Nintendo The Legend of Zelda: Breath of the Wild

سازنده
Nintendo
تاریخ انتشار
March 2017
ناشر
Nintendo
پلتفرم‌ها
  1. Nintendo Switch
NintendoSwitch_TLOZBreathoftheWild_boxart.jpg
سازنده: Nintendo Entertainment Planning & Development

ناشر: Nintendo
سری: The Legend of Zelda
پلتفرم: Nintendo Switch, Wii U
تاریخ عرضه: 3 مارس 2017
سبک: اکشن ماجراجویی
مدها: تک نفره
میانگین نمرات در متاکریتیک: 97/100


افسانه زلدا: نسیم طبیعت یک بازی در سبک اکشن-ماجراجویی است که در سال 2017 توسط شرکت نینتندو برای کنسولهای Wii U و Switch منتشر شده است. داستان این عنوان از لحاظ وقایع نگاری در انتهای خط داستانی سری افسانه زلدا اتفاق می افتد. بازیکنان در این عنوان کنترل لینک دچار فراموشی شده را به دست میگیرند که
بعد از صد سال خواب بیدار شده و سعی در به دست اوردن خاطرات خود و جلوگیری از نابودی سرزمین هایرول به دست مصیبت گنون رو دارد.
نینتندو در ابتدا قصد داشت بازی را در سال ۲۰۱۵ عرضه کند، اما در مارس ۲۰۱۵، تهیه‌کننده بازی در بیانه‌ای اعلام کرد شرکت برنامه‌ای برای انتشار بازی در این سال ندارد. سرانجام بازی در تاریخ ۳ مارس ۲۰۱۷ در سراسر جهان منتشر شد.
به لحاظ کیفیت و بازخورد منتقدین بازی موفقیت The Legend of Zelda: Ocarina of Time که در سال 1998 برای کنسول Nintendo 64 عرضه شد و موفق به کسب متای 99 گردید را تقریبا تکرار کرد و با کسب متای 97 موفق به کسب جوایز گوناگون و عنوان بازی سال در سال 2017 شد.


به لحاظ گیم پلی که پرمغزترین عنصر تشکیل دهنده ی این بازیست، نسیم طبیعت یک بازی اکشن-ماجراجویی جهان باز است که در آن بازیکنان با کنترل شخصیت لینک به کند و کاو در سرزمین هایرول میپردازند. نسیم طبیعت تاکید شدیدی بر گیم پلی غیرخطی دارد، این امر معجونی عجیب، دلپذیر و بی همتا از گیم پلی بازی ساخته است چرا که بازی حول محور جستجوی شما در محیط برای کشف ماموریتها اصلی و جانبی، آیتم ها، سیاهچال ها، سلاح ها و... میچرخد. شایان ذکر است که این بازی علاوه بر پلتفرمهای Wii U و Nintendo Switch از طریق شبیه ساز Wii U بر روی PC نیز قابل بازی است.

DLC های بازی:
The Master Trials
The Champions' Ballad
Complete Edition (شامل دو محتوای قابل دانلود بالا)

اسکرین شات ها و تریلرها:
The Legend of Zelda™: Breath of the Wild for Nintendo Switch - Nintendo Official Site

تاپیکهای مرتبط :
? 97 | بررسی ای کاملاً جدّی و موشکافانه بر اثر The Legend of Zelda: Breath of the Wild
|همه چیز در مورد افسانه زلدا [پـست اوّل خوانده شود] :.
12 نکته دیگری که از The Legend of Zelda: Breath of the Wild نمی دانستید (به مناسبت سه سالگی بازی)
صد نکته از Zelda BOTW که نمیدانستید!
 
