Steam فروشگاه رسمی Valve [پست اول خوانده شود]

* کاربرانی که در مورد فروشگاه های دیجیتالی گیم - گیفت - CD KEY و ... که جنبه ی تبلیغاتی داشته باشه پستی ارسال کنن دسترسیشون به سایت به مدت 2 هفته قطع خواهد شد .

دیدم همچین موضوعی توی این فروم نیست و بعضی ها هم دنبال خرید cdkey برای بعضی بازیها از جمله Counter Strike 1.6 و Source هستند گفتم این مطلب رو بذارم. بخونید شاید مشکلی رفع شد!! بعد از نصب این برنامه (اگر کاراییهاش شما را راضی کرد) میتونید منو ادد کنید. ای دی من در Steam:
DarkSoroush
--------------------------------------------------------------------------------------------------------


مقدمه


Steam چیست!؟
Steam در سال 2002 توسط Valve با هدف ایجاد یک فروشگاه دیجیتال شروع به ساخت و در GDC سال 2003 به صورت رسمی پرده برداری شد. در ابتدا Steam یک نرمافزار جهت خرید اینترنتی بازی ها و دسترسی داشتن بازیکنان از هر کجا به بازیهایشان بود. ولی اکنون این نرمافزار قابلیت های دیگری مثل Achievement , شبکه دوستان آنلاین , ضد تقلب , دانلود مدیا و دهها سرویس دیگر را در خود جای داده و محبوب ترین نرمافزار مورد استفاده بازیکنان ویدیویی جهان نام گرفته است.

Steam با بیشترین طرفدار
طبق آخرین اطلاعات فاش شده شبکه Steam در تاریخ 2008-02-07 دارای 15 میلیون کاربر بوده است (آخرین آمار سیستم آنلاین Xfire حدود 7 میلیون کاربر است)

Steam یک شبکه آنلاین قدرتمند
طبق آخرین اطلاعات بیش از 200 سرور هاستینگ در 66 دیتا سنتر در تمام جهان متعلق به Steam است که رقمی باور نکردنی است.
serverRoom.gif

Steam مانند هیچ چیز!!
Steam سایت آمازون نیست و فقط محصولات را به فروش نمیرساند. این سرویس قوانینی دارد که شرکت های بازیسازی ای که میخواهند بازیهایشان را به او بسپارند باید به آن عمل کنند. یکی از این قوانین افت قیمت بازیها با گذشت زمان است. Steam در قبل از عرضه بازی , بازی را به قیمت زمان عرضه میفروشد و در اولین لحظات پس از عرضه بازی سرورهایش را برای دانلود فعال میکند همچنین بعد از گذشت مدتی خودش میزات قیمت بازیها را کاهش میدهد.
از سمت دیگر Steam پشتیبانی کامل بازیهای شرکت ها را بر عهده میگیرد, به همین دلیل در حال حاضر شرکت های بسیاری از جمله Strategy First, PopCap Games, THQ, 2K Games, Activision, Capcom, Codemasters,Eidos Interactive, EA, Firaxis Games, id Software, Ritual Entertainment, Rockstar Games, Sega, Take-Two Interactive, Epic Games, و Ubisoft با Steam جهت عرضه بازیها در فروشگاه دیجیتالی خود قرار داد بسته اند به طوری که در حال حاضر Steam بیش از 300 بازی از سبک اول شخص گرفته تا RPG و Racing را برای فروش و دانلود پشتیبانی میکند.

بدون جعبه!! فقط یک کد
بعد از خرید بازی Steam به شما جعبه یا هر چیز دیگری شبیه به CDKEY یا ... را تحویل نمیدهد. بلکه فقط نام بازی بعد از وارد کردن کدی که Steam به شما میدهد در اکانت مجانی شما فعال میشود و میتوانید آن را دانلود و بازی کنید. البته میتوانید از بازی بک آپ هم بگیرید و بعدا مجددا" بازی را در Steam نصب کنید تا مرحله دانلود حذف شود.
ولی مهم ترین موضوع این است که شما در هر کامپیوتری که با اکانت Steam خود وارد شوید میتوانید مجددا بازی را نصب کنید. این به آن معناست که مکان برای Steam معنایی ندارد و تنها نکته مهم اکانت شماست که این نکته بسیار جالب و مهم برای بازیکنان آنلاین و حرفه ای و قابل تشکر برای سایر بازیکنان است.



بهترین برای بازی آنلاین

مهم ترین نکات در بازی آنلاین چیست؟! این نیست که از شر دانلود آپدیت خلاص شوید؟! با دوستانی که در سرور ها بازی میکنند راحت تر ارتباط بر قرار کنید!؟ بدون وارد شدن به بازی سرورها را مرور کنید؟! بدانید دوستانتان اکنون در چه سروری هستند و ....
اینها همان چیزهایی است که Steam به شما میدهد!!

