Street Fighter V | PC

x7693ekoyzsy7nfogb5q.jpg


Developer : Capcom
Publisher :
Capcom
Genre : Fighting
Platform : PC / PS4
Release Date : 16 February 2016
27 بهمن 1394


بالاخره پس از گذشت 6 سال از عرضه SF IV، کپکام بالاخره سکوت طولانی مدت خود را شکست و پنجمین نسخه از سری محبوب Street Fighter را معرفی کرد.


  • بازی با موتور Unreal Engine 4 در حال ساخت است
  • Stage های بازی دارای تغییرات زمانی/آب و هوایی هستند
  • قابلیت Cross Play ، امکان بازی بین پلتفرم های مختلف را فراهم می کند
  • به گفته ی Ono نت کد های بازی نسبت به SF IV پیشرفت قابل توجهی داشته اند
  • در بازی مکانیک جدیدی به نام V-Trigger قرار داده شده که قابلیت های جدیدی را برای هر کرکتر فراهم خواهند کرد.
  • 16 کرکتر در ابتدای بازی در دسترس خواهند بود. 8 کرکتر دیگر در سال بعد به بازی اضافه خواهند شد.
  • بازی نسخه ی Super و Ultra و ... نخواهد داشت و نسخه ی اصلی (مشابه بازیهای League of Legends و Killer Instinct) به مرور آپدیت خواهد شد
  • بخش داستانی ، روایت به مراتب بهتری نسبت به نسخه های پیشین بازی خواهد داشت
  • مکانیزم V-Trigger که پیشتر با پر شدن خط EX meter قابل فعال سازی بود هم اکنون دارای Gauge جدیدی به نام V-Gauge است
  • با پر شدن V-Gauge پلیر می تواند از مکانیک V-Trigger استفاده کرده که ظاهراً بر روی Ultra Move های کرکتر نیز تاثیر گذار است. به عنوان مثال کرکتر ریو در حالت عادی از Shinku Hadouken به عنوان Ultra Move استفاده می کند که این Ultra Move در حالت V-Trigger به Denjin Hadouken تبدیل می شود
  • مکانیزم جدیدی تحت عنوان V-Skill نیز برای بازی معرفی شده که به کرکتر هایی مانند ریو اجازه ی Parry کردن و M.Bison اجازه منعکس کردن Projectile های حریف را می دهد
  • نام Ultra Move ها به Critical Arts تغییر کرده و اینبار با پر شدن EX Meter قابل استفاده هستند
  • محل قرارگیری کرکترها در طرفین استیج در راند دوم بسته به جایی است که هر پلیر در زمان .K.O شدن ، در آن قرار دارد
  • Training Stage همانند نسخه ی چهارم در SF V نیز حضور دارد
  • برخلاف شماره ی قبلی ، در SF V می توان کرکتر ها و کانتنت هایی که بعد از عرضه برای بازی منتشر می شوند را به صورت رایگان و با جمع آوری امتیاز در داخل بازی بدست آورد. همچنین می توان مثل سابق با پرداخت پول واقعی نیز آنها را خریداری کرد



  • برخی قابلیت های بازی :


V-Skill

V-Skill قابلیتی منحصر به فرد برای هر کرکتر است که با فشردن همزمان Medium Punch و Medium Kick فعال می شود. V-Skill از V-Gauge استفاده نکرده و برای هر کرکتر تاثیرات متفاوتی به همراه دارد. V-Skill ها از مهم ترین المان های مبارزات هستند ، یک کرکتر می تواند با کمک V-Skill از منظقه ی ضعف گریخته و یا می تواند به کمک آن V-Gauge خود را سریعتر پر کند. یادگیری و تسلط بر V-Skill های هر کرکتر کلید پیروزی در مبارزات است.

V-Trigger

V-Trigger تواناییِ منحصر به فردی برای هر کرکتر است و تنها زمانی فعال می شود که V-Gauge به طور کامل پر شده باشد. این قابلیت با فشردن همزمان Heavy Punch و Heavy Kick قابل استفاده است. V-Trigger از لحاظ اهمیت مانند ضربات Ultra در SF IV است و می تواند جریان مبارزه را به نفع هر پلیر تغییر دهد. این قابلیت امکان استفاده از تمامی پتانسیل های هر کرکتر را در اختیار پلیر قرار می دهد و استفاده ی درست و به جا از آن می تواند جریان یک مسابقه را به کلی عوض کند. V-Trigger عمق سیستم مبارزات هر کرکتر را افزایش داده و تسلط بر آن می تواند بر شانس پیروزی هر پلیر بیافزاید.

V-Reversals

V-Reversals با مصرف کردن یکی از خانه های V-Gauge قابل دسترس است. V-Reversals این امکان را به شما می دهد تا هنگامی که در حال بلاک کردن کمبوهای حریف خود هستید ، از Counter استفاده کرده و زنجیره ی حرکات حریف مقابل را پاره کنید. این قابلیت شباهت زیادی به Alpha Counter های سری Street Fighter Alpha دارد ، با این تفاوت که اینبار V-Reversal ها تاثیرات مشابهی ندارند. بعضی از آنها حریف را مجبور به عقب نشینی می کنند ، بعضی از آنها حریف را Knock Down می کنند و برخی دیگر محل قرارگیری کرکتر را تغییر می دهند. از این رو پلیر باید با توجه به ویژگی V-Reversal کرکتر خود ، نحوه ی استفاده ی درست از آن را پیدا کند.

