Sony استودیو Insomniac Games را به تصاحب خود درآورد

Hamid Payne

کاربر سایت
113791

Sony Interactive Entertainment لحظاتی قبل از تصاحب Insomniac Games، سازنده عنوان موفق Marvel's Spider-Man و سری Ratchet and Clank، خبر داد و تایید کرد که این استودیو به فعالیت خود بعنوان یکی از استودیوهای داخلی PlayStation ادامه خواهد داد.

رئیس Sony Interactive Entertainment یعنی جیم رایان اخیرا اعلام کرد که در جهت ارائه محتوای هر چه بیشتر و تضمین موفقیت PlayStation در نسل آینده کنسول ها، شرکت Sony تقویت استودیوهای تحت اختیار خود و همچنین اضافه کردن استودیوهای بازی سازی جدید به مجموعه PlayStation را در دستور کار قرار داده است.

مراحل خرید Insomniac در حال نهایی شدن است و سازنده سری Resistance به زودی بعنوان چهاردهمین استودیو بازی سازی Sony معرفی خواهد شد.

شان لیدن در مصاحبه با Bloomberg اعلام کرد که در آینده برخی از بازی های استودیوهای جهانی Sony Interactive Entertainment، خصوصا بازی های چندنفره، ممکن است از انحصار PlayStation خارج شوند.

عناوین انحصاری همچنان جزئی از استراتژی شرکت خواهند بود، اما برخی بازی ها، بخصوص بازی های چندنفره که برای تجربه بر روی کامپیوترهای شخصی ساخته می شوند، ممکن است توزیع گسترده تری را تجربه کنند. ما باید از پلتفرم PlayStation حمایت کنیم، بحثی در این رابطه وجود ندارد. همانطور که گفتم، در آینده شاهد عناوینی از سوی استودیوهای من خواهید بود که در دسترس جمعیت گسترده تری از گیمرها قرار می گیرند.

Sony Acquires Spider-Man PS4 Developer Insomniac Games - IGN
 
آخرین ویرایش:
باید افسوس بخوری که چرا نینتندو نخریدش!

افسوس!؟
من هنوز برای نینتندو تو کف خرید مانالیث ام و این که هنوز دارن گسترده تر میشن :)) واقعا بهشون نمیاد استدیو بخرن... HAL Laboratory و Intelligent Systems "فقط" برای اینا از دهه 90 داره بازی میسازه (بازی های خفن) و هنوز نخریدنشون و استدیو سکند پارتیه :))

نینتندو روابط سکند پارتی اش رو محفوظ نگه داره و همین جوری که پلاتینوم و آتلوس بازی میگیره، بازی بگیره من راضیم انصافا :D

====

همون آتلوس به سگا رسید من راضیم :D
 
آخرین ویرایش:
با بقیه حرفات کاری ندارم که انگار دقیقا صندلی بغل اوان ولز نشستی و داری جریانات داخلی ناتی داگ رو تعریف می‌کنی!

اما برای این بخش ها





کجا این ها تایید شده؟


اینکه استرلی کارگردان نسخه دوم بوده هیچ وقت تایید نشد. اما حساب دو دوتا چهارتاست. ساخت نسخه اول سال 2013 تموم شد و ساخت نسخه دوم بعد کامل شدن Left Behind شروع شد. یعنی 2014. این درست همون زمانی بود که دراکمن و استرلی با هم داشتن روی طرح‌های اولیه پروژه دوم ناتی‌داگ، که بعدا مشخص شد همون TLoU 2 بوده، کار می‌کردن. اما مدت زیادی نمی‌گذره که ناخواسته مجبور می‌شن پروژه خودشون رو رها کنن و برگردن سر Uncharted 4.

The Last Of Us 2 prototypes will be 'resurrected' once Uncharted 4's DLC is done

حالا اگه می‌خوای بگی تو اون چند ماه استرلی که کارگردان نسخه اول بوده و توی Uncharted 4 نقشی نداشته، توی شروع ساخت TLoU 2 دخیل نبوده و توی استودیو خودش رو باد می‌زده، حرفی نمی‌مونه. اما منطق می‌گه استرلی برای مدت کوتاهی روی TLoU 2 کار کرده.


