مشکل اینه که اکثر استدیوهای ماکرو که درگیربازی سازی برای ONE هستند زیاد بزرگ نیستند.Turn 10,Lionhead,343 Industries,Rare این چهارتا به نسبت بزرگ هستند بقیه اکثر زیر 100 نفرن.گرچه همین هام هیچکدوم به بزرگی استدیوی مثل Bioware یا Dice نیستند.به نظرم باید یکم روی بزرگتر کردن استدیو و بهره برداری ازشون به خصوص تمرکز بکنه ماکروسافت.
پ.ن : کسی میتونه همشون رو دقیق بگه چند نفرن تا یک نتیجه گیری بکنیم؟من همینا رو چک کردم.
T10 باید فقط +250 نفر عضو ثابت توی استدیوی اصلی داشته باشه و با چندین استدیو دیگه هم بصورت مشترک کار میکنه (تیم سازنده Forza 4 حدود 350 نفر بود و خود تیم اصلی هم فکر کنم حدود 150 نفر عضو داشته).
PlayGround Games هم که تمام اعضاش روی سایت اصلی هستن که حدود 90 نفرن (جزو تیم Forza به حساب میان).
343i در زمان ساخت هیلو 4 حدود 200 نفر عضو داشته و با حساب کارکنان قراردادی حدود 350 نفر روی بازی کار کردن. احتمالاً الان تیم اصلی خیلی بزرگتر شده (حتی برای یک بازی/تیم دوم هم داشتن استخدام میکردن از یکی دو سال پیش).
Black Tusk هم +150 عضو داره.
Lionhead روی Linkedin حدود 450 تا عضو داره (این رقم مشکوک هست ولی خب، فقط همین رو تونستم پیدا کنم).
Rare هم طبق Linkedin یک استدیوـه 150 نفره هست. البته خود Rare هم سر Killer Instinct با Iron Galaxy کار میکنه و شاید برای IPهای دیگشون هم همین کار رو بکنن.
Press Play هم حدوداً یک تیم 30 نفره هست.
Team Dakota رو هم چیزی ازش نشنیدم (سازنده Project Spark).
Lift London هم اطلاعی از تعداد اعضاش ندارم اما
این عکس از تیمش (همش/بخشیش) هست (برای کسایی که دوست دارن گمانه زنی کنن).
Decisive Games هم یک استدیو 1st Party جدید هست که چند وقت پیش اسپنسر ازش اسم آورد و روی یک IP استراتژی محبوب کار میکنه که هنوز نه اطلاعاتی از بازی اومده و نه از تیمش و اعضاش.
Big Park که کلاً دیگه بازی نمیسازه و بیشتر به نظر میرسه روی Sport و ... کار کنه تا بازی.
Twisted Pixel هم الان داره روی یک پروژه کار میکنه که از کارهای قبلیش خیلی بزرگتر هست (شاید همون IP جدیدی باشه که اسپنسر بهش اشاره کرده). توی صفحش هم گفته که یه تیم 30 نفره هستن.
Mojang حدود 50 نفر عضو داره.
یسری تیم کوچک و بزرگ دیگه هم داره که یا روی عناوین HoloLense کار میکنن (که شاید بازیهای کاملاً بی ربط به XB1 باشن) و بهشون اشاره نکنیم بهتره. احتمال زیاد چیز آنچنان دندون گیری هم نمیسازن. غیر از اینها میشه به Remedy اشاره کرده که اون هم +150 تا عضو داره.
البته مایکروسافت هم تو این زمینه بی تقصیر نبود....مایکروسافت بود که rare رو تقریبا از کار انداخت وگرنه با یه تعامل صحیح میتوست به عنوان یکی از برگ برنده هاش استفاده کنه
در کل درسته از وقتی اسپنسر اومده استودیوهای fp و tp آزادی عمل و ساپورت بهتری دارن ولی هنوزم که هنوز مایکروسافت تو اکثر بازیها خیلی روشون فوکوس نمی کنه و علتشم میشه گفت اینه که مایکروسافت به اندازه رقباش تو بخش بازی جدی نیس
همین bloodborne حاصل یه تعامل عالی با fromsoftware بود که مایکرو همچین تعاملایی رو کم انجام میده(حالا یا مایل نیس یا حال نمی کنه . انجام بده هم میشه مثه tomb raıder)
.
ScaleBound ، Ori ، Quantum Break و Forza Horizon و چجوری ساخته شدن/میشن؟ هر جا اسم Tomb Raider میاد اسم Street Fighter V رو هم باید آورد سونی هم از این تعاملات انجام میده (بگذریم از منطق فازی برخی صاحب نظران).