The Evil Within

با درود
من دیدم حیفه واقعاً یکی از شاهکارهایی که در آینده داره میاد تاپیک نداشته باشه ، پس با کپی برداری از 2 مطلب بخش اخبار تاپیکش رو زدم....

THE EVIL WITHIN

Developer : Tango Gameworks a division of ZeniMax Asia K.K
Director : Shinji Mikami
Publisher : Bethesda Softworks
Release Date : October 14, 2014

این بازی در سال 2014 و برای PC , XBOX 360 , PS3 , Xbox one & PS4 میاد
The Evil Within is in development for PC, PS3, Xbox 360 and next generation consoles and is slated for release in 2014.
The Evil Within announcement screenshots arrive | VG247
theevil.jpg



بعد از مدت‌ها انتظار بلاخره بازی جدید آقای شینجی میکامی، مرد افسانه‌ای دنیای گیم، و خالق سری بازی Resident EVil با نام The Evil Within منتشر شد. در همان پخش اولین تریلر اطلاعات کوتاهی پیرامون آمدن بازی در سال 2014 و پلتفرم‌ها آن در رسانه‌ها ذکر شد. در همین راستا نیز اطلاعات نسبتا کامل تری بدست‌مان رسید که به صمع و نظر شما خواهیم رساند.

در جدیدتری خبری که آمد بازی با موتور گرافیکی قدرتمند شرکت id software یعنی id Tech 5 در حال ساخت می‌باشد. بی‌شک ارائه و بکار گیری این موتور قوی در بازی که سبکی ترسناک را دارد می‌تواند بسیار حائز اهمیت باشد. در دیگر سو نیز سازنده بازی استودیو Tango Gameworks می‌باش. این استودیو ژاپنی که در سال 2010 توسط خود اقای میکامی تاسیس شد؛ قرار است اولین پروژه مهم خود را در سال 2014 با نام The Evil Within روانه بازار نماید.

در مورد داستان بازی، شخصیت اصلی آن کارگاهیست با نام Sebastian. وی در یک روز عادی به همراه همکارش وقتی داست یک جنایت سریالی را دنبال می‌کرد توسط یک نیروی ترسناک و مرموز مورد حمله قرار می‌گیرد؛ سباستین که شاهد کشته شدن تک، تک همکارانش توسط این نیروی عجیب و مررموز است، مورد حمله قرار می‌گیرد و هوشیاری خود را از دست می‌دهد. وی مدتی بعد در یک مکان به هوش می‌آید و می‌بیند دور و اطرافش پر از موجودات عجیب و غریب است، لذا برای فهمیدن این که چه اتفاقی افتاده است شروع به تجسس می‌کند.

طبق اخبار اقای میکامی در بازی خود از المان‌های survival horror به نحو بسیار سختی قرار است بهره گیرد؛ محدویت‌هایی پیرامون تیر، تفنگ و منابع انرژی در بازی به کار رفته اند تا ترس و وحشت و استرس را هر چه بیشتر به بیننده القا نماید. میکامی در این بازی به شما قول یک بازی با اتمسفر بسیار ترسناک، و عنوانی که می‌تواند مخاطب را بترساند را می‌دهد.

در بازی دشمنان شما دارای هوش بالایی هستند و زمانی که در ترس خود فرو رفته‌اید و به دنبال را چاره هستید، آن‌ها برای شما در حال تدارک حیله‌ و تله هستند. این تله ها می‌تواند به صورت دام بری شما باشد که بسیار مرگبار نیز هستند. شاید یکی از نقاط قوتی که سال ها در سبک های این چنینی ندید‌ایم، بودن معماهایی باشد که ساعت ها و حتی روزها وقت شما را بگیرد، میکامی نیر در این مورد اعلام کرده است در بازی شما با پازل‌ها، و معماهای بسیاری سخت و گوناگونی مواجه خواهید شد.

نکته مهم: در بازی طبق خبر اگر شما در تله ای بیفتید و در آن بمیرید، جسد مرده شما بعد از ادامه آن مرحله دشمن شما خواهد بود!

در آخر نیز سازندگان عنوان می‌کنند بازی The Evil Within دارای یک سناریو بسیار هیجان‌انگیز می‌باشد و هر کارکتر دارای شخصیت خواصی است که باعث با کیفت تر شدن این بازی شده است. دنیای بازی انچنان تاثیر گذار است که شما کاملا تنش و اضطراب را در بازی مشاهده خواهید کرد.
37903263874037134400.jpg




IGN امروز اولین پیش نمایش The Evil Within به همراه مصاحبه ای با سازندگان بازی را منتشر کرده که خلاصه ی آن به شرح زیر است:

از مصاحبه
*******
کلی:​


  • [*=right]میکامی عاشق سبک Surviaval-horror هست. اما در این سال های اخیر به نظر میرسه این سبک از هسته ی خودش فاصله گرفته و به چیز دیگری تبدیل شده. میکامی در صدد بازگرداندن آن می باشد.
    [*=right]میکامی در نظر داره ترکیب تماع عیاری از وحشت و اکشن رو به ارمغان بیاره. وی فکر میکنه بالانس بین این دو تا بسیار مهمه و دو نیمه ی سبک Surviaval-horro رو تشکیل میدهند. میکامی این سبک را اینجوری توصیف میکنه که در آن بازی هم باید ترسناک باشه (با یه سری موجودات کاملا عجیب و مخوف) و در عین حال به بازیکن امکان حمله ور شدن عمیق به سوی این موجودات ترسناک رو بده.
    [*=right]وی میخواد وقتی بازیکنان بازی رو بردارند، این حس کاملا درشون به وجود بیاد که بگند، "من سال هاست که همچین بازی به این اندازه ترسناک و وحشت آور، بازی نکرده بودم".
    [*=right]میکامی در نظر داره که یک ترس روانشناسانه رو ارائه بده و بازیکنان رو مجبور به انجام کارهایی کنه که برایشان ناخوشایند باشه. (از دید روان شناسانه)