Steam هوشمند
یکی از مهمترین ویژگی های Steam دانلود خود به خود آپدیت ها است. شما نیازی ندارید که هر بار در صدها سایت به دنبال آپدیت های خود باشید. این وظیفه را Steam بر عهده میگیرد و خود به خود بازیهایتان را آپدیت میکند. نکته هوشمند این بحث اینجاست که Steam میداند چگونه آپدیت ها را دانلود کند. مثلا ممکن است آپدیتی برای یک Map در بازی Counter Strike: Source عرضه شده باشد ولی نکته مورد توجه اینجاست که شاید شما اصلا به آن آپدیت نیازی نداشته باشید. شما که در آن مپ نیستید و یا نکته ظریف تر اینکه مثلا آپدیتی برای افزایش کیفیت تکسچرهای DX8 عرضه شده است ولی شما بازی را در DX9 بازی میکنید و اصلا نیازی به آپدیت ندارید!! این زمانی است که شما از شر دانلود های نامربوط خلاص میشوید چرا که این موضوع را به Steam سپرده اید!! Steam به صورت هوشمندی بازی را کنترل میکند و در صورت مشاهده نیاز بازی به اطلاعات یک آپدیت و یا ... به دانلود آن میپردازد بدون اینکه در بازی کردن شما خللی ایجاد کند.
این موضوع جایی نمان تر میشود که شما در حال دانلود بازی COD4 (به فرض مثال در زمان عرضه این بازی) هستید و با توجه به سر و صدای ایجاد شده توسط این بازی نمیتوانید منتظر اتمام مراحل دانلود باشید!! این سخت است ولی باز هم Steam اینجاست. چیزی که مهم است این است که Steam اطلاعات را به صورت طبقه بندی شده دانلود میکند یعنی شما میتوانید در زمانی که دانلود حدود 60 الی 90 درصد است (با توجه به بازی) شروع به انجام بازی کنید!! چیزی که برای Steam واضح است این است که شما نمیتوانید تمام مراحل را یکباره بازی کنید و این زمانی کافی برای دانلود سایر مراحل و تکمیل بازی است. البته در همین حین در صورتی که شما به یک سری اطلاعات نیاز داشته باشید Steam ادامه دانلود را رها و سریعا به فایل مربوطه رسیدگی میکند تا مشکلی در بازی کردن شما ایجاد نشود. در اینترنت هایی با سرعت بالا این موضوع حداکثر با یک افت فریم یا ایست جزیی در بازی جهت دانلود فایل نمایان میشود.
اما این همه چیز نیست!! شاید سیستم شما 32 بیتی باشد. خب Steam در این موارد برای بازیهایی شبیه به Crysis دلیلی برای دانلود فایلهای 64 بیتی نمیبیند!! و یا هر گونه استثنا در سخت افزار باعث میشود که Steam بازی را توجه به محدودیت های مذکور دانلود کند که این موضوع حجم دانلود را در بیشتر موارد کاهش میدهد.
همچنین Steam میتواند فایلها را طبقه بندی شده در هارد جای دهد و با کنار هم قرار دادن فایلهای مورد نیاز بازی از افت فریم ناشی از پراکندگی اطلاعات بکاهد.

4d9afa9049.jpg



با دوستانتان باشید
در میان بازی با یکی از بازیکن ها صمیمی شده اید و دوست دارید ارتباطی با او برقرار کنید و در مورد زمان بازی و سرورهایی که او در آن بازی میکند اطلاعات داشته باشید!! این موضوع احتمالا بارها برای شما پیش آمده است و اکثرا با ایدی هایی برنامه های ارتباطی دیگر شبیه یاهو و ... سعی در حل آن داشته بودید ولی دیگر نیازی به آنها ندارید!! از آنجایی که اکثر گیمیرهای امروزی دارای یک ای دی Steam هستند میتوانید به راحتی آنها را ادد و از مصاحبت با اینها لذت ببرید. جدا از اینکه Steam اطلاعاتی همچون اینکه او در حال حاضر در حال انجام دادن چه بازی ای است و حتی ادرس سرور فرد را هم به شما میدهد و به راحتی میتوانید با او بازی کنید. به دور از این موضوع میتوانید در میان بازی با او چت کنید بدون آنکه از بازی خارج بشوید یا نیازمند فشردن ALT+TAB باشید.
از سوی دیگر شما میتوانید با مشاهده Steam ID افرادی که در حال حاضر با انها بازی میکنید برای هر کدام که علاقه دارید تقاضا نامه دوستی بفرستید!!




یکپارچه!!
لازم نیست شما حتما وارد بازی بشوید تا PING سرورهای مختلف را متوجه بشوید. لازم نیست حتما وارد سرور بشوید تا بازیکنانی که در سرور بازی میکنند را ببینید!! و ... .همه اینها را شما خارج از محیط بازی میتوانید توسط Steam تجربه کنید و این یعنی خلاصی از بارگذاری های پی در پی بازیهای سنگین این نسل.




امنیت
یکی از نکات مهم در بازیهای آنلاین امنیت بازیکن برای لذت بردن از بازی است و این دقیقا چیزی است که سیستم آنتی چیت Steam به شما هدیه میدهد. شما دوست ندارید در حال بازی کردن باشید و یک بازیکن تازه کار که به راحتی با دانلود چند مگا بایت اطلاعات صاحب یک Aimbot و یا یک ترینر شده شما را هدف گلوله قرار دهد و آن چند ساعتی که برای رفع خستگی کنار گذاشته بودید را خراب کند. Steam اینجاست با سرویس VAC خلاصه ای از Valve Anti-Cheat! سرویسی که با پشتیبانی موتورهای Source, GldSource و Unreal Engine جلوی هر گونه خلاف کاری را گرفته و او را برای همیشه از سرورهای استفاده کننده از این انتی چیت محروم میکند. مهم ترین نکته این است که Vac قویترین آنتی چیت جهان است که با کنترل کامل بر رم امکان هیچ گونه دستکاری ای را نمیدهد. البته از سوی دیگر حواستان به رفتار خودتان هم باشد تا از تعداد زیادی از سرورهای محروم و مجبور به بازی با متقلبان نشوید.

صفحه شخصی داشته باشید
Steam در انجمن هایش به شما یک صفحه شخصی میدهد. در این صفحه شخصی گروههایی که شما در آن عضو هستید (برای مثال کلن های مختلف و یا گروههای کاربری مثلا گروههای طرفداران Counter Strike و ...) دوستان و ساعات بازیهایی که انجام داده اید لیست و البته نمره ای بین 1 تا 10 هم توسط Steam به شما داده میشود. این صفحه شخصی به شما امکاناتی شبیه نوشتن یک سری توضیحات و ... را هم میدهد. دسترسی به این صفحه شخصی از داخل بازی و خارج از بازی توسط خود Steam یا هر مرورگر اینترنتی امکان پذیر است.






بی نیاز از هر سایت مرتبطی

لازم نیست به هر سایتی برای موضوعات مختلف سر بزنید. Steam همه چیز را یک جا در اختیار شما قرار میدهد.

تریلرها و اسکرین شاتها
Steam دیتابیسی از تریلرهای بازیها دارد و شما بدون نیاز به سر زدن به سایتهای مختلف میتوانید تریلرهای رسمی بازیها را مستقیما از Steam دانلود و تماشا کنید. Steam هم ضمانت میکند که خود تریلر را دانلود و حتما نمایش دهد.
از سوی دیگر در بازیهای لیست شده در Steam تعدادی اسکرین شات هم برای علاقه مندان قرار گرفته که البته عمولا اسکرین های رسمی هستند.



نمره دهی و بررسی
Steam به بازیها نمره میدهد و این میتواند شما را در خرید و ... راهنمایی کند. همچنین Steam معمولا لینکهایی برای پیشنمایش ها و بررسی های سایتهای مختلف در نظر میگیرد. (عموما سایت metacritic.com نمره نهایی را با استفاده از بررسی های سایر سایتها به Steam اعلام میکند)

آخرین اخبار
مهم ترین ویژگی Steam همیشه به روز بودن آن است. در صورتی که هر گونه خبری در مورد یکی از بازیهایی که در لیست بازیهایتان دارید اعلام شود Steam در کنار بازی گزینه "News" را فعال میکند که با کلیک بر روی آن میتوانید از اخبار روز در مورد بازی مذکور مطلع شوید.

دموی قابل بازی
دیگر از Steam چه توقعی دارید؟! این نرمافزار با تکیه بر سرویس اینترنتی خود میتواند دموی قابل بازی , بازیهای مختلف را در اولین لحظات قرار گیری در اینترنت عرضه و به شما تحویل دهد بدون نیاز به گشت و گذار در سایتها و مراجع مختلف.


مد برای بازیها
وقتی یک مد خوب ساخته می شود Steam جزء اولین مراجعی است که مد را برای دانلود قرار میدهد. Steam دارای دیتابیسی برای مدهایی است که برای بازیهای تحت پشتیبانی او ساخته شده اند و هر روز این دیتا بیس آپدیت میشود.






حرفه ای باشید

SDK و DServers
بی نیاز به دانلود فایلهای دیگری شبیه به SDK ها و یا برنامه های راهاندازی سرور باشید چرا که Steam خودش قادر به دانلود تمام اینها را در صورت داشتن بازی است که این خود با توجه به سایر امکانات فوق العاده Steam یک امکان فوق العاده است.


Testing Projects
Steam هر چند وقت بازیها را برای امتحان به صورت مجانی در اختیار دارندگان Steam (فقط دارندگان Steam) قرار میدهد تا با این کار از کیفیت بازیها و نرمافزارها مطمین شود. چرا شما از اولین افرادی نباشید که یک بازی را انجام میدهید؟!

Download Manager
Steam خود یک دانلود منیجر هم هست. خودش بازیها را دانلود میکند, خودش تریلر ها را دانلود میکند و حتی خودش SDK ها و مد ها را هم دانلود میکند. با تمام قابلیت های DM های امروزی!! Steam کاملا" خود کفاست!!



این تمامش نیست

این تمام آن چیزی نیست که Steam به شما میدهد

Steam Clouds
یکی از برنامه های آینده Steam رهاندازی سرویس Steam Clouds هست. بعد از راهاندازی این سرویس سرورهای Steam با حجمی بینهایت وظیفه بک آپ گیری اطلاعات شما را بر عهده میگیرند. اطلاعاتی شبیه به اسکرین ساتهایی که زمان بازی گرفته اید, سیو ها و حتی تنظیمات. در این صورت شما میتوانید فایلهایتان را پاک و سالها بعد بر روی یک کامپیوتر دیگر به اطلاعاتتان دسترسی داشته باشید و یا آنها را با دوستانتان به اشتراک بگذارید!! این عالی به نظر میرسد.

Steam و Microsoft
صحب هایی بین ماکروسافت و Steam در حال شکل گیری است. قبلا Steam خودش پیشنهاد پیکارچگی با Live را به ماکروسافت داده بود که این شرکت رد کرده بود. ولی اکنون اخباری مبتنی بر صحبت ها این دو شرکت با هم به گوش میرسد که در صورت موافقت ماکروسافت در مورد یک پارچگی Steam و Live این موضوع به انقلابی در صنعت بازیهای انلاین و سیستم ارتباطی بازیکنان تبدیل میشود. البته Live فعلا" تنها 6 میلیون عضو دارد.



دانلود Steam

دانلود:
Steam Store
نکته: پس از دانلود و نصب Steam مقدار 10 مگا بایت را دانلود و خود را آپدیت میکند.



طریقه ی کار با سایت SteamGifts.com

شبکه ی رسمی Valve با نام Steam [پست اول خوانده شود]


نحوه ی Craft کردن و توضیحان کلی در مورد کارتهای بازی ها

شبکه ی رسمی Valve با نام Steam [پست اول خوانده شود]

ادامه

شبکه ی رسمی Valve با نام Steam [پست اول خوانده شود]

Snow Glob Card چیست؟

شبکه ی رسمی Valve با نام Steam [پست اول خوانده شود]

تشخیص قابلیت Trad پذیری آیتم ها و بازی ها:

شبکه ی رسمی Valve با نام Steam [پست اول خوانده شود]

آموزش نحوه ی شناساندن بازی ها به استیم:

شبکه ی رسمی Valve با نام Steam [پست اول خوانده شود]

آشنایی با سیستم شیرینگ در استیم

شبکه ی رسمی Valve با نام Steam [پست اول خوانده شود]


هر گونه سوال و یا پیچیدگی ای اگر وجود داشت بپرسید. روی عکسها هم کلیک کنید بزرگتر میشه.
موفق باشید. امیدوارم کمکی کرده باشه
- سروش
 

AliShp

کاربر سایت
Nov 22, 2009
1,175
نام
alishp
کسی Rouge company بازی میکنه؟
سروراش مشکل داره برای ما انگار وسط بازی میندازه بیرون!

Sent from my M2007J3SY using Tapatalk

سلام بر شما

من تو استیم گرفتمش بازی کردم مشکلی نداشت بدون وی پی ن وصل شد و چند دست زدم اما یکی از دوستام که به خاطر اون اصلا بازی رو گرفتم همون صفحه سیاه بازی اول که میخواهد کانکت بشه ارور میده و کانکت نمیشه حتی با چند نوع چیز شکن هم تست کرد کانکت نشد نمیدونم مشکلش چیه ولی وصل نمیشد .من نتم زیتل هست دوستم adsl داشت.....
 
  • Like
Reactions: SleepyTurtel

SleepyTurtel

کاربر سایت
Apr 20, 2012
6,357
نام
بابک
سلام بر شما

من تو استیم گرفتمش بازی کردم مشکلی نداشت بدون وی پی ن وصل شد و چند دست زدم اما یکی از دوستام که به خاطر اون اصلا بازی رو گرفتم همون صفحه سیاه بازی اول که میخواهد کانکت بشه ارور میده و کانکت نمیشه حتی با چند نوع چیز شکن هم تست کرد کانکت نشد نمیدونم مشکلش چیه ولی وصل نمیشد .من نتم زیتل هست دوستم adsl داشت.....
خیلی جالبه که با اینترنت های مختلف مشکلات مختلفی هم داره حالا من با همراه اول بازی کردم قشنگ بازی میکنی اما وسطش میندازه بیرون

Sent from my M2007J3SY using Tapatalk
 

Amir.pinki

کاربر سایت
Jul 15, 2011
217
نام
امیرحسین
استیم چند روزه که بدون چیزشکن بالا نمیاد . فکر کنم کم کم باید شاهد شیلترینگ استیم هم باشیم .هم با نت همراه اول تست کردم هم با نت adsl
 
  • Like
Reactions: GameMasterr

SleepyTurtel

کاربر سایت
Apr 20, 2012
6,357
نام
بابک
استیم چند روزه که بدون چیزشکن بالا نمیاد . فکر کنم کم کم باید شاهد شیلترینگ استیم هم باشیم .هم با نت همراه اول تست کردم هم با نت adsl
همچین چیزی ندیدم هم با همراه اول هم با ADSL بالا میاد

Sent from my M2007J3SY using Tapatalk
 

saeedscorpion

کاربر سایت
Mar 28, 2010
1,682
نام
saeed
استیم چند روزه که بدون چیزشکن بالا نمیاد . فکر کنم کم کم باید شاهد شیلترینگ استیم هم باشیم .هم با نت همراه اول تست کردم هم با نت adsl
مال من ک مشکلی نداره هم سیم کارت هم خط خونه
 
