Steam فروشگاه رسمی Valve [پست اول خوانده شود]

* کاربرانی که در مورد فروشگاه های دیجیتالی گیم - گیفت - CD KEY و ... که جنبه ی تبلیغاتی داشته باشه پستی ارسال کنن دسترسیشون به سایت به مدت 2 هفته قطع خواهد شد .

دیدم همچین موضوعی توی این فروم نیست و بعضی ها هم دنبال خرید cdkey برای بعضی بازیها از جمله Counter Strike 1.6 و Source هستند گفتم این مطلب رو بذارم. بخونید شاید مشکلی رفع شد!! بعد از نصب این برنامه (اگر کاراییهاش شما را راضی کرد) میتونید منو ادد کنید. ای دی من در Steam:
DarkSoroush
--------------------------------------------------------------------------------------------------------


مقدمه


Steam چیست!؟
Steam در سال 2002 توسط Valve با هدف ایجاد یک فروشگاه دیجیتال شروع به ساخت و در GDC سال 2003 به صورت رسمی پرده برداری شد. در ابتدا Steam یک نرمافزار جهت خرید اینترنتی بازی ها و دسترسی داشتن بازیکنان از هر کجا به بازیهایشان بود. ولی اکنون این نرمافزار قابلیت های دیگری مثل Achievement , شبکه دوستان آنلاین , ضد تقلب , دانلود مدیا و دهها سرویس دیگر را در خود جای داده و محبوب ترین نرمافزار مورد استفاده بازیکنان ویدیویی جهان نام گرفته است.

Steam با بیشترین طرفدار
طبق آخرین اطلاعات فاش شده شبکه Steam در تاریخ 2008-02-07 دارای 15 میلیون کاربر بوده است (آخرین آمار سیستم آنلاین Xfire حدود 7 میلیون کاربر است)

Steam یک شبکه آنلاین قدرتمند
طبق آخرین اطلاعات بیش از 200 سرور هاستینگ در 66 دیتا سنتر در تمام جهان متعلق به Steam است که رقمی باور نکردنی است.
serverRoom.gif

Steam مانند هیچ چیز!!
Steam سایت آمازون نیست و فقط محصولات را به فروش نمیرساند. این سرویس قوانینی دارد که شرکت های بازیسازی ای که میخواهند بازیهایشان را به او بسپارند باید به آن عمل کنند. یکی از این قوانین افت قیمت بازیها با گذشت زمان است. Steam در قبل از عرضه بازی , بازی را به قیمت زمان عرضه میفروشد و در اولین لحظات پس از عرضه بازی سرورهایش را برای دانلود فعال میکند همچنین بعد از گذشت مدتی خودش میزات قیمت بازیها را کاهش میدهد.
از سمت دیگر Steam پشتیبانی کامل بازیهای شرکت ها را بر عهده میگیرد, به همین دلیل در حال حاضر شرکت های بسیاری از جمله Strategy First, PopCap Games, THQ, 2K Games, Activision, Capcom, Codemasters,Eidos Interactive, EA, Firaxis Games, id Software, Ritual Entertainment, Rockstar Games, Sega, Take-Two Interactive, Epic Games, و Ubisoft با Steam جهت عرضه بازیها در فروشگاه دیجیتالی خود قرار داد بسته اند به طوری که در حال حاضر Steam بیش از 300 بازی از سبک اول شخص گرفته تا RPG و Racing را برای فروش و دانلود پشتیبانی میکند.

بدون جعبه!! فقط یک کد
بعد از خرید بازی Steam به شما جعبه یا هر چیز دیگری شبیه به CDKEY یا ... را تحویل نمیدهد. بلکه فقط نام بازی بعد از وارد کردن کدی که Steam به شما میدهد در اکانت مجانی شما فعال میشود و میتوانید آن را دانلود و بازی کنید. البته میتوانید از بازی بک آپ هم بگیرید و بعدا مجددا" بازی را در Steam نصب کنید تا مرحله دانلود حذف شود.
ولی مهم ترین موضوع این است که شما در هر کامپیوتری که با اکانت Steam خود وارد شوید میتوانید مجددا بازی را نصب کنید. این به آن معناست که مکان برای Steam معنایی ندارد و تنها نکته مهم اکانت شماست که این نکته بسیار جالب و مهم برای بازیکنان آنلاین و حرفه ای و قابل تشکر برای سایر بازیکنان است.



بهترین برای بازی آنلاین

مهم ترین نکات در بازی آنلاین چیست؟! این نیست که از شر دانلود آپدیت خلاص شوید؟! با دوستانی که در سرور ها بازی میکنند راحت تر ارتباط بر قرار کنید!؟ بدون وارد شدن به بازی سرورها را مرور کنید؟! بدانید دوستانتان اکنون در چه سروری هستند و ....
اینها همان چیزهایی است که Steam به شما میدهد!!

