Nintendo The Legend of Zelda: Breath of the Wild

سازنده
Nintendo
تاریخ انتشار
March 2017
ناشر
Nintendo
پلتفرم‌ها
  1. Nintendo Switch
NintendoSwitch_TLOZBreathoftheWild_boxart.jpg
سازنده: Nintendo Entertainment Planning & Development

ناشر: Nintendo
سری: The Legend of Zelda
پلتفرم: Nintendo Switch, Wii U
تاریخ عرضه: 3 مارس 2017
سبک: اکشن ماجراجویی
مدها: تک نفره
میانگین نمرات در متاکریتیک: 97/100


افسانه زلدا: نسیم طبیعت یک بازی در سبک اکشن-ماجراجویی است که در سال 2017 توسط شرکت نینتندو برای کنسولهای Wii U و Switch منتشر شده است. داستان این عنوان از لحاظ وقایع نگاری در انتهای خط داستانی سری افسانه زلدا اتفاق می افتد. بازیکنان در این عنوان کنترل لینک دچار فراموشی شده را به دست میگیرند که
بعد از صد سال خواب بیدار شده و سعی در به دست اوردن خاطرات خود و جلوگیری از نابودی سرزمین هایرول به دست مصیبت گنون رو دارد.
نینتندو در ابتدا قصد داشت بازی را در سال ۲۰۱۵ عرضه کند، اما در مارس ۲۰۱۵، تهیه‌کننده بازی در بیانه‌ای اعلام کرد شرکت برنامه‌ای برای انتشار بازی در این سال ندارد. سرانجام بازی در تاریخ ۳ مارس ۲۰۱۷ در سراسر جهان منتشر شد.
به لحاظ کیفیت و بازخورد منتقدین بازی موفقیت The Legend of Zelda: Ocarina of Time که در سال 1998 برای کنسول Nintendo 64 عرضه شد و موفق به کسب متای 99 گردید را تقریبا تکرار کرد و با کسب متای 97 موفق به کسب جوایز گوناگون و عنوان بازی سال در سال 2017 شد.


به لحاظ گیم پلی که پرمغزترین عنصر تشکیل دهنده ی این بازیست، نسیم طبیعت یک بازی اکشن-ماجراجویی جهان باز است که در آن بازیکنان با کنترل شخصیت لینک به کند و کاو در سرزمین هایرول میپردازند. نسیم طبیعت تاکید شدیدی بر گیم پلی غیرخطی دارد، این امر معجونی عجیب، دلپذیر و بی همتا از گیم پلی بازی ساخته است چرا که بازی حول محور جستجوی شما در محیط برای کشف ماموریتها اصلی و جانبی، آیتم ها، سیاهچال ها، سلاح ها و... میچرخد. شایان ذکر است که این بازی علاوه بر پلتفرمهای Wii U و Nintendo Switch از طریق شبیه ساز Wii U بر روی PC نیز قابل بازی است.

DLC های بازی:
The Master Trials
The Champions' Ballad
Complete Edition (شامل دو محتوای قابل دانلود بالا)

اسکرین شات ها و تریلرها:
The Legend of Zelda™: Breath of the Wild for Nintendo Switch - Nintendo Official Site

تاپیکهای مرتبط :
? 97 | بررسی ای کاملاً جدّی و موشکافانه بر اثر The Legend of Zelda: Breath of the Wild
|همه چیز در مورد افسانه زلدا [پـست اوّل خوانده شود] :.
12 نکته دیگری که از The Legend of Zelda: Breath of the Wild نمی دانستید (به مناسبت سه سالگی بازی)
صد نکته از Zelda BOTW که نمیدانستید!
 
آخرین ویرایش:
بابا این چه نقشه ایه.خیییییییلی بزرگه.سرو ته نداره.
بعضی از دشمن ها هم انقدر قوی هستن که کشتنشون پدر در میاره.(آدم یاد blood born میفته )
ولی انقدر جو بازی جذابه که نمیشه ازش دل کند.به هیچ وجه.خدا کنه اصلا تموم نشه.
یه جا رفتم تو یه جنگل دیدم یه غول گنده وسط جنگل خوابیده.از ترس اصلا بهش نزدیک نشدم.راهمو کشیدم رفتم#:-S.
کلا واسه خودم طبیعت گردی میکنم.
کاش یه راهنمای بیسیک باشه واسه این بازی یه توضیح کلی باشه حداقل.
مثلا در مورد قدرت و کاربرد انواع اسلحه ها.تیرهای کمان هر کدوم واسه چه دشمنی خوبه. روش کشتن انواع دشمنها چجوریه راحت تره.چه آیتمهایی بیشتر جمع کنیم. چند مدل میکس و پخت غذا
تو هوای سرد و گرم چکار باید کرد.لباسها هر کدوم چه مزیتی داره.از دوربین چه جاهایی باید استفاده کرد و ......
اگه یکی از دوستان یه وقت کوچیک بزاره واسه بقیه ممنون میشم.حداقل بقیه هم لذت این بازی فوقالعاده رو ببرن.
راستی امتیاز این بازی چند شده.نظر من ۱۰/۱۰ هست.
تا الان ۵۰ ساعت بازیش کردم االان دنبال ۱۳ تا جون گرفتنم که شمشیررررر تو دهکده رو بگیرمم
عالیهههه
 
  • Like
Reactions: 235matin235
اصلا فلسفه این که بازی زیاد گیمر رو راهنمایی نمیکنه اینه که خودش راهش رو پیدا کنه! البته این بازی که واقعا راهنمایی زیاد میکنه و اگه توضیحات هر آیتم چه لباس و چه غذا و ... رو بخونی به راحتی میشه فهمید که چطوری باید پختشون و میکسشون کرد که معجون بسازی ..
من یه پیشنهاد میکنم .. این بازی شدیدا به قوانین طبیعت پایبنده. مثلا شما دشمنایی که توی آب هستن رو با Shock Arrow بزن اونوقت میفهمی که الکتریسیته با آب باهاشون چیکار میکنه .. یا جاهایی که امکان آتیش گرفتن دارن تیر آتشی بزن .. کلی مکانیزم مختلف توی گیمپلی وجود داره که خود گیمر باید کشف کنه و مطمن باش وقتی خودت راهش رو پیدا کنی لذتی داره که وصف نمیشه.
دوربین عکاسی رو من خودم زیاد ازش استفاده نکردم ولی تو چندتا ماموریت فرعی که گفتن از فلان چیز عکس بگیر به دردم خورده .. و میتونی با آپگرید کردنش آیتم های مختلف رو شناسایی کنی و مهم ترین کاربردش هم اینه که لینک از خودش سلفی بگیره! :D
من میتونم برای تک تک چیزایی که گفتی راهنمایی کامل بکنم ولی مزش باور کن برات از بین میره ولی این و بدون که داری یکی از راحت ترین زلدا ها رو بازی میکنی. من سر Ocarina of time که اولین زلدایی بود که تمومش میکردم پدرم در اومد بس که این بازی گنگ بود و قطره ای راهنماییت میکرد. یعنی شما زبان هم فول فول باشی بازم مشکله که بعضی از دانجن های اوکارینای زمان رو پیدا کنی ..
متای BOTW هم 97 شده و بیشترین تعداد نمره کامل رو در طول تاریخ صنعت گیم داره.
یک سوال؟این شمشیرای اتیشی و سرما که پیدا کردم بریک نمیشه انگار درسته؟شارژ میشه؟؟ یا من اشتباه میکنم؟
 
  • Like
Reactions: 235matin235
یه نکته ای که خیلی برای من جالبه اینه که اگر توی منطقه سرد سلاح اتیشی بزاری پشتت خودش به عنوان منبع گرما عمل میکنه و میتونی بعضی جاها که خیلی سرد نیست دووم بیاری یا جاهای گرم برعکس.عالییهههه بازیش
 
همینه که تو دهکده هست و باید ۱۳ تا جون داشته باشی؟یک جورایی یعنی ارزش این همه وقت رو داره؟بدستش بیارم؟
Master Sword یکی از امضاهای سری زلدا و معروفترین سلاح بازی در طول تاریخ این سری هستش و من فکر میکنم وجود این شمشیر نوستالژیک ادای دینی هستش به زلداهای قبلی ولی به نظر من بازی رو توی روال عادی بازی کن به وقتش که برسه وارد Lost Wood میشی و این شمشیر رو هم به دست میاری چون شمشیرهای خیلی قویتر از این تو بازی وجود داره و میتونی از اونا استفاده کنی..
من خودم آخرین جایی که تو نقشه رفتم Lost Wood بود .. فکر کن بعد 90 ساعت بازی کردن چندتا از NPC ها که باهاشون حرف میزدم اشاره به این شمشیر و Lost Wood کردن و راه من رو به اونجا کشوندن ..
 
اقا این کوروک سید هایی که جمع کردم به چه درد میخوره؟.حدود ۳۵ تا تا حالا پیدا کردم

تعداد Slot هایی که توش شمشیر و سپر و تیرکمون میذاری رو میتونی باهاش افزایش بدی
قبلش باید یه Korok گنده رو دم فکرر کنم کاکاریکو پیدا کنی اون آپگرید می کنه
 
اقا این کوروک سید هایی که جمع کردم به چه درد میخوره؟.حدود ۳۵ تا تا حالا پیدا کردم
کاکاریو اولین دهکده بازی، جایی که ایمپا رو اون اول دیدی راه دره مانندی که بهش ختم میشه قبلش یه پُله و بعد سراشیبی رو میری بالا میوفتی تو یه قسمت دره مانند. همون اوایل سراشیبی دنبال یه موجود سبز رنگ (سبز کم رنگ) چاق بگرد که بهت ماموریت جانبی بده (شکلش شبیه کلمه)
ماموریت جانبی رو داد و انجام دادی برات slot هاتو آپگرید میکنه البته تا یه حد خاصی این کارو انجام میده و بعدش میگه جای دیگه همو میبینیم.
 
  • Like
Reactions: 235matin235
امروز DLC دوم بازی رو تموم کردم. Master Trials رو هنوز نرفتم ولی قطعا اونم بازی میکنم ..
راجع به بسته الحاقی دوم هم میتونم بگم شاهکار بود و کلی محتوای ارزشمند داشت .. به اندازه یه بازی 60 دلاری گیمپلی داشت. نکته جالبش این بود که نسبت به بازی اصلی سخت تر هم بود .. کلا 12تا شراین نسبتا طولانی نسبت به نسخه اصلی داره و چالش پیدا کردن خود شراین هم اصلا مثیبتی بود. برای اولین بار بود که نگاه کردن به نقشه خود بازی هم برام تا این حد لذتبخش بود .. حافظه تصویری قوی هم میتونست به پیدا کردن محل چالش ها هم کمک کنه.
یه دانجن خفن که به نظرم از دانجن های اصلی هم سخت تر بود آخرش هست و جایزه همه اینا که موتورسایکل زیرو هستش خستگی تموم کردن چالش ها رو از تنت بیرون میکنه..
 
اینجا چطوری دوستانView attachment 95624
این شراین جزو اونایی بود که بنده نتونستم حلشون کنم! ولی توضیحاتش رو میخوندم یه چیزایی رو توضیح میداد دقیق یادم نیست ولی فکر کنم میگفت بالای قله یه شراین دیگه هم هست که هم و تکمیل میکنند خدایی یادم نیست ..
وقتی شراین مقابلش رو پیدا کردم تازه متوجه شدم که اینا مثل آینه هستن برا هم .. اولین راه حلی که امتحان کردم جواب داد و اون این بود که ترتیب گوی های شراین های روی قله رو مثل شراین مقابل چیدم و باز شد ..
شما باید دنبال یه شراین دیگه روی قله بلندی که روبروی همین شراین قرار داره بگردین ..
 
و کماکان بعد 130 ساعت بازی کردن بازی هنوز هم نقطه هایی کشف نشده و چیزهایی برای به وجد آوردن گیمر داره!:|
به جرات میگم تنها بازی بوده که حداقل برای بنده چیزی به نام کوئست معنا نداره! البته بحث خط داستانی و کوئستای فرعی به کنار که شخصا اصلا فرعی نمیرم و بیشتر درگیر کشفیات توی هایرول و شراین های پیدا نشده هستم .. این بین ملاقات با لینل ها هیجان انگیزترین بخش مبارزاته .. حتی بسیار بهتر از باس های اصلی!
یه نکته ای که خیلی کم دیدم بهش اشاره بشه بحث هوش مصنوعی دشمناس! دشمنای بازی واقعا هوش مصنوعی بالایی دارن! صحنه هایی ازشون میبینی که به شدت غیر قابل پیشبینی هستن و حرکاتشون اصلا مصنوعی و احمقانه نیست! حتی توی مواجهه با ضعیف ترین ها هم باید گارد مبارزه بگیری و مثل خیلی از بازی ها دکمه ها رو پشت سر هم نزنی! البته بعد از تموم کردن DLC دوم بازی و آپگرید شدن قدرت های لینک تقریبا هیچ دشمنی حریفش نمیشه!
 
