نمایشگاه/رویداد SONY E3 2017 Press Conference

حضور کدام یک از عناوین زیر در کنفرانس سونی برای شما جذاب تر خواهد بود؟


  • مجموع رای دهنده‌ها
    157

Oakenshield

Fire and Cold Ashes
کاربر سایت
i_1831582175590ada91d12ca4-32611564.jpg
به مانند هر سال در حال نزدیک شدن به مهم ترین رویداد گیمینگ یعنی Electronic Entertainment Expo هستیم و طبیعتا شور و اشتیاق و انتظارات ما گیمر ها در بالاترین حد قرار داره. یکی از کنفرانس هایی که هر ساله جمع کثیری از گیمرها در انتظار برگزاری اون هستند کنفرانس سونی هست. کنفرانسی که امسال در تاریخ 12 ژوئن در ساعت 6 عصر به وقت لس آنجلس (23 خرداد، ساعت 5:30 صبح به وقت تهران) برگزار میشه.
مطابق با روالی که هر سال هست در اینجا به مباحث مربوط به این کنفرانس می‌پردازیم.


8lm3_1.png
  • 12 ژوئن، ساعت 6 عصر به وقت لس آنجلس
  • 23خرداد، ساعت 5:30 صبح به وقت تهران
fruu_6.png



3qge_conf_sony.png


در کنفرانس سال گذشته بود که قسمت جدیدی از سری بسیار محبوب خدای جنگ معرفی شد. عنوانی که داستان شخصیت محبوب این سری، کریتوس، را این بار در مکانی کاملا متفاوت از عناوین قبلی این سری ادامه می دهد. اگرچه در کنفرانس سال گذشته تریلری از گیمپلی این عنوان به نمایش در آمد اما بعد از آن شاهد نمایش دیگری از این بازی نبودیم و سازندگان تنها به دادن اطلاعات ریز و درشت مختلف از این عنوان بسنده کرده اند. با این حال کنفرانس امسال سونی جاییست که شاهد نمایش و اطلاعات جدیدی از این عنوان خواهیم بود.

0fhu_conf_sony2.png
بر کسی پوشیده نیست که هیدئو کوجیما یکی از نوابغ صنعت گیم است که با هر عنوان تازه ای که خلق می کند همگان را به وجد می آورد. دو سال پیش بود که در پی اختلافات شدید با سران کونامی، پس از سال ها کوجیما از این شرکت جدا شد و بعد از گذشت زمانی نسبتا کوتاه عنوان جدید خود Death Stranding را معرفی کرد. عنوانی که با همکاری سونی و به صورت انحصاری برای PS4 ساخته می شود. تا کنون دو تریلر از این عنوان به نمایش در آمده است که علاوه بر عجیب و جالب بودن، سوالات مختلفی را نیز برانگیخته اند. متاسفانه با وجود اینکه انتظار حضور این عنوان در کنفرانس امسال می رفت، شخص کوجیما در توییتر خود خبر از عدم حضور این عنوان در E3 امسال داد. با این حال هیچ چیز از مرد عجیب صنعت گیم بعید نیست و شاید او سورپرایزی را برایمان تدارک دیده باشد.

gqq7_conf_sony3.png
در مراسم PSX سال گذشته بود که ادامه عنوان بسیار خوش ساخت و فوق محبوب استدیو ناوتی داگ در کمال ناباوری همگان معرفی شد. تریلر معرفی بازی الی را چند سال پس از حوادث قسمت قبل نشان می داد که در مورد انتقام گرفتن از افرادی با جوئل صحبت می کرد. اندکی پس از معرفی بازی بود که سازندگان اعلام کردند که تم قسمت جدید انتقام خواهد بود و بر خلاف قسمت قبل کنترل الی بر عهده مخاطب گذاشته خواهد شد. متاسفانه حضور یا عدم حضور آخرین مای جدید در E3 امسال در هاله ای از ابهام قرار دارد؛ با این حال نمایش جدیدی از این عنوان مسلما طرفداران را بسیار به وجد خواهد آورد.

dc9h_conf_sony4.png
عنوان جدید استدیو Bend که در کنفرانس سال قبل با دو نمایش معرفی شد و توانست طرفداران متعددی را نیز برا خود دست و پا کند. بازی در دنیایی پساآخرالزمانی و در شرایطی اتفاق می افتد که اکثر انسان ها تبدیل به زامبی شده اند و انسان های سالم باقیمانده می بایست برای بقا و ادامه زندگی با خیل عظیم این زامبی ها رو به رو شوند. اگرچه بازی به طور کلی تفاوت های بسیاری با The Last of Us دارد، با این حال مسلما شاهد الگو گرفتن Days Gone از آن عنوان در بعضی زمینه ها خواهیم بود. به طور حتم در کنفرانس امسال شاهد نمایش دیگری از Days Gone خواهیم بود.

