The Game Awards 2015

بهترین بازی سال؟


  • مجموع رای دهنده‌ها
    373

Safety & Peace

ارباب مطلق سوزوران
کاربر سایت
4gxgzu9hzunov49bkvec.jpg


3 دسامبر 2015 / 12 آذر 1394

همایش TGA که حکم اسکار (:d) دنیای بازی رو داره، قراره برای دومین بار توسط Geoff Keighley برگزار بشه. تا پیش از این میزبان این برنامه Spike TV و اسم برنامه Video Game Awards بود که بنا به دلایلی جف جدا میشه و برنامه خودش رو در سال 2014 درست میکنه.

همونطور که میدونید، نامزدهای بازی های مختلف در ژانر های مختلف انتخاب و اعلام میشن و به زودی نظر سنجی براشون در نظر گرفته میشه (ما نه، اونا در نظر میگیرن که میریم و رای میدیم:p). بازی سال یا همون گوتی (Game of The Year حالا هر چی:d) هم توی این مراسم انتخاب میشه. مهم ترین چیزی هم که خیلیا در مورد این همایش دوست دارن -علاوه برا انتخاب بازی سال- معرفی بازی های جدید هست که طبق رسم هر ساله شاهدشون بودیم و خواهیم بود.

همایش توی لس آنجلس و تئاتر مایکروسافت اجرا میشه. میشه انتظار داشت که بتونیم مثل پارسال، برنامه رو به صورت زنده از Xbox Live و PSN و Steam ببینیم.

هیئت مشاور:


  • Activision (Eric Hirshberg, CEO)
  • Electronic Arts (Peter Moore, COO)
  • Hideo Kojima
  • Microsoft Xbox (Phil Spencer, Head of Xbox)
  • Nintendo of America (Reggie Fils-Aime, President)
  • Rockstar Games
  • Sony Computer Entertainment America (Shawn Layden, CEO)
  • Telltale Games (Steve Allison, SVP Publishing)
  • Ubisoft (Yves Guillemot, CEO)
  • Valve
  • Warner Bros. Interactive Entertainment (David Haddad, President)


نامزدهای منتخب:

Game Of The Year

Bloodborne
Fallout 4
MGSV: TPP
Super Mario Maker
The Witcher 3

Developer Of The Year
Bethesda Game Studios
CD Projekt Red
From Software
Kojima Productions
Nintendo

Best Independent Game
Axiom Verge
Her Story
Ori And The Blind Forest
Rocket League
Undertale

Best Mobile/Handheld Game
Downwell
Fallout Shelter
Lara Croft GO
Monster Hunter 4: Ultimate
PAC-MAN 256

Best Narrative
Her Story
Life is Strange
Tales From The Borderlands
The Witcher 3
Until Dawn

Best Score/Soundtrack
Fallout 4
Halo 5
MGSV: TPP
Ori And The Blind Forest
The Witcher 3

Best Performance
Ashly Burch as Chloe Price : Life is Strange
Camilla Luddington as Lara Croft : Rise Of The Tomb Raider
Doug Cockle as Geralt :The Witcher 3
Mark Hamill as The Joker : Batman: Arkham Knight
Viva Seifert : Her Story

Games For Change
Cibele
Her Story
Life is Strange
Sunset
Undertale

Best Shooter
Call of Duty: Black Ops III
Destiny: TTK
Halo 5
Splatoon
Star Wars Battlefront

Best Action/Adventure
Assassin's Creed Syndicate
Batman: Arkham Knight
MGSV: TPP
Ori And The Blind Forest
Rise Of The Tomb Raider

Best RPG
Bloodborne
Fallout 4
Pillars of Eternity
The Witcher 3
Undertale

Best Fighting Game

Guilty Gear Xrd -SIGN-
Mortal Kombat X
Rise of Incarnates
Rising Thunder

Best Family Game
Disney Infinity 3.0
LEGO Dimensions
Skylanders: Superchargers
Splatoon
Super Mario Maker

Best Sports
FIFA 16
Forza 6
NBA 2K16
Pro Evolution Soccer 2016
Rocket League

Best Multiplayer
Call of Duty: Black Ops III
Destiny: TTK
Halo 5
Rocket League
Splatoon

Best Art Direction
Batman: Arkham Knight
Bloodborne
MGSV: TPP
Ori And The Blind Forest
The Witcher 3

اجرای موسیقی مراسم:

Deadmau5
Chvrches

به وقت ایران فکر کنم میشه جمعه 13 آذر ساعت 5:30 صبح. اگر اشتباه میکنم بگین تا تصحیحش کنم.
 
