The Last of Us Online رسما کنسل شد

RED_BEARD39

Ghost of Sparta
کاربر سایت
بعد از شایعات فراوان، استودیو ناتی‌داگ در بیانیه‌ای اعلام کرد که The Last of Us Online رسما کنسل و ساخت آن متوقف شده.

در این بیانیه گفته شده که جهت ساپورت بازی و منتشر کردن محتوای جدید، آن‌ها باید به مدت چندین سال منابع زیادی را به آن اختصاص میدادند و همین کار باعث میشد تا روند ساخت بازیهای سینگل پلیر این استودیو دچار مشکل شود و به یک استودیو لایو سرویسی تبدیل شوند. به همین دلیل ساخت بازی را متوقف کردند تا روی عناوین تک نفره و سینمایی تمرکز کنند.

در انتهای این متن گفته شده که این استودیو چندین بازی سینگل پلیر جدید در دست ساخت دارد.

An Update on The Last of Us Online || Naughty Dog
 
آخرین ویرایش:
بعد از شایعات فراوان، استودیو ناتی‌داگ در بیانیه‌ای اعلام کرد که The Last of Us Online رسما کنسل و ساخت آن متوقف شده.

در این بیانیه گفته شده که جهت ساپورت بازی و منتشر کردن محتوای جدید، آن‌ها باید به مدت چندین سال منابع زیادی را به آن اختصاص میدادند و همین کار باعث میشد تا روند ساخت بازیهای سینگل پلیر این استودیو دچار مشکل شود و به یک استودیو لایو سرویسی تبدیل شوند. به همین دلیل ساخت بازی را متوقف کردند تا روی عناوین تک نفره و سینمایی تمرکز کنند.

در انتهای این متن گفته شده که این استودیو چندین بازی سینگل پلیر جدید در دست ساخت دارد.

An Update on The Last of Us Online || Naughty Dog
به همین زودی شاهد از بین رفتن جیمبو افکت هستیم ... بیش باد...
 
ولی کاملا روی زیاد ND رو می تونیم شاهد باشیم!! مخصوصا که اونجایی که باید بیاد اعتراف کنه محصولمون نمی تونست یک گس موفق باشه، علت کنسلی رو میگه باید انتخاب می کردیم که آیا استدیو ساپورت بشیم یا به بازی سینگل ادامه بدیم؟! لووووول واقعا!!!

باید پذیرفت گس ساختن کار هرکسی نیست و یک لول و سطح کاری متفاوت می خواد

نکته جالب ماجرا اینه اینا داشتن همزمان با ساخت تلو پارت 2 روی این کار می کردن!! زمانی که سال ها مونده بود جیبمو مدیر بشه
IMG_20231215_040148.jpg
اونوقت شما نمی دونستی یک گس نیاز به پشتیبانی داره؟!
.
.
بسه چقدر ظاهر سازی!!! آسون ترین کار برای ناشران متوسط هم اینه که استدیو ساپورت برا استدیو موفقشون تاسیس کنن!!! از ریسپاون و راکستارم که بگذریم!!! همین اینسامنیاک که تا الان هنوز برای ps یک بازی گسم نداده، خودش یک استدیو ساپورت داره!!! اونوقت سونی درای استدیو رو می بست که شما بشینید رو ساپورت؟! اونوقت چجوری همین مدیران چراغ سبز دادن که یک تیم دیگه تلو انلاین رو بزنه و دراکمن رو پروژه سینگل خودش کار کنه؟!

شما مجبور بودید ساپورت بشید؟! شما از یک استدیو 300 نفره، رسیدید به 700 نفر براتون استخدام صورت گرفت!!!! بازم اگه محصولتون موفق میشد چند برابر گسترش پیدا می کردید!

بهتره صادق بود، این محصول نمی تونست یک گس موفق بشه و کنسل شده!
نه اینکه قلب سر شار از احساس ما برای شما مخاطبان قدیمی ND سوخت و پس تصمیم گرفتیم پا بزاریم رو ماشین چاپ پولمون، و بیایم به روش سنتی کار کنیم! :))
 
یاد ضرب المثل «سنگ بزرگ نشونه نزدنه» افتادم.

گفتن انقد پروژه بزرگ بوده که مجبور شدیم ولش کنیم.

خب ینی یکی اونجا نبود بگه از همون اول یه چیزی شبیه آنلاین های قبلی بدید؟

هیچ کس مشکلی با طراحی آنلاین های آنچارتد و لست آف آس نداشت، مشکل فقط ضعیف بودن سرور ها/نت کد و... بود که میتونستن تو این نسخه درستش کنن.

در کل عجیبه که کل قضیه رو کنسل کردن بجا اینکه فقط کوچک ترش کنن.
 
خدا رو شكر بنا به هر دليلى كنسل شد.
واقعا اين يه مورد اصلا تو كت من نميرفت كه ناتى داگ بخواد وارد اين جلف بازيا بشه و پول مفت سرويسى بهش مزه كنه.
اتفاقا بنظرم ناتی باید یک همچین بازی سرویس محوری داشته باشه.
ناتی چیش از مثلا بانجی ، راکستار ، ریوت و... کمتره که نباید همچین درآمدی داشته باشن ؟

چرا نباید این جهش رو داشته باشه که با پولی که از کنار این سرویس در میاره بازیهای بعدیش بتونن بودجه خفنتری داشته باشن یا اینکه با گسترش بیشتر استودیو بتونن روی دوتا بازی یا بیشتر بطور همزمان کار کنن؟

این قدمیه که ND بالاخره باید برداره.
یا باید یک بازی بسازه که بارها ارزش تکرار داشته باشه و پلیرهای بازیهاش رو چندبرابر کنه یا باید خواه ناخواه بره به سمت بخش آنلاین جذاب که پلیرها درش پول خرج کنن.

اینها هیچ منافاتی با طراحی و ساخت بخش سینگل پلیر جذاب و بی نظیری که امضای ND باشه نداره.

بنظرم چندتا استودیوی دیگه از پلی استیشن و مایکرو هم باید همین مسیر رو یک روزی برن.
========
حالا این پروژه نشد ولی مطمئنا ND پا پس نمیکشه و حتما یک پروژه دیگه که تو این بازه بگنجه رو میاره بالا.
دیر یا زود ازش میشنویم.
 
ببینید مدیریت اشتباه چه بلایی سر یک سازنده موفق مییاره
توسعه دهنده ای که تا به حال حتی یک بازی مولتی پلیر نساخته چرا باید ناگهان بیاد شروع به ساخت یک بازی gas کنه
نزدیک به سه سال از نسل 9 گذشته ولی هنوز ناتی داگ بازی خودشو حتی معرفی نکرده
توسعه دهنده ای که می‌تونست در این نسل دو تا بازی توسعه بده خودشو مشغول کرده به ریمیک دادن و ریمستر دادن توسعه بازی جدید هم اصلا وضعش مشخص نیست و به احتمال زیاد تا انتهای نسل چیزی نمی‌بینیم
در انتها هم گفته شده این استدیو چندین بازی سینگل پلیر در دست توسعه داره، مگر چنین چیزی ممکنه
اگر در سطح کیفی ناتی داگ بخوای کار کنی بیشتر از دو بازی نمیتونی در دست توسعه داشته باشی
متاسفانه سونی در مورد خوانش سیاست های مایکروسافت اشتباهات بزرگی مرتکب شد و به جای اینکه روی نقاط قوت خودش تمرکز کنه به طور کلی از مسیر اصلی منحرف شد و شروع کرد به فعالیت های که اصلا در اون ها نه مهارت کافی داره و نه پول کافی
به احتمال زیاد هم کنار گذاشتن جیم رایان هم به همین دلایل بوده
و حتی تحویل دادن سکان مدیریت کل استدیو به دراکمن هم به نظر من کار منطقی نیست و نخواهد بود
حداقل باید یک نفر دیگه هم در بخش مدیریت در کنار این آقا حضور می‌داشت تا از گرفتن تصمیمات اشتباه جلوگیری بشه
در مورد چندین بازی دیگه gas هم به احتمال زیاد 70 درصدشون کنسل خواهد شد
چه میزان از پول و انرژی که می‌تونست تبدیل بشه به بازی هایی با کیفیت بالا و انحصاری های مناسب که متاسفانه به هدر رفت
 
آخرین ویرایش:
واقعا فقط دور ریختن وقت و سرمایه بود این پروژه. هیچکس از ناتی داگ مولتی پلیر بزرگ یا تلو گس نمیخواست. فن ها رو بدجور ناامید کردن با این حرکت.
گفتن دارن رو بازی جدید کار میکنن اما وضعیت اون بازی مشخص نیست. از انتشار تلو پارت ۲ به این ور پروژه اصلیشون بود که حتی یه گیمپلی نداشت. رو یه ریمستر و یه ریمیک هم کار کردن. به نظرم بازی جدیدشون هرچی هست وسط این ۳ تا پروژه خیلی پیش نرفته. بعیده واقعا "چند بازی سینگل پلیر" هم در دست ساخت داشته باشن چون وقت و تمرکز کافی رو یکیش هم نداشتن. ناتی داگ نسل قبل هم آنچارتد ۴ رو داد و بعدش هم تلو ۲. یعنی با وجود هدر ندادن وقتشون فقط دوتا بازی تونستن بدن که با این وضعی که الان براشون پیش اومده انگار فقط یه بازی این نسل میدن. نسل هشت این طور موقع آنچارتد ۴ اومده بود این نسل هیچی.
 
توانایی های ناتی داگ حتی در بخش آنلاین با امثال آنچارتد و مخصوصا مولتی لست ثابت شده هست و اینکه اینها در بخش سینگل بی رقیب هستن دلیل بر این نیست که در آنلاین حرفی برا گفتن ندارن.
بنظرم بازی به خاطر اون وسواسی و حساسیت و استانداردهایی که مد نظرشون هست براشون رضایت بخش نبوده و شک ندارم با این وضعیتم منتشر میشد از ۸۰ درصد گس های بازار بهتر میشد. احتمالا یا خواستن کلا بازی رو بکوبن از نو بسازن و ایراداتی هم که ممکن بوده داشته رو رفع کنن یا با این وضعیت منتشر کنن یا کلا کنسل کنن که با در نظر گرفتن زمان و هزینه و اعتبار و...گزینه سوم رو انتخاب کردن.
ولی میدونم بالاخره روزی یه بازی میسازن در این سبک.
الان به هر حال شاید انتقادات و بحث هایی در مورد ناتی داگ شکل بگیره و به احتمال زیاد به زودی باید منتظر نمایش و معرفی بازی جدید ناتی داگ باشیم. sop از رگ گردن به شما نزدیک تر است.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or