TGS 2015

Safety & Peace

ارباب مطلق سوزوران
کاربر سایت
65565588774888206490.jpg



20 - 17 September
(26 - 29 شهریور)

Countdown To TGS 2015

طی هماهنگی که انجام شد، قرار شده که تمام اخبار مربوط به Tokyo Game Show 2015 توی این تاپیک قرار بگیره (عکس سر در هم بنر رسمی همایش هست که هر سال یکی از اینا میدن8-|)

  • مایکروسافت عدم حضور خود را اعلام کرده است.
  • سونی در برنامه حضور خواهد داشت و از عناوین مختلفی پرده برداری خواهد کرد.
  • کنفرانس سونی در تاریخ 15 سپتامبر (24 شهریور) برگذار خواهد شد.
  • نمایش بازی های بیشتری در رابطه با Project Morpheus از جانب سونی.
  • تایید عنوان Phantasy Star Online برای PS4 و دموی قابل بازی در نمایش.
  • رونمایی از عنوان جدید Yakuza Team (سازندگان بازی Yakuza و Binary Domain)
  • رونمایی از عنوان جدید ATLUS
  • رونمایی از عنوان جدید خالفان Dragon Crown و Odin Sphere (شرکت ATLUS و VanillaWare)
  • امکان رونمایی از Soul Calibur VI
  • امکان رونمایی از بازی جدید استودیو Sucker Punch
  • امکان رونمایی از بازی جدید استودیو Japan Studio
  • امکان رونمایی از بازی جدید استودیو Quantic Dream
  • امکان رونمایی از بازی جدید استودیو Level - 5
  • امکان رونمایی از عنوان Gran Turismo 7
  • امکان رونمایی از نسخه جدید Parasite Eve
  • دنباله عنوان Gravity Rush
  • کاتسوهیرو هارادا، خالق عنوان Tekken در برنامه حضور خواهد داشت. احتمالا نمایش های از Tekken 7, Summer Lesson, Pokken و Tekken x Street Fighter خواهیم داشت.
  • معرفی عنوان جدید Sega

  • لاین آپ Namco Bandai:
    • Digimon World: Next Order
    • Disney Infinity 3.0
    • God Eater Off Shot Cross-Play Pack & Anime Vol. 2
    • God Eater Resurrection
    • JoJo’s Bizarre Adventure: Eyes of Heaven
    • Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm 4
    • Project X Zone 2
    • Pro Yakyuu Famista Returns
    • Saint Seiya: Soldiers’ Soul
    • Sword Art Online: Lost Song and Re: Hollow Fragment
    • Tokyo Ghoul: Jail
    • TV Anime The Idolmaster: Cinderella Girls G4U! Pack
  • لاین آپ Koei Tecmo:
    • Angelique Retour
    • Arslan: The Warriors of Legend
    • Atelier Sophie: The Alchemist of the Mysterious Book
    • Attack on Titan
    • Dead or Alive Xtreme 3: Fortune
    • Dead or Alive Xtreme 3: Venus
    • Deception: Trap Girls
    • Dynasty Warriors Online
    • Hyrule Warriors Legends
    • Kiniro no Corda 4
    • Nobunaga’s Ambition Online
    • Romance of the Three Kingdoms XIII
    • Samurai Warriors 4: Empires
    • Uncharted Waters Online
    • Yoru no Nai Kuni
  • لاین آپ Square Enix:
    • Final Fantasy XV
    • World of Final Fantasy
    • Dragon Quest Heroes II
    • Seiken Densetsu
    • Dragon Quest VII
    • Dragon Quest X
    • Imperial SaGa
    • Gunslinger Stratos
    • Final Fantasy Brave Exvius
    • Kingdom Hearts Unchained Chi
    • Star Ocean: Integrity and Faithlessness
    • Dragon Quest Builders
    • Final Fantasy XIV: Heavensward
  • لاین آپ Capcom:
    • Resident Evil Zero HD
    • Street Fighter V
    • Monster Hunter X
    • Monster Hunter Stories
    • Monster Hunter Spirites
    • Pokapoka Airoumura
لینک های مرتبط:

