Steam فروشگاه رسمی Valve [پست اول خوانده شود]

* کاربرانی که در مورد فروشگاه های دیجیتالی گیم - گیفت - CD KEY و ... که جنبه ی تبلیغاتی داشته باشه پستی ارسال کنن دسترسیشون به سایت به مدت 2 هفته قطع خواهد شد .

دیدم همچین موضوعی توی این فروم نیست و بعضی ها هم دنبال خرید cdkey برای بعضی بازیها از جمله Counter Strike 1.6 و Source هستند گفتم این مطلب رو بذارم. بخونید شاید مشکلی رفع شد!! بعد از نصب این برنامه (اگر کاراییهاش شما را راضی کرد) میتونید منو ادد کنید. ای دی من در Steam:
DarkSoroush
--------------------------------------------------------------------------------------------------------


مقدمه


Steam چیست!؟
Steam در سال 2002 توسط Valve با هدف ایجاد یک فروشگاه دیجیتال شروع به ساخت و در GDC سال 2003 به صورت رسمی پرده برداری شد. در ابتدا Steam یک نرمافزار جهت خرید اینترنتی بازی ها و دسترسی داشتن بازیکنان از هر کجا به بازیهایشان بود. ولی اکنون این نرمافزار قابلیت های دیگری مثل Achievement , شبکه دوستان آنلاین , ضد تقلب , دانلود مدیا و دهها سرویس دیگر را در خود جای داده و محبوب ترین نرمافزار مورد استفاده بازیکنان ویدیویی جهان نام گرفته است.

Steam با بیشترین طرفدار
طبق آخرین اطلاعات فاش شده شبکه Steam در تاریخ 2008-02-07 دارای 15 میلیون کاربر بوده است (آخرین آمار سیستم آنلاین Xfire حدود 7 میلیون کاربر است)

Steam یک شبکه آنلاین قدرتمند
طبق آخرین اطلاعات بیش از 200 سرور هاستینگ در 66 دیتا سنتر در تمام جهان متعلق به Steam است که رقمی باور نکردنی است.
serverRoom.gif

Steam مانند هیچ چیز!!
Steam سایت آمازون نیست و فقط محصولات را به فروش نمیرساند. این سرویس قوانینی دارد که شرکت های بازیسازی ای که میخواهند بازیهایشان را به او بسپارند باید به آن عمل کنند. یکی از این قوانین افت قیمت بازیها با گذشت زمان است. Steam در قبل از عرضه بازی , بازی را به قیمت زمان عرضه میفروشد و در اولین لحظات پس از عرضه بازی سرورهایش را برای دانلود فعال میکند همچنین بعد از گذشت مدتی خودش میزات قیمت بازیها را کاهش میدهد.
از سمت دیگر Steam پشتیبانی کامل بازیهای شرکت ها را بر عهده میگیرد, به همین دلیل در حال حاضر شرکت های بسیاری از جمله Strategy First, PopCap Games, THQ, 2K Games, Activision, Capcom, Codemasters,Eidos Interactive, EA, Firaxis Games, id Software, Ritual Entertainment, Rockstar Games, Sega, Take-Two Interactive, Epic Games, و Ubisoft با Steam جهت عرضه بازیها در فروشگاه دیجیتالی خود قرار داد بسته اند به طوری که در حال حاضر Steam بیش از 300 بازی از سبک اول شخص گرفته تا RPG و Racing را برای فروش و دانلود پشتیبانی میکند.

بدون جعبه!! فقط یک کد
بعد از خرید بازی Steam به شما جعبه یا هر چیز دیگری شبیه به CDKEY یا ... را تحویل نمیدهد. بلکه فقط نام بازی بعد از وارد کردن کدی که Steam به شما میدهد در اکانت مجانی شما فعال میشود و میتوانید آن را دانلود و بازی کنید. البته میتوانید از بازی بک آپ هم بگیرید و بعدا مجددا" بازی را در Steam نصب کنید تا مرحله دانلود حذف شود.
ولی مهم ترین موضوع این است که شما در هر کامپیوتری که با اکانت Steam خود وارد شوید میتوانید مجددا بازی را نصب کنید. این به آن معناست که مکان برای Steam معنایی ندارد و تنها نکته مهم اکانت شماست که این نکته بسیار جالب و مهم برای بازیکنان آنلاین و حرفه ای و قابل تشکر برای سایر بازیکنان است.



بهترین برای بازی آنلاین

مهم ترین نکات در بازی آنلاین چیست؟! این نیست که از شر دانلود آپدیت خلاص شوید؟! با دوستانی که در سرور ها بازی میکنند راحت تر ارتباط بر قرار کنید!؟ بدون وارد شدن به بازی سرورها را مرور کنید؟! بدانید دوستانتان اکنون در چه سروری هستند و ....
اینها همان چیزهایی است که Steam به شما میدهد!!

Steam هوشمند
یکی از مهمترین ویژگی های Steam دانلود خود به خود آپدیت ها است. شما نیازی ندارید که هر بار در صدها سایت به دنبال آپدیت های خود باشید. این وظیفه را Steam بر عهده میگیرد و خود به خود بازیهایتان را آپدیت میکند. نکته هوشمند این بحث اینجاست که Steam میداند چگونه آپدیت ها را دانلود کند. مثلا ممکن است آپدیتی برای یک Map در بازی Counter Strike: Source عرضه شده باشد ولی نکته مورد توجه اینجاست که شاید شما اصلا به آن آپدیت نیازی نداشته باشید. شما که در آن مپ نیستید و یا نکته ظریف تر اینکه مثلا آپدیتی برای افزایش کیفیت تکسچرهای DX8 عرضه شده است ولی شما بازی را در DX9 بازی میکنید و اصلا نیازی به آپدیت ندارید!! این زمانی است که شما از شر دانلود های نامربوط خلاص میشوید چرا که این موضوع را به Steam سپرده اید!! Steam به صورت هوشمندی بازی را کنترل میکند و در صورت مشاهده نیاز بازی به اطلاعات یک آپدیت و یا ... به دانلود آن میپردازد بدون اینکه در بازی کردن شما خللی ایجاد کند.
این موضوع جایی نمان تر میشود که شما در حال دانلود بازی COD4 (به فرض مثال در زمان عرضه این بازی) هستید و با توجه به سر و صدای ایجاد شده توسط این بازی نمیتوانید منتظر اتمام مراحل دانلود باشید!! این سخت است ولی باز هم Steam اینجاست. چیزی که مهم است این است که Steam اطلاعات را به صورت طبقه بندی شده دانلود میکند یعنی شما میتوانید در زمانی که دانلود حدود 60 الی 90 درصد است (با توجه به بازی) شروع به انجام بازی کنید!! چیزی که برای Steam واضح است این است که شما نمیتوانید تمام مراحل را یکباره بازی کنید و این زمانی کافی برای دانلود سایر مراحل و تکمیل بازی است. البته در همین حین در صورتی که شما به یک سری اطلاعات نیاز داشته باشید Steam ادامه دانلود را رها و سریعا به فایل مربوطه رسیدگی میکند تا مشکلی در بازی کردن شما ایجاد نشود. در اینترنت هایی با سرعت بالا این موضوع حداکثر با یک افت فریم یا ایست جزیی در بازی جهت دانلود فایل نمایان میشود.
اما این همه چیز نیست!! شاید سیستم شما 32 بیتی باشد. خب Steam در این موارد برای بازیهایی شبیه به Crysis دلیلی برای دانلود فایلهای 64 بیتی نمیبیند!! و یا هر گونه استثنا در سخت افزار باعث میشود که Steam بازی را توجه به محدودیت های مذکور دانلود کند که این موضوع حجم دانلود را در بیشتر موارد کاهش میدهد.
همچنین Steam میتواند فایلها را طبقه بندی شده در هارد جای دهد و با کنار هم قرار دادن فایلهای مورد نیاز بازی از افت فریم ناشی از پراکندگی اطلاعات بکاهد.

4d9afa9049.jpg



با دوستانتان باشید
در میان بازی با یکی از بازیکن ها صمیمی شده اید و دوست دارید ارتباطی با او برقرار کنید و در مورد زمان بازی و سرورهایی که او در آن بازی میکند اطلاعات داشته باشید!! این موضوع احتمالا بارها برای شما پیش آمده است و اکثرا با ایدی هایی برنامه های ارتباطی دیگر شبیه یاهو و ... سعی در حل آن داشته بودید ولی دیگر نیازی به آنها ندارید!! از آنجایی که اکثر گیمیرهای امروزی دارای یک ای دی Steam هستند میتوانید به راحتی آنها را ادد و از مصاحبت با اینها لذت ببرید. جدا از اینکه Steam اطلاعاتی همچون اینکه او در حال حاضر در حال انجام دادن چه بازی ای است و حتی ادرس سرور فرد را هم به شما میدهد و به راحتی میتوانید با او بازی کنید. به دور از این موضوع میتوانید در میان بازی با او چت کنید بدون آنکه از بازی خارج بشوید یا نیازمند فشردن ALT+TAB باشید.
از سوی دیگر شما میتوانید با مشاهده Steam ID افرادی که در حال حاضر با انها بازی میکنید برای هر کدام که علاقه دارید تقاضا نامه دوستی بفرستید!!




یکپارچه!!
لازم نیست شما حتما وارد بازی بشوید تا PING سرورهای مختلف را متوجه بشوید. لازم نیست حتما وارد سرور بشوید تا بازیکنانی که در سرور بازی میکنند را ببینید!! و ... .همه اینها را شما خارج از محیط بازی میتوانید توسط Steam تجربه کنید و این یعنی خلاصی از بارگذاری های پی در پی بازیهای سنگین این نسل.




امنیت
یکی از نکات مهم در بازیهای آنلاین امنیت بازیکن برای لذت بردن از بازی است و این دقیقا چیزی است که سیستم آنتی چیت Steam به شما هدیه میدهد. شما دوست ندارید در حال بازی کردن باشید و یک بازیکن تازه کار که به راحتی با دانلود چند مگا بایت اطلاعات صاحب یک Aimbot و یا یک ترینر شده شما را هدف گلوله قرار دهد و آن چند ساعتی که برای رفع خستگی کنار گذاشته بودید را خراب کند. Steam اینجاست با سرویس VAC خلاصه ای از Valve Anti-Cheat! سرویسی که با پشتیبانی موتورهای Source, GldSource و Unreal Engine جلوی هر گونه خلاف کاری را گرفته و او را برای همیشه از سرورهای استفاده کننده از این انتی چیت محروم میکند. مهم ترین نکته این است که Vac قویترین آنتی چیت جهان است که با کنترل کامل بر رم امکان هیچ گونه دستکاری ای را نمیدهد. البته از سوی دیگر حواستان به رفتار خودتان هم باشد تا از تعداد زیادی از سرورهای محروم و مجبور به بازی با متقلبان نشوید.

صفحه شخصی داشته باشید
Steam در انجمن هایش به شما یک صفحه شخصی میدهد. در این صفحه شخصی گروههایی که شما در آن عضو هستید (برای مثال کلن های مختلف و یا گروههای کاربری مثلا گروههای طرفداران Counter Strike و ...) دوستان و ساعات بازیهایی که انجام داده اید لیست و البته نمره ای بین 1 تا 10 هم توسط Steam به شما داده میشود. این صفحه شخصی به شما امکاناتی شبیه نوشتن یک سری توضیحات و ... را هم میدهد. دسترسی به این صفحه شخصی از داخل بازی و خارج از بازی توسط خود Steam یا هر مرورگر اینترنتی امکان پذیر است.






بی نیاز از هر سایت مرتبطی

لازم نیست به هر سایتی برای موضوعات مختلف سر بزنید. Steam همه چیز را یک جا در اختیار شما قرار میدهد.

تریلرها و اسکرین شاتها
Steam دیتابیسی از تریلرهای بازیها دارد و شما بدون نیاز به سر زدن به سایتهای مختلف میتوانید تریلرهای رسمی بازیها را مستقیما از Steam دانلود و تماشا کنید. Steam هم ضمانت میکند که خود تریلر را دانلود و حتما نمایش دهد.
از سوی دیگر در بازیهای لیست شده در Steam تعدادی اسکرین شات هم برای علاقه مندان قرار گرفته که البته عمولا اسکرین های رسمی هستند.



نمره دهی و بررسی
Steam به بازیها نمره میدهد و این میتواند شما را در خرید و ... راهنمایی کند. همچنین Steam معمولا لینکهایی برای پیشنمایش ها و بررسی های سایتهای مختلف در نظر میگیرد. (عموما سایت metacritic.com نمره نهایی را با استفاده از بررسی های سایر سایتها به Steam اعلام میکند)

آخرین اخبار
مهم ترین ویژگی Steam همیشه به روز بودن آن است. در صورتی که هر گونه خبری در مورد یکی از بازیهایی که در لیست بازیهایتان دارید اعلام شود Steam در کنار بازی گزینه "News" را فعال میکند که با کلیک بر روی آن میتوانید از اخبار روز در مورد بازی مذکور مطلع شوید.

دموی قابل بازی
دیگر از Steam چه توقعی دارید؟! این نرمافزار با تکیه بر سرویس اینترنتی خود میتواند دموی قابل بازی , بازیهای مختلف را در اولین لحظات قرار گیری در اینترنت عرضه و به شما تحویل دهد بدون نیاز به گشت و گذار در سایتها و مراجع مختلف.


مد برای بازیها
وقتی یک مد خوب ساخته می شود Steam جزء اولین مراجعی است که مد را برای دانلود قرار میدهد. Steam دارای دیتابیسی برای مدهایی است که برای بازیهای تحت پشتیبانی او ساخته شده اند و هر روز این دیتا بیس آپدیت میشود.






حرفه ای باشید

SDK و DServers
بی نیاز به دانلود فایلهای دیگری شبیه به SDK ها و یا برنامه های راهاندازی سرور باشید چرا که Steam خودش قادر به دانلود تمام اینها را در صورت داشتن بازی است که این خود با توجه به سایر امکانات فوق العاده Steam یک امکان فوق العاده است.


Testing Projects
Steam هر چند وقت بازیها را برای امتحان به صورت مجانی در اختیار دارندگان Steam (فقط دارندگان Steam) قرار میدهد تا با این کار از کیفیت بازیها و نرمافزارها مطمین شود. چرا شما از اولین افرادی نباشید که یک بازی را انجام میدهید؟!

Download Manager
Steam خود یک دانلود منیجر هم هست. خودش بازیها را دانلود میکند, خودش تریلر ها را دانلود میکند و حتی خودش SDK ها و مد ها را هم دانلود میکند. با تمام قابلیت های DM های امروزی!! Steam کاملا" خود کفاست!!



این تمامش نیست

این تمام آن چیزی نیست که Steam به شما میدهد

Steam Clouds
یکی از برنامه های آینده Steam رهاندازی سرویس Steam Clouds هست. بعد از راهاندازی این سرویس سرورهای Steam با حجمی بینهایت وظیفه بک آپ گیری اطلاعات شما را بر عهده میگیرند. اطلاعاتی شبیه به اسکرین ساتهایی که زمان بازی گرفته اید, سیو ها و حتی تنظیمات. در این صورت شما میتوانید فایلهایتان را پاک و سالها بعد بر روی یک کامپیوتر دیگر به اطلاعاتتان دسترسی داشته باشید و یا آنها را با دوستانتان به اشتراک بگذارید!! این عالی به نظر میرسد.

Steam و Microsoft
صحب هایی بین ماکروسافت و Steam در حال شکل گیری است. قبلا Steam خودش پیشنهاد پیکارچگی با Live را به ماکروسافت داده بود که این شرکت رد کرده بود. ولی اکنون اخباری مبتنی بر صحبت ها این دو شرکت با هم به گوش میرسد که در صورت موافقت ماکروسافت در مورد یک پارچگی Steam و Live این موضوع به انقلابی در صنعت بازیهای انلاین و سیستم ارتباطی بازیکنان تبدیل میشود. البته Live فعلا" تنها 6 میلیون عضو دارد.



دانلود Steam

دانلود:
Steam Store
نکته: پس از دانلود و نصب Steam مقدار 10 مگا بایت را دانلود و خود را آپدیت میکند.



طریقه ی کار با سایت SteamGifts.com

شبکه ی رسمی Valve با نام Steam [پست اول خوانده شود]


نحوه ی Craft کردن و توضیحان کلی در مورد کارتهای بازی ها

شبکه ی رسمی Valve با نام Steam [پست اول خوانده شود]

ادامه

شبکه ی رسمی Valve با نام Steam [پست اول خوانده شود]

Snow Glob Card چیست؟

شبکه ی رسمی Valve با نام Steam [پست اول خوانده شود]

تشخیص قابلیت Trad پذیری آیتم ها و بازی ها:

شبکه ی رسمی Valve با نام Steam [پست اول خوانده شود]

آموزش نحوه ی شناساندن بازی ها به استیم:

شبکه ی رسمی Valve با نام Steam [پست اول خوانده شود]

آشنایی با سیستم شیرینگ در استیم

شبکه ی رسمی Valve با نام Steam [پست اول خوانده شود]


هر گونه سوال و یا پیچیدگی ای اگر وجود داشت بپرسید. روی عکسها هم کلیک کنید بزرگتر میشه.
موفق باشید. امیدوارم کمکی کرده باشه
- سروش
 

Helghast

کاربر سایت
May 6, 2014
560
نام
S O |-| E I L
داره برمیگرده به حالت عادی انگار
الان csgo service و کمیونیتی رو سبز نشون میده
تست هم شد کمیونیتی الان بالا اومد....

ویرایش: استیم کامل بالا میاد الان.
 

ekt

کاربر سایت
Apr 5, 2013
127
نام
علیرضا
آقا سر کاریه خودتونو اذیت نکنید:|
GOOD JOB, SUMMONER!

Congrulations, Summoner. You have succesfully particaped in The Great Hunt contest and won your selected prize.

Due to large number of prize requests, we kindly ask our participators to verify that their are not robots. Once you successfully pass the verification, you’ll be asked for your username to get the prizes added to your account.
 

majidharami

کاربر سایت
Jun 10, 2011
301
آقا سر کاریه خودتونو اذیت نکنید:|
GOOD JOB, SUMMONER!

Congrulations, Summoner. You have succesfully particaped in The Great Hunt contest and won your selected prize.

Due to large number of prize requests, we kindly ask our participators to verify that their are not robots. Once you successfully pass the verification, you’ll be asked for your username to get the prizes added to your account.
منم تست کردم سرکاری بود. بیخیال
 

Coffee Addicted

Better be careful The killer might be near
کاربر سایت
Dec 19, 2006
1,278
رو لینک منم کلیک کنید مرسی ، برای شما انجام دادم

Steam Gift Cards giveaway

آقا سر کاریه خودتونو اذیت نکنید:|
GOOD JOB, SUMMONER!

Congrulations, Summoner. You have succesfully particaped in The Great Hunt contest and won your selected prize.

Due to large number of prize requests, we kindly ask our participators to verify that their are not robots. Once you successfully pass the verification, you’ll be asked for your username to get the prizes added to your account.

منم تست کردم سرکاری بود. بیخیال
از این نمونه سایت ها زیاده و مشابه این دسته سایت های برای PSNوXBOX LIVEهم هست
همه این اینها سر کاریه حتی اگر 200نفر هم جمع کنید در مرحله آخر باید surveyانجام بدید که شامل ارسال کامل اطلاعاتتون هست بعد از اون مرحله به شما میگه باید چند سایت عضو بشید یا پیجشون رو تو فی.سبوک لایک کنید و این مرحله مثل یه حلقه میمونه که فقط در حال چرخش هستید و به هیچجا نمیرسید
 
  • Like
Reactions: Squidward

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

  • Top
    رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
    or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر