کوجیما حاضر بود هر کاری کنه، حتی یه سری کات سین های در بازی رو بخاطر داستان بازی درست نکرده بود! بلکه اونارو ساخت تا بزارتشون توُ تریلر تا مثلاً مارو گول بزنه، کل بازی رو بچپونه توُ تریلرها و همه این کارها رو بکنه که مثلاً ما آخر بازی بدجوری شکه بشیم و بگیم WoooooW چه جالب ما آخر بازی رو توُ تریلرها دیدیم.. ولی نفهمیدیم.. WooooW چه جالب همه چی رو اشتباه حدس میزدیم.. WooooW چه جالب همه بازی در تریلرها بود ولی ما اصلاً نتونستیم این داستان رو حدس بزنیم!! چون فکر نمیکردیم همچین داستان و همچین ایده مزخرفی باشه!
در حالی که این چیدمان تریلرها نامردی به تمام معنا به شعور ما بود، چرا؟ انگار بیشتر کات سین ها برای این موشن کپچر و درست شدن که در تریلرها برای گمراه کردن ما و بازی با احساساتمون نمایش داده بشن.. یعنی بدون هیچ منطق درستی فقط با هر مزخرفی که میشه سعی بشه بدون منطق و دلیل درستی مارو به سمت "جا" خوردن حسابی ببرن.. مثل اینکه هر چیز مزخرفی رو با یه دلیل مزخرف تر بچپونی به یه داستان که مثلاً خواننده آخر داستان شوکه بشه.. اونم بر اساس یه ایده خیلی ابتدایی ( و حتی ضربه بزرگ به شخصیت اصلی این فرانچایز ) که همه چی رو بخاطر اون ایده ای که مثلاً خیلی ناب هر جوری شده توجیح کنی و بگی اینطوری و اونطوریه .. و حاضری هر جوری شده با این توجیحات کاری کنی که مثلاً همه رو سوپرایز کنی ..
واقعاً این جمله lol داره.
Anyone غلط کرده!!!
دیده بودیم همه شخصیت های کمیک ها و یا فیلم های سینمایی آنچنانی رو جوری نشون بدن که بگن آقا هر کسی می تونه یه فهرمان باشه، ولی ندیده بودیم قهرمان به این بزرگی رو بکوبونن که بگن اقا هر کسی می تونه با 4 تا آمپول و قرص و 9 سال کما بشه بیگ باس و هیچ فرقی بین اینا نیست.. همین خودش میلیون تناقض میاره..
اینکه بگیم بعضی از کات سین ها فقط برا تریلر بودن به نظر من کاملا اشتباهه.کات سین های بازی احتمالا به دلیل کودک ازاری(اتش زدن روستا،تمرین بچه ها در افریقا)،کامل نبودن یا بی ربط بودن به ماموریت های اصلی (کمپ امگا) و اینکه سوم میشن تروت از بازی حذف شده(موتور سوار بودن ونوم)
از بازی حذف شدند
- - -ویرایش - - -
ولی یک سوالی که باقی میمونه اونم از هوادار ها کوجیما به جای این داستان ونوم چه چیزی میتوسنت بسازه که گیرا هم باشه .کل وقایع داستانی بازی رو که خودمون قبلا میدونستیم .از بدو تولد بیگ باس تا لحظه مرگش رو دیگه همه اش رو میدونستیم واقعا چه چیزی باقی مونده بود .مثلا کوجیما چه طور میتونست تو این نسخه سالید اسنیک رو بیاره که همه مون خوشمون بیاد و یا با لیکیود دیگه چیکار میکرد خیلی ها منتظره ایوا تو این نسخه بودیم ولی کوجیما به چه بهانه ای ایوا رو می اورد.من خودم با نحوه روایت داستان بازی خیلی مشکل دارم نود در صد داستان اصلی تو کاست نوار ها هست حتی خیلی از موارد مثل پایان بازی ولی کوجیما تو این نسخه به جز رکب ونوم چه چیزی تو چنته داشت که یک داستان سطح بالا بشه ؟
البته اینم اضافه کنم منم خودم خیلی از اینکه کل کات سین های بازی رو قبلش در قالب تریلر های ادیت شده دیدیم نارحت هستم.جوری کل اپنینگ بازی انگار داشتم یک تریلر رو برای باره صدم میدیدم.
اینکه بگیم چه داستان دیگه ای میتونست بذاره درست نیست.به شخصه خیلی بار ها شده به دلیل علاقه به یک بازی عیب های اون در نظرم کمتر اومده و مشکلات داستانی در نظر منطقی اومده.یعنی یه جور هایی مغزم نسبت به ایده های بهتری که میتونسته پیاده بشه بسته میشده.
- - -ویرایش - - -
کلا خصلت ایرانی ها همینه . طرف 30 سال زحمت کشیده بهترین لحظه های گیم رو برامون ردیف کرده ... اونوقت به خاطر یک اشتباه پرونده شو گذاشتن زیر بغلش با مغز کشیدنش پایین
مطمعنم اگه بیاد ایران آقایون راهی بیمارستانش میکنن تا جمشید مشایخی مثل قضیه مسی بره عذر خواهی ... کلا ایرانی همینه و باعث تاسفه
منکه از کوجیما ممنونم . بهترین نویسنده و کارگردانی که تو حوزه بازی های ویدیویی
متاسفانه تو این دنیا یه قانون وجود داره که میگه همیشه شکست ها به خصوص وقتی در اخرین دفعات باشند،بیشتر به چشم میان.
کوجیما سی سال داره متال گیر میسازه،دستش درد نکنه.
بهترین داستان وکارگردانی ها را یه تنه تو بازی هاش پیاده کرده و یه تنه کاری کرده که خیلی استدیو ها نمیتونن انجام بدن.دمش گرم.
اسطوره ای ترین کاراکتر را تو دنیای گیم ساخته که من که 1 سال بیشتر نیست با سری به طور کامل اشنا شدم،عاشقش شدم .خسته نباشه.
ولی ولی ولی....اینکه تو اخرین متال گیر بیاد قشنگ بزنه اون کاراکتر حماسی را ببره زیر سوال و تازه روش رمان بده که هر کسی میتونه بیگ باس بشه و تو تریلر ها چیزی را نشون بده که تو بازی اصلی فقط شبحی ازش هست،توهین به من مخاطبه.
بعضی اشتباه ها هستند که ممکنه نتایج خیلی بدی در کل نداشته باشند ولی خیلی تو خاطر میمونند.
این اشتاباهی که کوجیما درباره داستان فنتوم کرد ازین اشتباه ها بود(البته تنها مورد دیگه ای هم که ازین دست اشتباه ها یادم میاد مربوط میشه به کاپیتان جرارد عزیز که با لیز خوردن تو اون بازی لعنتی،25 سال امید ما را به فنا داد)
.
.
.
در مورد اینکه میگید دنبال محتوای مخفی نگردیم،تا حدودی درسته.ولی دلیل گشتن ما اینه که ما باورمون نمیشه که کوجیما انقدر بیشعور باشه که بیاد یه همچین بازی ناقصی بسازه و برا همین احتمال میدیم که ما را سرکار گذاشته باشه.