آخرین ویرایش:
بیخیال. فرمول موفق شماره دوم؟ آره شماره دوم موفق بود، اما نه توی گیم پلی! یه بازی هر چقدر هم خارق العاده باشه باید گیم پلی درست و درمونی داشته باشه. من دارم به این نتیجه میرسم ویچر 1 و 2 رو بازی نکردی. گیم پلی شماره اول شبیه DAO بود و به قدری افتضاح بود که برای شماره دوم بیخیالش شدن (در واقع Bioware اومد این سیستم رو بهینه کرد و شاهکاری به اسم DAO ساخت). برای شماره دوم نیومدن همون رو بهبود بدن، از بیخ و بن فرمول رو عوض کردن. کلا تمرکزشون رفت روی ساخت دنیای غنی تر و کوچک تر نسبت به شماره اول و داستان پردازی. گیم پلی هم علی رغم اینکه تغییر کرده بود و تا حدودی مناسب تر این سری شده بود، اما همچنان پر از ایراد و اشکال بود که با باگ های زیاد مخلوط شده بود. در نهایت سازنده های CDPR توی شماره سوم تونستن به اون چیزی که میخوان دست پیدا کنن و به یه تعادلی برسن. یعنی CDPR اینقدر فرمول های مختلف رو امتحان کرد تا به یه چیز مناسب برسه. یعنی اینکه فرمول های قبلی جوابگو نبودن. بعد از 3 شماره تازه به یه ثبات رسیدن یعنی اینکه CDPR ضعف داشته توی بعضی قسمت های بازی (حالا که بحث فکت هست، صد البته اینم یه فکته:d)
اما FS از همون DeS به یه فرمول موفق رسیده بود. از همون اولش هم فروش و تحسین منتقدا رو به همراه داشت. تاثیری که روی صنعت بازی گذاشت به مراتب قوی تر از ویچر بود. در ضمن فرمولش هم تکراری نیست. اصن گیریم که تکراری باشه (این تیکه از اتاق فرمان به گوشم رسوندن:d)، ماریو با یه فرمول همیشگی داره 8 نسل رو میبره جلو و اگر اشتباه نکنم پر فروش ترین IP جهان هست:d نکته-ش اینجاست میدونن چجوری این فرمول رو مدیریت کنن و هر جا لازم باشه تغییرات اعمال کنن. نکته جالب قضیه اینجاست که تو فرمول مثلا تکراری (که صد البته بین دارک سولز تا بلادبورن زمین تا آسمون تفاوت وجود داره) سری سولز رو قبول نداری و اعتقاد داری که بازی برای موفق بودن باید فرمولشو عوض کنه که خب همچین خبری نیست توی واقعیت. در واقع تو ثبات نداشتن رو بیشتر از ثبات داشتن قبول داری:d
گیم پلی ویچر 1 ساختارش ایراد داش موافقم اما اونقدری که داری جلوه میدی افتضاح و غیر قابل بازی نبود:d برا همین تو شماره دوم cd p کاملا مسیر درستیو برای گیم پلی سری انتخاب کرد و با اکشن ار پی جی کردن بازی یه تصمیم کاملا درست گرفت گیم پلی یه بازی نقش افرینیم فقط سیستم مبارزاتش نیستا:d سیستم کرفتینگ خوب لول اپ و لول بندی مناسب طراحی مراحل اصلی و فرعی خوب و جذاب که با روند بازیم هماهنگ باشن کارای جانبی و خیلی چیزا دیگه که باید تو یه بازی نقش افرینی باشه. ویچر 2 تو همه ی اینا به غیر از سیستم مبارزات یه بازی کاملا موفق بود باقی بخشا بازیم(گرافیک داستان شخصیت پردازیو...) که تو بهترین سطح خودش بود( اتفاقا مقایسش با همون دراگون ایج 2 که تو یه سالم عرضه شدن و وضعیت اسفناک اون بازی خودش نشون میداد موفقیت ویچر 2) برا همین با ادامه ی همون روند cd p میتونست بازم موفق بشه و باور کن کسیم ایراد اونچنانیی بهشون نمیگرفت و بازیشونم کاملا موفق میشد اما cd p با وجود موفقیت نسخه دوم بازم درجا نزدو ساختار تکراری نسخه قبلو تکرار نکرد و یجورایی میشه گفت با هر نسخه خودشونو لول اپ کردن :dو در نهایت به حدی رسیدن که الان بازیشون بهترین بازی سال و یکی از بهترین نقش افرینیا تاریخه اینه که قشنگه پیشرفت مدام و تکرار نکردن یه فرمول تکراری و موفق در ضمن من اصن نگفتم که سریه سولز فرمولشو عوض کنه :dچون با وجود این منتقدا و فناش که با هر تریلر سولز 3 (که واقاااا کوچکترین تفاوتی با نسخه ها قبلی نداره و حتی فضاسازیشم جوریه که دیگه انگار رسما داری بسته مکمله بلادو بازی میکنی :d)غش و ضعف میرن فعلا نیازی به تغییر نداره اما مطمعن باش با ادامه ی همین روند که هرچقدم خوبه اما بلاخره یروز تکراری میشه این سری بیشتر ازین جلو نمیره و حدش همینیه که هس و هیچوقت نمیتونه به این موفقیتی که cd p با ویچر رسیده برسه(البته نظر طرفداراش که میگن سولز بهترین بازی تاریخه کاملا متحرمه:d) پیشرفت ینی اینکه یه تیم کوچیک لهستانی بازیشو با هزارتا مشکل عرضه کنه اونم با تاخیر زیاد اما همون تیم یروز بازیش بشه مهم ترین و بهترین بازی سالو یکی از بهترین بازیا تاریخ تو سبک خودش اره من اینجور ثبات نداشتنو خیلی بیشتر از ثبات داشتن به سبک بازیا میازاکی قبول دارم ;):d
پ ن : خاک بر سرشون که dx و بین مهم ترین بازیا سال بعد نذاشتن اما qb گذاشتن اینو تازه الان دیدم:|
 
