Multi Platform Split Fiction

سازنده
Hazelight studios
تاریخ انتشار
2025 March 6
ناشر
Electronic Arts
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. PlayStation 5
  3. Xbox Series X|S
Hazelight_Logotype.svg.png
استودیوی سوئدی Hazelight ، سازنده عنوان دوست داشتنی و موفق و برنده ی عنوان بهترین بازی سال ۲۰۲۱ یعنی It takes two و بازی A way out از پروژه جدید خود با نام Split Fiction رونمایی کرد.
...
عنوان جدید نیز مانند سایر بازی های قبلی گیم پلی ای بر اساس همکاری دو نفره دارد.
یوسف فارِس کارگردان بازی و دو عنوان یاد شده و بازی تحسین شده Brothers: A Tale of Two Sons هستش که همیشه المان های همکاری و ترکیبش با عواطف و احساسات انسانی رو در بازی هاش بیشتر مورد توجه قرار میده ، اینبار با یه نمایش بسیار جاه‌طلبانه عنوان Split Fiction رو در ایونت گیم اواردز ۲۰۲۴ معرفی کرد.

اینبار بازی داستان دو کاراکتر خانم به نام های Zoe و Mio رو روایت میکنه که توسط دستگاهی وارد محیط های متنوعی مانند محیط زندگی قبایل انسان های اولیه ، محیط های روستایی تا فیلم های علمی تخیلی زمان آینده و غیره میشوند! و هرکدام از این مراحل مکانیک ها و گیم پلی های مخصوص خود را دارند.
پیشرفت محسوس گرافیکی این نسخه در مقايسه با اثر قبلی استودیو کاملا قابل توجه است.
همونطور که میدونید کاراکتر های بازی جفتشون نویسنده اند ، میئو هادسون نویسنده داستان های علمی تخیلی یا Science fiction

زوئی فاستر هم تخیلی یا Fantasy با تم کلاسیک !

زوئی اجتماعی و پر حرف میئو خیلی اهل صحبت نیست!

شرکت دانش بنیان Rader تجربه ی زنده ی نویسنده ها از داستانی که خودشون نوشتن رو براشون‌ فراهم میکنه.

جمله ی No loot box ، no micro transaction که آخر تریلر گفته شد قشنگ مشخصه هدف سازندگان فتح قلب گیمر هاست نه جیب آنها! :دی
بازی همچنان سیستم Friend Pass را دارد به طوری که برای انجام دادن بازی کافیست یک نفر بازی را خریداری کرده و نفر دوم رایگان با نفر اول بازی کند .
و همانطور که پیداست بازی دو نفره آفلاین یا Split screen نیز دارد.
مارس ۲۰۲۴ یا اسفند ۱۴۰۳ تاریخ عرضه بازی برای PlayStation 5 و PC و XBOX S/X هستش.
Screenshot_20241213-123436_YouTube.jpg
Screenshot_20241213-123445_YouTube.jpg
Screenshot_20241213-123736_YouTube.jpg