داستان:​


  • [*=right]سه کاراگاه به محل جنایت که یک تیمارستان است، اعزام میشوند، جایی که به نظر میرسه کشتار مخوفی صورت گرفته است. پلیس زودتر به محل اعزام شده است و زمانی که این سه با تاخیر به آن جا می رسند، هیچ کدام از پلیس ها به جز اتوموبیل های خالیشان را در محل نمیببیند. در داخل تیمارستان یک سری جسد وجود داره.
    [*=right]با ضربه ای که به سر شخصیت بازی در ادامه داستان وارد می شود، وی از هوش می رود و در محل دیگری به هوش می آید. و خوب داستان بازی اینجوری شروع می شود که "من کدوم گوری هستم، اینجا چه خبره؟ این قتل ها برای چیه؟".
    [*=right]میکامی میخواد داستان بازی تمرکز کمتری بر روی پیچش های داستانی (twist) و تغییرات ناگهانی داشته و بیشتر سعی داره روی جنبه ی مرموز بودن و رمز آلود بودن داستان تمرکز کنه.


گیم پلی:​


  • [*=right]میکامی از سلاح هایی که در بازی می توانید استفاده کنید به "اسلحه های گرم مانند پیستول و شاتگان و اسلحه های سرد مثل چاقو و تبر" اشاره داشت. مورد دیگری که میتوانید به عنوان سلاح و کشتن دشمن استفاده کنید، استفاده و گذاشتن تله می باشد.
    [*=right]میکامی اصلا دوست نداره که شخصیت بازی قدرت های فراانسانی داشته باشه و یا این بتونه از اسلحه های سنگین مثل مچین گان استفاده کنه.
    [*=right]تیم بازی به شدت در حال کار بر روی یک مکانیزم "احساسی" در گیم پلی هستند. طوری که تیم بازی میخواد بازیکنان در هنگام رویارویی با دشمنان اون حس وحشت و ترسی که آن ها در نظر دارند را به آدم القا کنه.
    [*=right]میکامی در نظر داره لوکیشن ها، سناریوها و موقعیت های مختلف و متفاوت از همی بسازه که اوضاع دائما برای بازیکنن در حال تغییر باشند.

انجین:


  • [*=right]همون طور که می دانید بازی از انجین ID-Tech 5 استفاده میکنه که هم مناسب بازی های شوتر اول شخص و هم سوم شخص می باشد. اما تیم بازی تغییرات زیادی در انجین بازی صورت داده تا اون استایل گرافیکی و هنری که در یک بازی horror میخواهند را بتوانند بدست بیارند.


شخصیت ها و دشمنان:​


  • [*=right]یک سری زامبی های مرسوم در بازی حضور دارند.
    [*=right]بعضی دیگر از دشمنان شما بسیار عجیب و غریب هستند و با نگاه کردن به آن ها برای تشخیص این موضوع که چجوری میخوان به سمت شما بیایند و یا چجوری میخواند به شما ضربه وارد کنند، سخت است. این باعث میشه حس اضطراب و همچین حس مردد بودن در شما به وجود بیاد.
    [*=right]شخصیت ها و موجوداتی که از لحاظ ظاهری عجیب و غیر عادی هستند که حس کنجکاوی شما بر می انگیزند.



از پیش نمایش IGN:


