The Evil Within

با درود
من دیدم حیفه واقعاً یکی از شاهکارهایی که در آینده داره میاد تاپیک نداشته باشه ، پس با کپی برداری از 2 مطلب بخش اخبار تاپیکش رو زدم....

THE EVIL WITHIN

Developer : Tango Gameworks a division of ZeniMax Asia K.K
Director : Shinji Mikami
Publisher : Bethesda Softworks
Release Date : October 14, 2014

این بازی در سال 2014 و برای PC , XBOX 360 , PS3 , Xbox one & PS4 میاد
The Evil Within is in development for PC, PS3, Xbox 360 and next generation consoles and is slated for release in 2014.
The Evil Within announcement screenshots arrive | VG247
theevil.jpg



بعد از مدت‌ها انتظار بلاخره بازی جدید آقای شینجی میکامی، مرد افسانه‌ای دنیای گیم، و خالق سری بازی Resident EVil با نام The Evil Within منتشر شد. در همان پخش اولین تریلر اطلاعات کوتاهی پیرامون آمدن بازی در سال 2014 و پلتفرم‌ها آن در رسانه‌ها ذکر شد. در همین راستا نیز اطلاعات نسبتا کامل تری بدست‌مان رسید که به صمع و نظر شما خواهیم رساند.

در جدیدتری خبری که آمد بازی با موتور گرافیکی قدرتمند شرکت id software یعنی id Tech 5 در حال ساخت می‌باشد. بی‌شک ارائه و بکار گیری این موتور قوی در بازی که سبکی ترسناک را دارد می‌تواند بسیار حائز اهمیت باشد. در دیگر سو نیز سازنده بازی استودیو Tango Gameworks می‌باش. این استودیو ژاپنی که در سال 2010 توسط خود اقای میکامی تاسیس شد؛ قرار است اولین پروژه مهم خود را در سال 2014 با نام The Evil Within روانه بازار نماید.

در مورد داستان بازی، شخصیت اصلی آن کارگاهیست با نام Sebastian. وی در یک روز عادی به همراه همکارش وقتی داست یک جنایت سریالی را دنبال می‌کرد توسط یک نیروی ترسناک و مرموز مورد حمله قرار می‌گیرد؛ سباستین که شاهد کشته شدن تک، تک همکارانش توسط این نیروی عجیب و مررموز است، مورد حمله قرار می‌گیرد و هوشیاری خود را از دست می‌دهد. وی مدتی بعد در یک مکان به هوش می‌آید و می‌بیند دور و اطرافش پر از موجودات عجیب و غریب است، لذا برای فهمیدن این که چه اتفاقی افتاده است شروع به تجسس می‌کند.

طبق اخبار اقای میکامی در بازی خود از المان‌های survival horror به نحو بسیار سختی قرار است بهره گیرد؛ محدویت‌هایی پیرامون تیر، تفنگ و منابع انرژی در بازی به کار رفته اند تا ترس و وحشت و استرس را هر چه بیشتر به بیننده القا نماید. میکامی در این بازی به شما قول یک بازی با اتمسفر بسیار ترسناک، و عنوانی که می‌تواند مخاطب را بترساند را می‌دهد.

در بازی دشمنان شما دارای هوش بالایی هستند و زمانی که در ترس خود فرو رفته‌اید و به دنبال را چاره هستید، آن‌ها برای شما در حال تدارک حیله‌ و تله هستند. این تله ها می‌تواند به صورت دام بری شما باشد که بسیار مرگبار نیز هستند. شاید یکی از نقاط قوتی که سال ها در سبک های این چنینی ندید‌ایم، بودن معماهایی باشد که ساعت ها و حتی روزها وقت شما را بگیرد، میکامی نیر در این مورد اعلام کرده است در بازی شما با پازل‌ها، و معماهای بسیاری سخت و گوناگونی مواجه خواهید شد.

نکته مهم: در بازی طبق خبر اگر شما در تله ای بیفتید و در آن بمیرید، جسد مرده شما بعد از ادامه آن مرحله دشمن شما خواهد بود!

