Street Fighter V | PC

x7693ekoyzsy7nfogb5q.jpg


Developer : Capcom
Publisher :
Capcom
Genre : Fighting
Platform : PC / PS4
Release Date : 16 February 2016
27 بهمن 1394


بالاخره پس از گذشت 6 سال از عرضه SF IV، کپکام بالاخره سکوت طولانی مدت خود را شکست و پنجمین نسخه از سری محبوب Street Fighter را معرفی کرد.


  • بازی با موتور Unreal Engine 4 در حال ساخت است
  • Stage های بازی دارای تغییرات زمانی/آب و هوایی هستند
  • قابلیت Cross Play ، امکان بازی بین پلتفرم های مختلف را فراهم می کند
  • به گفته ی Ono نت کد های بازی نسبت به SF IV پیشرفت قابل توجهی داشته اند
  • در بازی مکانیک جدیدی به نام V-Trigger قرار داده شده که قابلیت های جدیدی را برای هر کرکتر فراهم خواهند کرد.
  • 16 کرکتر در ابتدای بازی در دسترس خواهند بود. 8 کرکتر دیگر در سال بعد به بازی اضافه خواهند شد.
  • بازی نسخه ی Super و Ultra و ... نخواهد داشت و نسخه ی اصلی (مشابه بازیهای League of Legends و Killer Instinct) به مرور آپدیت خواهد شد
  • بخش داستانی ، روایت به مراتب بهتری نسبت به نسخه های پیشین بازی خواهد داشت
  • مکانیزم V-Trigger که پیشتر با پر شدن خط EX meter قابل فعال سازی بود هم اکنون دارای Gauge جدیدی به نام V-Gauge است
  • با پر شدن V-Gauge پلیر می تواند از مکانیک V-Trigger استفاده کرده که ظاهراً بر روی Ultra Move های کرکتر نیز تاثیر گذار است. به عنوان مثال کرکتر ریو در حالت عادی از Shinku Hadouken به عنوان Ultra Move استفاده می کند که این Ultra Move در حالت V-Trigger به Denjin Hadouken تبدیل می شود
  • مکانیزم جدیدی تحت عنوان V-Skill نیز برای بازی معرفی شده که به کرکتر هایی مانند ریو اجازه ی Parry کردن و M.Bison اجازه منعکس کردن Projectile های حریف را می دهد
  • نام Ultra Move ها به Critical Arts تغییر کرده و اینبار با پر شدن EX Meter قابل استفاده هستند
  • محل قرارگیری کرکترها در طرفین استیج در راند دوم بسته به جایی است که هر پلیر در زمان .K.O شدن ، در آن قرار دارد
  • Training Stage همانند نسخه ی چهارم در SF V نیز حضور دارد
  • برخلاف شماره ی قبلی ، در SF V می توان کرکتر ها و کانتنت هایی که بعد از عرضه برای بازی منتشر می شوند را به صورت رایگان و با جمع آوری امتیاز در داخل بازی بدست آورد. همچنین می توان مثل سابق با پرداخت پول واقعی نیز آنها را خریداری کرد



  • برخی قابلیت های بازی :


V-Skill

V-Skill قابلیتی منحصر به فرد برای هر کرکتر است که با فشردن همزمان Medium Punch و Medium Kick فعال می شود. V-Skill از V-Gauge استفاده نکرده و برای هر کرکتر تاثیرات متفاوتی به همراه دارد. V-Skill ها از مهم ترین المان های مبارزات هستند ، یک کرکتر می تواند با کمک V-Skill از منظقه ی ضعف گریخته و یا می تواند به کمک آن V-Gauge خود را سریعتر پر کند. یادگیری و تسلط بر V-Skill های هر کرکتر کلید پیروزی در مبارزات است.

V-Trigger

V-Trigger تواناییِ منحصر به فردی برای هر کرکتر است و تنها زمانی فعال می شود که V-Gauge به طور کامل پر شده باشد. این قابلیت با فشردن همزمان Heavy Punch و Heavy Kick قابل استفاده است. V-Trigger از لحاظ اهمیت مانند ضربات Ultra در SF IV است و می تواند جریان مبارزه را به نفع هر پلیر تغییر دهد. این قابلیت امکان استفاده از تمامی پتانسیل های هر کرکتر را در اختیار پلیر قرار می دهد و استفاده ی درست و به جا از آن می تواند جریان یک مسابقه را به کلی عوض کند. V-Trigger عمق سیستم مبارزات هر کرکتر را افزایش داده و تسلط بر آن می تواند بر شانس پیروزی هر پلیر بیافزاید.