Steam هوشمند
یکی از مهمترین ویژگی های Steam دانلود خود به خود آپدیت ها است. شما نیازی ندارید که هر بار در صدها سایت به دنبال آپدیت های خود باشید. این وظیفه را Steam بر عهده میگیرد و خود به خود بازیهایتان را آپدیت میکند. نکته هوشمند این بحث اینجاست که Steam میداند چگونه آپدیت ها را دانلود کند. مثلا ممکن است آپدیتی برای یک Map در بازی Counter Strike: Source عرضه شده باشد ولی نکته مورد توجه اینجاست که شاید شما اصلا به آن آپدیت نیازی نداشته باشید. شما که در آن مپ نیستید و یا نکته ظریف تر اینکه مثلا آپدیتی برای افزایش کیفیت تکسچرهای DX8 عرضه شده است ولی شما بازی را در DX9 بازی میکنید و اصلا نیازی به آپدیت ندارید!! این زمانی است که شما از شر دانلود های نامربوط خلاص میشوید چرا که این موضوع را به Steam سپرده اید!! Steam به صورت هوشمندی بازی را کنترل میکند و در صورت مشاهده نیاز بازی به اطلاعات یک آپدیت و یا ... به دانلود آن میپردازد بدون اینکه در بازی کردن شما خللی ایجاد کند.
این موضوع جایی نمان تر میشود که شما در حال دانلود بازی COD4 (به فرض مثال در زمان عرضه این بازی) هستید و با توجه به سر و صدای ایجاد شده توسط این بازی نمیتوانید منتظر اتمام مراحل دانلود باشید!! این سخت است ولی باز هم Steam اینجاست. چیزی که مهم است این است که Steam اطلاعات را به صورت طبقه بندی شده دانلود میکند یعنی شما میتوانید در زمانی که دانلود حدود 60 الی 90 درصد است (با توجه به بازی) شروع به انجام بازی کنید!! چیزی که برای Steam واضح است این است که شما نمیتوانید تمام مراحل را یکباره بازی کنید و این زمانی کافی برای دانلود سایر مراحل و تکمیل بازی است. البته در همین حین در صورتی که شما به یک سری اطلاعات نیاز داشته باشید Steam ادامه دانلود را رها و سریعا به فایل مربوطه رسیدگی میکند تا مشکلی در بازی کردن شما ایجاد نشود. در اینترنت هایی با سرعت بالا این موضوع حداکثر با یک افت فریم یا ایست جزیی در بازی جهت دانلود فایل نمایان میشود.
اما این همه چیز نیست!! شاید سیستم شما 32 بیتی باشد. خب Steam در این موارد برای بازیهایی شبیه به Crysis دلیلی برای دانلود فایلهای 64 بیتی نمیبیند!! و یا هر گونه استثنا در سخت افزار باعث میشود که Steam بازی را توجه به محدودیت های مذکور دانلود کند که این موضوع حجم دانلود را در بیشتر موارد کاهش میدهد.
همچنین Steam میتواند فایلها را طبقه بندی شده در هارد جای دهد و با کنار هم قرار دادن فایلهای مورد نیاز بازی از افت فریم ناشی از پراکندگی اطلاعات بکاهد.

4d9afa9049.jpg



با دوستانتان باشید
در میان بازی با یکی از بازیکن ها صمیمی شده اید و دوست دارید ارتباطی با او برقرار کنید و در مورد زمان بازی و سرورهایی که او در آن بازی میکند اطلاعات داشته باشید!! این موضوع احتمالا بارها برای شما پیش آمده است و اکثرا با ایدی هایی برنامه های ارتباطی دیگر شبیه یاهو و ... سعی در حل آن داشته بودید ولی دیگر نیازی به آنها ندارید!! از آنجایی که اکثر گیمیرهای امروزی دارای یک ای دی Steam هستند میتوانید به راحتی آنها را ادد و از مصاحبت با اینها لذت ببرید. جدا از اینکه Steam اطلاعاتی همچون اینکه او در حال حاضر در حال انجام دادن چه بازی ای است و حتی ادرس سرور فرد را هم به شما میدهد و به راحتی میتوانید با او بازی کنید. به دور از این موضوع میتوانید در میان بازی با او چت کنید بدون آنکه از بازی خارج بشوید یا نیازمند فشردن ALT+TAB باشید.
از سوی دیگر شما میتوانید با مشاهده Steam ID افرادی که در حال حاضر با انها بازی میکنید برای هر کدام که علاقه دارید تقاضا نامه دوستی بفرستید!!




یکپارچه!!
لازم نیست شما حتما وارد بازی بشوید تا PING سرورهای مختلف را متوجه بشوید. لازم نیست حتما وارد سرور بشوید تا بازیکنانی که در سرور بازی میکنند را ببینید!! و ... .همه اینها را شما خارج از محیط بازی میتوانید توسط Steam تجربه کنید و این یعنی خلاصی از بارگذاری های پی در پی بازیهای سنگین این نسل.




امنیت
یکی از نکات مهم در بازیهای آنلاین امنیت بازیکن برای لذت بردن از بازی است و این دقیقا چیزی است که سیستم آنتی چیت Steam به شما هدیه میدهد. شما دوست ندارید در حال بازی کردن باشید و یک بازیکن تازه کار که به راحتی با دانلود چند مگا بایت اطلاعات صاحب یک Aimbot و یا یک ترینر شده شما را هدف گلوله قرار دهد و آن چند ساعتی که برای رفع خستگی کنار گذاشته بودید را خراب کند. Steam اینجاست با سرویس VAC خلاصه ای از Valve Anti-Cheat! سرویسی که با پشتیبانی موتورهای Source, GldSource و Unreal Engine جلوی هر گونه خلاف کاری را گرفته و او را برای همیشه از سرورهای استفاده کننده از این انتی چیت محروم میکند. مهم ترین نکته این است که Vac قویترین آنتی چیت جهان است که با کنترل کامل بر رم امکان هیچ گونه دستکاری ای را نمیدهد. البته از سوی دیگر حواستان به رفتار خودتان هم باشد تا از تعداد زیادی از سرورهای محروم و مجبور به بازی با متقلبان نشوید.

صفحه شخصی داشته باشید
Steam در انجمن هایش به شما یک صفحه شخصی میدهد. در این صفحه شخصی گروههایی که شما در آن عضو هستید (برای مثال کلن های مختلف و یا گروههای کاربری مثلا گروههای طرفداران Counter Strike و ...) دوستان و ساعات بازیهایی که انجام داده اید لیست و البته نمره ای بین 1 تا 10 هم توسط Steam به شما داده میشود. این صفحه شخصی به شما امکاناتی شبیه نوشتن یک سری توضیحات و ... را هم میدهد. دسترسی به این صفحه شخصی از داخل بازی و خارج از بازی توسط خود Steam یا هر مرورگر اینترنتی امکان پذیر است.






بی نیاز از هر سایت مرتبطی

لازم نیست به هر سایتی برای موضوعات مختلف سر بزنید. Steam همه چیز را یک جا در اختیار شما قرار میدهد.

تریلرها و اسکرین شاتها
Steam دیتابیسی از تریلرهای بازیها دارد و شما بدون نیاز به سر زدن به سایتهای مختلف میتوانید تریلرهای رسمی بازیها را مستقیما از Steam دانلود و تماشا کنید. Steam هم ضمانت میکند که خود تریلر را دانلود و حتما نمایش دهد.
از سوی دیگر در بازیهای لیست شده در Steam تعدادی اسکرین شات هم برای علاقه مندان قرار گرفته که البته عمولا اسکرین های رسمی هستند.



نمره دهی و بررسی
Steam به بازیها نمره میدهد و این میتواند شما را در خرید و ... راهنمایی کند. همچنین Steam معمولا لینکهایی برای پیشنمایش ها و بررسی های سایتهای مختلف در نظر میگیرد. (عموما سایت metacritic.com نمره نهایی را با استفاده از بررسی های سایر سایتها به Steam اعلام میکند)

آخرین اخبار
مهم ترین ویژگی Steam همیشه به روز بودن آن است. در صورتی که هر گونه خبری در مورد یکی از بازیهایی که در لیست بازیهایتان دارید اعلام شود Steam در کنار بازی گزینه "News" را فعال میکند که با کلیک بر روی آن میتوانید از اخبار روز در مورد بازی مذکور مطلع شوید.

دموی قابل بازی
دیگر از Steam چه توقعی دارید؟! این نرمافزار با تکیه بر سرویس اینترنتی خود میتواند دموی قابل بازی , بازیهای مختلف را در اولین لحظات قرار گیری در اینترنت عرضه و به شما تحویل دهد بدون نیاز به گشت و گذار در سایتها و مراجع مختلف.


مد برای بازیها
وقتی یک مد خوب ساخته می شود Steam جزء اولین مراجعی است که مد را برای دانلود قرار میدهد. Steam دارای دیتابیسی برای مدهایی است که برای بازیهای تحت پشتیبانی او ساخته شده اند و هر روز این دیتا بیس آپدیت میشود.






حرفه ای باشید

SDK و DServers
بی نیاز به دانلود فایلهای دیگری شبیه به SDK ها و یا برنامه های راهاندازی سرور باشید چرا که Steam خودش قادر به دانلود تمام اینها را در صورت داشتن بازی است که این خود با توجه به سایر امکانات فوق العاده Steam یک امکان فوق العاده است.


Testing Projects
Steam هر چند وقت بازیها را برای امتحان به صورت مجانی در اختیار دارندگان Steam (فقط دارندگان Steam) قرار میدهد تا با این کار از کیفیت بازیها و نرمافزارها مطمین شود. چرا شما از اولین افرادی نباشید که یک بازی را انجام میدهید؟!

Download Manager
Steam خود یک دانلود منیجر هم هست. خودش بازیها را دانلود میکند, خودش تریلر ها را دانلود میکند و حتی خودش SDK ها و مد ها را هم دانلود میکند. با تمام قابلیت های DM های امروزی!! Steam کاملا" خود کفاست!!



این تمامش نیست

این تمام آن چیزی نیست که Steam به شما میدهد

Steam Clouds
یکی از برنامه های آینده Steam رهاندازی سرویس Steam Clouds هست. بعد از راهاندازی این سرویس سرورهای Steam با حجمی بینهایت وظیفه بک آپ گیری اطلاعات شما را بر عهده میگیرند. اطلاعاتی شبیه به اسکرین ساتهایی که زمان بازی گرفته اید, سیو ها و حتی تنظیمات. در این صورت شما میتوانید فایلهایتان را پاک و سالها بعد بر روی یک کامپیوتر دیگر به اطلاعاتتان دسترسی داشته باشید و یا آنها را با دوستانتان به اشتراک بگذارید!! این عالی به نظر میرسد.

Steam و Microsoft
صحب هایی بین ماکروسافت و Steam در حال شکل گیری است. قبلا Steam خودش پیشنهاد پیکارچگی با Live را به ماکروسافت داده بود که این شرکت رد کرده بود. ولی اکنون اخباری مبتنی بر صحبت ها این دو شرکت با هم به گوش میرسد که در صورت موافقت ماکروسافت در مورد یک پارچگی Steam و Live این موضوع به انقلابی در صنعت بازیهای انلاین و سیستم ارتباطی بازیکنان تبدیل میشود. البته Live فعلا" تنها 6 میلیون عضو دارد.



دانلود Steam

دانلود:
Steam Store
نکته: پس از دانلود و نصب Steam مقدار 10 مگا بایت را دانلود و خود را آپدیت میکند.