TGS Official Website
Sony to Reveal More Project Morpheus Titles at TGS 2015 - VRFocus
Tokyo Game Show 2015 to Be the Biggest Ever; Will Use The Whole Venue For the First Time | DualShockers
Sony***8217;s Shuhei Yoshida Teases PS4 Lineup At The Tokyo Game Show � GamingBolt.com: Video Game News, Reviews, Previews and Blog
Microsoft to skip Tokyo Game Show 2015 - Gematsu
Level-5 President Akihiro Hino to Speak at Tokyo Game Show Keynote
Phantasy Star Online coming to PS4. Will be playable at TGS
Project Soul Teases SoulCalibur 6, Asks For Fans Favorite Characters In Survey | Attack of the Fanboy
CAPCOM:東京ゲームショウ2015
Sega to announce new console game at TGS: ***39;We***39;d like to win back consumer trust***39; | Alien: Isolation News | The Australian PS4 Community
Rumour: New Parasite Eve game to be revealed at TGS, directed by Toriyama | Mognet Central - The Final Fantasy & Square Enix Community
出展タイトル|東京ゲームショウ2015|バンダイナムコエンターテインメント公式サイト
Yakuza Creator Has An Exciting New Game To Announce At Tokyo Game Show 2015 - Siliconera
PlayStation Tokyo Game Show 2015 Press Conference Dated
東京ゲームショウ2015 | SQUARE ENIX
https://www.gamecity.ne.jp/tgs2015/title.html
 
آخرین ویرایش:
احتمال عرضه بازی شون برای one هست یا نه ؟ کلا انحصاری سونی هست ؟
در مورد بازی جدیدشون هیچی نگفتن. ممکنه مولتی باشه و ممکنه انحصاری.
در مورد یاکوزا که IP مال سگا هست و میتونه برای X1 بزنه و میتونه هم نزنه. هیچ چیزی بعید نیست.
 
احتمال معرفی نسخه ای ریمستر شده از Gravity Rush یا یک Gravity Rush جدید برای ps4 بالا هست به نظر دوستان ؟
تشکر
بشینین تا بیاد :d اصلا GR بدون قابلیت های ویتا مفت نمی ارزه :d اون حس تعادل نداشتن و سرگیجه موقعی که جاذبه نیستو هیچ چیزی نمیتونه القا کنه جز ویتا :d
 
در مورد یاکوزا که IP مال سگا هست و میتونه برای X1 بزنه و میتونه هم نزنه. هیچ چیزی بعید نیست.

انتشار سری Yakuza رو کنسول مکروسافت به همون اندازه میتونه به حقیقت بپیونده که یه روزی داوود قفس بخواد با فیل اسپنسر تو Green room عکس بندازه :دی!

فرنچایز ِ فوق العاده ای ـه یاکوزا که خیلی بهش ظلم شده خارج از ژاپن ! گیم پلی متنوع و عالی ؛ گرافیک خوب و نقطعه قوت بازی که داستان و روایت و اللخصوص شخصیت هاش مرکز توجه هستند .

Y5 :x
 
اساسا چه دلیلی داره بازی که اول تو ژاپن منتشر میشه (و طبیعتا بازار اصلیش خود ژاپنه) و بعدا با هزار التماس نسخه غربیش میاد روی X1 هم عرضه بشه؟ بنظر من که خیلی بعیده!

+++++

من دوست دارم یکی از معرفی های SEGA جناب Valkyria Chronicles 4‌ برای PS4‌ و PC باشه! شاید عرضه شماره اول برای PC‌ و دیدن اون حجم محبوبیت SEGA‌ رو به فکر بندازه!
 