آخرین ویرایش:
مال من :دی
Game of the Year
Bloodborne
Fallout 4
MGSV: TPP
Super Mario Maker
The Witcher 3

Developer Of The Year
Bethesda Game Studios
CD Projekt Red
From Software
Kojima Productions
Nintendo

Best Independent Game
Axiom Verge
Her Story
Ori And The Blind Forest
Rocket League
Undertale

Best Mobile/Handheld Game
Downwell
Fallout Shelter
Lara Croft GO
Monster Hunter 4: Ultimate
PAC-MAN 256

Best Narrative
Her Story
Life is Strange
Tales From The Borderlands
The Witcher 3
Until Dawn

Best Score/Soundtrack
Fallout 4
Halo 5
MGSV: TPP
Ori And The Blind Forest
The Witcher 3

Best Performance
Ashly Burch as Chloe Price : Life is Strange
Camilla Luddington as Lara Croft : Rise Of The Tomb Raider
Doug Cockle as Geralt :The Witcher 3
Mark Hamill as The Joker : Batman: Arkham Knight
Viva Seifert : Her Story

Games For Change
Cibele
Her Story
Life is Strange
Sunset
Undertale

Best Shooter
Call of Duty: Black Ops III
Destiny: TTK
Halo 5
Splatoon
Star Wars Battlefront

Best Action/Adventure
Assassin's Creed Syndicate
Batman: Arkham Knight
MGSV: TPP
Ori And The Blind Forest
Rise Of The Tomb Raider

Best RPG
Bloodborne
Fallout 4
Pillars of Eternity
The Witcher 3
Undertale

Best Fighting Game

Guilty Gear Xrd -SIGN-
Mortal Kombat X
Rise of Incarnates
Rising Thunder

Best Family Game
Disney Infinity 3.0
LEGO Dimensions
Skylanders: Superchargers
Splatoon
Super Mario Maker

Best Sports
FIFA 16
Forza 6
NBA 2K16
Pro Evolution Soccer 2016
Rocket League

Best Multiplayer
Call of Duty: Black Ops III
Destiny: TTK
Halo 5
Rocket League
Splatoon

Best Art Direction
Batman: Arkham Knight
Bloodborne
MGSV: TPP
Ori And The Blind Forest
The Witcher 3
 
امیدوارم به متال گیر سالید ندند! بعد 100 ساعت بازی کردن و نزدیک به پلات کردن یک سوال ذهنم را مشغول کرده؟! چطور این نمرات را گرفت؟! بعضی از نقدهاشم خوندم! امیدوارم ویچر 3 بهترین بازی امسال بشه و به حقش برسه
 
من از همون اولین تریلر ویچر 3 تو 2013 گفتم گیم پلی بازی از بن عوض شد و خوشحالم cd p بعد از له شدن ویچر 2 توسط اسکایریم اشتباهش رو فهمید و بازی رو از نو ساخت با فرمولی شبیه اسکایریم(نقشه بزرگ و جهان باز بودن کامل و گیم پلی طولانی) و بهترین نقش افرینی من رو در کنار آبلیویون و اسکایریم رقم زد(البته یکم پایینتر:d) حقش گوتی هست اما واقعا دلم نمیاد تاد هاوارد جایزه گوتی رو نبره کاش میشد مشترکا جایزه رو به هر دو بدن:d
 
امیدوارم به متال گیر سالید ندند! بعد 100 ساعت بازی کردن و نزدیک به پلات کردن یک سوال ذهنم را مشغول کرده؟! چطور این نمرات را گرفت؟! بعضی از نقدهاشم خوندم! امیدوارم ویچر 3 بهترین بازی امسال بشه و به حقش برسه

یه سر هم به ردیت بزن ببین چقدر بحثه هست درباره داستان.
این که کوجیما بیاد یه کانتنتی برا بازی ارائه بده احتمالش با توجه به شواهد موجود زیاده
به شخصه امیدوارم بدن به متال گیر. بابا محض رضای خدا این سری تا حالا گوتی نشده. انصافاً دیگه نوبت کوجیماست.
CD PROJECT هنوز وقت داره :d
راستی دقت کردید که اکثر گیمر ها ویچر را بازی بهتری میدونن ولی منتقدا متال گیر را(با توجه به جویستیک گیم اواردز)
یکم این قضیه بوداره با توجه به این همه بحث که درباره ناقص بودن بازی میشه :d
پ.ن:چه روزی میشه اون روز که کوجیما بیاد محتوای مخفی بازی را معرفی کنه.
قیافه اکثریت قریب به اتفاق بچه های فروم دیدن داره:d
 
حتی اگه MGS V محتوای مخفی هم داشته باشه باز این مورد ایراداتی مثل Mission های نه چندان جالب و تکراری، FOB های بد و پر از Micro-transaction، محیط های نه چندان جذاب و Pacing بد بازی رو درست نمیکنند.

دقیقا MGS V یکی از بارزترین مثال هاییه که نشون میده چرا نباید به اون نمره ای که توی متا نوشته میشه توجه کرد. منتقدا صرفا بخاطر اسم بازی خیلی از مسائل رو نادیده گرفتن و براش نمرات فضایی رو کردن در حالی که شک نکنید اگه این ایرادات رو یه بازی کوچیکتر یا یه IP جدید داشت همین منتقدا توی نقداشون خیلی بیشتر روی این بخشا تمرکز میکردن و میشد "نقد"های بهتری ازشون دید.

