Square Enix: موتور Luminous موجب جذب سازندگان خلاق می شود

Augustus

Caesar
کاربر سایت
20155103551506255162.jpg

استودیو Luminous در مراسم E3 سال گذشته خیلی ها را به واسطه نمایشی که قرار بود نشان دهنده ظاهر یک عنوان Final Fantasy در نسل آینده باشد، هیجان زده کرد. آقای Mike Fischer ریاست و مدیر عامل شرکت Square Enix در تازه ترین گفتگوی خود پیرامون موتور ساخت استودیو Luminous گفتگویی با سایت shacknews داشته است. آقای Mike Fischer می گوید: "هر کدام از عناوین Final Fantasy بازی تازه بوده اند و با هر شماره دنیایی جدید خلق کرده ایم. ما نیازه مند این هستیم تا با ادامه این رویه، بتوانیم استاندارد های جدید خلق کنیم." وی در تشریح project's genesis می گوید: "داشتن مجموعه ای از ابزارهای قابل تنظیم می تواند در شرایطی مثل این زمان بسیار یاری بخش باشد، زیرا می تواند تاثیر بسیاری بگذارد." به واسطه استودیو هایی نظیر Luminous Studio شرکت Square Enix می تواندبرای ساخت بازی های خود دست به انتخاب از میان موتورهایی هم چون موتور Glacier متعلق به استودیو IO Interactive و موتور استودیو Crystal Dynamics بزند. با این حال شاید وجود موتور های انحصاری زیاد کمی زائد به نظر برسد. آقای Mike Fischer نظر متفاوتی در این مورد دارد ، او در این مورد می گوید: "این موتور مشخصا به وسیله خالقان دنیای Final Fantasy به وجود آمده است و در نتیجه ترکیبی از تکنولوژی و سحر و جادو است. هرگز یک چیز جوابگوی تمام نیاز ها نیست و تصور هم نمی کنم که روزی چنین اتفاقی بیفتد."
وی در ادامه می گوید: "شما نیازمند این هستید تا برای هر بازی موتور مخصوص به آن را داشته باشید. یکی از مهمترین ویژگی های موتور Glacier این است که به گونه ای بهینه شده است که قادر به استفاده از انبوهی از جمعیت در آن هستیم و موتور Crystal Dynamics نیز ویژگی های خاص خود را دارد."
59131588851649955844.jpg

بر خلاف شرکت Epic با موتور Unreal و شرکت Crytek با موتور CryEngine بسیاری از ناشران third-party موتور های بازیسازی خود را در انحصار خود نگه می دارند و برای ساخت عناوین شرکت خود از آن استفاده می کنند، از جمله این شرکت ها می توان به شرکت EA و موتور Frostbite و شرکت Bethesda با موتور idTech اشاره کرد. شرکت Square Enix نیز امید دارد تا موتور استودیو Luminous در اختیار عناوین داخلی شرکت بگذارد. آقای Mike Fischer در این مورد می گوید: "این یک موتور داخلی باری شرکت ما است و قصد نداریم تا حق امتیار آن را به کس دیگری نیز بدهیم." با این حال استودیو هایی که با این شرکت قرارداد امضا کنند قادر هستند تا از تکنولوژی آن استفاده کنند چیزی که Mike Fischer معتقد است می تواند به جذب استعداد های جدید کمک کند. وی در این مورد گفته است: "من امید دارم تا تیم ها و افراد خلاق با ما همکاری کنند چون به این واسطه می توانند از بهترین ابزار ها و تکنولوزی ها داخلی شرکت ما بهره ببرند."
آقای Fischer در جواب این سوال که" آیا این شرکت از تکنولوژی استفاده شده در این موتور برای ساخت فیلم ها نیز بهره خواهد برد؟" عنوان کرده است: "تمرکز ما اکنون بر روی بازی سازی است، اینکه قابلیت این موتور در این اندازه است یا نه، به نظر من این موتور قطعا توانایی های بسیاری دارد. اما تمرکز ما بر روی بازیسازی است." وی در پایان این احتمال را که چنین چیزی را در آینده شاهد باشیم را رد نکرده است و گفته است: "تا آن جا که من می دانم هیچ عنوان فیلمی نیست که اکنون بر اساس Final Fantasy در حال ساخت باشد، اما نکته کلیدی این جا است که ما اکنون به شرکتی بسیار خلاق بدل گشته ایم. و ما قصد داریم تا به افراد خلاق شرکت خود این اجازه را بدهیم تا ایده های خود را به واقعیت بدل سازند، و ما هم در این مورد سرمایه گذاری می کنیم."
منبع
 
آخرین ویرایش:
آقای Mike Fischer نظر متفاوتی در این مورد دارد ، او در این مورد می گوید: "این موتور مشخصا به وسیله خالقان دنیای Final Fantasy به وجود آمده است و در نتیجه ترکیبی از تکنولوژی و سحر و جادو است. هرگز یک چیز جوابگوی تمام نیاز ها نیست و تصور هم نمی کنم که روزی چنین اتفاقی بیفتد."

اینو به EA بگو که داره همچین کاری میکنه.
 
با توجه به دموهایی که از این موتور دیدم باید بگم یکی از سرسخت ترین رقیب ها برای Cry Engine 3 و Frostbite 2 خواهد شد.
این موتور توانایی خاصی در رندر کردن ویدیوهای CG و یا In Game بصورت ریل تایم و یا از پیش رندر شده با کیفیت فوق العاده بالا(که یه جورایی حکم امضا رو واسه کارای اسکوار داره)داره
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or