SPOILER: The MGS V TPP Spoiler Thread

  • Thread starter Thread starter Behrooz
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز
وضعیت
گفتگو بسته شده و امکان ارسال پاسخ وجود ندارد.
:d

این تاپیک واقعا نیازه؛ یعنی واسه هر بازی ای واقعا نیازه که یه تاپیک باشه در مورد داستان یک بازی بحث بشه بدون اینکه تو تاپیک اصلی چیز بزرگی اسپویل بشه.

نکات:

1- اسم تاپیک مشخصه؛ همه چی در مورد داستان بازی و بحث در موردش، حتی نکات غیر داستانی مثلا یه سری از ویژگی های گیم پلی و امکانات که شاید کسی نخواد بدونه و خودش میخواد کشفش کنه، این جا بحث میشه کلا.

2- از تگ اسپویلر لازم نیست استفاده کنید.

این آخرین هشدار بود. اگه هنوز بازی رو تموم نکردید این جا وارد نشید.
 
توی TPP از مدیک یه بیگ باس "میسازن"،همونطور که آسلات به بیگ باس میگه:ما به مرور از ونوم یه اسنیک ساختیم.طی مرور زمان سعی کردیم تمام خاطرات و تجربیاتت رو بهش منتقل کنیم."بیگ باس میدونست که با پشتیبانی میلر و به خصوص آسلات،ونوم میتونه از پس XOF بربیاد.البته آخر سر کسی که نقشه های اسکال فیس رو نابود کرد لیکویید بود،نه ونوم.

هیچ جوره بیگ باس نمیتونست وقنی که تمام دنیا مردشو میخوان روی آوتر هون کار کنه،پس ونوم و دایموند داگز ره به جون اسکال فیس انداخت و تو خفا کار خودشو انجام داد.

این اپیزود ۵۱ عجب چیزی بوده ها.کونامی یا میخواد به عنوان DLC بدش بیرون،یا ناقص بوده و مجبور بودن عرضه بازیو عقب بندازن و هزینه کنن.داستان بازی با اون کامل میشه.

جدای این چیزایی که گفتم و جوابت هم تا حدودی قانع م کرد :d داستان بازی چیزی کم نداشت و تنها مشکلش همین روایت پراکنده ش بود که به نظرم با اپن ورلد شدن بازی نمی شد مانع این نوع روایت شد و برای یه بازی اپن ورلد خیلی هم خوبه .
کلا با اینکه خودمو آماده کرده بودم که آخرین متالگیر کوجیما رو بازی کنم اما الان به شدت دوست دارم کوجیما همینجور هی MGS بسازه . لا مصب برای ما این دنیا تمومی نداره .
اپیزود 51 رو هم به شدت منتظرشیم :bighug:
 
watch?v=-B4JIHh5Jqk
اپیزود 51 . خاک تو کله کچل کونامی که بریدش :دی
 
داستان بازی چیزی کم نداشت و تنها مشکلش همین روایت پراکنده ش بود که به نظرم با اپن ورلد شدن بازی نمی شد مانع این نوع روایت شد و برای یه بازی اپن ورلد خیلی هم خوبه .
همینو بگو آرمین جان.انصافا ایدئولوژی های اسکال فیس و نظریه هاش در مورد "زبان" فوق العاده بود.تاثیری که یه زبان روی یه زبان دیگه میزاره رو خیلی راحت توی کشور خودمون راحت میشه دید.برای چی این همه از اساتید زبان سعی دارن فارسی رو از انقراض نجات بدن؟برای چی این همه آثار ادبی فقط درمورد اهمیت"زبان" داریم؟یه فرهنگ و افکار ملتش متحول میشن اگه زبانشون هم متحول بشه.داستان قابل بحثی داشت TPP،خیلی.

این کاتسین های اپ51 درواقع 30% کامل اند.لیپ سینک و اینا کلا تعطیله.(البته اکثر وقتها کاراکترها ماسک دارن که قابل تحمل ترش کرده).میخواید صبر کنید و اگه خبری نشد همینو ببینید.

اولش خیلی از ایده یه بیگ باس جدید خیلی خوشم نیومد،ولی وقتی از دید "ونوم اسنیک" و یه اسنیک دیگه بهش نگاه میکنم،خیلی هم ازش خوشم میاد:d.همیشه از یه اسنیک جدید خوشم میومد:dاز شخصیت کم حرف،خشن و تاریک ونوم بسی خوشم اومد.تفاوت هاش با Naked کاملا معلومه،حتی تو خود TPP.هرچقدر هم بخوان شبیه بیگ باس درش بیارن،بازم ونوم،ونوم میمونه>:).