EX Gauge

مانند گذشته EX Gauge امکان استفاده از Special Move های قوی تر را برای پلیر به همراه می آورد. با پر شدن EX Gauge ، می توان از قابلیتی به نام Critical Arts استفاده کرد که برای هر کرکتر منحصر به فرد است. Critical Arts ها به مانند Ultra Move ها ضرباتی قوی و سینمایی هستند.


لینک های مرتبط:

تصاویر بازی Street Fighter V
کامل ترین اطلاعات از Street Fighter V
 
آخرین ویرایش:

شبکه یوتـیوب کپکام دقایقی پیش تیزری منتشر کرد که خبر از ساخت پنجمین نسخه از موفق ترین سری این کمپانی، یعنی Street Fighter میدهد.

این تیزر شامل لحظاتی از مسابقات EVO، ویدئوهایی از بازی های قبلی و در نهایت آرکیدهای ژاپن میشد و در آخر با تایتل Rise Up، کپکام پنجمین نسخه مبارزان خیابانی رو تایید کرد.

نکته اصلی این تیزر خبر انحصاری بودن این بازی برای PS4 و PC خواهد بود و در حین تعجب، ظاهرا خبری از عرضه روی Xbox One نخواهد بود.


اگه نگاه کنی میبینی کنسول داره تو سر همدیگه میزنن واسه انحصاری ولی همشون داره برا pc میاد:d
امیدوارم tekken 7 هم برا پی سی عرضه بشه تا بازی فایتینگ برا پی سی کامل بشه:bighug:
 
اگه نگاه کنی میبینی کنسول داره تو سر همدیگه میزنن واسه انحصاری ولی همشون داره برا pc میاد:d
امیدوارم tekken 7 هم برا پی سی عرضه بشه تا بازی فایتینگ برا پی سی کامل بشه:bighug:

کنسولها باهم رقابت میکنن که از گردونه بازار خارج نشن اما گاهی شرکتی که بازی رو میسازه سر این جنگها خسارت میبینه و فروش بازیهاش پایین میاد واسه همین بازی رو واسه پیسی میدن که درامد از فروش بازی برا سازنده باقی بمونه حقیقت اینه که درامد از فروش بازی برای شرکت سازنده روی pc بیشتر از کنسولهاست و مبلقی که سازندهای بازی برا اینکه بازی رو برا pc ندن طی سالهای که گذشته بسیار افزایش پیدا کرده که باعث شده کنسولها قید این مبلق رو بزنن و بازی رو برا pc ازاد بزارن وگرنه حتی یک بازی هم برا pc نمیومد مثل زمانی که ps1 و ps2 در اوج بودن بحث این موضوع طولانیه اما انچه مشخصه شرکت های بازیسازی و ماکروسافت و حتی sony برنامهای زیادی برای pc game در اینده دارن نمونش هم اینکه جدیدا در تنضیمات بازی نام ps4 برای دسته اضافه شده!
 
یادش بخیر یه زمان یه عده میگفتن پلتفروم PC خیلی وقته مرده :d

ولی خوب ماها سالهاست با بازی کردن روی PC بزرگ شدیم همچنان داریم بازی میکنیم .صد البته به لطف حمایتهای استیم و فروش خوب و از حق نگذریم حمایتهای انویدیا و ای ام دی داره هر روز بهتر میشه

تو این شرایط که تو جبهه کنسولی کار به دعوا و گرو کشی شدید. انحصاری من از انحصاری تو قشنگ تره کشیده
یکی از علایقم به پی سی گیمرها اینه که به این مباحث انحصاری شدن بازیها اهمیت نمیدن و خیلی حرفه ایی و تخصصی به اصل مطلب که گیم هست میرسن

یه زمانی حتی یه عده بلد نبودن و حتی نمیدونستن که به PC میشه گیم پد براحتی وصل کرد میگفتن : فایتینگ با کیبورد مگه میشه؟

ولی داریم میبینیم شرکتها حاضر نیستن از خیر سود بازیها روی PC بگذرن و شاهد اومدن بسیاری از بازیها روی PC هستیم
Street Fighter V بازی قابل احترامی یه و خوشحالم ازین که روی PC عرضه میشه
 
آخرین ویرایش:
کنسولها باهم رقابت میکنن که از گردونه بازار خارج نشن اما گاهی شرکتی که بازی رو میسازه سر این جنگها خسارت میبینه و فروش بازیهاش پایین میاد واسه همین بازی رو واسه پیسی میدن که درامد از فروش بازی برا سازنده باقی بمونه حقیقت اینه که درامد از فروش بازی برای شرکت سازنده روی pc بیشتر از کنسولهاست و مبلقی که سازندهای بازی برا اینکه بازی رو برا pc ندن طی سالهای که گذشته بسیار افزایش پیدا کرده که باعث شده کنسولها قید این مبلق رو بزنن و بازی رو برا pc ازاد بزارن وگرنه حتی یک بازی هم برا pc نمیومد مثل زمانی که ps1 و ps2 در اوج بودن بحث این موضوع طولانیه اما انچه مشخصه شرکت های بازیسازی و ماکروسافت و حتی sony برنامهای زیادی برای pc game در اینده دارن نمونش هم اینکه جدیدا در تنضیمات بازی نام ps4 برای دسته اضافه شده!