طریقه ی کار با سایت SteamGifts.com

شبکه ی رسمی Valve با نام Steam [پست اول خوانده شود]


نحوه ی Craft کردن و توضیحان کلی در مورد کارتهای بازی ها

شبکه ی رسمی Valve با نام Steam [پست اول خوانده شود]

ادامه

شبکه ی رسمی Valve با نام Steam [پست اول خوانده شود]

Snow Glob Card چیست؟

شبکه ی رسمی Valve با نام Steam [پست اول خوانده شود]

تشخیص قابلیت Trad پذیری آیتم ها و بازی ها:

شبکه ی رسمی Valve با نام Steam [پست اول خوانده شود]

آموزش نحوه ی شناساندن بازی ها به استیم:

شبکه ی رسمی Valve با نام Steam [پست اول خوانده شود]

آشنایی با سیستم شیرینگ در استیم

شبکه ی رسمی Valve با نام Steam [پست اول خوانده شود]


هر گونه سوال و یا پیچیدگی ای اگر وجود داشت بپرسید. روی عکسها هم کلیک کنید بزرگتر میشه.
موفق باشید. امیدوارم کمکی کرده باشه
- سروش
 

m.d.makan

کاربر فعال
Apr 14, 2007
9,660
نام
مــاکــان
یه صدایی ته ذهن خودم و احتمالا بقیه که ریسک کردن هست

که میگه "اصلا بذار ریجن عوض بشه تا دیگه اینقدر واسه بازی اوریجینال خرج نکنیم" :D

البته اینم بگم اخیرا چند مچ دوتا2 رفتم مغزم نابود شده، اینم تو تصمیم گیری غلط بی تأثیر نیست :))



نتیجه گیری من بر اساس همین تستی که کردم و از بقیه شنیدم اینه که اگه قبل از گیر دادن های استیم ریجن رو با یه تغییر IP ساده عوض کرده باشین فعلا اکانت چیزیش نمیشه

ولی بازم اگه خیلی به بازی اوریجینال اهمیت میدید ریسک نکنید ارزش نداره :D
صدای ته ذهنت را من می ستایم :x :D
========
حالا درسته کم پیش میاد بازی لانچ بخرم ولی همینطوری خورد خورد هرچی در میارم میره پای این اکانت لعنتی.
اما جدا اگه یه مدت همینطوری بمونه من میتونم کمی پس انداز کنم و باهاش یه چی که بدردم بخوره بخرم یا سفری برم و...

خب الان مثل روز دوم ترک سیگار دارم حساب کتاب میکنم میبینم جداً وضعیتم نیاز به تغییر داره.
البته میدونم دو ثانیه بعد از رفع این مشکل برمیگردم به تنظیمات کارخونه...
 
آخرین ویرایش:

myFreedom

کاربر سایت
Nov 20, 2009
121
نام
Achilles
یک موضوع که از این وی پی ایرانی ها استفاده نکنید اینها مدام لوکیشن عوض می کنه. وی پی که وصل میشن برید سایت dnsleaktest دات کام و روی extended test کلیک کنید صبر کنید تمام بشه . کلیه لوکیشن ها باید کشوری باشه که بهش وصل هستید در غیراینصورت این وی پی نشتی آی پی داره و واسه کارهایی که نیاز به پرداخت هست مناسب نیست . اگر هم که دارید از VPS استفاده می کنید که دیگه لازم نیست تست کنید VPS یه روز آمریکا هست روز دیگه IO سرورش بره بالا لوکیشن را تغییر میده. کلا پرو.سی هم استفاده نکنید . حالا یکی می پرسه چی استفاده کنیم پس ؟ هر برنامه بلاک کفری که حالت وی پی باشه و تست dnsleaktest را پاس کنه و مهمتر از همه اصلا بتونید باهاش کانکت بشید . اونهایی هم که روی browser ویندوز پرو..سی زدید اگر همزمان browser باز باشه و استیم را باز کنید میره از browser که دیفالت کردید استفاده می کنه پس دو تا browser نصب کنید و استیم را روی اونی قرار بدید که پرو..سی نداره. روی گوشی هم استیم دارید لاگ اوت کنید و همزمان دوجا وصل نباشه. الان جوری شده بنده اصلا جرات باز کردن استیم را ندارم چه برسه بازی خریدن . قدیمی های استیم می فهمند یه اکانت بالای 10 سال با کلی بازی از دست بره اصلا حس قشنگی نداره.
 

dead scroll

کاربر سایت
Aug 13, 2012
11
سلام گلای تو خونه، گیمرهای نمونه :-h

ازونجایی که میگن خبرهای بد، فقط با خبرهای بد بعدی شسته میشن پس با ما همراه باشید تا بدونید که تازه شروع عصر تاریکی هست :*
البته خیلی از دوستان احتمالا اطلاع دارن ازین خبر ولی مثل اینکه این روزا بطور جدی تری در حال اعمال هست.

Steam Now Delays Community Market Sales If Sold For An Unusually High Price

حالا این قیمت بالا تا چه حده؟ تا حدی که طرف آیتم 4 دلاری رو 6 دلار فروخته از شانسش استیم زوم کرده رو اکانتش که یه وقت مثلا پولشویی نکرده باشه اونم با فقط 2 دلار اختلاف قیمت$-) که اگر حس کنه مشکوک بوده، اونوقت دیگه ... جای خالی رو با کلمات مناسب کامل کنید. حالا خیلیا شانس اوردن فقط مبادله شون رو باطل کرده و مجدد پول و آیتم رو بگردونده به اکانت استیم شون. ولی برای یکسری دیگه ممکنه مشکلاتی در این زمینه پیش بیاد که تا محدودیت کامل مارکت برای اون اکانت هم کشیده بشه:Locked:
ازونجایی که ما خیلی خوش شانس هستیم و نه ریجنی از خودمون داریم نه روش پرداختی، پس قطعا یه ذره بالا پایین فروختن توی مارکت میتونه براحتی مارو شامل وضعیت بالا کنه و رو اکانتمون مشکوک بشن. خلاصه که اینم به عنوان یه هشدار از بنده حقیر گوشه ذهنتون داشته باشید و سعی کنید آیتم هاتون (مخصوصا کمیاب ها) رو در بازه قیمتی خودش بفروشید چون ممکنه وسوسه بشید برای یه کوچولو سود بیشتر بلایی سر اکانتتون بیارید که تغییر ریجن پیشش بهشت به حساب بیاد :Laughing:




پیرو این قضیه
تغییر ریجن هم که این روزا تیتر اخبار 20:30 هست، برای خودم هنوز پیش نیومده که احتمالا دیر یا زود بیاد. :hide: ولی احتمالا تا سامر سیل بهتره صبر کرد و چیزی نخرید و بعد هم با در نظر گرفتن تمام جوانب مثل استفاده از قندشکن اردوغان اسپید پلاس برای دوستای عزیزی که ساکن ترکیه هستن و نیز قندشکن های پرسرعتی که خود مِسی شب ها هنگام عبور از کوچه های بونس آیرس میاره میذاره دم خونه ی نیازمندان استفاده کنید.:Worthy:

یکسری نظراتم ازینور اونور ردیت و استیم اینا بود که برام جالب بود. بنظرم اگر میخوایم سرمون رو دستمال نبندیم بهتره همگی این مدت رعایت کنیم تا آبا از آسیاب بیفته:Hurted:

don't try to contact support, not only they can't change your region (as it's written under their rule), you can probably risk yourself getting banned
because it could turn bad if they somehow trace what you did with your account previously

apparently someone getting his account deleted by Steam for violating their TOS, i suggest to just lay low or simply go back to the original region once 90 days limitation is over

Steam just deleted my alt account with unbelievable reason :: Steam Discussions

exploit caught accounts are now region fixed to their original location with no ability to change region further
و کلی نظرات و ایده های این مدلی که قطعا خودتونم خوندین این مدت... پس فقط باید توصیه های ایمنی رو جدی بگیریم...

از جمله اینکه حرکات رونالدینیویی انجام ندین یه مدت. یعنی اگر چند اکانت دارین آیتم ها و بازی ها و گیفت ها رو هی ازینور پاسکاری نکنین به اونور و کارای trade و گیفت و این ها رو بذارین برای یه مدت دیگه:sad: اگر رو اکانتتون بخوان زوم کنن راحت تمام اکانت های دیگه تون رو که باهاشون حرکات رونالدینیویی کردین در این سال ها رو هم ته توشون رو در میارن. که در نهایت ریسک محدود کردن اکانت های دیگه تون هم بالاتر میره که قطعا قدم بعدیشون بعد از این تغییر ریجن فوکوس کردن رو چند اکانته ها خواهد بود اینطور که بوش میاد. همینکه تا الان هم این کارو با چند اکانته ها نکردن باید شکرگزار حضرت گیبن بود:Praying:

نکته دیگه که از نسخه بتای استیم استفاده نکنید فعلا، چون مثل اینکه تو برنامه بتا استیم این مشکل تغییر ریجن بیشتر دیده شده برای دوستان. ترجیحا فعلا به نسخه اصلی راضی باشید تا نسخه اصلی هم از شما راضی باشه:Smartass1:

نکته بعد اینکه از مرورگر استیم خرید نکنید. از خودش و با قندشکن اون کشوری که هستین خرید هارو انجام بدین هرچند فرقی هم نمیکنه و باز مثل اینکه تغییر پیدا میکنه ریجن برای دوستان، ولی مثل تخم مرغ شانسیه ممکنه خوب پیش بره اوضاع و توش ربع سکه بهار آزادی پیدا کنید:Shrewd: من یدونه پیدا کردم (البته پلاستیکی بود جنسش):o)

نکته بعدتر، ساپورت نمیتونه کار خاصی در این زمینه برامون بکنه. چون ما در توافق کاربری استیم خودمون تایید کردیم که چنین کاری نخواهیم کرد و برخلاف قوانین استیم هست و اتفاقا جزو مهم ترین بندهای توافق نامه استفاده از استیم هم هست. پس با پیام دادن به ساپورت و گفتن اینکه ایرانی هستید فقط دارید یه سنگ قبر خوشگل برای اکانتتون پیشنهاد میدین. ترجیحا لای خرماهاش گردو هم بذارید خوشمزه تر میشه:Drooling:


در نهایت اینکه تنها راه باقی موندن ما اینه که بتونیم یه کردیت کارت آرژانتین یا ترکیه داشته باشیم. نه ازینا که سایتای دوزاری میفروشن و میگن با نام و مشخصات شما یا اونایی که ریجن اکانت رو تغییر میدن باهاش... نیازمند یه کارت رسمی با مشخصات و امضا و محل زندگی و غیره خودمون در اون کشور هستیم. یک کارت رسمی از کشور مقصد در یکی از شعبات بانک های اونجا. که خب بدیهی هست ازونجایی که نمیتونیم بطور فیزیکی در ترکیه یا آرژانتین حضور داشته باشیم پس نمیتونیم به بانک های اونجا هم وارد بشیم که حسابی بسازیم بطور رسمی.
حالا اگر کسی ایده ای نسبت به این موضوع به ذهنش رسید در میون بذاره تا همگی استفاده کنیم که انگار تقریبا تنها راه موجود برای ادامه زندگی در این کشورها در آینده ست.
چون مثل اینکه استیم ریجن هارو به جای آی پی و غیره، با روش های پرداخت طبقه بندی میکنه ازین به بعد و ازونجایی که روش پرداخت و کارت بانکی ای به نام خودمون نداریم کارمون ساخته س.:cry2:

شایدم تمام این ها یه خواب بد باشه:-SS... چند روز دیگه از خواب پامیشیم و میبینیم فقط یه باگ بوده و همه چیز به حالت عادی برگشته...(آرزو بر جوانان عیب نیست):Laughing:



فقط یادتون باشه هربار که استیم رو باز میکنید یه لعنت حسابی به سونی بفرستید. شاید فکر کنید این نظریه توطئه باشه و یه مشت چرت و پرت (شایدم همینطور باشه:Discussion:)، ولی یکم ریزبین بشیم به نکات خوشگلی دست میابیم که شرلوک هولمز هم از دونستن شون عاجز بود... این شرکت حریص از همون روز که پاشو گذاشت تو استور استیم خیر و برکت رو از استیم برد. چندین و چند ساله که گنده لات های دنیای گیم از rockstar اش گرفته تا bethesda و paradox و 2k و Bohemia و مایکرو و حتی همین اکتیویژن داغون همه و همه داشتن تو صلح و صفا و قیمت های مشخص و صحیح کار خودشون رو میکردن. تا وقتی که اون روز تاریک اومد و پای این سونی خراب مونده و بازی هاش به استیم باز شد که ای کاش هیچوقت نمیومد. یعنی قشنگ تو این دو سه سال کلا چهار پنج تا بازی آورد رو استیم و دونه دونه شون هر بار که عرضه شدن استیم رو به گند کشیدن. همون هورایزن دوهزاری که پایه گذار تمام این گند و گندهای بعدیش بود. آره شاید پیش خودمون بگیم اگر هورایزن هم نبود یه بازی دیگه باعثش میشد، قطعا میشد، ولی چه زمان؟ اینه که مهمه. ممکن بود بتونیم حداقل ده سال دیگه هم با راحتی ادامه بدیم و چنین اتفاقی نیفته. اون به کنار اصلا هورایزن هیچی.:sick:
چرا هر بازی ای که سونی عرضه کرده به میزان چند هفته بعد ، استیم policy اش رو تغییر داده و محدودیت های جدیدتری اعمال کرده؟ تمام این اخبار هایی که اومدن از دو سه سال پیش تا الان نسبت به محدودیت های استیم رو برید چک کنید تاریخ اعمال شدن سیاست های جدید استیم رو. همگی مصادف هستن با چند هفته فاصله بعد از انتشار بازی های سونی. از هورایزن گرفته تا خدای جنگ و اسپایدرمن و این اواخر هم که گندکاری جدید تغییر ریجن که میزان چند هفته بعد از اومدن لست آف آس هست. خلاصه خیلی جالبه اگر یکم وارد قضیه بشیم میبینیم که پشت پرده کلی خبرها هست که ما ازش بی خبریم. که قطعا بخش زیادیش از همین مکاتبات پشت پرده کمپانی ها با استیم نشأت میگیره که بتونن سود بیشتری به جیب بزنن و خب قطعا استیم هم بدش نمیاد ازین وضع. یه معامله دو سر سود هم برای اون ناشر و هم استیمه. ولی خب در واقعیت جوری نشون میدن که نه همه ش تصمیم خود ولو هست و مجبوره بخاطر usa و قوانین و این ها پیاده سازیشون کنه.
مطمئن باشید اون ها خیلی بیشتر از ما به قوانین شون واقف هستن و اگر قرار بوده این حرکات رو بزنن ده پونزده سال پیش میزدن. نه اینکه یهویی بعد از این همه سال که از ایجاد استیم میگذره یهو امسال یادشون بیفته عه فلان کار بده و نباید بذاریم گیمرها انجام بدن... ما ایرانیا عادت داریم که خودمونو با حرفای خودمون گول بزنم تا بتونیم خودمونو نسبت به مسائل قانع نگه داریم. :Rolleyes:
کلا چهارتا بازی اومده داده سر انتشار هرکدوم شون تو استیم یه داستان جدیدی رو کرده از خودش... بابا بسه دیگه... بابا خسته شدیم دیگه...
احتمالا بازی بعدی شون که بیاد رو استیم میان از دم درمون دستبند میزنن میبرن تحویل مون میدن به پلیس اینترپل:ninja:
تمام اینهارو به منزله یه مشت نظر پوچ و بیهوده و فاقد هرگونه اعتبار علمی و غیر علمی در نظر بگیرید :Cheesygrin:
تا نکات غیر آموزنده و غیر منطقی دیگر بدرود:love::kiss:




 

m.d.makan

کاربر فعال
Apr 14, 2007
9,660
نام
مــاکــان
من به نظرم این مسئله ارتباطی با سونی نداره.
خب هایپ انتشار اولین بازی انحصاری روی استیم زیاد از حد بوده و خب این وسط سوءاستفاده پلیرهای کشورهای رده اول هم به همون نسبت بیشتر.
استیم خودش هر سال پیشنهاد قیمت برای ریجن های مختلف میداده و این همونطور که گفتی فقط مسئله زمان بوده که چه وقت گردنمون رو بگیره.
ولی مطمئنا خیلی زودتر از 10 سال اتفاق میفتاد.
من فکر میکنم چه سونی میومد به استیم و چه نه در هر صورت تو سال 2023 همین وضعیت افزایش قیمتها رو میداشتیم و تفاوتی نمیکرد.

