PlayStation Street Fighter V Arcade Edition

  • Thread starter Thread starter Kainé
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز
سازنده
Capcom
تاریخ انتشار
February 2016
ناشر
Capcom
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. PlayStation 4
68nc_sf_topic.png



rc7t_logo.png



vvqj_fsur_2.png

  • در بازی مکانیک جدیدی به نام V-Trigger قرار داده شده که اجازه ی استفاده از Stance های مختلف برای هر کرکتر را فراهم می آورد​
  • نت کد های بازی نسبت به SF IV پیشرفت قابل توجهی داشته اند​
  • بازی در سیزن اول دارای 22 کرکتر است که درسیزن دوم 6 کرکتر دیگر به این تعداد اضافه می شود​
  • مکانیزم V-Trigger که پیشتر با پر شدن خط EX meter قابل فعال سازی بود هم اکنون دارای Gauge جدیدی به نام V-Gauge است​
  • با پر شدن V-Gauge پلیر می تواند از مکانیک V-Trigger استفاده کرده که ظاهراً بر روی Ultra Move های کرکتر نیز تاثیر گذار است. به عنوان مثال کرکتر ریو در حالت عادی از Shinku Hadouken به عنوان Ultra Move استفاده می کند که این Ultra Move در حالت V-Trigger به Denjin Hadouken تبدیل می شود​
  • مکانیزم جدیدی تحت عنوان V-Skill نیز برای بازی معرفی شده که به کرکتر هایی مانند ریو اجازه ی Parry کردن و M.Bison اجازه منعکس کردن Projectile های حریف را می دهد​
  • نام Ultra Move ها به Critical Arts تغییر کرده و اینبار همانند Super Move ها با پر شدن EX Meter قابل استفاده هستند​
  • کرکتر ها و کانتنت هایی که بعد از عرضه برای بازی منتشر می شوند را می توان به صورت رایگان و با جمع آوری امتیاز در داخل بازی بدست آورد. همچنین می توان مثل سابق با پرداخت پول واقعی نیز آنها را خریداری کرد​
  • Capcom Fighters Network​
6yuv_logo_cfn.png
این سیستم قابلیت های زیر را در اختیار پلیر ها قرار می دهد :
با توجه به "Heat Map" می توانید مشاهده کنید که هر مبارزه در کدام نقطه از جهان در جریان است
می توانید از پروفایل هر کاربر دیدن کرده و از جزییات هر مبارزه آگاه شوید
می توانید با مشخص کردن رقبای خود در سراسر دنیا ، عملکرد آنها را زیر نظر داشته باشید
می توانید دوستان خود را رجیستر کرده و پلیر های مورد علاقه ی خود را Follow کنید
می توانید در میان فایل های Replay جستجو کرده و Replay مورد نظر خود را مشاهده کنید
فرستادن دعوتنامه ی آنلاین
مشاهده ی آخرین پچ ها و اخبار تورنومنت ها
و بسیاری موارد کاربردی دیگر ...
ro5l_8.png


  • فردین (FaRd!N) عزیز بابت انجام هماهنگی های لازم
  • دوست خوبم علی (Safety & Peace) عزیز به خاطر تمام زحماتی که برای تاپیک کشیده
  • حامد (Hamed 3594) عزیز بابت تریلر و ویدیوها
 
آخرین ویرایش:
بله یه طرف هاست میشه
با این شماره ۴ از نظر نت کد داغون بود بازم در حد افتضاحی مورتال کمبت 9 نبود حداقل با پلیر های داخلی میشد راحت بازی کرد این شماره هم از هر نظر قول داده شده رو سرورهای بازی کار کنند با این که شخصا خودم تو بتا نتونستم یه دست درست بازی کنم و یه بچه ها هم تو استیم بهم گفت خیلی لگ داشته ولی با این حال مطمئنا خیلی بهتر از نسخه ۴ خواهد بود و اون مشکلات هم بخاطر بتا بوده در کل خوبی این نسخه کراس پلتفرم بودنش هست و بچه های زیادی را میشناسم که بازی را قراره بخرند یا خریدن پس کامیونینی مون اینقدر بزرگ هست که بشه با هم رقابت کنیم :d

پوریا تو رو که می ترکونم سره یه کمبو :d

استاد من و کمک یار من بزودی بازی رو بگیرم باید حسابی سرش رو شلوغ کنم :دی

یه سوال ما باید چطوری با کسی که تو psn بازی کنیم ؟ دقیقا :| مثلا چجوریه :| چیشو باید ادد کنید :|
 
پوریا تو رو که می ترکونم سره یه کمبو :d

استاد من و کمک یار من بزودی بازی رو بگیرم باید حسابی سرش رو شلوغ کنم :دی

یه سوال ما باید چطوری با کسی که تو psn بازی کنیم ؟ دقیقا :| مثلا چجوریه :| چیشو باید ادد کنید :|

فک نکن حالا چون تو B&S راحت کمبو میزنی اینجا هم به همون نحوه! :d زمین تا اسمون فرق داره پس خودتو برا اعصاب خوردی اماده کن ! :d یه دسته درست حسابی هم ترجیحا Dualshock بخر .
هنوز مشخص نیست چطوریه باید تا انتشار بازی صبر کرد ولی حدس میزنم با استفاده از فایتر ای دی باشه ! هر بازیکن اول بازی یه ای دی باید بسازه
 
من تنها نگرانیم در مورد پینگ و سرور های کپکامه ..
به نظرتون میشه با این نت بازی کرد ؟ و سرور هاش چطوریه ( مثلا دو تا ایرانی باشن یکی هاست میشه ؟ )
یا سرور ها لوکیشن خاصی دارن ؟
یه خورده کاملتر چند تا نکته میگم، شاید به درد دوستانی بخوره که سوال‌های مشابه دارن:


  • این بازی مثل همه بازی‌های فایتینگ (و RTS ها) به صورت Peer-to-Peer (یا همون P2P) هست و به صورت Client-Server نیست.
  • وقتی وارد بازی میشید، به یه سرور که نقشش فقط Matchmaking هست متصل میشید که شما و نفر مقابل رو به هم معرفی میکنه و بعد از اینکه به هم وصل شدید، اون سرور کاملاً میره کنار. فقط بعد از انتهای مسابقه، نتیجه‌ی بازی به سرور گزارش میشه. حتی توی بعضی از گیم‌هایی که P2P هستن، اگه حتی شما در وسط بازی از سرور Matchmaker قطع هم بشید، باز هم خودِ بازی قطع نمیشه و تا آخر بازی میکنید.
  • از اونجایی که موقع بازی، شما روی یه «سرور» بازی نمیکنید، پس اصلاً مهم نیست که پینگِ شما با «سرور کپکام» چقدره. مهم اینه که پینگِ شما با «حریف» چقدره.
  • گویا برای سرور Matchmaker، چند تا Region تعریف شده و موقعی که شما برای پیدا کردن حریف جستجو می‌کنید، سرور فقط توی Region ِخودتون جستجو میکنه (مگه اینکه خودتون بهش گفته باشید که جاهای دیگه رو هم بگرده). اینجوری احتمال این قضیه بالا میره که شما با کسی بیافتید که پینگش با شما خوب باشه.
  • با وجود اینکه یه نفر هاست میشه و نفر دوم بهش کانکت میشه، اما نت‌کــُـدِ بازی اینجوری نیست که نفری که هاست شده، با تأخیر صفر بازی کنه و فقط نفر مقابل پینگ رو احساس کنه. هر دو نفر، پینگ رو احساس می‌کنن.