راجب مرخصی هم از گفته‌های خودش همه چیز مشخصه. البته یک سال نبوده. مصاحبه مال خیلی وقت پیش بود و من اشتباه کردم. خودش گفته چند ماه مرخصی گرفته، بعد به این چند ماه، چند ماه دیگه اضافه شده، تا اینکه فهمیده دیگه انرژی لازم برای برگشتن رو نداره و تصمیم گرفت مسیر زندگیش رو تغییر بده.

I worked out a deal with [Naughty Dog co-presidents] Evan [Wells] and Christophe [Balestra] at the beginning of Uncharted 4 before I stepped on, that look, if I’m gonna do this, I need some time off. And they knew what that meant. To their credit, they appreciated what I was willing to do and what it was going to take to get it done, and without batting a lash they said ‘Sure.’ So utmost respect to them as leaders and people who saw what needed to happen, and respecting my time and my energy, and giving me the time off.

Just to jump forward, having that time off, it just kind of eked into— What was a few months became more months, you know.

Why The Last of Us's Game Director Left Naughty Dog


بنابراین خیر! من کنار کسی ننشستم. فقط اخبار رو دنبال می‌کردم و از روی فرضیات شخصی خودم به باد قضاوت نگرفتمشون. سعی می‌کنم اگر نظری راجب چیزی بدم، بر اساس چیزهایی باشه که واقعا اتفاق افتاده (یا حداقل احتمال اتفاق افتادنش بنا به دلایل و مدارکی زیاد باشه.) نه بر اساس تخیلات خودم.
 
اینکه استرلی کارگردان نسخه دوم بوده هیچ وقت تایید نشد. اما حساب دو دوتا چهارتاست. ساخت نسخه اول سال 2013 تموم شد و ساخت نسخه دوم بعد کامل شدن Left Behind شروع شد. یعنی 2014. این درست همون زمانی بود که دراکمن و استرلی با هم داشتن روی طرح‌های اولیه پروژه دوم ناتی‌داگ، که بعدا مشخص شد همون TLoU 2 بوده، کار می‌کردن. اما مدت زیادی نمی‌گذره که ناخواسته مجبور می‌شن پروژه خودشون رو رها کنن و برگردن سر Uncharted 4.

The Last Of Us 2 prototypes will be 'resurrected' once Uncharted 4's DLC is done

حالا اگه می‌خوای بگی تو اون چند ماه استرلی که کارگردان نسخه اول بوده و توی Uncharted 4 نقشی نداشته، توی شروع ساخت TLoU 2 دخیل نبوده و توی استودیو خودش رو باد می‌زده، حرفی نمی‌مونه. اما منطق می‌گه استرلی برای مدت کوتاهی روی TLoU 2 کار کرده.


راجب مرخصی هم از گفته‌های خودش همه چیز مشخصه. البته یک سال نبوده. مصاحبه مال خیلی وقت پیش بود و من اشتباه کردم. خودش گفته چند ماه مرخصی گرفته، بعد به این چند ماه، چند ماه دیگه اضافه شده، تا اینکه فهمیده دیگه انرژی لازم برای برگشتن رو نداره و تصمیم گرفت مسیر زندگیش رو تغییر بده.



Why The Last of Us's Game Director Left Naughty Dog


بنابراین خیر! من کنار کسی ننشستم. فقط اخبار رو دنبال می‌کردم و از روی فرضیات شخصی خودم به باد قضاوت نگرفتمشون. سعی می‌کنم اگر نظری راجب چیزی بدم، بر اساس چیزهایی باشه که واقعا اتفاق افتاده (یا حداقل احتمال اتفاق افتادنش بنا به دلایل و مدارکی زیاد باشه.) نه بر اساس تخیلات خودم.
منطق میگه استرلی یه تیم بر می‌داشته می‌برده تحقیقات و بازدید از لوکیشن ، که خیلی ها احتمال میدادن ناتی داگ داره روی یه ip جدید کار می‌کنه! استرلی هیچ وقت روی لست ۲ کار نکرد! به طور ضمنی هم تایید شده که از همون اول مسئول لست ۲ دراکمن بوده!