V-Reversals

V-Reversals با مصرف کردن یکی از خانه های V-Gauge قابل دسترس است. V-Reversals این امکان را به شما می دهد تا هنگامی که در حال بلاک کردن کمبوهای حریف خود هستید ، از Counter استفاده کرده و زنجیره ی حرکات حریف مقابل را پاره کنید. این قابلیت شباهت زیادی به Alpha Counter های سری Street Fighter Alpha دارد ، با این تفاوت که اینبار V-Reversal ها تاثیرات مشابهی ندارند. بعضی از آنها حریف را مجبور به عقب نشینی می کنند ، بعضی از آنها حریف را Knock Down می کنند و برخی دیگر محل قرارگیری کرکتر را تغییر می دهند. از این رو پلیر باید با توجه به ویژگی V-Reversal کرکتر خود ، نحوه ی استفاده ی درست از آن را پیدا کند.

EX Gauge

مانند گذشته EX Gauge امکان استفاده از Special Move های قوی تر را برای پلیر به همراه می آورد. با پر شدن EX Gauge ، می توان از قابلیتی به نام Critical Arts استفاده کرد که برای هر کرکتر منحصر به فرد است. Critical Arts ها به مانند Ultra Move ها ضرباتی قوی و سینمایی هستند.


لینک های مرتبط:

تصاویر بازی Street Fighter V
کامل ترین اطلاعات از Street Fighter V
 
آخرین ویرایش:
اگه اشتباه نکنم ماه دیگه تازه اولین کاراکتر قراره اضافه بشه.

پس این که تو استیم هست فقط پیش فروشه ؟
چون من کپی بازی میکنم
بعد میخوان ماهی یدونه بدن ؟

--------------------------------------------------------
خود بازی از نظر سختی خیلی آسون تر 4 هست
درجه hell هم زیاد سخت نیست
البته یه درجه سختی توی training داره اگه cpu رو روی 8 بزاری خیلی سریع بهت ضربه میزنه نمیدونم چرا این حالتو توی بازی اصلی نزاشتن!
 
قصد ترول و اینا ندارم هدف از ساخت این بازی چی بوده؟! بخشی داستانی که طعتیل:|، تعداد کارکتر ها هم که خیلی کمه :|بخش مبارزه افلاین هم که نداره:| تو استیم هم همه تو بخش انلاینش مینالن.:|.. و پشتیبانی غیر حرفه ای از کامپیوتر:|
 
قصد ترول و اینا ندارم هدف از ساخت این بازی چی بوده؟! بخشی داستانی که طعتیل:|، تعداد کارکتر ها هم که خیلی کمه :|بخش مبارزه افلاین هم که نداره:| تو استیم هم همه تو بخش انلاینش مینالن.:|.. و پشتیبانی غیر حرفه ای از کامپیوتر:|
متاسفانه کپکام حرکت اشتباه و غیر حرفه ای ای زد. اهمیتی نداره بهانه و دلیلش چی باشه، حداقلباید تنظیمات دسته کامپیوتر رو درست میکرد.
تمام این مشکلاتی که شما گفتی، تا یکی دوماه دیگه حل میشه ولی به قول یکی از دوستان، ننگ ـش واسه کپکام و بازی ای به عظمت Street Fighter میمونه. حالا شاید بگی "خوب میذاشتن همون دو سه ماه دیگه منتشر میکرد بازی رو"، که کاملا حق داری ولی به دلایلی اینکار رو نکردن که خب دیدیم چقدر به ضررشون تموم میشد. کپکام چوب این اشتباه رو خواهد خورد.:دی
درباره شخصیت ها هم باید بگم هر کسی تو هرچیزی حق داشته باشه، تو این یه مورد حق اعتراض نداره:دی اولا شماها نباید روستر این بازی رو با یه بازی مثل MK مقایسه کنید چون تو اونجا کلا اساس کار همه مثل هم دیگه س و اگه بایه نفر بلد باشی بازی کنی، با شخصیت های دیگه فقط کافیه یکی دوساعت وقت بذاری تا قلقشون دستت بیاد و بتونی نسبتا حرفه ای بازی کنی. تو اینجا قضیه فرق میکنه؛ شما باید بری این تعداد کم رو با یه بازی مثل Guilty Gear Xrd مقایسه کنی که قربونش برم کلا 17تا شخصیت بیشتر نداره ولی هرکی رو ور میداری فقط باید یه ساعت باهاش ور بری تا زیر و بم کرکتر دستت بیاد و درحد تازه کار، یاد بگیریش و حالا حالاها باید بشینی بازی کنی تا بتونی فقط با اون یه نفر حرفه ای بشی. بعد اگه خدایی نکرده یکی بزنه پس کلت و تصمیم بگیری با یه شخصیت دیگه شروع کنی، باید دوباره از اول بشینی با اون یه نفر جدید از اول بازی کنی و زیر و بمش دستت بیاد و...
تو SFV هم همینطوریه قضیه. الان من مثلا از اول انتشار تا الان فقط با رشید بازی کردم حالا خر مغزم رو گاز بگیره و بخوام برم با "کن" بازی کنم، تو یه ساعت اول فقط در حال هنگ ـم.:دی بقیه شخصیت ها هم همینطوریه.
شما تا بخوای با یه نفر حرفه ای بشی، به خودت میای میبینی شده 2017:دی تا اون موقع هم 6تا شخصیت به بازی شده:دی

- - -ویرایش - - -

خود بازی از نظر سختی خیلی آسون تر 4 هست
درجه hell هم زیاد سخت نیست
البته یه درجه سختی توی training داره اگه cpu رو روی 8 بزاری خیلی سریع بهت ضربه میزنه نمیدونم چرا این حالتو توی بازی اصلی نزاشتن!
اگه اونو میذاشتن تو بازی که گریه ی همه در میومد:دی
اون احتمالا تو بخش Arcade بازی اضافه بشه. ترتیبش به این صورته: (تو یوسف که اینجوری بود)
Easiest-Very easy- easy- normal- medium hard- hard- very hard- Hardest
 
^^^

"اولا شماها نباید روستر این بازی رو با یه بازی مثل MK مقایسه کنید چون تو اونجا کلا اساس کار همه مثل هم دیگه س و اگه بایه نفر بلد باشی بازی کنی، با شخصیت های دیگه فقط کافیه یکی دوساعت وقت بذاری تا قلقشون دستت بیاد و بتونی نسبتا حرفه ای بازی کنی. تو اینجا قضیه فرق میکنه؛ شما باید بری این تعداد کم رو با یه بازی مثل Guilty Gear Xrd مقایسه کنی که قربونش برم کلا 17تا شخصیت بیشتر نداره ولی هرکی رو ور میداری فقط باید یه ساعت باهاش ور بری تا زیر و بم کرکتر دستت بیاد و درحد تازه کار، یاد بگیریش و حالا حالاها باید بشینی بازی کنی تا بتونی فقط با اون یه نفر حرفه ای بشی. بعد اگه خدایی نکرده یکی بزنه پس کلت و تصمیم بگیری با یه شخصیت دیگه شروع کنی، باید دوباره از اول بشینی با اون یه نفر جدید از اول بازی کنی و زیر و بمش دستت بیاد و..."
ولله من 10 ساله مورتال بازی کردم دقیقا کجای اساس کار مثل همه؟ شاید برای دفاع و کمبو های ابتدایی مثل هم باشه ولی هر گز در حدی نیست بگیم اساس و پایش مثل هم باشه...:>

نمیدونم کی این تز راه انداخته که هر چی پیچیدگی و سخت بودن مد نظر باشه بازی خیلی عمق گیم پلی داره و برعکس شاید نتیجه منفی داشته باشه،... در هر صورت مقایسه این بازی با مورتال که یک دهم مورتال هم محتوا نداره با سر پوش گذاشتن رو مشکلاتش بجای پیچیدگی کمو هاش خنده داره >:)
 
من با DS4 هم نمیتونم بازی کنم همه بازیا اوکی هستن این یکی انگار نه انگار که دسته وصله
چکار کنم ؟

سلام.
با این نرم افزار میتونی درستش کنی:
InputMapper

خودم تست کردم ، درسته ، تازه فیفا هم میشه باهاش بازی کرد (چون اونم درست ساپرت نمیکنه)
فقط دکمه ها میشه دکمه های xbox
 
^^^
ولله من 10 ساله مورتال بازی کردم دقیقا کجای اساس کار مثل همه؟ شاید برای دفاع و کمبو های ابتدایی مثل هم باشه ولی هر گز در حدی نیست بگیم اساس و پایش مثل هم باشه...:>
خوشم میاد اکثر MKبازا همیشه همین حرف رو میزنن:دی
وقتی یه نفر یه نظری میده، میشه از طرز نظر دادنش تا تَه خط رو رفت. :دی متاسفانه تقصیر منه که همیشه همه رو در یه سطح میبینم و دوست دارم درست و حسابی بحث کنم ولی باید فکر اینجاشم میکردم که کسی که تازه یه ماه هم نیست که عضو شده، امکانش هست که طرز تفکرش در حد کاربرای همون سایت خزفا باشه. بگذریم...
والا جناب عالی دقیقا داری از کدوم مورتال دفاع میکنی؟ اگه به قول خودت ده ساله داری بازی میکنی پس از فاز نامیزون بازی هم مطلع هستی. درباره نسخه های قبل از 2011 که کلا حرفی نمیزنم چون هم رده کردن اون نسخه ها با Fightingهای دیگه نه تنها خنده داره بلکه توهین اون بازی هاس:دی
2011 هم کلا داغون بود. کرکترا که بالانس نبودن، ساب زیرو کلا ضعیف ساخته شده بود، نوب سایبوت از همه قویتر بود، شما با اسکورپیون یاد میگرفتی چیکار کنی، بازی کردن با یکی مثل ارمک یا اسموک چندان هم کار سختی نبود برات. سبک بازی همه به طور کلی یکی بود و آنچنان تفاوتی با هم نداشتن حالا این وسط یه سه چهارتا شخصیت بودن که گیم پلی متفاوتی داشتن.
خب بریم سر وقت X (ما آخر نفهمیدیم این X یعنی چی؟:دی) خب به طور کلی همون 2011ـه فقط ورداشتن فنون کرکترا رو تیکه تیکه کردن و پخش کردن بین وریشن ها و واسه خالی نبودن عریضه، چندتا فن جدید هم به بعضی از وریشن ها اضافه کردن. بجای اینکه بیان کل وریشن ها رو یکی کنن و همه کرکترا قوی و خفن بشن و بعدش کلا چالش واسه ی استفاده از هر کرکتر بوجود بیاد، اومدن Command list همه رو با خمپاره ترکوندن. خب دیگه نمردیم و معنی خلاقیت و پیشرفت گیم پلی رو هم فهمیدیم.
نمیدونم کی این تز راه انداخته که هر چی پیچیدگی و سخت بودن مد نظر باشه بازی خیلی عمق گیم پلی داره و برعکس شاید نتیجه منفی داشته باشه،...
:دی همین جملات کلیدیه که طرف بحث رو به من خوب میشناسونه:دی
اولا اگه قرار بود نتیجه منفی داشته باشه، تو IV میدیدیم که ندیدیم:دی سری SFIV همیشه یه اسطوره باقی میمونه و اگه همین بازی به قول شما سخت و پیچیده ساخته نمیشد، اون MK2011 هم هیچوقت رنگ واقعیت رو نمیدید. capcom شرکتی بود که جرئت کرد با وجود تمام انتقادات، بازی 2D رو 3D کنه ریسک همه چیز رو پذیرفت و گیم پلی ای خلق کرد باید دهنت از هشت ناحیه سرویس بشه تا بتونی یاد بگیریش و حرفه ای بشی. نتیجه ش هم دیدنی بود. پس قاعدتا تکرار این عمل میتونه باعث پیشرفت و محبوبیت SFV بشه نه برعکس.
یه نکته ی دیگه اینه که شما اصلا منظور من رو نفهمیدی. من نمیگم خیلی سخت و پیچیده س و البته نمیگم نیست، شاید پیچیده باشه ولی دیگه مثل IV و سیستم FADC، تو مخی و وحشتناک نیست.:دی من منظورم این بود که شما وقتی مثلا رشید رو برمیداری، سبک بازیش یه جور خاصه و هیچ لنگه و مشابهی نداره. بعد میری مثلا ریو رو برمیداری میبینی اونهم یه جور دیگه س و سبکش کلا فرق میکنه. همه شخصیت ها همینجورین و هیچکدوم مثل اونیکی نیستن. این باعث میشه روستر کاملا تک باشه و وقتی شخصیت های مختلف رو انتخاب میکنی تنوع رو قشنگ حس کنی. حالا چرا اینقدر عجله داری؟:دی شخصیت جدید هم به مرور زمان اضافه میشن دیگه!:دی قرار نیست که تا آخر همین 16تا بمونه:دی
در هر صورت مقایسه این بازی با مورتال که یک دهم مورتال هم محتوا نداره با سر پوش گذاشتن رو مشکلاتش بجای پیچیدگی کمو هاش خنده داره
این طرز تفکر و طرز صحبت کردن شماس که خنده داره. اولا اینکه من چه سرپوشی گذاشتم؟ خودم میگم کپکام اشتباه کرد و نباید اینقدر ناقض عرضه میکرد بازی رو. تنها حرفی که زدم این بود که گیر دادن به روستر کوچیک بازی، کار اشتباهیه.
بعدشم مگه من کل بازی رو با مورتال مقایسه کردم؟ من فقط روسترش رو مقایسه کردم. تو گیم پلی که اصلا زشته مورتال رو بخوای بذاری بقل SFV:دی کلا واسه کپکام خیلی کسر شان ـه. عین توهین به تمام طراحان گیم پلی بازی میمونه. یه سری از MK بازا کلا دلشون به بخش Story بازیشون خوشه و تنها چیزی که دارن بگن همینه و بس. حالا محتوای بازی هم به زودی اضافه میشه و اونموقع بهتر میشه درباره بازی قضاوت کرد.
 