در آخر نیز سازندگان عنوان می‌کنند بازی The Evil Within دارای یک سناریو بسیار هیجان‌انگیز می‌باشد و هر کارکتر دارای شخصیت خواصی است که باعث با کیفت تر شدن این بازی شده است. دنیای بازی انچنان تاثیر گذار است که شما کاملا تنش و اضطراب را در بازی مشاهده خواهید کرد.
37903263874037134400.jpg




IGN امروز اولین پیش نمایش The Evil Within به همراه مصاحبه ای با سازندگان بازی را منتشر کرده که خلاصه ی آن به شرح زیر است:

از مصاحبه
*******
کلی:​


  • [*=right]میکامی عاشق سبک Surviaval-horror هست. اما در این سال های اخیر به نظر میرسه این سبک از هسته ی خودش فاصله گرفته و به چیز دیگری تبدیل شده. میکامی در صدد بازگرداندن آن می باشد.
    [*=right]میکامی در نظر داره ترکیب تماع عیاری از وحشت و اکشن رو به ارمغان بیاره. وی فکر میکنه بالانس بین این دو تا بسیار مهمه و دو نیمه ی سبک Surviaval-horro رو تشکیل میدهند. میکامی این سبک را اینجوری توصیف میکنه که در آن بازی هم باید ترسناک باشه (با یه سری موجودات کاملا عجیب و مخوف) و در عین حال به بازیکن امکان حمله ور شدن عمیق به سوی این موجودات ترسناک رو بده.
    [*=right]وی میخواد وقتی بازیکنان بازی رو بردارند، این حس کاملا درشون به وجود بیاد که بگند، "من سال هاست که همچین بازی به این اندازه ترسناک و وحشت آور، بازی نکرده بودم".
    [*=right]میکامی در نظر داره که یک ترس روانشناسانه رو ارائه بده و بازیکنان رو مجبور به انجام کارهایی کنه که برایشان ناخوشایند باشه. (از دید روان شناسانه)

داستان:​


  • [*=right]سه کاراگاه به محل جنایت که یک تیمارستان است، اعزام میشوند، جایی که به نظر میرسه کشتار مخوفی صورت گرفته است. پلیس زودتر به محل اعزام شده است و زمانی که این سه با تاخیر به آن جا می رسند، هیچ کدام از پلیس ها به جز اتوموبیل های خالیشان را در محل نمیببیند. در داخل تیمارستان یک سری جسد وجود داره.
    [*=right]با ضربه ای که به سر شخصیت بازی در ادامه داستان وارد می شود، وی از هوش می رود و در محل دیگری به هوش می آید. و خوب داستان بازی اینجوری شروع می شود که "من کدوم گوری هستم، اینجا چه خبره؟ این قتل ها برای چیه؟".
    [*=right]میکامی میخواد داستان بازی تمرکز کمتری بر روی پیچش های داستانی (twist) و تغییرات ناگهانی داشته و بیشتر سعی داره روی جنبه ی مرموز بودن و رمز آلود بودن داستان تمرکز کنه.


گیم پلی:​


  • [*=right]میکامی از سلاح هایی که در بازی می توانید استفاده کنید به "اسلحه های گرم مانند پیستول و شاتگان و اسلحه های سرد مثل چاقو و تبر" اشاره داشت. مورد دیگری که میتوانید به عنوان سلاح و کشتن دشمن استفاده کنید، استفاده و گذاشتن تله می باشد.
    [*=right]میکامی اصلا دوست نداره که شخصیت بازی قدرت های فراانسانی داشته باشه و یا این بتونه از اسلحه های سنگین مثل مچین گان استفاده کنه.
    [*=right]تیم بازی به شدت در حال کار بر روی یک مکانیزم "احساسی" در گیم پلی هستند. طوری که تیم بازی میخواد بازیکنان در هنگام رویارویی با دشمنان اون حس وحشت و ترسی که آن ها در نظر دارند را به آدم القا کنه.
    [*=right]میکامی در نظر داره لوکیشن ها، سناریوها و موقعیت های مختلف و متفاوت از همی بسازه که اوضاع دائما برای بازیکنن در حال تغییر باشند.

انجین:


  • [*=right]همون طور که می دانید بازی از انجین ID-Tech 5 استفاده میکنه که هم مناسب بازی های شوتر اول شخص و هم سوم شخص می باشد. اما تیم بازی تغییرات زیادی در انجین بازی صورت داده تا اون استایل گرافیکی و هنری که در یک بازی horror میخواهند را بتوانند بدست بیارند.