تا اینجای کار، همه‌چی مشابه SF4 و اکثر فایتینگ‌های دیگه است. اما برای SF V، جای هیجان‌انگیز قضیه از اونجایی شروع میشه که پای سیستم Rollback میاد وسط و یه سری مشکلات ناشی از وجود عنصر مزاحم «پینگ» رو بهبود می‌بخشه.:-b
توضیح اون سیستم باشه واسه بعد (یا توسط Ali-U صلح و صفا!).
 
قرار بود این مقاله رو توی تاپیک FGC بذارم ولی حالا که تقاضا زیاده، اینجا هم میذارم:



75px-Ggpo-logo.png


خب GGPO چیست و چرا؟ توی این مقاله کوچک به این مقوله میپردازیم.

بارها شده که موقع آنلاین بازی کردن، Rage کنیم و از بازی خارج بشیم یا بازی خیلی شیک و مجلسی ما رو محترمانه خارج کنه. ویژگی زیبایی به اسم "لگ" که هممون به خوبی باهاش آشنا هستیم، همیشه همراهمون بوده و هست و خواهد بود و مثل بختک به زندگیمون چسبیده. از این رو دانشمندان زیادی طی قرون اخیر سعی کردن که با این موضوع مقابله کنن و بعضیا موفق بودن و بعضیا نه.

یکی از اینا که بیشتر از همه درخشیده به خصوص توی فایتینگ ها، میان افزاری به اسم GGPO مخفف Good Game Peace Out هست که این میان افزار کمک میکنه تا با ایجاد یه مکانیزم به اسم Rollback [خور] توی بازی ها، تجربه آنلاین نسبتاً بدون لگ و در نتیجه آنلاین خوبی داشته باشن.

Tony Cannon خالق این میان افزار، سال 2006 و موقع عرضه مجدد بازی Street Fighter II: Hyper Fighting و دیدن بخش آنلاین و مشکلات پیرامونش، کار بر روی GGPO رو شروع میکنه و همون سال هم عرضه-ش میکنه و به Capcom هم نشونش میده که خیلی بازخوردهای خوبی رو هم میگیره.

Client این میان افزار رو میتونین از سایتشون دانلود کنین و به بازی های قدیمی آرکید و بینهایت زیادی دسترسی پیدا کنین که این دفعه قابلیت آنلاین دارن. از بین بازی های جدید هم Skullgirls, Killer Instinct و Street Fighter 3: Third Strike Online از این میان افزار استفاده میکنن.

مقدمه چینی بسه، میریم که توضیح بدیم چیست و واقعا چرا!

توضیحات از مقاله های مختلف و ویرایش گزارشی تحت عنوان GGPO Explained By [Piir] HamidoOs میاد که کامل و جامع قضیه رو توضیح میده.

به عبارت خیلی ساده، 2 نفر با پینگ بسیار پایین (اکثر مواقع مگر اینکه نتتون آبروریزی کنه) یا لگ صفر بازی میکنن. GGPO از نت کدی تحت عنوان Rollback [خور] استفاده میکنه که باعث میشه وقتی توی یه مسابقه آنلاین، یه حرکت میزنین، انگار اون حرکت رو توی حالت آفلاین زدین و همون لحظه کرکترتون اون حرکت رو بدون هیچ گونه تاخیر (Delay)، اجرا میکنه.

فرض کنین شما یه ضربه میزنین و اول خودتون میبینین که ضربه به حریف اصابت کرد. از طرف دیگه حریفتون که ضربه شما رو میبینه (که در اصل با تاخیر داره این موضوع رو مشاهده میکنه)، دست به سری اقدامات خصمانه میزنه من جمله اینکه یا ضربه شما رو دفاع میکنه، یا ضربه شما رو نوش جان میکنه، یا میپره عقب، یا میپره بالا، یا همزمان Kicks you in the gooch و یا هر حالت دیگه ای. این وسط سیستم شما تمام این احتمالات رو در نظر میگیره و پیشاپیش، تمام این حالات رو رندر میکنه و فریمشون رو آماده نگه میداره. حالا سیستم میاد تصمیم گیری میکنه که کدوم اتفاق، اتفاق درستیه.

اگر اتفاق اشتباه رو نشون شما داده باشه، در کسری از ثانیه فریمی که به شما نشون داده بوده رو بیخیال میشه و برمیگرده عقب (Dagger of Time مثلا دیگه حالا) و اتفاق درست رو نشونتون میده. در نتیجه بهش میگن Rollback [خور].
یعنی این که مثلا شما اول میبینین که ضربه به حریف خورد. اما بعد از این که سیستم تصمیم گرفت که درست بوده یا نه، یه دفعه میبینین که حریف دفاع کرد اون ضربه رو.

در واقع این سیستم میاد لگ رو زودتر از حرکتی که شما میخوایین بزنین، اجرا میکنه و با مخفی کردن تاخیر حرکات، یه توهم (دقیقا توهم) ایجاد میکنه که به نظر میاد اصلا لگی وجود نداره. که این موضوع بررسی میکنه که کدوم بازیکن، حرکت درست رو انجام داده و هر گونه اشتباهی رو اصلاح میکنه.

حالا فرض کنین پینگ شما با هم 50ms باشه. هر کدوم از دو نفری که دارن بازی میکنن، میتونن یه کار مفید انجام بدن و واسه خودش یه Input Delay بذاره. یعنی مشخص کنه که: "خیلی خب، من قبول میکنم که با 1 فریم تاخیر توی حرکات بازی کنم". اینجوری خیلی اوضاع بهتر میشه. چون مثل این میمونه که پینگتون با همدیگه پایین تر هم اومده باشه. ولی خب 1 فریم تاخیر اونقدر هم محسوس نیست. میتونین بذارین روی 2 فریم تاخیر و باز اوضاع بهتر از 1 فریم تاخیر میشه. اما باید قرار بذارین که جفتتون با هم روی 2 فریم تاخیر بذارین. چون اینجوری نامردی میشه که یکی با تاخیر صفر بازی کنه و یکی با 2 فریم تاخیر!

حالا معلوم نیست که GGPO چند فریم رو از قبل رندر میکنه اما این کار CPU قوی میخواد و وقتی Input Delay رو عدد کمتر گذاشته باشین، سیستم شما وقتی کمتری داره که فریم ها رو رندر کنه. در نتیجه اگر سیستمتون ضعیف باشه، Skip شدن یه سری فریم ها رو زیاد میبینید. GGPO چون شبیه ساز آرکید هست، کل محاسبات رو CPU انجام میداد. اما بازی های جدید که بخش بزرگی از رندر گیری بر عهده کارت گرافیک هست،قاعدتاً باید اوضاع بهتر باشه.

کل الاجمعین و در یه جمله کوتاه بخواییم بگیم GGPO چیکار میکنه، اینه که شما رو میفرسته توی یه توهمی که یه سری چیزها رو نمیبینین و در نتیجه فکر میکنین اوضاع درست و صاف و صادقه.
 
آخرین ویرایش:
نگران نباش به نظرم بعدا با Patch/Update ها چندین برابر این حجم اولیه باید دانلود کنیم.


راستی اینو گفتی تا یادم نرفته بگم، بالاخره مثل اینکه نهایی شد که Major Update های بازی سالیانه عرضه میشه :دی واسه همین فک نمی کنم در طول سال نگران عرضه ی کلی آپدیت خفن باشیم :دی
پ.ن: ویدئوی فانگ هم با هر دو کیفیت به پست اول اضافه شد :دی با تشکر از هر دو دوست عزیز پویا و حامد :دی
 
آخرین ویرایش:
راستی اینو گفتی تا یادم نرفته بگم، بالاخره مثل اینکه نهایی شد که Major Update های بازی سالیانه عرضه میشه :دی واسه همین فک نمی کنم در طول سال نگران عرضه ی کلی آپدیت خفن باشیم :دی
پ.ن: ویدئوی فانگ هم با هر دو کیفیت به پست اول اضافه شد :دی با تشکر از هر دو دوست عزیز پویا و حامد :دی