  • [*=right]شخصیت اصلی بازی، سباستین به همراه دو کاراگاه خود وارد تیمارستان میشوند. دو همکار وی که یکی آن ها جوزف نام داره و دیگری که یک زن می باشد و بقیه به اسم "بچه" ا[احتمالا به خاطر سن پایین و تازه کار بودن] صدایش میکنند.
    [*=right]جسد های زیادی در گوشه و کنار بیمارستان وجود داره. سباستین در یکی از نمایشگرهای مربوط به دوربین های مراقبتی، شخص ناشناسی را می بینید که در حال کشتن یک پلیس می باشد. که در ادامه داستان همان شخص ناگهان از گوشه به سباستین ضربه ی محکمی وارد میکند که باعث می شود وی از هوش برود.
    [*=right]قسمت های داخلی بدن انسان و همچنین خون زیادی در جای جای محیط تیمارستان دیده میشوند.
    [*=right]سباستین سپس در مکان دیگری و به صورت کله پا آویزان از یک قلاب به هوش میاد. چندین جنازه ی دیگر به مانند سباستین آویزان هستند. یک فرد روانی با چاقوی قصابی و کاملا خونی در آن جا حضور دارد که سپس یکی از جنازه های آویزان شده رو به پایین می آورد و بعد از گذاشتن جسد بر روی میز، شروع به سلاخی کردن آن میکند.
    [*=right]انمیشین ها و سرعت حرکت شخصیت بازی بر حسب این که آیا دشمن در مقابل شما وجود داره یا نه تغییر میکند.
    [*=right]سباستین هشدار مرد قصاب رو بر می انگیزه. وی (قصاب) اسلحه ی معروف میکامی، یعنی یک اره برقی، را در دست میگیره و به شخصیت ما حمله ور میشود. در این جا شاهد یک سکانس تغییب و گریز هستیم که سباسیتن به سختی میتواند از محلکه بگریزد.
    [*=right]در صورتی که مرد قصاب شما را گم کند. بی جهت با اره برقی خود به این طرف و آن طرف ضربه می زند. در صورت این که دوباره شناسایی شوید، وی بدون معطلی به شما حمله ور میشود. شما همچین می توانید با پرت کردن آجر حواس وی را پرت کنید.
    [*=right]سباستین بالاخره میتواند توسط یک آسانسور از محلکه میگریزد. وی ناامیدانه از تیمارستان پا به فرار میگذارد. بیرون از تیمارستان اتومیبل های پلیس که در آتش دارند میسوزند را مشاهده میکند و سپس آن جا ترک میکند. پیش در آمد و بخش ابتدایی بازی در این جا به پایان می رسد.
    [*=right]بخش دوم دمو در ادامه ی بازی و در یک محیط تاریک و باز اتفاق می افتد که در انتهای آن به یک کلبه ی متروکه ختم می شود. سباستین سپس وارد کلبه می شود و با یک سری زامبی های "مرسوم و معمول در بازی ها" رو به رو میشود.
    [*=right]این زامبی ها به نظر میرسه آثار شکنجه و عذاب در ظاهرشون دیده میشه.
    [*=right]در حالی که سباسیتن در حال تیراندازی به زامبی ها برای نجات خود می باشد، ناگهان صحنه و محیط بازی در حین مبارزه تغییر میکند و شاهد یک سکانس با درخشش زیاد بر روی تصویر و همچنین به نظر میرسد سباستین در حال خونریزی است دیده می شود. سپس وی خود را در تیمارستان دوباره پیدا میکند.
    [*=right]دمو در انتها با بیرون آمدن یک موجود جن مانند و دارای چندین پا از یک استخر خون و حمله ور شدن سریع آن به سمت شما به پایان می یابد.


56806186217435437684.jpg


پیش نمایش وبسایت PCGames.de:



  • [*=right]تیم بازی برای افرایش حس سینماتیک، مقدار HUD را به شدت کاهش داده است. به گفته ی PCGames تقریبا هیچ گونه رابط کاربری ای در صفحه وجود ندارد. (IGN تنها به تولبار جان اشاره کرده است.)
    [*=right]منوی حلقه مانند برای اسلحه ها inventory
    [*=right]انتخاب سریع آیتم ها بوسیله ی دی پد
    [*=right]وجود بسته های سلامتی جان
    [*=right]درست به مانند RE4 شما در ابتدای بازی با یک مرد اره برقی بدست و تعداد زیادی زامبی رو به رو خواهید شد. اما با این تفاوت که در اینجا می توانید از تله و یک سری آپشن های دیگه استفاده کنید که باعث تفاوت در رویکرد مبارزه ها شده است.
    [*=right]با یک تله گذاری درست می توانید چندین هدف رو با هم نابود کنید.
    [*=right]موسیقی زیادی در دمو وجود نداشت که این موضوع حتی باعث شده بازی وحشتناک تر جلوه کنه.


کانسپت آرت ها و تصویر In-Engine (تصویر سوم) از ویدیو:




ویدیوی مصاحبه با سازنده ها:
Making The Evil Within: Survival Horror Returns - YouTube

پیش نمایش IGN:
The Evil Within First Look - IGN

با تشکر از kolange_edalat & behrooz که من فقط اطلاعاتشون رو کپی کردم برداشتم آوردم :biggrin1:

تریلر جدید 28 می 2013

تصاویر The Evil Within
 
آخرین ویرایش:
بازی همین الان تموم شد. بعد از حدود 17 ساعت و روی درجه سختی Survival :d
کلا نیمه دوم بازی خیلی بهتر از نیمه اول و داستان بازی از نیمه دوم به نظر من شروع و بیشتر نکات داستانی توضیح داده میشه
در کل بازی خوبی بود و منتظر نقد باشید :d
 
آخرین ویرایش:
یکی که بازی رو تموم کرده یا میدونه :d میتونه درباره این Laura برامون توظیح بده ؟ اصلا چیه چرا به این حال و روز افتاده؟
تا Chapter 8 بازی کن. به صورت کامل متوجه میشی " اصلا چیه چرا به این حال و روز افتاده" :d

- - -ویرایش - - -

خب من بازی رو رفتم ×_× گفتم یه توضیحه کلی از برداشته کلی که کردم بدم .
گرافیک:
اول از همه از نظره گرافیکی بازی کاملا بیشتر از اون چیزی بود که انتظار داشتم . حتی از wolf هم به نظرم بهتر استفاده شده ID TECH . از texture های به مراتب با کیفیت تر از عناوین قبلی ساخته شده با این موتور گرفته با نورپردازی خیره کننده بازی و افکتهای که برای ایجاد اتمسفر بازی استفاده کردن همه فوق القعاده هست. چه محیطهای بیرونی بازی چه محیطهای داخلی بازی همه از نظر تکنیکی به نظرم در سطحه خیلی خیلی خوبی قرار دارن و به نسبت نمایشهای اولیه این بازی که میشه گفت برای خیلیا راضی کننده نبود الان خیلی هم هست ×_× لول . در ادامه مشکلات از قراره pop in texture ها یا دیر load شدن texture ها مشاهده میشه که چندان ضربه ای به بازی البته وارد نمیکنه...چه نسخه one چه نسخه 4 هردو دارای افت فریمهای هستن که به خاطره طبیعت بازی مشکلاتی توی gamplay ایجاد نمیکنه . aspect ratio بازی برعکس اونچیزی که خیلیا ممکنه تصور کنن به بازی حسه خاصتر و cinematic تری داده و به نظرم تجربه خاص و جالبی رو در نوع خودش به بازیباز میده . از دیگر مشکلات بازی میشه گفت بعضی animation های بازی مقداری خشک طراحی شدن که البته شاید خیلی مهم نباشه اما انتظاری بیشتری میرفت. البته به نظرم در کل animation بالا پایین زیاد دارن ... بعضی موارد مثل لگد زدن سباستین از بالا به سمت پایین خاص و عجیب به نظر میرسه تا واقعی ...
نورپردازی بازی واقعا هنرمندانه و زیبا کار شده و حقیقت امر اینجاست که شکی درش نیست کارگردانه هنری بازی کارش رو به بهترین شکل ممکنه انجام داده و میشه گفت اگر این شخص حاضر نبود شاید TEW بازی نبود که الان هست. از رنگ امیزی محیطهای گرفته تا ترسیم اجسام و معماری بناها و ... و.... واقعا در سطحه یک بازی شاهکار قرار داره .


داستان :
شاید یکی از مشکلات بازی توی همین مورد باشه . اینطوری نیست که صرفا داستان بازی بد یا پیش و پا افتاده باشه بلکه روایت داستان دچار گنگی خاصی هست ... شاید عجیب باشه بعد از 15 ساعت بازی تا chapter های بالای 9 هنوز سباستین دنیای اطرفه خودش با جلمه های مثل what the hell - how اینگونه قلم داد میکنه که به نظر میرسه حتی وی هیچ سرنخه در مورده اینکه چه چیزی در حال رخ دادن هست نداره ! شاید مقداری راه افتادن بازی کند باشه و نویسنده سعی کرده باشه در chapter های اغزین فقط بازیباز رو با krimson city اشنا سازی کنه و به مراتب در chapter های پایانی بازی شروع به باز کردن و حل و فصل کردن داستان کنه و احتمالا بخشی از سوالات رو در 3 DLC اینده به بازیباز پاسخ بده . به نظرم نحوه روایت داستان میتونست بهتر باشه. همیشه لازم هست برای داشتن مفهوم کاملا همه voice note ها و note رو پیدا و مطالعه کنید تا بتونید هرچه بیشتر خودتون رو با دنیای بازی اشنا کنید.
به نظرم برای دوست داران سبک ترسناک داستان بازی میتونه مقداری تمه اشنا داشته باشه اما نحوه درگیر شدن با داستان در صورت انیکه بهش توجه کنید میتونه تا chapter 9-10 بازی بسیار گنگ باشه که به نظرم میتونست بهتر باشه .

اتمسفر و صداگزاری:
همیشه این سوال مطرح بود که واقعا TEW چقدر ترسناک هست و ایا یک بازی تمام Survival هست. همونطور که میدونید عناوینی مثل RE4 و یا TLOU همه Survival Horror هستن اما شاید بنا به سیستم gameplay این مجموع بازیا تمه ترس بازی به نحوی دیگر به بازیباز انتقال داده بشه .... TEW از ابتدا سعی داشت ترس روانی با ترس این تیپ بازیهای Survival رو با هم به بازیباز انتقال بده که فک میکنم در مجموع از پس این کار هم بر اومده. در کناره اینکه فضای بازی گرفته و تاریک و سنگین هست و صداگزاری محیط و موسقی خاص بازی به creepy شدن هرچه بیشتر دنیای بازی سعی میکنند شکی نیست ... بلکه استرس پیدا کردن مهمات و استفاده انها در مواقع ضروری نیز به انتقال حس هیجان توی بازی اضافه میکنه. هر chapter بازی توی محیط مختلف اتفاق میفته و هر محیط میشه گفت اتمسفر و خاصی خودش رو داره .... نمیخوام چیزی از بازی رو spoil کنم اما بدونید که اتفاقات جالبی پیش و روی شما خواهد بود :)