شخصیت ها و دشمنان:​


  • [*=right]یک سری زامبی های مرسوم در بازی حضور دارند.
    [*=right]بعضی دیگر از دشمنان شما بسیار عجیب و غریب هستند و با نگاه کردن به آن ها برای تشخیص این موضوع که چجوری میخوان به سمت شما بیایند و یا چجوری میخواند به شما ضربه وارد کنند، سخت است. این باعث میشه حس اضطراب و همچین حس مردد بودن در شما به وجود بیاد.
    [*=right]شخصیت ها و موجوداتی که از لحاظ ظاهری عجیب و غیر عادی هستند که حس کنجکاوی شما بر می انگیزند.



از پیش نمایش IGN:


  • [*=right]شخصیت اصلی بازی، سباستین به همراه دو کاراگاه خود وارد تیمارستان میشوند. دو همکار وی که یکی آن ها جوزف نام داره و دیگری که یک زن می باشد و بقیه به اسم "بچه" ا[احتمالا به خاطر سن پایین و تازه کار بودن] صدایش میکنند.
    [*=right]جسد های زیادی در گوشه و کنار بیمارستان وجود داره. سباستین در یکی از نمایشگرهای مربوط به دوربین های مراقبتی، شخص ناشناسی را می بینید که در حال کشتن یک پلیس می باشد. که در ادامه داستان همان شخص ناگهان از گوشه به سباستین ضربه ی محکمی وارد میکند که باعث می شود وی از هوش برود.
    [*=right]قسمت های داخلی بدن انسان و همچنین خون زیادی در جای جای محیط تیمارستان دیده میشوند.
    [*=right]سباستین سپس در مکان دیگری و به صورت کله پا آویزان از یک قلاب به هوش میاد. چندین جنازه ی دیگر به مانند سباستین آویزان هستند. یک فرد روانی با چاقوی قصابی و کاملا خونی در آن جا حضور دارد که سپس یکی از جنازه های آویزان شده رو به پایین می آورد و بعد از گذاشتن جسد بر روی میز، شروع به سلاخی کردن آن میکند.
    [*=right]انمیشین ها و سرعت حرکت شخصیت بازی بر حسب این که آیا دشمن در مقابل شما وجود داره یا نه تغییر میکند.
    [*=right]سباستین هشدار مرد قصاب رو بر می انگیزه. وی (قصاب) اسلحه ی معروف میکامی، یعنی یک اره برقی، را در دست میگیره و به شخصیت ما حمله ور میشود. در این جا شاهد یک سکانس تغییب و گریز هستیم که سباسیتن به سختی میتواند از محلکه بگریزد.
    [*=right]در صورتی که مرد قصاب شما را گم کند. بی جهت با اره برقی خود به این طرف و آن طرف ضربه می زند. در صورت این که دوباره شناسایی شوید، وی بدون معطلی به شما حمله ور میشود. شما همچین می توانید با پرت کردن آجر حواس وی را پرت کنید.
    [*=right]سباستین بالاخره میتواند توسط یک آسانسور از محلکه میگریزد. وی ناامیدانه از تیمارستان پا به فرار میگذارد. بیرون از تیمارستان اتومیبل های پلیس که در آتش دارند میسوزند را مشاهده میکند و سپس آن جا ترک میکند. پیش در آمد و بخش ابتدایی بازی در این جا به پایان می رسد.
    [*=right]بخش دوم دمو در ادامه ی بازی و در یک محیط تاریک و باز اتفاق می افتد که در انتهای آن به یک کلبه ی متروکه ختم می شود. سباستین سپس وارد کلبه می شود و با یک سری زامبی های "مرسوم و معمول در بازی ها" رو به رو میشود.
    [*=right]این زامبی ها به نظر میرسه آثار شکنجه و عذاب در ظاهرشون دیده میشه.
    [*=right]در حالی که سباسیتن در حال تیراندازی به زامبی ها برای نجات خود می باشد، ناگهان صحنه و محیط بازی در حین مبارزه تغییر میکند و شاهد یک سکانس با درخشش زیاد بر روی تصویر و همچنین به نظر میرسد سباستین در حال خونریزی است دیده می شود. سپس وی خود را در تیمارستان دوباره پیدا میکند.
    [*=right]دمو در انتها با بیرون آمدن یک موجود جن مانند و دارای چندین پا از یک استخر خون و حمله ور شدن سریع آن به سمت شما به پایان می یابد.


