The Evil Within

با درود
من دیدم حیفه واقعاً یکی از شاهکارهایی که در آینده داره میاد تاپیک نداشته باشه ، پس با کپی برداری از 2 مطلب بخش اخبار تاپیکش رو زدم....

THE EVIL WITHIN

Developer : Tango Gameworks a division of ZeniMax Asia K.K
Director : Shinji Mikami
Publisher : Bethesda Softworks
Release Date : October 14, 2014

این بازی در سال 2014 و برای PC , XBOX 360 , PS3 , Xbox one & PS4 میاد
The Evil Within is in development for PC, PS3, Xbox 360 and next generation consoles and is slated for release in 2014.
The Evil Within announcement screenshots arrive | VG247
theevil.jpg



بعد از مدت‌ها انتظار بلاخره بازی جدید آقای شینجی میکامی، مرد افسانه‌ای دنیای گیم، و خالق سری بازی Resident EVil با نام The Evil Within منتشر شد. در همان پخش اولین تریلر اطلاعات کوتاهی پیرامون آمدن بازی در سال 2014 و پلتفرم‌ها آن در رسانه‌ها ذکر شد. در همین راستا نیز اطلاعات نسبتا کامل تری بدست‌مان رسید که به صمع و نظر شما خواهیم رساند.

در جدیدتری خبری که آمد بازی با موتور گرافیکی قدرتمند شرکت id software یعنی id Tech 5 در حال ساخت می‌باشد. بی‌شک ارائه و بکار گیری این موتور قوی در بازی که سبکی ترسناک را دارد می‌تواند بسیار حائز اهمیت باشد. در دیگر سو نیز سازنده بازی استودیو Tango Gameworks می‌باش. این استودیو ژاپنی که در سال 2010 توسط خود اقای میکامی تاسیس شد؛ قرار است اولین پروژه مهم خود را در سال 2014 با نام The Evil Within روانه بازار نماید.

در مورد داستان بازی، شخصیت اصلی آن کارگاهیست با نام Sebastian. وی در یک روز عادی به همراه همکارش وقتی داست یک جنایت سریالی را دنبال می‌کرد توسط یک نیروی ترسناک و مرموز مورد حمله قرار می‌گیرد؛ سباستین که شاهد کشته شدن تک، تک همکارانش توسط این نیروی عجیب و مررموز است، مورد حمله قرار می‌گیرد و هوشیاری خود را از دست می‌دهد. وی مدتی بعد در یک مکان به هوش می‌آید و می‌بیند دور و اطرافش پر از موجودات عجیب و غریب است، لذا برای فهمیدن این که چه اتفاقی افتاده است شروع به تجسس می‌کند.

طبق اخبار اقای میکامی در بازی خود از المان‌های survival horror به نحو بسیار سختی قرار است بهره گیرد؛ محدویت‌هایی پیرامون تیر، تفنگ و منابع انرژی در بازی به کار رفته اند تا ترس و وحشت و استرس را هر چه بیشتر به بیننده القا نماید. میکامی در این بازی به شما قول یک بازی با اتمسفر بسیار ترسناک، و عنوانی که می‌تواند مخاطب را بترساند را می‌دهد.

در بازی دشمنان شما دارای هوش بالایی هستند و زمانی که در ترس خود فرو رفته‌اید و به دنبال را چاره هستید، آن‌ها برای شما در حال تدارک حیله‌ و تله هستند. این تله ها می‌تواند به صورت دام بری شما باشد که بسیار مرگبار نیز هستند. شاید یکی از نقاط قوتی که سال ها در سبک های این چنینی ندید‌ایم، بودن معماهایی باشد که ساعت ها و حتی روزها وقت شما را بگیرد، میکامی نیر در این مورد اعلام کرده است در بازی شما با پازل‌ها، و معماهای بسیاری سخت و گوناگونی مواجه خواهید شد.

نکته مهم: در بازی طبق خبر اگر شما در تله ای بیفتید و در آن بمیرید، جسد مرده شما بعد از ادامه آن مرحله دشمن شما خواهد بود!