شما بخش عمده ای از حرفات رو بر حساب ۲,۲ تا ۴ تا بعد میگی تخیلات من!

اوکی من حرف دیگه ای ندارم !

اخبار کجا بود بیانیه جدایی استرلی همون روز اول اومد و هممون خوندیمش، این یه روال کار معمولی برای حرفه ای های مشهوره ، همه چی خوب بود ، نیاز به استراحت داشتم ، یعنی کلیشه ای تر از اینم مگه میشه!!!

اوکی مشکلی نیست ، همه چیز گل و بلبل بوده ، بالاخره یه روزی این خستگی بروس هم تموم میشه دیگه ، و زندگیم خرج داره، اگه استرلی برگشت ناتی داگ تاکید میکنم ناتی داگ ، من تو امضام میزنم من یه ابله چرند گو هستم ! تو هیچ کدوم از بحث ها و تاپیک های مرتبط با ناتی داگ وارد نمیشم!
 
  • Sad
Reactions: mohsenebrahimi
این حرفا رو که کوجیما به گردن سونی حق داره خداییش از کجاتون درمیارید؟! تجارت چه ربطی به حق داشتن و نداشتن داره؟! اگه میخواید بگید حق داره پس gta چی اونم سریی بود که سونی همیشه برای انحصاری کردنش پول میداد که اخرش کار به ایجنت کشید پس الان راکستار سهمش بیشتر:D سونی همیشه به کوجیما پول میداد تا بازیش انحصاری کنه فقط نگید نه mgs4 که عملا از تریلراش و یسری چیزاش تو بازی و کدنویسیش مشخص بود.............ds هم الان دقیقا همون قضیه انحصاری بودن یا نبودن mgs4 شده و بازی های کوجیما برا ترول کردن...........

درباره nd و بروس استرلی جای بحث نداره استرلی بعد اتمام ساخت tlou میخواست بازی خودش بسازه که با شاهکار امی هنینگ و ترک nd مجبور شد روی u4 کار کنه و بازیش کنسل شد منم بودم میرفتم طرف عملا ترکید
 
  • Like
Reactions: vaan 2
اگر فکر می کنید ND فراموشش کرده کاملا در اشتباهید ، اگر فکر می کنید مشکلی بوده باز هم اشتباه می کنید ، کافیه مصاحبه های تصویری نیل و بروسو ببینید . و اگر توییت بروس و پاسخهاشو دنبال میکردید متوجه می شدید جدایی بروس از تیم به هیچ عنوان براش آسون نبوده ولی بخاطر خونوادش اینکارو کرد . اتفاقا توی یکی از توییتها گفتم ما هم خونوادتیم و هیچوقت برای برگشتنت دیر نیست . کارکنان ND هم به همین شکل .
ایشون خدای طراحی بازین ! (سینگل پلیر ، مولتی پلیر)، طراح UC4 و TLL و TLOU PII هستن . حالا این توییتی که 20 ساعت پیش فرستاده شده رو بخونید . این وصله ها به بروس نمیچسبه !

p8795_.png

r06877_.png
 
آخرین ویرایش:
درباره حرفای چندروز پیش شاون لیدن اگه برداشت من از حرفاش درست باشه برنامه ریزی خیلی خوبی برای آینده کرده از یه طرف میاد چندتا بازی آنلاین با خرید درون برنامه ای رو ps.pc میده و از اون ور سینگلا رو نگه میداره یعنی سونی داره نهایت تلاشش برای انحصاری نگه داشتن میکنه با وجود ضرر فروش کنسول:| بهتون قول میدم بازی بعدی گوریلا نه تنها killzone نیست بلکه ممکنه یه بازی تمام انلاین باشه که برا pc هم میاد اگه کیلزون باشه بنظرم ضایع اصلا با این حرکت حال نمیکنم چون کیلزون سریه که مثلش اصلا نیست پس دلیلی نداره رو پلتفرم دیگه ای هم باشه خودم تو دوران ps3 یادمه چندنفر بخاطر کیلزون2 ps3 میگرفتن:D
حرفهای مهدی کاملا درسته ، اگر فکر می کنید ND فراموشش کرده کاملا در اشتباهید ، اگر فکر می کنید مشکلی بوده باز هم اشتباه می کنید ، کافیه مصاحبه های تصویری نیل و بروسو ببینید . و اگر توییت بروس و پاسخهاشو دنبال میکردید متوجه می شدید جدایی بروس از تیم به هیچ عنوان براش آسون نبوده ولی بخاطر خونوادش اینکارو کرد . اتفاقا توی یکی از توییتها گفتم ما هم خونوادتیم و هیچوقت برای برگشتنت دیر نیست . کارکنان ND هم به همین شکل .
ایشون خدای طراحی بازین ! (سینگل پلیر ، مولتی پلیر)، طراح UC4 و TLL و TLOU PII هستن . حالا این توییتی که 20 ساعت پیش فرستاده شده رو بخونید . این وصله ها به بروس نمیچسبه !

p8795_.png

r06877_.png
رفتار دوستانه باهم داشتن ربطی به این نداره که استرلی مشکل داشته یا نداشته اکثر سازنده ها وقتی میرن از جایی هیچ وقت سابقه نداشته بگن ما فلان مشکل داشتیم حتی همون کوجیماشم از کونامی تشکر کرد اگه مشکلش کنسل شدن بازیش نبود صد در صد فشار ساخت u4 با اون وقت کم بوده......ما نگفتیم که دعواش شد رفت که همون امی هنینگ که تیمش نابود شد هنوز با nd خوبه و آخر انچارتد4 هم ازش تشکر شد ربطی نداره حیوون که نیستن بگیم اگه طرف مشکل داشت فحش میداد بعد میرفت:D
 
  • Like
Reactions: g4mer and vaan 2
رفتار دوستانه باهم داشتن ربطی به این نداره که استرلی مشکل داشته یا نداشته اکثر سازنده ها وقتی میرن از جایی هیچ وقت سابقه نداشته بگن ما فلان مشکل داشتیم حتی همون کوجیماشم از کونامی تشکر کرد اگه مشکلش کنسل شدن بازیش نبود صد در صد فشار ساخت u4 با اون وقت کم بوده......ما نگفتیم که دعواش شد رفت که همون امی هنینگ که تیمش نابود شد هنوز با nd خوبه و آخر انچارتد4 هم ازش تشکر شد ربطی نداره حیوون که نیستن بگیم اگه طرف مشکل داشت فحش میداد بعد میرفت:D
بروس مثل امی وسط کار ول نکرد بره ! ، همون امی مصاحبه کردو گفت جریان مخالفت بوده و داشته تر میزده به بازی جلوشو گرفتن ! ، بروس میخواست خودشو بازنشست کنه ، اگر مشکل داشت میرفت EA ! ، میرفت مایکروسافت !! ، بازنشست کرده خودشو چطور باید بگه اینو که متوجه بشید ؟ :D
 
  • Like
Reactions: benjohn
بروس مثل امی وسط کار ول نکرد بره ! ، همون امی مصاحبه کردو گفت جریان مخالفت بوده و داشته تر میزده به بازی جلوشو گرفتن ! ، بروس میخواست خودشو بازنشست کنه ، اگر مشکل داشت میرفت EA ! ، میرفت مایکروسافت !! ، بازنشست کرده خودشو چطور باید بگه اینو که متوجه بشید ؟ :D
کسی که داشته بازی خودش میساخته چرا باید یهویی بازنشست بشه؟:D خوبه خودشم گفت بخاطر خانوادش کشید کنار این یعنی ساخت u4 فشار زیادی به طرف وارد کرده بازم میگم اینا دلیل اصلی نمیگن:D
 