نمرات و نقد های بازی با تشکر از کاربر عزیز
1741118661779.png

Atarita - Turkish - 100 / 100



CGMagazine - 10 / 10



Daily Mirror - 5 / 5



Digitec Magazine - German - 5 / 5



Eurogamer - 5 / 5



Eurogamer.pt - Portuguese - 5 / 5



Game Rant - 10 / 10



GameBlast - Portuguese - 10 / 10



GameSpot - 10 / 10



Gamersky - Chinese - 10 / 10



Gaming Nexus - 10 / 10



XboxEra - 10 / 10



COGconnected - 97 / 100



Checkpoint Gaming - 9.5 / 10



Everyeye.it - Italian - 9.5 / 10



Gamers Heroes - 95 / 100



IGN Italy - Italian - 9.5 / 10



Press Start - 9.5 / 10



ZTGD - 9.5 / 10



Generación Xbox - Spanish - 92 / 100



Impulsegamer - 4.6 / 5



Video Chums - 9.1 / 10



But Why Tho? - 9 / 10



Console Creatures - 9 / 10



DualShockers - 9 / 10



Enternity.gr - Greek - 9 / 10



Entertainment Geekly - 4.5 / 5



GRYOnline.pl - Polish - 9 / 10



Gameblog - French - 9 / 10



Gamepressure - 9 / 10



GamesRadar+ - 4.5 / 5



IGN - 9 / 10



IGN Deutschland - German - 9 / 10



IGN Spain - Spanish - 9 / 10



PlayStation LifeStyle - 9 / 10



MKAU Gaming - 10 / 10



PPE.pl - Polish - 10 / 10



PSX Brasil - Portuguese - 100 / 100



Push Square - 10 / 10



Quest Daily - 10 / 10



Sirus Gaming - 10 / 10



The Nerd Stash - 10 / 10



VG247 - 5 / 5



SECTOR.sk - Slovak - 9 / 10



Shacknews - 9 / 10



Siliconera - 9 / 10



TechRaptor - 9 / 10



Worth Playing - 9 / 10



Cloud Dosage - 4.5 / 5



XGN.nl - Dutch - 8.8 / 10



Xbox Achievements - 88%



GAMES.CH - German - 87%



GamePro - German - 87 / 100



PC Gamer - 87 / 100



Gaming Age - 8.5 / 10



Tom's Hardware Italia - Italian - 8.5 / 10



WellPlayed - 8.5 / 10



Digital Spy - 4 / 5



Gamer.no - Unknown - 8 / 10



Kakuchopurei - 80 / 100



Noisy Pixel - 8 / 10



One More Game - 8 / 10



Saudi Gamer - Arabic - 8 / 10



Spaziogames - Italian - 8 / 10



Stevivor - 8 / 10



TheGamer - 4 / 5



Digital Trends - 3.5 / 5



GamingBolt - 7 / 10



Hardcore Gamer - 3.5 / 5



Slant Magazine - 3.5 / 5



Kotaku - Unscored



Rock, Paper, Shotgun - Unscored



SIFTER - Loved





خلاصه نقد ها :

بازی "اسپلیت فیکشن" از استودیوی Hazelight، یک ماجراجویی کو-آپ خلاقانه و بسیار تحسین‌شده است که دنباله‌ای معنوی بر "It Takes Two" به شمار می‌رود. نقاط قوت بازی به طور چشمگیری در گیم‌پلی متنوع و مبتکرانه آن متمرکز است. منتقدان به تنوع بی‌نظیر مکانیک‌های گیم‌پلی اشاره می‌کنند که در هر مرحله ایده‌های جدیدی را معرفی کرده و مانع از خسته‌کننده شدن بازی می‌شود. این مکانیک‌ها به خوبی اجرا شده‌اند و تجربه‌ای هیجان‌انگیز و پر جنب و جوش را رقم می‌زنند.

خلاقیت بی‌وقفه در طراحی مراحل و دنیاهای بازی یکی دیگر از نقاط قوت برجسته است. بازی به طور مداوم بین ژانرهای مختلف، از علمی-تخیلی تا فانتزی، جابجا می‌شود و دنیاهای بصری خیره‌کننده و چشم‌نواز را به نمایش می‌گذارد. طراحی مراحل به گونه‌ای است که هیچ دو مرحله‌ای شبیه به هم نیستند و حس تازگی و غافلگیری را حفظ می‌کنند.

تجربه کو-آپ بی‌نظیر هسته اصلی این بازی است. بسیاری از منتقدان بر اهمیت و لذت تجربه بازی به صورت کو-آپ محلی تاکید کرده و آن را به عنوان یک ویژگی برجسته معرفی می‌کنند. بازی برای تقویت دوستی و همکاری طراحی شده و لحظات خنده‌دار، احساسی و به یادماندنی را برای بازیکنان رقم می‌زند. برخی منتقدان حتی "اسپلیت فیکشن" را بهترین بازی کو-آپ Hazelight تا به امروز و یکی از بهترین بازی‌های کو-آپ موجود بر روی PS5 می‌دانند.

از منظر داستان‌گویی، نظرات متفاوت است. در حالی که برخی منتقدان داستان را جذاب و احساسی توصیف می‌کنند و به رشد شخصیت‌های اصلی (میو و زویی) و تاثیرگذاری عاطفی بازی اشاره دارند، برخی دیگر روایت را ضعیف‌تر از "It Takes Two" و گاهی کلیشه‌ای و قابل پیش‌بینی می‌دانند. برخی معتقدند که داستان بیشتر به عنوان یک روکش نازک برای پیشبرد گیم‌پلی عمل می‌کند تا یک عنصر قوی مستقل.

در مورد شخصیت‌های اصلی نیز انتقاداتی وجود دارد. بعضی نقدها شخصیت‌ها را کسل‌کننده توصیف می‌کنند، در حالی که دیگران بر عمق و ظرافت آن‌ها تاکید دارند. شخصیت منفی بازی نیز به عنوان یک نقطه ضعف مطرح شده و بعضاً تک‌بعدی و غیر موثر توصیف شده است.

با این حال، با وجود این نقاط ضعف در بخش داستان و شخصیت‌ها، نقاط قوت گیم‌پلی و تجربه کو-آپ بر ضعف‌های روایی غلبه می‌کنند. منتقدان به طور کلی "اسپلیت فیکشن" را یک تجربه فراموش‌نشدنی، خلاقانه، سرگرم‌کننده و لذت‌بخش توصیف می‌کنند که برای طرفداران بازی‌های کو-آپ و کسانی که به دنبال تجربه‌های نوآورانه و هنری هستند، به شدت توصیه می‌شود. این بازی به عنوان یک مدعی اولیه برای لیست بهترین بازی‌های سال 2025 مطرح شده است و استاندارد جدیدی برای ماجراجویی‌های کو-آپ تعیین می‌کند. در نهایت، "اسپلیت فیکشن" نامه‌ای عاشقانه به خلاقیت و صنعت بازی‌های ویدیویی است که اهمیت سرگرمی و همراهی را یادآوری می‌کند.

پست اول به مرور کامل میشود.
 
آخرین ویرایش:
عجب تریلری داشت. اول از همه که حرفای خود جوزف مثل همیشه سرحالمون کرد. خود بازی هم به شدت متنوع بود. یعنی توی ITT هم تمام بخشای بازی مکانیزم و محیط مخصوص خودشونو داشتن ولی این یکی دیگه خیلی پارو فراتر گذاشته بودن. واقعا بازی‌های کواپ خطی خیلی حال میدن و فعلا به لطف جوزف و تیمش میتونیم هر چند سال یه بازی خفن تو این سبک داشته باشیم.د
 
عجب تریلری داشت. اول از همه که حرفای خود جوزف مثل همیشه سرحالمون کرد. خود بازی هم به شدت متنوع بود. یعنی توی ITT هم تمام بخشای بازی مکانیزم و محیط مخصوص خودشونو داشتن ولی این یکی دیگه خیلی پارو فراتر گذاشته بودن. واقعا بازی‌های کواپ خطی خیلی حال میدن و فعلا به لطف جوزف و تیمش میتونیم هر چند سال یه بازی خفن تو این سبک داشته باشیم.د
کاش یکی از کرکتر ها مرد بود :دی کلا It Takes Two بد عادتمون کرده . تریلر رو با خانومم دیدم ( IT Takes Two رو باهم تموم کردیم ) گفت خوشم نمیاد شخصیت زن برداری منم زن باشم ارتباط نمیگیرم :دی
 
کاش یکی از کرکتر ها مرد بود :دی کلا It Takes Two بد عادتمون کرده . تریلر رو با خانومم دیدم ( IT Takes Two رو باهم تموم کردیم ) گفت خوشم نمیاد شخصیت زن برداری منم زن باشم ارتباط نمیگیرم :دی
آره این قضیه ش رو خوشم‌ نیامد ، ولی میتونی بهش بگی یکیشون از درون فکر میکنه مرد هستش تو اونو بردار :D
It takes two هم دوبار رفتیم ما ، یه بار همونطوری نرمال ، یه بار هم من خانومه رو برداشتم ، خانومم مردِ رو برداشت :دی:hide:
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: Scαrface
آره این قضیه ش رو خوشم‌ نیامد ، ولی میتونی بهش بگی یکیشون از درون فکر میکنه مرد هستش تو اونو بردار :D
It takes two هم دوبار رفتیم ما ، یه بار همونطوری نرمال ، یه بار هم من خانومه رو برداشتم ، خانومم مردِ رو برداشت :دی
خانم من میگه خوشم نمیاد تو بازی ها کرکتر زن برداری :دی نمیدونه تو 99 درصد بازی ها کرکتر زن خوشگل درست میکنم و 6 ساعت وقت صرف تغیر رنگ مو و لباسشون میکنم . اگه بفهمه کارم تمومه :دی
 
خانم من میگه خوشم نمیاد تو بازی ها کرکتر زن برداری :دی نمیدونه تو 99 درصد بازی ها کرکتر زن خوشگل درست میکنم و 6 ساعت وقت صرف تغیر رنگ مو و لباسشون میکنم . اگه بفهمه کارم تمومه :دی
عادیه اکثرا همینیم :دی
توی سایبرپانک ولی من شنیده بودم صدا پیشه کاراکتر زنش بهتر بوده واسه همین اونو زن انتخاب کردم کاستمایز خوبی هم داشت انصافا!
ولی بقیه بازیا از رو عشق و علاقه زن انتخاب میکنم! :دی
البته الان چند وقتیه کلا اگه بشه نیگر انتخاب میکنم !
 
عادیه اکثرا همینیم :دی
توی سایبرپانک ولی من شنیده بودم صدا پیشه کاراکتر زنش بهتر بوده واسه همین اونو زن انتخاب کردم کاستمایز خوبی هم داشت انصافا!
ولی بقیه بازیا از رو عشق و علاقه زن انتخاب میکنم! :دی
البته الان چند وقتیه کلا اگه بشه نیگر انتخاب میکنم !
سایبرپانک شخصیت زنش و دوبلورش یه چیزی ورای خفن بودنه من تا الان بهترین دوبله گیمینگی که دیدم مال اون بوده به قدری احساسی صحبت میکرد آدم محو شخصیت میشد اصلا . خلاصه اون از واجباته کرکتر زنش .
نیگر :دی
من کلا یا زن میسازم یا حیوون و جک و جونور :دی نمیدونم چرا شخصیت های مرد رو بد درمیارن تو بازی ها و کج و کولن انگار :دی
البته تو It Takes Two مرده خدا بود شخصیتش . این Split Fiction هم احتمالا یکی از شخصیت ها خنگ و فان تره همون رو بر میدارم من :دی
 
بازی گلد شد
تریلر جدید :



واقعا آدم دهنش باز میمونه !!! چجوری اینا یـ همچین بازیی میسازن !!!!!!!!!!!
اون it takes two رو من نزدیک 4 باری تمومش کردم، به قدری جذاب بود بازیش.

این تریلر هم خیلی خوب بود. دمشون گرم.
 
  • Like
Reactions: FERYGAMER
کاش این استودیو کارش رو به جای 2014 سال 2004 شروع می کرد یا من 10 سال جوون تر بودم؛ اون موقع بود که کسی رو داشتم این کوآپ های جذاب رو باهاش برم:-<
یکی از لذت های والا دنیوی بود بازی های کوآپی که دوران مدرسه با رفقا بازی می کردیم، از یه جا بعد دیگه همه میرن پی زندگی خودشون.....
با همسرم It Takes Two رو بازی کردیم یه چپترش رو رفتیم پیر شدم :D ولی یکی از رفیق های قدیمیم اومده بود ایران شاید یک ساعت با هم بازیش کردیم انقدر خندیدیم اشکمون درومد :D
 
کاش این استودیو کارش رو به جای 2014 سال 2004 شروع می کرد یا من 10 سال جوون تر بودم؛ اون موقع بود که کسی رو داشتم این کوآپ های جذاب رو باهاش برم:-<
یکی از لذت های والا دنیوی بود بازی های کوآپی که دوران مدرسه با رفقا بازی می کردیم، از یه جا بعد دیگه همه میرن پی زندگی خودشون.....
با همسرم It Takes Two رو بازی کردیم یه چپترش رو رفتیم پیر شدم :D ولی یکی از رفیق های قدیمیم اومده بود ایران شاید یک ساعت با هم بازیش کردیم انقدر خندیدیم اشکمون درومد :D
یه نود از خودت برای دوستت بفرست و خرش کن ، آنلاین با هم بازی کنین.

بازیهای اینها طبق روال friends pass داره و نیاز نیست که هر دو سمت بازی رو بخرین.
یکی که خریده باشه نفر دوم به عنوان مهمان میتونه جوین بشه و بازی کنه.

اصلا حالا که اینقدر بی معرفته مخش رو بزن که بخره و بهش نگو که فرند پس داره.
بگو من خریدم آمادم:D
 
کاش این استودیو کارش رو به جای 2014 سال 2004 شروع می کرد یا من 10 سال جوون تر بودم؛ اون موقع بود که کسی رو داشتم این کوآپ های جذاب رو باهاش برم:-<
یکی از لذت های والا دنیوی بود بازی های کوآپی که دوران مدرسه با رفقا بازی می کردیم، از یه جا بعد دیگه همه میرن پی زندگی خودشون.....
با همسرم It Takes Two رو بازی کردیم یه چپترش رو رفتیم پیر شدم :D ولی یکی از رفیق های قدیمیم اومده بود ایران شاید یک ساعت با هم بازیش کردیم انقدر خندیدیم اشکمون درومد :D
اولای پستت رو خوندم فکر کردم اتفاق ناگواری افتاده واست کسی رو از دست دادی🥲🫢
It takes two رو به بار با همسرم پلی دادیم ، باز گیر داده دوباره بریمش :دی
خیلی خوش ساخت بود انصافا!
...
تریلر گیم پلی جدید رو دیدم ،
این ایده ی بُعد ها و دنیاهای مختلف خیلی ایده ی جالبی بوده ، دستشون رو باز گذاشته واسه طراحی محیط ها و مکانیزم های متنوع گیم پلی!
واقعا به عناوین این مدلی که پر ایده و نوآوری اند بیشتر نیاز داریم.
کاش یوسف فارس های دنیای گیم بیشتر بودن !
 
من It Takes Two رو با خواهرزادم که 8 سالشه بازی کردم، یکی از بهترین تجربیات برای من بود نه صرفا بخاطر بازی، لذتی که خواهرزادم داشت می برد منو یاد زمانی انداخت که هم سنوسالش بودمو...
جدا از پیام زیبای بازی، در هر مرحله یک سری قابلیت جدید به کارکترها اضافه می شه که باهاش لحظات فانی رو سپری می کردیم، عنوان جدید به همین شکل خواهد بود. یه جا سلاح سرد میخو چکش، یه جا سلاح گرم، یه جا زورآزمایی و یک جا برف بازی که بیشترین وقتمونو سر اینکه همو بزنیم گذشت. این دست عناوین از جمله استروبات طورایی تلنگر به صنعت هم هستن، هر کسی کو دور ماند از اصل خویش؛ باز جوید روزگار وصل خویش
 
من It Takes Two رو با خواهرزادم که 8 سالشه بازی کردم، یکی از بهترین تجربیات برای من بود نه صرفا بخاطر بازی، لذتی که خواهرزادم داشت می برد منو یاد زمانی انداخت که هم سنوسالش بودمو...
جدا از پیام زیبای بازی، در هر مرحله یک سری قابلیت جدید به کارکترها اضافه می شه که باهاش لحظات فانی رو سپری می کردیم، عنوان جدید به همین شکل خواهد بود. یه جا سلاح سرد میخو چکش، یه جا سلاح گرم، یه جا زورآزمایی و یک جا برف بازی که بیشترین وقتمونو سر اینکه همو بزنیم گذشت. این دست عناوین از جمله استروبات طورایی تلنگر به صنعت هم هستن، هر کسی کو دور ماند از اصل خویش؛ باز جوید روزگار وصل خویش
سلام.
ببخشید اینجا میپرسم.
میشه it takes two رو کرکی بازی کرد ؟
من و پسرم با هم ؟ روی یک سیستم یا حتما باید نسخه اصلی باشه ؟
ایده خوبیه که با هم بازی کنیم. شاید برای هر دو تامون لذت بخش باشه.

ممنون از راهنمایی.

یا علی.
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or