Multi Platform The Elder Scrolls V: Skyrim (Special Edition)

سازنده
Bethesda
ناشر
Bethesda
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. PlayStation 4
  3. PlayStation 5
  4. Xbox One
  5. Xbox Series X|S
tes-v.jpg



Developer : Bethesda Softworks
Publisher : Bethesda Softworks
Genre : RPG
Release date : 11/11/2011​

بعد از مدت ها از اعلام آقای تاد هاوارد طراح ارشد Bethesda مبنی بر استفاده از موتور جدید برای عنوان TES V که Creation نام دارد ،بالاخره GameInformer لیستی از قابلیت ها و تغییرات آن نسبت به موتور قبلی شرکت یعنی Gamebyro منتشر کرد ، که بازه ی گسترده ای از تغییرات عظیم گرافیکی تا ساختار ماموریت ها ، هوش مصنوعی و تعامل با NPC ها را شامل می شود ، مشروح این تغییرات به شرح زیر است :


گرافیک :

ساختن دنیای عظیم Elder Scrolls همیشه نیاز به آخرین پیشرفت های گرافیکی داشته است ، که نورپردازی دینامیک و سایه های پویا و گسترده بخشی از آنند .

طبق گفته ی تاد هاوارد در بازی جدید به لطف موتوری قدرتمند شاهد یک نورپردازی پویای بسیار پیشرفته به همراه سایه هایی خواهیم بود که به صورت پویا برای همه ی اشیاء موجود بوده و به باورپذیر تر شدن همه چیز کمک بسیاری کرده اند .

دیگر پیشرفت عظیم بازی در بخش گرافیکی ساختار جدید گیاهان و واکنش آن ها نسبت به فعالیت های محیطی است ، به طور مثال درختان نسبت به وزن و ابعاد خویش به طور متفاوتی نسبت به باد های در حال وزش ! واکنش نشان خواهند داد !

از دیگر وِیژگی های محیطی این موتور می توان به بازسازی پدید های طبیعی چون برف و باران به صورت کاملا پویا و مبتنی بر شرایط جوی اشاره کرد.

مطمئنا شما ویژگی Draw Distance بی نظیر Oblivion را به یاد دارید ، حالا تاد هاوارد قول داده تا در بازی جدید با یک دورنمایی فوق العاده قدرتمند ، طبیعی و پیشرفته طرف خواهیم بود که با توجه به کوهستانی بودن بافت سرزمین Skyrim بسیار ضروری به نظر می رسد.

رفتار NPC ها :

یکی از بزرگترین انتقاداتی که به OBLIVION و بعد ها FALLOUT 3 وارد بود و در مقایسه با آثار BIOWARE بسیار مشهود ، نحوه ی تعامل با شخصیت های مختلف و سیتم انتخاب دیالوگ ها بود ، در اسکای رم ، NPC ها هنگام صحبت دیگر فقط مقابل شما بی حرکت نخواهند ایستاد بلکه در حین انجام دادن کار خود با شما به صحبت خواهند چرداخت ، همچنین همه ی NPC های بازی شاغل بوده و مثلا ممکن است یکی کارگر معدن باشد ! همچنین بسته به ویژگی های شخصیتی آن ها ممکن است شاهد رفتارهای متفاوتی از آن ها باشید !

در SKYRIM برخلاف OBLIVION رفتار ها NPC ها با شما نسبت به روابطتان تنظیم می شود ، مثلا ممکن است نیمه شب سرزدن به یک دوست با استقبال او مواجه شود اما برای فردی که شما را نمی شناسد شما شاید یک دزد یا یک مزاحمید !

Animations :

طبق گفته ی تاد هاوارد Skyrim از یک ساختار بسیار پیشرفته و هنرمندانه در بخش انیمیش به کمک موتور مشهور HAVOK استفاده خواهد کرد و اولین عنوانی خواهد بود که این سطح تکنولوژی را در چنین ابعادی به کار میگیرد .

این تکنولوژی به سازندگان اجازه میدهد تا نرم ترین و طبیعی ترین حرکت ها را برای شخصیت ها رقم زده و آنها را قابل باورتر از قبل کنند.