9u2o_conf_sony5.png
جدیدترین ساخته استدیو اینسومنیاک گیمز که در کنفرانس سال قبل سونی معرفی شد و به صورت انحصاری برای PS4 عرضه می شود . پس از نمایش اولین تریلر بازی و منتشر شدن اطلاعاتی چند از آن، این عنوان تقریبا در سکوت خبری فرو رفت. با این حال طبق اعلام رسمی شاهد حضور دوباره این عنوان در کنفرانس امسال سونی خواهیم بود.

f0at_conf_sony6.png
یک سال است که شاهد انتشار خبر یا نمایش خاصی از جدید ترین عنوان دیوید کیج نبوده ایم. دیترویت عنوانیست در رابطه با تلاش ربات هایی برای درک انسانیت و تقلای آن ها برای برابری با انسان. با این حال این امری نیست که توسط انسان ها به آسانی پذیرفته شود...
با توجه به سکوت خبری طولانی مدت پیرامون بازی، می توان حضور این عنوان در کنفرانس سونی را تقریبا قطعی دانست.

qq05_conf_sony7.png
مدت زمان زیادی تا تاریخ عرضه ریمستر سه قسمت اول از عناوین سری بسیار محبوب کرش در تاریخ 9 تیر امسال باقی نمانده است و در این مدت نیز شاهد نمایش های مختلفی از این عنوان بوده ایم. با این حال نکته ای که درباره این عنوان در هاله ای از ابهام قرار دارد، انحصاری بودن یا نبودن آن است که انتظار می رود در E3 امسال این موضوع به طور دقیق مشخص شود. علاوه بر این مورد معرفی ریمستر Crash Team Racing و یا حتی قسمت کاملا جدیدی از سری کرش، موجب خوشحالی زیاد طرفداران این بندیکوت دوست داشتنی خواهد شد! فارغ از اینکه در نهایت چه اتفاقی خواهد افتاد، مطمئن هستیم که کرش در کنفرانس امسال حضور خواهد داشت.

l4wk_conf_sony8.png
محتوای قابل دانلود چهارمین قسمت از سری بسیار محبوب آنچارتد که به صورت Stand Alone (مستقل از عنوان اصلی) عرضه می‌شود. داستان این DLC درباره کلویی فریز (Chloe Frazer) و نادیا راس (Nadine Ross ) است که به دنبال پیدا کردن یک شی باستانی هندی و محافظت از آن است. به گفته سازندگان مدت زمان این DLC کوتاه تر از آنچارتد 4 ولی بیشتر از DLC های معمولی است. حضور یا عدم حضور این عنوان در کنفرانس امسال سونی مشخص نیست، اما با توجه به دور نبودن تاریخ عرضه این DLC، ارائه نمایشی جدید از این عنوان چندان دور از ذهن به نظر نمی رسد.

v60g_conf_sony9.png
جدیدترین عنوان از سری بسیار محبوب گرن توریزمو، که مدتی طولانیست که در دست ساخت است. بر خلاف نسخه های پیشین تمرکز این عنوان به شدت بر روی بخش آنلاین قرار دارد که البته این امر سبب ایجاد نارضایتی نسبی میان طرفداران این سری پر سابقه شده است. جدا از این مورد شاهد ارتقا بیش از پیش سری گرن توریزمو در این عنوان هستیم. خوشبختانه به صورت رسمی تایید شده است که این عنوان در کنفرانس سونی حضور خواهد داشت.

abbx_conf_sony10.png
وقتی سخن از نک به میان می‌آید، همگان عنوانی متوسط را به یاد می آورند که به عنوان لانچ تایتل PS4 منتشر شد. اگرچه سونی در صورت نرسیدن یک عنوان به نتیجه مطلوب، معمولا آن را کنار می گذارد، اما به نظر می رسد موضوع برای نک متفاوت است. موضوعی که به نظر می رسد چندان بی ربط به دخالت مارک سرنی، طراح ارشد PS4، در ساخت این عنوان نباشد. در هر صورت که باشد، به نظر من رسد نک 2 در کنفرانس امسال حضور داشته باشد، موضوعی که البته تا کنون به صورت رسمی تایید نشده است.

hnaf_conf_sony11.png
دریمز، رویا های دوست داشتنی. عنوانی که استدیو مدیا مولکول از ابتدای نسل در حال کار بر روی آن است و با وجود معدود نمایش هایش مدت مدیدی است که در سکوت خبری فرو رفته. امری که شاید ناشی از حجم عظیم و گستردگی بسیار زیاد این پروژه جاه طلبانه باشد. E3 امسال زمان بسیار مناسبی است تا سونی بیش از پیش طرفدارانش را مجذوب این عنوان کند و با وجود اینکه حضور این عنوان به طور رسمی مورد تایید واقع نشده است، اما انتظار برای مشاهده نمایشی جدید از آن چندان بی راه نیست.




71xn_7.png


6dqx_conf_s4.png
مگر می شود از عناوین فایتینگ مشهور و محبوب صنعت گیم نام برده شود، اما از Marvel vs Capcom اسمی به میان نیاید؟! این خاص ترین عنوان فایتینگ صنعت گیم سال هایی طولانیست که قلب عده زیادی را ربوده است.
مدت چندان زیادی از معرفی قسمت جدید این سری با پسوند Infinite نمی گذرد و در همین مدت نه چندان زیاد شور و اشتیاق طرفداران این سری به بالاترین حد خود رسیده است. اگرچه حضور این عنوان در کنفرانس امسال به صورت رسمی تایید نشده است، اما با توجه به رابطه بسیار خوب کپکام و سونی، می توان انتظار حضور این عنوان در مراسم امسال را داشت.


0i2z_conf_s.png
عنوان دیگری از سری استار وارز که توسط استدیو دایس در حال ساخت است و ادامه ای بر Star Wars: Battlefront که در سال 2015 توسط همین استدیو ساخته شد. بزرگترین تغییر ایجاد شده در این قسمت وجود بخش داستانی کامل و مجزاست که وقایع سال های مختلفی از جهان جنگ های ستاره ای را روایت خواهد کرد و گیمر را در نقش شخصیت های مختلف قرار خواهد داد. انتظار می رود که این عنوان در کنفرانس امسال سونی نمایشی داشته باشد.

396i_conf_s3.png
قسمت دوم از شوتر بسیار محبوب استدیو بانجی که توانست طرفداران بیشماری را برای خود گرد آورد. اکنون سازندگان از اشتباهات گذشته خود درس گرفته اند و بدون شک شاهد شوتری بسیار بزرگتر، متنوع تر و زیبا تر خواهیم بود. اگر اخبار مربوط به Destiney را دنبال کرده باشید حتما می دانید که همکاری فوق العاده ای مابین سونی و اکتیویژن در رابطه با این سری شکل گرفته است و شاهد عرضه محتویات انحصاری مختلفی از این عنوان برای PS4 هستیم. با توجه این موضوع حضور دستنی 2 در کنفرانس امسال سونی را می توان کاملا قطعی دانست.

j60f_conf_s2.png
قسمت جدیدی ازسری محبوب Call of Duty که چندین سال است در ورطه تکرار افتاده است با وعده تغییرات عمده توسط استدیو Sledgehammer در حال ساخت است. با توجه به رابطه بسیار خوب سونی با اکتیویژن به احتمال بسیار زیاد شاهد نمایشی از این عنوان در کنفرانس سونی خواهیم بود.


بسیار بی ادعا تر از سایر عناوینی که در این پست درباره آن ها نوشتیم، شاید Ni Nu Kuni 2 باشد. عنوانی که قسمت اول آن در سال های پایانی عمر PS3 افسانه ای عرضه شد و توانست با کیفیت بالا و زیبایی خود، قلب بسیاری از افراد را تسخیر کند. قسمت دوم آن عنوان زیبا مدت مدیدی است که معرفی شده و بسیاری مشتاقند تا نمایشی دیگر از آن را مشاهده کنند.

mgcq_8.png


dvht_k4.png

پر بی راه نیست اگر سری پر فراز و نشیب کیلزون را محبوب ترین شوتر انحصاری پلتفرم های سونی بدانیم. قسمت اول توسط، دو نسخه بسیار عالی دوم و سوم و سپس عنوان ناامید کننده شدوفال عناوین عرضه شده از این سری برای کنسول های خانگی سونی هستند. پس از عرضه شدوفال در سال ۲۰۱۴ دیگر سخنی از این سری به میان نیامد که شاید دلیل اصلی این امر، درگیری استدیو سازنده این عنوان، گریلا گیمز، به ساخت عنوان بسیار زیبای هورایزن زیرو دان بوده است. با این حال شایعات نسبتا موثقی از ساخت قسمت جدیدی از این سری به گوش می رسد که به احتمال زیاد در E3 امسال می توان به صحت آنها پی برد.


vb2i_r4.png

سه گانه رسیستنس در نسل قبل از عناوین انحصاری خوش ساخت عرضه شده برای پلتفرم های سونی بودند و توانستند به واسطه گیمپلیی جذاب، طرفداران متعددی را برای خود دست و پا کنند. اگرچه پس از عرضه قسمت سوم این سری استدیو اینسومنیاک گیمز اعلام کرد که پرونده این سری بسته شده است، با این حال هستند بسیاری از افراد که منتظر معرفی قسمت جدیدی از این سری توسط سونی باشند.

diz7_bb2.png
آیا در E3 امسال شاهد معرفی بازی جدید استدیو فرام سافت ویر خواهیم بود؟ همه در انتظار بلادبورن 2 هستند. شایعات اما، خبر از عنوانی دیگر می دهند. احتمالا این بازی جدید Phantom Wails نام داشته باشد. عنوانی که بر اساس شایعات مبتنی بر مبارزات تن به تن است و بر خلاف آثار گذشته استدیو تاکید بسیار کمی بر سلاح های سرد دارد. طبق آنچه به گوشمان رسیده این عنوان در سرزمینی مطلق به قوم مایاها به وقوع می پیوندد و منابع مختلف با عنوان دارک سولز مایایی از آن یاد می کنند. آیا در کنفرانس سونی شاهد معرفی این عنوان خواهیم بود؟ یا در اقدامی حیرت انگیز شاهد معرفی بلادبورن 2 خواهیم بود؟ پاسخ این سوال را تنها زمان مشخص خواهد کرد...
امضا مشترک
fd82_e3sony.gif
با تشکر فراوان از هادی ( @HDV 7) و احسان (@Kaine) عزیز
 
آخرین ویرایش:
کل پستت رو هستم محمد جز این قسمت :D
ببین اسپنسر میگه تمرکز ما در 2 سال گذشته رو سخت افزار بوده . به نظرم حرف بی اساسی نزده چون ما وان ایکس را داریم که واقعا قوی ترین کنسول در حال حاضر .
از یک طرف هم دقت کن. متریک نسل قبل فقط سرمایه گذاری های کوتاه مدت کرد. بیشتر رو مولتی کردن انحصاری های ترد پارتی سونی و به وجود اوردن یک سری انحصاری ترد پارتی جدید مانور داد . میشه گفت بیس رو خوب نساخت . و فقط به خود 360 کمک کرد.

اسپنسر تا حالا فرصت کمی داشته که بخواد هم فرست پارتی ها را گسترش بده و هم سخت افزار های جدید به وجود بیاره.

در نهایت. به نظرم منطق اینه که حداقل 3 سال دیگه صبر کنیم. تا ببینیم در اینده وضعیت xbox چطور پیش میره. خوش بین باشیم. الان مایکروسافت باید کاری را بکنه که سونی 2005/9 کرد . یعنی باید فرست پارتی هاش را گسترش بده.

پ ن : اینکه بگیم مایکرو ابر پولداره پس کم کاری میکنه به نظرم هم درسته هم غلط. درسته چون واقعا منابع کافی برای گسترش داره. غلطه چون ما ها درون xbox و microsoft نیستیم و سیاست های بلند مدتشون خبر نداریم و جز مصاحبه های مارکتینگ چیزی نمیبینیم. ممکنه در اینده مایکرو غافلگیرمون کنه.
موافق نیستم :دی اسپنسر مدیر به شدت قابلیه. و با اینکه الان به شدت ازش ناراضین فنا، اما خودش دقیقا میدونه داره چی کار می کنه. مسئله اینه که مجبوره بر اساس سیاست گذاری های کلی مایکروسافت برنامه ریزی و ارایه داشته باشه. زمان بالمر دقیقا داشت روی تعدد استدیو ها و انحصاری ها کار می کرد. چون اون موقع بالمر اکس باکسو از بخشای اصلی مایکروسافت می دانست (کلا همه بخش ها را بخش اصلی میدونست :دی) و سرمایه مورد نیاز را هم به طور کامل تزریق می کرد به مجموعه اکس باکس.تو E3 هم نمایشای خوبی داشتن انصافاً.اگه هم یادت باشه اون موقع اصلا حرف اومدن بازیای اکس باکس برا ویندوز و... نبود. اما با اومدن نادلا سیاست های کلی مایکروسافت تغییر کرد. ویندوز شد core (البته بود، اما تمرکزشون را عملا به طور کامل گذاشتن روی این بخش) و بخش موبایل و گیم رفتن تو حاشیه. این وسط چون موبایل و تبلت و لپ تاپ و... ارتباط مستقیم با سیستم عامل ها داشتن و مایکروسافت میدونست که با یه برنامه ریزی درست، میتونه به یه بخش موفق تبدیل بکنه این بخشو، بعد یه مدت شروع کردن کنار گذاشتن لومیا ها و سرفیس را معرفی کردن و چون خواستن و براشون مهم بود، دیدیم که موفق هم ظاهر شدن.
اما بخش گیم نه. کلا فازش از فاز کاری مایکروسافت جداست :دی کنسول که باید بسازن و معرفی بکنن، گیم خوب هم براش بسازن. دنبال بقیه دولوپر ها هم باشن برای به دست آوردن محتویات انحصاری و...
خب اینا همش هزینه داره و همونطور که چند بار هم گفتم در راستای بقیه بخش ها نیست. خب بالفرض هم که سود داشته باشه براشون (که داره) اینا اومدن یه ارزیابی کردن که چقدر سود داره براشون؟ انرژی و هزینه را بذارن برا بقیه بخش ها بیشتر سود می کنن یا این بخشو ساپورت کنن؟ که خب با وجود رقیب قدری مثل سونی که گیم در حال حاضر هسته اصلی فعالیت هاش را تشکیل میده و عمرا نه میتونه و نه پا پس می کشه از این زمینه، و وجود نینتندو که با وجود فراز و نشیب هاش از پایه های اصلی این صنعته، مایکرو باید واقعا انرژی و هزینه زیادی بذاره تا بتونه یه سهم قابل توجهی از بازارو بگیره. که خب با توجه به اینکه تو بخش های دیگشون داشتن با اپل و گوگل هم رقابت می کنند، واقعا صرفه آنچنانی نداره. پس اینا اومدن بودجه بخش گیمشونو کم کردند، حضورشان به عنوان سازنده کنسول را از یه کمپانی که به شدت خواهان موندن تو این بخش هست را،تبدیل کردن به یه کمپانی که این نسل صرفا هست و با همین سیستم هم دارن میرن جلو. الحق و الانصاف هم اسپنسر بد مدیریت نکرده. سر Xbox One S انقدر حربه تبلیغاتیشون خوب بود، که یکی از فیچر های اصلی پرو را زیر سوال بردن (البته نه برای گیمر ها، بیشتر عامه مردم در نظرمه).
در کل هم احتمال اینکه مایکروسافت کلا کنسول ساختنو بذاره کنار تو نسل بعد و یا کنسول بعدیش یه چیزی مثل استیم ماشین باشه، خیلی بالاست. مگه اینکه تو این دو سه سال باقی مونده، یه تغییر عمده ای تو تصمیم گیری های فعلیشون بدن.
 
موافق نیستم :D اسپنسر مدیر به شدت قابلیه. و با اینکه الان به شدت ازش ناراضین فنا، اما خودش دقیقا میدونه داره چی کار می کنه. مسئله اینه که مجبوره بر اساس سیاست گذاری های کلی مایکروسافت برنامه ریزی و ارایه داشته باشه. زمان بالمر دقیقا داشت روی تعدد استدیو ها و انحصاری ها کار می کرد. چون اون موقع بالمر اکس باکسو از بخشای اصلی مایکروسافت می دانست (کلا همه بخش ها را بخش اصلی میدونست :D) و سرمایه مورد نیاز را هم به طور کامل تزریق می کرد به مجموعه اکس باکس.تو E3 هم نمایشای خوبی داشتن انصافاً.اگه هم یادت باشه اون موقع اصلا حرف اومدن بازیای اکس باکس برا ویندوز و... نبود. اما با اومدن نادلا سیاست های کلی مایکروسافت تغییر کرد. ویندوز شد core (البته بود، اما تمرکزشون را عملا به طور کامل گذاشتن روی این بخش) و بخش موبایل و گیم رفتن تو حاشیه. این وسط چون موبایل و تبلت و لپ تاپ و... ارتباط مستقیم با سیستم عامل ها داشتن و مایکروسافت میدونست که با یه برنامه ریزی درست، میتونه به یه بخش موفق تبدیل بکنه این بخشو، بعد یه مدت شروع کردن کنار گذاشتن لومیا ها و سرفیس را معرفی کردن و چون خواستن و براشون مهم بود، دیدیم که موفق هم ظاهر شدن.
اما بخش گیم نه. کلا فازش از فاز کاری مایکروسافت جداست :D کنسول که باید بسازن و معرفی بکنن، گیم خوب هم براش بسازن. دنبال بقیه دولوپر ها هم باشن برای به دست آوردن محتویات انحصاری و...
خب اینا همش هزینه داره و همونطور که چند بار هم گفتم در راستای بقیه بخش ها نیست. خب بالفرض هم که سود داشته باشه براشون (که داره) اینا اومدن یه ارزیابی کردن که چقدر سود داره براشون؟ انرژی و هزینه را بذارن برا بقیه بخش ها بیشتر سود می کنن یا این بخشو ساپورت کنن؟ که خب با وجود رقیب قدری مثل سونی که گیم در حال حاضر هسته اصلی فعالیت هاش را تشکیل میده و عمرا نه میتونه و نه پا پس می کشه از این زمینه، و وجود نینتندو که با وجود فراز و نشیب هاش از پایه های اصلی این صنعته، مایکرو باید واقعا انرژی و هزینه زیادی بذاره تا بتونه یه سهم قابل توجهی از بازارو بگیره. که خب با توجه به اینکه تو بخش های دیگشون داشتن با اپل و گوگل هم رقابت می کنند، واقعا صرفه آنچنانی نداره. پس اینا اومدن بودجه بخش گیمشونو کم کردند، حضورشان به عنوان سازنده کنسول را از یه کمپانی که به شدت خواهان موندن تو این بخش هست را،تبدیل کردن به یه کمپانی که این نسل صرفا هست و با همین سیستم هم دارن میرن جلو. الحق و الانصاف هم اسپنسر بد مدیریت نکرده. سر Xbox One S انقدر حربه تبلیغاتیشون خوب بود، که یکی از فیچر های اصلی پرو را زیر سوال بردن (البته نه برای گیمر ها، بیشتر عامه مردم در نظرمه).
در کل هم احتمال اینکه مایکروسافت کلا کنسول ساختنو بذاره کنار تو نسل بعد و یا کنسول بعدیش یه چیزی مثل استیم ماشین باشه، خیلی بالاست. مگه اینکه تو این دو سه سال باقی مونده، یه تغییر عمده ای تو تصمیم گیری های فعلیشون بدن.
مخالفم :D
میتونستم بیشتر بلد کنم. ولی همین تیکه که بلد کردم فکر کنم کافیه . منبعی برای این ایده وجود نداره. باید بر اساس واقعیات پیشبینی کنیم.
و واقعیت اینه که مایکروسافت به وعده 1 سال اخیرش (معرفی و عرضه) قوی ترین کنسول عمل کرده/میکنه . بر اساس این واقعیت . من فکر میکنم بهتر باشه منتظر بمونیم. الکی که نیست پیش خودشون بگند"خب حالا یک کنسول قوی هم میسازیم تا ببینیم چی میشه " :D
مطمئنا پشتش برنامست. من حتی فن های مایکروسافت که شدید نا امید شدند را درک نمیکنم :D البته حق دارند چون میخوان ببینیند که چرا وان وان اس وان ایکس میخرند یا خریده اند و تو یک سال اینده بازی میخوان. اما به نظرم نباید در این حد هم منفی نگاه کرد.

ببینید. یک نگاه به 3 سال اول ps3 بنداز. سونی تو شرایطی بود که خیلی از انحصاری های گندش که البته ترد پارتی هم بودند مولتی شدند. یک هو دستش خالی شد. جز سانتا پولیفونی ناتی و امثالهم فرست پارتی قدری تو دستش نبود . تا حدودی از نظر کمیت شبیه الان مایکروسافت و همین باعث شد ملت ps3 نخرند چون انحصاری غول اوایل زیاد نداشت تا جایی که فروشکاه ها یکیو با ps3 میذاشتند دم در که شاید بتونه جذب مشتری کنه ! :D
سونی تو 4/5 سال استودیو هایی مثل گریلا گیمز ساکرپانچ مدیا مولکول یا حتی سکند پارتی هایی مثل کوانتیک دریم دور خودش جمع کرد.

حرف من اینه که . باید این فرصت را به مایکرو داد تا ببینیم ایا میتونه تو چند سال اینده به همچین پیشرفتی برسه یا نه . با توجه به بستری که الان ساختند (وان ایکس) به نظرم اینکه دنبال گسترش بازی ها و استودیو هاشون باشند خیلی هم دور از دهن نیست.
 
مخالفم :D
میتونستم بیشتر بلد کنم. ولی همین تیکه که بلد کردم فکر کنم کافیه . منبعی برای این ایده وجود نداره. باید بر اساس واقعیات پیشبینی کنیم.
و واقعیت اینه که مایکروسافت به وعده 1 سال اخیرش (معرفی و عرضه) قوی ترین کنسول عمل کرده/میکنه . بر اساس این واقعیت . من فکر میکنم بهتر باشه منتظر بمونیم. الکی که نیست پیش خودشون بگند"خب حالا یک کنسول قوی هم میسازیم تا ببینیم چی میشه " :D
مطمئنا پشتش برنامست. من حتی فن های مایکروسافت که شدید نا امید شدند را درک نمیکنم :D البته حق دارند چون میخوان ببینیند که چرا وان وان اس وان ایکس میخرند یا خریده اند و تو یک سال اینده بازی میخوان. اما به نظرم نباید در این حد هم منفی نگاه کرد.

ببینید. یک نگاه به 3 سال اول ps3 بنداز. سونی تو شرایطی بود که خیلی از انحصاری های گندش که البته ترد پارتی هم بودند مولتی شدند. یک هو دستش خالی شد. جز سانتا پولیفونی ناتی و امثالهم فرست پارتی قدری تو دستش نبود . تا حدودی از نظر کمیت شبیه الان مایکروسافت و همین باعث شد ملت ps3 نخرند چون انحصاری غول اوایل زیاد نداشت تا جایی که فروشکاه ها یکیو با ps3 میذاشتند دم در که شاید بتونه جذب مشتری کنه ! :D
سونی تو 4/5 سال استودیو هایی مثل گریلا گیمز ساکرپانچ مدیا مولکول یا حتی سکند پارتی هایی مثل کوانتیک دریم دور خودش جمع کرد.

حرف من اینه که . باید این فرصت را به مایکرو داد تا ببینیم ایا میتونه تو چند سال اینده به همچین پیشرفتی برسه یا نه . با توجه به بستری که الان ساختند (وان ایکس) به نظرم اینکه دنبال گسترش بازی ها و استودیو هاشون باشند خیلی هم دور از دهن نیست.
حرفات درسته. :دی
اما اینم در نظر بگیر که مایکرو حتی اگر واقعا بخواد برگرده به رقابت، نه به اندازه سونی ای پی فرست پارتی داره، نه به اندازه اون استدیو داره. و این کارو براش سخت می کنه.
 
کل پستت رو هستم محمد جز این قسمت :D
ببین اسپنسر میگه تمرکز ما در 2 سال گذشته رو سخت افزار بوده . به نظرم حرف بی اساسی نزده چون ما وان ایکس را داریم که واقعا قوی ترین کنسول در حال حاضر .
از یک طرف هم دقت کن. متریک نسل قبل فقط سرمایه گذاری های کوتاه مدت کرد. بیشتر رو مولتی کردن انحصاری های ترد پارتی سونی و به وجود اوردن یک سری انحصاری ترد پارتی جدید مانور داد . میشه گفت بیس رو خوب نساخت . و فقط به خود 360 کمک کرد.

اسپنسر تا حالا فرصت کمی داشته که بخواد هم فرست پارتی ها را گسترش بده و هم سخت افزار های جدید به وجود بیاره.

در نهایت. به نظرم منطق اینه که حداقل 3 سال دیگه صبر کنیم. تا ببینیم در اینده وضعیت xbox چطور پیش میره. خوش بین باشیم. الان مایکروسافت باید کاری را بکنه که سونی 2005/9 کرد . یعنی باید فرست پارتی هاش را گسترش بده.

پ ن : اینکه بگیم مایکرو ابر پولداره پس کم کاری میکنه به نظرم هم درسته هم غلط. درسته چون واقعا منابع کافی برای گسترش داره. غلطه چون ما ها درون xbox و microsoft نیستیم و سیاست های بلند مدتشون خبر نداریم و جز مصاحبه های مارکتینگ چیزی نمیبینیم. ممکنه در اینده مایکرو غافلگیرمون کنه.
تا سه سال دیگه هیچ تا اخر نسل بعد هم من تو همین فروم منتظر میمونم.
این اقا از روزی که اومده تیشه به ریشه xbox وکنسول گمینگ زده... جز مصاحبه های بی معنی و بشر دوستانه از نوع امریکاییش رسما هیچ کاری نکرده
اون از اون حرفاش که ما دنبال رقابت نیستیم و اون ترو 4k ش ....
در سایرمسایل فقط داره توجیح میکنه و بهونه میاره , نقل میکنی که اقا و تیمش مشغول سخت افزار بوده , یعنی سونی و نینتندو خالقی چیزی تشریف دارن عجی مجی میکنن و محولاتتولید میشن ? اخه کی میگه تو این صنعت که اول این کاررومیکنم بعد اون کار ?مگه کار ساختمون سازیه .? ما تو در مورد تجارتی هستیم که هاردور و سافتور باید با هم به پیش برن ... از قضا سافتور صد ها برابر اهمیتش بیشتره و باید بیشتراهمت داده بهش ... اصلا هیچ معنی این حرفا نداره جز توجیهات این اقا و تیمش برای کم کاری هاشون.
مایکرو ایراد اساسی داره تو این بازار . دید درست نداره, مایکرو با همون دید افیس ۰۳-۰۷-۰۱۰۰۰۰ اومده وارد این صنعت شده و فکر میکنه اونجا جواب داده و یکه تاز شده اینجا هم جواب میده
اتفاقا مایکرو زمان xbox اوجینال بهرین تیم رو بست و بهترین استودیو ها رو جذب کرد با خروارها پول ... ولی الان از اون کاخ عظیمی که ساخته بودن ویرانه ای بیش نمونده ... ملت یا فرار کردن ٫ یا اخراج شدن یا استودیو هاشون تعطیل شد یا ip های متنوعشون زنده به گور شد . اتفاقا با اوضاع احوال داخلی مایکرو سیاست های متریک بهتریت تصمیم بودن و بیشترین بازده رو داشت براشون .... سیاست مالی مایکرو اینه ۱ دلار هزینه کنه ۳۰۰دلار سود کنه...
دیگه خودت حساب کن مایکرو معجزه قرن .... اینده صنعت بازی یه شبه زنده به گور کرد, با اینکه چند میلیون ازش به مردم فروخته بودن
 
اما اینم در نظر بگیر که مایکرو حتی اگر واقعا بخواد برگرده به رقابت، نه به اندازه سونی ای پی فرست پارتی داره، نه به اندازه اون استدیو داره. و این کارو براش سخت می کنه.
موضوع اینکه تا دلتون بخواد مایکرو ای پی خوب و با کیفیت داره!استدیو نداره!:دی
این چند ساله هم نشون داده که حاضر نیست استدیو فرست پارتی تاسیس کنه.کلا ریسک پذیر نیست
 
درسته cuphead و ori و ... گرافیک کارتونی دارن ولی از نظر جذابیت سگشون می ارزه به یاکوزا و دیتروید و بازی های مسخره ژاپنی
شاید سلیقه من بده ولی من با Inside و ori و cuphead بیشتر از دیتروید حال میکنم :D
اینجا بچه ها همه با Inside حال میکنن اما نمیان بگن سگش میارزه به هیلو
به سلیقه خودتم بچسبونیش قابل ماس مالی نیس!
 
حالا که گذاشتی ترجمش میکنم

تیتر که میگه هیچ تهدیدی برا PS4 نیس .
حالا متنش خیلی حرف قشنگی زده . میگه زمانی که XB اصلی اومد با PS2 رقابت کنه که با سخت افزار قوی هم بود ، بازم نتونس تاثیری رو فروش کنسول بزاره چرا ؟ چون کتابخانه عظیمی از بازی داشت و همچنین متنوع بود در هر سبکی ، حالا تاریخ داره بدتر تکرار میشه چون مایکرو استراتژی ضعیفتری مثل همون XB اصلی پیش گرفته و در مقابل کنسول با مشخصات فنی پایین نابود شد . سونی غیر اینکه استودیوهای بزرگ غربی رو در اختیار داره و گسترش داده ، استودیوهای شرقی هم براش بازی میسازن ، کاری که مایکرو هنوز در تلاشه تا بتونه بازار اونجا رو هم بدست بیاره ، (اواسط همین نسلو که یادتونه ) زمانی که بازیها روی PS4 استاندارد منتشر میشن ، چه چیز باعث میشه توسعه دهنده ها وقت کمتری برای کنسولهای میان نسلی نسبت به کنسول استاندارد بزارن ؟ صرف وقت و هزینه ، اینجا وقتی کنسول نینتندو سوییچ رو با XOX مقایسه میکنیم میبینیم سوییچ دوام بیشتری داره در این صنعت ، به این دلیل که کنسول X برای نشان دادن هنر گرافیکی مدرن اومده و هزینه و ساخت بازی برای توسعه دهنده خیلی بیشتر از توسعه بازی برای سوییچه . بنابراین سونی باید از این مسابقه تسلیحاتی مزخرف ایکس باکس :tearsofjoy: چشم پوشی کند . XB اصلی شکست خورد و دوباره تاریخ تکرار میشه ، سونی و سوییچ باید با همین سیستم (مسیر) جذاب در جهت بودجه های توسعه قدم بردارنو گسترشش بدن .
 
دوستان بزارین این ایکس باکس ایکس بیاد بعد با چکش بیفتید به جونش . اونوقت مقایسه الان با زمان ps2 اشتباه ، چون اخه اونموقع کی میدونست رزولیشون و فریم ریت چیه ، بعد کسی که میره سراغه سوییچ هدفش با کسی که میره سراغه xbox x فرق داره .
 
  • Like
Reactions: pbgame
شان لیدن فرموده بازی های 2018 ، همشون توی 6ماه اول ریلیز میشن!:D
با این اوصاف نیمه ی اول 2018 هم مثل امسال طوفانیه:D

فعلا :
GOW
SOTC R
Spider Man
Days Gone
Yakuza 6

بسیار هم عالی>:)

---
البته Days Gone تاریخ نخورده، ولی کلا احساس میکنم مراحل ساختش خیلی خوب پیش رفته...البته از نمایش پارسال این حس رو داشتم، ولی خبری نیست هنوز:-"
 
آخرین ویرایش:
شان لیدن فرموده بازی های 2018 ، همشون توی 6ماه اول ریلیز میشن!:D
با این اوصاف نیمه ی اول 2018 هم مثل امسال طوفانیه:D

فعلا :
GOW
SOTC R
Spider Man
Days Gone
Yakuza 6

بسیار هم عالی>:)

انحصاری که مهم نی
کی واسه انحصاری کنسول میخره 8-|
 
شان لیدن فرموده بازی های 2018 ، همشون توی 6ماه اول ریلیز میشن!:D
با این اوصاف نیمه ی اول 2018 هم مثل امسال طوفانیه:D

فعلا :
GOW
SOTC R
Spider Man
Days Gone
Yakuza 6

بسیار هم عالی>:)
گاد که احتمال داره مارچ 2018 بیاد
ولی بقیه رو بعید میدونم ، اگر همشون تا آخر 2018 بیان عالیه و اینکه هیچ بازی به 2019 موکول نشه مخصوصا Spiderman:x
 
آقایان ول کنید ترو خدا من دچار چندگانگی شخصیتی شدم .
انقدر تناقض در حرف های بعضی ها شنیدم حالم بد شده باید خودم به روان شناس نشون بدم . دیگه وضعیت شده اول نسل مهم نیست یکم رزولیشن بیشتر و کیفیت بهتر بازی ها گذشت قدرت نهفته و بعدش قدرت Cloud بعدش کی پول 4K میده فقط بدرد یک گروه پول داره یکم جلو امدیم True 4k بهتر اجرا شدن بازی های مولتی مهمه بعدش SC انحصری و NG انحصاری و ... کسی جلو دارمون نیست عالیه حرف نداره بعد E3 انحصاری کیلو چنده .
در طول یک نسل تناقض صحبت بیداد میکنه منم کم کم دارم دچار چندگانگی شخصیتی میشم نمیدونم کدوم باید باور کنم یعنی واقعا انقدر شخصیت میتونه ناپایدار باشه ؟ .
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or