  • Like
Reactions: manhatan

miladdej

کاربر سایت
Aug 27, 2013
632
من سه ساعتی B4B رو رفتم و خیلی ناامید شدم، بازی به نظر من کاملا معمولی و حتی ضعیفه و L4D2 تقریبا از همه نظر از این بازی هنوز هم سر تره. دیزاین بازی پر از ایراده، چه لول دیزاین که لول های خیلی کوتاه تر و تنگ و ترش تر ساختن که به همین دلیل مجبور شدن تعداد زامبی ها رو خیلی کمتر کنن و باعث شده horde توی B4B از نظر تعداد زامبی ها در مقایسه با l4d2 جوکی بیش نباشه. بهشون تبریک میگم، ۱۲ سال بعد از l4d2 هوردهای کوچیک تری توی این "دنباله ی معنوی" داریم:|
سرعت راه رفتن کاراکتر رو هم کم کردن که باعث شده حتی حرکت کردن توی مرحله هم clunky به نظر بیاد. زامبی ها هم خیلی بی حال راه میرن برخلاف L4d2 که زامبی هاش واقعا یه گاز ازت میخوان و با شتاب به سمتت می دوند.
توی دیزاین زامبی های special خیلی گند زدن. با دیزاین این زامبی ها نه تنها کار جدیدی نکردن بلکه بالانس شون رو هم به هم زدن. طراحی ogre که به جای تانک اضافه شده کاملا نشون میده هیچ ایده ای از نظر اضافه کردن special های جدید نداشتن و فقط یه زامبی بزرگ طراحی کردن، در حالی که هیچ مکانیک خاصی هم نداره، فقط به سمتت حرکت می کنه و هر از گاهی یه gloop از توی دستش به سمتت پرت می کنه. یکی از خفن ترین تاکتیک های تانک l4d2 پرت کردن کاملا دینامیک و غافل گیر کننده ی ماشین ها به سمتت بود که این هم کلا وجود نداره.
یه special دیگه به شکل تانک l4d2 داریم که در واقع boomer هست و هیچ تاکتیکی به غیر از حرکت کردن مستقیم به سمتت نداره، برخلاف l4d2 که کل هدف boomer قایم شدن خارج از دید و روی سقف خونه ها و منتظر یه فرصت مناسب برای یک دفعه پریدن توی صورت تیم هست.
محل تف spitter هم درست مشخص نیست و خیلی از اوقات دمیج الکی میخوری چون محل اسید رو درست نمی تونی ببینی، حتی توی l4d2 با تف شدن اسید زیر پات، بازی بهت حدود یک ثانیه وقت میده تا بتونی از روی اسید حرکت کنی که باعث میشد spitter ها هوشمندانه محل هایی که تیم جای زیادی برای حرکت ندارن اسید پرت کنن، ولی اینجا خیلی چیپ دمیج میخوری.
bruiser هم یه ground pound با دستش داره که فقط اونجایی که داره ضربه میزنه دمیج وارد نمی کنه و توی فاصله ۲-۳ متریش که باشی دمیج میخوری. همه ی این چیزا باعث شده special ها احمقانه به نظر بیان و واقعا هم احمقانه طراحی شدن.
و بدتر از همه ی اینا، audio cue ها کجان! l4d2 برای هر special یه audio cue اختصاصی داره که به محض شنیدنش باعث میشه تمام تیم حواسشون رو جمع کنن و یه بازی موش و گربه ایجاد بشه. این وات د فاک ترین اشتباهیه که توی طراحی زامبی های خاص انجام دادن، که شاید هم به خاطر اینه که میدونن چه قدر هوش مصنوعی شون افتضاح و ساده هست و با وجود این audio cue ها این زامبی ها هیچ شانسی برای دمیج دادن نخواهند داشت.
یه مواردی مثل تعداد بیشتر اسلحه ها و اضافه شدن attachment ها به نظر من تغییرات و اضافات مثبتی هستن، ولی شوتینگ هم حس خیلی جالبی نداره. شوتینگ توی l4d2 یه skill ceiling داره چون حرکت نکردن و نشستن و پشت سر هم شلیک نکردن دقت اسلحه ها رو زیاد تر می کنه، که باعث شده بود اسکیل پلیر توی شوتینگش هم مشخص باشه ولی توی B4B همه چی به ADS ختم شده، حتی در حال حرکت هم باشی ADS باعث میشه تیرهات ذره ای خطا نرن.
از نظر گرافیکی هم خیلی معمولی به حساب میاد و بعضی موارد توی بحث گرافیک حتی از L4d2 هم ضعیف تره. مثلا خون چرا اینقدر بد کار شده! بدن زامبی ها هم تخریب پذیری پایینی داره، یکی از مواردی که سازنده های L4D2 قبل از عرضه ی اون بازی بهش افتخار می کردن هزاران روش متفاوتی بود که بدن زامبی های عادی میتونست تیکه پاره بشه، مثلا توی L4D2 با ترکوندن زامبی ها با pipebomb روده شون خیلی خفن منفجر میشد و همه جا پخش میشد، در حالی که اینجا در بهترین حالت سر یا دست یا پاشون قطع میشه.
هوش مصنوعی بات ها هم افتضاحه(what a shock) و حتی مسیریابی درستی هم ندارن و مدام توی مرحله گیر می کنن، به زور شلیک می کنن انگار دارن توی مصرف تیر هاشون صرفه جویی میکنن، و هیچ اولویت بندی هم حالیشون نیست و اصلا بلد هم نیستن revive ات کنن:)) این سازنده ها معلوم نیست چه غلطی می کردن. حالا با L4d2 مقایسه بشه که حتی توی مپ های وورکشاپ هم مسیریابی بی نقصی دارن و هیچوقت جایی گیر نمی کنن، وقتی یه زامبی خاص گرفتت اولویت شون با آزاد کردن هر چی سریعترت هست و وقتی جونت کم باشه دارو و دوای خودشون رو بهت میدن و...
صحبت از مودهای workshop شد، اسلحه های جدید، کاراکتر های جدید، مپ های جدید که خیلیاشون از نظر کیفیت با مپ های vanilla برابری می کردن. در کل نصب مود از وورکشاپ لذت بازی رو دوبرابر می کرد، آیا این بازی از workshop پشتیبانی می کنه؟ این هم تایید شده که خبری از نصب مود نخواهد بود که ارزش خرید بازی رو کمتر هم میکنه.
تا دیروز حس ام نسبت به سیستم کارت های بازی meh بود، چون همه شون +۵ جون بیشتر و 20% سرعت ریلود کردن بیشتر و چرت و پرت های درصدی بود، تا این که این مقاله از یوروگیمر رو دیروز دیدم:
The big Back 4 Blood interview: environmental storytelling, always online, and the new card system
که یکی از سازنده ها توش اشاره می کنه که دلیل این که بازی به صورت آفلاین قابل بازی نیست اینه که تمام کارت ها روی سرورها ذخیره میشن، که بزرگترین زنگ خطریه که میشه داشت، چون تنها دلیلی که یه ناشر چنین کاری می کنه اینه که میخواد این کارت ها رو توی بتل پس/مایکروترنزکشن بفروشه و براش قابل قبول نیست که پلیرها با چیت و ترینر کارت ها رو آنلاک کنن.
و اما بزرگترین نقطه ی منفی بازی برای من، کاراکتر های charmless و بورینگ ایه که ساختن، که اگر توی هر بازی L4D استایل دیگه ای بود خیلی باهاش مشکلی نداشتم، ولی این سازنده ها عاشق اینن که بازیشون با L4D2 مقایسه بشه، بازی ای که در مجموع هر دو نسخه ی اول و دوم اش، ۸ تا از به یاد موندنی ترین و خنده دار ترین و Bad ass ترین کاراکتر های صنعت رو دارن و تمام دیالوگ هاشون با هوشمندی کامل نوشته شدن و با هنرمندی کامل صداپیشگی شون انجام شده. این مورد ناامید کننده ترین چیزی هست که باهاش روبرو شدم.
بازی هیچ بویی از اون perfectionism بازی های والو نبرده و بازی کردن l4d2 هنوز هم حس خیلی بهتری داره و از نظر بالانس هم مو لای درزش نمیره. سازنده های B4B به نظر من فقط از نظر اسم همون سازنده های L4D هستن و دلایل big deal بودن L4D تا همین امروز رو جدی درک نکردن.
 