همچنین این سیستم اجازه ی خلق انیمیشن های میتنی بر موقعیت را موتور داده و به هیچ وجه شاهد انیمیشن ها ی از پیش تعیین شده و اسکرپیت نویس شده نخواهیم بود .

یکی از ارکان این بازی را DRAGON های معروف سری تشکیل خواهند داد که به گفته ی هاوارد شاهد حرکات شگفت انگیز و بسیار طبیعی از آن ها خواهیم بود.

ساختار ماموریت ها :

OBLIVION و بازی قبل از آن یعنی MORROWIND هر دو از ساختار مشابهی برای ماموریت های جانبی بهره می بردند که تصادفی بودن آن بعضا باعث غیر قابل انجام دادن آن ماموریت برای یک شخصیت با کلاس و Level خاص آن می شد ، همچنین کشته شدن شخصیت ماموریت دهنده باعث غیرقابل انجام دان شدن آن ماموریت برای همیشه می شد ، اما SKYRIM ساختار کاملا متفاوتی برای ماموریت های جانبی خواهد داشت ، در SKYRIM ، ماموریت های جانبی بسته یه شخصیت ، کلاس ،نژاد و Level شما به شما پیشنهاد خواهند شد و به جذابیت کار خواهند افزود و با این ساختار اکثر بازی کنندگان را به انجام ماموریت ها مشتاق خواهد کرد .

همچنین مشکل عناوین قبلی یعنی کشته شدن فرد ماموریت دهنده بر طرف شده و در صورت وقوع این اتفاق یکی از دوستان یا بستگان او این کار را انجام خواهد داد ، که البته بسته به شرایط پیش آمده نحوه ی تعامل او با شما متفاوت خواهد بود !


TESV : SKYRIM در نوامبر سال 2011 میلادی توسط شرکت BETHESDA SoftWorks برای پلتفورم های PC و XBOX 360 و PS3 منتشر خواهد شد.
 
آخرین ویرایش:
ممنون اون قسمت حل شد !!
در ادامه ی این ماموریت (لامصب نفرین شده هست این ماموریتش برام =)) ) رفتیم پیشه thief ها و قرار بر این شد که برم خونه ی اون یارو (کسی که انبار رو خالی کرده) بگردیم توی همون شهر
ولی خونه یارو طبقه دومه، تمام درهای ساختمونش هم از داخل بسته شده، هیچ رقمه راه نیست برم توش، اون دری هم که نشون میده طبقه دومه !!
قول میدم این ماموریت تموم شد دیگه سوال نپرسم :d
پشت خونه (حیاط پشتی‌ :دی) طبقه دوم یه چیزی مثل پل هست رفته بالا،اونو با Unrelenting force یا یه تیر بزن بیفته پایین،بعدا از طریق اون میتونی‌ بری تو خونه:d
 
یکی‌ از ماموریت‌هایThieves guild هست،باید برین توRiften با Brynjolf حرف بزنین عضوThieves guild بشین

مشكل اين كه من عضو اين گروه شدم و كويست قبلي آنرا رفتم كه فكر كنم اسمش هم اين بود loud and clear اما وقتي با Brynjolf حرف ميزنم هيچ اتفاقي نمي افتد.
 
مشكل اين كه من عضو اين گروه شدم و كويست قبلي آنرا رفتم كه فكر كنم اسمش هم اين بود loud and clear اما وقتي با Brynjolf حرف ميزنم هيچ اتفاقي نمي افتد.
احتمالا قبل حرف زدن باهاش 24 ساعت به وقت بازی صبر کردین بازی باگ زده شده.

با کنسول رو باز کنین بنویسین :completequest TG03

بعدا بنویسین :setstage TG04 1

اون مرحله تموم شده حساب می‌شه میتونین بقیه ماموریت‌های گروه رو رو ادامه بدین
 
احتمالا قبل حرف زدن باهاش 24 ساعت به وقت بازی صبر کردین بازی باگ زده شده.

با کنسول رو باز کنین بنویسین :completequest TG03

بعدا بنویسین :setstage TG04 1

اون مرحله تموم شده حساب می‌شه میتونین بقیه ماموریت‌های گروه رو رو ادامه بدین
آقا خيلي ممنون رد شد.
 
سلام داداش من الان میخوام یه سلاح خوب یا معمولی واسه خودم بسازم از اونجایی که شما تو این کار اوستایی ازتون میخوام یه راهنماییه مفصل واسه ما بزاری داداش ازت میخوام برای ساخت یه سلاح نسبتا خوب هر چی که لازمه بهم بگی و اینبارو بخاطر من یخورده مفصل تر توضیح بده که بهتر بفهمم خیلی ممنون آقا کاوه....نوکرتم.....منتظرم
 
سلام داداش من الان میخوام یه سلاح خوب یا معمولی واسه خودم بسازم از اونجایی که شما تو این کار اوستایی ازتون میخوام یه راهنماییه مفصل واسه ما بزاری داداش ازت میخوام برای ساخت یه سلاح نسبتا خوب هر چی که لازمه بهم بگی و اینبارو بخاطر من یخورده مفصل تر توضیح بده که بهتر بفهمم خیلی ممنون آقا کاوه....نوکرتم.....منتظرم
توضیح خاصی‌ نداره که، شما با هربار سلاح‌ Or زره ساختن تو آهنگری(Forge) درجه اهنگریتون(Smithing) بالا میره، و هر چه قدر بالاتر بره سلاح‌هایی‌ که میسازین قوی تر می‌شه،در ضمن هر چه قدر درجه بالاتر بره میتونین سلاح‌های قوی تر هم بسازین. مثلا اگه درجه اهنگریتون90 باشه میتونین پرکDaedric smithing رو بگیرین که سلاح‌هایDaedric بسازین که قوی ترین سلاح‌ها هستن.مواد مورد نیاز واسه ساختن هم پایین هر سلاح نشون داده می‌شه

اسلحه‌های نسبتا قوی هم در طول بازی تو اجساد دشمنا پیدا میشن با Level up شدن.
 
توضیح خاصی‌ نداره که، شما با هربار سلاح‌ Or زره ساختن تو آهنگری(Forge) درجه اهنگریتون(Smithing) بالا میره، و هر چه قدر بالاتر بره سلاح‌هایی‌ که میسازین قوی تر می‌شه،در ضمن هر چه قدر درجه بالاتر بره میتونین سلاح‌های قوی تر هم بسازین. مثلا اگه درجه اهنگریتون90 باشه میتونین پرکDaedric smithing رو بگیرین که سلاح‌هایDaedric بسازین که قوی ترین سلاح‌ها هستن.مواد مورد نیاز واسه ساختن هم پایین هر سلاح نشون داده می‌شه

اسلحه‌های نسبتا قوی هم در طول بازی تو اجساد دشمنا پیدا میشن با Level up شدن.

آقا کاوه اینو خودمم میدونم من اینو میخوام بدونم که چجوری میشه مثلا شمشیری با دمیج 500 یا 600 و یا بالاتر از اون ساخت..من اینو میخوام یاد بگیرم میخوام یه چیز جدید تو بازی یاد بگیرم کمکم کنیممنونت میشم...منتظر جوابتم
 
آقا ما باز گیریدیم تو بازی ...
اونجایی که اون اژدها شما رو میبره جای آلدوئین وارد یه معبد مانند میشم! اونجا رمز ورود چیه و از کجا باید بفهمیمی .. اگه بگین از کجا باید بفهمیمی بیشتر کمک می کنه!
تقریبا تمام احتمالات رو امتحان کردم ولی در باز نشد!
 
سلام
بچه ها من الان لول 40 هستم ولی خیلی وقته که یه ماموریت رو نمیتونم انجام بدم :
Listen to Toldfir
میرم پیشش توی اون معبد یه جا روبروش فلش زده که باید وایسم ولی هیچ حرفی نمیزنه...نمیدونم باید چیکار کنم ؟؟؟
 
سلام
بچه ها من الان لول 40 هستم ولی خیلی وقته که یه ماموریت رو نمیتونم انجام بدم :
Listen to Toldfir
میرم پیشش توی اون معبد یه جا روبروش فلش زده که باید وایسم ولی هیچ حرفی نمیزنه...نمیدونم باید چیکار کنم ؟؟؟

سلام
برو در بخش جادو ها در قسمت Restoration جادوي Lesser ward را انتخاب كن بعد اون به تو آتيش ميزنه و تو با اين جادو دفاع مي كني همين.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or