Spencer: مراسم E3 با بیشترین First-Party تا به امروز

Inquisitor

Righteous Armors Me
کاربر سایت
XBOX_EVENT_0447.0.JPG




Phil Spencer می‌خواهد تمرکزش را روی بازی‌های First-Party بگذارد و امیدوار است که در E3 بازی‌های انحصاری بیشتری را معرفی کند:
"ما باید IPهای انحصاری بیشتری را داشته باشیم. من تمام سعی خود را می‌کنم تا این E3 را بیشتر از سال‌های قبل به این موضوع اختصاص دهم"
کاربری در تویتر از این اقدام ابراز خوشحالی کرده است و این حرکت را موفق دانسته چون در آینده نتیجه خواهد داد، فیل در جواب این نظر گفت:
"موافقم، پس مطمئنن حسی که E3 امسال به شما منتقل خواهد کرد کاملا متفاوت خواهد بود، من از توجه به بازیهایمان خوشحالم."
کمی پس از این نوشته، او به این موضوع اشاره کرد که بازی‌های Third Party فراموش نشده‌اند و مطمئنن در مراسم حضور خواهند داشت. هر چند به نظر می‌رسد که بازی‌های حاضر در کنفرانس مشخص شده اند چون امروز "روز بررسی کامل E3 و مواردی که قرار است نمایش داده شوند" بود.

شاید این حرف‌ها ما را به یاد Don Mattrick بیاندازد که بازی را اولیت دوم Xbox One می‌دانست اما پس از ترک مایکروسافت و آمدن Phil Spencer همه چیز تغییر کرد.

منبع
 
کنفرانس پارسال micro بشدت عالی بود. تنها بدیش هایپ خیلی خیلی زیاد قبلش بود که اصن انتظارات رو به سقف رسوند طوری که دیگه نشد جمعش کنه.
امسال هم بشدت منتظر کنفرانس امسالشم. پارسال که فقط تند تند بازی بود و عالی بود. انصافا. فقط QB و یکمی halo 5بیشتری نیاز داشت که امسال انشالله جبران می کنه!
 
Forza Horizon 2
Sunset Overdrive
Ori and the Blind Forest
Fable Legends
Halo 2 Anniversary

از اینا یا گیم پلی مستقیم نشون دادن یا تریلر گیم پلی، بازی های مولتی هم که اکثر گیم پلی بودن (CoD و Witcher و Unity و Division و ...) :دی معمولا واسه معرفی یه بازی جدید که قرار نیست همون سال عرضه بشه میان همون CGI رو نشون میدن :دی کنفرانس های پارسال هم به نظرم خیلی خوب بود.
مطمئنا داشتم شوخی میکردم ولی خب خداییش نمایش های پارسال نسبت به سالهای قبل تر خیلی دوز CGI ـشون بالاتر بود طوری که یه جورایی دیگه داشتن روی اعصاب میرفتن. امیدوارم امسال اینجور تریلرها در حد همون یکی دوتا نگه دارند یا حداقل بعد از معرفی CGI ایی یه نمایش از گیم پلی یا حداقل یه کلیپ چندثانیه از خود بازی هم نشون بدن.
 
به نظرم xbox یه مشکل خیلی خیلی بزرگ داره اون هم تعداد کمتر استدیو هاش نسبت به ps هست البته کاری ندارم که با همین استدیو ها تا اینجای نسل ر خیلی بهتر از رقیبش اومده جلو ولی این مشکل در دراز مدت خیلی به ضرر مایکرو هست

دقیقا مسله اصلی به نوعی میشه حرف شما رو دوسنت. مایکرو از لحاظ تعداد استدیو های فرست پارتی هم از سونی بیشتر داره هم از نینتند ولی مشکلشون این هست AAA ساز نیستند این استدیو نصفیشون بازی های پلتفرمر ایندی میسازن به نظرم مایکرو باید روی این استدیو های داخلیش کار کنه افراد مستعدی جذب کنه که بتونن بازی های بزرگ بسازن
 
دقیقا مسله اصلی به نوعی میشه حرف شما رو دوسنت. مایکرو از لحاظ تعداد استدیو های فرست پارتی هم از سونی بیشتر داره هم از نینتند ولی مشکلشون این هست AAA ساز نیستند این استدیو نصفیشون بازی های پلتفرمر ایندی میسازن به نظرم مایکرو باید روی این استدیو های داخلیش کار کنه افراد مستعدی جذب کنه که بتونن بازی های بزرگ بسازن
دقیقا منظورم از تعداد استدیو ها این بود که بتونن عناوینی در سطع halo یا qb بسازن:d
به نظرم نمیشه خیلی بازی های متنوع داد با این استدیو ها همش باید دست به گریبان tp بشن که قطعا کلی پول باید بهشون بدن
 
دقیقا مسله اصلی به نوعی میشه حرف شما رو دوسنت. مایکرو از لحاظ تعداد استدیو های فرست پارتی هم از سونی بیشتر داره هم از نینتند ولی مشکلشون این هست AAA ساز نیستند این استدیو نصفیشون بازی های پلتفرمر ایندی میسازن به نظرم مایکرو باید روی این استدیو های داخلیش کار کنه افراد مستعدی جذب کنه که بتونن بازی های بزرگ بسازن

نینتندو و مخصوصا سونی یک روزه استدیو هاش تبدیل به اینی که هستند نشدن، روی خیلی هاشون نزدیک یک دهه وقت رفته و سرمایه گذاری شذه تا تونستند تا این حد رشد کنن، مایکروسافت اگر سریع بخواد این خلاء رو جبران کنه باید استدیو هایی که قوی هستند و یه تاریخچه درست و حسابی دارن بخره، که اونم دردسر های خودش رو شامل میشه.
 
دقیقا مسله اصلی به نوعی میشه حرف شما رو دوسنت. مایکرو از لحاظ تعداد استدیو های فرست پارتی هم از سونی بیشتر داره هم از نینتند ولی مشکلشون این هست AAA ساز نیستند این استدیو نصفیشون بازی های پلتفرمر ایندی میسازن به نظرم مایکرو باید روی این استدیو های داخلیش کار کنه افراد مستعدی جذب کنه که بتونن بازی های بزرگ بسازن


مشکل اینه که اکثر استدیوهای ماکرو که درگیربازی سازی برای ONE هستند زیاد بزرگ نیستند.Turn 10,Lionhead,343 Industries,Rare این چهارتا به نسبت بزرگ هستند بقیه اکثر زیر 100 نفرن.گرچه همین هام هیچکدوم به بزرگی استدیوی مثل Bioware یا Dice نیستند.به نظرم باید یکم روی بزرگتر کردن استدیو و بهره برداری ازشون به خصوص تمرکز بکنه ماکروسافت.

پ.ن : کسی میتونه همشون رو دقیق بگه چند نفرن تا یک نتیجه گیری بکنیم؟من همینا رو چک کردم.
 
نینتندو و مخصوصا سونی یک روزه استدیو هاش تبدیل به اینی که هستند نشدن، روی خیلی هاشون نزدیک یک دهه وقت رفته و سرمایه گذاری شذه تا تونستند تا این حد رشد کنن، مایکروسافت اگر سریع بخواد این خلاء رو جبران کنه باید استدیو هایی که قوی هستند و یه تاریخچه درست و حسابی دارن بخره، که اونم دردسر های خودش رو شامل میشه.

خرید هم درسته در سر های خودشو رو داره مثلا rare که مثل بنز برای نینتندو ای پی سازی میکرد از وقتی مایکرو خریدش یک بازی فوق العاده ازش ندیدیم که تو یاد ها بمونه .
 
مشکل اینه که اکثر استدیوهای ماکرو که درگیربازی سازی برای ONE هستند زیاد بزرگ نیستند.Turn 10,Lionhead,343 Industries,Rare این چهارتا به نسبت بزرگ هستند بقیه اکثر زیر 100 نفرن.گرچه همین هام هیچکدوم به بزرگی استدیوی مثل Bioware یا Dice نیستند.به نظرم باید یکم روی بزرگتر کردن استدیو و بهره برداری ازشون به خصوص تمرکز بکنه ماکروسافت.

پ.ن : کسی میتونه همشون رو دقیق بگه چند نفرن تا یک نتیجه گیری بکنیم؟من همینا رو چک کردم.

T10 باید فقط +250 نفر عضو ثابت توی استدیوی اصلی داشته باشه و با چندین استدیو دیگه هم بصورت مشترک کار میکنه (تیم سازنده Forza 4 حدود 350 نفر بود و خود تیم اصلی هم فکر کنم حدود 150 نفر عضو داشته).
PlayGround Games هم که تمام اعضاش روی سایت اصلی هستن که حدود 90 نفرن (جزو تیم Forza به حساب میان).
343i در زمان ساخت هیلو 4 حدود 200 نفر عضو داشته و با حساب کارکنان قراردادی حدود 350 نفر روی بازی کار کردن. احتمالاً الان تیم اصلی خیلی بزرگتر شده (حتی برای یک بازی/تیم دوم هم داشتن استخدام میکردن از یکی دو سال پیش).
Black Tusk هم +150 عضو داره.
Lionhead روی Linkedin حدود 450 تا عضو داره (این رقم مشکوک هست ولی خب، فقط همین رو تونستم پیدا کنم).
Rare هم طبق Linkedin یک استدیوـه 150 نفره هست. البته خود Rare هم سر Killer Instinct با Iron Galaxy کار میکنه و شاید برای IPهای دیگشون هم همین کار رو بکنن.
Press Play هم حدوداً یک تیم 30 نفره هست.
Team Dakota رو هم چیزی ازش نشنیدم (سازنده Project Spark).
Lift London هم اطلاعی از تعداد اعضاش ندارم اما این عکس از تیمش (همش/بخشیش) هست (برای کسایی که دوست دارن گمانه زنی کنن).
Decisive Games هم یک استدیو 1st Party جدید هست که چند وقت پیش اسپنسر ازش اسم آورد و روی یک IP استراتژی محبوب کار میکنه که هنوز نه اطلاعاتی از بازی اومده و نه از تیمش و اعضاش.
Big Park که کلاً دیگه بازی نمیسازه و بیشتر به نظر میرسه روی Sport و ... کار کنه تا بازی.
Twisted Pixel هم الان داره روی یک پروژه کار میکنه که از کارهای قبلیش خیلی بزرگتر هست (شاید همون IP جدیدی باشه که اسپنسر بهش اشاره کرده). توی صفحش هم گفته که یه تیم 30 نفره هستن.
Mojang حدود 50 نفر عضو داره.

یسری تیم کوچک و بزرگ دیگه هم داره که یا روی عناوین HoloLense کار میکنن (که شاید بازیهای کاملاً بی ربط به XB1 باشن) و بهشون اشاره نکنیم بهتره. احتمال زیاد چیز آنچنان دندون گیری هم نمیسازن. غیر از اینها میشه به Remedy اشاره کرده که اون هم +150 تا عضو داره.

البته مایکروسافت هم تو این زمینه بی تقصیر نبود....مایکروسافت بود که rare رو تقریبا از کار انداخت وگرنه با یه تعامل صحیح میتوست به عنوان یکی از برگ برنده هاش استفاده کنه

در کل درسته از وقتی اسپنسر اومده استودیوهای fp و tp آزادی عمل و ساپورت بهتری دارن ولی هنوزم که هنوز مایکروسافت تو اکثر بازیها خیلی روشون فوکوس نمی کنه و علتشم میشه گفت اینه که مایکروسافت به اندازه رقباش تو بخش بازی جدی نیس
همین bloodborne حاصل یه تعامل عالی با fromsoftware بود که مایکرو همچین تعاملایی رو کم انجام میده(حالا یا مایل نیس یا حال نمی کنه . انجام بده هم میشه مثه tomb raıder)

.

ScaleBound ، Ori ، Quantum Break و Forza Horizon و چجوری ساخته شدن/میشن؟ هر جا اسم Tomb Raider میاد اسم Street Fighter V رو هم باید آورد سونی هم از این تعاملات انجام میده (بگذریم از منطق فازی برخی صاحب نظران).
 
آخرین ویرایش:
ایراد کنفرانس سال پیش مایکرو این بود که همه نمایش هاش CG بودن. امیدوارم امسال نمایش گیم پلی داشته باشیم. حصوصا از بخش داستانی Halo 5. البته از گیم پلی گرز آور وار هم بشدت استقبال میشه. کلا مایکرو امسال پتانسیل بسیار بالایی برای منفجر کردن داره و میتونه راحت یه چیز تاریخی بشه. گیم پلی Halo 5 و F6 و TR و QB به همراه بازی بعدی rare و معرفی GeoW و یه چیزی از Crackdown و SB و ... حالا بگذریم اگه بازی بعدی rare یه بانجو جدید باشه خودش به تنهایی اینترنت رو منفجر میکنه.
 
ScaleBound ، Ori ، Quantum Break و Forza Horizon و چجوری ساخته شدن/میشن؟ هر جا اسم Tomb Raider میاد اسم Street Fighter V رو هم باید آورد سونی هم از این تعاملات انجام میده (بگذریم از منطق فازی برخی صاحب نظران).
البته بحث ما این نسل بود وگرنه من عشق گیرز حتما ذکرش می کردم:d(horızon که از نسل قبل)
تو این نسل بله ori تا حالا اومده ولی هیچوقت در حد بازی مثل bloodborne دهن پرکن نیست..........QB و SB هم که هنوز نیومدن و دومیش هم که تاریخ عرضه قطعی نداره

در کل تا اینجای نسل جدید با اینکه مایکروسافت تو تعامل با TP ها خوب بوده و بازیهایی مثه Sunset و orı عرضه کرده ولی یه ıp جدید سیستم سلر و قوی و بترکون مثه gears نسل قبل یا bloodborne نداشته
یه بازی جدید در سطح گیرز مطمینا خیلی بیشتر از چند تا arcade یا ادامه ıp همه رو به سمت خودش میکشونه

.
 
در کل تا اینجای نسل جدید با اینکه مایکروسافت تو تعامل با TP ها خوب بوده و بازیهایی مثه Sunset و orı عرضه کرده ولی یه ıp جدید سیستم سلر و قوی و بترکون مثه gears نسل قبل یا bloodborne نداشته
یه بازی جدید در سطح گیرز مطمینا خیلی بیشتر از چند تا arcade یا ادامه ıp همه رو به سمت خودش میکشونه

.

البته bloodborne فک نکنم همچین بازی سیستم سلر باشه. :-/
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or