saeedscorpion

کاربر سایت
Mar 28, 2010
1,682
نام
saeed
من سه ساعتی B4B رو رفتم و خیلی ناامید شدم، بازی به نظر من کاملا معمولی و حتی ضعیفه و L4D2 تقریبا از همه نظر از این بازی هنوز هم سر تره. دیزاین بازی پر از ایراده، چه لول دیزاین که لول های خیلی کوتاه تر و تنگ و ترش تر ساختن که به همین دلیل مجبور شدن تعداد زامبی ها رو خیلی کمتر کنن و باعث شده horde توی B4B از نظر تعداد زامبی ها در مقایسه با l4d2 جوکی بیش نباشه. بهشون تبریک میگم، ۱۲ سال بعد از l4d2 هوردهای کوچیک تری توی این "دنباله ی معنوی" داریم:|
سرعت راه رفتن کاراکتر رو هم کم کردن که باعث شده حتی حرکت کردن توی مرحله هم clunky به نظر بیاد. زامبی ها هم خیلی بی حال راه میرن برخلاف L4d2 که زامبی هاش واقعا یه گاز ازت میخوان و با شتاب به سمتت می دوند.
توی دیزاین زامبی های special خیلی گند زدن. با دیزاین این زامبی ها نه تنها کار جدیدی نکردن بلکه بالانس شون رو هم به هم زدن. طراحی ogre که به جای تانک اضافه شده کاملا نشون میده هیچ ایده ای از نظر اضافه کردن special های جدید نداشتن و فقط یه زامبی بزرگ طراحی کردن، در حالی که هیچ مکانیک خاصی هم نداره، فقط به سمتت حرکت می کنه و هر از گاهی یه gloop از توی دستش به سمتت پرت می کنه. یکی از خفن ترین تاکتیک های تانک l4d2 پرت کردن کاملا دینامیک و غافل گیر کننده ی ماشین ها به سمتت بود که این هم کلا وجود نداره.
یه special دیگه به شکل تانک l4d2 داریم که در واقع boomer هست و هیچ تاکتیکی به غیر از حرکت کردن مستقیم به سمتت نداره، برخلاف l4d2 که کل هدف boomer قایم شدن خارج از دید و روی سقف خونه ها و منتظر یه فرصت مناسب برای یک دفعه پریدن توی صورت تیم هست.
محل تف spitter هم درست مشخص نیست و خیلی از اوقات دمیج الکی میخوری چون محل اسید رو درست نمی تونی ببینی، حتی توی l4d2 با تف شدن اسید زیر پات، بازی بهت حدود یک ثانیه وقت میده تا بتونی از روی اسید حرکت کنی که باعث میشد spitter ها هوشمندانه محل هایی که تیم جای زیادی برای حرکت ندارن اسید پرت کنن، ولی اینجا خیلی چیپ دمیج میخوری.
bruiser هم یه ground pound با دستش داره که فقط اونجایی که داره ضربه میزنه دمیج وارد نمی کنه و توی فاصله ۲-۳ متریش که باشی دمیج میخوری. همه ی این چیزا باعث شده special ها احمقانه به نظر بیان و واقعا هم احمقانه طراحی شدن.
و بدتر از همه ی اینا، audio cue ها کجان! l4d2 برای هر special یه audio cue اختصاصی داره که به محض شنیدنش باعث میشه تمام تیم حواسشون رو جمع کنن و یه بازی موش و گربه ایجاد بشه. این وات د فاک ترین اشتباهیه که توی طراحی زامبی های خاص انجام دادن، که شاید هم به خاطر اینه که میدونن چه قدر هوش مصنوعی شون افتضاح و ساده هست و با وجود این audio cue ها این زامبی ها هیچ شانسی برای دمیج دادن نخواهند داشت.
یه مواردی مثل تعداد بیشتر اسلحه ها و اضافه شدن attachment ها به نظر من تغییرات و اضافات مثبتی هستن، ولی شوتینگ هم حس خیلی جالبی نداره. شوتینگ توی l4d2 یه skill ceiling داره چون حرکت نکردن و نشستن و پشت سر هم شلیک نکردن دقت اسلحه ها رو زیاد تر می کنه، که باعث شده بود اسکیل پلیر توی شوتینگش هم مشخص باشه ولی توی B4B همه چی به ADS ختم شده، حتی در حال حرکت هم باشی ADS باعث میشه تیرهات ذره ای خطا نرن.
از نظر گرافیکی هم خیلی معمولی به حساب میاد و بعضی موارد توی بحث گرافیک حتی از L4d2 هم ضعیف تره. مثلا خون چرا اینقدر بد کار شده! بدن زامبی ها هم تخریب پذیری پایینی داره، یکی از مواردی که سازنده های L4D2 قبل از عرضه ی اون بازی بهش افتخار می کردن هزاران روش متفاوتی بود که بدن زامبی های عادی میتونست تیکه پاره بشه، مثلا توی L4D2 با ترکوندن زامبی ها با pipebomb روده شون خیلی خفن منفجر میشد و همه جا پخش میشد، در حالی که اینجا در بهترین حالت سر یا دست یا پاشون قطع میشه.
هوش مصنوعی بات ها هم افتضاحه(what a shock) و حتی مسیریابی درستی هم ندارن و مدام توی مرحله گیر می کنن، به زور شلیک می کنن انگار دارن توی مصرف تیر هاشون صرفه جویی میکنن، و هیچ اولویت بندی هم حالیشون نیست و اصلا بلد هم نیستن revive ات کنن:)) این سازنده ها معلوم نیست چه غلطی می کردن. حالا با L4d2 مقایسه بشه که حتی توی مپ های وورکشاپ هم مسیریابی بی نقصی دارن و هیچوقت جایی گیر نمی کنن، وقتی یه زامبی خاص گرفتت اولویت شون با آزاد کردن هر چی سریعترت هست و وقتی جونت کم باشه دارو و دوای خودشون رو بهت میدن و...
صحبت از مودهای workshop شد، اسلحه های جدید، کاراکتر های جدید، مپ های جدید که خیلیاشون از نظر کیفیت با مپ های vanilla برابری می کردن. در کل نصب مود از وورکشاپ لذت بازی رو دوبرابر می کرد، آیا این بازی از workshop پشتیبانی می کنه؟ این هم تایید شده که خبری از نصب مود نخواهد بود که ارزش خرید بازی رو کمتر هم میکنه.
تا دیروز حس ام نسبت به سیستم کارت های بازی meh بود، چون همه شون +۵ جون بیشتر و 20% سرعت ریلود کردن بیشتر و چرت و پرت های درصدی بود، تا این که این مقاله از یوروگیمر رو دیروز دیدم:
The big Back 4 Blood interview: environmental storytelling, always online, and the new card system
که یکی از سازنده ها توش اشاره می کنه که دلیل این که بازی به صورت آفلاین قابل بازی نیست اینه که تمام کارت ها روی سرورها ذخیره میشن، که بزرگترین زنگ خطریه که میشه داشت، چون تنها دلیلی که یه ناشر چنین کاری می کنه اینه که میخواد این کارت ها رو توی بتل پس/مایکروترنزکشن بفروشه و براش قابل قبول نیست که پلیرها با چیت و ترینر کارت ها رو آنلاک کنن.
و اما بزرگترین نقطه ی منفی بازی برای من، کاراکتر های charmless و بورینگ ایه که ساختن، که اگر توی هر بازی L4D استایل دیگه ای بود خیلی باهاش مشکلی نداشتم، ولی این سازنده ها عاشق اینن که بازیشون با L4D2 مقایسه بشه، بازی ای که در مجموع هر دو نسخه ی اول و دوم اش، ۸ تا از به یاد موندنی ترین و خنده دار ترین و Bad ass ترین کاراکتر های صنعت رو دارن و تمام دیالوگ هاشون با هوشمندی کامل نوشته شدن و با هنرمندی کامل صداپیشگی شون انجام شده. این مورد ناامید کننده ترین چیزی هست که باهاش روبرو شدم.
بازی هیچ بویی از اون perfectionism بازی های والو نبرده و بازی کردن l4d2 هنوز هم حس خیلی بهتری داره و از نظر بالانس هم مو لای درزش نمیره. سازنده های B4B به نظر من فقط از نظر اسم همون سازنده های L4D هستن و دلایل big deal بودن L4D تا همین امروز رو جدی درک نکردن.

گفتم که زود میاد و فراموش میشه ، میره پیش evolve
 

majidred2011

< RED PHANTOM >
کاربر سایت
Jul 16, 2011
11,363
نام
Majid
خب من امروز با رفیقم رفتم دوباره، خداییش تنهایی این سبک خیلی جذاب نیست با تیم باشی خیلی وضع بهتر میشه مخصوصا چون باتاش از لفت فر دد 12 ساله هم خیلی ضعیف تره.
بازی قطعا فرسنگ ها با چیزی که والو میتونست بسازه فاصله داره اما خب بنظرم یادآور خوبیه، نزدیک ترین چیزیه که میتونیم به لفت فر دد داشته باشیم تو این نسل.
خیلی چیزاش میتونه بهتر بشه مثل Special Infected ـا که نصف l4d ـم جذاب و متفاوت نیستن، انتظار داشتم خلاقیت بیشتر به خرج بدن تو این زمینه نه تنها اومدن فقط همون اسپشالای l4d رو کپی پیست کردن با اسم جدید، همونم درست پیاده نکردن، ابهتی ندارن، صدای خاصی نمیدن و خیلی مشابه هم هستن، ogre ـم که مثل جوک میمونه جلو Tank.

کاش 6-7 ماه تاخیر میخورد که بتونن فیدبک بگیرن از کاربرا و مشکلاتشو حل کنن چون به غیر مشکلات اصلیش، خیلی از مواردش بنظرم قابل حله.
قیمت گذاری بازی ولی داغونه، بعد نیم ساعت قشنگ میفهمی بازی در حد یک عنوان 60 دلاری پالیش نشده، مخصوصا وضع هوش مصنوعی باتا فاجعس، امروز سه نفر دَون شده بودیم یک بات مونده بود هورد هم تموم شده بود دور خودش میچرخید بعدم ایستاد سرجاش دیگه تکون نمیخورد :))
باز حداقل رو گیم پس هست اونجا فقط ارزش بازی کردن داره.
 
آخرین ویرایش:

darklynch

کاربر سایت
Nov 29, 2020
195
چرا بعد از اینهمه سال باید بفهمم همچین سایتی هست:
steamworkshopdownloader.io
همه بازیهایی که رو استیم ورکشاپ ماد دارن، لینک ورکشاپ رو میدی و ماد رو دانلود میکنی، برای پایرت ها که دسترسی مستقیم به ورکشاپ بازی تو استیم ندارن
 

