Multi Platform Sonic Frontiers

سازنده
Sonic Team
تاریخ انتشار
November 2022
ناشر
Sega
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. PlayStation 4
  3. PlayStation 5
  4. Xbox One
  5. Xbox Series X|S
  6. Nintendo Switch
1.png

سازنده: Sonic Team
ناشر: Sega
سبک: پلتفرمر | جهان باز
پلتفرم: پلتفرم های نسل 8 و 9 و PC
تاریخ عرضه: 8 نوامبر, 2022​

پس از سالها انتظار عنوان جدیدی از سری سونیک با نام Sonic Frontiers معرفی شد.
سونیک فرانتیرز اولین بازی سری به سبک جهان باز خواهد بود و در تاریخ 15 نوامبر 2022 بری پلتفرم های نسل 8 , 9 , Switch و PC عرضه خواهد شد.

براساس اطلاعات موجود:

1. داستان بازی در جزایز مرموز Starfall جریان دارد جایی که سونیک, تیلز و امی توسط سیاه چالی به آن منتقل و همدیگر را گم کرده اند, و حال سونیک باید با کمک یک هوش مصنوعی الماس های آشوب را بدست آورده, دوستانش را پیدا کرده و پرده از راز جزایر استارفال بردارد.

2. گیم پلی بازی بین محیطی جهان باز و مراحل خطی Cyber Space تقسیم شده است, در محیط باز پلیر با انجام ماموریت هایی همچون حل کردن پازل یا رسیدن به نقطعه ای با سرعت زیاد راهش را به مراحل سایبر اسپیس باز میکند که این مراحل شباهت زیادی به عناوین اخیر سری داشه و شامل قسمت های دو بعدی و سه بعدی میشوند.

3. گیم پلی و کمبت در محیط باز شامل المان های جدیدی میشود که تا به حال در سری دیده نشده است, سونیک با قدرت های جدیدش میتواند سرعتش را زیاد کند, پازل حل کند و کمبوهای مختلفی از جمله چرخیدن به دور دشمنان و شلیک کردن را اجرا کند, دشمنان از نو طراحی شده و هرکدام برعکس دشمنان عناوین قبلی سری نقظه ضعفی داشته که پلیر باید با دقت به آنها ضربه بزند.

4. داستان بازی توسط نویسنده محبوب کمیک های سری یعنی Ian Flynn نوشته شده, به گفته فلین و تاکاشی ایزوکا داستان سونیک فرانتیر برخلاف قسمت های اخیر سری شامل داستانی جدی تر و پیچیده تری خواهد شد که شباهت زیادی به عناوین ده 2000 سری دارد.

5. موسیقی بازی توسط آهنگساز Jun Senoue ساخته شده که پس ز سالها به سری بازگشته است, با این تفاوت که اینبار موسیقی او با توجه به محیط مرموز استارفال آرام و ملایم است.

1.اسم بازی Sonic Rangers است. (این اسم توسط چندین لیک و وبسایت خبری همچون یوروگیمر تایید شده اما ممکن است که تا الان عوض شده باشد)

افراد زیادی در طول ماه ها و سال گذشته لیک هایی از سونیک رنجرز پخش کرده ادعا کردند که پلی تستر این عناوین بودند.

2. بازی جهان باز خواهد بود.

3. دنیای بازی در جایی تاریک . سرسیز و پر از خرابه است.

4. دنیای بازی پر از دشمنان کوچک فضایی و روبات , چلنج های پلتفرمینگ و پازل هایی شبیه پازل های کوروک Zelda هست.

5. شکست دادن دشمنان به سونیک XP داده که میتویند باهاشون Skill های جدید در Skill tree باز کنید.

6. اسکیل تری قابلیت هایی همچون “Spincycle” میده که وقتی دکه Y را نگه دارید سونیک شروع به اسجاد کردن خطی پشت سر خودش میکنه, و اگه خط رو به دایره تبدل کنید اون دایره به دشمنا حمله میکنه.

