PlayStation The Last of Us Part II

  • Thread starter Thread starter Akiba
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز
سازنده
Naughty Dog
تاریخ انتشار
June 2020
ناشر
Sony Interactive Entertainment
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. PlayStation 4
  3. PlayStation 5
تاپیک مشکلات بازی
برو به تاپیک مشکلات بازی



jhiz_tlouii.png


irr_tlou_title2.png

بالاخره در همایش PSX 2016 ، دومین نسخه از عنوان The Last of Us تایید شد.

در شماره ی دوم هم نظاره گرـه ماجراهای Joel و Ellie خواهیم بود، اما اینبار در نقش ـه Ellie ـه 19 ساله ی تشنه ی انتقام بازی خواهیم کرد.

برخلاف نسخه ی اول این بار کارگردانیه این عنوان تنها به عهده ی Neil Druckmann خواهد بود و Bruce Straley نقشی در این عنوان نخواهد داشت.
همچنین صداپیشه های نسخه ی اول ، برای ایفای نقش در این عنوان هم برگشته اند.

p6bx_tlou_header.png



n5a_tlou_header3.png

dm38_tlou_header2.png

آهنگ ساز این نسخه هم Gustavo Santaolalla خواهد بود که پیش تر وظیفه ی آهنگ سازیه شماره ی قبل این عنوان را بر عهده داشت.
Wayfaring Stranger - By Ellie & Joel - PSX 2017

wumz_tlou.png



10 نکته ای که از The Last of Us نمیدانید



با تشکر از @sabco برای لینک تریلر و احسان عزیز (@Kaine ) برای کارهای گرافیکی زیبای پست اول:x
 
Last edited by a moderator:
کاری به داستان ندارم همین الان دارم ریمسترش رو ps5 برای چندمین بار میرم جزئیات گیمپلی و فیزیک و انیمیشن با اختلاف از تمام بازیهای نسل ۹ بهتره گرافیکش هم از اکثر آثار نسل ۹ بهتره.اگه gta vi نبود راحت میشد این نسل رو اسکیپ کرد
 
آخرین ویرایش:
تا اخر بخش سکانس سالن سینما هم به قدر کافی در بد بودن انتقام و کشتن شدن افراد بی گناه از هر دو طرف اشاره شد و تامی هم به طرز عجیبی زنده موند ولی بعد از مدتی الی باز تصمیم میگیره نه انتقام باید گرفته بشه دوباره به دنبالش میره و ابی رو در اون وضع میبینه باز نه راضی به گذشت میشه و نه انتقامش رو میگیره ! مثل فیلم های درجه دو باید حتما دست خالی یک مبارزه دونفره انجام بشه بعد که دو تا انگشت رفت یهو یادش میاد که انتقام بده و در این مسیر که چند صد نفر کشته شدن و این نفر اخر نباید کشته بشه :D :D

حالا هر طوری شده خودتون رو راضی کنید که داستان شاهکار بوده ولی منطق که نباید زیر سوال بره :-"
 
اولا که ابی تا اون مرحله دو بار از جون الی گذشته و نکشتش
دوما وقتی الی اونجا میرسه وضعیت ابی بسیار بغرنجه و تاوان کارش رو تا حد زیادی داده
سوما لو در کنار ابی یادآور خودش در کنار جوله و اولین دیالوگش بعد از رها کردن ابی اینه که «اون رو با خودت ببر» که‌ نشون اژ اهمیت بالای لو میده
چهارما الی توی اون مرحله که بر کار سوار هست و کاملا غالب هست یادش میوفته که یک بخشش درنهایت از نظر روانی به جول بدهکار بوده و اینجا اون بخشش رو خرج می‌کنه.
1. خوب ابی ازونور جسی رو کشت و اگر این مسئله برای الی مهم بود چرا اصلا دینا و بچشون رو رها کرد برای اینکه بره انتقام بگیره؟
2-3-4. خوب حرف ما هم همین میگیم دلسوزی و تصمیم آنی لحظه آخر دلیل کافی به مخاطب برای درک تصمیم الی نمیده. به خصوص که تا آخرین لحظه انقدر مصممه رو تصمیمش.
 
1. خوب ابی ازونور جسی رو کشت و اگر این مسئله برای الی مهم بود چرا اصلا دینا و بچشون رو رها کرد برای اینکه بره انتقام بگیره؟
2-3-4. خوب حرف ما هم همین میگیم دلسوزی و تصمیم آنی لحظه آخر دلیل کافی به مخاطب برای درک تصمیم الی نمیده. به خصوص که تا آخرین لحظه انقدر مصممه رو تصمیمش.
ابی، جسی رو کشت درسته ولی الی هم خوب میدونه که خودش جردن و مل و اوون رو‌ کشته و تامی هم منی رو زده کشته.
ترک مزرعه به خاطر فشار ptsd بود چون هنوز این مسئله از نظر روانی حل نشده بود.
 
ابی، جسی رو کشت درسته ولی الی هم خوب میدونه که خودش جردن و مل و اوون رو‌ کشته و تامی هم منی رو زده کشته.
ترک مزرعه به خاطر فشار ptsd بود چون هنوز این مسئله از نظر روانی حل نشده بود.
ببین این کلا با منطق کرکتر الی در تناقضه چون حتی میدونست اینا فایرفلای ها بودن و جول همشون رو کشته با این حال میخواست بره انتقام بگیره پس کرکترش اینجوری دولوپ شده که چرتکه نمیندازه که کیا از اونا مردن
خوب این فشار ptsd چرا لحظه کشتن ابی کار نکرد؟ یعنی کل این مسئله ptsd یه plot convenience بود که الی رو بفرسته دنبال ابی؟
 
آخرین ویرایش:
ببین این کلا با منطق کرکتر الی در تناقضه چون حتی میدونست اینا فایرفلای ها بودن و جول همشون رو کشته با این حال میخواست بره انتقام بگیره پس کرکترش اینجوری دولوپ شده که چرتکه نمیندازه که کیا از ما مردن کیا از اونا.
خوب این فشار ptsd چرا لحظه کشتن ابی کار نکرد؟ یعنی کل این مسئله ptsd یه plot convenience بود که الی رو بفرسته دنبال ابی؟
خب مشکل اینجاست که شما الی اوایل لست دو رو میزاری وسط و برای همون تا انتهای لست دو نسخه می‌نویسی. الی‌ای که می‌خواست همه رو بکشه با اینکه آگاه بود الی‌ای بود که هنوز نورا رو‌ با اون وضعیت شکنجه نکرده بود یا یه زن حامله رو به خاطر قضیه انتقامش نکشته بود(ری‌اکشن الی بعد هردوی‌ این حوادث قشنگ‌ داره حال بدش و تغییرش رو‌ نشون میده)
الی وقتی داره نورا رو می‌کشه نورا در لحظه آخر میگه « من دوستامو تسلیم نمی‌کنم.» الی در کسری از ثانیه کل‌ خشمش فروکش‌ می‌کنه اگه دقت کنین و یه لحظه خودش رو جای گروه‌‌ اونور میزاره و بعد دوباره خشمش برمی‌گرده.
یجوری دارین با کارکتر الی برخورد می‌کنین که انگار هیچکدوم ازین مباحث رو‌ نگذرونده. کارکتر دولوپمنت این وسط پشمه؟
فکر‌ می‌کنین برای چی صحنه ساندویچ دادن سث اوایل بازی وجود داره و اینکه الی بازم ازش دلخوره؟ دلیلش اینه که می‌خواد نشون بده این ادم اوایل داستان حتی از سث نمیتونه بگذره ولی به مرور تغییر می‌کنه.

می‌رسیم سراغ نقد آخرتون که چرا ptsd در لحظه آخر نیست.
اولا اینکه هست چون الی وقتی کیف رو روی قایق میزاره بازم قیافه جول توی ذهنش میاد و همین قیافه جول باعث میشه فایت رو شروع کنه و اگه قیافه جول توی سرش نمیومد چه بسا همونجا رها می‌کرد و می‌رفت. پس ما پی‌تی‌اس‌دی رو در انتهای کار هم داریم.
دوما جدا ازون‌ مباحثی که بالاتر عرض کردم راجب لو و بیچارگی ابی و بدهی بخشش، مقوله غالب بودن الی بر ابی هم در انتها وجود داره.
الی در هردو مواجهه قبلی با ابی هردفعه مغلوب بوده که تو لحظه مرگ جول، قرارگیری دوربین خیلی این قضیه رو واضح نشون میده. پس در انتها حس تحقیر و مغلوب‌شدگی و تحت ظلم قرار گرفتگی‌ وجود نداره پس بهتر میتونه نتیجه‌گیری نهایی رو‌ انجام بده.


راجب چرتکه که فرمودین، فکر می‌کنین دلیل حامله بودن دینا و مل و معشوقه بودن اوون و دینا این وسط کشک بوده؟ سازنده دقیقا اینجا داره موازی‌گری می‌کنه که از تیم ابی عملا هیچکسی نمونده ولی در تیم الی ماجرا فرق داره.
 
آخرین ویرایش:
بازی واقعا از لحاظ گیم پلی و هوش مصنوعی خیلی خفنه، گرافیک بی نظیر موسیقی شاهکار، اما داستان و نویسندگی افتضاح!! داستان که میگم نحوه روایتش منطورمه


طنز قصه اینجاست که
آخر بازی abby دو تا انگشت الی رو گاز میزنه از ریشه در میاره بعد الی اونو می بخشه!! لامصب حداقل یه انتخابی چیزی بده به گیمر اگه حداقل خودت منطق حالیت نیست، آقا یه چیزی بگم ، کسایی که حق رو به Abby میدن فقط به این سوال پاسخ بدن آیا بابای abby با هماهنگی با خود الی این تصمیمو گرفته بود که بزنه بکشه اونو؟ نه! اونا هیچی به الی نگفته بودن و میخواستن بکشنش، پس کار جول منطقی بوده که زد اونا رو نفله کرده، کاری ندارم بعدا خود الی میگه من موافق هستم اما این اصل موضوع که اونا بدون گفتن این موضوع به خود الی میخواستن الی رو بکشن عوض نمیکنه، در طول بازی، تیم نویسندگی خیلی سعی میکنه ما ابراز تاسف کنیم واسه abby و دلمون براش بسوزه ولی چرا آخه؟ ولی گیم پلی عجب محشره، خیلی روون و یه کلاس درسه، حیف این دولوپرهای خوب که افتادن زیر دست نیل دراکمن:|
عجیبه ....
همه منتقد های لست دو مایکرو فن های سابق نیستن .. ولی همه مایکرو فن های سابق از این بازی متنفرن ....
یه هر حال طبیعیه ..بلایی که ناتی داگ و این سری سر برندش محبوبشون آورد ... چنگیز سر آسیا نیورد
 
چرا یوزر اسکار قابل اتکا نباشه؟ اتفاقا همین نشون میده بازی یه جاش میلنگه!! نمیگم بازی بده، چون خودم اینجا نظرمو در موردش نوشتم و نمرمم دادم بازی بازی خوبیه، گیم پلیش، گرافیک، موسیقی و اتمسفر کلی بازی شاهکاره اما در بخش روایت و مجبور کردن بازیکن به پذیرش داستان بدون دادن حق انتخاب مشکل اصلی بازیه، ولی اونایی که 0 دادن به نظرم با اونایی که ده دادن هر دو گروه احساسی عمل کردن، بازی ده نیست از نظر من، دلیلشم موارد و باگهای داستانیه و رواییه
1000015285.jpg

منظورت از یوزر اسکور کدومه ، همونی که چند ساعت قبل لانچ بازی بازی نکرده مثل هورد زامبی ها ریختن رویویو بمبینگ کردن .. یا کسایی که ۵۰ دلار دادن و بازی رو تموم کردن و منصفانه نقد کردن ؟؟؟
 
آخرین ویرایش:
چن مدته که میخوام ی یادداشت برای دل خودم رو این بازی بنویسم و بزارم تو تاپیک ولی اگر خلاصه بگم مشکل این اثر چی بود باید بگم ( حاوی اسپویل)
ایدیولوژیک بودن اثر
منظورم از ایدیولوژیک به معنای ووک یا چپ بودن و این حرفاش نیست ( که اونم بود) چون من کاری به نظر سیاسی کارگردان ندارم ( همون طور که blue is the warmest color شاهکاری از عبدالطیف کشیش هست و ی فیلم LGBT محسوب میشه)
ایدیولوژی در خلاف ازادیه. فرد ایدیولوژیک در یک ورطه ای میوفته که ضد آزادی خواهد شد چون پذیرش اینکه ایده های دیگه ممکنه درست باشن رو نخواهد داشت و الردی پذیرفته ایده خودش برترین ایده هاست و همه باید به این درک برسند و اون رو بپذیرند. حالا این چه ربطی به گیم داره ربطش اینه که نیل دراکمن ( که واقعا کارگردان خوبیه به نظر من) یک ایده در ذهن داشت و اون این بود که خشونت ایجاد خشونت میکنه و یک چرخه خشونت جز تباهی نداره. تنها راهی که از این چرخه خارج بشیم اینه که به قول مولانا
"تو مگو همه به جنگند و زِ صلح من چه آید
تو یکی نِه‌ای هزاری تو چراغِ خود برافروز"

اما روشی که این رو بیان کرد کاملا دیکتاتور مآبانه بود. هنرمند درسته که صاحب حقوقی و معنوی اثر هست اما حقوق معنوی اثر چیزی فراتر از دست هنرمنده. اثار بزرگ تو رو فورس نمیکنن نتیجه بگیری اثار بزرگ فقط نشون میدن/ روایت میکنن و نتیجه گیری رو به خواننده واگذار میکنند.
شما نمیبینی داستایوفسکی تو کتاب قمارباز بخواد مجبورت کنه که اددیکشن قمار شخصیت اول رو تقبیح کنی ( فقط روایت یک داستانه هرچند که کاملا میبینی قمار چه اثری رو مغز افرادی که حتی قمارباز هم نیستند میذاره)
بازی دائما به صورت پسیو پیام اخلاقی میده مرتبا مرگ افراد بی گناه رو بولد میکنه خشونت های ناروا- خشونت های غیرضروری به طوری که بفهمی یک پیامی پشت این هست به نحوی که در اواسط بازی تقریبا میتونی حدس بزنی داستان به کجا میخواد برسه. الی که کاراکتر اخلاق گرایی نبوده در نسخه قبل ناگاه اخلاق گرا میشه که بهش نمیخوره. به تیپ شخصیتی که ساخته شده که یک bad ass باشه و شخصیتی که اهمیتی به خیلی چیزا نمیده در مسیرش و حتی در نسخه قبلی بار ها کار های غیر اخلاقی کردن یهو اخلاق گرا میشه.
این بدترین کار کارگردان نیست برای اینکه مجبورت کنه به همون نتیجه گیری ک خودش میخواد برسی وادارت میکنه به عنوان ابی بازی کنی اما داستان ابی جذاب نیست چون محتوایی نداره داستان انتقامیش جذب کننده نیست چون پدر شخصیت پردازی نشده کل کاراکتر پدر یک تیزر 15 دقیقه تبلیغاتی توسط صدا و سیماعه که نشون میده چ پدر مهربانی هست. پدر ی دکوره ی npc عه ماقبل تیپ و شخصیت و ... یک چیز بی فرم هست که حتی در این 15 دقیقه هیچ جمله خیره کننده ای هم نمیگه. پدر اینقدر تهی هست که حتی خود ابی در کل بازی هم اهمیتی به پدرش نمیده ن ازش یادی میکنه ن چیز معنی داری ازش یاد گرفته فقط گه گداری توسط شخصیت ها اسم پدر برده میشه. نیمه دوم بازی اساسا میتونست دی ال سی جدا باشه و هیچ ربطی به بازی نداشت. نجات دختر ترنس . داستان خیانت اوون این ها چ ربطی به لست 2 داره؟ اصن چ ربطی به الی داره؟
کل پوینت همه این بخش ها فقط فقط برقراری رابطه عاطفی با ابی توسط مخاطبه انگار مخاطب رو در یک جلسه هیپنوتیزم قرار بدی و هدایتش کنی که از ابی خوشت بیاد ( که حتی اونم چون از لحاظ اخلاقی خاکستری هست و نه بد و نه خوبه باز هم نه به عنوان پروتوگونیست میپذیریش و نه به عنوان انتاگونیست) خودش هم تکلیف خودش رو نمیدونه.
اما جنایت کارگردان جایی که در نقش ابی باید به الی حمله کنی این کثیف ترین کاریه که میتونه یک کارگردان انجام بده. برای اینکه مطمئن بشه از الی باید بدت بیاد و باید با ابی همزاد پنداری کنی مجبورت میکنه الی رو کتک بزنی و تا مرز کشتنش پیش بری. کاراکتری که در لست 1 چنان شخصیت پردازی کردی که همه گیمر ها عاشق اون شدن و همه دوسش دارن رو به عنوان دشمن نشونشون میدی خب این پذیرفته نمیشه. پس زده میشه. با زور نمیشه یک شخصیت رو محبوب و یک شخصیت رو منفور کرد کسی نمیتونه مجبورت کنه از جوکر خوشت بیاد یا بدت بیاد برای اینکه این حاصل بشه باید کفه ترازی دو کارکتر چنان باهم برابری کنه که شخصیت مثبت بر منفی و منفی بر مثبت برتری نداشته باشه.
مرگ جوئل چنان دردناک ساخته شد که گیمر در سراسر بازی نمیتونه فراموش کنه ( خود کارگردان میخواد فراموش نکنه چندین جا الی صحنه های جان دادن جویل رو یاداوری میکنه یعنی ساید الی بسیار قوی تر شخصیت پردازی میشه به دلیل اتچمنتی که گیمر از نسخه قبل با جویل و الی و تامی داره و همینطور مرگ دلخراشی که از یاد نمیره) و الی فقط فوکسه روی انتقام که این قدرت روایتی سمت الی رو بیشتر میکنه از طرف مقابل نه انگیزه ابی میتونه ارتباط گیرنده باشه نه داستانش منسجمه تکه های نامنظم بهم چسپیده و نه خودش شخصیت منسجمی داره گاهی یک کار میکنه گاهی 180 درجه مخالف حرکت قبلیش. روایتش جفت و جور نمیشه.
مطالب خیلی بیشتر از این هاست. اینکه کارگردان با چنان سرعتی همه رو میکشه که میبینه کسی نمونده ک داستان رو باهاش جلو ببره و تامی به روش شگفت انگیزی اون قبل که روی عرشه کشتی چاقو میخوره میوفته تو اب بعد زنده میمونه بعد تو سینما به نحوه ای که بهش شلیک شد اصن کاری به منطق داستانی ندارم خود ضرباتی که اصابت کرد تیری که دریافت کرد و مجروحیتی که داشت قاعدتا نباید زنده میموند ولی به طور تخیلی زنده میمونه. چون داستان عملا در اون جا تموم شد ینی اگر تامی میمرد هیچ حامل و ناقلی برای ادامه داستان نبود. یهو از مرگ برش میگردونن
دینا که اساسا یهو pop up شده وسط بازی نه هویتی داره نه تاریخچه ای نه شکل میگیره بیشتر نقش یک فرد غر غر کننده باری بر دوش الی که حال ادم بهم میخوره از این که سرعت الی رو گرفته.
در کل تماما زور کردن مخاطب به پذیرفتن همون ایده دراکمنه و با دیکتاتوری تام میخواد ذهنتو هدایت کنه که به همون نتیجه گیری خودش برسی
و این اساس ازادی فکری مخاطب رو زیر سوال میبره
بیشتر از این ها باید بنویسم درموردش اگر وقت بشه یک زمانی ولی خلاصه ای از مشکلات داستان بازی بود
 
آخرین ویرایش:
عجیبه ....
همه منتقد های لست دو مایکرو فن های سابق نیستن .. ولی همه مایکرو فن های سابق از این بازی متنفرن ....
یه هر حال طبیعیه ..بلایی که ناتی داگ و این سری سر برندش محبوبشون آورد ... چنگیز سر آسیا نیورد
چه ربطی به فن و اینا داره؟ من خودم لست یک جزو تاپ ترین بازیهای زندگیم بوده اینجا هم نظر کلی ام رو در مورد بازی نوشتم که گفتم چقدر عاشق لست آف آس یک بودم و هستم، ولی خب نسخه دوم بازم میگم از لحاظ روایت داستانی فاجعس(نظر شخصی)، ضمنا من از بازی متنفر نیستم!
 
چه ربطی به فن و اینا داره؟ من خودم لست یک جزو تاپ ترین بازیهای زندگیم بوده اینجا هم نظر کلی ام رو در مورد بازی نوشتم که گفتم چقدر عاشق لست آف آس یک بودم و هستم، ولی خب نسخه دوم بازم میگم از لحاظ روایت داستانی فاجعس(نظر شخصی)، ضمنا من از بازی متنفر نیستم!
زمان لست ۱ هم به خوبی یادمه ... من خودم انچارتد ۲ جز بهترین بازی های زندگیمه .‌ اما
The last of us .....
😅😅😅😅

و این چرخه تا افت و واقعا گند زدن ناتی داگ ادامه دارد 😅😐
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or