RoCoCo

کاربر سایت
Apr 23, 2008
4,456
نام
Nimo
من سه ساعتی B4B رو رفتم و خیلی ناامید شدم، بازی به نظر من کاملا معمولی و حتی ضعیفه و L4D2 تقریبا از همه نظر از این بازی هنوز هم سر تره. دیزاین بازی پر از ایراده، چه لول دیزاین که لول های خیلی کوتاه تر و تنگ و ترش تر ساختن که به همین دلیل مجبور شدن تعداد زامبی ها رو خیلی کمتر کنن و باعث شده horde توی B4B از نظر تعداد زامبی ها در مقایسه با l4d2 جوکی بیش نباشه. بهشون تبریک میگم، ۱۲ سال بعد از l4d2 هوردهای کوچیک تری توی این "دنباله ی معنوی" داریم:|
سرعت راه رفتن کاراکتر رو هم کم کردن که باعث شده حتی حرکت کردن توی مرحله هم clunky به نظر بیاد. زامبی ها هم خیلی بی حال راه میرن برخلاف L4d2 که زامبی هاش واقعا یه گاز ازت میخوان و با شتاب به سمتت می دوند.
توی دیزاین زامبی های special خیلی گند زدن. با دیزاین این زامبی ها نه تنها کار جدیدی نکردن بلکه بالانس شون رو هم به هم زدن. طراحی ogre که به جای تانک اضافه شده کاملا نشون میده هیچ ایده ای از نظر اضافه کردن special های جدید نداشتن و فقط یه زامبی بزرگ طراحی کردن، در حالی که هیچ مکانیک خاصی هم نداره، فقط به سمتت حرکت می کنه و هر از گاهی یه gloop از توی دستش به سمتت پرت می کنه. یکی از خفن ترین تاکتیک های تانک l4d2 پرت کردن کاملا دینامیک و غافل گیر کننده ی ماشین ها به سمتت بود که این هم کلا وجود نداره.
یه special دیگه به شکل تانک l4d2 داریم که در واقع boomer هست و هیچ تاکتیکی به غیر از حرکت کردن مستقیم به سمتت نداره، برخلاف l4d2 که کل هدف boomer قایم شدن خارج از دید و روی سقف خونه ها و منتظر یه فرصت مناسب برای یک دفعه پریدن توی صورت تیم هست.
محل تف spitter هم درست مشخص نیست و خیلی از اوقات دمیج الکی میخوری چون محل اسید رو درست نمی تونی ببینی، حتی توی l4d2 با تف شدن اسید زیر پات، بازی بهت حدود یک ثانیه وقت میده تا بتونی از روی اسید حرکت کنی که باعث میشد spitter ها هوشمندانه محل هایی که تیم جای زیادی برای حرکت ندارن اسید پرت کنن، ولی اینجا خیلی چیپ دمیج میخوری.
bruiser هم یه ground pound با دستش داره که فقط اونجایی که داره ضربه میزنه دمیج وارد نمی کنه و توی فاصله ۲-۳ متریش که باشی دمیج میخوری. همه ی این چیزا باعث شده special ها احمقانه به نظر بیان و واقعا هم احمقانه طراحی شدن.
و بدتر از همه ی اینا، audio cue ها کجان! l4d2 برای هر special یه audio cue اختصاصی داره که به محض شنیدنش باعث میشه تمام تیم حواسشون رو جمع کنن و یه بازی موش و گربه ایجاد بشه. این وات د فاک ترین اشتباهیه که توی طراحی زامبی های خاص انجام دادن، که شاید هم به خاطر اینه که میدونن چه قدر هوش مصنوعی شون افتضاح و ساده هست و با وجود این audio cue ها این زامبی ها هیچ شانسی برای دمیج دادن نخواهند داشت.
یه مواردی مثل تعداد بیشتر اسلحه ها و اضافه شدن attachment ها به نظر من تغییرات و اضافات مثبتی هستن، ولی شوتینگ هم حس خیلی جالبی نداره. شوتینگ توی l4d2 یه skill ceiling داره چون حرکت نکردن و نشستن و پشت سر هم شلیک نکردن دقت اسلحه ها رو زیاد تر می کنه، که باعث شده بود اسکیل پلیر توی شوتینگش هم مشخص باشه ولی توی B4B همه چی به ADS ختم شده، حتی در حال حرکت هم باشی ADS باعث میشه تیرهات ذره ای خطا نرن.
از نظر گرافیکی هم خیلی معمولی به حساب میاد و بعضی موارد توی بحث گرافیک حتی از L4d2 هم ضعیف تره. مثلا خون چرا اینقدر بد کار شده! بدن زامبی ها هم تخریب پذیری پایینی داره، یکی از مواردی که سازنده های L4D2 قبل از عرضه ی اون بازی بهش افتخار می کردن هزاران روش متفاوتی بود که بدن زامبی های عادی میتونست تیکه پاره بشه، مثلا توی L4D2 با ترکوندن زامبی ها با pipebomb روده شون خیلی خفن منفجر میشد و همه جا پخش میشد، در حالی که اینجا در بهترین حالت سر یا دست یا پاشون قطع میشه.
هوش مصنوعی بات ها هم افتضاحه(what a shock) و حتی مسیریابی درستی هم ندارن و مدام توی مرحله گیر می کنن، به زور شلیک می کنن انگار دارن توی مصرف تیر هاشون صرفه جویی میکنن، و هیچ اولویت بندی هم حالیشون نیست و اصلا بلد هم نیستن revive ات کنن:)) این سازنده ها معلوم نیست چه غلطی می کردن. حالا با L4d2 مقایسه بشه که حتی توی مپ های وورکشاپ هم مسیریابی بی نقصی دارن و هیچوقت جایی گیر نمی کنن، وقتی یه زامبی خاص گرفتت اولویت شون با آزاد کردن هر چی سریعترت هست و وقتی جونت کم باشه دارو و دوای خودشون رو بهت میدن و...
صحبت از مودهای workshop شد، اسلحه های جدید، کاراکتر های جدید، مپ های جدید که خیلیاشون از نظر کیفیت با مپ های vanilla برابری می کردن. در کل نصب مود از وورکشاپ لذت بازی رو دوبرابر می کرد، آیا این بازی از workshop پشتیبانی می کنه؟ این هم تایید شده که خبری از نصب مود نخواهد بود که ارزش خرید بازی رو کمتر هم میکنه.
تا دیروز حس ام نسبت به سیستم کارت های بازی meh بود، چون همه شون +۵ جون بیشتر و 20% سرعت ریلود کردن بیشتر و چرت و پرت های درصدی بود، تا این که این مقاله از یوروگیمر رو دیروز دیدم:
The big Back 4 Blood interview: environmental storytelling, always online, and the new card system
که یکی از سازنده ها توش اشاره می کنه که دلیل این که بازی به صورت آفلاین قابل بازی نیست اینه که تمام کارت ها روی سرورها ذخیره میشن، که بزرگترین زنگ خطریه که میشه داشت، چون تنها دلیلی که یه ناشر چنین کاری می کنه اینه که میخواد این کارت ها رو توی بتل پس/مایکروترنزکشن بفروشه و براش قابل قبول نیست که پلیرها با چیت و ترینر کارت ها رو آنلاک کنن.
و اما بزرگترین نقطه ی منفی بازی برای من، کاراکتر های charmless و بورینگ ایه که ساختن، که اگر توی هر بازی L4D استایل دیگه ای بود خیلی باهاش مشکلی نداشتم، ولی این سازنده ها عاشق اینن که بازیشون با L4D2 مقایسه بشه، بازی ای که در مجموع هر دو نسخه ی اول و دوم اش، ۸ تا از به یاد موندنی ترین و خنده دار ترین و Bad ass ترین کاراکتر های صنعت رو دارن و تمام دیالوگ هاشون با هوشمندی کامل نوشته شدن و با هنرمندی کامل صداپیشگی شون انجام شده. این مورد ناامید کننده ترین چیزی هست که باهاش روبرو شدم.
بازی هیچ بویی از اون perfectionism بازی های والو نبرده و بازی کردن l4d2 هنوز هم حس خیلی بهتری داره و از نظر بالانس هم مو لای درزش نمیره. سازنده های B4B به نظر من فقط از نظر اسم همون سازنده های L4D هستن و دلایل big deal بودن L4D تا همین امروز رو جدی درک نکردن.
من بازی رو ریفاند کردم به نظر من این بازی اصلت کیفیت یه بازی AAA رو نداره و قیمتش تو بهترین حالت ۳۰ دلار باید باشه نه ۶۰ دلار چون گفتم بازی اصلا AAA نیست
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر