Multi Platform The Elder Scrolls V: Skyrim (Special Edition)

سازنده
Bethesda
ناشر
Bethesda
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. PlayStation 4
  3. PlayStation 5
  4. Xbox One
  5. Xbox Series X|S
tes-v.jpg



Developer : Bethesda Softworks
Publisher : Bethesda Softworks
Genre : RPG
Release date : 11/11/2011​

بعد از مدت ها از اعلام آقای تاد هاوارد طراح ارشد Bethesda مبنی بر استفاده از موتور جدید برای عنوان TES V که Creation نام دارد ،بالاخره GameInformer لیستی از قابلیت ها و تغییرات آن نسبت به موتور قبلی شرکت یعنی Gamebyro منتشر کرد ، که بازه ی گسترده ای از تغییرات عظیم گرافیکی تا ساختار ماموریت ها ، هوش مصنوعی و تعامل با NPC ها را شامل می شود ، مشروح این تغییرات به شرح زیر است :


گرافیک :

ساختن دنیای عظیم Elder Scrolls همیشه نیاز به آخرین پیشرفت های گرافیکی داشته است ، که نورپردازی دینامیک و سایه های پویا و گسترده بخشی از آنند .

طبق گفته ی تاد هاوارد در بازی جدید به لطف موتوری قدرتمند شاهد یک نورپردازی پویای بسیار پیشرفته به همراه سایه هایی خواهیم بود که به صورت پویا برای همه ی اشیاء موجود بوده و به باورپذیر تر شدن همه چیز کمک بسیاری کرده اند .

دیگر پیشرفت عظیم بازی در بخش گرافیکی ساختار جدید گیاهان و واکنش آن ها نسبت به فعالیت های محیطی است ، به طور مثال درختان نسبت به وزن و ابعاد خویش به طور متفاوتی نسبت به باد های در حال وزش ! واکنش نشان خواهند داد !

از دیگر وِیژگی های محیطی این موتور می توان به بازسازی پدید های طبیعی چون برف و باران به صورت کاملا پویا و مبتنی بر شرایط جوی اشاره کرد.

مطمئنا شما ویژگی Draw Distance بی نظیر Oblivion را به یاد دارید ، حالا تاد هاوارد قول داده تا در بازی جدید با یک دورنمایی فوق العاده قدرتمند ، طبیعی و پیشرفته طرف خواهیم بود که با توجه به کوهستانی بودن بافت سرزمین Skyrim بسیار ضروری به نظر می رسد.

رفتار NPC ها :

یکی از بزرگترین انتقاداتی که به OBLIVION و بعد ها FALLOUT 3 وارد بود و در مقایسه با آثار BIOWARE بسیار مشهود ، نحوه ی تعامل با شخصیت های مختلف و سیتم انتخاب دیالوگ ها بود ، در اسکای رم ، NPC ها هنگام صحبت دیگر فقط مقابل شما بی حرکت نخواهند ایستاد بلکه در حین انجام دادن کار خود با شما به صحبت خواهند چرداخت ، همچنین همه ی NPC های بازی شاغل بوده و مثلا ممکن است یکی کارگر معدن باشد ! همچنین بسته به ویژگی های شخصیتی آن ها ممکن است شاهد رفتارهای متفاوتی از آن ها باشید !

در SKYRIM برخلاف OBLIVION رفتار ها NPC ها با شما نسبت به روابطتان تنظیم می شود ، مثلا ممکن است نیمه شب سرزدن به یک دوست با استقبال او مواجه شود اما برای فردی که شما را نمی شناسد شما شاید یک دزد یا یک مزاحمید !

Animations :

طبق گفته ی تاد هاوارد Skyrim از یک ساختار بسیار پیشرفته و هنرمندانه در بخش انیمیش به کمک موتور مشهور HAVOK استفاده خواهد کرد و اولین عنوانی خواهد بود که این سطح تکنولوژی را در چنین ابعادی به کار میگیرد .