نمیدونستم این ویدئو رو کجا بزارم برای همین میزارمش اینجا :دی یکی از هوادارای سری DMC یه ویدئو برای ورجیل درست کرده که توش در مورد شخصیت، کارهایی که انجام میده و اینکه چرا یکی از بزرگترین Rival های تاریخ صنعت گیمه توضیح میده که وحشتناک خوبه. شدیدا، شدیدا توصیه میکنم این ویدئو رو ببینید (خصوصا اونایی که خود DMC3 و DMC4SE رو بازی نکردن):

=========
در مورد Y5 هم....
http://forum.bazicenter.com/thread97699/

اگه کوچیک ترین علاقه ای به ادامه پیدا کردن این سری دارید خواهشا این نسخه رو به صورت رسمی بخرید/پیش خرید کنید :crying1:
 
Koei Tecmo تایید کرده که بازیای PS4/Next Gen Only هم در دست ساخت دارن و از سال 2016 میشه انتظار عرضه این عناوین رو داشت. گفته هر کدوم رو به موقع و سر وقتش معرفی میکنیم (امیدوارم حداقل یکیشون همین TGS باشه)
“Right now, we’re making Dead or Alive Xtreme 3 as a PlayStation 4 and PS Vita multiplatform title. However, in the future there are a few titles that are PlayStation 4-only. They’ll start coming out from 2016, and while I can’t right now, we’ll reveal them in succession [when the time comes].”

Ninja Gaiden 4 آیا؟ 8->
 
منم نگفتم یاکوزا حتما روی X1 میاد:d گفتم احتمالات همیشه وجود دارن. هیچ چیزی توی این صنعت بعید نیست:d
============
جدیدا یه حس تنفر نسبت به Tecmo Koei پیدا کردم. ساپورتشون واقعا افتضاحه (حداقل روی PC که اینطور بود). یه جورایی گمراه شدن و نمیفهمن میخوان چیکار بکنن. یه جورایی از وقتی ایتاگاکی رو از دست دادن، انگار ضربه ای خوردن که نمیتونه خوب بشه:d
فعلا باس این NG4 رو بده تا ببینیم نظر ملت برمیگرده یا نه:d
============
VC 4 نمیخواییم. اول شماره 2 و 3 رو ریمستر کنین بدین ملت بازی کنن:d انصافا این بازی به معنای کلمه ناشناخته-ست. همه چیز این بازی توی بالاترین سطح ممکن بوده:d هر کی هم مخالفه میتونه بره اینجا و انتقادات خودش رو بنویسه:d

آخر سر هم میخوام بگم شدیدا روی کپکام و سگا حساب باز کردم توی TGS. اطمینان دارم هممون سورپرایز میشیم و In the end, We are all satisfied :bighug:;;)
 
بشینین تا بیاد :d اصلا GR بدون قابلیت های ویتا مفت نمی ارزه :d اون حس تعادل نداشتن و سرگیجه موقعی که جاذبه نیستو هیچ چیزی نمیتونه القا کنه جز ویتا :d

آخه به نظرم Tearaway هم بیشتر به ویتا میخورد , DS4 هم قابلیت های خوبی داره به نظرم , یک نسخه ی ای از Tearaway هم که داره میاد برای PS4 , حالا شایدم اومد برای PS4 !
:d
ممنون
شایعاتی هم هست گویا b-)

Looks like Gravity Rush Remaster is coming to PS4 • Eurogamer.net
 
آخرین ویرایش:
آخه به نظرم Tearaway هم بیشتر به ویتا میخورد , DS4 هم قابلیت های خوبی داره به نظرم , یک نسخه ی ای از Tearaway هم که داره میاد برای PS4 , حالا شایدم اومد برای PS4 !
:d
ممنون
شایعاتی هم هست گویا b-)

Looks like Gravity Rush Remaster is coming to PS4 • Eurogamer.net

اینکه GR توی استفاده از قابلیتای ویتا بهترین بازی بوده به نظرم فکته , GR بدون قابلیتای ویتا یه بازی اعصاب خورد کن میشه, اینکه وقتی زمینو آسمون رو قاطی کردی از هیجان ویتارو میچرخونی (با تکون دادن ویتا زاویه دوربین تغییر میکنه) و اون حس سرگیجه و سردرگمی رو هیچ جوره نمیتونه یک TV یا Monitor ثابت برات شبیه سازی کنه.