آخرین ویرایش:
خوب خوب خوب
خیلی ها تاپیک اونوری الدن رینگ رو با botw مقایسه کردن و گفتن بهتره، بدتره، فلانه و ...
صبر کردم الدن رینگ رو تموم کنم حسابی و بعدش ببینم هنوز بهترین بازی که در عمرم دیدم همین botw می مونه یا قراره تغییر کنه
و تغییر نکرد، علیرغم اینکه elden ring بسیار عنوان پر محتوی و imba یی هستش
اما جادوی زلدا کلاً یه چیز دیگه ایه

اینکه همین جوری که داری برا خودت می چرخی یکی بهت بگه آره یه دریاچه ای هست برای lover ها، شکل قلبه... بعدنا چند روز بعد در حالی که الکی داری برای خودت توی کوه و کمر می چرخی مپ رو زوم کنی و ببینی که eeeeeeee، دریاچه قلبی. بعد بری کنارش و اون داستان blue nightshade و proposal و در نهایت اون پسره ی دست و پا چلفتی که از رو رودروایسی ۱۲۰ روپی میده بهت... اینا توی هیچ بازی دیگه ای نیست بخدا... همه ی اینا یه طرف، نوای بینظیر آکاردئون kass یه طرف دیگه. کنارش که میرسیدم اصلاً دلم نمی خواست دیگه تکون بخورم...

پ.ن: مقایسه elden ring و botw شاید یکی از بزرگترین اشتباه های تاریخ بشریت باشه. هر کدوم توی جای خودشون با اختلاف اول هستند.
پ.ن.۲: من اگر کلاً حق انتخاب یک بازی در کل طول عمرم رو می داشتم، قطعاً انتخابم بدون هیچ شکی botw بود، البته حتماً با pro controller رو و روی tv بزرگ
پ.ن.۳: اوایل زلدا رو روی لایت رفتم و بعد از اینکه oled رو گرفتم، با پرو کنترلر آوردم روی tv و تجربه م کلاً فرقش شد از زمین تا آسمون...
پ.ن.۴: کل مپ بازی رو من با مگنسیس زیر و رو کردم، بخصوص ته دریاچه ها و آبگیرها و توی سواحل صندوق های گنجیه که ریخته... چه لذتی داشت برام پیدا کردن و باز کردن این صندوق ها
پ.ن.۵: اگر کسی این متن رو می خونه و تا الان botw رو تجربه نکرده، حتی یک ثانیه ی دیگه برای تجربه ی این شاهکار درنگ نکنه

عه تو انجمن خودمون هم این دو تا رو به جون هم انداختن؟ :D
البته انتظاری نمیرفت که زلدا از این رقابت بیرون برنده بیاد (این تاپیک اون وقت 100 صفحه جلو بود نه 26 صفحه :-")
ولی خب تو ریست ارا هم یه تاپیک مشابه بود با نظرسنجی که کلی هم جلو رفته بود
آخرش هم خیلی نزدیک به هم بودن (55/45 بود به نفع الدن رینگ اگه اشتباه نکنم) و خب کلی نظر جالب وجود داشت توش

من الدن رینگ نزدم حقیقتا
ولی فکر نمی کنم مقایسه شون خیلی اشتباه باشه
شباهت های بین این دو تا بازی واقعا زیاده
جفت شون ریشه شون به سری بازی های اکشن ادونچر خطی ای برمیگرده که به شدت کالت کلاسیک اند و هر کدوم از این سری ها یکی دو تا بازی دارن که از طرف به عده زیادی جزو بهترین بازی های تاریخ حساب میشن. هم زلدا هم بازی های سولزبورن (طبیعتا بسته به آدمش فرق داره)
جفت شون بازی های فانتزی اند
و جفت شون پر دانجن و باس فایت های همه جوره و رازهای ریز و درشت اند
و بالاخره بعد سال ها فرمولشون کامل تو یه بازی اوپن ورلد پیاده شده و نتیجه به طرز وحشتناکی عالی از آب دراومده و دوباره هر کدوم به عنوان مدعی بهترین بازی های تاریخ به حساب میان (حالا الدن رینگ جلوتر بهتر معلوم میشه، ولی الانم تعداد لیست های بهترین بازی های دهه و تاریخی که BotW توش اول و دومه سر به فلک کشیده)
کلا پدیده ایه که برای تقریبا هیچ بازی دیگه ای تو این ده سال اخیر رخ نداده
مشخصه با هم مقایسه میشن