آخرین ویرایش:
:|:|
"وقتی یه نفر یه نظری میده، میشه از طرز نظر دادنش تا تَه خط رو رفت.
:biggrin1:
متاسفانه تقصیر منه که همیشه همه رو در یه سطح میبینم و دوست دارم درست و حسابی بحث کنم ولی باید فکر اینجاشم میکردم که کسی که تازه یه ماه هم نیست که عضو شده،
امکانش هست که طرز تفکرش در حد کاربرای همون سایت خزفا باشه. بگذریم..."
یعنی شعور در چه حدی باشه که طرز تفکر در کی عضو شدن بدونیم، اینو بدون من تو هیچ سایتی عضو نشدم که بخواد طرز تفکرم در حد سایت خزفا باشه :|:| در ضمن شما حق نداری توهین کنی !دقیقا اون بخش اولش به نظر خودتم مربوط میشه.
اصلا من کاری به سختی و پبیچیدیگی های استریت فایتر ندارم شما طومار وارانه داری سبک و گیم پلی بازی استریت فایتر رو مورتال مقیاسه میکنی که هیچ ربطی به هم ندارن واسه این که مورتال از همون بدو تولد همین جوری بوده! بحث من سر قیمت 60 دلاریش با اینه که یک دهم مورتال محتوایات نداره.
اصلا کی گفته شما مورتالو با این مقایسه کنید که باعث خنده بشید؟ خب اگه میدونید سبک کمبو ها پیچدست نسبت به مورتال واسه اینه که هر کردوم یک فرانچیز جداگانه هستن اینو داشته باشصرفا پیچدیگی یا
سادگی یک سبک دلیلی بر ضعیف بودن اون نیست.
همچنان که سختی یا سادگی هر این دو بازی میتونه تاثیر مقابل داشته باشه!
 
آخرین ویرایش:
آقا کممممممممممممممممممممک :((
من بازیو نصب کردم کرکشم کردم همچی اوکی ولی وقتی میرم توو بازی خیلی اسلوموشن حرکت میکنن بازی کنا :( اصلا نمیشه بازی کرد انگار صحنه آهستس همش! چیکار کنم ؟؟؟ تروخدا یه کمکی کنین من این بازیو میخواااااااام :( تنظیمات گرافیکی چیزی نداره ؟؟؟؟
مشخصات لب تاپم : رم4 گرافیک 2 سی پی یو i3
 
آقا کممممممممممممممممممممک :((
من بازیو نصب کردم کرکشم کردم همچی اوکی ولی وقتی میرم توو بازی خیلی اسلوموشن حرکت میکنن بازی کنا :( اصلا نمیشه بازی کرد انگار صحنه آهستس همش! چیکار کنم ؟؟؟ تروخدا یه کمکی کنین من این بازیو میخواااااااام :( تنظیمات گرافیکی چیزی نداره ؟؟؟؟
مشخصات لب تاپم : رم4 گرافیک 2 سی پی یو i3

خب دوست عزیز شما سیستمون از حداقل بازی هم کمتره، اتفاقا تنظیمات گرافیکی داره واردش بشید و همه رو روی Low بزارید Scaling هم بیارید روی 0 بینید تغییری میکنه یانه.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or