حالا اینکه GR خیلی جالب نمیشه روی PS4 رو فاکتور بگیریم (چون حتما توو ذهنت میگی بازم میاد حالا هرچقدر بهتر باشه روی ویتا) TA نسبت به GR خیلی غرب پسند تره + اینکه روی PS4 باز جواب میده و اینجوری نیست که بگی غیر ویتا بازی بد میشه, و چون GR ژاپنی پسند تره و اونجا هم ویتا خیلی خوب فروش رفته و میره; از نظرم خیلی بعیده که بیان برای PS4 ریمسترش کنن. به علاوه اینکه کارگردان بازی یه مصاحبه کرده بود و گفته بود ویتا کنسول رویایی منه و همیشه این ایده ی گراویتی توی سرم بود و با اومدن ویتا تونستم اونو خیلی بهتر پیاده کنم (از اول قرار بود روی PS3 بیاد بازی انگار)

ولی با تمام این اوصاف بازم احتمالش هست برای PS4 ریمستر بشه ولی ریمستر خوبی درنمیاد و به نظرم کار عاقلانه ای نیست
 
VC 4 نمیخواییم. اول شماره 2 و 3 رو ریمستر کنین بدین ملت بازی کنن:d انصافا این بازی به معنای کلمه ناشناخته-ست. همه چیز این بازی توی بالاترین سطح ممکن بوده:d هر کی هم مخالفه میتونه بره اینجا و انتقادات خودش رو بنویسه:d
نمیخوایم :d

ظاهرا نسخه 2 و 3 بیشتر فن سرویس بودن و اصلا در حد شماره یک نبودن :| همون یه راست برن سروقت نسخه جدید خیلی بهتره :دی

پ.ن: لول، خائن لینک پروفایل من رو دادی؟ =)) =)) =))

- - -ویرایش - - -

یادم رفت این رو بزارم :|:دی تاریخ کنفرانس سونی به وقت چندین کشور مختلف :دی

[h=1]Sony TGS '15 Conference[/h]
 
منم نگفتم یاکوزا حتما روی X1 میاد:d گفتم احتمالات همیشه وجود دارن. هیچ چیزی توی این صنعت بعید نیست:d
============
جدیدا یه حس تنفر نسبت به Tecmo Koei پیدا کردم. ساپورتشون واقعا افتضاحه (حداقل روی PC که اینطور بود). یه جورایی گمراه شدن و نمیفهمن میخوان چیکار بکنن. یه جورایی از وقتی ایتاگاکی رو از دست دادن، انگار ضربه ای خوردن که نمیتونه خوب بشه:d
فعلا باس این NG4 رو بده تا ببینیم نظر ملت برمیگرده یا نه:d
============
VC 4 نمیخواییم. اول شماره 2 و 3 رو ریمستر کنین بدین ملت بازی کنن:d انصافا این بازی به معنای کلمه ناشناخته-ست. همه چیز این بازی توی بالاترین سطح ممکن بوده:d هر کی هم مخالفه میتونه بره اینجا و انتقادات خودش رو بنویسه:d

آخر سر هم میخوام بگم شدیدا روی کپکام و سگا حساب باز کردم توی TGS. اطمینان دارم هممون سورپرایز میشیم و In the end, We are all satisfied :bighug:;;)

