
Yasuhiro Ootori یکی از مغزهای متفکری که پشت طراحی Playstation 4 است، طی سخنرانی که در توکیو ژاپن دیروز انجام داد، توضیحاتی در مورد سیستم خنک کننده ـی PS4 داد و همچنین آن را با کنسول نسل قبل ـشان مقایسه ای کلی کرد که با هم می خوانیم:
*ورژن G-طراحی و مکانیزم کلی سیستم خنک کنندگی ps4 ترکیبی از طرح های ورژن G و N کنسول Ps3 است.
-جریان هوای کنسول PS4 هم نیز بر پایه ورژن N کنسول PS3 ساخته شده است، heat sink ها و cooling fan ها نیز طراحیشان برگرفته شده از معماری کلی ورژن G است.
-هوایی که از طریق پورت(درگاه) های کنسول وارد دستگاه میشوند، نیز به خاطر طراحی خاص ـی که داراست، به دو قسمت تقسیم می شوند که یک قسمت باد را به بالای برداصلی و دیگری به قسمت پایینی هدایت می کنند.
-همچنین جریان هوا به لطف cooling fan هایی که که کنترل فشار مثبت و منفی(از نظر دمایی) را در دست دارند، بسیار کامل کنترل و هدایت می شوند تا ما اینبار با مشکل داغ شدن محیط داخلی کنسول روبرو نشویم.
-heat sink ها با به همراه داشتن دو heat pipe طراحی ساده ای را دارا هستند،اینبار تیغه (لبه) های heat sink برای جریان هوای بهتر در PS4 بهینه شده اند، سطح زمینی(کف دستگاه یا همان برد اصلی) کنسول به خاطر قرارگیری قطعه های برد در زاویه های متفاوت جریان هوا را در کل دستگاه به شکل راحت تری منتقل میکنند.
-معماری Fan ها به صورت ذوزنقه ای شکل است، در طول آزمایش ها و عملیاتی که تیم مهندسی ما طی مراحل مختلفی انجام دادند، مشخص شد که این شکل و طراحی عجیب و غریبی که دارد باعث می شود که نویز و سرو صدای کمتری را در حین کار با کنسول ما شاهید باشیم.
-موتوری که برای چرخش Fan ها در PS4 استفاده کرده ایم،یک موتور سه فاز است، این موتور کمی گران تر از موتورهای تک فازی بود که ما برای استفاده در PS2و PS3 بکار بردیم، اما به ما این اجازه را میدهد تا در سرعت چرخش پایین تر با مصرف برق و ارتعاش کمتری روبرو باشیم.
-از آنجایی که بار گرافیکی بازی ها متفاوت است و نسبت به حجم ـشان حرارت بیشتری را تولید میکنند PS2 و PS3 دستگاه هایی بودند که در هنگام اجرای این عملیات زیاد موفق عمل نکردند ولی در PS4 بخاطر سیستم هوشمندی که دارد این مشکل را نخواهیم داشت، زیرا نسبت به بار گرافیکی هر بازی، PS4 عملیات مختلفی را برای تهویه بهتر انجام خواهد داد.
-PS4 دارای سنسوری است که دمای هوایی که وارد کنسول می شود را اندازه گیری می کند، با این ویژگی ما قادر خواهیم بود تا بهتر دمای بیرونی و بدنه را ارزیابی کنیم تا نهایتا تهویه بهتری برای کنسول داشته باشیم.


*دوستانی که در نظرسنجی شرکت کردند، قطعا در روند تاپیک از نظر محتوایی نظرات ـشون اثر خواهد داشت،پس لطف کنند که علاوه بر شرکت در نظرسنجی، توضیحاتی رو در قسمت مربوطه ارائه بدهند، تا دیگر دوستانی که هنوز برای خرید کنسول مورد نظرشون رو انتخاب نکردند، تجربیات و اطلاعات ـی رو کسب کنند.
آخرین ویرایش: