STALKER CLEAR SKY

arash gh

کاربر سایت
Aug 14, 2011
373
نام
ارش







سازنده : کمپاني GSC Game World
ناشر : کمپاني Deep Silver
تاريخ انتشار : September 15, 2008
وب سايت اختصاصي : S.T.A.L.K.E.R.: Clear Sky
رده بندي ژانر : اکشن اول شخص شليک کننده علمي تخيلي
ميزان دشوار بودن : متوسط .
زمان مورد نياز براي آشنايي کامل با محيط بازي : حدود نيم ساعت.
درجه بندي ESRB در مورد محتواي بازي : Mature – مناسب براي تمامي افراد و گروههاي سني ۱۷ سال و بالاتر .
ويژگي هاي منحصر به فرد بازي S.T.A.L.K.E.R.: Clear Sky:
ورژن جديد و بسيار قدرتمندي از موتور بازي STALKER با نام X-Ray 1.5.
مجهز به DirectX 10 renderer بسيار قدرتمند .
گرافيک بسيار خيره کننده و عالي حتي در قياس با نسخه زيباي پيشين .
موتور قدرتمند و جديد انيميشن بازي .
جلوه هاي ويژه فوق العاده .
فيلم نامه اي جديد و مهيج همراه با اکشن مهيج و هولناک لحظه اي .
این بازی در مقدمه نسخه دیگری از همین مجموعه با نام S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl ساخته شده است . در واقع نسخه جدید به گذشته باز می گردد و حوادث را پیش از نسخه قبلی به تصویر میکشد .در نسخه قبلی این بازی ، اتحاد جماهیر شوروی پس از حادثه چرنوبیل اقدام به یک آزمایش متفاوت میکند . این آزمایش در زمین های اطراف محل راکتور صورت میگیرد و هدف آن بررسی تاثیرات هسته ای بر روی مغز انسان است . نتیجه این آزمایش ها ، تقویت ذهن انسان های مورد آزمایش است . این انسان ها قادر میشوند در شرایط جنگی واکنش های بهتری از خود نشان دهند و گاهی پیش از بروز حوادث ، به نوعی اتفاقات را پیش بینی کنند .


چند سال بعد اتحاد جماهیر شوروی فرو می پاشد ، اما مسئول آزمایش ها در ناحیه انفجار هسته ای ( The zone ) به طور خود مختار به بررسی های خود ادامه میدهد . هر چند این آزمایش ها با اهداف به ظاهر صلح آمیزی انجام میشود ، اما سرانجام متفاوتی خواهند داشت . این آزمایش ها ب اثر چند اتفاق منجر به جهش و تولید موجوداتی خطرناک میشود و ... در نسخه جدید این بازی ، به گذشته باز می گردیم و اتفاقات پیش از داستان نسخه قبل را مرور خواهیم کرد . قهرمان داستان در نسخه جدید ، یک سرباز مزدو است که به ناحیه حادثه چرنوبیل فرستاده شده است تا از پیشامد برخی از اتفاقات آتی جلوگیری کند .


نسخه جدید استالکر گیم پلی منحصر به فردی دارد . عناصر بازی های ترسناک اول شخص – تیرانداز و نقش آفرین به طور هم زمان در آن وجود دارد . هر چند شاید بتوان همین خصوصیات را در نسخه قبلی این بازی یافت اما نکته کاملا متفاوت در این نسخه جدید ، جنگ های دسته ای است . در جنگ های دسته ای کاراکتر بازی ، به همراه گروهی از هم تیمی هایش که توسط هوش مصنوعی هدایت میشوند ، به جنگ میپرازند . این جنگ ها کشمکش هایی است که بر سر فتح ناحیه ها اتفاق می افتد ، به طوری که در یک لحظه برای گرفتن یک ناحیه به طور گروهی به مواضع دشمن حمله خواهید کرد و پس از فتح ، برا ی حفظ ناحیه فتح شده تلاش خواهید کرد . گاهی نیز اوضاع بر عکس میشود . و دشمن موفق به فتح ناحیه های قبلی شما می شود . در این صورت شما باید برای باز ستاندن ناحیه ها به دشمن حمله کنید بخش زیادی از نبردهای داخل بازی ، بر همین اصل استوار شده است . یک نکته ویژه میتواند بر جذابیت این بازی بیفزاید اگر خاطرتان باشد کاراکتر بازی یک سرباز مزدور است ، بنابراین میتواند برای هر یک از دو طرف جنگ مبارزه کند . در واقع این بازیکن است که انتخاب خواهد کرد که کارکتر در کدام جبهه مبارزه کند . به گفته سازندگان این بازی ، بازیکن حتی میتواند هیچ موضعی انتخاب نکند و بی طرف باقی بماند ، اما معلوم نیست که در این صورت بازیکن با چه کسی مبارزه خواهد کرد!!!!!


یکی دیگر از ویژگی های مبارزات چریکی این بازی ، نشانه گیری دقیق آن است . در بازی هایی مثل ندای وظیفه تنها زمانی میتواند دقیق نشانه گیری کنید که یک تفنگ دوربین دار در دست شماست . این قاعده در تمام بازی های این سبک صدق می کند . اما در استالکر شما میتوانید با تفنگ های دیگر نیز نشانه گیری دقیقی انجام دهید . بیشتر اسلحه ها به سیستم نشانه گیر مجهز است و تیرانداز با نزدیک کردن چشم خود به نشانه گیر و استفاده از مگسک ، سعی میکند اهداف خود را به خوبی نشانه گیری کند . در این بازی این اتفاق می افتد و بازیکن با هر اسلحه ای خوب تیراندازی میکند .


با توجه به ماهیت بازی ، دو حالت یک نفره و چند نفره برای آن طراحی شده است . در حالت یک نفره چند خط سیر داستانی متفاوت در نظر گرفته شده است که پایان های متفاوتی خواهد داشت . هر چند در تمام این داستان گیم پلی تفاوت چندانی نخواهد داشت . برای حالت چند نفره نیز 3 قسمت بازی مختلف در نظر گرفته شده که یکی از این مدها منحصر به همین بازی است . در این بخش جدید ، بازیکنان بر سر کشتن موجودات جهش یافته تلاش می کنند . به طوری که تیمی که برنده خواهد شد که موجودات بیشتری کشته باشد این حالتهای گروهی در شبکه های محلی و اینترنت قابل اجراست .


این بازی توسط شرکت اوکراینی GSC Games world تولید و منتشر شده . این بازی تنها در سیستم عامل ویندوز قابل اجراست. نسخه قبلی این بازی ، در بیشتر امتیازدهی ها ، امتیازی بین 8 و 9 کسب کرده است . سایت نام آشنای Game spot نیز عنوان بهترین اتمسفر را در سال 2007 به این بازی اعظا کرده است سازنده این بازی از یک موتور گرافیکی جدید برای ساخت نسخه جدید استفاده کرده است و از همین رو معتقد است ، کیفیت بازی تا حد زیادی افزایش یافته است . این بازی برای رده سنی بالای 16 سال مناسب است .

stalker_clear_sky_conceptart_w4WTQ.jpg
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر