید اتفاق افتد



ipجدید سانتا مونیکا ! معرفی شد :d
آقای Shuhei Yoshida مدیرعامل کل Sony Entertaiment بعد از آنکه بر روی Stage آمد و یک IP ای را که به عنوان بزرگترین عنوان و اینکه 14 استدیو داخلی برای PS4 بر روی آن کار می کنند را معرفی نمود.
یکی از انحصاری های استدیو های داخلی، بازی The Order: 1886 از استدیو Santa Monica می باشد. در مدت ها قبل این بازی شایعه شده بود.
The Order: 1886 اولین IP ای است که تحت استدیو Ready at Dawn ساخته خواهد شد. این بازی در برهه ای تاریخی رخ می دهد که تکنولوژی پیشرفته،در یک جنگ که دشمنی قوی و خطرناک وجود دارد باعث دگرگون شدن این مبارزه می گردد.
بازی 40 سال پس از انتقلاب صنعتی اتفاق می افتد. یک نفر که ریشه ای انسانی دارد، تمایل به غلبه و پیروز شدن بر این جنگ 100 ساله دارد.
شما در نقش یک شوالیه خواهید بود و زمانی که این جریانات رخ می دهد، کارکتر در تلاش است که به شخصیت های تاریخی کمک کند.


این تیزری از بازی! (همون صحنات تریلر اصلیه! هنوز خود سونی تریلر اصلی رو آپ نکرده! :d ) 10 مگ
Exclusive video I The Order 1886_ PS4 Trailer.mp4
این عکس اگر با سایز اصلیش (غیر بند انگشتی منظورمه :d ) گذاشته بشه پست اول به نظرم قشنگ میشه! :d (حجمی نداره،زیاد بزرگم نیست :d )


این هم سایز پوستری فکر کنم:-" 12 مگ :p
9012354948_127c7652a9_o.jpg

بازی هم دستپخت Ready at Dawnـه! :d

ا
  • مکان تریلر در دوره تاریخی Neo-Victorian در شهر لندن است .
  • سازندگان در حال تلاش برای ارائه ورژنی از دوره Neo-Victorian شهر لندن با توجه به تاریخ هستند .
  • بازی برای بیش از 2 سال در حال توسعه بوده و ایده های بازی به مدت 7 سال در دست طراحی بوده است .
  • بین کاراکترهای بازی از لحاظ ( علم شیمی ) رابطه های قوی ای وجود دارد که متعلق به The Order است و هدفشان حفاظت از انسانها در برابر دشمنان است . آنها برای بیش از یک قرن در جنگ هستند و هدفشان این است که بشریت را از دست هیولا ها امن نگاه دارند .
  • ممکن در بازی بخشی برای سفارشی سازی سلاح ها وجود داشته باشد ، اما هنوز در این مورد صحبتی نشده .


The Order: 1886 هنوز تاریخ انتشار مشخصی ندارد ، اما به زودی به صورت انحصاری برای PS4 منتشر خواهد شد .




 
آخرین ویرایش:
الان فاز کارشناس game spot چی بوده به tlou امتیاز 8 داده و به پرسونا 9
کارشناس هم سبیقه ای نمره میده
این بدبختا 5 سال زحمت کشیدن و به نظر من هم واقعا خوب کار کردن و حالا شاید اون انتظاری کاذبی که همه واسشون ایحاد شده بود رو برآورده نکرد تو ی گیم پلی ولی دیگه نمره 5 game spot خیلی عجیبه
و خیلی جالبتر ی دوتا بچه 10 تا 12 ساله 2 ماهه ی بازی مولتی پلتفرم میسازن که رو هم رفته به اندازه 1 چپتر اوردر هم نمیشه ولی کارشناس ها تریپ نوآوری و به به و چه چه راه میندازن ی 9 مشتی میدن که مثلا تشویقشون کنن که اینم نظر سلیقه ای هست
the order 1886 شاید نسبت به انتظارمون که شاهکار فرض میکردیمش شاهکار نشد ولی به نظر من و خیلی از دوستام که بیش از 18 ساله گیمریم بازی خوبی بوده و کمترین نمره ای که میشه بهش داد 7.5 هست
موفق باشی
Persona رو زیره سوال نبر ... !!!!
نقدی که gaemspot کرده برای ORder دلیلهاش واضح بود !!
معیار کلی tlou نشون میده کلا Positive زیاد بوده برای همین وقتی یکی یه مقدار کم میده خیلی توی میانگین تاثیر نمیگذاره ولی حالا اگر gamepost مثلا 8 هم میداد Order همون 65 گیر میکرد چون نمره ها پایین

بحثه لذت بردن جداست شکی درش نیست

ولی باید قبول کرد ( اگر دوست داری البته ) بازی مشکله Pacing داره به طرزه وحشتناک . اغراق نمیکنم. یه مورده ساده بگم ... اصلا بیا زمان به پایان رسوندنه بازی رو بزار کنار ....
توی طوله مراحل اصلا معلوم نیست چه اسلحه ای با خود حمل میکنی تا بخشه shooter بازی شروع بشه . خب این همه اتمسفر اینا طراحی کردن به خاطره همین یه دونه تصمیم به هدر رفته ... چرا ؟ چون توی طوله همه قسمتهای که اتمسفریک هست هیچ هیجانی وجود نداره چون اصلا بازی به شما اجازه در اوردن اسلحه رو نمیده ( این یعنی که اقا شما از گرافیک فقط لذت ببر. هرچقدر هم محیطی که توش هستی هولناک باشه شما امنید !!! ) وقتی هم که shooter شروع شد تازه اجازه میده بازیباز اسحله رو در بیاره
این همه قدم زدن توی بازی بعد cutscene ها فقط جنبه وقت تلف کردن داره به نظره من . بررسی این همه item که هیچ بعدی توی داستان نداره چه فایده داره ؟
تغریبا تا اخره بازی Order با این همه سلاح های درست حسابی اجازه انتخاب سلاح دلخواه رو به بازیباز اصلا نمیده . مثلا اون rocket luncher و یا بقیه سلاحها خیلی تو قستمهای محدود استفاده شده ....
به نظره من سازنده ها میتونستن همین 7-8 رونده و gameplay رو به نحوه بهتری استفاده کنن که نکردن....
 
n میلیارد آدم روی زمین با n میلیارد سلیقه و نظر مختلف وجود داره ... اون بیش از 60 کارشناس مورد نظر شما هم آدم هستن با سلیقه های مختلف . بازی که متاش بالا شده خب معلومه تونسته به دل همه بشینه و نظر همه رو جلب کنه ولی بازی که متاش پایین شده الزامی بر بد بودنش نیست ، به سلیقه ی یه سریا خوش نیومده . شما تو کل زندگیت می خوای با نظر 60 تا متخصص بری جلو ؟؟ اینجوری که لذت هیچ چیزیو درک نمی کنی . اگه بازی بده اول بازیش کن بعد بیا فکت صادر کن . این همه آدم اینجا تو تاپیک می گن بازی خوبه ، اون چیزی که تو نقدا هست مغرضانس ، ما داریم لذت می بریم ... یعنی همه نفهم و نادونن و فقط اون 60 نفری که بازیو نقد کردن یه چیزی حالیشون میشه ؟؟

کسی اینجا نگفت این بازی شاهکاره و باید tlou رو تو متا بگیره ، ولی انقدری خوب هست که ازش تعریف کنن و متاش رو زیر سوال ببرن .
 
فردین جان فرافکنی نکن بحثم عوض نکن . نظر و نقدی که شما مینویسی قابل احترامه ولی خودتم خوب میدونی دارای اعتبار نیست
الان اینجا کسی حرف از اعتبار زد؟کی داره فرافکنی میکنه حالا؟
 
n میلیارد آدم روی زمین با n میلیارد سلیقه و نظر مختلف وجود داره ... اون بیش از 60 کارشناس مورد نظر شما هم آدم هستن با سلیقه های مختلف . بازی که متاش بالا شده خب معلومه تونسته به دل همه بشینه و نظر همه رو جلب کنه ولی بازی که متاش پایین شده الزامی بر بد بودنش نیست ، به سلیقه ی یه سریا خوش نیومده . شما تو کل زندگیت می خوای با نظر 60 تا متخصص بری جلو ؟؟ اینجوری که لذت هیچ چیزیو درک نمی کنی . اگه بازی بده اول بازیش کن بعد بیا فکت صادر کن . این همه آدم اینجا تو تاپیک می گن بازی خوبه ، اون چیزی که تو نقدا هست مغرضانس ، ما داریم لذت می بریم ... یعنی همه نفهم و نادونن و فقط اون 60 نفری که بازیو نقد کردن یه چیزی حالیشون میشه ؟؟

کسی اینجا نگفت این بازی شاهکاره و باید tlou رو تو متا بگیره ، ولی انقدری خوب هست که ازش تعریف کنن و متاش رو زیر سوال ببرن .
بابا الان با این کامنت به جای نظر گیمرهایی که بازی رو تجربه کردند دوباره باید منتظره نقل قول کردن جناب متخصص باشیم ! کدوم 60 متخصص ؟ یعنی الان تمام منتقدها متخصصن بقیه مبتدی :)) الان مثلا اوردر 24 تا نقد خوب هم تا الان داشته پس ربطی نداره . بیشتره سایت ها 4 تا کامنت برا متخصصش نمیذارن ، بارها دیدین که گیمرهای همین سایت از خیلی هاشون بیشتر اطلاعات دارن . این حرفا رو بیخیال جناب متخصص هم اگه رضایت میدن نظره کسانی که بازی رو تجربه کردن ببینیم که تا الان برام جالب شده !
 
خوب تا چپتر چهار رو بازی کردم و همین اول کار بگم که نمره من به بازی از 10 نمره 8 هست
بازی بسیار خوش ساخته باگی تو بازی نمی بینید اسلحه های جالبی تو بازی هست البته من فقط تا چپتر چهار رو دیدم
یه مقدار بعضی اوقات روند بازی خیلی کند میشه که تو بار اول بازی کردن موردی نداره ولی اگر یه بار دیگه بشینید و بازی رو انجام بدید واقعا حوصله سر بر میشه
شلیک کردن با اسلحه ها و انیمیشن های برخود گلوله با بدن دشمنا خیلی خوبه و واکنش ها ی متفاوتی داره
لازم به تعریف از گرافیک بازی نیست ولی یادمه اون اویل یه آرت ورک از بازی در اومد که جو واتمسفرلندن
اون زمان و نشون میداد که من به خودم میگفتم عمرا یه همچین جور چیزی رو بتونن پیاده کنن که خداییش تونستن
هوش مصنوعی دشمنا خیلی ایراد داره البته من رو درجه سختی هارد بازی رو انجام دادم ولی موقع
تیراندازی حس می کنید دشمنا خودشون برای هدشات شدن توسط شما آماده کردن که خوب این یه مقدار آزار دهنده هست
تو دشمنای انسانی تا حالا بیشتر از دو نوع مختلف بیشتر ندیدم که نوع اول همونایی هستن که بالا توضیح دادم
و تنها کارشون سنگر گرفتن شلیک کردن و هدشات شدن هست و یه نوع هم هستن که میان دنبال شما راه میفتن
تا بکشنتون که خب رو درجه سختی بالاتر یه خورده باعث هیجان بیشتر بازی میشه
تا اینجای کار به نظرم نمرات منتقدها به بازی بی انصافی بوده هر چند کندی روند بازی و هوش مصنوعی کهنه و قدیمی
تو این سبک اصلا بخشودنی نیست کافیه Uncharted , Gears of War بازی کرده باشید تا متوجه بشید

این کندی روند فکر کنم فقط برای افزایش طول مدت زمان اتمام بازی بوده تا چیزه دیگه ای که مثلا بخوان بازی رو سینمایی کنن
توی طوله مراحل اصلا معلوم نیست چه اسلحه ای با خود حمل میکنی تا بخشه shooter بازی شروع بشه . خب این همه اتمسفر اینا طراحی کردن به خاطره همین یه دونه تصمیم به هدر رفته ... چرا ؟ چون توی طوله همه قسمتهای که اتمسفریک هست هیچ هیجانی وجود نداره چون اصلا بازی به شما اجازه در اوردن اسلحه رو نمیده ( این یعنی که اقا شما از گرافیک فقط لذت ببر. هرچقدر هم محیطی که توش هستی هولناک باشه شما امنید !!! ) وقتی هم که shooter شروع شد تازه اجازه میده بازیباز اسحله رو در بیاره
اصلا من نمیدونم علت این کار چیه بازی انتخاب میکنه شما چه اسلحه ای حمل کنید کی از اسلحتون استفاده کنید و هر موقع دلش خواست اون اسلحه رو ازتون میگیره


به هر حال بازی خوبیه و ارزش یک بار امتحان رو داره ولی نه با این قیمت ها
موفق باشید
 
آخرین ویرایش:
آقا چرا کسی نیست که بازیو بفروشه به من:((:(؟؟؟ از دیروز که مثل عقاب چک میکردم بازار سنترو نمیدونم چرا هروقت چک نکردم بازار سنترو رفتم برا غذا یا امور واجبی :d برا آگهی میزاشتن تا من میومدم میدیدم پیام میدادم به فروشنده ها میگفتن فروخته شده چه شانس چپر چلاقی من دارم.......

بازی رو نقد کنین اما تخریب نه هرکی تخریب بکنه خودم میگم تخریبش بکنن:d به هر حال سردبیر خواست با توجه به اقدامی که کرده کنار بکشه من با کمال میل حاضرم بوسه بر جای ایشان بزنم....
فردین جان تصمیم نهایی این شده که شما نه حق داری نظر بدی:d و نه حرف :dو نه میزاریم که دیگه نظر بدی :d بکش کنار من بیام بگو خوب چنان نقدی کنم که هم مخالفان هم موافقان رو با هم خوشحال کنم...
آقا فردین چرا این همه تعصب بسته دیگه خجالت بکش :d آقا فردین آخه چرا؟؟؟؟ تا کی اون صندلی رو میخوای نگه داری :d ببین نزار بگم اخراجت کنن خودت برو:-*

به فردین چی کار دارین اونم ی بازیبازه خوشش اومده حرفشو زده بزن آقا من اما برا جانشینیت آماده ام ;)
 
الان فاز کارشناس game spot چی بوده به tlou امتیاز 8 داده و به پرسونا 9
کارشناس هم سبیقه ای نمره میده
این بدبختا 5 سال زحمت کشیدن و به نظر من هم واقعا خوب کار کردن و حالا شاید اون انتظاری کاذبی که همه واسشون ایحاد شده بود رو برآورده نکرد تو ی گیم پلی ولی دیگه نمره 5 game spot خیلی عجیبه
و خیلی جالبتر ی دوتا بچه 10 تا 12 ساله 2 ماهه ی بازی مولتی پلتفرم میسازن که رو هم رفته به اندازه 1 چپتر اوردر هم نمیشه ولی کارشناس ها تریپ نوآوری و به به و چه چه راه میندازن ی 9 مشتی میدن که مثلا تشویقشون کنن که اینم نظر سلیقه ای هست
the order 1886 شاید نسبت به انتظارمون که شاهکار فرض میکردیمش شاهکار نشد ولی به نظر من و خیلی از دوستام که بیش از 18 ساله گیمریم بازی خوبی بوده و کمترین نمره ای که میشه بهش داد 7.5 هست
موفق باشی

الان شما هم فرقي با اوني كه مياد ميگه چون اكثر منتقد ها بهش كم امتياز دادن پس حتما براي همه بده نداري. همين اول بحثت مياي دو تا بازي ديگه رو ميكشي وسط مثلا با اونا ثابت كني امتياز اين بازي درست نيست. شما و دوستات ؟ مثلا چند نفر؟


بعد هم "و خیلی جالبتر ی دوتا بچه 10 تا 12 ساله 2 ماهه ی بازی مولتی پلتفرم میسازن"؟! اگر دو زار ميشد نظرت رو جدي گرفت با اين تيكه قشنگت خرابش كردي.
 
الان فاز کارشناس game spot چی بوده به tlou امتیاز 8 داده و به پرسونا 9
کارشناس هم سبیقه ای نمره میده
این بدبختا 5 سال زحمت کشیدن و به نظر من هم واقعا خوب کار کردن و حالا شاید اون انتظاری کاذبی که همه واسشون ایحاد شده بود رو برآورده نکرد تو ی گیم پلی ولی دیگه نمره 5 game spot خیلی عجیبه
و خیلی جالبتر ی دوتا بچه 10 تا 12 ساله 2 ماهه ی بازی مولتی پلتفرم میسازن که رو هم رفته به اندازه 1 چپتر اوردر هم نمیشه ولی کارشناس ها تریپ نوآوری و به به و چه چه راه میندازن ی 9 مشتی میدن که مثلا تشویقشون کنن که اینم نظر سلیقه ای هست
the order 1886 شاید نسبت به انتظارمون که شاهکار فرض میکردیمش شاهکار نشد ولی به نظر من و خیلی از دوستام که بیش از 18 ساله گیمریم بازی خوبی بوده و کمترین نمره ای که میشه بهش داد 7.5 هست
موفق باشی
جعمش کن بینیم باووو(شوخی):))
حالا جدای از شوخی برادر من چرا میخوای پرسونا را زیر سوال ببری؟
الان اینجا تایپک بازی Order ـه... قرار نیست بیخودی داستان تعریف کنیم. آخرین ما متاش کاملا معلومه و اصلا نیازی به بحث نیست... ولی قرار نیست چون بازی شاهکار بوده کسی باهاش مخالف نباشه... بازی پرسونا هم اگر گیمر باشی و حداقل دو سه تا RPG بازی کرده باشی تازه اونوقته که متوجه ی عظمت و انقلاب هایی که در سبکش به وجود آورد میشی... به خصوص نسخه ی سوم که همه ی RPG بازها را انگشت به دهن گذاشت چه برسه به JRPG بازها.;)

سازندگان بازی Order دارن چوب چندتا چیز رو میخورن... اولین اینکه استانداردهای یک بازی ویدئویی رو رعایت نکردن... دوما جواب سوالات انتقادی گیمرها و سایت ها را توپ و تشر جواب میدادن... سوما قبل از انتشار بازی تمام ایراد ها(از جمله کم بودن زمان بازی) را رد کردند... چهارمم قیمت بالای بازی نسبت به گیم پلی کوتاه و نبود بخش مولتی پلیر. چیزی که باعث کاهش نمره ی بازی بزرگی نظیر متال گیر: سطح زیرین شد.
راجب سلیقه ای نمره دادن هم قطعا خیلی وقتا رخ میده... نمونه اش بازی های TelTale یا مثلا بازی ماورا: دو روح که واقعا بازی فوق العاده بود ولی به خاطر کارشناس پسند نبودن سبک بازی نتونست اون نمره ای که لیاقتش رو داشت دریافت کنه... ولی Order دقیقا برعکس دو بازی مذکوره... زیرا Order که یه بازی شوتر سوم شخصه که خیلی هم عام پسند و کارشناس پسنده میتونه به راحتی با به کار گیری یه داستان خوب و گیم پلی استاندارد حداقل نمره ی 80 را دریافت کنه.
درضمن دایی بنده هم از دوران بچگیش داشته گیم میزده...حالا به نظرت اونم باید خودشو یه هارکور گیمر بدونه و نظرش را بالاتر از کسایی که دارای دانش بازی و بازی سازی هستن بدونه؟

در کل تا همین الان(پایان چپتر1) نمره ی خود با متای بازی تفاوت فاحشی داره ولی اینکه به جای نقد بازی بخواهیم ارزش نمره ی کارشناس ها و دیگر بازی ها شاهکار تاریخ صنعت گیم را زیر سوال ببریم کاری عبث و بیهوده است. به جاش سعی کنید بازی رو تهیه کنید و نظرتون را راجبش بدید(البته بدون فن و هیتر بازی)
 
Persona رو زیره سوال نبر ... !!!!
نقدی که gaemspot کرده برای ORder دلیلهاش واضح بود !!
معیار کلی tlou نشون میده کلا Positive زیاد بوده برای همین وقتی یکی یه مقدار کم میده خیلی توی میانگین تاثیر نمیگذاره ولی حالا اگر gamepost مثلا 8 هم میداد Order همون 65 گیر میکرد چون نمره ها پایین

بحثه لذت بردن جداست شکی درش نیست

ولی باید قبول کرد ( اگر دوست داری البته ) بازی مشکله Pacing داره به طرزه وحشتناک . اغراق نمیکنم. یه مورده ساده بگم ... اصلا بیا زمان به پایان رسوندنه بازی رو بزار کنار ....
توی طوله مراحل اصلا معلوم نیست چه اسلحه ای با خود حمل میکنی تا بخشه shooter بازی شروع بشه . خب این همه اتمسفر اینا طراحی کردن به خاطره همین یه دونه تصمیم به هدر رفته ... چرا ؟ چون توی طوله همه قسمتهای که اتمسفریک هست هیچ هیجانی وجود نداره چون اصلا بازی به شما اجازه در اوردن اسلحه رو نمیده ( این یعنی که اقا شما از گرافیک فقط لذت ببر. هرچقدر هم محیطی که توش هستی هولناک باشه شما امنید !!! ) وقتی هم که shooter شروع شد تازه اجازه میده بازیباز اسحله رو در بیاره
این همه قدم زدن توی بازی بعد cutscene ها فقط جنبه وقت تلف کردن داره به نظره من . بررسی این همه item که هیچ بعدی توی داستان نداره چه فایده داره ؟
تغریبا تا اخره بازی Order با این همه سلاح های درست حسابی اجازه انتخاب سلاح دلخواه رو به بازیباز اصلا نمیده . مثلا اون rocket luncher و یا بقیه سلاحها خیلی تو قستمهای محدود استفاده شده ....
به نظره من سازنده ها میتونستن همین 7-8 رونده و gameplay رو به نحوه بهتری استفاده کنن که نکردن....
من اصلا نمیخوام پرسونا رو زیر سوال ببرم واین مثالی که زدم هم فکر کنم اشتباه عنوانش کردم
منظوزرم مقایسه نبود منظورم این بود که 2 تاش عالین ولی سطح نظر دهیشون سلیقه ای ایه واگر پرسونا عالیه 9 خوب tlou خیلی عالیه پس9.5
100درصد کارشناس هم سلیقه تو ی نظرش تاثیر داره
نمیدنم الان هم تونستم برسونم منظورم رو یا نه

- - -ویرایش - - -

الان شما هم فرقي با اوني كه مياد ميگه چون اكثر منتقد ها بهش كم امتياز دادن پس حتما براي همه بده نداري. همين اول بحثت مياي دو تا بازي ديگه رو ميكشي وسط مثلا با اونا ثابت كني امتياز اين بازي درست نيست. شما و دوستات ؟ مثلا چند نفر؟


بعد هم "و خیلی جالبتر ی دوتا بچه 10 تا 12 ساله 2 ماهه ی بازی مولتی پلتفرم میسازن"؟! اگر دو زار ميشد نظرت رو جدي گرفت با اين تيكه قشنگت خرابش كردي.
داداش اون تیکه 10 تا 12 ساله رو رووو اغراق گفتم
من و دوستام تقریبا گیمرهای ی شهر:)
امتیازات عجیب و غریب زیاد داریم تو صنعت گیم و من منظورم رو از اون جمله اول واسه آرمان توضیح دادم
هر جوری حساب کنیم نمره Order فکر نکنم کمتر از 7 بشه
 
با توجه به نظرات دوستان خیلی نا امید شدم. خیلی به بازی دلم رو خوش کرده بودم و خیلی امید داشتم. کاری به امتیاز ندارم هرچند برای یه بازی در این ژانر متای زیر 75~80 اصلا مناسب نیست.
اما این موضوع که بازی اجازه انتخاب اسلحه رو نمیده دیگه خیلی رو مخ هست. بیخود نبود که IGN به این بازی میگه Interactive Movie
من خیلی روی این بازی هایپ شده بودم ولی الان .....
البته حتما بازی رو تجربه میکنم.