در آخر نیز سازندگان عنوان می‌کنند بازی The Evil Within دارای یک سناریو بسیار هیجان‌انگیز می‌باشد و هر کارکتر دارای شخصیت خواصی است که باعث با کیفت تر شدن این بازی شده است. دنیای بازی انچنان تاثیر گذار است که شما کاملا تنش و اضطراب را در بازی مشاهده خواهید کرد.
37903263874037134400.jpg




IGN امروز اولین پیش نمایش The Evil Within به همراه مصاحبه ای با سازندگان بازی را منتشر کرده که خلاصه ی آن به شرح زیر است:

از مصاحبه
*******
کلی:​


  • [*=right]میکامی عاشق سبک Surviaval-horror هست. اما در این سال های اخیر به نظر میرسه این سبک از هسته ی خودش فاصله گرفته و به چیز دیگری تبدیل شده. میکامی در صدد بازگرداندن آن می باشد.
    [*=right]میکامی در نظر داره ترکیب تماع عیاری از وحشت و اکشن رو به ارمغان بیاره. وی فکر میکنه بالانس بین این دو تا بسیار مهمه و دو نیمه ی سبک Surviaval-horro رو تشکیل میدهند. میکامی این سبک را اینجوری توصیف میکنه که در آن بازی هم باید ترسناک باشه (با یه سری موجودات کاملا عجیب و مخوف) و در عین حال به بازیکن امکان حمله ور شدن عمیق به سوی این موجودات ترسناک رو بده.
    [*=right]وی میخواد وقتی بازیکنان بازی رو بردارند، این حس کاملا درشون به وجود بیاد که بگند، "من سال هاست که همچین بازی به این اندازه ترسناک و وحشت آور، بازی نکرده بودم".
    [*=right]میکامی در نظر داره که یک ترس روانشناسانه رو ارائه بده و بازیکنان رو مجبور به انجام کارهایی کنه که برایشان ناخوشایند باشه. (از دید روان شناسانه)

داستان:​


  • [*=right]سه کاراگاه به محل جنایت که یک تیمارستان است، اعزام میشوند، جایی که به نظر میرسه کشتار مخوفی صورت گرفته است. پلیس زودتر به محل اعزام شده است و زمانی که این سه با تاخیر به آن جا می رسند، هیچ کدام از پلیس ها به جز اتوموبیل های خالیشان را در محل نمیببیند. در داخل تیمارستان یک سری جسد وجود داره.
    [*=right]با ضربه ای که به سر شخصیت بازی در ادامه داستان وارد می شود، وی از هوش می رود و در محل دیگری به هوش می آید. و خوب داستان بازی اینجوری شروع می شود که "من کدوم گوری هستم، اینجا چه خبره؟ این قتل ها برای چیه؟".
    [*=right]میکامی میخواد داستان بازی تمرکز کمتری بر روی پیچش های داستانی (twist) و تغییرات ناگهانی داشته و بیشتر سعی داره روی جنبه ی مرموز بودن و رمز آلود بودن داستان تمرکز کنه.


گیم پلی:​


  • [*=right]میکامی از سلاح هایی که در بازی می توانید استفاده کنید به "اسلحه های گرم مانند پیستول و شاتگان و اسلحه های سرد مثل چاقو و تبر" اشاره داشت. مورد دیگری که میتوانید به عنوان سلاح و کشتن دشمن استفاده کنید، استفاده و گذاشتن تله می باشد.
    [*=right]میکامی اصلا دوست نداره که شخصیت بازی قدرت های فراانسانی داشته باشه و یا این بتونه از اسلحه های سنگین مثل مچین گان استفاده کنه.
    [*=right]تیم بازی به شدت در حال کار بر روی یک مکانیزم "احساسی" در گیم پلی هستند. طوری که تیم بازی میخواد بازیکنان در هنگام رویارویی با دشمنان اون حس وحشت و ترسی که آن ها در نظر دارند را به آدم القا کنه.
    [*=right]میکامی در نظر داره لوکیشن ها، سناریوها و موقعیت های مختلف و متفاوت از همی بسازه که اوضاع دائما برای بازیکنن در حال تغییر باشند.

انجین:


  • [*=right]همون طور که می دانید بازی از انجین ID-Tech 5 استفاده میکنه که هم مناسب بازی های شوتر اول شخص و هم سوم شخص می باشد. اما تیم بازی تغییرات زیادی در انجین بازی صورت داده تا اون استایل گرافیکی و هنری که در یک بازی horror میخواهند را بتوانند بدست بیارند.


شخصیت ها و دشمنان:​


  • [*=right]یک سری زامبی های مرسوم در بازی حضور دارند.
    [*=right]بعضی دیگر از دشمنان شما بسیار عجیب و غریب هستند و با نگاه کردن به آن ها برای تشخیص این موضوع که چجوری میخوان به سمت شما بیایند و یا چجوری میخواند به شما ضربه وارد کنند، سخت است. این باعث میشه حس اضطراب و همچین حس مردد بودن در شما به وجود بیاد.
    [*=right]شخصیت ها و موجوداتی که از لحاظ ظاهری عجیب و غیر عادی هستند که حس کنجکاوی شما بر می انگیزند.



از پیش نمایش IGN:


  • [*=right]شخصیت اصلی بازی، سباستین به همراه دو کاراگاه خود وارد تیمارستان میشوند. دو همکار وی که یکی آن ها جوزف نام داره و دیگری که یک زن می باشد و بقیه به اسم "بچه" ا[احتمالا به خاطر سن پایین و تازه کار بودن] صدایش میکنند.
    [*=right]جسد های زیادی در گوشه و کنار بیمارستان وجود داره. سباستین در یکی از نمایشگرهای مربوط به دوربین های مراقبتی، شخص ناشناسی را می بینید که در حال کشتن یک پلیس می باشد. که در ادامه داستان همان شخص ناگهان از گوشه به سباستین ضربه ی محکمی وارد میکند که باعث می شود وی از هوش برود.
    [*=right]قسمت های داخلی بدن انسان و همچنین خون زیادی در جای جای محیط تیمارستان دیده میشوند.
    [*=right]سباستین سپس در مکان دیگری و به صورت کله پا آویزان از یک قلاب به هوش میاد. چندین جنازه ی دیگر به مانند سباستین آویزان هستند. یک فرد روانی با چاقوی قصابی و کاملا خونی در آن جا حضور دارد که سپس یکی از جنازه های آویزان شده رو به پایین می آورد و بعد از گذاشتن جسد بر روی میز، شروع به سلاخی کردن آن میکند.
    [*=right]انمیشین ها و سرعت حرکت شخصیت بازی بر حسب این که آیا دشمن در مقابل شما وجود داره یا نه تغییر میکند.
    [*=right]سباستین هشدار مرد قصاب رو بر می انگیزه. وی (قصاب) اسلحه ی معروف میکامی، یعنی یک اره برقی، را در دست میگیره و به شخصیت ما حمله ور میشود. در این جا شاهد یک سکانس تغییب و گریز هستیم که سباسیتن به سختی میتواند از محلکه بگریزد.
    [*=right]در صورتی که مرد قصاب شما را گم کند. بی جهت با اره برقی خود به این طرف و آن طرف ضربه می زند. در صورت این که دوباره شناسایی شوید، وی بدون معطلی به شما حمله ور میشود. شما همچین می توانید با پرت کردن آجر حواس وی را پرت کنید.
    [*=right]سباستین بالاخره میتواند توسط یک آسانسور از محلکه میگریزد. وی ناامیدانه از تیمارستان پا به فرار میگذارد. بیرون از تیمارستان اتومیبل های پلیس که در آتش دارند میسوزند را مشاهده میکند و سپس آن جا ترک میکند. پیش در آمد و بخش ابتدایی بازی در این جا به پایان می رسد.
    [*=right]بخش دوم دمو در ادامه ی بازی و در یک محیط تاریک و باز اتفاق می افتد که در انتهای آن به یک کلبه ی متروکه ختم می شود. سباستین سپس وارد کلبه می شود و با یک سری زامبی های "مرسوم و معمول در بازی ها" رو به رو میشود.
    [*=right]این زامبی ها به نظر میرسه آثار شکنجه و عذاب در ظاهرشون دیده میشه.
    [*=right]در حالی که سباسیتن در حال تیراندازی به زامبی ها برای نجات خود می باشد، ناگهان صحنه و محیط بازی در حین مبارزه تغییر میکند و شاهد یک سکانس با درخشش زیاد بر روی تصویر و همچنین به نظر میرسد سباستین در حال خونریزی است دیده می شود. سپس وی خود را در تیمارستان دوباره پیدا میکند.
    [*=right]دمو در انتها با بیرون آمدن یک موجود جن مانند و دارای چندین پا از یک استخر خون و حمله ور شدن سریع آن به سمت شما به پایان می یابد.


56806186217435437684.jpg


پیش نمایش وبسایت PCGames.de:



  • [*=right]تیم بازی برای افرایش حس سینماتیک، مقدار HUD را به شدت کاهش داده است. به گفته ی PCGames تقریبا هیچ گونه رابط کاربری ای در صفحه وجود ندارد. (IGN تنها به تولبار جان اشاره کرده است.)
    [*=right]منوی حلقه مانند برای اسلحه ها inventory
    [*=right]انتخاب سریع آیتم ها بوسیله ی دی پد
    [*=right]وجود بسته های سلامتی جان
    [*=right]درست به مانند RE4 شما در ابتدای بازی با یک مرد اره برقی بدست و تعداد زیادی زامبی رو به رو خواهید شد. اما با این تفاوت که در اینجا می توانید از تله و یک سری آپشن های دیگه استفاده کنید که باعث تفاوت در رویکرد مبارزه ها شده است.
    [*=right]با یک تله گذاری درست می توانید چندین هدف رو با هم نابود کنید.
    [*=right]موسیقی زیادی در دمو وجود نداشت که این موضوع حتی باعث شده بازی وحشتناک تر جلوه کنه.


کانسپت آرت ها و تصویر In-Engine (تصویر سوم) از ویدیو:




ویدیوی مصاحبه با سازنده ها:
Making The Evil Within: Survival Horror Returns - YouTube

پیش نمایش IGN:
The Evil Within First Look - IGN

با تشکر از kolange_edalat & behrooz که من فقط اطلاعاتشون رو کپی کردم برداشتم آوردم :biggrin1:

تریلر جدید 28 می 2013

تصاویر The Evil Within
 
آخرین ویرایش:
گیم پلی رو دیدم ! زیاد چنگی به دل نمیزد . به نظرم ترس نداره :دی سبکش هم انگار تکراری هست ! :دی البته الان زوده و بر اساس ویدیوی 11دقیقه ای نمیشه درباره ی بازی قضاوت کرد .
 
بازی های سودا 51 گرافیک سل شید داره. ولی این بازی گرافیک واقع گرایانه داره.اصلا فضا و محیط ها تو این بازی تا حدی واقع گرایانه هست. اصلا دشمناش و روند بازیش به نظر متفاوت هست.
Shadows Of Damned همچین مثل همه بازیهای SUDA 51 نبود از نظر gameplay و گرافیک . خوده Shinji هم توس ساختش بوده و تهیه کنندش هم بوده فکر کنم .
من اصلا به گرافیک و استایلش کاری ندارم . SOD هم یه کلونه جالب از RE4 هست. به نظرم این هم بین SOD و RE4 و DS هست D:
حالا تا بیاد ببینیم چی بشه
کاشکی یه کالکتوری چیزی با art book مجسمه اون کله جعبه ای بدن D:
 
این همه گفتید گرافیک در حد بازی های ps2 هست و خیلی پایینه ولی به این نکته اشاره نکردید که شاید این تریلر اخری یه جوری تبلیغاتی باشه تا همه فکر ها معطوف به گرافیک پایین بشه و بعد با یک نمایش خیره کننده در گرافیک نظر هارو 180 درجه معکوس کنه.
 