شاید آپدیتای خیلی بزرگ سالیانه باشن ولی خب باز بالانس، کرکترا، استیج و مودهای جدید در طول سال میان که مطمئنا حجمشون کم نیست :دی

یه سری اطلاعات جدید از بازی اومده:

- Alex اولین شخصیت قابل بازیه که مارچ میاد
- Spectator Mode بعد از عرضه به بازی اضافه میشه
- برای باز کردن هر شخصیت به 100 هزار Fight Money یا 600 Zenny احتیاج دارید
- بازی Fighting Stick های PS3 رو ساپورت میکنه
- تا ماه سپتامبر هر ماه یه شخصیت جدید به بازی اضافه میشه
http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=1181730

احسان زود تند سریع بیا بگو ببینم چقدر طول میکشه تا 100 هزار Fight Money بتونیم جمع کنیم /:):دی

Edit: ظاهرا توی مقاله اصلی اون تیکه مربوط به قیمت ها و ماهانه بودن شخصیتها رو حذف کردن /:)
 
آخرین ویرایش:
یه خورده کاملتر چند تا نکته میگم، شاید به درد دوستانی بخوره که سوال‌های مشابه دارن:


  • این بازی مثل همه بازی‌های فایتینگ (و RTS ها) به صورت Peer-to-Peer (یا همون P2P) هست و به صورت Client-Server نیست.
  • وقتی وارد بازی میشید، به یه سرور که نقشش فقط Matchmaking هست متصل میشید که شما و نفر مقابل رو به هم معرفی میکنه و بعد از اینکه به هم وصل شدید، اون سرور کاملاً میره کنار. فقط بعد از انتهای مسابقه، نتیجه‌ی بازی به سرور گزارش میشه. حتی توی بعضی از گیم‌هایی که P2P هستن، اگه حتی شما در وسط بازی از سرور Matchmaker قطع هم بشید، باز هم خودِ بازی قطع نمیشه و تا آخر بازی میکنید.
  • از اونجایی که موقع بازی، شما روی یه «سرور» بازی نمیکنید، پس اصلاً مهم نیست که پینگِ شما با «سرور کپکام» چقدره. مهم اینه که پینگِ شما با «حریف» چقدره.
  • گویا برای سرور Matchmaker، چند تا Region تعریف شده و موقعی که شما برای پیدا کردن حریف جستجو می‌کنید، سرور فقط توی Region ِخودتون جستجو میکنه (مگه اینکه خودتون بهش گفته باشید که جاهای دیگه رو هم بگرده). اینجوری احتمال این قضیه بالا میره که شما با کسی بیافتید که پینگش با شما خوب باشه.
  • با وجود اینکه یه نفر هاست میشه و نفر دوم بهش کانکت میشه، اما نت‌کــُـدِ بازی اینجوری نیست که نفری که هاست شده، با تأخیر صفر بازی کنه و فقط نفر مقابل پینگ رو احساس کنه. هر دو نفر، پینگ رو احساس می‌کنن.

تا اینجای کار، همه‌چی مشابه SF4 و اکثر فایتینگ‌های دیگه است. اما برای SF V، جای هیجان‌انگیز قضیه از اونجایی شروع میشه که پای سیستم Rollback میاد وسط و یه سری مشکلات ناشی از وجود عنصر مزاحم «پینگ» رو بهبود می‌بخشه.:-b
توضیح اون سیستم باشه واسه بعد (یا توسط Ali-U صلح و صفا!).

با هرکی بازی کنم با ، با تو بازی نمی کنم :| :دی

از اونجایی که پیگیرت بودم ، خیلی عصبانی هستی تو بازی :| رحم و اینا هم حالیت نمیشه :| منجر به Rage Quit منم میشه :|
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or