حالا مشکلش کجاست؟
مشکل اینه که علی رغم همه این شباهت های گنده
دو تا فرق گنده هم هست
گفتم جفت شون بازی های فانتزی اند، ولی سولزبورن کامل هل میده خودشو سمت Dark Fantasy
سری زلدا هم کما ایها السابق همیشه تکیه اش سمت وجهه Fairy Tail ژانر فانتزیه (مگه بخوایم Majora's Mask رو فاکتور بگیریم... That shit is WILD :D)
خو اینا اثر میذاره رو مقبولیت جفت بازی ها. من (و خودت) یه برداشت قوی از Fairy Tail ها رو می پسندیم به یه برداشت قوی از Dark Fantasy

فرق دومش هم اینه که سری سولزبورن یه بخش عمده ای از تمرکزشون رو سیستم RPG و بیلدهاییه که میتونی داشته باشی
و عوضش همون میزان از تمرکز برای زلدا متمرکز میشه رو معماها و پازل هایی که جدا رو هر کدوم خیلی فکر شده
همین طرز تفکر این قدر فرق بین دو تا بازی ها گذاشته که حد نداره. از همون سایدکوئست های ساده ای که میگی، تا ساختار دانجن ها، ساختار باس فایت ها و...
همین که همیشه گیمیک باس ها تو سری سولزبورن منفورترین باس های کامیونیتی اند و تو زلدا برعکسه این قضیه (با چند تا استنثای خاص تو هر کدوم از سری ها) نشون میده فرقشون رو :D

با همه اینا نهایتا به نظرم همچین مقایسه هایی این قدرها هم بد نیست
قرار نیست زلدا یهو تبدیل شه به الدن رینگ :D
همین الانش یه تیزر 10 ثانیه ای که از ادامه BotW دادن بیرون با هر چیزی که الدن رینگ ارائه میده به کل فرق داره
و اگه ملت بگن الدن رینگ از BotW بهتره هم به نظرم خیلی موردی نداره
بازی بزرگتریه. رو سخت افزارهای قویتری هم هست، نقاط قوت سری سولزبورن رو همه رو داره و مهم تر از همه 5 سال بعد BotW اومده. طبیعتا کلی زمان داشته که اکثر اثرات مثبتی که BotW رو ژانر داشته رو جذب خودش کنه و بهترشون کنه.

با این وجود نقاط قوت BotW و برند ماجراجویی اش و پازل هاش و داستانگویی به جِد دلگرم کننده اش همون جور که گفتم کماکان پابرجاست
منم احتمالا الدن رینگ رو چند وقت دیگه بخرم و بازی کنم، مثل خودت کماکان BotW رو بهتر بدونم (شایدم نه :D شدم مثل @smoker و الدن رینگ شد بهترین بازی تاریخ واسم :D)
میریم تو اقلیت اون موقع یحتمل :D ولی باز نشون میده چجوری بعد 5 سال و این همه رقیب خفن چجوری این بازی هنوزم کار کالت کلاسیکیه
 
آخرین ویرایش:
این حرف که زلدا رو باید با کنترلر پرو و روی صفحه‌ نمایش بزرگ بازی کرد به شدت حرف درستیه و اصلا تجربه آدمو به کل عوض میکنه من خودم همون سال لانچ که اومده بود در حد ۳۰-۴۰ ساعت بازیش کردم که بیشتر رو حالت دستی بود چون اون موقع خیلی ذوق و شوق این قابلیت هیبرید سوییچ رو داشتم :D الان که دوباره بازیو شروع کردم روی تلویزیون و با پرو کنترلر اصلا زیر و رو شده بازی برام و فوق‌العاده تجربه روون تر و جذابتری هست.

