ترجمه مقاله بررسی و آنالیز DF روی گیم پلی State Of Play
در تیتر مقاله عنوان شده یک وداع با شکوه (نسل هشتم)
و ابتدا هم گفته همانطور که هنوز هم Uncharted 4 و Lost Leagcy عالی هستن ببینیم شوکیس بعدی ناتی داگ به چه شکلی هست
بازی به صورت 1440p و با 30 فریم بر ثانیه اجرا میشود. Temporal anti-aliasing اختصاصی ناتیداگ شگفت انگیز است. کیفیت تصویر (IQ) خوب اما عالی نیست.گفته نسبت به Uncharted 4 روی pro کاملا بهبود داشته و ۳۰ فریم ثابت با یکم انحراف کوچک که البته گفتن انتظار دارن نسخه نهایی از لحاظ IQ و فریم کاملا اوکی باشه
• تقریبا هیچ منبع نور مصنوعی در بازی وجود ندارد، اکثر نورپرداری از منابع نور طبیعی نشأت میگیرد.
• کیفیت بازتابهای نور از سطوح چشمگیر است.
• اعمال و حرکات دشمنان منطقیتر و رفتار شخصیتهای همراه باور پذیر تر بوده و واکنش آنها در مواجهه با دشمنان واقع گرایانهتر است. شخصیتهای همراه بر خلاف گذشته صرفا حضور فیزیکی نداشته و تاثیرگذارتر هستند.
رابط کاربری بازی دوست داشتنی است، واضح و ساده.
• در طراحی انیمیشنها از نسخه ارتقا یافته سیستم تطبیق حرکت استفاده شده و انیمیشن و حالت صورت شخصیتها طبیعیتر و باورپذیرتر شده است.
درست همانطور که The Last of Us دیدیم که موتور Naughty Dog روی PS3 از عناوین Uncharted تا به حال در حال تکامل است ، اینبار ما در The Last of Us Part 2 زیبایی شناسی بسیار متفاوتی می بینیم ، با تأکید بر روشنایی غیرمستقیم در محیط بازی
. داستان جوئل و الی در Last of Us 1 در دنیایی اتفاق می افتاد که بیشتر مناطق بازی فقط در معرض آفتاب قرار داشتند و تنها در محیط های منتخب که هر نوع نور دیگری را مشاهده می کردید.
در Last of us 2 نحوه تعامل نور با هندسه غنی بازی و مواد باکیفیت درجه یک است و نتایج زیبا اما غالباً تاریک را ارائه می دهد. چگالی(نسبت جرم و حجم مواد) خالص نیز قابل توجه است. این جهانی است که توسط طبیعت احیا شده و به تصویر کشیدن دقیق عناصر ارگانیک و طبیعی ، کار آسانی نیست ، به ویژه با داشتن مقدار زیادی چمن ، شاخ و برگ و درختان در هر صحنه خاص در بازی.
ناتی داگ قدرت فراوانی وارد کرده و کیفیت اجسام و و مواد و نور تعاملی نسبت به نسخه قبلی خود را به صورت عظیم بهبود داده ، در حالی که سایه های محیطی نقش مهمی را در داخل بازی ایفا میکنند . اما کیفیت آب و بازتاب آب نیز بسیار عالی است. در واقع ، شما می توانید بخش های جداگانه ای از موارد بصری بازی را جدا کرده و به تاثیر گذاری آنها توجه داشته باشید ، اما در شرایطی که همه آنها با هم ترکیب می شوند مناطق حتی دارای متریال کمتر بازی هم هنوز چشمگیر و نفس گیر به نظر میرسند
اما شاید آنچه ما را بیشتر در مورد The Last of Us Part 2 کنجکاو می کند ، چیزی باشد که نیل دراکمن درباره آن در بازی صحبت می کند - این حس که الی در حال سفر به دنیایی گسترده تر است.
گسترش دامنه و آزادی عمل امضا اصلی TLOU2 است - اما باز هم ، در حالت گیم پلی بازی است که بهترین موارد بازی برجسته می شود اینجا است که به نظر می رسد هوش مصنوعی نسبت به نسخه قبلی بهبود یافته است. ما می بینیم که الی راه خود را از طریق یک نبرد طولانی در مقابل انسان آلوده ، و در ادامه با استفاده از مواردی برای حواس پرت کردن دشمنان در جهت پیدا کردن ادامه راه انجام می دهد. جالب تر از آن هوش مصنوعی پارتنر (AI) که در معرض توجه است: یکی از موارد ناراحتی ما از بازی اول این بود که تعامل الی و جوئل به رفتار واقع بینانه در داخل گیم پلی بازی تبدیل نشده بود. کلیپ های State Play شخصیت های پارتنر فعال رو آگاه تر و باهوش تر نشان میدهد و هوش مصنوعی آنها مانند یک به روز رسانی و اپگرید ویژه هست.
با این حال ، چیزهایی وجود دارد که The Last of Us Part 2 و موقعیت آن در مقابل نسل بعدی بسیار متفاوت است. برای شروع ، هنوز کار استودیو های فرست پارتی سونی با پلی استیشن 4 به پایان نرسیده اند - و Ghost of Tsushima Sucker Punch نیز خارق العاده به نظر می رسد و بعداً در ماه ژوئیه ریلیز میشود. سپس این ایده جذاب وجود دارد که در حالی که TLOU2 ایتدا برای PS4 ساخته شده است ، " در آینده می تواند نقش مهمی برای دارایی PlayStation 5 در زمان عرضه آن بازی کند
در جمع بندی اخر بعد از تمجید فراوان و در پایان گفته با توجه به اینکه فقط ۵ ماه تا شروع نسل بعدی باقی مانده و وقتی ما به این کیفیت نگاه میکنیم بدون اغراق نیست که این رو به عنوان هنر نسل فعلی ذکر کنیم و شاید یک وداع با شکوه مانند غروب خورشید
and again, when looking at the quality of this title, it's no exaggeration to describe this as the state of the art for the current generation, and perhaps a fitting farewell to PlayStation 4, just as its predecessor was a glorious 'sunset moment'