56806186217435437684.jpg


پیش نمایش وبسایت PCGames.de:



  • [*=right]تیم بازی برای افرایش حس سینماتیک، مقدار HUD را به شدت کاهش داده است. به گفته ی PCGames تقریبا هیچ گونه رابط کاربری ای در صفحه وجود ندارد. (IGN تنها به تولبار جان اشاره کرده است.)
    [*=right]منوی حلقه مانند برای اسلحه ها inventory
    [*=right]انتخاب سریع آیتم ها بوسیله ی دی پد
    [*=right]وجود بسته های سلامتی جان
    [*=right]درست به مانند RE4 شما در ابتدای بازی با یک مرد اره برقی بدست و تعداد زیادی زامبی رو به رو خواهید شد. اما با این تفاوت که در اینجا می توانید از تله و یک سری آپشن های دیگه استفاده کنید که باعث تفاوت در رویکرد مبارزه ها شده است.
    [*=right]با یک تله گذاری درست می توانید چندین هدف رو با هم نابود کنید.
    [*=right]موسیقی زیادی در دمو وجود نداشت که این موضوع حتی باعث شده بازی وحشتناک تر جلوه کنه.


کانسپت آرت ها و تصویر In-Engine (تصویر سوم) از ویدیو:




ویدیوی مصاحبه با سازنده ها:
Making The Evil Within: Survival Horror Returns - YouTube

پیش نمایش IGN:
The Evil Within First Look - IGN

با تشکر از kolange_edalat & behrooz که من فقط اطلاعاتشون رو کپی کردم برداشتم آوردم :biggrin1:

تریلر جدید 28 می 2013

تصاویر The Evil Within
 
آخرین ویرایش:
در بازی وقتی تله ها را از کار میندازیم به ما ایتمی میده.
من الان 40 تا از این ایتم دارم ولی نمیدونم چطوری از اون استفاده کنم.
برای چه کاری هست؟
 
در بازی وقتی تله ها را از کار میندازیم به ما ایتمی میده.
من الان 40 تا از این ایتم دارم ولی نمیدونم چطوری از اون استفاده کنم.
برای چه کاری هست؟

تا اونجا که من رفتم با این ایتما میشد تیر تیرکمون ساخت(تیر معمولی و انفجاری اینا) مثلا یا چیزای دیگه که من نرسیدم بهش.برای اینکارم وقتی منوی اسلحتو میاری رو تیرکمون میری سمت راستت نوشته میتونی تیر بسازی دکمه مربع بود فکر کنم میزنی ساخته میشه
 
در بازی وقتی تله ها را از کار میندازیم به ما ایتمی میده.
من الان 40 تا از این ایتم دارم ولی نمیدونم چطوری از اون استفاده کنم.
برای چه کاری هست؟

تو قسمت آیتم هات روی قسمت های تیر های مخصوص Flash یا انفجاری و... روشون دکمه مربع رو بزنی تیر اونهارو واست میسازه. در ضمن تا زمانی که تیرکمون رو نداشته باشی نمیتونی اونارو استفاده کنی.

تیرکمون هم تو چچتر 6 میتونی داخلی جعبه پیدا کنی
 
درجه سختی کژوال دقیقا چه تفاوتی با سوروایور داره؟ فقط مهمات بیشتر هست یا تفاوت تو هوش مصنوعی و ... هم وجود داره؟

من خودم بازی رو روی Survivor شروع و تموم کردم، باید بگم که رو این درجه بازی اصلا هم سخت نبود بلکه بنظرم خیلی آبکی و آسون بود. مهمات درسته که کمه ولی اونقدر هست که بشه باهاش تمام دشمنا رو از بین برد. حتی اگه مهمات کم باشه میشه با یه Shock Bolt چند تا دشمن رو زمین گیر کرد و همه رو با یه کبریت به آتیش کشید. هوش مصنوعی دشمن های معمولی هم واقعا ضعیفه، یهو میبینی میان پیشت وایمیسن همینطور نگاهت میکنن تا بهشون حمله کنی، مثلا بخوام با TLOU مقایسه کنم واقعا سطح Clicker ها و زامبی های اون یه چند لولی بالاتر از این بودن.

با سلیقه بخوای بری حداقل 10 ساعت اینا طول مکیشه.

اصلا این حرفا نیست برای من بیشتر از 18 ساعت طول کشید تا تمومش کردم، تازه من 95 بار بیشتر تو طول بازی نمردم!

