Sony : کنسول Playstation 4 شبیه یک ماشین فرمول یک است

  • Thread starter Thread starter Wąnda
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

آیا از سیستم cooling کنسول Playstation 4 راضی هستید؟


  • مجموع رای دهنده‌ها
    146

Wąnda

Sacred Spirit
کاربر سایت
PlayStationCooling-2.jpg
درود.

Yasuhiro Ootori یکی از مغزهای متفکری که پشت طراحی Playstation 4 است، طی سخنرانی که در توکیو ژاپن دیروز انجام داد، توضیحاتی در مورد سیستم خنک کننده ـی PS4 داد و همچنین آن را با کنسول نسل قبل ـشان مقایسه ای کلی کرد که با هم می خوانیم:
-طراحی و مکانیزم کلی سیستم خنک کنندگی ps4 ترکیبی از طرح های ورژن G و N کنسول Ps3 است.

-جریان هوای کنسول PS4 هم نیز بر پایه ورژن N کنسول PS3 ساخته شده است، heat sink ها و cooling fan ها نیز طراحیشان برگرفته شده از معماری کلی ورژن G است.

-هوایی که از طریق پورت(درگاه) های کنسول وارد دستگاه میشوند، نیز به خاطر طراحی خاص ـی که داراست، به دو قسمت تقسیم می شوند که یک قسمت باد را به بالای برداصلی و دیگری به قسمت پایینی هدایت می کنند.

-همچنین جریان هوا به لطف cooling fan هایی که که کنترل فشار مثبت و منفی(از نظر دمایی) را در دست دارند، بسیار کامل کنترل و هدایت می شوند تا ما اینبار با مشکل داغ شدن محیط داخلی کنسول روبرو نشویم.

-heat sink ها با به همراه داشتن دو heat pipe طراحی ساده ای را دارا هستند،اینبار تیغه (لبه) های heat sink برای جریان هوای بهتر در PS4 بهینه شده اند، سطح زمینی(کف دستگاه یا همان برد اصلی) کنسول به خاطر قرارگیری قطعه های برد در زاویه های متفاوت جریان هوا را در کل دستگاه به شکل راحت تری منتقل میکنند.

-معماری Fan ها به صورت ذوزنقه ای شکل است، در طول آزمایش ها و عملیاتی که تیم مهندسی ما طی مراحل مختلفی انجام دادند، مشخص شد که این شکل و طراحی عجیب و غریبی که دارد باعث می شود که نویز و سرو صدای کمتری را در حین کار با کنسول ما شاهید باشیم.

-موتوری که برای چرخش Fan ها در PS4 استفاده کرده ایم،یک موتور سه فاز است، این موتور کمی گران تر از موتورهای تک فازی بود که ما برای استفاده در PS2و PS3 بکار بردیم، اما به ما این اجازه را میدهد تا در سرعت چرخش پایین تر با مصرف برق و ارتعاش کمتری روبرو باشیم.

-از آنجایی که بار گرافیکی بازی ها متفاوت است و نسبت به حجم ـشان حرارت بیشتری را تولید میکنند PS2 و PS3 دستگاه هایی بودند که در هنگام اجرای این عملیات زیاد موفق عمل نکردند ولی در PS4 بخاطر سیستم هوشمندی که دارد این مشکل را نخواهیم داشت، زیرا نسبت به بار گرافیکی هر بازی، PS4 عملیات مختلفی را برای تهویه بهتر انجام خواهد داد.

-
PS4 دارای سنسوری است که دمای هوایی که وارد کنسول می شود را اندازه گیری می کند، با این ویژگی ما قادر خواهیم بود تا بهتر دمای بیرونی و بدنه را ارزیابی کنیم تا نهایتا تهویه بهتری برای کنسول داشته باشیم.
*ورژن G
PlayStationCooling-14.jpg
*ورژن N
PlayStationCooling-16.jpg

*دوستانی که در نظرسنجی شرکت کردند، قطعا در روند تاپیک از نظر محتوایی نظرات ـشون اثر خواهد داشت،پس لطف کنند که علاوه بر شرکت در نظرسنجی، توضیحاتی رو در قسمت مربوطه ارائه بدهند، تا دیگر دوستانی که هنوز برای خرید کنسول مورد نظرشون رو انتخاب نکردند، تجربیات و اطلاعات ـی رو کسب کنند.
 