نه میدونم نگفتی :دی کلاً این یاکوزا از محالات هم اونورتر هست به یک دلیل ! این بازی به کل ژاپنی پسنده و بیس اصلی طرفدارهاش تو ژاپن مقرر هست تا جایی که بزور هزار جور خواهش و تمنا دارن فقط روی PS3 نسخه پنجم رو میدن اون هم با یه دیدگاهی که اگه بازی تا فلان مقدار نفروشه باید قید منتشر شدن نسخه های بعدی رو واسه غرب بزنیم !
در واقع انتشار یاکوزا رو Xbox یه جورایی " ضرر محض " هست ! که با وضع فعلی سگا این مورد " بعید " رو هم تو جیبش گذاشته :|

ولی از یه نظر حق رو بهت میدم ! بعد افسانه سه برادران (!) تو کنفرانس امسال سونی ؛ هیچ محالی تو زندگی محال نیست :| من ایمان آوردم :|

پ.ن: اونلینک پروفایل علی عالی بود ؛ میشد 100 تا لایک میکردم :))!
 
نه میدونم نگفتی :دی کلاً این یاکوزا از محالات هم اونورتر هست به یک دلیل ! این بازی به کل ژاپنی پسنده و بیس اصلی طرفدارهاش تو ژاپن مقرر هست تا جایی که بزور هزار جور خواهش و تمنا دارن فقط روی PS3 نسخه پنجم رو میدن اون هم با یه دیدگاهی که اگه بازی تا فلان مقدار نفروشه باید قید منتشر شدن نسخه های بعدی رو واسه غرب بزنیم !
:))!

حالا من پست شما دوست عزیز رو نقل قول کردم ولی کلا از تمام کسایی که اطلاعات کامل دارن ممنون میشم یک توضیحاتی بدن این تفاوت بازی های ژاپنی و غربی تو چی هست و مثلا چه چیزی باعث میشه بگیم یک عنوان غربی پسند هست (به جز شوتر ها) و یک عنوان ژاپنی پسند .نمونش همین یاکوزا من نسخه های قدیمیش رو وقتی بچه بودم فکر کنم روی ps2 زده بودم ولی چیزی یادم نمیاد بخواد بگیم ژاپنی پسند بوده همین تریلر نسخه پنچم هم گرفتم مثل یک بازی اکشن با ویژگی های خودش بود.از یاکوزا بگذریم مثلا DMC که من خیلی هم دوسش دارم یادم هست کپ کام به خاطره اینکه بازی غربی پسند بشه ! بازی رو از سازنده های اصلیش گرفت داد دست استدیو غربی که بازی رو به اصطلاح غربی کنه ولی بهتر که نشد بدتر شدش .یک مقاله ای چندی پیش میخوندم که میگفت کلا ژاپنی ها بازی سازی رو به وجود اوردن تمام بازی ها دوربین ثابت داشتن ولی بعد ها که غربی ها پا به بازی سازی گذاشتن دوربین متحرک و در اختیار گیمر گذاشتن ولی من الان میبینم خیلی از بازی های ژاپنی دوربین متحرکت دارن ولی لقب ژاپنی پسند بهشون میدن بازی های مثل God of war با اینکه سازنده های غربی داره کلی فروش تو غرب داره و دوربین ثابت داره ! کلا میشه یکم درباره این مسله توضیح بدید ممنون میشم.
 
حالا من پست شما دوست عزیز رو نقل قول کردم ولی کلا از تمام کسایی که اطلاعات کامل دارن ممنون میشم یک توضیحاتی بدن این تفاوت بازی های ژاپنی و غربی تو چی هست و مثلا چه چیزی باعث میشه بگیم یک عنوان غربی پسند هست (به جز شوتر ها) و یک عنوان ژاپنی پسند .نمونش همین یاکوزا من نسخه های قدیمیش رو وقتی بچه بودم فکر کنم روی ps2 زده بودم ولی چیزی یادم نمیاد بخواد بگیم ژاپنی پسند بوده همین تریلر نسخه پنچم هم گرفتم مثل یک بازی اکشن با ویژگی های خودش بود.از یاکوزا بگذریم مثلا DMC که من خیلی هم دوسش دارم یادم هست کپ کام به خاطره اینکه بازی غربی پسند بشه ! بازی رو از سازنده های اصلیش گرفت داد دست استدیو غربی که بازی رو به اصطلاح غربی کنه ولی بهتر که نشد بدتر شدش .یک مقاله ای چندی پیش میخوندم که میگفت کلا ژاپنی ها بازی سازی رو به وجود اوردن تمام بازی ها دوربین ثابت داشتن ولی بعد ها که غربی ها پا به بازی سازی گذاشتن دوربین متحرک و در اختیار گیمر گذاشتن ولی من الان میبینم خیلی از بازی های ژاپنی دوربین متحرکت دارن ولی لقب ژاپنی پسند بهشون میدن بازی های مثل God of war با اینکه سازنده های غربی داره کلی فروش تو غرب داره و دوربین ثابت داره ! کلا میشه یکم درباره این مسله توضیح بدید ممنون میشم.
والا جواب این سوال خیلی طولانیه و نمیشه توی یه پست کوتاه دقیقا بهش جواب داد و دست کم یه مقاله بزرگ میطلبه. هرچند اگه بخوام خلاصه بگم اینه که تفاوت بازیای غربی و شرقی یه جورایی پایه ای و فرهنگیه. از طراحی شخصیت ها و محیط گرفته (که توی شرق بیشتر فانتزی اند ولی توی غرب واقع گرایانه) تا گیم پلی و تمرکز سازنده روی بخشهای مختلف بازی موقع ساخت. خیلی بخوام ساده بگم، بازیای غربی و شرقی (همونطوری که از اسمشون مشخصه) برای دوتا فرهنگ و سلیقه متفاوت ساخته شدن.

به عنوان مثال توی شرق بیشتر سازنده ها اولین چیزی که موقع ساخت بازی بهش توجه میکنند گیم پلی بازیه و کلید و ایده اولیه از یه طرح برای گیم پلی سرچشمه میگیره و بعد سازنده میاد یه داستان مناسب(از دید خودش) با ایده گیم پلیی که داره برای بازی مینویسه، در حالی که توی غرب بیشتر اوقات دقیقا قضیه برعکسه و ایده ساخت بازی با داستان شروع میشه و سازنده بعدا گیم پلیی مناسب با داستانی که داره طراحی میکنه. بخاطر همین هم هست که اکثر کسایی که از بازیای ژاپنی خوششون نمیاد میگن داستاناشون مسخرست چون داستان بهانه ایه برای گیم پلی در حالی که توی بازی های غربی اکثرا تمرکز زیادی روی داستان و شخصیتها گذاشته میشه. نمونه بارز این مورد رو میشه توی سبک HnS دید. مثلا MGRR رو با HS مقایسه کنید. تمرکز اولی روی گیم پلیه و داستان صرفا یه بهانه است برای انجام کارای خفن (در طول گیم پلی) در حالی که دومی کاملا تمرکزش رو گذاشته روی روایت داستان و توجه اش به گیم پلی به نسبت خیلی کمتره.

مثلا توی عناوین غربی در حتی فانتزی ترین عناوین هم باز سعی میشه داستان و روابط شخصیتا تا حدودی واقع گرایانه باشه(Mass Effect یا Witcher 3 بارز ترین مثال های برای این مورد هستند) در صورتی که عناوین شرقی همچین محدودیتی برای خودشون نمیزارن و بعضا عناوین کاملا فانتزی میسازن.( مثل Killer is Dead یا Asura's Wrath) دقیقا این تفاوت رو میشه توی اظهارنظر و سلایق مخاطبای این دو نوع بازی ها هم دید، مثلا اینکه طرف برمیگرده میگه "بازیای ژاپنی مسخره" یا این عنوان "ژاپنی بازیاش زیاده" بخاطر اینه که سلیقه اش غربیه و دوست داره بازیش حتی اگر فانتزی هم هست باز ریشه در واقعیت داشته باشه ولی خب متاسفانه اکثرا بجای اینکه بیان بگن بازی با سلیقه ما نمیخونه برمیدارن میان بازی و سلیقه بقیه دوستان رو مورد تمسخر قرار میدن.