7. Lock on Attack برگشته.

8. باس هایی در جهان بازی وجود داره, سونیک با شکست دادن آنها Orb بدست میاره.

9. جمع آوریه مقداری کافی از این اورب ها سونیک رو به “Cyberspace” میبره.

10. مراحل سایبر اسپیس شبیه Sonic Generation هست و موزیک قویی داره.

11. اگر بتوانید با سرعت این مراحل را تموم کنید Chaos Emerald بدست میارید.

12. طبق گفته چندی لیکرها کامبت و گشتن در دنیای بازی بسیار خسته کننده و بازی بسیار button Mashy هست.

13. در بیلیدی که این لیکرها بازی کردند هیچ شخصیتی بجز سونیک و یک دختر روح مانند وجود نداره.

14. بعد از بدست آوردن تمام الماس ها میتونید وارد جنگلی مه آلود در جهان باز بشید که در حالت عادی نمیشد واردش شد.

15. باس آخر بازی که یک روبات درختیه بازرگ و به گفته لیکی دیگر موجودی مانند کلاسوز است.

16. در این باس سونیک به حالت Super Sonic در آمده و از قدرت هاش برای شکست باس استفاده میکنه.

17. در نهایت لیکر ها گفتند که بازی در مراحل اولیه ساخت لذت بخش نبوده و گرافیک خوبی نداشته بخاظر همین کلی فیدبک به تیم سازنده بابتش داده شده.

 
آخرین ویرایش:

Ali.jangi

کاربر سایت
Apr 12, 2021
1,577
من همیشه خسته ام

اخیرا به زور برای چیزی هایپ میشم
این جوریه که یه سری بازی مثل Elden Ring که عین روز روشن معلومه 10/10 ـه واسم رو هم حال ندارم براش هایپ باشم خیلی :D

ناشی از شرایط پیرامونی هم هست که هیچ وقت رو به بهبود نیستن :(

اورآل هنوز تریلرای بازی چیزی نشون نداده که من امیدوارم شم.
اینا خیلی 8 ساله چیز درست درمون ندادن بیرون که من با یه تیزر تریلر هایپ شم :D

(برخلاف تریلر فیلم... HOLY SHIT, THAT WAS GOOD :D)
منم مثل گذشته هایپ نمیشنم :D
ولی فرانتیرز اون حس دوباره بهم داد :-"

ببین میفهمم چی میگی, منم گفتم امکان گند زدن سونیک تیم هست :D
4 ساله دارن بازی رو میسازن و یک ثانیه گیم پلی ندادن :|

واسه این گفتم هایپ شو چون Ian Flynn نویسنده بازیه :D, این بشر رسما بهترین نویسنده سری هست
از سال 2006 واسه داره برای سری کمیک مینویسه, سگا هم بهمین خاطر قبلیا رو اخراج کرده و ایان رو آورده :D

تازه سابقه نوشتن داستان واسه Mega Man و TMNT رو هم داره
در کل امکن نامید شدن در بخش داستانی نیست, مگراینکه سونیک تیم دستکاریش کنه که مشخصه نکرده :D

در مورد گرفیک هم بنظرم گرفیک بازی خوبه و سونیک تیم نخواسته کیفیتش فدای سوییچ کنه :D
اما تواناییه hedgehog Engine بیشتر از این حرفاست, اگه فداکاریی این وسط شده یا بخاطر جهان باز بودن بازیه, یا بخاطر سوییچ

البته کلا بین نسلی بودنش کلا چیز خوبی نیست, اگه شایعه مراحل سایبر اسپیس واقعی باشه که هست بنظرم باید نسل بعدی میکردنش
اما سود میکنن از نسل 8 و نینتندو دیگه کاریش نمیشه کرد :D

در کل جزئیات رو تو پست بعدی برات توضیح میدم کامل :D

فیلم که در فوق العاده بودن تریلرش بحثی نیست :x, میترکونه امسال \m/.
 