gampelay:
خب میرسیم به مهمترین و اصلی ترین بخش. رونده بازی TEW برعکسه اونچه که توی RE4 یا فکر میکردم باشه ( اکشن ) بیشتر به سمته مخفی کاری و جست و جوی محیط و قدم برداشتن با دقت کافی خلاصه میشه. مهمات در بازی همیشه یافت نمیشه و بایستی فقط در هنگام ضروری از مهمات استفاده کنید. بایستی از مهمات هم به درستی استفاده کرد. headshot و یا استفاده درست از مهمات میتونه نه تنها مهمات بیشتر روی ذخیره کنه بلکه میتونه سریعتر به کشتن دشمنان هم پایان بده . در بازی چند سلاح مختلف یافت میشه ( البته پس از پایان بازی نیز به شما سلاحهای جدیدی داده میشه ) که اصلی تری و جالب ترین سلاحها crossbow هست که سباستین در طول بازی اون رو پیدا میکنه و شما بایستی با جست و جوی محیط و یافتن parts و یا از کار انداختن طله ها تیرهای مختلفی برای این crossbow بسازید. هر تیر به شما اجازه پیاده کردن یک استراتجی مختلف رو میده و به شدت میتونه جذاب باشه اینکه شما چه جوری و چگونه برای رویا رویی با دشمنان از مهمات استفاده میکنید.
مهمات تنها موردی که شما بایستی از اون برای مقابله با دشمنان استفاده کنید نیستن . دنیای بازی پر شده از طله های مختلف....طله های که بارها بارها میتونه خودش باعث مرگه شما بشه و یا شما میتونید از این طله ها برای علیه دشمن استفاده کنید و یا این طله های برای ساختن تیر های crossbow از کار بندازید. به علاوه سایه ها نیز میتونن دوستی برای مخفی شدن شما باشن D: خیلی موقها مخفی کاری و یا حتی فرار از منطقه میتونه بهترین انتخاب باشه چراکه مرگ توی بازی به راحتی هست. سباستین نه میتونه تعداده زیادی Syringe برای بازیابی Health از دست رفته خودش پیدا کنه و نه مقاومته زیادی رو در قباله حملات دشمنان داره ... وی میتونه خیلی راحت با 2-3 ضربه و یا حتی کمتر از پا در بیاد و شما دوباره به checkpoint قبل برگردید. البته بازی با checkpoint ها خلاصه نمیشه . اینه های مناطقی هستن که سباستین به صورت مرمور میتونه وارد یک بیمارستان بشه و اونجا نه تنها بازی رو save کنه بلکه upgrade هم کنه. بله حرف از upgrade شد. جای جای بازی پر شده از بطریهای حاوی GreenGel . با پیدا کردن مقداری کافی شما میتونید 3 قابلیت مختلف وی رو اپگرید کنید. هم چنین جست و جوی محیط بازی بی نتیجه هم نیست. علاوه بر پیدا کردن مهمات و green gel و note های داستانی شما میتونید برای مجسمه های حاوی کلیدهای مخفی جست و جو کنید تا بتونید با باز کردن صندقهای بیمارستان مهمات اضافه ای به دست بیارید ...
gameplay بازی به همین موارد خطم میشه...
محیطهای بازی همه گی به صورت خطی نیستن و پر شدن از اطاقهای قابل جست و جو و جالب برای دید و بازیدید D: محیط بازی به قدر با تنوع و زیبا طراحی شده که همیشه دلیلی برای گشتن محیط خواهد بود . بعضی محیطها تاریک هستن که سباستین میتون به لامپ خودش محیط رو روشن کنه اما این لامپ میتونه درده سر ساز هم باشه از جایی که دشمنها میتونن اون رو ببینی. در کنار دشمنهای مختلف و جالب بازی که در طوله بازی شما اونها رو میبینید ... مراحل مختلفه بازی نیز پر شده از boss fight های سخت و در گیر کننده که هرکدومشون میتونه challenge سخت و جالبی برای شما باشه.
در کنار اینا همه دشمنان بازی چه کند چه سریع از هوشه خوبی برخوردار هستن و خوشبختانه نبردها به اندازه کافی درگیر کننده هست.
در کنار همه اینها مکانیزمهای دیگری مثل سوزندانه دشمنان برای ا
در اخر نیز قسمتهای مختلفی از بازی پر شده از معماهای مختلف و گوناگون و طله های مرگ اور که تنوع بهتری رو به بازی اضافه میکنه . تعداده معماها در بازی خیلی زیاد نیست اما متنوع و جالب طراحی شدن و به شما فشار میارن تا محیط بازی رو با دقت بیشتر جست و جو کنید .
در کنار همه اینا و gameplay زیبا و چالش برانگیزه TEW میشه گفت TEW شاید چیزه نواورانه و تازه ای رو برای نشون دادن نداشته باشه و همه المنتهای gameplay رو قبلا در بازیهای مختلف دیدیم اما برعکسه خیلی از بازیا همه این المنتها به زیبایی و با بالانس فوق القعاده ای در کنار هم اومدن و در نهایت gameplay بازی رو بی نهایت لذت بخش و زیبا کردن ...

کلی :
در کل به نظره من TEW بازی بسیار خوبی هست و همون چیزی هست که همه طرفدارهاش منتظرش بودن .شاید بعضیا انتظارات بالاتری داشتن و یا بخشه تکنیکی بازی بعضی ها رو دلخور و دلسرد کرده بود و یا داستان بازی چیزی نیست که انتظارش رو داشتیم . اما دنیای بازی tew پر شده از محیطهای دیدنی و gameplay لذت بخش و چالش برانگیز و متنوع .

امتیاز نهایی من :
8.8

+:
gameplay فوق القعاده زیبا و درگیر کننده - محیطهای دیدنی - اتمسفر سنگینه بازی - رویارویی و نبردها بسیار جالب از اب در اومده
-:
داستان گنگ بازی - شخصیت پردازی به نسبت ضعیف
ممنون برای نقد :d
درباره داستان، دقیقا همین طور. کلا تا Chapter 8 هیچ چیزی درباره داستان بازی گفته نمیشه و از Chapter 8 به بعد، توضیح درباره شخصیت های بازی و دلیل به وجود اومدن این مشکلات توضیح داده میشه.
شخصیت های مثبت بازی هم اصلا شخصیت پردازی خوبی ندارن و همیشه رفتار مصنوعی انجام میدن:| مخصوصا Kidman
 
ممنون برای نقد :d
درباره داستان، دقیقا همین طور. کلا تا Chapter 8 هیچ چیزی درباره داستان بازی گفته نمیشه و از Chapter 8 به بعد، توضیح درباره شخصیت های بازی و دلیل به وجود اومدن این مشکلات توضیح داده میشه.
شخصیت های مثبت بازی هم اصلا شخصیت پردازی خوبی ندارن و همیشه رفتار مصنوعی انجام میدن:| مخصوصا Kidman
No problme ^_^
دقیقا D:
فک کنم بیشتر سعی داشتن بازیباز رو با محیط و دنیا اشنا سازی کن و بعد چند chapter اخر داستان رو باز کن . دقیقا از 8-9 شروع میشه.
تا قبل از تغریبا معلوم نیست چی به چیه D:

اونم ضعفه دیگه هست که اشاره کردم .

ارمان ایراداتت مثل ign شد!به نظر من داستاتنش قوی هست.این گنگ بودن میتونه دلیلی برای ساخت قسمت های بعدی باشه! شخصیت پردازی هم ، شخصیت های مثبت مدنظرت هست یا منفی؟! به نظر من حداقل امثال راویک عالی کار شده!

دیشب داشتم نقدها را میخوندم مثلا گیک اینفورمر گفته بود داستان سباستین یک پیچش عالی داره یا بیو گیمر گیرل گفته بود ممکن کمی قابل پیش بینی باشه اما پایان بازی عالی هست و....

بعد الان تو بازی را تموم کردی؟!:-o
داستانش نفگتم بد هست یا پیش پا افتاده در همون حد که داستان بازی کلا گنگه و خیلی خیلی طول میکشه تا شروع میشه.... بازی کردم روی survival حدودا 18 الا 23 ساعت طول میبره تا بازی تموم بشه روی دوره اورد کم و بیش. شاید بگیم 23 ساعت تا 12-13 ساعت داستان خیلی گنگه و به نظرم این دلیل نمیشه جالا چون قراره ادامه داده بشه این فرنچایز بازم اینطوری روایت بشه. نه این دلیل نیست . برای ادامه هم همیشه لازمه به جای گنگی بیش از حد و کندی شروع شدن داستان اتفاقا پیش زمینه فوق القعاده دقیق و قدرمندی با سوالاهای منطقی برای ادامه ایجاد بشه نه گنگی و بی پاسخی برای بازیاز. نمونه چنین چیزهای توی bioshock و mgs و ... و ... دیده شده قبلا .

شصخیت اصلی خیلی همه هست که شخصیت پردازی قوی داشته باشه ! شاید مهم و مهمترین اصلها هست. یک نگاه مثلا TLOU به جز JOEL و Ellie بقیه شخصیتها در حده C هم نیستن چه برسه A ~_~ اما اراعه داستان و حس توی بازی بخشیش به عهده این هست که شخصیت بازی چقدر میتونه به نسبت محیط عکس العمل داشته باشه و چقدر زنده باشه که ما بتونیم باهاش ارتباط برقرار کنیم تا دنیای بازی رو بیشتر درک کنیم. به همون اندازه که یک دنیای ساخته شده داستان داره یک شخصیت اصلی هم بنا و اصل اون داستان هست و به همین اندازه مهم هست. توی TEW این بخشه متاسفانه به نظرم از سطحه استاندارد هم پایینتره و سباستین شاید از نظر استایل و قیافه باحال باشه اما عملا شخصیت پردازی و احساسی و ... توش مشاهده نکردم در کل .

میگم داستانه بازی از chapter 8-9 تازه شروع میشه قبلش هیچی نیست ×_×
هیچی . شخصیت اصلی تا همین chapter 8 همش جمله های تکراری میگه و گنگه اما بعد از اون جالبه میشه

اره روی 3 با دوستم تموم کردیم. ولی سریع. حدودت 19 ساعت .حالا روی survival اسه اسه دارم کله بازی رو زیر و رو میکنم خودم ...روی 4 !

کلیدهای مخفی رو حتما پیدا کنید ! خیلی خوبن ! خیلی
 
خب نقد یوروگیمر هم اومد از بازی تعریف کرده نقد رو نخوندم ولی تو بخش هاییش از داستان بازی ایراد گرفته به بازی هم 8 داده
پ.ن بتسدا به یوروگیمر هم نسخه ی بازیرو نداده بود :d در کل به نظر من به حق نمره داده
امیدوارم بازی خوب بفروشه تا شاهد نسخه دوم هم باشیم ولی مطمئنم نسخه دوم رو دیگه اگر در کار باشه میکامی نمیسازه :(
اینم نقد
The Evil Within is a generous game, lengthy but never repetitive, and the post-completion bonuses will thrill those who mined Resident Evil 4 for secrets long after the final credits rolled. Moreover there are jewels of design here to rediscover, traits and ideas that were lost by the many games that followed Mikami's earlier work. But it also eschews many of the modern improvements to the third-person action game, such as the ability to lock to cover or more general refinements to animation that make combat and movement flow more smoothly.

Shinji Mikami has yet to make a poor game, and The Evil Within does not blemish his record. But neither does the game enchant and disrupt in the way that Vanquish and the others managed. This is Mikami revisiting his past glories and, as such, it's both a delight and a disappointment.
اولای نقد :d
 
آخرین ویرایش:
اینم جهت اطلاع رسای اگر کسی دنباله limited edition اش بود چون خودم خریدم اینطوری هست
این پکه کلیه :


روش که عکسه مغزه هست از این کارت عکس 3 بعدی ها هست که به نظرم باحاله


بعدیش دفترچه سباستین مثل داخل بازی هست که البته جای نوشتن توش داره و هر صفحش یه سری طراحی و عکس اینا


خوده بازی هم جعبه اهنی نیست و به صورت معمولی هست. یه manual رنگی توش هست و کده fighting chance که برای همه day one ها هست ... جلد بازی هم که دو رو هست
 