------------

کسی بازی رو تموم نکرد به این سوالای من جواب بده؟:-/

توی آخر چپتر 9 اونجایی که Laura آتیش میگیره، Ruvik جسدش رو در آغوش میگیره و رو در روی سباستین میگه که You Did This to Us! منظورش از این جمله چیه؟ مگه اون کشاورزا خونه رو به آتیش نکشیدن پس چرا داشت سباستین رو سرزنش می کرد برای این کار؟ دوم اینکه اصلا رابطه روویک و سباستین چی هست؟ که Ruvik انقدر دنبال اذیت کردن و شکنجه کردن سباستین هست؟!
 
من 2 تا چپتر بازی کردم. عجب دنیایی داره! رفتم کنار ان اینه ها چه موسیقی داشت! فقط حسرت میخورم چرا اینطوری شد! واقعا دلم میخواست سال 2014 منو تکمیل کنه! اما همیشه همه چیز با هم اتفاق نمیفته!

ارمان جان من و یاشار منظورمون بازی ترسناک بود! ان که ترسناک نیست! ولی امیدوارم بقیه بتونند. هنوز شانس های زیادی با رزیدنت اویل 7 یا دد اسپیس 4 و... هست. کوجیما ... که هست.

شما در جواب اینکه تکلیف سبک sh چی میشه اون جواب رو دادید ... حالا چه خوشتون بیاد چه نه ... مهر sh به عنوان یکی از سبک هاش پاش خورده ... منم پای re2 نترسیدم و پای re 4 که به هیچ وجه پس این 2 تا بازی sh نیستن ... یا به قول شما ترسناک
 
اون صندوقچه ها باحاله که زیرش بمبه:d


اون بمب های سیم دارم که به دیواره خیلی کیف داره دشمنان را ميکشونيم به طرفش من هی یادم ميره بشينم خودم هم ميترکم:))



اپگريدها هم که حرف نداره عالیه :>
 
من بازیو گرفتم البته برای xone به نظرم فوق العادست ......
این نمرات اصلا و ابدا حقش نبود!
گرافیک هم خیلی خوبه ( فقط یکم تکسچر ها ضعیفه)
تا یه چند ساعتی که بازی کردم خیلی راضی بودم!
---
لودینگ بازی خیلی باحاله :d
 
من خودم بازی رو روی Survivor شروع و تموم کردم، باید بگم که رو این درجه بازی اصلا هم سخت نبود بلکه بنظرم خیلی آبکی و آسون بود. مهمات درسته که کمه ولی اونقدر هست که بشه باهاش تمام دشمنا رو از بین برد. حتی اگه مهمات کم باشه میشه با یه Shock Bolt چند تا دشمن رو زمین گیر کرد و همه رو با یه کبریت به آتیش کشید. هوش مصنوعی دشمن های معمولی هم واقعا ضعیفه، یهو میبینی میان پیشت وایمیسن همینطور نگاهت میکنن تا بهشون حمله کنی، مثلا بخوام با TLOU مقایسه کنم واقعا سطح Clicker ها و زامبی های اون یه چند لولی بالاتر از این بودن.

اصلا مجال نمیدن حمله کنی تا یه قدم بر میداری میزنن نصفت میکنن :d این که نگاه میکنن و حمله میکنن دقیقا چیزیه که من میخوام یه حس نوستالژیک داره این حرکت :d
 
آخرین ویرایش:
بهرام بازی چجوریه؟ می ارزه بگیرم یا pcشو بگیرم برا یه بار تموم کردن ؟
تو این 7 ساعتی که بازی کردم، احساس می کردم دارم ادامه resident evil 4 بازی می کنم.
کلا بازی آسون نیست و شاید تو هر مرحله 10 تا تیر بهت بده و باید از همون استفاده کنی و دشمن هارو از بین ببری. دشمن های بازی هم دقیقا مثل همون Los Ganados بازی resident evil 4 با این تفاوت که این جا قوی تر و باهوش ترن (چندش آورم هستن:d ). بازی boss (غول) هم زیاد داره که هر کدوم باید با روشی خاصی از بین ببری. نکات منفی بازی هم تا اینجا انیمیشن راه رفتن سپاستین که به نظر میرسه از همون نسل 6 به بازی اومده. کنترل بازی هم اول که بازی شروع می کنی، خیلی رو اعصاب مخصوصا موقع هدف گیری.
بازی هم ترسناک نیست (برای من ترسناک نیست) و فقط نداشتن مهمات و قوی بودن دشمن ها باعث ایجاد ترس میشه :d
من که از بازی خوشم اومده با این که مشکلاتی داره.
ارزش تکرار بازی هم به نظر زیاد باید باشه :d
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or