  • Like
Reactions: mqg1387 and Z-fan

Ali.jangi

کاربر سایت
Apr 12, 2021
1,577
خب دوستان, بریم سر اطلاعات به دست آمده :pepsi:.

اول از همه اینکه نام Sonic Frontiers تایید شده.

بازی جهان باز هست, و در جزایری به نام Starfall واقع شده.

این جزایر شامل جنگل های انبوه, آبشار های بزرگ, صحراهای سوزان و چیزهای دیگه ای میشه که هنوز معرفی نشده
لیک ها فقط به جنگل ها اشاره کرده بودن, اما همین وقعی بودنشون رو تایید میکنه.

سونیک تیم از کلمه Open-Zone بجای Open-World استفاده کرده, Zone اسم مراحل سری سونیک هست
و میتونیم حدس بزنیم که هرکدام از بخش های این جزایر یک مرحله بزرگ هست, البته باید منتظر تاییدش بمونیم.

از گیم پلی بازی هیچ اطلاعات یا فوتیج منتشر نشده
تنها چیزی که داریم صحبت های Toshihiro Nagoshi درباره جدید بودن سبک گیم پلی بازی, و البته تصویر زیر هست که از تریلر گرفته شده.

SF.JPG
تنها تصویر از گیم پلی

البته با نگاهی به تریلر, میتونیم ببینیم که Ubisoft Tower هایی که در لیک ها بهش اشاره شده بود هم تایید شده.

SF2.JPG
Ubisoft Tower

سونیک تیم همچنین درباره دشمنان بزرگ حرف زده, که این دشمن میشه در ین صحنه از بخش سینماتیک تریلر دید.

SF3.JPG
دشمن بزرگ

در مورد ستینگ و داستان اطلاعات زیادی منتشر شده
اول از همه اینکه نویسنده بازی Ian Flynn هست, ایان یکی از نویسندگان سری کمیک سونیک هست
فلین از سال 2006 وظیفه نویسندگی کمیک ها را به عهده داشته, و به دلیل محبوبیتش بین طرفدارا به سونیک تیم آمده تا داستان فرانتیرز رو بنویسه
ایشون همچنین سابقه نویسندگی برای کمیک های Mega Man و TMNT را نیز داشته.

800px-9.8.12IanFlynnByLuigiNovi1.jpg
Ian Flynn

و در مورد خود داستان هم خلاصه داستان منتشر شده
اگمن تکنولوژی ای قدیمی در جزایر Starfall پیدا میکنه و باهاش همه چیز بهم میریزه, سونیک هم باید با سفر در زمان خودش و دوستانش رو نجات بده.

یک نکته در مورد تریلر هست و اونم صدای شخصیه که سونیک رو صدا میکنه, خب به لطف تریلر بازی در کانال یوتوب اکس باکس همه متوجه شدن که این شخص Amy هست
اگه مایکروسافت لیک نمیکرد کسی نمیفهمید, چون صداپیشه شخصیت عوض شده :D.

SF1.JPG
Amy

حضور امی نشون میده که این شخصیت نقش مهم تری در داستان, نسبت به عناوین گذشته سری داره
چرا؟, چون امی در کمیک های ایان فلین فقط یه دختر آویزون نیست و شخصیت متفاوتی داره.

سونیک تیم وبسایت رسمی, و تصاویر جدید هم از بازی داده که در پایین پست میتوانید مشاده کنید.

Sonic Frontiers

1 (1).jpg 2 (1).jpg 3 (1).jpg
4 (1).jpg 5 (1).jpg 6 (1).jpg
 
آخرین ویرایش:

Ali.jangi

کاربر سایت
Apr 12, 2021
1,577
تریلر گیم پلی



مشخصه که لیک ها کاملا واقعی بودن, سونیک دور دشمنا میچرخه و میفرستتشون هوا, بنظرم پتانسیل بازی بالاست, ولی باید بیشتر ببینیم :D

اتمسفر و طراحی دشمنا خیلی خوبه, چیز تازه و تاریک تری بنظر میاد, حقیقتا یکی از تاثیرات ایان فلین هست و مطمئنن داستان هم با اتمسفر همخونی داره :D
تا اینجا که راضیم, فقط امیدوارم که گیم پلی هم خوب باشه, یکم ناقص بنظر میاد :-".
 