درباره مقایسه زلدا و الدن رینگ هم بنظرم دوتا بازی فقط از نظر ساختار اپن ورد و آزادی عملی که دارن باهم قابل مقایسه هستن و مقایسه بی ربطی هم نیست واقعا. منتهی فقط تو همین ماجرای نوع جهان باز بودنشون میشه مقایسه شون کرد و گفت تقریبا تو یه دسته قرار میگیرن وگرنه فضا سازی و مدل گیم پلی و ایمرسیو بودن کلا زمین تا آسمون باهم فرق دارن
 
اینکه میگم مقایسه BOTW با Elden Ring اشتباهه براش دلیل دارم.
درسته که هر دو بعد از یکسری بازی خطی اومدن و جهان باز رو توی دنیاشون تعریف کردن، درسته توی هر ۲ بازی آزادی عمل بشدت وجود داره
ولی وقتی بخوایم هر دو بازی رو کنار هم و شونه به شونه بررسی کنیم می بینیم که elden ring از نظر مکانیسمی به مراتب پیچیده تره. شما با ترکیب attribute ها و gear های مختلف، می تونی صدها بیلد متفاوت سر هم کنی، از deep heavy melee بگیر، تا deep magic و بیلدهایی مثل arcane و…
ولی botw اینجوری نیست، کلاً اینجا به هیچی نمی تونی دل ببندی، دیگه بالاتر از ancient weapon هم مگه داریم، درسته durable هستن، ولی میشکنن در نهایت. مجبورت می کنه این بازی که بصورت باری به هر رهی بازی کنی :D تقریباً بیشتر بازی رو با هرچی گیرت بیاد میری جلو... درضمن اینکه شما توی این بازی می تونی با ابتکار خودت خیلی کارای عجیب و غریب انجام بدی، با ترکیب قابلیت های شیکا و عوامل محیطی و ... می تونی مکانیسم ها رو برای خودت تعریف کنی
ولی الدن رینگ این نیست، یکسری محدودیت های پایه ای هست که نمی تونی ازشون تخطی کنی
در کنار اینکه بحث stat و build کلاً توی botw مفهومی نداره، چیزی که توی بازیهای میازاکی، حرفه ای ترین rpg بازها رو هم به چالش میکشه، اونم نه یه چالش معمولی...
من که نوبی بیش نیستم، برای اینکه ببینم فرضاً کدوم staff برام بهتر کار می کنه، صد بار با بیلدهای مختلف و استف های مختلف بازی رو تست کردم (هی back up بگیر، برو respec کن، تست کن، دوباره برگردون به save قبلی و دوباره از نو...)، ولی botw نه دیگه، میری جلو، با این weapon شد، خوب چه بهتر، شکستش؟ خوب با بعدی :D
در کنار اینکه همونطوری که سید اشاره کرد، botw یه fairy tale محسوب میشه، یه pulp fiction خیلی دوست داشتنی و گوگولی
چیزی که آثار میازاکی درست باهاش ۱۸۰ درجه زاویه دارن، توی آثار میازاکی شما همیشه داری توی اعماق سیاهی و تاریکی دست و پا می زنی و داستان بشدت خشن و بیرحمه (اصلاً نمی گم دوست داشتنی نیست، چون من حاز طرفدارای سینه چاک این سبک بازی مسوب میشم و یه جورایی کشته و مرده ی همین سبک تیره و تارشم)

خلاصه اینکه فرق فوکولنگزجگ :D
نمیشه خیلی راحت این دو بازی رو توی یک catagory قرار داد و با هم مقایسه شون کرد
 
آخرین ویرایش:
عه تو انجمن خودمون هم این دو تا رو به جون هم انداختن؟ :D
البته انتظاری نمیرفت که زلدا از این رقابت بیرون برنده بیاد (این تاپیک اون وقت 100 صفحه جلو بود نه 26 صفحه :-")
ولی خب تو ریست ارا هم یه تاپیک مشابه بود با نظرسنجی که کلی هم جلو رفته بود
آخرش هم خیلی نزدیک به هم بودن (55/45 بود به نفع الدن رینگ اگه اشتباه نکنم) و خب کلی نظر جالب وجود داشت توش

من الدن رینگ نزدم حقیقتا
ولی فکر نمی کنم مقایسه شون خیلی اشتباه باشه
شباهت های بین این دو تا بازی واقعا زیاده
جفت شون ریشه شون به سری بازی های اکشن ادونچر خطی ای برمیگرده که به شدت کالت کلاسیک اند و هر کدوم از این سری ها یکی دو تا بازی دارن که از طرف به عده زیادی جزو بهترین بازی های تاریخ حساب میشن. هم زلدا هم بازی های سولزبورن (طبیعتا بسته به آدمش فرق داره)
جفت شون بازی های فانتزی اند
و جفت شون پر دانجن و باس فایت های همه جوره و رازهای ریز و درشت اند
و بالاخره بعد سال ها فرمولشون کامل تو یه بازی اوپن ورلد پیاده شده و نتیجه به طرز وحشتناکی عالی از آب دراومده و دوباره هر کدوم به عنوان مدعی بهترین بازی های تاریخ به حساب میان (حالا الدن رینگ جلوتر بهتر معلوم میشه، ولی الانم تعداد لیست های بهترین بازی های دهه و تاریخی که BotW توش اول و دومه سر به فلک کشیده)
کلا پدیده ایه که برای تقریبا هیچ بازی دیگه ای تو این ده سال اخیر رخ نداده
مشخصه با هم مقایسه میشن

حالا مشکلش کجاست؟
مشکل اینه که علی رغم همه این شباهت های گنده
دو تا فرق گنده هم هست
گفتم جفت شون بازی های فانتزی اند، ولی سولزبورن کامل هل میده خودشو سمت Dark Fantasy
سری زلدا هم کما ایها السابق همیشه تکیه اش سمت وجهه Fairy Tail ژانر فانتزیه (مگه بخوایم Majora's Mask رو فاکتور بگیریم... That shit is WILD :D)
خو اینا اثر میذاره رو مقبولیت جفت بازی ها. من (و خودت) یه برداشت قوی از Fairy Tail ها رو می پسندیم به یه برداشت قوی از Dark Fantasy

فرق دومش هم اینه که سری سولزبورن یه بخش عمده ای از تمرکزشون رو سیستم RPG و بیلدهاییه که میتونی داشته باشی
و عوضش همون میزان از تمرکز برای زلدا متمرکز میشه رو معماها و پازل هایی که جدا رو هر کدوم خیلی فکر شده
همین طرز تفکر این قدر فرق بین دو تا بازی ها گذاشته که حد نداره. از همون سایدکوئست های ساده ای که میگی، تا ساختار دانجن ها، ساختار باس فایت ها و...
همین که همیشه گیمیک باس ها تو سری سولزبورن منفورترین باس های کامیونیتی اند و تو زلدا برعکسه این قضیه (با چند تا استنثای خاص تو هر کدوم از سری ها) نشون میده فرقشون رو :D

با همه اینا نهایتا به نظرم همچین مقایسه هایی این قدرها هم بد نیست
قرار نیست زلدا یهو تبدیل شه به الدن رینگ :D
همین الانش یه تیزر 10 ثانیه ای که از ادامه BotW دادن بیرون با هر چیزی که الدن رینگ ارائه میده به کل فرق داره
و اگه ملت بگن الدن رینگ از BotW بهتره هم به نظرم خیلی موردی نداره
بازی بزرگتریه. رو سخت افزارهای قویتری هم هست، نقاط قوت سری سولزبورن رو همه رو داره و مهم تر از همه 5 سال بعد BotW اومده. طبیعتا کلی زمان داشته که اکثر اثرات مثبتی که BotW رو ژانر داشته رو جذب خودش کنه و بهترشون کنه.