خوب منم بلاخره بازیرو شروع کردم
از همون اول که بازی معرفی شده بود میدونستیم که ایرادایی داره انیمیشنا کامل نیست تکسچرا ضعیفن ایده ی بازی و گیم پلیش شاید تکراری بنظر بیاد و ...اما امید داشتیم که میکامی افسانه ای این ایرادارو برطرف کنه و بازی در نهایت همون چیزی بشه که باید بشه و سبک ترسو یه بار دیگه تکون بده حالا باید بینیم که بازی در اون حد هست یا نه. شروع بازی از نظر گیم پلی و سکانسای سینمایی یکی از بهترین شروعای چند سال اخیر صنعت گیم که بازیبازو از همون اول پرت میکنه وسط جهنمو یه سری اتفاقای پشت سر هم میفته و کلا بازیبازو میبره تو شوک اما از همون اول داستان چفت و بست درستی نداره و منطقی پشتش نیست انگار و گیمر مدام از خودش میپرسه خوب دلیل این اتفاقا چیه چرا برای شهر و سباستین داره همچین اتفاقاییی میفته و متاسفانه تو بازی هیچ توضیحی برای این اتفاقا انگیزه ی شخصیت اصلیو خیلی چیزای دیگه نمیده شاید میکامی خواسته از سبک روایت سری dark souls برای روایت داستانش استفاده کنه و فهمیدن یه سری چیزارو به گیمر واگذار کنه اما این سبک روایت برای یه بازی که نهایتا بیست ساعت گیم پلی داره و روایت داستانشم به شدت سینماییه اصلا مناسب نیست شخصیت پردازیای بازی به شدت کلیشه ای از اب در اومدنو جذابیت لازمو ندارن مخصوصا سباستین که شخصیت اصلیه و یه مقایسه با کریس ردفیلد یا البرت وسکر که ساخته و پرداخته شده به دست خود میکامین نشون میده که بازی از این نظرم خوب کار نکرده کلا داستان بازی خوبه اما گره های داستانیش خیلی دیر باز میشه جو و اتمسفر بازیم از نقاط قوت بازیه و به خوبی بازیبازو میندازه وسط یه جهنم:d از داستان بگذریم میرسیم به گیم پلی که خوب همونطور که از میکامی انتظار میرفت عالیه خیلی وقت بود که بازی به این سرگرم کنندگی بازی نکرده بودم المانای گیم پلی بازی به بهترین و زیباترین شکل ممکن کنار هم قرار گرفتنو یه لحظه ام خستتون نمیکنن مبارزات عالی سیستم اپگرید جالب اسلحه های متنوع طراحی مراحل فوق العاده سیستم مخفی کاری فوق العاده جذاب بازی که کسی شاید فکرشو نمیکرد اینقدر خوب باشه و طراحی دشمنا و باسای عالی که گیم پلی بازیرو عالی و کم نقص کردن باعث شده یه لحظه ام نشه بازیرو رها کرد محیطای بازی خیلی بزرگن و تو هرکدوم یه عالمه ماجراجویی انتظار شمارو میکشه البته اگه جرات گشتنشو داشته باشین :dسیستم شوتینگ و گان پلی بازیم فوق العادستو به بهتر شدن حس survivor به شدت کمک میکنه در کل گیم پلی بازی فوق العادستو قطعا بزرگترین نقطه ی قوت بازیه صداگذاری و موزیک بازیم بعد داستان بزرگترین نقطه ی قوت بازیه صداگذاری شخصیتا عالیه با وجود اینکه خود سباستین صدای محکم و قوی داره اما نتونسته اون حسیرو که باید منتقل کنه کلا برا باقی شخصیتا هم همین داستانه و با اینکه صداشون خیلی خوبه اما تو انتقال حس قوی عمل نکردن و مصنوعی کار کردن صداگذاری محیط و دشمنای بازی عالیه و بهتر ازین نمیتونست بشه موزیکای بازی فوق العادستو کاملا با جو بازی هماهنگ در کل صداگذاری و موزیک بازی عالیه اما میرسیم به جایی که از اول به نظر میومد نقطه ی ضعف بازی باشه و تو نمایشای بازی خیلی نگران کننده بود یعنی بخش تکنیکی بازی که خوشبختانه خیلی بهتر از چیزی که تو نمایشا بود بنظر میاد و گلیم خودشو از اب میکشه بیرون گرافیک بازی بازی از نظر تکنیکی یه سری مشکلات مثل افت فریم ضعف انیمیشنا و دیر لود شدن و بعضا تکسچرای بی کیفیت داره اما محیطای بازی فوق العاده پر جزییات و جذاب از اب در اومدنو و معلومه برای طراحی تک تکشون یه عالمه وقت گذاشته شده نورپردزای بازی بی نقصه و بافتا و تکسچرای بازی اگه لود بشن:d بعضا کیفیت فوق العاده ای دارن طراحی شخصیتا و جزییاتشون عالیه و خیلی خوب از اب دراومدن lip sync بازیم خیلی خوبه در کل گرافیک بازی از نظر تکنیکی نمره ی قبولی میگیره و قابل قبوله با توجه به دو نسلی بودنش اما چیزی که سطح گرافیکی بازیرو بالا برده طراحی هنری بازیه طراحی دشمنا محیطا و لوکیشنای بازی قطعا خارق العادست بازی با نور و رنگبندی محیط تو بالاترین سطح ممکنه و دیگه بهتر ازین نمیشه در کل با توجه به بخش هنری بازی گرافیک بازی در سطح خوبیه و اگه یه سری ایرادا مثل انیمیشنای تاریخ مصرف گذشته نبود نبود میشد گفت عالیه
the evil within اون چیزی که باید باشه نیست بازی یه چیزی کم داره شاید و اون نبوغ میکامیه جادویی که باعث شده بود RE4 یه بازی بی نقص باشه اینجا وجود نداره و بازی یه سری کاستیا داره که قطعا به خاطر کمبود بودجه و کم تجربگیه تیم سازندست زمانی که میکامی RE4 ساخت بهترین و با تجربه ترین تیم کپکام که اون زمان شاید بهترین شرکت بازیسازی دنیا بود زیر دستش بودن اون زمان موتور چرتی مثل ID T5 زیر دست میکامی نبود و... اما تو همین سطح عرضه شده ام خیلی انتظاراتو براورده کرده
کلا بازی از نظر گیم پلی عالیه و قطعا برای من لذت بخش ترین بازی یک سال اخیرم بوده هممون میدونیم بازی کامل نیست اما فقط یک قدم تا شاهکار شدن فاصله داره امیدوارم با با تجربه تر شدن و بزرگتر شدن تیم تانگو در اینده شاهد اینده ی خوبی برای این ایپی باشیم که میتونه اینده ی فوق العاده خوب و درخشانی داشته باشه
گیم پلی : 9.5/10
داستان : 8/10
گرافیک : 8/10
موزیک و صداگذاری : 9/10
the evil within : 8.5/10
 