Ali.jangi

کاربر سایت
Apr 12, 2021
1,577
بازی انگار تو مرحله ی Super early beta development هست ! خیلی بد بود خیلی ! هیچ چیز جذابی نداره
پروتوتایپه :D
انقدر بد بود که از گذاشتنش توی تاپیک خجالت کشیدم :D
فاجعه هست قشنگ, یکذره هم برای ساخت یک چیز جدید تلاش نکردن, همون سیستم قدیمی و سنگین رو کپی زدن و کردن توی محیط جهان باز, که اگه دستی روش نکشیده باشن کنترل کردنش تو چینین محیطی جهنم واقعیه :D
حتی زحمت ندادن که کرکتر مدل سونیک رو عوض کنن, اصلا به محیط نمیخوره, انگار یه اسباب بازیه که توی جنگل های واقعی داره راه میره :D
محیطم خودش بدشت بی هویتهو حتی Forces هم هویت داشت که این نداره :D

واقعا حیف نویسنده خفنی مثل ایان فلین که وقتش رو با سونیک تیم داره هدر میده, یعنی عمرا بتونن درستش کنن :-".
 

Destro

Gold User
Apr 18, 2010
3,522
نام
Nightwing
به عنوان فن این جوجه تیغی دوست داشتنی باید بگیم عنوان جدید تا اینجا افتضاح بوده! انیمیشن های راه رفتن و دویدن که از عنوان ۲۰۱۳ کپی پیست شده! محیط بازی به شدت بزرگه و سونیک به شدت کند به نظر میرسه!
محیط خیلی هم آروم و خالی به نظر میرسه اصلا سونیک تو همچین دنیایی انگار یه چیز اضافه ست . کاش تاخیر بخوره وگرنه اینم میشه مثل فاجعه forces!
 

mqg1387

کاربر سایت
Apr 5, 2021
1,536
نام
محمدقاسم
با سلام
بنده در حدی نیستم که بازی رو نقد کنم ولی این نظرم نسبت به بازیه.سیستم مبارزه ترکیب sonic lost world و سونیک هیروزه،به نظرم زیاد جالب نیست،مخصوصا اونجا ها که مثل دراگون بال زد نیرو پرت میکرد،به مورتال کمبت هم شبیه بود.
به طور کلی کمبت بازی به سونیک نمیخوره
سرعت سونیک بسیار بسیار کمه یعنی اصن نمیخوره بازی سونیک باشه
بازی Boost هم نداره،درسته Boost تو فورسز باعث شده بود که بازی سبک رانر بگیره،ولی اینجا بازی open worldه و باید سونیک سرعت بالایی داشته باشه.
فیزیک داغون بازی هم که نگم.
محیط بازی هم خالیه.
سونیک فانتزی هم به این دنیای واقعی نمیخوره
از بازی راضی نیستم.
اگه همینطوری بمونه و منتشر بشه ولی نمره بالا بگیره مطمئن باشید زیرمیزی های زیادی داده شده که از این آشغال خوب بگن😁
این بازی حتی در حد همون فورسز هم نیست،بعد انتظار دارن نمره بالا هم بگیرن
 
آخرین ویرایش:

XMohsen

کاربر سایت
Feb 4, 2010
1,096
نام
Mohsen
این بازی خیلی پرت هست ! کلا احساس میکنم Sega سنتی فکر میکنه Sonic Team هم هیچی از سونیک نمیدونه فقط چندتا بازی ساز رو جمع کردن مسئول سونیک کردن اسمش رو گذاشتن Sonic Team ! سونیک به نظرم جزو شخصیت هایی هست که اگر یکی برای این دنیا خوب وقت بذاره میتونه یکی از خاص ترین و جالب ترین بازی ها رو بسازه که حتی اونایی هم که علاقه ندارن جذب بشن ! کلی ایده و کار میشه انجام داد ولی متاسفانه سالهاست گیر دادن به موضوعات بی ربط و فرمول های تکراری ...