زمان PS1 و PS2 وضعیت PC Gaming فوق العاده بود. یه بازیهای انحصاری AAAـی برای PC میومد که کنسولا تو خوابم نمیدیدن. در کل به جز نسل قبل که اوضاع خوب نبود، PC Gaming همیشه اوضاعش عالی بوده.
 
از تاثیرپذیری stage خوشم اومد,امیدوارم بیشتر روش کار کنن ,کلا SF IV استیج خوب,زیاد نداشت و این 4تا stage جدید(sfXtk) هم که اصلا حال نمیکردم!:|

اگه اون وجه انیمه ای رو کمتر کنن و یه خورده چاشنی خشنوت بیشتر بشه,عالی میشه!(منظورم خشونت مورتال کامبتی نیست)

گرافیک یه خورده بهتر از SF IV هست ولی تا سال 2018 صد در صد خیلی جا برای کارکردن و پیشرفت داره!;)
 
آخرین ویرایش:
از تاثیرپذیری stage خوشم اومد,امیدوارم بیشتر روش کار کنن ,کلا SF IV استیج خوب,زیاد نداشت و این 4تا stage جدید(sfXtk) هم که اصلا حال نمیکردم!:|

اگه اون وجه انیمه ای رو کمتر کنن و یه خورده چاشنی خشنوت بیشتر بشه,عالی میشه!(منظورم خشونت مورتال کامبتی نیست)

گرافیک یه خورده بهتر از SF IV هست ولی تا سال 2018 صد در صد خیلی جا برای کارکردن و پیشرفت داره!;)

حالا چرا 2018؟
 
احتمالا تا قبل از اون موقع ریلیز نمیشه :دی
چه خبره 2018؟! 99% بازی هایی که دارن معرفی میشن، در بدترین حالت، یک سال بعد عرضه میشن. این یا اواخر 2015 عرضه میشه یا میره 2016. 2018 یعنی میخوان غاز بچرونن تا اون موقع؟:biggrin1:
 
بنظرمن SF IV توی این نسخه های آخر واقعا به حد کمال رسیده بود، کلی ساندترک و انیمیشن برای هر کاراکتر و کلی Costume و Challenge و .... من دیگه واقعا نمیدونم SF V قراره چه چیز فوق العاده ای اضافه کنه یا تغییر بده تا هم بتونه یه عنوان متمایز باشه و هم یه عنوان پیشرفته. هر جوری هم که فکر کنیم بهش بازی دوباره خیلی شبیه SF IV میشه و این ممکنه حداقل تو نگاه منتقدا تاثیر بزاره. بنظر من یکم برای معرفی SF V زود بود و امیدوارم بازی همون 2017 یا 2018 بیاد، چون همین Ultra Edition قشنگ میتونه منو یکی دو سال دیگه سرگرم کنه، تازه Omega Mode و پچ جدید هم که بیاد رسما کلی به جذابیت بازی اضافه میشه.
 
خودشون گفته بودن تا 2018 نمیاد آخه!:d من خودم یادمه. اینم لینکش.
موقع معرفی بازی من اصلا نفهمیدم فازشون چیه بازی که قراره 4 سال دیگه بیاد، الان معرفی کردن!
آره یادمه این حرو زدن ولی اگر اشتباه نکنم، فکر کنم Ono گفته بود طرفدارا نیازی نیست که مثل بازه زمانی بین شماره سوم و چهارم، یعنی 10 سال منتظر بمونن تا شماره پنجم رو ببینن. الان هم 6 سال از عرضه شماره چهارم گذشته. بهترین وقت ازش رونمایی کردن و تاریخ عرضه-ش هم میره برای دیگه نهایتا 2016:d
 
آره یادمه این حرو زدن ولی اگر اشتباه نکنم، فکر کنم Ono گفته بود طرفدارا نیازی نیست که مثل بازه زمانی بین شماره سوم و چهارم، یعنی 10 سال منتظر بمونن تا شماره پنجم رو ببینن. الان هم 6 سال از عرضه شماره چهارم گذشته. بهترین وقت ازش رونمایی کردن و تاریخ عرضه-ش هم میره برای دیگه نهایتا 2016:d

ما که بدمون نمیاد زودتر بدن بازیو.:d ببینیم و تعریف کنیم.
البته، البته Ono کلا چرت و پرت زیاد می فرماید.:d
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or