این تکنولوژی به سازندگان اجازه میدهد تا نرم ترین و طبیعی ترین حرکت ها را برای شخصیت ها رقم زده و آنها را قابل باورتر از قبل کنند.

همچنین این سیستم اجازه ی خلق انیمیشن های میتنی بر موقعیت را موتور داده و به هیچ وجه شاهد انیمیشن ها ی از پیش تعیین شده و اسکرپیت نویس شده نخواهیم بود .

یکی از ارکان این بازی را DRAGON های معروف سری تشکیل خواهند داد که به گفته ی هاوارد شاهد حرکات شگفت انگیز و بسیار طبیعی از آن ها خواهیم بود.

ساختار ماموریت ها :

OBLIVION و بازی قبل از آن یعنی MORROWIND هر دو از ساختار مشابهی برای ماموریت های جانبی بهره می بردند که تصادفی بودن آن بعضا باعث غیر قابل انجام دادن آن ماموریت برای یک شخصیت با کلاس و Level خاص آن می شد ، همچنین کشته شدن شخصیت ماموریت دهنده باعث غیرقابل انجام دان شدن آن ماموریت برای همیشه می شد ، اما SKYRIM ساختار کاملا متفاوتی برای ماموریت های جانبی خواهد داشت ، در SKYRIM ، ماموریت های جانبی بسته یه شخصیت ، کلاس ،نژاد و Level شما به شما پیشنهاد خواهند شد و به جذابیت کار خواهند افزود و با این ساختار اکثر بازی کنندگان را به انجام ماموریت ها مشتاق خواهد کرد .

همچنین مشکل عناوین قبلی یعنی کشته شدن فرد ماموریت دهنده بر طرف شده و در صورت وقوع این اتفاق یکی از دوستان یا بستگان او این کار را انجام خواهد داد ، که البته بسته به شرایط پیش آمده نحوه ی تعامل او با شما متفاوت خواهد بود !


TESV : SKYRIM در نوامبر سال 2011 میلادی توسط شرکت BETHESDA SoftWorks برای پلتفورم های PC و XBOX 360 و PS3 منتشر خواهد شد.
 
آخرین ویرایش:
وای بچه ها چقدر لذت داره این سری یه kajit اگر درست نوشته باشم انتخاب کردم. اینا که شبیه به شیر میمونن. حرفه ای تو دزدی و جیب زنی و نامردی کشتنن. زدم تو خط دزدی از خونه ها و جیب مردم و فقط اسکیلای مربوطرو میگیرم. چقدر لذت داره. شب میریم دزدی وسایلو میبریم مال خر میفروشیم. بعد فردا میایم سراغ یارو میبینیم لخت بیچاره!!!
ته لذته من که دارم خفه میشم وای بر من
 
هی هر چی ما می گیم بابا! ای موجودات زبون بسته بدبخت! مثل بچه آدم راه تون رو بکشید برید و انقدر به من بیخود حمله نکنید! مگه نشنیدید که میگن هر کی با حاجی تون در افتاد، چی؟ هان؟ ور افتاد!

اینم یکی از این موجودات که گول هیکل گنده اش رو خورده بود واسه ما!


:دی

شما حالا حالاها باید از این اژدها ها بکشی . فعلا راه دازی در پیش دارید .

محمود داداش يکي دو جا معرفي کن برم اژدها بکشم
word ها رو دستم باد کرده :d

اژدها ها بیشتر اوقات بالای سر شما در حال پرواز هستن . کافیه چندتا MAGIC درست حسابی بفرستید سمتشون تا نظرشون به شما جلب بشه و بیان پایین تو تیر رستون .

اقا چرا کاراکتر من فقط راه میره نمی دوه؟

علاوه بر روشن کردن CAPSLOCK دکمه ALT رو نگه دارید تا RUN کنه و تند تر بدوه .

مال حرومه:d

از قدیم گفتن مال حروم بیخ ریش صاحبش ! .
 