ارمان من تازه چپتر 5 هستم. به نظر من هم بازی میخواسته تا همان چپتر 7 یا 8 که گفتی بازیباز را با دنیای بازی اشنا کنه و بعد علت توضیح اتفاقات را بده! فقط امیدوارم بازی یک پایان قوی و به اصطلاح cliff hanger داشته باشه و جا را برای شماره های بعد باقی بگذاره!
 
منم بازیرو تا اخرای چپتر 6 رفتم تا اینجا که رفتم نظرم رو میگم
بازی اتسمفر خارق العاده ای داره دقیقا اتمسفر بازی چیزیه که من در این سالها تو هیچ sh ندیدم و بعد مافیا 2 همچین اتمسفری رو در هیچ بازی ندیدم, گیم پلی بازی هم دقیقا چیزیه که از میکامی میخواستم یعنی در گیم پلی میکامی باز هم همون ایده های ریز خودش رو داشته یعنی نحوه سیو بازی و پیدا کردن کلید ها , گیم پلی بازی واقعا فوق العاده انجامش لذت بخشه و بهترین بخش بازی هم هست و میکامی واقعا برای این بخش فکر کنم بیشتر از هر بخش دیگه وقت گذاشته , ولی میکامی بد عادت کرده ما و منتقد ها رو , بازی اون ایده های ناب میکامی رو نداره , ایده های ریز داره ولی اون ایده های میکامی متاسفانه نیست , گرافیک هم عالیه و بر خلاف نظراتی که دوستان میگفتن گرافیک بازی عالیه , موسیقی و صداگزاری هم که کلا مگه میشه بد باشه؟ :d
اما در مورد داستان و شخصیت ها که دوستان بحث میکردند منم تا اینجا نظرم رو میگم:
داستان بازی اوایل ریتم تندی میگیره و قشنگ در گیر میکنه ادمو , ولی بعد مدتی بازم داستان افت میکنه و بعد اوج میگیره , یعنی میکامی در داستان بازی نتونسته تعادلی ایجاد بکنه و داستان بازی رو نتوسنته از گنگ بودن در بیاره البته تا اینجا , بعضی مواقع داستان بازی شما رو میسپاره به محیط و شما نمیدونین الان داستان میخواد شما رو به چه سمتی ببره و قشنگ بازیباز گم میشه در بازی ولی روایت داستان عالیه و بخشصه از داستان لذت هم بردم تا اینجا
در مورد شخصصیت پردازی به نظر من تا اینجا شخصیت پردازی سباستین قابل قبول بوده , کم و کاسته ای در شخصیت پردزی سباستین دیده میشه که اینم بر میگرده به همون گنگ بودن داستان , یعنی تعادلی میان داستان و سباستین وجود نداره و سباستین هم مثل داستان در بعضی مواقع رها میشه و نمیدونه باید چیکار کنه
 
آخرین ویرایش:
آخرین ویرایش:
دوستان وقتی بازی را تموم کردید نقد کنید به خصوص داستان را. چون داستان یک شروع داره ، روایت داره ، روابط بین شخصیت ها داره و تازه از همه مهم تر پایان داره. کسی که تا چپتر 5 یا 4 میره نمیتونه داستان را نقد کنه! من وقتی تموم شد همه چی را میگم!
 
دوستان وقتی بازی را تموم کردید نقد کنید به خصوص داستان را. چون داستان یک شروع داره ، روایت داره ، روابط بین شخصیت ها داره و تازه از همه مهم تر پایان داره. کسی که تا چپتر 5 یا 4 میره نمیتونه داستان را نقد کنه! من وقتی تموم شد همه چی را میگم!

البته تا اخرای چپتر 6 رفتم :d درست میگید
 
این چیزا رو تو روز بازی می کنی؟ :|
حس نچسبی به آدم دست میده این بازی ها تو روز :d
هر وقت بیکار باشم، بازی می کنم:d
مهم Headset و تنها بودن موقع بازی که خوشبختانه امروز این شرایط محیا بود. :d
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or