آخرین ویرایش:
وحید اولا اینکه تو که PS4 نداری پس دقیقا از چی ناراضی هستی ؟!

بعدش خب یه نگاه هم به قیمت بنداز ، چه بخوای چه نخوای تو بحث کنسول و سیستم و مکانیزمی که توشه قیمت کلی خیلی مهمه، وگرنه میشه کنسول هم از سیستم خنک کننده مایع استفاده کرد فقط در اون صورت فروش کلیه جواب نمیده باید قلب رو فروخت :d
من از این ناراضیم که با این القاب ملتو سرکار میزارن

ببین احمد cpu لبتاپی که فکر نمیکنم انچنان حرارتی تولید کنه ..مسئله سادس ps4 با توجه به 18 تا cu که داره در 28nm با die size مشخص خدارو شکر اورکلاکی هم که در کار نیست مطمئنا فنش باید با دور کم بیصدا کار کنه حتی تو لودینگ 100% طبیعیه نویز انچنانی تولید نکنه رادمان خوبی داشته باشه ..
حالا اینکه ما برای هایپ کردن سونی فنها بیایم بگیم فرمول یکوو ....... خوب مشخصه کسی که سالها با ps3 بخاری برقی سر کرده ps4 براش مثل یه یخچال میمونه برای همینم من تاکید کردم بگید نسبت به کنسولی پلی 3 پیشرفت داشته .مگرنه نسبت به خنک کننده های امروزی که کشکم نیست .. کما اینکه هم من میدونم هم تو که xone با توجه به اینکه تراشه ضعیف تری داره طبیعتا تراشه حرارت کمتری تولید میکنه فن حلزونی هم استفاده نکرده مسلما بی صدا تر باید باشه .

حالا جت موشکو فرمول یک این حرفا قبلا هم گفتم فقط برای هایپ کردن طرفدارای خودشون لایک کردناشون خوبه ارزش دیگه ایی نداره.
سپاس

آقای وحید شما رو نمیدونم چتون میشه؟؟
این بحث فرمول یک بودن کاملا در حیطه کنسولها هست نه کارت گرافیکهای high end
شما کاملا به صورت عقده وار میای و ترول میکنی..چی گیرت میاد از این که بگی ps4 بده یا pc خوبه؟
نه بگو چی گیرت میاد؟
عقده ایی وار ؟ فکرشو بکن دی:
شما میتونی با فرمول یک که هیچی فضا پیما اتمی خوش باشی

هر وقت این کنسول تونست یه بازی رو رزولوشن 4K اجرا کنه بنده شخصا بهش لقب فضا پیما میدم
البته خواب رزولوشن 4K باید تو این کنسول دید
 
آخرین ویرایش:
من از این ناراضیم که با این القاب ملتو سرکار میزارن

ببین احمد cpu لبتاپی که فکر نمیکنم انچنان حرارتی تولید کنه ..مسئله سادس ps4 با توجه به 18 تا cu که داره در 28nm با die size مشخص خدارو شکر اورکلاکی هم که در کار نیست مطمئنا فنش باید با دور کم بیصدا کار کنه حتی تو لودینگ 100% طبیعیه نویز انچنانی تولید نکنه رادمان خوبی داشته باشه ..
حالا اینکه ما برای هایپ کردن سونی فنها بیایم بگیم فرمول یکوو ....... خوب مشخصه کسی که سالها با ps3 بخاری برقی سر کرده ps4 براش مثل یه یخچال میمونه برای همینم من تاکید کردم بگید نسبت به کنسولی پلی 3 پیشرفت داشته .مگرنه نسبت به خنک کننده های امروزی که کشکم نیست .. کما اینکه هم من میدونم هم تو که xone با توجه به اینکه تراشه ضعیف تری داره طبیعتا تراشه حرارت کمتری تولید میکنه فن حلزونی هم استفاده نکرده مسلما بی صدا تر باید باشه .