قبلا توی تاپیک بازی هم گفتم، گیم پلی و امکاناتی که بازی بهمون میده فوق العادست و از این لحاظ واقعا MGS V یکی از بهترین های تمام دورانه ولی این مشکلاتی که گفتم توی بازی وجود دارن و نمیشه به صرف فوق العاده بودن گیم پلی اونا رو نادیده گرفت یا انکارشون کرد.
 
من هم ویچر رو مستحق اول شدن میدونم ، بین بازیهای امسال تونست تمهای فراوونی رو به زیبایی به تصویر بکشه ، حس خوبو عجیبی رو در هر مکان بهت منتقل میکرد خودش کلی تنوع داشت ، اگه کسی ازم بپرسه تو متال بازیو با بلادبورنو بازیهای صرفا چالشی حال میکنی ویچر برات چطور بود ؟ میگم بهتر از اون دو تا بود ، چون هر چیزی رو که از هر بازی ای میخواستم توی ویچر یکجاو درست پیاده شده بود ، لذت بخشترین بازی امسال بدون شک ویچره .
 
نامزدها خوبن .... البته به نظرم حداقل Undertale باید جزء نامزدین بهترین سال میبود و همینطور Batman Arkham Knight ... ولی فرقی نمیکنه ...وقتی که همه میدونیم The Witcher 3 باید بشه ... از هر لحاظ..... The complete package, a true GOAT !

برسیم به WTF ترین بخش :

Developer Of The Year
Bethesda Game Studios
CD Projekt Red
From Software
Kojima Productions
Nintendo

adoz_2950324-3037430795-f1cb3.jpg.gif

اینم که ...


Most Anticipated Game



  • Horizon Zero Dawn
  • No Man’s Sky
  • Quantum Break
  • The Last Guardian
  • Uncharted 4: A Thief’s End


ji6k_output_8rspdt.gif

- - -ویرایش - - -

این رو نقل قول کردی اتفاقا یک موضوع جالب دیروز برای من رخ داد.

نشتسه بودیم در جمعی طرف گفت این بخش خیلی چرت انتخاب کردن
گفتم چرا؟
گفت چون که همشون انحصاریه، همه که کنسول ندارن و منی که PC دارم این عناوین مورد انتظارم نیست.

فقط تونستم با لبخندی ملیح از دنیا برم. :دی

3le8_c28.gif

2016 بازی های خیلی خوبی داریم ....حداقل زلدا باید تو لیست میبود ... از بین اینا هم مشخصه آنچارتد 4 موردانتظارترینه ...حالا ...معیارشون هایپ بوده ... ایشالا که فلاپ نمیشن :D
 
آخرین ویرایش:
یه سوال مهم دارم متوجه نمیشم!
بهترین بازی سال چجوری انتخاب میشه؟هر سایتی یه چیزی معرفی میکنه؟
این قضیهGOTYچیه؟
اونی که اعلام کننده ی اصلی هست کیه؟گیج شدم رفت!
 
من از همون اولین تریلر ویچر 3 تو 2013 گفتم گیم پلی بازی از بن عوض شد و خوشحالم cd p بعد از له شدن ویچر 2 توسط اسکایریم اشتباهش رو فهمید و بازی رو از نو ساخت با فرمولی شبیه اسکایریم(نقشه بزرگ و جهان باز بودن کامل و گیم پلی طولانی) و بهترین نقش افرینی من رو در کنار آبلیویون و اسکایریم رقم زد(البته یکم پایینتر:d) حقش گوتی هست اما واقعا دلم نمیاد تاد هاوارد جایزه گوتی رو نبره کاش میشد مشترکا جایزه رو به هر دو بدن:d

seriously?.gif

اِبلیویِن* اَبلیویِن* - اسکایرِم*. (ی لحظه آبلیمو دیدم :d)

قبول دارین همچین "له" هم نشد؟ :D ... سبکشون فرق داشت تا حدی و من برتریی در اسکایرم نمیبینم نسبت به ویچر 2 . "فرمول اسکایرم" ؟ ! با توجه به استفاده از پارانتز فک کنم منظورتون اینه که "نقشه بزرگ و جهان باز و گیم پلی طولانی" فرمول بازی اسکایرم هست...خب این فرمول در انحصار بثزدا نیست ..چون یه نمه حرفتون برداشت "تقلید" داره که امیدوارم منظورتون این نباشه.

جدا از اینا، ببینید CDPR از "فرمول" اسکایرم استفاده نکرده، اسکایرم یک بازی آزادی-محور است و گیم پلی Emergent ...یعنی پلیر یک آزادی مطلق داره ... شاید یکی از دلایل محبوبیت بازی های بثزدا همین باشه ...که اینم برمیگرده به سلیقه و هیچ "برتری" خاصی نداره ... و اصلا تمرکزی روی داستان ندارن ... یعنی کسی که داستان واسش مهم باشه نمیتونه لذت چندانی از بازی های بثزدا ببره ... حتی نویسندگی و روایت و این ها ...همین جدیدترین ساختشون نمونه بارز ... شما کافیه ویچر 3 رو همزمان با فال اوت 4 برید و ببینید چقدر فال اوت 4 عقبه در زمینه نویسندگی و دیالوگ ها و اینها ... خلاصه بثزدا گیم پلی Emergent ارائه میکنه ولی در زمینه داستان ضعیفه و کاملا به خود سلیقه گیمر وابستس .... بازی های بثزدا ظرفیت بحث های Objective ندارند ، دقت کنین مدافعین بثزدا فقط رو گیم پلی تمرکز میکنن و میتونن دلیل بیارن ولی وقتی پای سایر بخش ها میاد وسط دیگه بحث از Subjective بودن میرسه به Objective بودن و ...

درمقابل ، ویچر 3 یک بسته کامل هست ، از لحاظ گیم پلی اون Emergent بودن بالای بازی های بثزدا رو نداره ولی درعوض روی طراحی و لول دیزاین / داستان / نویسندگی / روایت و اینها تمرکز کرده ... از پیش نوشته شده برای پلیر ، پلیر یک مسیر خاص رو طی میکنه درعین حالی آزادی داره ولی نه در حد آزادی بازی های بثزدا ... من بشخصه این رو بیشتر میپسندم ، بازیی که به من حق انتخاب داده ، آزادیی که لازم هست رو دارم ، زیاده روی نمیکنه تو آزادی (درنتیجه سایر عناصر فدا نمیشن) ، داستان فوق العاده رو به خوبی روایت میکنه ، شخصیت های فوق العاده داره و به یاد ماندنی، نویسندگی عالی داره ....این موارد آخری که گفتم تو بازی های بثزدا دیده نمیشن یا درحد ویچر 3 نیستن ... و مورد آخر هم گرافیک بی نظیر داره ... سازنده زحمت کشیده .... پیاده کردن این گرافیک این وسعت گرافیکی زحمت میخواد ..Lazy dev نیست مثل بعضیا ... این شایسته تقدیره ... رسیدن به 30 فریم اونم با این جزئیات رو یک دستگاه 400 دلاری یک دستاورد بزرگه ...شبیه کاری که ND روی PS3 میکرد.... البته قبول دارم چند ماه اول روی PS4 افت فریم بود ولی خب یه خرده هم باید حق بدیم کنسول ضعیفه و Downgrade هم حدی داره. درکل اگه معیار "بسته کامل " باشه ، ویچر 3 مستحق این عنوان هست
بلادبرن هم ...بازی نکردم نمیتونم نظر بدم... متال هم که خیلی ازش انتقاد شده بین کاربرا ....شاید حتی لقب Overrated ترین بازی سال هم همچین غلو نباشه (بر اساس بحث هایی که دیدم میگم) .... ولی بازم اون بحث Emergent بودن میاد وسط ...چیزی که منتقدین رو خیلی جذب کرد همین بود ....شما تو متال گیر سالید 5 هر کاری میتونید بکنید ... گیم خیلی منعطف هست و پیاده کردن این گیم پلی Emergent تو این سبک انقلابیه واسه خودش و ذکاوت کوجیما رو میرسونه ... امیدوارم سازنده ها ازین درس بگیرن و فک کنم شاهد عناوین بیشتری با این نوع گیم پلیی که کوجیما معرفی کرد باشیم ....این که شما بتونید راه های خیلی زیادی برای approach کردن داشته باشید خودش مزیته.... نصف شبه لغت نمیاد تو ذهنم ... یعنی این که از راه های مختلفی یک ماموریت رو انجام بدید، این نظر منتقدین رو جذب کرد و شیفتش شدن ... البته اون Review Event کونامی هم بی تاثیر نبوده .... یک هفته رفتن اونجا زمان تنگ بوده ... خیلی از منتقدا 40 ساعت اینا زدن ....کمه برا متال ....متال تازه ایراداتش بعد از 40 ساعت بازی کردن هویدا میشن :D ... داستان هم که من ندیدم کسی تعریف کنه ، جالب اینجاست خود اونایی که 10 دادن به بازی هم اذعان داشتن به ضعیف بودن داستان ولی 10 دادن ...خب مشخصه ...

TL:DR به هر حال سال گیمینگ فوق العاده ای بوده ، امیدوارم همه لذت برده باشن و ببرن.

Emergent Gameplay


- - -ویرایش - - -

یه سوال مهم دارم متوجه نمیشم!
بهترین بازی سال چجوری انتخاب میشه؟هر سایتی یه چیزی معرفی میکنه؟
این قضیهGOTYچیه؟
اونی که اعلام کننده ی اصلی هست کیه؟گیج شدم رفت!

GotY = Game of the Year برای راحتی میگیم گوتی
آره هر سایتی یک عنوان رو انتخاب میکنه ....هر سایتی خب چند تا ادیتور داره ...رای گیری میکنن و نظر میدن و درنهایت یک بازی انتخاب میشه ....اینطور نیست که بگیم " خب گیم اسپات 10 داد ب متال پس گوتی متال هست" .... نظر همه ادیتورا مطرحه

درکل کاملا سلیقه ای هست ... این مراسم هم نسبت به سایت ها ارجح نیست ....
 