در مورد تغییرات قوانین استیم هم سالها قبل از ورود سونی تغییراتی از این دست داشتیم حتی به مراتب بنیادی تر و سختگیرانه تر.
اما خب چون این افزایش قیمتها با هورایزن خیلی برجسته شده همه از چشم سونی میبینن.
 

rpg321

کاربر سایت
May 27, 2021
1,031
من یه خرید دیگه هم زدم بازم طوریم نشد! نمیدونم شاید چون این اکانت بیش از 10 سال گذشته با انواع اقسام VPN از کشورای مختلف بهش وصل شدم استیم قاط میزنه نمیدونه باید منو کجا تبعید کنه.:D
MV5BMTgzMTkxNjAxNV5BMl5BanBnXkFtZTgwMDU3MDE0MjE@._V1_.jpg
 

The Listener

Take Me Home
کاربر سایت
Feb 20, 2016
594
نام
رایان
بله این روش من امتحان کردم :D اما میگند با روش زیر میشه
View attachment 293210
اول بازی را از طریق ساپورت حذف کنید
از طریق اکانت دیگری بازی به اکانت خودتون گیفت کنید
بازی هایی که حذف کردید دوباره از طریق ساپورت برگردانید
گیفت را قبول کنید.
ولی من فکر میکنم همه مصیبتمون از وقتی که برای خریدن باندل نید فور اسپید همچین ایرانی بازی‌ای در آوردیم شروع شد. :D آه EA ما رو گرفت.
 

NHM

کاربر سایت
Jun 26, 2010
3,717
ولی من فکر میکنم همه مصیبتمون از وقتی که برای خریدن باندل نید فور اسپید همچین ایرانی بازی‌ای در آوردیم شروع شد. :D آه EA ما رو گرفت.
من ریفاندش کردم :> :))

هم آنلاینش کار نمیکرد هم فریم قابل قبولی نمیگرفتم :-" :D
 

amir2100

Tech Team
کاربر سایت
Sep 28, 2011
457
نام
امیررضا
من دیشب گفتم یا مرگ یا زندگی و از ریجن ترکیه با ای پی ترکیه خرید کردم و مشکلی پیش نیومد!
یکی دیگه از دوستام هم از ارژانتین خرید و مشکلی پیش نیومد ولی یکی دیگه از ترکیه امتحان کرد و رفت بریتانیای کبیر!
یه فرقی که بین اکانتا دیدم این بود که من و اونی که از ارژانتین گرفت از تاریخ عوض کردن ریجنمون زیاد میگذشت و قبل سخت گیر شدن استیم در این مورد بود و اون یکی که تغییر کرد ریجنش بعدش بود.
یک علامت هم این هست که اونایی که قدیم رفتن اون ریجن تو فاکتوری که ایمیل میشه ادرس نمیزنه ولی کسی که بعد تغییرات رفته باشه تو هر فاکتور خرید که ارسال میشه ادرسی که زده رو نوشته.
به هیچ وجه هم از خود برنامه استیم خرید نکنید چون اون حتی سر فعال کردن سی دی کی هم گیر الکی میداد و از مرورگر فعال میکردی اوکی بود. از مرورگر هم میخرید یه تب پرایوت باز کنید و لاگین کنید و بخرید.
 

LOST

کاربر سایت
Jun 27, 2008
3,122
نام
مهراد
این قضیه کوچکترین ربطی به مارکت خرید فروش ایتم نداره قیمت بالاتر از ارزش ایتم هم میتونید بفروشید اصلا شدنی نیست بخوان به همچین چیزی گیر بدن کسی از ایتم های csgo که قلب تپنده مارکت هستن سر در بیاره میدونه ارزش یک اسکین به خیلی چیزا ربط داره از پترن خاص یا float یا استیکر ها گرفته تا حتی داشتن name tag به عنوان مثال شما به راحتی یه اسکین با قیمت پایه 10 دلار که خاص هست (مثلا چهار تا استیکر به ارزش 60 دلار داره) تا دو سه برابر قیمت میتونید بفروشید چون ارزشش همینه.
 

InfeR

کاربر سایت
Feb 27, 2014
279
نام
Abolfazl
در ادامه ی صحبت دوستان که گفته بودند به ساپورت استیم پیام ندیم.... من قبل دیدن اون پست پیامم رو ارسال کرده بودم :D متن مکالمه رو داخل تگ اسپویلر میزارم تا پیامم طولانی نشه، ولی خلاصه مطلب اینکه بدلیل ایرانی بودن هیچ کمکی بهم نشد و اینکه خوب شد بن هم نشدم:D
راجع به این اکانت هم بخوام بگم، اکانت رو سال 2011 ساخته بودم و از اول رو ریجن امریکا بود و همینطوری تقریبا بلا استفاده مونده بود(نهایتا حدود 10 الی 20 دلار خرید کرده بودم) و چند روز پیش بود که با کمک یکی از سایتهای ایرانی ریجن رو به آرژانتین تغییر دادم که متاسفانه به ریجن اروپا تغییر پیدا کرد.
راستی یه اکانت ترکیه هم دارم که 10 روز پیش ساختم و با گیفت کارت ترکیه شارژ کرده بودم. برای تست، یه بازی ارزان (Two World Collection) خریداری کردم که تا زمان نگارش این پیام مشکلی برام بوجود نیومده.(ای پی ایران و برنامه استیم ویندوز)
(ویرایش: انگار نتیجه گیری اشتباه بود :D )
یه نکته هم بگم که احساس میکنم رو قضیه تغییر اتوماتیک ریجن تاثیر داره(مطمئن نیستم). بنظرم فرکانس تعداد خرید بازی تو مدت زمان کوتاه یکی از عوامل مهمه. من چند روز قبل از اون اتفاقی که برای اکانت آرژانتین رخ داد، کلی بازی جانک(آشغال، بدرد نخور:D) با قیمت های خیلی پایین خریده بودم و شاید این باعث شده بود سیستم استیم رو اون اکانت حساس بشه. البته با اکانت ترکیه هم خرید کرده بودم ولی نه زیاد(در حد 4 الی 5 بازی).