این همه گفتید گرافیک در حد بازی های ps2 هست و خیلی پایینه ولی به این نکته اشاره نکردید که شاید این تریلر اخری یه جوری تبلیغاتی باشه تا همه فکر ها معطوف به گرافیک پایین بشه و بعد با یک نمایش خیره کننده در گرافیک نظر هارو 180 درجه معکوس کنه.
درود بر تو. شاید از قصد باشه. میخواد ببینه عکس العمل ها راجع به بازی چیه!!!! به نظر من فلسفه تریلر مشخص شدن نقاط ضعف بازی هست
 
  • Like
Reactions: ALBERT W3SKER
به نظر من میکامی بخش های اکشن بازی را به حداقل میرسونه. چون واقعا با وجود عناوینی چون رزیدنت اویل6 و شکست و بازخورد منفی ، این بازی 100 در صد دلهره ی بقا هست.
این امضا من را اگه بهش دقت کرده باشد متوجه این موضوع میشید. در هر صورت من که خیلی به این بازی دلبسته شدم:((
 
  • Like
Reactions: ALBERT W3SKER
به نظر من میکامی بخش های اکشن بازی را به حداقل میرسونه. چون واقعا با وجود عناوینی چون رزیدنت اویل6 و شکست و بازخورد منفی ، این بازی 100 در صد دلهره ی بقا هست.
این امضا من را اگه بهش دقت کرده باشد متوجه این موضوع میشید. در هر صورت من که خیلی به این بازی دلبسته شدم:((
احتمالا هم همین کار رو باید بکنه . شاید برای تنوع بخواد یه تعداد بخش اکشن و زد و خورد دار بزاره مثل اینی که الان توی PAX دمو نشون دادن که البته اینم باز من میگم برای چی اخه ؟ یعنی لازم هست ... نیست ! مگه خوده بازی مشکلی داره که احیانا به همچین حالت تنوعی نیاز داره .
یک مسعله دیگم هست. توی این نسل پیش بعد از عرضه بازیهای مثل Penumbra اینا مقداری صنعت Horror دو بخشی شد ....

یه طرف کلا بازیهای Horror شدن مثل امثاله Outlast و Amnesia و عناوینی مثله SOMA و DayLight و Alien ISolation . یه طرف هم شدن بازیهایی مثل Dead Space و مشابه این طور بازیا .

اینا رو هر کاری کنم وقتی اسلحه و اینا توی بازی باشه دیگه اون حسه خیلی وحشتناک رو به نظرم نمیده ... حداقل به من یکی که نمیده D:
اما خب از اونجایی که Mikami گفته واقعا روی این بازی فکوس داره به نظرم دو حالت داره D: یا الان این بازی یه حالت Identity Crisis بین این دوتا سبک بازی رو داره یا کلا یه بازی Old School مانند هست . چون چیزی که من میبینم بازم بیشتر به من حسه بازیهایی مثل Dead Space و RE4 رو میده منتها چون از نظر طراحی و اتمسفر خیلی سنگینتر به نظر میرسه مثل امثال Silent Hill پس به نظرم کلا بازیه خیلی راضی کننده ای برای طرفدارن Horror باید بشه D: حالا ببینیم چی میشه D:
 
احتمالا هم همین کار رو باید بکنه . شاید برای تنوع بخواد یه تعداد بخش اکشن و زد و خورد دار بزاره مثل اینی که الان توی PAX دمو نشون دادن که البته اینم باز من میگم برای چی اخه ؟ یعنی لازم هست ... نیست ! مگه خوده بازی مشکلی داره که احیانا به همچین حالت تنوعی نیاز داره .
یک مسعله دیگم هست. توی این نسل پیش بعد از عرضه بازیهای مثل Penumbra اینا مقداری صنعت Horror دو بخشی شد ....

یه طرف کلا بازیهای Horror شدن مثل امثاله Outlast و Amnesia و عناوینی مثله SOMA و DayLight و Alien ISolation . یه طرف هم شدن بازیهایی مثل Dead Space و مشابه این طور بازیا .

اینا رو هر کاری کنم وقتی اسلحه و اینا توی بازی باشه دیگه اون حسه خیلی وحشتناک رو به نظرم نمیده ... حداقل به من یکی که نمیده D:
اما خب از اونجایی که Mikami گفته واقعا روی این بازی فکوس داره به نظرم دو حالت داره D: یا الان این بازی یه حالت Identity Crisis بین این دوتا سبک بازی رو داره یا کلا یه بازی Old School مانند هست . چون چیزی که من میبینم بازم بیشتر به من حسه بازیهایی مثل Dead Space و RE4 رو میده منتها چون از نظر طراحی و اتمسفر خیلی سنگینتر به نظر میرسه مثل امثال Silent Hill پس به نظرم کلا بازیه خیلی راضی کننده ای برای طرفدارن Horror باید بشه D: حالا ببینیم چی میشه D:
بله. اگه قرار باشه مثل رزیدنت اویل 4 باشه اصلا چرا ساخت؟ چون تو این چند سال بازی مثل ان داشتیم حالا با کیفیت کمتر. به نظر من بازی باید سخت و سنگین و پر از معما و... باشه. در غیر این صورت تکرار مکررات میشود.
 
  • Like
Reactions: ALBERT W3SKER
نمیشه به گرافیک بازی ایراد گرفت.
برید خدارو شکر کنید که بعد از چند سال یه بازی ترسناک تو این سبک:dداره میاد
گرافیک یک از اخرین مولفه هایی هست که بش اهمیت میدم. منتهی دلیلی بر پایین بودنش وجود نداره
 
  • Like
Reactions: ALBERT W3SKER
گرافیک یک از اخرین مولفه هایی هست که بش اهمیت میدم. منتهی دلیلی بر پایین بودنش وجود نداره

اخه بعضی از دوستان این تریلر اخری که رو 360 بود رو دیده بودن کلی هم ایراد گرفتن.اخه یه بازی که 6 ماه دیگه میاد رو از رو تریلر نظر میدن.
به نظر خودم که گرافیکش خوب بود.البته تو این بازی اتمسفر و محیط بازی حرف اول رو میزنه
 


این دو تا هم فقط بلدن بکوبنا ترول کنن گیم را میگه من از موضوع داستان سر در نیاوردم، بگو نه پس میخواستی تو این demo همه داستانه بازی را بفهمی که اینم لو بدین،انقد بدم میاد از این Greg:))

اما تنها چیزی که بش اعتراف کردن این بود که رزیدنت باز ها سبک کلاسیک لذت خواهند برد از گیم , گرافیک هم تا اومدن بازی روبه را میشه اینا که ظاهرا از گرافیک بازی نمی نالیدن :d
 


این دو تا هم فقط بلدن بکوبنا ترول کنن گیم را میگه من از موضوع داستان سر در نیاوردم، بگو نه پس میخواستی تو این demo همه داستانه بازی را بفهمی که اینم لو بدین،انقد بدم میاد از این Greg:))

اما تنها چیزی که بش اعتراف کردن این بود که رزیدنت باز ها سبک کلاسیک لذت خواهند برد از گیم , گرافیک هم تا اومدن بازی روبه را میشه اینا که ظاهرا از گرافیک بازی نمی نالیدن :d
خوبه که تاکید کرد به درد کلاسیک بازها میخوره ما همینو میخواهیم.
 
  • Like
Reactions: ALBERT W3SKER
عکس ها کیفیتش بالاست. اقا گرافیک بالاست. تموم شد. متا 94:x

دوستان یک ویدیو گرفتم از یوتیوب راجع به تحلیل دمو اویل ویتین
داستانش بی نظیره. یعنی واقعا مرموز کار شده. ان شا الله شنبه براتون میگذارم. مثلا ان قسمت هست که سباستین دکتر را صدا میزنه بعد یک دفعه برمیگرده نگاه میکنه، به نظر همان دکتر کنار دستشم ایستاده!وای تو کفم.:-o
یا ان باس بازی که پایان دمو گلوش را میگیره اشاره میکنه قدرت هایی شبیه به البرت وسکر داره:bighug:
 
Last edited by a moderator:
  • Like
Reactions: ALBERT W3SKER

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or