آخرین ویرایش:
کم کم Goty داره Hoty میشه از بس هایپ روش اثر داره :d
Game Of The Year
Life Is Strange
(حق خوری و هایپ تا کی؟ :d)
Bloodborne
Fallout 4
MGSV: TPP
Super Mario Maker
The Witcher 3

Developer Of The Year
Dontnod Entertainments
(حق خوری و هایپ تا کی؟ [2] :d)
Bethesda Game Studios
CD Projekt Red
From Software
Kojima Productions
Nintendo

Best Independent Game
Axiom Verge
Her Story
Ori And The Blind Forest
Rocket League
Undertale

Best Narrative
Her Story
Life is Strange
Tales From The Borderlands
The Witcher 3
Until Dawn

Best Score/Soundtrack
Life Is Strange
(حق خوری و هایپ تا کی؟ [3] :d)
Fallout 4
Halo 5
MGSV: TPP
Ori And The Blind Forest
The Witcher 3

Best Performance
Ashly Burch as Chloe Price : Life is Strange
Camilla Luddington as Lara Croft : Rise Of The Tomb Raider
Doug Cockle as Geralt :The Witcher 3
Mark Hamill as The Joker : Batman: Arkham Knight
Viva Seifert : Her Story

Games For Change
Cibele
Her Story
Life is Strange
Sunset
Undertale

Best Shooter
Call of Duty: Black Ops III
Destiny: TTK
Halo 5
Splatoon
Star Wars Battlefront

Best Action/Adventure
Assassin's Creed Syndicate
Batman: Arkham Knight
MGSV: TPP
Ori And The Blind Forest
Rise Of The Tomb Raider

Best RPG
Bloodborne
Fallout 4
Pillars of Eternity
The Witcher 3
Undertale
Best Multiplayer
Call of Duty: Black Ops III
Destiny: TTK
Halo 5
Rocket League
Splatoon

Best Art Direction
Batman: Arkham Knight
Bloodborne
MGSV: TPP
Ori And The Blind Forest
The Witcher 3
 
کم کم Goty داره Hoty میشه از بس هایپ روش اثر داره :d
Game Of The Year
Life Is Strange
(حق خوری و هایپ تا کی؟ :d)
Bloodborne
Fallout 4
MGSV: TPP
Super Mario Maker
The Witcher 3

Developer Of The Year
Dontnod Entertainments
(حق خوری و هایپ تا کی؟ [2] :d)
Bethesda Game Studios
CD Projekt Red
From Software
Kojima Productions
Nintendo

Best Independent Game
Axiom Verge
Her Story
Ori And The Blind Forest
Rocket League
Undertale

Best Narrative
Her Story
Life is Strange
Tales From The Borderlands
The Witcher 3
Until Dawn

Best Score/Soundtrack
Life Is Strange
(حق خوری و هایپ تا کی؟ [3] :d)
Fallout 4
Halo 5
MGSV: TPP
Ori And The Blind Forest
The Witcher 3

Best Performance
Ashly Burch as Chloe Price : Life is Strange
Camilla Luddington as Lara Croft : Rise Of The Tomb Raider
Doug Cockle as Geralt :The Witcher 3
Mark Hamill as The Joker : Batman: Arkham Knight
Viva Seifert : Her Story

Games For Change
Cibele
Her Story
Life is Strange
Sunset
Undertale

Best Shooter
Call of Duty: Black Ops III
Destiny: TTK
Halo 5
Splatoon
Star Wars Battlefront

Best Action/Adventure
Assassin's Creed Syndicate
Batman: Arkham Knight
MGSV: TPP
Ori And The Blind Forest
Rise Of The Tomb Raider

Best RPG
Bloodborne
Fallout 4
Pillars of Eternity
The Witcher 3
Undertale
Best Multiplayer
Call of Duty: Black Ops III
Destiny: TTK
Halo 5
Rocket League
Splatoon

Best Art Direction
Batman: Arkham Knight
Bloodborne
MGSV: TPP
Ori And The Blind Forest
The Witcher 3

غیر از Best Action/Adventure بقیش موافقم! مخصوصا اون آبی ها + اون 3تای دیگه که قبلا هم گفته بودم :دی :x
 
به جز نامردی در حق بتمن بقیه بخش ها خوبه . بین Witcher 3 و MGS V هر کدوم انتخاب بشن خوبه و خوشحال میشم
این Undertale رو هم که وای اگر نادیدش بگیرن ، شاهکار بود لامصب :d:x
 
اِبلیویِن* اَبلیویِن* - اسکایرِم*. (ی لحظه آبلیمو دیدم :d)

قبول دارین همچین "له" هم نشد؟ :D ... سبکشون فرق داشت تا حدی و من برتریی در اسکایرم نمیبینم نسبت به ویچر 2 . "فرمول اسکایرم" ؟ ! با توجه به استفاده از پارانتز فک کنم منظورتون اینه که "نقشه بزرگ و جهان باز و گیم پلی طولانی" فرمول بازی اسکایرم هست...خب این فرمول در انحصار بثزدا نیست ..چون یه نمه حرفتون برداشت "تقلید" داره که امیدوارم منظورتون این نباشه.

جدا از اینا، ببینید CDPR از "فرمول" اسکایرم استفاده نکرده، اسکایرم یک بازی آزادی-محور است و گیم پلی Emergent ...یعنی پلیر یک آزادی مطلق داره ... شاید یکی از دلایل محبوبیت بازی های بثزدا همین باشه ...که اینم برمیگرده به سلیقه و هیچ "برتری" خاصی نداره ... و اصلا تمرکزی روی داستان ندارن ... یعنی کسی که داستان واسش مهم باشه نمیتونه لذت چندانی از بازی های بثزدا ببره ... حتی نویسندگی و روایت و این ها ...همین جدیدترین ساختشون نمونه بارز ... شما کافیه ویچر 3 رو همزمان با فال اوت 4 برید و ببینید چقدر فال اوت 4 عقبه در زمینه نویسندگی و دیالوگ ها و اینها ... خلاصه بثزدا گیم پلی Emergent ارائه میکنه ولی در زمینه داستان ضعیفه و کاملا به خود سلیقه گیمر وابستس .... بازی های بثزدا ظرفیت بحث های Objective ندارند ، دقت کنین مدافعین بثزدا فقط رو گیم پلی تمرکز میکنن و میتونن دلیل بیارن ولی وقتی پای سایر بخش ها میاد وسط دیگه بحث از Subjective بودن میرسه به Objective بودن و ...

درمقابل ، ویچر 3 یک بسته کامل هست ، از لحاظ گیم پلی اون Emergent بودن بالای بازی های بثزدا رو نداره ولی درعوض روی طراحی و لول دیزاین / داستان / نویسندگی / روایت و اینها تمرکز کرده ... از پیش نوشته شده برای پلیر ، پلیر یک مسیر خاص رو طی میکنه درعین حالی آزادی داره ولی نه در حد آزادی بازی های بثزدا ... من بشخصه این رو بیشتر میپسندم ، بازیی که به من حق انتخاب داده ، آزادیی که لازم هست رو دارم ، زیاده روی نمیکنه تو آزادی (درنتیجه سایر عناصر فدا نمیشن) ، داستان فوق العاده رو به خوبی روایت میکنه ، شخصیت های فوق العاده داره و به یاد ماندنی، نویسندگی عالی داره ....این موارد آخری که گفتم تو بازی های بثزدا دیده نمیشن یا درحد ویچر 3 نیستن ... و مورد آخر هم گرافیک بی نظیر داره ... سازنده زحمت کشیده .... پیاده کردن این گرافیک این وسعت گرافیکی زحمت میخواد ..Lazy dev نیست مثل بعضیا ... این شایسته تقدیره ... رسیدن به 30 فریم اونم با این جزئیات رو یک دستگاه 400 دلاری یک دستاورد بزرگه ...شبیه کاری که ND روی PS3 میکرد.... البته قبول دارم چند ماه اول روی PS4 افت فریم بود ولی خب یه خرده هم باید حق بدیم کنسول ضعیفه و Downgrade هم حدی داره. درکل اگه معیار "بسته کامل " باشه ، ویچر 3 مستحق این عنوان هست
بلادبرن هم ...بازی نکردم نمیتونم نظر بدم... متال هم که خیلی ازش انتقاد شده بین کاربرا ....شاید حتی لقب Overrated ترین بازی سال هم همچین غلو نباشه (بر اساس بحث هایی که دیدم میگم) .... ولی بازم اون بحث Emergent بودن میاد وسط ...چیزی که منتقدین رو خیلی جذب کرد همین بود ....شما تو متال گیر سالید 5 هر کاری میتونید بکنید ... گیم خیلی منعطف هست و پیاده کردن این گیم پلی Emergent تو این سبک انقلابیه واسه خودش و ذکاوت کوجیما رو میرسونه ... امیدوارم سازنده ها ازین درس بگیرن و فک کنم شاهد عناوین بیشتری با این نوع گیم پلیی که کوجیما معرفی کرد باشیم ....این که شما بتونید راه های خیلی زیادی برای approach کردن داشته باشید خودش مزیته.... نصف شبه لغت نمیاد تو ذهنم ... یعنی این که از راه های مختلفی یک ماموریت رو انجام بدید، این نظر منتقدین رو جذب کرد و شیفتش شدن ... البته اون Review Event کونامی هم بی تاثیر نبوده .... یک هفته رفتن اونجا زمان تنگ بوده ... خیلی از منتقدا 40 ساعت اینا زدن ....کمه برا متال ....متال تازه ایراداتش بعد از 40 ساعت بازی کردن هویدا میشن :D ... داستان هم که من ندیدم کسی تعریف کنه ، جالب اینجاست خود اونایی که 10 دادن به بازی هم اذعان داشتن به ضعیف بودن داستان ولی 10 دادن ...خب مشخصه ...

هایپ ویچر 2 خیلی زیاد بود اون زمان حتی به نظر خودش میخواست صنعت rpg رو جلو ببره اما جز یه داستان فوق العاده هیچ زیبایی تو ویچر 2 ندیدم گیم پلی فوق آبکی بود فقط مبارزات یکم جذاب بود اما بازم نقص داشت(تو سه کامل شد) سیستم کرافتینگ هم به نظر من فاجعه بود من به منتقدا خیلی اهمیت نمیدم اما همه باور داشتن ویچر 2 یک rpg جهان باز کامل نبود و سعی در تقلید از دراگون ایج داشت (بازم میگم داستانش شاهکار بود برا من)
داستان سری tes کلا حماسی و افسانه ای و فانتزی هست که کسی بنام dovahkiin ظهور میکنه و اژدهایان رو نابود میکنه درحالی که پادشاه کشته شده و هر ایالت حکوت خاصی داره و دو گروه سعی به بدست اوردن حکومت دارن و ... بنظر من داستان ویچر اصلا ربطی به اسکایریم نداره و زندگی گرالت رو نشون میده و یه چیز کاملا شخصی هس خدایی تو اسکایریم میشد زندگی کرد موسیقی متن شاهکار بود(ترک دراگون بورن هنوز تو گوشم هس) گرافیکش نسبت به 2011 خوب بود خدایی تو کدوم بازی چند گروه میذاره تو هرکدوم میتونی شرکت کنی هر کدوم داستان جالبی دارن و مراحل جذاب دیگه ای یا میتونی به خوناشام و گرگینه تبدیل بشی و ... اسکایریم تو صنعت گیم ماندگار هست و هیچ وقت فراموش نمیشه
قبل از اسکایریم کدوم بازی سعی داشت با نقشه بزرگ و گیم پلی طولانی مخاطب بدست بیاره ؟آزادی تو ویچر 2 نسبت به 3 خیلی کم بود خود سازنده ها هم قبول کردن ما عاشق اسکایریم هستیم و ...
اسکایریم به نظر من مرز بازی های rpg رو شکست و چیزی بنام وسعت زیاد رو مطرح کرد که بعدا خیلی ها ازش تقلید کردن
اسکایریم حدودا 200 گوتی گرفت تو سالی که آنچارتد و زلدا و بتمن بودن اما فکرنکم ویچر 2 حتی یه گوتی هم گرفته باشه (تو vgx نامزد هم نشد)
البته ویچر 3 شاهکار واقعی بود و شاید بهترین بازی سال اما هیچ چیز برا من tes vi نمیشه
البته بازم همه چیز سلیقه هس اما منکر این نمیشه شد که ویچر 3 از سری tes در بعضی موارد تقلید کرده
 
آخرین ویرایش:
هایپ ویچر 2 خیلی زیاد بود اون زمان حتی به نظر خودش میخواست صنعت rpg رو جلو ببره اما جز یه داستان فوق العاده هیچ زیبایی تو ویچر 2 ندیدم گیم پلی فوق آبکی بود فقط مبارزات یکم جذاب بود اما بازم نقص داشت(تو سه کامل شد) سیستم کرافتینگ هم به نظر من فاجعه بود من به منتقدا خیلی اهمیت نمیدم اما همه باور داشتن ویچر 2 یک rpg جهان باز کامل نبود و سعی در تقلید از دراگون ایج داشت (بازم میگم داستانش شاهکار بود برا من)
داستان سری tes کلا حماسی و افسانه ای و فانتزی هست که کسی بنام dovahkiin ظهور میکنه و اژدهایان رو نابود میکنه درحالی که پادشاه کشته شده و هر ایالت حکوت خاصی داره و دو گروه سعی به بدست اوردن حکومت دارن و ... بنظر من داستان ویچر اصلا ربطی به اسکایریم نداره و زندگی گرالت رو نشون میده و یه چیز کاملا شخصی هس خدایی تو اسکایریم میشد زندگی کرد موسیقی متن شاهکار بود(ترک دراگون بورن هنوز تو گوشم هس) گرافیکش نسبت به 2011 خوب بود خدایی تو کدوم بازی چند گروه میذاره تو هرکدوم میتونی شرکت کنی هر کدوم داستان جالبی دارن و مراحل جذاب دیگه ای یا میتونی به خوناشام و گرگینه تبدیل بشی و ... اسکایریم تو صنعت گیم ماندگار هست و هیچ وقت فراموش نمیشه
قبل از اسکایریم کدوم بازی سعی داشت با نقشه بزرگ و گیم پلی طولانی مخاطب بدست بیاره ؟آزادی تو ویچر 2 نسبت به 3 خیلی کم بود خود سازنده ها هم قبول کردن ما عاشق اسکایریم هستیم و ...
اسکایریم به نظر من مرز بازی های rpg رو شکست و چیزی بنام وسعت زیاد رو مطرح کرد که بعدا خیلی ها ازش تقلید کردن
اسکایریم حدودا 200 گوتی گرفت تو سالی که آنچارتد و زلدا و بتمن بودن اما فکرنکم ویچر 2 حتی یه گوتی هم گرفته باشه (تو vgx نامزد هم نشد)
البته ویچر 3 شاهکار واقعی بود و شاید بهترین بازی سال اما هیچ چیز برا من tes vi نمیشه
البته بازم همه چیز سلیقه هس اما منکر این نمیشه شد که ویچر 3 از سری tes در بعضی موارد تقلید کرده

کانسپت خوبی داشت ولی میگم داستان قوی نبود ، حالا موضوعش هر چه باشی...داستان جانبی ها خوب بودن ولی اصلی نه. ویچر 2 هم مزیتای خودش رو داشت و انحصاری بودنش یه خرده باعث شد تو دید نباشه ...حالا نمیرم تو جزئیات ولی درکل هر دو یه سری برتری هایی دارن نسبت به هم دیگه که باز برمیگرده به سبک بازی پلیر.... اسکایرم نون سری های قبلیشو خورد ، چیز انقلابی نبود ... اگه Morrowmind رو بازی کرده باشید منظورمو درک میکنید .... از لحاظ وسعت هم همینطور.

dtgjq6cskp3kjsz4rgob.jpg


اسکایرم حالا کوه و اینا هم زیاد داشت که رو تایم تاثیر میزاره. به هر حال نمیخوام Thread منحرف شه و این بود نظر من و خوشحالم که شما از هر دو بازی لذت بردین.

موفق باشید.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or