محمود داداش يکي دو جا معرفي کن برم اژدها بکشم
word ها رو دستم باد کرده :d
امیر جون اینی که من کشتم توی یه قله ای بود به اسم Eldersblood Peak که نزدیک Morthal (درست زیرش توی نقشه) هستش. ولی به طور کلی به قول نوستراداموس اژدها ها از فاصله دور قابل رویتند و من هم این یکی رو تصادفی در حالی که داشتم می رفتم Northwatch Keep که یه بیچاره ای رو از توی قلعه نجات بدم توی راه کشف کردم که برای خودش توی آسمون می لولید! :دی

این هم عکسش که در هنگام کشف شدن از فاصله دور گرفتم ازش:



ولی کلا روی هم رفته با هم همدردیم! من هم تا دلت بخواد Word دارم، ولی کو Soul؟ هان؟
128fs4765852.gif
جلل خالق. اژدها هم اژدها های قدیم!!!!
7g55dtp4i83pi0balag.gif
 
  • Like
Reactions: پژمان
امیر جون اینی که من کشتم توی یه قله ای بود به اسم Eldersblood Peak که نزدیک Morthal (درست زیرش توی نقشه) هستش. ولی به طور کلی به قول نوستراداموس اژدها ها از فاصله دور قابل رویتند و من هم این یکی رو تصادفی در حالی که داشتم می رفتم Northwatch Keep که یه بیچاره ای رو از توی قلعه نجات بدم توی راه کشف کردم که برای خودش توی آسمون می لولید! :دی

این هم عکسش که در هنگام کشف شدن از فاصله دور گرفتم ازش:



ولی کلا روی هم رفته با هم همدردیم! من هم تا دلت بخواد Word دارم، ولی کو Soul؟ هان؟
128fs4765852.gif

7g55dtp4i83pi0balag.gif

لول چندی هنوز ؟ :d ! نمیدونم ربط داره به لول ؟ چون من هر نیم ساعت یه اژدها جلوم سبز میشه :d ! نصفشون رو هم باید بپیچونیم بریم !
 
لول چندی هنوز ؟ :d ! نمیدونم ربط داره به لول ؟ چون من هر نیم ساعت یه اژدها جلوم سبز میشه :d ! نصفشون رو هم باید بپیچونیم بریم !

من خودمو کشتم یه اژدها ندیدم بعد هی شما ها اژدها میبینین :d بگین کجا میرین منم برم چندتا بکشم ولی بجاش هر چی ماموت با اون غول گنده هاست هی میخوان با من درگیر بشن:d
 
دیشب حدود یک ساعت و نیم بازی کردم آقا چقدر گسترده ست این بازی ! من با اینکه RPGباز نیستم ولی نمی دونم چرا منو به خودش جذب کرده ! بعضی محیطها خیلی زیبا هستند البته با گیم پلی اکشنش هنوز کنار نیومدم و در این مورد هنوز ویچر2 رو بیشتر می پسندم ولی خوب حالا که شروع کردم باید تا آخرش برم ! :دی
راستی من نژاد انسان رو انتخاب کردم و از بین اون سه تا سنگ طالع ، من اونی که مربوط به وسایل جنگی و سرباز هست رو برای خودم انتخاب کردم حالا دیگه نمی دونم چه قابلیت هایی برام باز میشه !
راستی دوستان آیتم هایی که جمع کردیم رو روی نقشه باید پیش کی ببریم بفروشیم !؟
 
من خودمو کشتم یه اژدها ندیدم بعد هی شما ها اژدها میبینین :d بگین کجا میرین منم برم چندتا بکشم ولی بجاش هر چی ماموت با اون غول گنده هاست هی میخوان با من درگیر بشن:d

بیشتر تا اونجایی که دیدم تو دامنه کوه ها ، خارج از جاده ها بودن ، اینجاها بیشتر گیر میان
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or