با این وجود نقاط قوت BotW و برند ماجراجویی اش و پازل هاش و داستانگویی به جِد دلگرم کننده اش همون جور که گفتم کماکان پابرجاست
منم احتمالا الدن رینگ رو چند وقت دیگه بخرم و بازی کنم، مثل خودت کماکان BotW رو بهتر بدونم (شایدم نه :D شدم مثل @smoker و الدن رینگ شد بهترین بازی تاریخ واسم :D)
میریم تو اقلیت اون موقع یحتمل :D ولی باز نشون میده چجوری بعد 5 سال و این همه رقیب خفن چجوری این بازی هنوزم کار کالت کلاسیکیه
BOTW رو تو الدن رینگ خیلی واضح میتونی ببینی. اونقدر دور نیستن از هم.
الدن رینگ پیشرفت همون فلسفه دیزاین جهانه. یه کمیستری انجین فقط کم داشت که خب هیچ بازی نمیتونه اونو جایگزین کنه فعلا.
 

میدونم خیلی غیر واقعیه
ولی باید تو RDR 2 هم یه پری افسانه ای میذاشتن که اسب هات رو (به قیمت گزافی) زنده کنه :D

خیلی ظلمه این همه راه با اسبت بری و بمیره
تقریبا همه ریلود هام تو RDR 2 واسه مرگ اسب هام بود :(
 
  • Like
Reactions: SMM9 and omid0
میدونم خیلی غیر واقعیه
ولی باید تو RDR 2 هم یه پری افسانه ای میذاشتن که اسب هات رو (به قیمت گزافی) زنده کنه :D

خیلی ظلمه این همه راه با اسبت بری و بمیره
تقریبا همه ریلود هام تو RDR 2 واسه مرگ اسب هام بود :(
تو rdr2 یه آیتم ارزون بود از فروشگاه ها میخریدی اسبهات رو زنده میکرد

Sent from my Redmi Note 8 Pro using Tapatalk
 
تو rdr2 یه آیتم ارزون بود از فروشگاه ها میخریدی اسبهات رو زنده میکرد

Sent from my Redmi Note 8 Pro using Tapatalk

How the Fuck :D (فکر کنم داره یادم میاد، همون آیتمه نیست که باید سر جنازه اسبت استفاده کنی؟)
الان که فکر می کنم اضافه کردن پری منطقی تره.

اونم یه پری با لهجه غلیظ تگزاسی :D
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: zxc0012004
How the Fuck :دی (فکر کنم داره یادم، همون آیتمه نیست که باید سر جنازه اسبت استفاده کنی؟)
الان که فکر می کنم اضافه کردن پری منطقی تره.

اونم یه پری با لهجه غلیظ تگزاسی :دی
آره همونه که بالا جنازه اسب اضافه می کنی.
حالا اگه تو دنبال پری هستی اون یه بحث دیگه است

Sent from my Redmi Note 8 Pro using Tapatalk
 
اونم یه پری با لهجه غلیظ تگزاسی :D
بعدشم که میخواد revive کنه، بیاد بلغت کنه و ببرت ته آبگیرش ووووووووو... بعله

پ.ن: حالا یه چی بگم که تو RDR2 من کلاً اسبام کاریشون نمیشد. بعد اسلات اسطبل هم ۴ تا بود دیگه... یه دونه از این غول بیابونیا داشتم که یه اسلات رو الکی اشغال کرده بود و نمیشد اسب عربی رو add کنم... منم کلافه که اینو چطوری دامپش کنم... آخر سر اسبه رو برداشتم رفتم وسط ریل قطار پارک کردم :D قطاره اومد و خلاصه کار ما رو راحت کرد، اسلات برا اسب عربی باز شد... این روش من به گوش انجمن های حمایت از حیوانات برسه فاتحه م خونده ست، به کلاغای کور نشونم میدن :D
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or