این هم مکالمه من با ساپورت استیم:
من:

Dear Steam Support,

I am writing to request your assistance with an issue regarding my account region. I accidentally changed my account region to Germany while I was using a SmartDNS or VPN service and browsing the web. I was trying to purchase Stronghold Crusader Hd when this happened. I would like to revert my account region back to its original setting. Could you please help me with this?

Thank you for your time and attention.

جواب استیم:

You need to make your purchase in the region where you're currently located, by using a payment method that's associated with a local address. We at Steam Support can't change the Store Country on your behalf.

Steam store prices and currencies are based on your location. You'll see all available payment methods for your region during the checkout process.

You can make changes to your store region only when you move to another region.

Please review our Steam Store Country article for more information.
پیام بعدی من :

I did not make any purchase with any Euro region payment method. The system changed my region automatically. I have only been using my Steam wallet which was in Argentina’s ARS. Could you please help me resolve this issue?

Thank you for your attention and assistance.

جواب آخر استیم:

Hello, I understand what happened.

It looks like you are currently using Steam from a region that is under sanctions observed by the United States.

Please note that users in your area are not able to complete purchases through any of Valve's services. I'm sorry, but local law prevents us from providing any additional assistance with this issue.

Because we have provided all the information we have for your issue I'm closing this help request. If you have an unrelated issue please open a new help request and we will be happy to help.

Steam Support,
Nettie
 
آخرین ویرایش:

amir2100

Tech Team
کاربر سایت
Sep 28, 2011
457
نام
امیررضا
در ادامه ی صحبت دوستان که گفته بودند به ساپورت استیم پیام ندیم.... من قبل دیدن اون پست پیامم رو ارسال کرده بودم :D متن مکالمه رو داخل تگ اسپویلر میزارم تا پیامم طولانی نشه، ولی خلاصه مطلب اینکه بدلیل ایرانی بودن هیچ کمکی بهم نشد و اینکه خوب شد بن هم نشدم:D
راجع به این اکانت هم بخوام بگم، اکانت رو سال 2011 ساخته بودم و از اول رو ریجن امریکا بود و همینطوری تقریبا بلا استفاده مونده بود(نهایتا حدود 10 الی 20 دلار خرید کرده بودم) و چند روز پیش بود که با کمک یکی از سایتهای ایرانی ریجن رو به آرژانتین تغییر دادم که متاسفانه به ریجن اروپا تغییر پیدا کرد.
راستی یه اکانت ترکیه هم دارم که 10 روز پیش ساختم و با گیفت کارت ترکیه شارژ کرده بودم. برای تست، یه بازی ارزان (Two World Collection) خریداری کردم که تا زمان نگارش این پیام مشکلی برام بوجود نیومده.(ای پی ایران و برنامه استیم ویندوز)
یه نکته هم بگم که احساس میکنم رو قضیه تغییر اتوماتیک ریجن تاثیر داره(مطمئن نیستم). بنظرم فرکانس تعداد خرید بازی تو مدت زمان کوتاه یکی از عوامل مهمه. من چند روز قبل از اون اتفاقی که برای اکانت آرژانتین رخ داد، کلی بازی جانک(آشغال، بدرد نخور:D) با قیمت های خیلی پایین خریده بودم و شاید این باعث شده بود سیستم استیم رو اون اکانت حساس بشه. البته با اکانت ترکیه هم خرید کرده بودم ولی نه زیاد(در حد 4 الی 5 بازی).

این هم مکالمه من با ساپورت استیم:
من:

Dear Steam Support,

I am writing to request your assistance with an issue regarding my account region. I accidentally changed my account region to Germany while I was using a SmartDNS or VPN service and browsing the web. I was trying to purchase Stronghold Crusader Hd when this happened. I would like to revert my account region back to its original setting. Could you please help me with this?

Thank you for your time and attention.

جواب استیم:

You need to make your purchase in the region where you're currently located, by using a payment method that's associated with a local address. We at Steam Support can't change the Store Country on your behalf.

Steam store prices and currencies are based on your location. You'll see all available payment methods for your region during the checkout process.

You can make changes to your store region only when you move to another region.

Please review our Steam Store Country article for more information.
پیام بعدی من :

I did not make any purchase with any Euro region payment method. The system changed my region automatically. I have only been using my Steam wallet which was in Argentina’s ARS. Could you please help me resolve this issue?

Thank you for your attention and assistance.

جواب آخر استیم:

Hello, I understand what happened.

It looks like you are currently using Steam from a region that is under sanctions observed by the United States.

Please note that users in your area are not able to complete purchases through any of Valve's services. I'm sorry, but local law prevents us from providing any additional assistance with this issue.

Because we have provided all the information we have for your issue I'm closing this help request. If you have an unrelated issue please open a new help request and we will be happy to help.

Steam Support,
Nettie
من دوستم سالی دوبار شاید بازی میخرید از ترکیه رفت انگلیس! فعلا هیچ تئوری جواب نمیده.
 

TeTration

TeT
کاربر سایت
Jan 17, 2013
3,711
نام
Moein
زیر خاکی آوردم بالا :D
دوستان فرد قابل اعتمادی هست که دست مارو بگیره و ریجن اکانتم رو ببره آمریکا؟ :D و همچنین "حتما" میخوام به یکی از این 5 ایالت که برای خرید بازی مالیات نمیدن برم!
View attachment the-rock-eyebrow-the-rock-sus.mp4
همه چی از اینجا شروع شد
دیدی کسی نمیبرت آمریکا با عمو گیب دست به یکی کردی همه رو بردی آمریکا

اسم و آواتارتم که به villain ها میخوره, got u :>
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر