نمایشگاه/رویداد SONY E3 2016 Press Conference

  • Thread starter Thread starter sajadkh
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

به کنفرانس Sony از 0 تا 10 چه امتیازی می دهید؟!


  • مجموع رای دهنده‌ها
    361

sajadkh

کاربر سایت

درود ملت پلی استیشن | Hello Playstation Nation​

58159637851660200673.jpg

Electronic Entertainment Expo یا به اختصار E3 بزرگترین رویداد گیمینگ و کنفرانس سالانه ای هستش که نام اون یاداور خاطره های خوب فراوانی برای تمامی گیمرهای جهانه و قطعا هیچ گیمری اون حال و هوای روزهای E3 رو فراموش نمیکنه چون همیشه ما شاهد نمایش های جدید، معرفی بازی های جدید و سورپرایزهای زیادی بودیم و امسال هم طبق روال سال های گذشته همینطور خواهد بود.


83622655329489717478.jpg


13807142701421226226.png

کنفرانس در تاریخ 14 جون / 25 خرداد و ساعت 5:30 دقیقه صبح به وقت تهران کنفرانس برگذار خواهد شد.

t1465866000z4.png

35420169545648529145.png

کنفرانس به صورت زنده از Twitch و YT و IGN و .... پخش خواهد شد.لازم به ذکر است که کنفرانس از طریق کنسول PS4 نیز قابل دیدن است.

71857830794525511232.png

08347609386986043819.gif

سال 2013 بود که Cory Barlog به استدیو Santa Monica پیوست و کار خود را برروی پروژه معرفی نشده اغاز کرد.در سال 2013 استدیو در حال نقل مکان بود که بارلاگ در صفحه توییتر خود عکسی از داستان بازی منتشر کرد و اینگونه نوشت "برای همه کسایی که میخوان بدونن من روی چی کار میکنم اینم از این.کل داستان بازی که در 171 کارد جریان داره اوه خیلی تمایل دارم انجام بدم"بعد از این بارلاگ رسما در PSX 2014 کار برروی نسخه جدید God of War را اعلام کرد.
احتمال نمایش یک تیزر در زمان اغازین یا پایان کنفرانس برای معرفی بازی شدیدا زیاده.

42896304517959471009.gif

بعد از یک دهه کار برروی عناوین شوتر استدیو Guerrilla Games رسما از IP جدید خود تحت عنوان Horizon:Zero Dawn در E3 سال گذشته رونمایی کرد.این ای پی جدید شدیدا جاه طلبانه است زیرا ایده ان تاکنون در این صنعت مشاهده نشده است. طی معرفی بازی تریلر گیم پلی نیز از بازی پخش شد که نوید یک عنوان خوش ساخت و بلندپروازانه را داد.بعد از نمایشگاه PGW این عنوان در سکوت خبری کامل فرو رفت بدون شک صبر برای نمایشی از بازی در نمایشگاه سخت و هیجان انگیز است همچنین طبق توییت های کارگردان بازی اقای Mathijs de Jonge به زودی ما شاهد نمایشی جدید از بازی خواهیم بود.چه جایی بهتر از E3 ؟

28719863704010547658.gif
Polyphony Digital استدیو نام اشنای ریسینگ ساز عنوان خود را در نمایشگاه Paris Games Week تحت نام Gran Turismo Sport معرفی کرد.بعد از ان ما شاهد نمایش دیگری از پرفروشترین فرنچایز سونی نبودیم استدیو قول بتای این عنوان محبوب را در امسال داده بود اما یامائوچی است دیگر و بدقولی هایش.بدون شک همگی منتظر نمایش جدیدی از بازی و روی استیج امدن یامائوچی با مترجم خود هستیم!!

14592580771211445638.gif


Dreams نام عنوان به شدت جاه طلبانه استدیو خلاق Media Molecule است عنوانی که در نام خود چیزهای زیادی را جای داده است.تصورش را بکنید کنترلر را بردارید و هرانچه که در ذهن خود دارید را در بازی پیاده سازی کنید جالب است نه؟!به احتمال فراوان بازی با یک نمایش طولانی ظاهر خواهد شد.

47137433138673848760.jpg

The Last Guardian عنوانی که پس از کش و قوس های زیاد در E3 سال گذشته معرفی مجدد شد و ارزو عده ی زیادی از گیمرها را براورده کرد.انتظار برای تریلری جدید از عنوان استادفامیتو اودا شیرین است.​
46437443999042539750.gif
عنوان جدید استدیو Quantic Dream تحت نام Detroit:Become Human در نمایشگاه PGW با یک تریلر زیبا معرفی شد که گرافیک بصری به شدت فوق العاده ای را دارا بود اطلاعات زیادی از این عنوان منتشر نشده است. شوق دیدن تریلر گیم پلی این عنوان بسیار بالاست و صد البته دیوید کیج دوست داشتنی با صحبت های روی استیجش.

43333992421938821899.jpg


WiLD عنوان جدید میشل انسل است که توسط Wild Sheep Studio ساخته میشود که با گرافیک دیزنی مانند خود و نمایش هایی که داشته است نوید یک بازی فوق العاده را داده است.در این عنوان به جای همه چیز میتوان بازی کرد و همین امر دلیل کافی ست که منتظر نمایش جدیدی از این بازی باشیم.

84345778051878441647.jpg

کار برروی Gravity Rush 2 بعد از نسخه اول Gravity Rush آغاز گردید و Project siren از همان ابتدا تصمیم داشته‌ است تا نسخه دوم را برروی PS4 عرضه کنند.نسخه دوم نیز بار دیگر نوید یک بازی خوش ساخت و متفاوت را با دنیای داینامیک خود میدهد.Raven یار و یاور ما در این نسخه به Kat کمک می‌کند تا دشمنان را شکست بدهد.حضور بازی در E3 تایید شده است همچنین بازی دارای غرفه در نمایشگاه خواهد بود.

71473720432610497770.jpg


اسکات رود مدیر استودیوهای سونی در آمریکای شمالی، در مصاحبه ای با Kinda Funny Games در مورد بازی های دو استدیو سونی یعنی Sucker Punch و Bend Studio اینگونه سخن گفت: "پروژه بند در وضعیتی است که قابل بازی است و همه از بازی رضایت دارند و لبخند میزنند. طبق گفته رود این پروژه لحظه درخشش بند است."
در ادامه او به پروژه درحال کار استودیوی ساکرپانچ اشاره کرد. یوشیدا و رود هردو بازی این استودیو را تجربه کردند و به نظرشان «سرگرم کننده» بوده است. درحال حاضر پروژه درحال ساخت ساکرپانچ در مراحل اولیه خود است و بسیاری از ویژگیهای بازی تغییر خواهند کرد. وقتی درمورد سری inFAMOUS و آینده آن سوال شد، رود اینطور پاسخ داد که سونی هیچوقت یکی از مجموعه های خود را بازنشسته نمیکند. در پایان نیز رود اشاره ای به نام پروژه درحال کار ساکرپانچ نکرد.

احتمال نمایش عناوین HellBlade و No Man's Sky و Shenmue III و...نیز میباشد.به احتمال فراوان بخش زیادی از کنفرانس به هدست واقعیت مجازی سونی و بازی هایش اختصاص خواهد یافت.

86627938149060009839.png

38745682359565376907.png

41432574255191462143.png

Playstation خانه قدیم Tekken
عنوان Tekken یکی از محبوب ترین عناوین در بین بازی های فایتینگ می باشد که بسیاری از گیمرها با ان خاطرات خوش زیادی داشته اند و چه بسا با ان بزرگ نیز شده اند.عنوانی که در زمان گذشته تعدادی از نسخه های ان انحصاری کنسول های پلی استیشن بوده اند و حال نیز به رسم ژاپنی بودن و روابط حسنه ای که میان سونی و نامکو می باشد تنها جایی که احتمال نمایش و مشخص شدن تاریخ عرضه این عنوان است کنفرانس سونی است.به احتمال زیاد شاهد تریلری از این عنوان همراه با مشخص شدن تاریخ عرضه دقیق خواهیم بود.این عنوان فعلا فقط برای PS4 تایید شده است و سرنوشت عرضه بازی برروی بقیه پلتفرم ها هنوز مشخص نیس.
Fated Retribution نسخه بهبود یافته ای از Tekken 7 است که در اصل برای کنسول های آرکید منتشر شده بود. این عنوان شخصیت های بیشتری را نسبت به بازی اصلی همراه خود دارد.
07613117404975028415.png

نبردی سهمگین برای افتخار
For honor عنوانی که در E3 سال گذشته در سبک HnS معرفی شد و با توجه به سیستم مبارزات تن به تنی که دارا است دل عده ی زیادی از گیمرها را بدست اورد.این عنوان علاوه بر بخش چند نفره داری بخش تک نفره نیز می باشد که اعلام شده است به زودی از ان اطلاعاتی منتشر خواهد شد.بخش داستانی این عنوان دارای داستان های متفاوتی خواهد بود که همین مورد علاوه بر بخش مولتی احتمال نمایشی از این عنوان را در کنفرانس سونی میدهد.
89950690746249216711.png

شوالیه باز خواهد گشت
اواخر سال گذشته در مراسم The Game Awards بود که Telltale اعلام کرد مشغول ساخت یک بازی بر اساس Batman ابر قهرمان مشهور کتاب های مصور DC است و تاکنون این عنوان نمایشی نداشته است و با توجه به تاریخ عرضه این عنوان که در تابستان امسال است به احتمال فراوان شاهد نمایشی از این بازی خواهیم بود.این عنوان در دنیای مخصوص به خود ئر جریان است و ارتباطی با وقایع کتاب های مصور DC، کارتون ها، فیلم های سینمایی و یا بازی های Arkham نخواهد داشت. این عنوان تمرکز بسیاری بر روی شخصیت بروس وین دارد و بازیکنان در قالب بتمن یا بروس اتفاقات گوناگونی را تجربه خواهند کرد.
42067791105174253688.png

ندای وظیفه تو را فرا میخواند
طبق رسم هرساله اکتیویژن نسخه جدیدی از سری Call Of Duty را تحت عنوان Infinite warfare را معرفی کرد.
طبق روابط خوب سونی و شرکت سازنده و اعلام اینکه Call Of Duty خانه جدید پلی استیشن است نمایش این عنوان در کنفرانس قطعی می باشد.لازم به ذکر است این عنوان بیشترین تعداد Dislike را در تاریخ ویدیو های یوتیوب را دارا است.
20291219839379866842.png

انتقام،خون،جنایت بر پایه مافیا
بدون شک یکی از محبوب ترین سری بازی های رایانه ای، مجموعه Mafia می‌باشد. سری که محبوبیت خود را به یکباره بدست نیاورده و عمق این موضوع را باید در اولین نسخه سری یعنی ساخته ی استودیوی Illusion Softworks جست و جو کرد.عنوانی که با توجه به اطلاعات منتشر شده نوید یک مافیا باشکوه را میدهد.با توجه به نزدیک بودن تاریخ انتشار این عنوان احتمال نمایشی از بازی در کنفرانس وجود دارد.
42661666816986295931.png

سگ ها شیکاگو با دنیایی جدید کار خود را شروع میکنند
نسخه اول این سری عنوانی سرگرم کننده بود اما نتوانست به وعده هایی که داده شده بود عمل کند.قسمت بعدی این عنوان توسط یوبی سافت تایید و قول داده شد که با تغییراتی فراوانی باز خواهد گشت.مکانیزم هایی که گیمرها در نسخه قبلی دوست داشته اند دست نخورده باقی خواهد ماند.با توجه به برنامه یوبس سافت برای انتشار این عنوان در سال اینده شاهد نمایشی از این عنوان خواهیم بود هرچند که احتمال ان کم می باشد اما با توجه به پربازدید بودن کنفرانس سونی بعید نیست.
09643326941929830122.png

دشمن را دیدی؟تبریک راه را درست امدی!
Adam Jensen قهرمان دوست داشتنی با صدای دوست داشتنی تر این بار با نسخه جدید این سری شمارا محکوم به تجربه این عنوان کرده است قهرمان این عنوان تغییرات ماشینی فراوانی در بدن خود دیده است.تاریخ عرضه این عنوان فقط چند روز بعد از رویداد E3 یعنی 2 شهریور می باشد.به همین دلیل انتظار نمایش های جدیدی از این عنوان را می توان داشت.
92008404536237299523.png

قاتل خاموش در حال تماشا است
Dishonored 2 عنوانی که ادامه ای بر نسخه اول و موفق این عنوان ساخته شده است عنوانی که نسل قبل چه از نظر گیمرها و منتقدها یکی از بهترین عناوین سال به شمار می اید.یک بار دیگر ماسک معروف Corvo را بزنید و در شهر افتابی Karnaca به راه خود ادامه دهید.این عنوان یک نمایش کوتاه اما کامل داشته است و نمایش گیم پلی ان نیز در E3 2016 تایید شده است اما احتمال اینکه در کنفرانس سونی نمایشی نیز داشته باشد کم نیست.

85178226857490994438.png


  • [*]PS4 اپگرید شده یا همان PS4 NEO توسط Andrew House تایید شد.

    [*]شایعات خبر از ساخت یک بازی از عنوان "مرد عنکبوتی" توسط استدیو Sucker Punch در سبک اکشن جهان باز از این سوپر هیرو میدهد.
    [*]سونی برای چندمین بار تایید کرد که عنوان Crash Bandicoot همچنان در اختیار شرکت Activision قرار دارد.
    [*]عنوان Persona 5 در E3 حضور پررنگ خواهد داشت این مورد توسط استدیو Atlus تایید شده است.
    [*]Dead Don't Ride نام عنوان جدید استدیو Bend با توجه به شایعات میباشد که با موتور Unreal Engine 4 در سبک جهان باز و ترسناک در حال ساخت میباشد اما با توجه به حرف های یوشیدا عنوان جدید بند قابل بازی میباشد و منتظر زمان مناسب برای معرفی میباشند.
    [*]نمایش عنوان انحصاری Wild Guns در کنفرانس تایید شد.

25526278481506082752.png


-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
با تشکر ویژه از هادی عزیز و گل بابت تمام زحماتش @HDV 7
امضا کنفرانس برای کسایی که میخوان استفاده کنن:

04736942175662081474.gif

E3 پر از گیمی داشته باشید.
 
آخرین ویرایش:
واقعا جالبی ها شما، بعضی از بچه ها میان راجب تریلری که از horizen دیدن صحبت میکنن و نظرشونو میگن اونوقت چون با نظر شما مطابقت نداره بر میگردی میگی شما ها هیتر بازی هستین، اونوقت عنوان ساخته نشده رمدی که هنوز هیچی ازش معلوم نیست و هنوز به مرحله پیش تولیده نرسیده از دید شما میشه یه عنوان آشغال و به درد نخور!!! که به زور میشه بهش گفت متوسط ....
remedy استودیو درجه 3 - 4 هست؟ خدایی یه کم فکر میکنی به کامنتی که ارسال میکنی؟ max payne 1&2 رو بازی کردی شما؟ Alan wake رو از نزدیک دیدی؟ حالا کوانتوم بریک چون یه مقدار از چیزی که همه ازش انتظار داشتن فاصله داشت ( اونم تازه به هیچ وجه ضعیف نبود ) استودیو remedy میشه درجه 3 و 4 ؟
یکم دید تعصب روی کنسول رو بزارین کنار بهتره واقعا.
تیکه اولت راجب هورایزن رو اصلا جواب نمیدم چون هیچ ربطی نداره به موضوعی که من گفتم.فقط یه چیزی هورایزن بزرگ ترین انحصاری حال حاضر سونیه و باید بزرگ واقع بشه همه اطلاعاتش هم بوی موفقیت میده.بعد نمیدونستم واسه اینکه نظر خودمو بگم باید از شما اجازه بگیرم که پست بدم یا نه
تیکه دومت حرف ناتی داگ و رمدی بود این مث یه جک میمونه مقایسه این دوتا استودیو شما از یک دهه پیش بازی های ناتی داگ رو ببین با بازی های رمدی مقایسه کن همون لول 3 که گفتم در مقابلشه. اول قشنگ بخون ببین بحث چی بوده.و اینکه یه دهه پیش رمدی چیکار کرده اصلا مهم نیس اینکه بازی حال حاضرشون چی شد مهمه.ادامه بحث هم اگه داشتی بیا پروفایل تمام.
 
تیکه اولت راجب هورایزن رو اصلا جواب نمیدم چون هیچ ربطی نداره به موضوعی که من گفتم.فقط یه چیزی هورایزن بزرگ ترین انحصاری حال حاضر سونیه و باید بزرگ واقع بشه همه اطلاعاتش هم بوی موفقیت میده.بعد نمیدونستم واسه اینکه نظر خودمو بگم باید از شما اجازه بگیرم که پست بدم یا نه
تیکه دومت حرف ناتی داگ و رمدی بود این مث یه جک میمونه مقایسه این دوتا استودیو شما از یک دهه پیش بازی های ناتی داگ رو ببین با بازی های رمدی مقایسه کن همون لول 3 که گفتم در مقابلشه. اول قشنگ بخون ببین بحث چی بوده.و اینکه یه دهه پیش رمدی چیکار کرده اصلا مهم نیس اینکه بازی حال حاضرشون چی شد مهمه.ادامه بحث هم اگه داشتی بیا پروفایل تمام.
خیلی هم ربط داره برادر من، هورایزن بازی ایه که حداقال دوتا تریلر ازش اومده، کسی هم نگفت بازی کمه و کوچیکه و ناموفقه، گفتن قضاوت صد در صدی از روی تریلر راجب موفقت بازی نمیشه کرد، که عقلی و متطقیه و باید بازی با تمام ویژگی هاش نقد بشه که این اتفاق نمیفته مگر با انتشارذبازی. اونوقت شما راجب این موضع بچه ها موضع گرفتی. حالا خودت داری راجب بازی ای که هنوز هیچی ازش منتشر نشده قضاوت میکنی، من ندیدم توی مقایست اسمی از ناتی داگ بیاری، کاملا اشاره کردی به رمدی و گفتی استودیو درجه ۳-۴ که الانم میگم، حتی با وجود اینکه کوانتوم نیبت به بقبه آثار قبلیشون ضعیفتره ولی به هیچ وجه ارزش استودیو رو پایین نمیاره، هنوزم جزو استودیوهای طراز اول جهانه، اینو مطمئن باش.
دیگه راجبش بحث نکنیم بهتره، بچه ها خودشون میخونن و قضاوت میکنم:دی :)
 
مشکل عمده ای که همه توی این مباحث دارن اینه که همیشه با گذشته زندگی میکنن. من خودم شخصا الان دارم بحث زمان حال رمدی رو میکنم. اینکه چندین و چند سال پیش عناوین خوب و یونیکی داشته دلیل بر این نیست که عنوان اخریشون هم یونیک و ... باشه. دقیقا کسی نمیتونه منکر یونیک بودن مکس و الن باشه اما کوانتوم؟ فکر نکنم. حالا اینکه مشکلشون از کجا ناشی میشه نمیدونم. ساپورت نکردن درست و حسابی ناشر؟ نبود اعضای درست و حسابی برای مراحل دیزاین گیمپلی و ...؟

یادمه قبلا روی R@D یه خاطر GOW های PSP یه حساب واقعا جدا باز کرده بودم اما دیدیم چی تحویلمون داد. اینکه من الان بشینم بگم چون قبلا GOW های خفنی ساخته پس هنوزم خفنه حرف درستی نیست. الان واقعا اونی نیستن که بودن. مگر اینکه خلافش رو ثابت کنن.
با این اوصاف به این خاطر که بازی قبلی داوود گند زده میشه گفت دیترویت هم یه بازی درد و داغون دیگه هست، درسته؟ بیخیال اینکه هیوی رین که بازی موفقی بوده رو تو گذشته ساختند.
یا گوریلا که با شدو فال گند زد، هورایزن هم یه گند دیگه میشه؟ یا در مورد بازی جدید سانتا که تو آسنشن موفقیت قبلشو تکرار نکرد همینطور.

این منطق درستی نیست که در مورد بازی آینده سازنده ای مثل رمدی که کارهای بزرگی انجام داده بگیم متوسط هم نمیشه! رمدی کارهای بلند پروازانه ای داشته و ریسک کرده و این همچنان تحسین برانگیز هست.
 
خیلی هم ربط داره برادر من، هورایزن بازی ایه که حداقال دوتا تریلر ازش اومده، کسی هم نگفت بازی کمه و کوچیکه و ناموفقه، گفتن قضاوت صد در صدی از روی تریلر راجب موفقت بازی نمیشه کرد، که عقلی و متطقیه و باید بازی با تمام ویژگی هاش نقد بشه که این اتفاق نمیفته مگر با انتشارذبازی. اونوقت شما راجب این موضع بچه ها موضع گرفتی. حالا خودت داری راجب بازی ای که هنوز هیچی ازش منتشر نشده قضاوت میکنی، من ندیدم توی مقایست اسمی از ناتی داگ بیاری، کاملا اشاره کردی به رمدی و گفتی استودیو درجه ۳-۴ که الانم میگم، حتی با وجود اینکه کوانتوم نیبت به بقبه آثار قبلیشون ضعیفتره ولی به هیچ وجه ارزش استودیو رو پایین نمیاره، هنوزم جزو استودیوهای طراز اول جهانه، اینو مطمئن باش.
دیگه راجبش بحث نکنیم بهتره، بچه ها خودشون میخونن و قضاوت میکنم:D :)
بچه ها خودشون نمیتونن راجب اون موضوع پستی بدن؟شما وکیل مدافعی؟اصلا بحث هورایزن چه ربطی به این مورد داشته؟اگه من راجب هورایزن موضع گرفتم به همون دلیلی که تو پست قبلم راجش گفتم اینکه میتونم دو صفحه اطلاعات ازش بدم که بوی موفقیت میده و شما هم الان دقیقا سر استودیویی که مقایسش با ناتی داگ مث جکه موضع گرفتی و براتم قابل قبول نیس.اینکه پیگیر پستای منی هم واسم جالبه
پست های قبل از پست من رو بخون میبینی که بحث چی بوده دقیقا ناتی داگ و رمدی بعد نقل قول کن پست منو.دیگه هم راجب این موضوع پستی نمیدم.
 
با این اوصاف به این خاطر که بازی قبلی داوود گند زده میشه گفت دیترویت هم یه بازی درد و داغون دیگه هست، درسته؟ بیخیال اینکه هیوی رین که بازی موفقی بوده رو تو گذشته ساختند.
یا گوریلا که با شدو فال گند زد، هورایزن هم یه گند دیگه میشه؟ یا در مورد بازی جدید سانتا که تو آسنشن موفقیت قبلشو تکرار نکرد همینطور.

این منطق درستی نیست که در مورد بازی آینده سازنده ای مثل رمدی که کارهای بزرگی انجام داده بگیم متوسط هم نمیشه! رمدی کارهای بلند پروازانه ای داشته و ریسک کرده و این همچنان تحسین برانگیز هست.
منظور من خیلی واضحه. این وسط بازه زمانی رو هم نباید از یاد ببرید. باشه بیاید مقایسه کنیم.

مکس پین سال 2001
مکس پین 2 سال 2003
الن ویک 2010
کوانتوم بریک 2016

اختلاف زمانی رو شاهد هستید دیگه؟ مقایستون با داوود و Quantic Dream هم اشتباه بود چون بله. این دو تاشرکت دقیقا توی یه شرایط هستن. اینکه یه سری عاشقان داوود هستند (مثل همون عاشقان سم لیک) و همیشه امیدوارن دلیلی بر این نیست که داوود خراب نکرده. شرایط اخیر این دو تا شرکت شبیه به هم هست. مثلا من خودم هیچ وقت دل نبستم به این شرکت و بازی هاش و امید خاصی هم ندارم. (یا اینکه عاشق فارنهایت و هیوی رینش شدم و از اونور عاشق مکس پین و الن ویک)

گوریلا هم شرایطش فقط کمی با اینا فرق داره. فقط 2 تا عنوان موفق داشتن قبلا. بعد از خراب کاری شدوفال که البته شنیده بودم گروه اصلی شرکت نساخته بود؛ همین الانش بعضی ها در مورد هورایزن دو به شک هستند! اینکه امید دارین به یه بازی با توجه به چیزایی که دیده شده یه بحث دیگه است!

در مورد سانتا هم متوجه نمیشم! سانتا هیچ وقت عنوان ضعیف نداشته. اسنشن هم با 90 نقد متای 80 داره که شماره فرعی هم بود و اصلی نبود و به کلی تغییر داده بودن گیم پلی رو که یه حالت تست و ریسک داشت. حالا اگه این بازی ضعیف بود (نگفتین دقیقا ضعیف) نظر شخصی است و نمیتونم چیزی بگم در این مورد.
 
بچه ها خودشون نمیتونن راجب اون موضوع پستی بدن؟شما وکیل مدافعی؟اصلا بحث هورایزن چه ربطی به این مورد داشته؟اگه من راجب هورایزن موضع گرفتم به همون دلیلی که تو پست قبلم راجش گفتم اینکه میتونم دو صفحه اطلاعات ازش بدم که بوی موفقیت میده و شما هم الان دقیقا سر استودیویی که مقایسش با ناتی داگ مث جکه موضع گرفتی و براتم قابل قبول نیس.اینکه پیگیر پستای منی هم واسم جالبه
پست های قبل از پست من رو بخون میبینی که بحث چی بوده دقیقا ناتی داگ و رمدی بعد نقل قول کن پست منو.دیگه هم راجب این موضوع پستی نمیدم.
جواب خودتو به خودت میدم، اینجا فرومه، من نه تنها پست های شما بلکه تمام پست هارو دنبال میکنم، اینکه شما راجب هورایزن کسی دیگه رو مخاطب قرار دادی دلیل نمیشه من راجبش نظری ندم.
دقیقا منم به همین خاطر موضع میگیرم چون صحبتی که داری میکنی منطقی نیست، داری راجب عنوانی که هنوز معلوم نیست کیه و چیه فکت صادر میکنی، خیلی قشنگ هم گفتی بازی بعیدیشون هم یه چیز متوسطه، این میشه غیب گویی نه بحث منطقی و در چارچوب دیالکتیک.
من خودم عاشق ناتی داگم، از نظر من بهترین استودیوی حال حاضر جهانه چون عنایونی که ساخته دست نیافتنیه، ولی رمدی رو هم در کلاس جهانی و طراز اول میدونم و n دلیل هم واسش دارم و اینکه شما بدلیل اینکه به قول خودت واسه کنسول رقیب بازی ساخته نمیتونی این واقعیت رو بربتابی مشکل من نیست و خوشبختانه یا متاسفانه نظر شما نظر شخصیتون هست و با حقیقت فاصله زیادی داره.
 
من همیشه و هر وقت بخوام لیستی از بهترین استدیوها ردیف کنم بدون شک Remedy یک از اونها است. استدیویی که لحظات نابی رو در Max Payne برامون خلق کرد و یه تجربه ناب وحشت روانشناختی رو در در Alan Wake . من هنوز QB رو بازی نکردم و نمیتونم نظری بدم ولی به صرف اینکه این عنوان نتونسه امتیازهای خوبی بگیره نباید کل استدیو و پیشینه اونا رو زیر سوال ببریم. من شدیدا علاقه دارم که Remedy فارغ از انحصاری بودن و نبودن یه بازی خوب در حد و اندازه های بازیهای قبلیشون بسازه.
در مورد مقایسه با ND هم کلا مقایسه خنده داری هست. کلا تعداد استدیوهایی که در سطح بسیار بالایی قرار دارند از تعداد انگشتان دست کمتر هست. حالا اینجا لیست نمیکنم ولی Remedy جزو اونا نیست.
بابا بیخیال رمدی. سونی اینقد استودیو فرست پارتی داره که بازی های فرست پارتی خودشم رو دستش مونده حالا بیاد با یه استودیو درجه 3-4 کار کنه اونم استودیویی که واسه پلتفرم رقیب بازی میساخته عمرا همچین کاری نمیکنن حالا میخواد بازیشون گیم چینجر باشه میخواد مثل بازی قبلشون یه عنوان متوسط رو به پایین باشه سونی همون RAD رو که نسخه های عالی از GOW ساخته بود با یه تر مالی ول کرد.سونی معمولا با استودیوهایی کار میکنه که ایده هاشون خلاقانه باشه نمونش WiLD یا No man's sky و IP هم باید مال خودش باشه که تو خبر اینجوری نیس و صرفا دنبال یه ناشر میگردن اما مطمئن نیستم بازم در این مورد. گرچه اگه احتمال یه درصد هم رمدی بخواد بازی بسازه و سونی ناشر باشه که نیست بازیشون متوسط هم نمیشه حتی روایت داستان همین بازی قبلشون هم از ریشه مشکل داشته عنصری که مثلا رمدی رو با اون میشناسن.در کل بیخیالش کلی استودیو فرست پارتی خود سونی داره و نیازی هم نداره به این استودیوها که بخواد واسش بازی بسازن.

تیکه اولت راجب هورایزن رو اصلا جواب نمیدم چون هیچ ربطی نداره به موضوعی که من گفتم.فقط یه چیزی هورایزن بزرگ ترین انحصاری حال حاضر سونیه و باید بزرگ واقع بشه همه اطلاعاتش هم بوی موفقیت میده.بعد نمیدونستم واسه اینکه نظر خودمو بگم باید از شما اجازه بگیرم که پست بدم یا نه
تیکه دومت حرف ناتی داگ و رمدی بود این مث یه جک میمونه مقایسه این دوتا استودیو شما از یک دهه پیش بازی های ناتی داگ رو ببین با بازی های رمدی مقایسه کن همون لول 3 که گفتم در مقابلشه. اول قشنگ بخون ببین بحث چی بوده.و اینکه یه دهه پیش رمدی چیکار کرده اصلا مهم نیس اینکه بازی حال حاضرشون چی شد مهمه.ادامه بحث هم اگه داشتی بیا پروفایل تمام.

من میخوام بدونم با چه منطقی استدیو Remedy میشه درجه 3 و 4 و عنوان بعدیشون هم متوسط نمیشه چرا چون فقط عنوان آخری نتونسته انتظارات رو برآورده کنه؟
اونوقت عنوان آینده استدیو GG (که احتمالا از نظر شما ممکنه درجه 1 باشه) فارق از ضعف عنوان قبلی یکی از خفن ترین انحصاریهای سونی و بازیهای نسل 8 میشه؟
یه نگاه به کارنامه Remedy و GG بکنیم
Max Payne : 89
Max Payne 2 : 86
Alan Wake : 83
Quantum Break : 77

Killzone : 70
Killzone 2 : 91
Killzone Libertation : 77
Killzone 3 : 84

Killzone SF : 73

اونوقت چطور Remedy میشه درجه 3 و 4 ولی GG نه و اولی عنوان بعدیش چرند میشه و دومی عنوان بعدیش عالی؟

خب حمید جان خودت میگی 10 سال پیش...
عنوان اخیرشون دندان گیر نبود و توی نسل قبل هم فقط Alan Wake رو ساختن.
الآن در 13 سال اخیر رمدی فقط دو تا بازی شاخص ساخته همین QB و AW. اگر با استودیوهای دیگه مقایسه بشه، اصلاً به پای اونا نمی رسه؛ نه از نظر کیفیت و نه کمیت. رمدی یه استودیو خوب محسوب میشه ولی عالی نیست. در حد Insomniac, Naughty Dog, Platinum Games و ... نیست.

اگه به نظرتون این موردی که بولد کردم مشکل هست اونوقت نظرتون راجع به Team Ico چیه؟
 
آخرین ویرایش:
منظور من خیلی واضحه. این وسط بازه زمانی رو هم نباید از یاد ببرید. باشه بیاید مقایسه کنیم.

مکس پین سال 2001
مکس پین 2 سال 2003
الن ویک 2010
کوانتوم بریک 2016

اختلاف زمانی رو شاهد هستید دیگه؟ مقایستون با داوود و Quantic Dream هم اشتباه بود چون بله. این دو تاشرکت دقیقا توی یه شرایط هستن. اینکه یه سری عاشقان داوود هستند (مثل همون عاشقان سم لیک) و همیشه امیدوارن دلیلی بر این نیست که داوود خراب نکرده. شرایط اخیر این دو تا شرکت شبیه به هم هست. مثلا من خودم هیچ وقت دل نبستم به این شرکت و بازی هاش و امید خاصی هم ندارم. (یا اینکه عاشق فارنهایت و هیوی رینش شدم و از اونور عاشق مکس پین و الن ویک)

گوریلا هم شرایطش فقط کمی با اینا فرق داره. فقط 2 تا عنوان موفق داشتن قبلا. بعد از خراب کاری شدوفال که البته شنیده بودم گروه اصلی شرکت نساخته بود؛ همین الانش بعضی ها در مورد هورایزن دو به شک هستند! اینکه امید دارین به یه بازی با توجه به چیزایی که دیده شده یه بحث دیگه است!

در مورد سانتا هم متوجه نمیشم! سانتا هیچ وقت عنوان ضعیف نداشته. اسنشن هم با 90 نقد متای 80 داره که شماره فرعی هم بود و اصلی نبود و به کلی تغییر داده بودن گیم پلی رو که یه حالت تست و ریسک داشت. حالا اگه این بازی ضعیف بود (نگفتین دقیقا ضعیف) نظر شخصی است و نمیتونم چیزی بگم در این مورد.
اگر اینطوره که فکر نمیکنم بحثی باقی بمونه، عقیده شما به این شکل هست و با نظر من متفاوته و دلیلی نداره سرش بحث بشه.
 
مشکل عمده ای که همه توی این مباحث دارن اینه که همیشه با گذشته زندگی میکنن. من خودم شخصا الان دارم بحث زمان حال رمدی رو میکنم. اینکه چندین و چند سال پیش عناوین خوب و یونیکی داشته دلیل بر این نیست که عنوان اخریشون هم یونیک و ... باشه. دقیقا کسی نمیتونه منکر یونیک بودن مکس و الن باشه اما کوانتوم؟ فکر نکنم. حالا اینکه مشکلشون از کجا ناشی میشه نمیدونم. ساپورت نکردن درست و حسابی ناشر؟ نبود اعضای درست و حسابی برای مراحل دیزاین گیمپلی و ...؟

یادمه قبلا روی R@D یه خاطر GOW های PSP یه حساب واقعا جدا باز کرده بودم اما دیدیم چی تحویلمون داد. اینکه من الان بشینم بگم چون قبلا GOW های خفنی ساخته پس هنوزم خفنه حرف درستی نیست. الان واقعا اونی نیستن که بودن. مگر اینکه خلافش رو ثابت کنن.
من کوانتوم بریک رو بازی نکردم و اگه بخوام از روی نمرات و نظرات مردم نظر بدم یه بازی متوسط بوده. بازم با این حال نمیشه که گفت رمدی یه زمانی خوب بود و الان دیگه نیست. درسته ساخته آخرشون کوانتوم بریکه و اختلاف زمانی 6 ساله با الن ویک داشته ولی در این بین بازی بزرگ دیگه ای نداشتن که بگیم بد بوده و با یه بازی نمیشه پرونده یه استودیو رو بست. همانطور که با یه فیلم نمیشه گفت دوره یه کارگردان تموم شده و یا مثلا با یه فصل ضعیف بگیم دوره یک تیم تموم شده.
جدا از این مساله بحث منحصر بفرد بودن یه بحث مجزاست. بازیهای زیادی داشتیم که از نظر نمره و ... ضعیف بودن ولی واقعا تجربه ای که ارائه دادن بیادموندنی بوده و یا حداقل یه چیزی بوده که کمتر تجربه مشابه ـش رو داشتیم. از جمله همین بیاندی که صحبتش شد. شاید بازی ضعیفی بود به نسبت ولی بازم تجربه خاصی رو ارائه میداد.
 
مثل اینکه Crash توی نسخه جدید Skylanders حضور داره!
فکرش رو بکنین شان لیدن یا یکی دیگه وسط کنفرانس بیاد روی سن و بگه بالاخره آرزوی طرفداران برآورده شد. بعدش موسیقی Crash Bandicoot پخش بشه و ملت در حال سکته و غش و ضعف باشن و یه دفعه تریلر Skylanders پخش بشه! :))
 
من کوانتوم بریک رو بازی نکردم و اگه بخوام از روی نمرات و نظرات مردم نظر بدم یه بازی متوسط بوده. بازم با این حال نمیشه که گفت رمدی یه زمانی خوب بود و الان دیگه نیست. درسته ساخته آخرشون کوانتوم بریکه و اختلاف زمانی 6 ساله با الن ویک داشته ولی در این بین بازی بزرگ دیگه ای نداشتن که بگیم بد بوده و با یه بازی نمیشه پرونده یه استودیو رو بست. همانطور که با یه فیلم نمیشه گفت دوره یه کارگردان تموم شده و یا مثلا با یه فصل ضعیف بگیم دوره یک تیم تموم شده.
جدا از این مساله بحث منحصر بفرد بودن یه بحث مجزاست. بازیهای زیادی داشتیم که از نظر نمره و ... ضعیف بودن ولی واقعا تجربه ای که ارائه دادن بیادموندنی بوده و یا حداقل یه چیزی بوده که کمتر تجربه مشابه ـش رو داشتیم. از جمله همین بیاندی که صحبتش شد. شاید بازی ضعیفی بود به نسبت ولی بازم تجربه خاصی رو ارائه میداد.
خدا نکرده مگه من پرونده این شرکت رو بستم؟ :دی همون پستی که نقل قول کردی رو یه بارم بخون. حتی آخر جمله نوشتم مشکل از کجاست که این اواخر اینطوری شده نمیدونم. دقیقا همون حرفای خود من رو گفتی تو هم فقط یه جور دیگه :دی منم هر چی پست دادم در مورد شرایط اخیرشون بود و هیچ وقت نگفتم که این شرکت دیگه نمیتونه بسازه و کلا بکشه تخته کنه.

یه موردی هم که اون اول با ماکان بحثم شد این بود که شخصیت محور شدن یه استودیو و بازی به هر دوی اونا لطمه میزنه. بهتره شخصیت محور نکنیم همه چی رو.
 
آقا کلا سربریدن یه استدیو و زیرسوال بردن سبقه و کارنامش بخاطر ساخت یه بازی بد واقعا بی انصافی محضه! اینجوری حساب کنیم SM‌ آشغاله چون آخرین بازی که ساخت خیلی موفق نبود، بازی بعدیشون هم که کنسل شد و تا الان چند سالی هست که بازی شاهکار نساخته (کلا بازی نساخته!). GG درپیته و Horizon هم یحتمل چرته چون SF افتضاح بود. بانجی به درد لای جرز دیوار میخوره چون دستنی اصلا نتونسته موفقیت های هیلو رو تکرار کنه. PD که دیگه رسما مزخرف ترین استدیو دهه اخیره و ... به همین منوال به راحتی میشه همه رو برد زیر سوال.

به هر صورت Remedy یکی از بهترین استدیوهای حال حاضر دنیاست. سم لیک جزو بهترین نویسنده های شاغل در صنعته. همونطور که QD و دیوید کیج بزرگن و ... و در کل هیچ وقت ساخت یه بازی متوسط و خوب (نه شاهکار) دلیل بر زیر سوال رفتن کسی نمیشه. Remedy یه بازی نوآورانه ساخت، ریسک کرد، کار نو انجام داد، خیلی موفق نبود، اما یادمون نره خیلی هارو داریم میکوبیم به جرم اینکه چرا خلاقیت ندارن. دیوید کیج هم همینطور. با HR کلا انقلاب به پا کرد و با Beyond نتونست همون اندازه موفق ظاهر بشه. و این دلیل بر هیچی نیست. همه استدیوها و همه مجموعه های بزرگ فراز و نشیب رو تجربه کردن، یه دوره تو اوج بودن، یه جا بازی بد ساختن، یه جا ایده ها نگرفته و ... چندتا استدیو رو میشه مثال زد که همیشه رو اوج بودن؟ همه که ND و R* نیستن!

خلاصه با هیچ متری Remedy استدیو ضعیف و درجه 2 و ... محسوب نمیشه.

یه موردی هم که اون اول با ماکان بحثم شد این بود که شخصیت محور شدن یه استودیو و بازی به هر دوی اونا لطمه میزنه. بهتره شخصیت محور نکنیم همه چی رو.

فردین ما که اینکارو نمیکنیم. گیمرها چجوری میتونن یه استدیو رو شخصیت محور کنن؟ اصلا ممکنه همچین کاری؟ ما فقط به عنوان گیمر و طرفدار میتونیم از شخصیت های کاریزماتیک خوشمون بیاد و در موردشون اغراق کنیم. مثلا همه موفقیت FF رو ببندیم به نام نومورا، یا همه ابهت MGS رو دست پخت کوجیما بدونیم و .... و این طبیعی هست. همه جذب آدم های کاریزماتیک میشن. اما علاقه من نوعی به سم لیک مثلا به رمدی آسیب میزنه؟

هیچ استدیوای هم در عمل متکی بر فقط یه شخص نیست. مثلا کوجیما که مثال خوبیه، بخش عمده ای موفقیت سری MGS بخاط شینکاوا بوده. و آدم های دیگه. منتهای مراتب چون کوجیما خیلی کاریزماتیکه، و واقعا هم آدم بزرگیه، همه چیز و همه کس میره زیر سایه کوجیما و به این معنی نیست که تو استدیو شخص دیگه ای وجود نداره و همه چیز یعنی کوجیما و ....
 
آخرین ویرایش:
به من بگن یه لیست از استدیو های Super Elite بده سریع ذهنم معطوف میشه به NauGHty Dog و Rockstar و Blizzard. استدیو هایی که ریسک کردن تو همه سبک ها، کمیت و کیفیت فوق العاده ای دارن و تو سبک های خودشون بی رقیب هستند. یکیش تو بازی های سوم شخص، یکیش تو بازی های Open-World و یکیش تو بازی های RTS و موبا. یعنی به معنای واقعی کلمه فرمانروایان این سبک ها بدون سوال هستند.

اما استدیو های خیلی خوب هم هستند که واقعا نمیشه بزرگیشون رو زیر سوال برد، بازی های بد داشتن اما هنوز اون کاریزما و شخصیت رو دارن، استدیو هایی مثل Bungie (دستنی از نظر من یه موفقیت عالی بود)، Remedy، Santa Monica، Creative Assembly، Id Software، Insomniac و ... .

استدیو هایی که نمیشه با یه بازی سابقه و بزرگیشون رو زیر سوال برد، Destiny، Rage، Rome 2، GOW Ascension، QB، Fusion و ... . چون همشون تو یه بازه هایی خودشون رو دوباره ثابت کردن و میکنن.
 
به من بگن یه لیست از استدیو های Super Elite بده سریع ذهنم معطوف میشه به NauGHty Dog و Rockstar و Blizzard. استدیو هایی که ریسک کردن تو همه سبک ها، کمیت و کیفیت فوق العاده ای دارن و تو سبک های خودشون بی رقیب هستند. یکیش تو بازی های سوم شخص، یکیش تو بازی های Open-World و یکیش تو بازی های RTS و موبا. یعنی به معنای واقعی کلمه فرمانروایان این سبک ها بدون سوال هستند.

اما استدیو های خیلی خوب هم هستند که واقعا نمیشه بزرگیشون رو زیر سوال برد، بازی های بد داشتن اما هنوز اون کاریزما و شخصیت رو دارن، استدیو هایی مثل Bungie (دستنی از نظر من یه موفقیت عالی بود)، Remedy، Santa Monica، Creative Assembly، Id Software، Insomniac و ... .

استدیو هایی که نمیشه با یه بازی سابقه و بزرگیشون رو زیر سوال برد، Destiny، Rage، Rome 2، GOW Ascension، QB، Fusion و ... . چون همشون تو یه بازه هایی خودشون رو دوباره ثابت کردن و میکنن.
به نظرم بهترین و درسترین نظری بود که اینجا خوندم
انصافا نمیشه به خاطر یه بازی متوسط یه استدیو که قبلا شاهکارهایی زیادی تحویلمون دادنو درجه دو و سه و .. خوند
به نظرم زمان همه چیزو بهمون ثابت میکنه
 
  • Like
Reactions: Red Ѵ
به من بگن یه لیست از استدیو های Super Elite بده سریع ذهنم معطوف میشه به NauGHty Dog و Rockstar و Blizzard. استدیو هایی که ریسک کردن تو همه سبک ها، کمیت و کیفیت فوق العاده ای دارن و تو سبک های خودشون بی رقیب هستند. یکیش تو بازی های سوم شخص، یکیش تو بازی های Open-World و یکیش تو بازی های RTS و موبا. یعنی به معنای واقعی کلمه فرمانروایان این سبک ها بدون سوال هستند.

اما استدیو های خیلی خوب هم هستند که واقعا نمیشه بزرگیشون رو زیر سوال برد، بازی های بد داشتن اما هنوز اون کاریزما و شخصیت رو دارن، استدیو هایی مثل Bungie (دستنی از نظر من یه موفقیت عالی بود)، Remedy، Santa Monica، Creative Assembly، Id Software، Insomniac و ... .

استدیو هایی که نمیشه با یه بازی سابقه و بزرگیشون رو زیر سوال برد، Destiny، Rage، Rome 2، GOW Ascension، QB، Fusion و ... . چون همشون تو یه بازه هایی خودشون رو دوباره ثابت کردن و میکنن.
عزیز سانتا مونیکا هم جز بهترین استودیهای درجه یک بازی سازی هست.حتی همتراز با ناتی داگ
سه نسخه god of war.و امتیازاتشون این قضیه رو تایید میکنه
 
  • Like
Reactions: Adidas95

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or