Multi Platform The Elder Scrolls V: Skyrim (Special Edition)

سازنده
Bethesda
ناشر
Bethesda
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. PlayStation 4
  3. PlayStation 5
  4. Xbox One
  5. Xbox Series X|S
tes-v.jpg



Developer : Bethesda Softworks
Publisher : Bethesda Softworks
Genre : RPG
Release date : 11/11/2011​

بعد از مدت ها از اعلام آقای تاد هاوارد طراح ارشد Bethesda مبنی بر استفاده از موتور جدید برای عنوان TES V که Creation نام دارد ،بالاخره GameInformer لیستی از قابلیت ها و تغییرات آن نسبت به موتور قبلی شرکت یعنی Gamebyro منتشر کرد ، که بازه ی گسترده ای از تغییرات عظیم گرافیکی تا ساختار ماموریت ها ، هوش مصنوعی و تعامل با NPC ها را شامل می شود ، مشروح این تغییرات به شرح زیر است :


گرافیک :

ساختن دنیای عظیم Elder Scrolls همیشه نیاز به آخرین پیشرفت های گرافیکی داشته است ، که نورپردازی دینامیک و سایه های پویا و گسترده بخشی از آنند .

طبق گفته ی تاد هاوارد در بازی جدید به لطف موتوری قدرتمند شاهد یک نورپردازی پویای بسیار پیشرفته به همراه سایه هایی خواهیم بود که به صورت پویا برای همه ی اشیاء موجود بوده و به باورپذیر تر شدن همه چیز کمک بسیاری کرده اند .

دیگر پیشرفت عظیم بازی در بخش گرافیکی ساختار جدید گیاهان و واکنش آن ها نسبت به فعالیت های محیطی است ، به طور مثال درختان نسبت به وزن و ابعاد خویش به طور متفاوتی نسبت به باد های در حال وزش ! واکنش نشان خواهند داد !

از دیگر وِیژگی های محیطی این موتور می توان به بازسازی پدید های طبیعی چون برف و باران به صورت کاملا پویا و مبتنی بر شرایط جوی اشاره کرد.

مطمئنا شما ویژگی Draw Distance بی نظیر Oblivion را به یاد دارید ، حالا تاد هاوارد قول داده تا در بازی جدید با یک دورنمایی فوق العاده قدرتمند ، طبیعی و پیشرفته طرف خواهیم بود که با توجه به کوهستانی بودن بافت سرزمین Skyrim بسیار ضروری به نظر می رسد.

رفتار NPC ها :

یکی از بزرگترین انتقاداتی که به OBLIVION و بعد ها FALLOUT 3 وارد بود و در مقایسه با آثار BIOWARE بسیار مشهود ، نحوه ی تعامل با شخصیت های مختلف و سیتم انتخاب دیالوگ ها بود ، در اسکای رم ، NPC ها هنگام صحبت دیگر فقط مقابل شما بی حرکت نخواهند ایستاد بلکه در حین انجام دادن کار خود با شما به صحبت خواهند چرداخت ، همچنین همه ی NPC های بازی شاغل بوده و مثلا ممکن است یکی کارگر معدن باشد ! همچنین بسته به ویژگی های شخصیتی آن ها ممکن است شاهد رفتارهای متفاوتی از آن ها باشید !

در SKYRIM برخلاف OBLIVION رفتار ها NPC ها با شما نسبت به روابطتان تنظیم می شود ، مثلا ممکن است نیمه شب سرزدن به یک دوست با استقبال او مواجه شود اما برای فردی که شما را نمی شناسد شما شاید یک دزد یا یک مزاحمید !

Animations :

طبق گفته ی تاد هاوارد Skyrim از یک ساختار بسیار پیشرفته و هنرمندانه در بخش انیمیش به کمک موتور مشهور HAVOK استفاده خواهد کرد و اولین عنوانی خواهد بود که این سطح تکنولوژی را در چنین ابعادی به کار میگیرد .

این تکنولوژی به سازندگان اجازه میدهد تا نرم ترین و طبیعی ترین حرکت ها را برای شخصیت ها رقم زده و آنها را قابل باورتر از قبل کنند.

همچنین این سیستم اجازه ی خلق انیمیشن های میتنی بر موقعیت را موتور داده و به هیچ وجه شاهد انیمیشن ها ی از پیش تعیین شده و اسکرپیت نویس شده نخواهیم بود .

یکی از ارکان این بازی را DRAGON های معروف سری تشکیل خواهند داد که به گفته ی هاوارد شاهد حرکات شگفت انگیز و بسیار طبیعی از آن ها خواهیم بود.

ساختار ماموریت ها :

OBLIVION و بازی قبل از آن یعنی MORROWIND هر دو از ساختار مشابهی برای ماموریت های جانبی بهره می بردند که تصادفی بودن آن بعضا باعث غیر قابل انجام دادن آن ماموریت برای یک شخصیت با کلاس و Level خاص آن می شد ، همچنین کشته شدن شخصیت ماموریت دهنده باعث غیرقابل انجام دان شدن آن ماموریت برای همیشه می شد ، اما SKYRIM ساختار کاملا متفاوتی برای ماموریت های جانبی خواهد داشت ، در SKYRIM ، ماموریت های جانبی بسته یه شخصیت ، کلاس ،نژاد و Level شما به شما پیشنهاد خواهند شد و به جذابیت کار خواهند افزود و با این ساختار اکثر بازی کنندگان را به انجام ماموریت ها مشتاق خواهد کرد .

همچنین مشکل عناوین قبلی یعنی کشته شدن فرد ماموریت دهنده بر طرف شده و در صورت وقوع این اتفاق یکی از دوستان یا بستگان او این کار را انجام خواهد داد ، که البته بسته به شرایط پیش آمده نحوه ی تعامل او با شما متفاوت خواهد بود !


TESV : SKYRIM در نوامبر سال 2011 میلادی توسط شرکت BETHESDA SoftWorks برای پلتفورم های PC و XBOX 360 و PS3 منتشر خواهد شد.
 
آخرین ویرایش:
اونی که دوستمون گفت یه قسمت از داستان هست که ربطی‌ به این باگ نداره.
unofficial dragonborn patchرو نصب کنین.SKSEهم امکان داره این مشکل رو ایجاد کنه اگه لودش می‌کنین.
مشکل اصلی‌ اینه که Dragonborn روتین معمولی‌ Modding رو ساپورت نمی‌کنه،ممکن هست‌Modهای مختلف این مشکل رو ایجاد کنن.
 
اونی که دوستمون گفت یه قسمت از داستان هست که ربطی‌ به این باگ نداره.
unofficial dragonborn patchرو نصب کنین.SKSEهم امکان داره این مشکل رو ایجاد کنه اگه لودش می‌کنین.
مشکل اصلی‌ اینه که Dragonborn روتین معمولی‌ Modding رو ساپورت نمی‌کنه،ممکن هست‌Modهای مختلف این مشکل رو ایجاد کنن.

اتفاقا اسکایرمشو :dنصب دارم ! کلا چیز خاصی هم نصب ندارم نمیدونم چرا اینطور میشه !

81481313124669189669.jpg


SKSE هم کلا نمیدونم چیه :|
 
آقا این چه حکمتیه چرا وقتی دی ال سی دراگون بورن رو فعال میکنی از این اژدهاها (!) میکشی روحش جذبت نمیشه ؟

یه تعداد خاصی می تونی روح جذب کنی... یادم نیست چنتا ولی اگه پر بشه دیگه روح اژدهاها جذب نمی شه ... چنتا روح مصرف کن تا OK شه ...
 
Soul limit حدود دو میلیارد تا هست،تا اونجایی می‌شه گرفت که انجین بازی عدد رو نشناسه.

خود به خود شروع می‌شه :دی.

یعنی چی جوری دقیقا ؟ اسم ماموریتش چیه ؟
چون من بعد از مدت ها اسکایرم رو نصب کردم با این تفاوت که این دفعه تمامی بسته های الحاقی اش رو هم نصب کردم حالا مراحل اصلی رو به پایان رسوندم کدوم کوئست مربوط به مراحل دراگون بورنه ؟ :-/
 
یعنی‌ خود به خود شروع می‌شه دیگه،یه عده Cultist حمله می‌کنن بهت بعد از رو جسدشون یه نامه برمی‌داری و ماموریت میاد که به solstheim سفر کن.
 
اتفاقا اسکایرمشو :dنصب دارم ! کلا چیز خاصی هم نصب ندارم نمیدونم چرا اینطور میشه !

81481313124669189669.jpg


SKSE هم کلا نمیدونم چیه :|

دوست عزیز هیچوقت یه esm رو بعد esp نزار. باعث باگ های زیادی میشه.
جای dragonborn.esm و Unofficial skyrim patch.esp رو عوض کن.
 
یعنی‌ خود به خود شروع می‌شه دیگه،یه عده Cultist حمله می‌کنن بهت بعد از رو جسدشون یه نامه برمی‌داری و ماموریت میاد که به solstheim سفر کن.

* خب مسئله همینه دیگه این برادران Cultist حمله نکردن :d حالا شاید به خاطر این مسئله ای بود که PipBoy3000_v2 اشاره کرد.


* حالا اینا یه طرف چیجوری میشه کوئستی که شروع شده رو بی خیال شد تا کلا پاک بشه و قاطی کوئستا نشون داده نشه !

* یه چیز دیگه:d این بخش transcribe the lexicon رو تموم کردم رفت پی کارش ولی کوئستش هنوز کامپلت نشده و علامت میده :|
 
* خب مسئله همینه دیگه این برادران Cultist حمله نکردن :d حالا شاید به خاطر این مسئله ای بود که PipBoy3000_v2 اشاره کرد.


* حالا اینا یه طرف چیجوری میشه کوئستی که شروع شده رو بی خیال شد تا کلا پاک بشه و قاطی کوئستا نشون داده نشه !

* یه چیز دیگه:d این بخش transcribe the lexicon رو تموم کردم رفت پی کارش ولی کوئستش هنوز کامپلت نشده و علامت میده :|
با کنسول می‌شه ماموریت رو تموم کرد دستی‌ ولی‌ معمولا کار خوبی‌ نیست.
کل ماموریتdiscerning the transmundane رو تموم کردین یعنی‌؟:دی
@PipBoy3000_v2
ESM مگه در هر حال قبل از ESP لود نمی‌شه؟ بدون توجه به Load order
 
با کنسول می‌شه ماموریت رو تموم کرد دستی‌ ولی‌ معمولا کار خوبی‌ نیست.
کل ماموریتdiscerning the transmundane رو تموم کردین یعنی‌؟:دی
@PipBoy3000_v2
ESM مگه در هر حال قبل از ESP لود نمی‌شه؟ بدون توجه به Load order

* چیجوری خب میشه این کار رو کرد ؟ :-/

* کل مراحل اصلی رو تموم کردم :d
 
باید ID اون ماموریت رو بدونی و stage تموم شدنش رو،تو کنسول بزنی‌setstage questid final stage.

همین ماموریت رو هم اونجوری می‌شه از تموم کرد :دی

* خب آی دی رو که از اینجا میشه فهمید :
Skyrim:Elder Knowledge - UESPWiki
* فقط اون استیج رو نفهمیدم :d و اینکه کد نهایی که باید بزنم چیه :d

* آخه من نمیخوام تمومش کنم میخوام بی خیالش بشم. اتفاقی درگیر عضویت تو این گروه دزدای شهر Riften شدم که ناخواسته بود و نمیخوام ادامه اش بدم
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or