Venom Snake



Naked Snake

(ای جان،بیگ باس اهل فانتوم سیگار و این سوسول بازیها نی،اصل جنسه:d)

در آخر هم که:

.There is only room for one BOSS

 
دوستان من از بازی خوشم اومده نزدیک 50-60 ساعت هم پاش بوده ولی دلیل نمیشه نگم از داستان بازی نا امید نشدم مشکله من با پراکندگی داستان نیست با خوده داستانه که زیاد هیجان و اتفاق مهم نمی یفته دوستان میگن بخاطر اپن ورد بودن بازی اینطوره مگه gta iv اپن ورد نبود بنظرم دلیل اصلی اینجور بودن داستان الویت بندی کوجیما و ارجع قرار دانه گیم پلی به داستان بوده و گرنه مثل جی تی ای یا رد دد براحتی میتونست داستان زیبایی تعریف کنه حالا اگه تونستم چنتا مثال میزنم
 
شما با داستان خیلی حال نکردی وگرنه داستان بازی چیزی اگه بقیه نسخه های سری کم نداشت...
 
دوستان من از بازی خوشم اومده نزدیک 50-60 ساعت هم پاش بوده ولی دلیل نمیشه نگم از داستان بازی نا امید نشدم مشکله من با پراکندگی داستان نیست با خوده داستانه که زیاد هیجان و اتفاق مهم نمی یفته دوستان میگن بخاطر اپن ورد بودن بازی اینطوره مگه gta iv اپن ورد نبود بنظرم دلیل اصلی اینجور بودن داستان الویت بندی کوجیما و ارجع قرار دانه گیم پلی به داستان بوده و گرنه مثل جی تی ای یا رد دد براحتی میتونست داستان زیبایی تعریف کنه حالا اگه تونستم چنتا مثال میزنم
GTA و RDR شاید نسبت به زمان عرضشون نسبت به TPP از یه جهاتی برتری داشته باشن،ولی اون داستان نیست.اگه شما داستان رو به اتفاقات هیجان انگیز میبینید(والا به نظر من که داشت.)که دیگه هیچی.الان To the moon و The talos principle خیلی هیجان انگیزن؟to the moon که اصن ایندیه ولی داستانش اکثر بازیهای AAA رو به چالش میکشه.
 
من بعد از پایان بازی این احساسو دارم که کوجیما دوباره طرفدارای بازی رو سرکار گذاشته! کوجیما هر ایده ای که واسه داستان بازی داشته هر چقدر هم خوب بوده باشه اصلا در حد داستان سری اصلی metal gear نیست. من شاید داستان این بازی رو به عنوان یه اثر حاشیه ای قبول کنم ولی اینکه 7 سال منتظر نسخه بعدی باشی و بعد همچین داستان حاشیه ای با شخصیت های معمولی(نسبت به عوان های قبلی) رو تحویلت بدن واقعا یکی از بزرگترین ترول هایی که کوجیما میتونست واسه منی که طرفدار این بازی هستم بکنه.

بازی اصلا از چپتر 2 به بعد نابود شد.دوباره انجام دادن ماموریت های تکراری برای من اصلا توجیهی نداره. یه سری تئوری ها خوندم که کوجیما میخواسته مثلا توی اون مراحل بازیکن به جای بیگ باس واقعی بازی کنه. درست یا غلط من اصلا حال نکردم. چپتر 2 هیچ چیز خاصی برای من نداشت. نحوه فعال کردن و بازی کردن true mission هم رو مخ بود.

skull face هم که سکانس های آخریش حسابی منو نا امید کرد. اون صحنه ای که بیگ باس و skull face تو ماشین نشسته بودن خیلی بد کارگردانی شده بود. واقعا از کوجیما بعید بود.

در آخر بازم میگم داستان بازی هرچقدرم که خوب باشه بازم یه داستان حاشیه ایه. من بعد از 7 سال منتظر یه داستان انقلابی دیگه از کوجیما بودم. این داستانو میشد در یه عنوان بدون شماره روایت کرد. در کنار یه داستان پدرمادر دار.
 
شما با داستان خیلی حال نکردی وگرنه داستان بازی چیزی اگه بقیه نسخه های سری کم نداشت...
چون شما خوشت اومده که دلیل نمیشه همه دنیا خوششون بیاد از داستان. یاد بگیریم به نظر هم احترام بذاریم خیلی خوب میشه.
 
من بعد از پایان بازی این احساسو دارم که کوجیما دوباره طرفدارای بازی رو سرکار گذاشته! کوجیما هر ایده ای که واسه داستان بازی داشته هر چقدر هم خوب بوده باشه اصلا در حد داستان سری اصلی metal gear نیست. من شاید داستان این بازی رو به عنوان یه اثر حاشیه ای قبول کنم ولی اینکه 7 سال منتظر نسخه بعدی باشی و بعد همچین داستان حاشیه ای با شخصیت های معمولی(نسبت به عوان های قبلی) رو تحویلت بدن واقعا یکی از بزرگترین ترول هایی که کوجیما میتونست واسه منی که طرفدار این بازی هستم بکنه.

بازی اصلا از چپتر 2 به بعد نابود شد.دوباره انجام دادن ماموریت های تکراری برای من اصلا توجیهی نداره. یه سری تئوری ها خوندم که کوجیما میخواسته مثلا توی اون مراحل بازیکن به جای بیگ باس واقعی بازی کنه. درست یا غلط من اصلا حال نکردم. چپتر 2 هیچ چیز خاصی برای من نداشت. نحوه فعال کردن و بازی کردن true mission هم رو مخ بود.

skull face هم که سکانس های آخریش حسابی منو نا امید کرد. اون صحنه ای که بیگ باس و skull face تو ماشین نشسته بودن خیلی بد کارگردانی شده بود. واقعا از کوجیما بعید بود.

در آخر بازم میگم داستان بازی هرچقدرم که خوب باشه بازم یه داستان حاشیه ایه. من بعد از 7 سال منتظر یه داستان انقلابی دیگه از کوجیما بودم. این داستانو میشد در یه عنوان بدون شماره روایت کرد. در کنار یه داستان پدرمادر دار.

دقیقا حرف منم همین بود که بعد این همه انتظار خیلی خیلی باید بهتر از اینا میبود هم داستان هم شکل روایتش.
اینم طبیعیه که یکی خوشش بیاد یکی هم خوشش نیاد اختلاف نظر همه جا هست اینجا هم هست.ولی نباید کسی به زور ادمو متقاعد کنه که نه شما داری اشتباه میکنی بازی داستانش عالیه و ...
هر کس انتقد میکنه و دشمن قسم خورده بازی نیست و اونیم که با داستان ارتباط برقرار کرده که هیچی لذتش رو میبره.
 
چون شما خوشت اومده که دلیل نمیشه همه دنیا خوششون بیاد از داستان. یاد بگیریم به نظر هم احترام بذاریم خیلی خوب میشه.

الان من بنظر ایشون بی احترامی کردم؟ :|
 
الان من بنظر ایشون بی احترامی کردم؟ :|

شما تو اون تاپیکم هر کی نظر مخالف داررو مسخره میکنی... دیشب شما نبودی گفتی جدیدا هیتر بودن با کلاس شده؟؟ :-/
نظره دیگه نباید یه جور باشه که. تا هر کی هر چی میگه هیتر هیتر راه میندازید ... یکی مثل شما داره لذت میبره از داستان یکی هم مثل دوستمون لذت نمیبره.
 
آخرین ویرایش:
GTA و RDR شاید نسبت به زمان عرضشون نسبت به TPP از یه جهاتی برتری داشته باشن،ولی اون داستان نیست.اگه شما داستان رو به اتفاقات هیجان انگیز میبینید(والا به نظر من که داشت.)که دیگه هیچی.الان To the moon و The talos principle خیلی هیجان انگیزن؟to the moon که اصن ایندیه ولی داستانش اکثر بازیهای AAA رو به چالش میکشه.

همین to the moon که مثال زدی با اینکه طرح داستانی بازی ساده است ولی نوع روایت همراه با موسیقیش کاری کرد که چند جای بازی نزدیک بود گریه کنم.
ولی متال گیر چی یک طرح عالی داشت وجود دو تا بیگ باس قطع امید کردن میلر از بیگ باس انتقام از اسکول فیس همه رو کاغذ جذاب بودن ولی تبدیل به داستان خوب نشد.
بذار برات مثال بزنم، تو اپیدمی اول ویروس رو نگاه کن که تو اکت اول اتفاق افتاد،چه راحت بازی ازش گذشت ولی به راحتی کوجیما می تونست اون صحنه های زیبا رو که تو شیوع دوم اتفاق افتاده بود( اکت دو) رو تو همین جا بکار ببره هم بار احساسیش بیشتر بود،هم انتقام از اسکول فیس رنگ و بوی دیگه ای میگرفت.
یا مثلا حمله به پایگاه اسکول فیس ونوم گفت من به نیروی پشتیبانی احتیاج دارم تو این ماموریت ورداشتن الی رو با خودشون بردن یعنی چی آخه تو مادر بیس سرباز بهتر نبود یا کوجیما میخواست بطور آب بندی شده پسر سوم (سایکو)رو به الی ربط بده
 
من بعد از پایان بازی این احساسو دارم که کوجیما دوباره طرفدارای بازی رو سرکار گذاشته!
پلات اسکال فیس به کنار،بازی تمام نقاط کور سری رو پوشش داد.خلقت Patriots،تمام ابهامات MG1 و MG2 ،سوالات مربوط به Emmerich ها،رابطه زیرو و اسنیک و...نمیدونم چرا حس میکنی سر کار رفتی.

همین to the moon که مثال زدی با اینکه طرح داستانی بازی ساده است ولی نوع روایت همراه با موسیقیش کاری کرد که چند جای بازی نزدیک بود گریه کنم.
ولی متال گیر چی یک طرح عالی داشت وجود دو تا بیگ باس قطع امید کردن میلر از بیگ باس انتقام از اسکول فیس همه رو کاغذ جذاب بودن ولی تبدیل به داستان خوب نشد.
بذار برات مثال بزنم، تو اپیدمی اول ویروس رو نگاه کن که تو اکت اول اتفاق افتاد،چه راحت بازی ازش گذشت ولی به راحتی کوجیما می تونست اون صحنه های زیبا رو که تو شیوع دوم اتفاق افتاده بود( اکت دو) رو تو همین جا بکار ببره هم بار احساسیش بیشتر بود،هم انتقام از اسکول فیس رنگ و بوی دیگه ای میگرفت.
یا مثلا حمله به پایگاه اسکول فیس ونوم گفت من به نیروی پشتیبانی احتیاج دارم تو این ماموریت ورداشتن الی رو با خودشون بردن یعنی چی آخه تو مادر بیس سرباز بهتر نبود یا کوجیما میخواست بطور آب بندی شده پسر سوم (سایکو)رو به الی ربط بده
توی اپیدمی اول،انگل(انگل با ویروس خیلی فرق داره.)از طریق پرنده ها یا چیزه دیگه منتقل نمیشد.خطر فقط متمرکز مادر بیس بود ولی توی اپیدمی دوم بخاطر جهش انگل خطر شیوعش به کل جهان اسنیک مجبور شد افراد خودشو بکشه.ربطش به اسکال فیس چیه الان؟اسکال فیس یه دور مادر بیس رو نابود کرده.همین برای انتقامش کافیه.
یا مثلا حمله به پایگاه اسکول فیس ونوم گفت من به نیروی پشتیبانی احتیاج دارم تو این ماموریت ورداشتن الی رو با خودشون بردن یعنی چی آخه تو مادر بیس سرباز بهتر نبود یا کوجیما میخواست بطور آب بندی شده پسر سوم (سایکو)رو به الی ربط بده
میلر و هیویی به همراه لیکوئید برای جنگیدن با متال گیر نرفتن.قرار بوده یه تست DNA از لیکوئید بگیرن؛به علاوه بودنش توی مادربیس هم برای خودش هم برای بقیه بچه ها وقتی کسی توی مادر بیس نیست خطرناکه.حتی اونا به محض فعال شدن متال گیر از منطقه دور شدن که باهاش رو به رو نشن.

خداوکیلی از نظرت نقاط منفی داستان اینه؟ضعف داستان زیاده روی از استفاده از نوارهاس،ضعف داستان فاصله وقایع از همدیگس،نه این چیزا.
 
وضعیت
گفتگو بسته شده و امکان ارسال پاسخ وجود ندارد.

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or