Sony: متنفریم از این که همه بازی های PS4 به عناوین FPS محدود شوند

Nathan Drake

Evanescence
کاربر سایت
KnackPS4-610x400.jpg

Sony بار دیگر به دنبال این است تا بر روی بازی های متنوع تمرکز کند و کاری که با PS3 انجام داد را بار دیگر با PS4 تکرار کند.
شرکت سونی در دوران PS3 ثابت کرد که علاقه مند به ساخت بازی های متنوع و شاد برای این کنسول است و ریسک ساخت عنوانی با نوآوری ها و جو خاص و رنگارنگ را می‌پذیرد.
ModNation Racers, LittleBigPlanet, MAG و عناوینی مانند Journey یا Tokyo Jungle در PSN کاملا گواه این موضوع هستند؛ عناوینی که شاید مانند Uncharted، فروش زیادی نداشتند ولی نشان دهنده این حقیقت بودند که سونی به ساخت بازی های متفاوت چراغ سبز نشان می‌دهد.
رییس جهانی شرکت سونی، آقای Shuhei Yoshida در مصاحبه ای با Edge پیرامون PS4 اعلام نمود که دوست ندارد در این کنسول، همه بازی ها به عناوین FPS ختم شوند.
وقتی سوال شد که چرا در اولین معرفی از نسل بعد، یک بازی با جو شاد و رنگارنگ مانند Knack را به نمایش در آوردید، Yoshida پاسخ داد: "این کار را با قصد و به عمد انجام دادیم. زمانی که Mark گفت که نظرتان در مورد یک بازی شبیه به Crash Bandicoot برای PS4 چیست و Knack را به ما معرفی کرد بسیار خوشحال شدیم و استقبال کردیم. بله ما متنفریم از این که ببینیم تمامی عناوین PS4 به سبک های FPS ،action-adventure یا بازی های بسیار واقع گرایانه ختم می‌شوند. ما می‌دانیم که مردم این بازی ها را دوست دارند ولی فقط عناوین یاد شده نیستند که می‌توانند باعث لذت بردن شما از بازی شوند."
منبع
 
یکی نیست به خوده همین آقا بگه خودتون پدر این نسل رو با شوتر در آوردین آلان هم که KZ 4 شده لانچ تایتل ps4...!! آدم میمونه دم رو قبول کنه یا قسم آقا روباه..!!!!
 
من الان نمیدونم کجای صحبتهای ایشون و قبول ندارن بعضی دوستان :دی
دقیقا حرفی که ماکان زد این همه تنوع در کدام کنسولهای رقیب دیده شده !!!! درسته HR با سلایق بعضیها جور نبود اما خودش یک سبک بود ( مثل فارنهایت ) یا IF , GOW , آنچارتد و LBP !!!!! و SIREN که بصورت دانلودی عرضه شد یا FOLKLORE و خیلیهای دیگه !!!!!
من نمیدونم این همه تعصب کورکورانه برای چیه !!!! البته بعضی از دوستان دیگه کاملا شناخته شده هستند !!!!!

یکی نیست به خوده همین آقا بگه خودتون پدر این نسل رو با شوتر در آوردین آلان هم که KZ 4 شده لانچ تایتل ps4...!! آدم میمونه دم رو قبول کنه یا قسم آقا روباه..!!!!

چه ربطی داره !!!!! دقیق نمیدونم ممکنه IF هم یکی از عناوین باشه !!!
 
چه ربطی داره !!!!! دقیق نمیدونم ممکنه IF هم یکی از عناوین باشه !!!
ربطش به اینه که اینا یه نسل رو با شوتر به گند کشیدن بخدا..!!شما مقایسه کن ببین چنتا JRPG اومد یا حتی چنتا RPG یا ادونچر و بعد مقایسه کن ببین چنتا شوتر اومد..!!!کاری به عناوین اصلی ندارم که از نسل قبل به این نسل اومدن..!!درکل گفتم مثلا بازی خیلی قشنگه TR یا بازی Darksiders 2 که قربانی همین شوترها شدن و ازشون زیاد استقبال نشد معنی چه چیزی رو میده..؟؟!!از ساله 2011 که ُSkyrim کولاک کرد من دیگه یادم نمیاد بازی اومده باشه که بیشتر از شوتر به چشم بیاد و بتونه غوغا کنه..!!خوب معلومه آخر عاقبتش میشه COD 1000 یا BF 500 یکی دومیلون سه میلیون نسخه فروش میکنن..!!هرسال هم یکی میاد..!!خوب معلومه دیگه کسی نمیره دنبال بازی مثل Last Gaurdian گور باباش که میخواد هر چی بشه..!!ما فعلا KZ 4 بدیم بیرون ملت بزنن سرو کله هم بعد اون بازی TLG رو هم با یه معذرت خواهی سرو ته اش رو هم میاریم..!!با مقایسه با نسل قبل همین کنسولها شما به من بگو چنتا بازی شوتر اومده و چنتا بازی غیر شوتر..!!؟؟به نظر شما من برای یه بازی مثل Skyrim 2 یا مثلا همین TLG چند سال باید صبر کنم..؟؟و برای بازی مثل COD یا KZ یا هر شوتر سریالی چند سال باید صبر کنم..؟؟خوب جوابش معلومه برای 2 تای اولی 4 تا 5 سال و برای 2 تای دومی سالی 1 بار..!!!حالا از اونور ماکرو که دیگه به مراتب بدتر از سونی..!!
 
این نسل از نظر خلق ip بی شک سونی اول بود.اما همچنان نه در داشتن استدیو های first party نه در داشتن استدیو های seconed party و نه در داشتن ip انحصاری به نینتندو نزدیک هم نمیشه!خوشم میاد دوستان با 5-6 ساله خوندن باقی سعی دارن حرف خودشون رو به کرسی بشونن مثل :

وقتی سونی بازی هایی مثل R&C, SC4,LBP,iF,UC,TLoU,MNR و یه دوجین بازی متفاوت و رنگارنگ دیگه داره بسیار هم حرف منطقی و درست هست. بیشترین تنوع بازی بدون هیچ شکی برای Sony هست. مایکروسافت اصولا خلاصه شده توی تفنگ هست و نینتندو هم توی ماریو و دوستان! بحثی هم درش نیست.

مرده ی این بحثی درش نیستم من!نینتندو خلاصه شده در ماریو؟؟؟؟؟78 فرانچایز مختلف که بر طبق Nintendo franchises - The Nintendo Wiki - Wii, Nintendo DS, and all things Nintendo مربوط به نینتندو هستن(البته در این لیست تمام بازی هایی که با نام ماریو عرضه شدن رو توی یه لیست گذاشته و الا با وجود PAPER MARIO و MARIO CART و .... بالای 120-130 تا هم میرسه فرانچایز ها و بازی هایی که نینتندو می تونه ازشون عرضه کنه) و اتفاقا در تمامی سبک های بازی (دقیقا هر سبکی که شما فکرش رو بکنی!!!) بازی داره میشه خلاصه شده در ماریو؟شما چند سالته دوست من؟؟زلدا یکی از بهترین action adventure های تاریخ بازی ویدئویی و رایانه ای از کی تا حالا شده دوست ماریو؟یا بازی Metroid که در میان تمام بازی های شوتر اول شخص در متا و گیمزرنکینگ جزء 3 تای اول هست (که سونی حتی در 5 تای اول این لیست بهترین شوتر اول شخص یه بازی هم نداره!!!).یکی از بهترین بازی های jRPG این نسل(Xenoblade Chronicles) و البته بسیاری بازی نقش افرینی دیگه میشه ماریو و دوستان؟؟؟؟؟Kid Icarus , Kirby , Donkey Kong و 10-20 بازی دیگه در همین سبک بلکه هم بیشتر میشه ماریو و دوستان؟؟؟؟؟خب سن شما هم معلوم شد!LOL!

یه اطلاعاتی هم می ذارم( که البته به راحتی در ویکیپدیا در دسترس هستن ولی خب دوستان ببینن پی می برن به همه چی) تا مشخص بشه که نینتندو از نظر First Party و Seconed Party قویتر هست یا سونی :

اینا استدیو های First Party Sony :


North America

Europe



اینا استدیو های Seconed Party ی سونی :
Asia
North America

Europe


حالا استدیو های First Party ی نینتندو :



استدیو های Seconed Party نینتندو که دیگه برای شمردنشون با انگشتان پاتونم نیازمندید : (البته انگشت شماریش فقط سر بعضی از بازی ها با نینتندو همکاری کردن ولی اون بازی هایی که همکاری کردن همگی انحصاری بوده!!)



 
ربطش به اینه که اینا یه نسل رو با شوتر به گند کشیدن بخدا..!!شما مقایسه کن ببین چنتا JRPG اومد یا حتی چنتا RPG یا ادونچر و بعد مقایسه کن ببین چنتا شوتر اومد..!!!کاری به عناوین اصلی ندارم که از نسل قبل به این نسل اومدن..!!درکل گفتم مثلا بازی خیلی قشنگه TR یا بازی Darksiders 2 که قربانی همین شوترها شدن و ازشون زیاد استقبال نشد معنی چه چیزی رو میده..؟؟!!از ساله 2011 که ُSkyrim کولاک کرد من دیگه یادم نمیاد بازی اومده باشه که بیشتر از شوتر به چشم بیاد و بتونه غوغا کنه..!!خوب معلومه آخر عاقبتش میشه COD 1000 یا BF 500 یکی دومیلون سه میلیون نسخه فروش میکنن..!!هرسال هم یکی میاد..!!خوب معلومه دیگه کسی نمیره دنبال بازی مثل Last Gaurdian گور باباش که میخواد هر چی بشه..!!ما فعلا KZ 4 بدیم بیرون ملت بزنن سرو کله هم بعد اون بازی TLG رو هم با یه معذرت خواهی سرو ته اش رو هم میاریم..!!با مقایسه با نسل قبل همین کنسولها شما به من بگو چنتا بازی شوتر اومده و چنتا بازی غیر شوتر..!!؟؟به نظر شما من برای یه بازی مثل Skyrim 2 یا مثلا همین TLG چند سال باید صبر کنم..؟؟و برای بازی مثل COD یا KZ یا هر شوتر سریالی چند سال باید صبر کنم..؟؟خوب جوابش معلومه برای 2 تای اولی 4 تا 5 سال و برای 2 تای دومی سالی 1 بار..!!!حالا از اونور ماکرو که دیگه به مراتب بدتر از سونی..!!

دقیقا این نسل نسل کنترل حرکتی نبود نسل شوتر بود .... هر بازی رو از راه رسیدن یه تفنگ انداختن توش ... بکش و برو جلو ... معما ها و پازل ها به 0 رسید ... گیم پلی ها منتوع شد به خطی و یا اوپن ورلد ... وگرنه سرتاپای همشون یه کاسه بود ... برای همین یه بازی مثل باران شدید انقدر مورد استقبال قرار گرفت
 
این عقب مونده در حال حاضر بدون اغراق محبوب ترین فرد دنیای گیم توی فروم هایی مثل Neogaf هست ! :دی Mark Cerny علاوه بر اینکه کارنامه خیلی درخشانی داره ، خیلی عالی هم صحبت میکنه و خیلی ها (از جمله خودم) به شدت دوست داریم که بخش زیادی از کنفرانس E3 سونی هم دستش باشه ! کلاً عشق و علاقه شدید به دنیای بازی موقع صحبت کردنش واضحه !
این لیست رو قبلاً توی یه تاپیک دیگه هم گذاشته بودم ولی مثل اینکه ندیدی و مدل مو و شلوار طرف مهم تر از سابقه ـش هست ! :دی

Major Havok (1983, arcade) — Programmer, Designer
Marble Madness (1984, arcade) — Programmer, Designer
Shooting Gallery (1987, Master System) — Programmer, Designer
Missile Defense 3-D (1987, Master System) — Programmer, Designer
Shanghai (1988, port to Master System) — Programmer
California Games (1989, port to Master System) — Programmer
Dick Tracy (1990, Genesis) — Programmer, Designer
Kid Chameleon (1991, Genesis) — Programmer, Designer
Sonic the Hedgehog 2 (1992, Genesis) — Producer
Crash ‘n Burn (1993, 3DO) — Programmer, Designer
Total Eclipse (1994, 3DO) — Programmer, Designer
Disruptor (1996, PlayStation) — Executive Producer, Designer
Crash Bandicoot (1996, PlayStation) — Executive Producer
Crash Bandicoot 2: Cortex Strikes Back (1997, PlayStation) — Producer, Designer
Spyro the Dragon (1998, PlayStation) — Executive Producer, Designer
Crash Bandicoot 3: Warped (1998, PlayStation) — Executive Producer, Designer
Spyro the Dragon 2: Ripto's Rage! (1999, PlayStation) — Executive Producer
Crash Bash (2000, PlayStation) — Producer, Designer
Spyro: Year of the Dragon (2000, PlayStation) — Design Consultant
Jak and Daxter: The Precursor Legacy (2001, PS2) — Programmer
Ratchet and Clank (2002, PS2) - Designer
Jak II (2003, PS2) — Programmer, Designer
Ratchet & Clank: Going Commando (2003, PS2) — Designer
Ratchet & Clank: Up Your Arsenal (2004, PS2) — Design Consultant
Resistance: Fall of Man (2006, PS3) — Design Consultant
Uncharted: Drake's Fortune (2007, PS3) — Design Consultant
Ratchet & Clank Future: Tools of Destruction (2007, PS3) — Design Consultant
Resistance 2 (2008, PS3) — Designer
God of War III (2010, PS3) — Design Consultant
Killzone 3 (2011, PS3) — Design Consultant
Knack (PS4) - Director

همین Mark Cerny سال 2010 اسمش وارد تالار مشاهیر بازی های کامپیوتری شد. یعنی جایی که تا الآن فقط 17 نفر اسمشون اونجا هست. افرادی مثل میاموتو ، کارمک ، سید میر ، پیتر مولینیو ، ویل رایت ، گیب نیول و ...
همین چند وقت پیش هم Gametrailers یه ویدئو بیرون داد تحت عنوان Sony`s Miyamoto !!! :دی یعنی Cerny رو در حدی میدونن که بهش لقب میاموتوی کمپانی سونی رو میدن !
به اینها ساخت متد سرنی برای ساخت بازی رو هم اضافه کن که باعث زیر و رو شدن ساختن بازی ها شد و اگه این اقا نبود ساخت بازی سیر دیگه ای رو طی میکرد
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or