نه اینکه یه سری بگن تاثیرگذاری بازی براشون از خیلی فیلمهای امروزی یا امسال بالاتر بوده (اگه بگن)، این فرق داره با اینکه یکی بگه "چرا نباید این بازی در میان جایزه بهترینهای اسکار باشه" و تازه دلیل هم بخواد
پاسخش مشخصه چون که فیلم نیست
و این فیلم نبودن و بازی بودنش هم نه ارزشش رو کمتر میکنه و نه بیشتر. مثل اینه که من بگم آقا چرا فلان فیلم توی جایزه ادبی بهترین کتابهای فلان مجله نیست؟ خب اینم مشخصه، چون فیلمه و کتاب نیست
در مورد اون نقد هالیوود ریپورتر من نقد کاملش رو نخوندم و به صورت کلی دربارهاش نظری ندارم اما این پاراگراف رو چند بار دیدم اشاره شده بهش (یه سری برای تعریف بازی گذاشتن و یه سری برای تمسخر خود پاراگراف) اما موضوع اینه که فکر میکنم اشتباه فهمیده شده. توی این پاراگراف هم نگفته که TLoU Part II بهتر از فیلمهاست یا حتی در حد اوناست. وقتی این جمله "The Last of Us Part II
represents the pinnacle of what video games can be. " رو میگه، دقیقاً اشاره داره به اینکه یه بازی مثل TLoU با فرم روایی بازیها چه توانایی و پتانسیلی داره و میتونن تا چه حدی بالا باشن. این جمله به شباهتش به فیلمها یا اینکه باید توی مراسم جوایز فیلمها باشه، اشاره نمیکنه. بلکه داره به ویژگی خاصی از بازیهای ویدیویی (تعامل و تجربه در قالب شخصیتها) اشاره میکنه که اتفاقاً اونایی که بازی رو انجام دادن میدونن TLoU Part II از این ویژگی استفاده خیلی خوبی کرده و توی هیچ مدیوم دیگهای نیست و طبیعتاً فیلمها هم نمیتونن اون رو ارائه بدن. همونجور که بازیها هم خیلی از ویژگیهای فیلمها یا کتابها رو نمیتونن ارائه بدن.
تازه همهی اینا به کنار خود اسکار هم جوکه
خلاصه این جمله رو حواستون باشه یعنی واقعاً ناخواسته منظورش به ضرر ویدیوگیمه. از روایت داستانی بازی تعریف کنید به خاطر اینکه دقیقاً یه بازی ویدیوییه و تونسته از این مدیوم (البته با کمک پشتوانهی مدیومهای دیگه) بهره ببره.