البته این فقط بخش کوچیکی از تفاوتاست. تفاوت دیگه (که بازم تا حدودی از همون موضوع بالا سرچشمه میگیره) اینه که خیلی از بازیای ژاپنی برای روایت داستان و گفتگوی شخصیت ها خودشون رو به زحمت نمیندازن و مثل همین یاکوزا سعی میکنند تا جایی که بشه بدون کات سین و در طول بازی و حتی بدون صداگذاری و به صورت متنی و با زیرنویس داستان و دیالوگ ها رو بگن، در حالی که توی بازیای غربی تقریبا تمام اوقات باید حتما صداگذاری وجود داشته باشه و اکثرا برای روایت داستان به کات سین یا صحنه های سینمایی رو میارن.

مورد دیگه تفاوت فرهنگی و دیدیه که شرق و غرب به خشونت دارن. توی بازیای غربی اکثرا خون و خونریزی و ایجاد صحنه های درام از این طریق یه چیز معمولی و عرفه در حالی که توی عناوین شرقی کمتر پیش میاد سازنده خشونت رو به صورت خیلی خونین به تصویر بکشه و بیشتر با افکتای ذرق و برق دار، خون های غیر قرمز رنگ یا نهایتا مقدار خیلی کمی خون خشونت بازی رو نشون میده. (البته استثنا هم پیدا میشه، مثل Drakengard 3) در مورد خشونت میشه به سلاحهایی که اکثرا توی عناوین شرقی و غربی استفاده میشن هم اشاره کرد که توی عناوین شرقی بیشتر از سلاح های سرد یا حتی در مواردی مبارزات تن به تن استفاده میشه در حالی که اکثر عناوین غربی اسلحه گرم رو سلاح اصلی خودشون قرار میدن.

بازم میگم تفاوتا خیلی زیادن و نمیشه همه رو یه جا گفت. طراحی شخصیتا، نگاه دو فرهنگ به فن سرویس، بینش اصلی به روند داستان و مبارزه خیر و شر (که توی عناوین شرقی بیشتر موارد شخصیتا سفید و سیاهن ولی توی عناوین غربی بیشتر سعی میشه شخصیتا خاکستری باشن)، کلیشه های انیمه ای برای شرق و هالیوودی برای غرب و... کلا دید و فرهنگی که دو قشر نسبت به بازیها دارن.

البته اینطوری هم نیست که حتما همه بازیای ژاپنی این موارد رو داشته باشند. مثلا سری Resident Evil یا MGS با وجود ژاپنی بودنشون میشه اکثر خصوصیات غربی (مثل تمرکز روی داستان، بالا بودن خشونت، تمرکز روی سلاح های گرم و...) رو درشون دید و بخاطر همین هم هست که در غرب محبوبیت زیادی دارن. برعکس این موضوع هم صادقه و عناوینی مثل Child of Light هم وجود داشتن که با وجود غربی بودن، سازنده سعی داشته از المان های عناوین شرقی در اونها استفاده کنه.

همونطوری که اول پستم گفتم، تفاوت اصلی بازیهای شرقی و غربی در تمرکز سازنده برای طراحی بازی برای دو قشر کاملا متفاوته و بخاطر همینه که با گفتن اصطلاحاتی مثل ژاپنی پسند سعی میکنم این عناوین رو از هم جدا و بر اساس سلیقه های متفاوت دسته بندی کنیم.

پ.ن: یا خدا! :دی تازه میخواستم کم توضیح بدم این همه شد :دی اگه قرار بود برای تک تک بخشا جداگونه توضیح بدم و مثال بزنم فکر کنم باید تا فردا صبح مینوشتم :دی
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or