  • Like
Reactions: 235matin235
و کماکان بعد 130 ساعت بازی کردن بازی هنوز هم نقطه هایی کشف نشده و چیزهایی برای به وجد آوردن گیمر داره!:|
به جرات میگم تنها بازی بوده که حداقل برای بنده چیزی به نام کوئست معنا نداره! البته بحث خط داستانی و کوئستای فرعی به کنار که شخصا اصلا فرعی نمیرم و بیشتر درگیر کشفیات توی هایرول و شراین های پیدا نشده هستم .. این بین ملاقات با لینل ها هیجان انگیزترین بخش مبارزاته .. حتی بسیار بهتر از باس های اصلی!
یه نکته ای که خیلی کم دیدم بهش اشاره بشه بحث هوش مصنوعی دشمناس! دشمنای بازی واقعا هوش مصنوعی بالایی دارن! صحنه هایی ازشون میبینی که به شدت غیر قابل پیشبینی هستن و حرکاتشون اصلا مصنوعی و احمقانه نیست! حتی توی مواجهه با ضعیف ترین ها هم باید گارد مبارزه بگیری و مثل خیلی از بازی ها دکمه ها رو پشت سر هم نزنی! البته بعد از تموم کردن DLC دوم بازی و آپگرید شدن قدرت های لینک تقریبا هیچ دشمنی حریفش نمیشه!
لاینل چند تا کشتی؟ من یه دونه رو اومدم تلف کنم که بیچارم کرد یعنی حس می کنم لولم توی اون زمان پایین بود و اصلا مبارزه نا برابر بود برای همین ولش کردم و تا الان سراغش نرفتم. بازی واقعا عجیبه و هر چی میری بازم برات جذابه البته بیش از 150 ساعت بازی کنی شاید یه زره خسته شی و برای تنوع سراغ یه بازی دیگه بری ولی بازم مطمئنا برمیگردی. برخلاف زلداهای دیگه اینو باید توی طول زمان بازی کرد که قشنگ همیشه مزش تا یکی دو سال زیر زبونت باشه. بقیه رو میشد یه نفس تمام کرد و کنار گذاشت ولی این به این سادگی ها نیست و با 100 ساعت و یا حتی 200 ساعت هم نمیشه 100 درصدش کرد. همش هم جذابیتش به اینه که بازی اینقدر کشفیات داره که هر چقدر توش عمیق تر میشی بازم می بینی یه چیزایی هست که تو ازش خبر نداره و به کشفیات جدیدتری می رسی. اینش استثنایی هست و واقعا عجیب چون نمونش توی هیچ بازیی واقعا دیده نشده
 
  • Like
Reactions: habibmp3
لاینل چند تا کشتی؟ من یه دونه رو اومدم تلف کنم که بیچارم کرد یعنی حس می کنم لولم توی اون زمان پایین بود و اصلا مبارزه نا برابر بود برای همین ولش کردم و تا الان سراغش نرفتم. بازی واقعا عجیبه و هر چی میری بازم برات جذابه البته بیش از 150 ساعت بازی کنی شاید یه زره خسته شی و برای تنوع سراغ یه بازی دیگه بری ولی بازم مطمئنا برمیگردی. برخلاف زلداهای دیگه اینو باید توی طول زمان بازی کرد که قشنگ همیشه مزش تا یکی دو سال زیر زبونت باشه. بقیه رو میشد یه نفس تمام کرد و کنار گذاشت ولی این به این سادگی ها نیست و با 100 ساعت و یا حتی 200 ساعت هم نمیشه 100 درصدش کرد. همش هم جذابیتش به اینه که بازی اینقدر کشفیات داره که هر چقدر توش عمیق تر میشی بازم می بینی یه چیزایی هست که تو ازش خبر نداره و به کشفیات جدیدتری می رسی. اینش استثنایی هست و واقعا عجیب چون نمونش توی هیچ بازیی واقعا دیده نشده
دقیق نمیدونم چندتا کشتم ولی شاید با 7-8 تا روبرو شدم. روبرو شدن باهاشون هم یکم شانسیه چون توی نقاط خاصی هستن و من تا الان متوجه شدم نوعای مختلفی دارن و فکر کنم Gold Lynel سرسخت ترینشون باشه و با اینکه قدرت هام تقریبا همشون آپگرید هستن ولی هنوز هم مبارزه باهاشون فوق العاده سخته و خیلی خیلی مشکله که بدون تمام قدرت ها باهاشون مواجه بشی.
موافقم راجع به ساعات بازی کردن .. منم توی دو سه ماه اینقدر بازی کردم اما واقعا خسته کننده نشده. بازی واقعا دارای عمقه. حتی داستان بازی هم با اینکه نمیگم شاهکاره ولی خیلی عمیقه و باید خودت بخش های داستانی رو به مرور مثل پازل کنار هم قرار بدی. راجع به اوکارینای زمان تو تاپیک بخش 3DS گفتم که روایت داستانش با بازی کردن شکل میگیره و داستان چیزیه که با گیمپلی گره خورده. این مورد توی BOTW به اوج خودش رسیده .. الان به انتشار RDR2 هم نزدیک میشیم و به نظرم تنها بازی که تو این نسل بتونه در حد زلدا ظاهر بشه همین عنوانه ..
واقعا زلدا عنوان کاملی هستش. من مطمئن هستم که برای نسخه بعدی که بی صبرانه منتظرش هستم ایده های فوق العاده تری هم پیاده میکنند.
 
  • Like
Reactions: 235matin235

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or