Sent from my GT-S7582 using Tapatalk
 
من هنوز بازی رو تجربه نکردم. مسلما کسی که اسمش منتقد رسمیه اطلاعات بیشتری نسبت به من گیمر داره. درسته من از سال 1369 گیمر هستم و از آتاری تا الان دارم بازی می کنم. این ذهنیت اولیه س که نسبت به منتقدا دارم. ولی وقتی می بینم که منتقد اومده نوشته : its just a bad game والسلام و 20 داده از 100 میام یکم بیشتر فکر می کنم. یه کمپانی میاد چند سال و چند ده میلیون دلار خرج بازی می کنه که یه بی مایه با خودش فک کنه من می تونم پوز شرکتو به خاک بمالمو نونشو آجر کنم !! این جنبه ی موضوع به من میگه منتقد هم یه انسانه با غرایض انسانی. ممکنه تعداد زیادی از منتقد ها با شرافت و انسانیت نقد کنن ولی مطمئنا خیلیاشونم بی شرافت نقد می کنن و حتما به مذاق رئیسشونم هم خوش میاد. پس بنابراین از نظر من صرفا نقد منتقدین اعتباری نداره و ترجیح میدم نظر بچه های بی ادعای همین سایت که بازی رو تجربه می کنن بخونم. قصد داشتم نسخه ی فیزیکی بازی رو بخرم اما با توجه به تجربه ی بچه ها تصمیم گرفتم اکانت و دیتایی بخرمش چون آدمی نیستم که بازی فیزیکی رو خرید فروش کنم و به نظر میاد شاهکاری نیست که بخوام نگهش دارم
 
داداش اون تیکه 10 تا 12 ساله رو رووو اغراق گفتم
من و دوستام تقریبا گیمرهای ی شهر:)
امتیازات عجیب و غریب زیاد داریم تو صنعت گیم و من منظورم رو از اون جمله اول واسه آرمان توضیح دادم
هر جوری حساب کنیم نمره Order فکر نکنم کمتر از 7 بشه
خب الان هم شده متوسط ٦.٥ ديگه! واسه ٠.٥ چونه مي زني؟!
 
من اصلا نمیخوام پرسونا رو زیر سوال ببرم واین مثالی که زدم هم فکر کنم اشتباه عنوانش کردم
منظوزرم مقایسه نبود منظورم این بود که 2 تاش عالین ولی سطح نظر دهیشون سلیقه ای ایه واگر پرسونا عالیه 9 خوب tlou خیلی عالیه پس9.5
100درصد کارشناس هم سلیقه تو ی نظرش تاثیر داره
نمیدنم الان هم تونستم برسونم منظورم رو یا نه

- - -ویرایش - - -


داداش اون تیکه 10 تا 12 ساله رو رووو اغراق گفتم
من و دوستام تقریبا گیمرهای ی شهر:)
امتیازات عجیب و غریب زیاد داریم تو صنعت گیم و من منظورم رو از اون جمله اول واسه آرمان توضیح دادم
هر جوری حساب کنیم نمره Order فکر نکنم کمتر از 7 بشه

درست میفرمایید شما فقط منظورتو بد رسوندی :d

مثال بهترش بازیهای اپیزودیک هم هست مثل Life is Strange ، که متای بین 77 میگیرن ، با اینکه میطلبه بخاطر سبکش این بازی گرافیک در حد وسط داشته باشه (که نداره) و با داستان (فعلا تا اپیزود 1) خوبش ، و گیم پلی ای که سادست نمرات خوبی میگیره .
تمام این جملاتی که گفتم بی ربطه :d ، چرا ؟ چون هر بازی هر چقدرم روش زحمت کشیده شده باشه با معیارهای نزدیک به سبک خودش مقایسه میشه ، نمیاد بگه خب TO 1886 چون این عناصرو داشت از PERSONA کمتر نیست ! ، یا گرشاسپ پس چی باید بگه :d ، این نمرات با توجه به ایرادات حقش نبوده ولی ایراداتی که گرفته شده بجاست و در حدی نبوده که استودیو به فکرش نرسیده باشه که بازی این مشکلاتو نداره ، شاید بخاطر بدقول نشدن برای ریلیز بازی بوده ، ولی اکثریت منتقدین گفتن از تنبلی استودیو بوده برا همین بهشون برخورده :d
 