حالا جت موشکو فرمول یک این حرفا قبلا هم گفتم فقط برای هایپ کردن طرفدارای خودشون لایک کردناشون خوبه ارزش دیگه ایی نداره.
سپاس

آقای وحید شما رو نمیدونم چتون میشه؟؟
این بحث فرمول یک بودن کاملا در حیطه کنسولها هست نه کارت گرافیکهای high end
شما کاملا به صورت عقده وار میای و ترول میکنی..چی گیرت میاد از این که بگی ps4 بده یا pc خوبه؟
نه بگو چی گیرت میاد؟
 
بیشتر از کم صدا بودن دستگاه، من از خنک بودنش راضی هستم. البته مدت کوتاهی هست که کنسول رو گرفتم، ولی حتی بعد از 6-7 ساعت پشت سر هم بازی کردن (2K14) صدای آزاردهنده نداره. ولی کنسول کاملاً خنکه.
اینم بدونید که کنسول هر چقدر هم که کم صدا باشه، به مرور زمان که گرد و خاک روی فن دستگاه بشینه، صداش بیشتر و بیشتر می‌شه.
 
دیگه بعد از بودن تو وبسایت ها مختلف دست امثال تو برام رو شده! یاد میاد تو یک وبسایت دیگه موقع منتشر شدن کیلزون و دیدن گرافیک خیره کنندش همه داشتند کرایسیس3 pc را با ان مقایسه میکردند. چیه فن اکس باکس وان هستی؟ کنسول محبوبت طبق مقایسه هایی که انجام شد شکست خورده. حالا با pc میاین وسط! دیگه مایکروسافت با سه چراغ ایکس باکس تو نسل قبل یک ایراد ابر جاودانه برا خودش رقم زد.:d
 
حداقل اگه برا 4 دور فن بره بالا (که 1 به 100 تو بازی ها این طوری نیست )میگیم داره بازی ر با گرافیک و فریم و ... بالا پردازش میکنه ولی ولی وان چی؟؟؟ ;)
میخوایید جعبه ی مجهولتون با اون کم و کاستی ها که تو بازی های مولتی پلتفرم داره دور فن هم بالا ببره !!!!
رفیق من بتل 4 بازی میکنه روزی 7 یا 8 ساعت میگه صدا به هیچ وجه شنیده نمیشه میخوایید دروغ باور کنید خو باور کنید
 
خب اگه اون صدا رو میده میدونی چه سرعتی هم در قبالش داره؟!!!!!
حالا اون سرعت دقیقا همانند کارایی و بازدهی Playstation 4 هستش ، اوکی؟!

حالا به نظرت قدرت ـش کمه یا نه؟!


قدرت چه ربطی به صدا برای پرایدم منبع با سر اگزوز بذاری صدای فرمول 1 می ده اما راه نمی ره

بعد صدای موتور ماشین اصلا مقایسش با کنسول خنده دار هست یاد مقایسه ی ps3 با ابر رایانه افتادم باز اون یه ربطکی داشت صدای دستگاه های الکترونیکی هرچی کمتر باشه بهتره بد نیست نگاهی به نقد کارت گرافیک های pc بندازی هیچ سایتی از صدای زیادش به عنوان نکته ی مثبت یاد نمی کنه

خلاصه سونی خواسته به جورایی از زیر نقص کنسولش در بره اما خیلی مثال: مسخره ای زده هر جنسی یه ایرادی داره دیگه نمی شه همش ازش تعریف کنید
 
[LTR][h=1]Sony engineer unveils the ‘functional beauty’ of the PS4′s cooling system[/h]By Derek Strickland on January 20, 2014 9:03 am@Mr_Deeke

A Sony engineer reveals the extensive logistics of the PlayStation 4′s cooling system at the Japan-held INTERNEPCONconference, showcasing detailed slides and data on the console’s heat mitigation.

At the 43rd INTEREPCON conference in Japan, Sony’s Engineer Director Yasuhiro Ootori took the stage to deliver an incredibly in-depth lecture on the dynamics of the PS4′s heat mitigation solution.
During the presentation Ootori showed off a substantial offering of slides, displaying reams of data and statistics on the console’s integral cooling unit, as well as side-by-side comparisons of the performances of previous PlayStation consoles.
Two accounts of the lecture were previously covered by Famitsu and Inside Games, coverage that revealed some new info on the PlayStation 4′s heat management suite.

The translations render interesting facts about the PlayStation 4, and Ootori’s lecture gleaned a host of tidbits on how the console’s cooling unit was designed by Sony. As Director of Engineering, Ootori serves as one of the major forces that sculpted the PS4′s internal works.
Heat mitigation is a huge aspect to any high-powered device, especially a console with a beefy APU; too much heat can leave the sleek trapezoidal box a smoldering mess. Sony had to design a viable cooling solution to keep its new console at a stable rate–especially with the inclusion of an internal power source–and Ootori’s influence helped achieve this goal.
The presentation delved into how Sony built the PS4′s cooling unit, utilizing the best solutions from past consoles like the PS3 and even the PS2. Specifically the PlayStation 4 makes use of a mix of the G and N iterations of the PS3 for heat mitigation, airflow, heat sinks and cooling fan mechanisms.

As for specifics on the airflow, Ootori explains that the PS4′s intake splits airflow between the bottom and top of unit. The air then passes through the heat sink, cooling the console’s power solution and exist via the exhaust port. Positive and negative pressure from the unit’s fan uniformly spreads the airflow, and Sony keeps the “eye of the storm” or “snail shell” design to maximize efficiency.
Everything from the fan’s shape (which has been shaped to reduce noise) to the motor that powers it (a three-phase unit that efficiently handles power consumption) has been specifically tailored to the PlayStation 4′s cooling system. Ootori also revealed that the console has an internal sensor that rates the ambient temperature of the air that’s expelled via the exhaust port, affording for moderation of external temperatures.
The engineer also highlighted comparisons between the PS4 and its previous systems. As far as power requirements, the PlayStation 4 consumes significantly less power than every model of the PS3; the PS4′s fan, for example, only uses a fraction of the console’s overall power allocation–10 W out of the total 250 W.
Fan noise is also equivalent to the PS3, even during strenuous gameplay, despite the disparities in resource-heavy game loads.

At the end of the presentation, Ootori delivered a thoughtful quote while comparing the console to a Formula 1 racer:
“‘A fast machine is beautiful’ and not ‘a beautiful machine is fast’,” he said. Words that aptly describe the PS4′s internal components. and represents the functional beauty of the system–functionality which has been gleaned by Sony’s pursuit of technology.
It’s interesting to see one of Sony’s most prominent engineers highlight the PlayStation 4′s cooling system, as any console owner can readily see the curious–and rather stylish–array of vents that ride the system’s perimeter. This feature has stuck out to many, and certainly enhances the visual allure (as well as overall functionality) of Sony’s PS4.

Furthermore it’ll be interesting to see how Sony further changes the PlayStation 4 for future models, and if the Japanese console maker will opt in for different internal components as “new” PS4′s roll out.
For a closer look on how Sony’s newest console regulates heat, be sure to check this gallery of thermal PS4 images captured with a FLIR camera. One has to wonder if Ootori would be proud of those temperatures–which seem quite suitable for any higher-end computing device.










[/LTR]
 
من از این ناراضیم که با این القاب ملتو سرکار میزارن

ببین احمد cpu لبتاپی که فکر نمیکنم انچنان حرارتی تولید کنه ..مسئله سادس ps4 با توجه به 18 تا cu که داره در 28nm با die size مشخص خدارو شکر اورکلاکی هم که در کار نیست مطمئنا فنش باید با دور کم بیصدا کار کنه حتی تو لودینگ 100% طبیعیه نویز انچنانی تولید نکنه رادمان خوبی داشته باشه ..
حالا اینکه ما برای هایپ کردن سونی فنها بیایم بگیم فرمول یکوو ....... خوب مشخصه کسی که سالها با ps3 بخاری برقی سر کرده ps4 براش مثل یه یخچال میمونه برای همینم من تاکید کردم بگید نسبت به کنسولی پلی 3 پیشرفت داشته .مگرنه نسبت به خنک کننده های امروزی که کشکم نیست .. کما اینکه هم من میدونم هم تو که xone با توجه به اینکه تراشه ضعیف تری داره طبیعتا تراشه حرارت کمتری تولید میکنه فن حلزونی هم استفاده نکرده مسلما بی صدا تر باید باشه .

حالا جت موشکو فرمول یک این حرفا قبلا هم گفتم فقط برای هایپ کردن طرفدارای خودشون لایک کردناشون خوبه ارزش دیگه ایی نداره.
سپاس


عقده ایی وار ؟ فکرشو بکن دی:
شما میتونی با فرمول یک که هیچی فضا پیما اتمی خوش باشی

هر وقت این کنسول تونست یه بازی رو رزولوشن 4K اجرا کنه بنده شخصا بهش لقب فضا پیما میدم
البته خواب رزولوشن 4K باید تو این کنسول دید
هر وقت هم شما بازی در حد tlou و... غیره داشتی بیا حرف بزن.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or