کسی که داشته بازی خودش میساخته چرا باید یهویی بازنشست بشه؟:D خوبه خودشم گفت بخاطر خانوادش کشید کنار این یعنی ساخت u4 فشار زیادی به طرف وارد کرده بازم میگم اینا دلیل اصلی نمیگن:D
اون موضوع فراتر از ساخت بازی بود ، قرار بود دو تیمه بشه ND ، و این موضوعی نبود که تنها بروس بخواد در موردش تصمیم بگیره ، برای همین مورد تصمیم گرفت جدا بشه ، چون اگه پروژه شروع می شد و بعد واگذارش میکردو جدا می شد ، جدا از اینکه ضربه مهلکی به IP میزدو هیچکس نمیتونست جمعش کنه ، باعث ضرر به شرکت و همچنین بدنامی هم می شد ‌‌‌. پس در بهترین موقعیت دست همه رو گذاشت تو پوست گردو :| ، با اینکه فشار زیادی روی نیل بود همون زمان و سریعا باید خودشو جمعو جور می کرد بعد UC4 ، بروس از این موقعیت برای جداییش استفاده کرد که وجهشم خراب نشه .
 
درباره حرفای چندروز پیش شاون لیدن اگه برداشت من از حرفاش درست باشه برنامه ریزی خیلی خوبی برای آینده کرده از یه طرف میاد چندتا بازی آنلاین با خرید درون برنامه ای رو ps.pc میده و از اون ور سینگلا رو نگه میداره یعنی سونی داره نهایت تلاشش برای انحصاری نگه داشتن میکنه با وجود ضرر فروش کنسول:| بهتون قول میدم بازی بعدی گوریلا نه تنها killzone نیست بلکه ممکنه یه بازی تمام انلاین باشه که برا pc هم میاد اگه کیلزون باشه بنظرم ضایع اصلا با این حرکت حال نمیکنم چون کیلزون سریه که مثلش اصلا نیست پس دلیلی نداره رو پلتفرم دیگه ای هم باشه خودم تو دوران ps3 یادمه چندنفر بخاطر کیلزون2 ps3 میگرفتن:D

رفتار دوستانه باهم داشتن ربطی به این نداره که استرلی مشکل داشته یا نداشته اکثر سازنده ها وقتی میرن از جایی هیچ وقت سابقه نداشته بگن ما فلان مشکل داشتیم حتی همون کوجیماشم از کونامی تشکر کرد اگه مشکلش کنسل شدن بازیش نبود صد در صد فشار ساخت u4 با اون وقت کم بوده......ما نگفتیم که دعواش شد رفت که همون امی هنینگ که تیمش نابود شد هنوز با nd خوبه و آخر انچارتد4 هم ازش تشکر شد ربطی نداره حیوون که نیستن بگیم اگه طرف مشکل داشت فحش میداد بعد میرفت:D
شان لیدن گفته بود که بازیهای مولتی که در اصل برای PC ساخته شدن. برداشت من اصلا این نیست که استودیوهای فعلی سونی قراره مولتی بسازن. فکر میکنم شان داره هینت خرید یه استودیویی رو میده که اصولا بازی مولتی رو پی سی میسازه. داره میگه نگران نباشید بعد از پیوستن اون استودیو به WWS همچنان بازیشون رو پی سی منتشر میشه
 
شان لیدن گفته بود که بازیهای مولتی که در اصل برای PC ساخته شدن. برداشت من اصلا این نیست که استودیوهای فعلی سونی قراره مولتی بسازن. فکر میکنم شان داره هینت خرید یه استودیویی رو میده که اصولا بازی مولتی رو پی سی میسازه. داره میگه نگران نباشید بعد از پیوستن اون استودیو به WWS همچنان بازیشون رو پی سی منتشر میشه
هممم این حرفش درباره اینکه مولتی برا pc ساخته شده رو قبول ندارم اون کیلزون2 چی بود پس نسل قبل؟ یا وارهاووک؟ یعنی فکر میکنید گفته میخوان دوباره یه استودیو مثل Daybreak Game Company بخرن که چیزایی مثل h1z1 فقط رو pc بسازه؟اگه همچین چیزی میخوان پس چرا daybreak فروختن؟ بعید میدونم اون استودیو دیگه نباید جزو wws باشه تازه همین گوریلا چندوقت پیش آگهی استخدام برا بخش مولتی داده یعنی فکرمیکنید این بازی برا pc نمیاد؟ من که دلم میخواد نظرشما رو قبول کنم فقط امیدوارم دور ip های قدیمی مثل کیلزون خط بکشن بقیش مهم نیست:D اون تیکه اخر پستتون نفهمیدم؟
 
شان لیدن گفته بود که بازیهای مولتی که در اصل برای PC ساخته شدن. برداشت من اصلا این نیست که استودیوهای فعلی سونی قراره مولتی بسازن. فکر میکنم شان داره هینت خرید یه استودیویی رو میده که اصولا بازی مولتی رو پی سی میسازه. داره میگه نگران نباشید بعد از پیوستن اون استودیو به WWS همچنان بازیشون رو پی سی منتشر میشه
چه تحلیل موشکافانه ای :Scare::Scare::Scare:

کسی اصلا به "some titles" تو صحبت های لیدن اشاره نمی کنه!!
گذشته از این گفته بازی هایی که نیاز دارن توسط جمعیت بزرگ تری از گیمرها تجربه بشن! منظورش می تونه بازی های سبک خاص هم باشه، مثلا همین دریمز که مدت هاست داره ساخته میشه و چند بار کنسل شده می تونه یکی از همین بازی ها باشه! دریمز کلی خرج تا الان رو دست سونی گذاشته ولی سبک خاصه تضمینی برای موفقیت تجاریش وجود نداره، می تونه برای توده بزرگ تر گیمرها ارائه بشه تا بیشتر بفروشه!

مسئله فروش مهم ترین دغدغه سازنده ها هست، تو نسل نهم مطمئننا هزینه ساخت بازی ها از این هم بالاتر میره و این دغدغه خیلی بزرگ تر میشه و مطمئننا استراتژی شرکت ها رو در مقابل عرضه انحصاری بازی ها متحول میکنه! از همین صحبت های لیدن و اقدام های اخیر سونی میشه اینو حس کرد.
 
چه تحلیل موشکافانه ای :Scare::Scare::Scare:

کسی اصلا به "some titles" تو صحبت های لیدن اشاره نمی کنه!!
گذشته از این گفته بازی هایی که نیاز دارن توسط جمعیت بزرگ تری از گیمرها تجربه بشن! منظورش می تونه بازی های سبک خاص هم باشه، مثلا همین دریمز که مدت هاست داره ساخته میشه و چند بار کنسل شده می تونه یکی از همین بازی ها باشه! دریمز کلی خرج تا الان رو دست سونی گذاشته ولی سبک خاصه تضمینی برای موفقیت تجاریش وجود نداره، می تونه برای توده بزرگ تر گیمرها ارائه بشه تا بیشتر بفروشه!
دقیقا اولین چیزی که من بهش فکر کردم دریمز بود ولی چشمم آب نمیخوره چون اگه میخواستن بدن تریلرای بازی برچسب ps exclusive نداشت (اخرین تریلر همین یک ماه پیش امده) تازه کلی درباره ساپورت موس از سازنده سوال شد گفت اونم نداره الانم که از فروشش راضین ولی فکر نمیکنم انقدر هزینه داشته باشه هرچی هست بازی AAA نیست
 
  • Like
Reactions: vaan 2

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or