خب به سلامتی بعد از مدتی تاخیر بالاخره دیتای این بازی به دستم رسید و تا الان چپتر اول رو تموم کردم.:x
اول از همه بگم با توجه به نمرات داده شده انتظار یه بازی ضعیف را داشتم... ولی تا الان به نظرم بازی خیلی خوب بوده.
البته من هنوز اول راهم ولی میخوام یه مقداری از تجربیاتم را باهاتون به اشتراک بزارم.:d

اولین چیزی که تو بازی به چشم میاد گرافیک خارق العاده است. گرافیکی که به معنای واقعی قدرت کنسول PS4 را به نمایش میزاره. اگر باقی بازی های این نسل هم در آینده بتونن همچین گرافیکی ارائه بدن که نور الانور میشه. گرافیک به حدی بالا بود که من از همون اول بازی کاملا رایز را فراموش کردم. اسم رایز را از این جهت آوردن که به شخصه عاشق گرافیکش هستم... البته تنها قوت رایز هم همون بود.
کیفیت صداگذاری و موسیقی متن در بالاترین سطح ممکن قرار داره... صداگذاری ها کاملا با چهره و حالات صورت کاراکترها همخوانی داره. موسیقی متن هم به قدری گوش نواز و حماسی هست که لذت فضای سال 1886 را چند برابر میکنه.
خب اینا نکات مثبت بازی بودن که همه بر سر این موضوعات توافق داشتن... حالا میرسیم به دیگر نکات بازی:
من به علت تموم نکردن بازی نمیتونم پیرامون داستان چیز زیادی بگم... ولی تا الان که شروع فوق العاده ای داشته و تا آخر چپتر اول به آرامی ولی منطقی ادامه داشته و تا الان هیچ کم و کاستی ای در این مورد ندیدم.
قطعا ضعیف ترین بخش این بازی گیم پلی اون بوده... هرچند هرچه قدر هم بخوام با دید منفی بهش نگاه کنم نمیتونم به این بخش نمره ای کمتر از 7 بدم. اصلی ترین مشکل گیم پلی بازی وجود کات سین های تمام نشدنی بازیه... به طوری که یه جا تو فاصله ی کمتر از 2-3 دقیقه دو تا کات سین داشتیم که همین باعث میشد جو بازی آروم بشه و این برای یه عنوان شوتر که نیاز به مبارزات طولانی خارج از کات سین داره ضعف به حساب میاد... گان پلی بازی از سبک های استاندارد قبل الهام گرفته و هیچگونه نوآوری نداره... چیزی که سازندگان بازی هم قبلا تاییدش کرده بودن و البته تا الان نه تنها مشکلی نداشته بلکه خیلی هم روون بوده... و همچنین وجود اسلحه های متنوع و جالب باعث لذت بخش شدن این بخش گان پلی شده... البته لازم به ذکره که هوش مصنوعی بازی بسیار داغونه... و کشتن دشمنان‌تان حتی در حالت Hard بسیار آسونه... بنابراین توصیه میکنم که حتما بازی را از همون اول رو حالت Hard شروع کنید

خلاصه ی نکات مثبت: گرافیک خارق العاده, صداگذاری بی نظیر, موسیقی متن روح نواز, فضاسازی فوق العاده, اسلحه های متنوع
خلاصه ی نکات منفی: وجود بیش از حد کات سین, هوش مصنوعی داغون, آسون بودن بیش از حد
نمره ای کلی(تا پایان چپتر اول): 8/10
=========

خب این هم نقد بنده بود... تمامی این ها نظرات بنده هستن و هیچ وجه قصد فکت صادر کردن ندارم و امیدوارم که باعث ناراحت فن ها و هیتر های این بازی نشده باشم;)

شما فکر کنم چندتا چپتربری جلوتر تنوع اسلحه ها برات بهتر شه یه شات گان هست باهاش چند تا شلیک کن نوع دمیج زدن .نوع شلیک .لگ زدن واقعا خوبه .یه سری دیگم سلاح هست که بهتر خودت ببینشون یسری نوع اوری توش بکار رفته
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or