مثلا یه بازی اومد Shadow با تفنگ مبارزه میکرد گفتم از این بدتر نمیشه، بعدها Sonic Unleashed اومد گفتم از این بدتر نمیشه ولی هزار بار بدتر شد :| یا خیلی رنگی کودکانه در حد +3 سال در میارن یا مثل این اینقدر بزرگ و جدی و پَرت از داستان اصلی ! الان دنیای این قشنگ پتانسیل داره Skyrim ـی Elden ring ـی چیزی ساخته بشه ! یه ریمیک از بازی های دهه 90 هم که همیشه پای ثابت هست !

البته Sonic Unleashed بازی بدی هم نبود هم بخش سرعتی و دویدن هم بخش مبارزه ای و کند رو خوب در آورده بود یه جورایی در مقایسه با اینا الان شاهکار حساب میشه :D
بین تمام بازی ها به نظرم Heroes و Unleashed گیمپلی جذاب و خوب داشت و به داستان اصلی هم کمی وفادار بود.
 

Ali.jangi

کاربر سایت
Apr 12, 2021
1,577
واقعا نمیدونم چی بگم
فاجعه هست, فاجعه...

یعنی چجوری تیمی که بیش از 100تا کارمند داره طی 5 سال چنین چیزی میسازه؟
بنظرم وقتشه که سگا سونیک تیم رو منحل و سری رو بده دست RGG, یا استودیویی که از ریشه داغون نباشه و به سری اهمیت بده
سگا یه زمانی سونیک تیم رو با عرضه Sonic 06 به خاک سیاه نشوند, ولی مشکلات این بازی و یا حتی فورسز دیگه تقصیر خودشنه.

5 سال, 5 سال هیچکار نکردن, خیلی باید مدیریت بدی داشته باشی که طی 5 سال محتویات نصفه و کپی پیست شده تحویل بدی
دوستان میگن بازی باید تاخیر بخوره, ولی بازی همین الانش هم یکسال تاخیر خورده و دلیلش؟, کیفیت :))
عزیزان این بازی هرچقدر هم تاخیر بخوره درست نمیشه, چون هسته دیزاینش از کهنه هست, در صورتی که باید از پایه ساخته میشد .

سیستم گیم پلی مال سال 2008, در صورتی که هرچقدرم کنترلش رو رونش کردن, این سیستم که به فرمول Boost معروفه بدرد بازی جهان باز نمیخوره و توضیح میدم که چرا.

کرکتر مدل سونیک و انیمیش هاش همه مال سال 2008, تازه ضعیف تر هم هست, حتی یکذره هم برای انیمیشن هی جدیدش وقت نزاشتن, لگدهای سونیک توی سوپر اسمش بروز از این بهتره, بدتر از اون اینه که مدل سونیک اصلا به محیط نمیخوره, انگار یه عروسک متحرک توی جنگل های واقعی هست.

حرف از محیط شد, بازی اصلا آرت دایرکتور داره؟
بعید میدونم, رفتن چمن های ویندوز XP رو گرفتن گذاشتن توی بازی و اسمش رو گذاشتن مپ خلاص, نه نورپردازی ای, نه رنگی, نه استایلی, نه هویتی
سونیک ادونچر تو یک محیط واقع گرایانه بود, ولی استایل و اتمسفر داشت, ادونچر 2 واقعی تر بود ولی اونم استایل واتمسفر داشت, حتی Sonic 06 که یک بازی داغون بود هم هم استایل و اتمسفر داشت, چیه این, خجالت نمیکشن واقعا؟, جدی میگم.

دیگه از خالی بودن مپ چیزی نگم, حتی دشمنی هم توش نیست, فقط ریل های بی هدف و پازل های چیپ, به این نمیگن بازی جهان باز, به این میگن تک دمو.

کمبت ایده های جالبی داره, ولی هسته گیم پلی انقدر داغونه که آخرش خیلی تکراری و چیپ میشه.

ایزوکا چجوری روش شد که بگه این بازی پیشرفتی برای عناوین سه بعدی سریه؟, در صورتی که سیستم های بازی همون سیستم های آنلیشدن
پیشرفت یعنی اینکه یه چیز جدید اضافه کنی, نه اینکه یه دست نصفه و نیمه روی سیستم قدیمی بکشی و بگی پیشرفت.

پیشرفت یعنی از سونیک 3 به سونیک ادونچر, یعنی از ادونچر به ادونچر 2
یعنی MGS4 به MGS5
یعنی یاکوزا 5 به 6
یعنی یاکوزا 6 به کیوامی 2
یعنی....

یعنی بیش از حد ناامید کنندست, چون بشخصه پتانسیل زیادی در المان ها و ایده های این بازی میبینم, که فقط در صورتی محقق میشد که توی این 5 سال بجای استفاده و کپی پیست کردن سیستم های کهنه بوست, اون Hedgehog Engine انجین رو میریختن دور و تمام سیستم های گیم پلی رو از اول با آنریل طراحی میکردن.

اینکه چرا گیم پلی فرمول بوست بدرد بازی جهان باز نمیخوره واضخ هست, چون کنترل هاش تانکی ان, چون فیزیکش و انیمیشن هاش برای گیم پلی ریلی و خطی طراحی شدن, البته بخش تانیکش رو برای فرانتیرز برداشتن ولی بقیه چیزها رو نمیتونن تغییر بدن.

شما با این فیزیک نمیتونی مثل نسخه های قدیمی آزاد بچرخی, نمیتونی مثل یک ماشین سرعت جمع کنی و با تلاش خودت با یک Spin Dash به مناطق بلند دست پیدا کنی که اتفاقا چنین سیستم هایی خوراک محیط های بزرگن
و در عوض باید به چیزهایی مثل بوست پد متوصل بشی که به صورت اتوماتیک کار رو انجام میدن, که اون جذابیت و حس دستاورد بازی های قدیمی رو نداره
و البته در سیستم بوست چیزی به اسم اسپین دش وجود نداره که هیچ زحمتی برای اضافه کردنش به خودشون ندادن, خجالت آوره.

تنها چیزی که میتونم درک کنم سرعت پایینه سونیکه, چون اگه خیلی سریع بره میرسه به آخر مپ و دیگه بهش نمیشه گفت بازی جهان باز.

برید به نسخه های جنسیس و سری ادونچر نگاه کنید
ببینید که پلیرهای حرفه ای و اسپید رانر ها چقدر باحال با جمع کردن سرعت و اسپین دش کمیپرن و به مناظق بلند مپ دسترسی پیدا میکنن
یا حتی از گلیچ برای دست یافتن به آخر مرحله بهتره میبرن
یا برید فن گیم هایی مثل Sonic Utopia یا Sonic GT رو ببینید, ببینید که ملت با فیزیک و کنترل های رون چه کارهایی که نمیکنن, رسما پرواز میکنن.

آیا شما میتونی چنین کارهایی در فرانتیرز انجام بدی؟
خیر, چون یکی دوست نداشته که وقت باارزشش رو صرف انجین و سیستم های جدید بکنه.

امیدوارم که بعد از سخنرانی هام دوستان متوجه شده باشن که منظورم چیه :D.
 

mqg1387

کاربر سایت
Apr 5, 2021
1,536
نام
محمدقاسم
واقعا نمیدونم چی بگم
فاجعه هست, فاجعه...

یعنی چجوری تیمی که بیش از 100تا کارمند داره طی 5 سال چنین چیزی میسازه؟
بنظرم وقتشه که سگا سونیک تیم رو منحل و سری رو بده دست RGG, یا استودیویی که از ریشه داغون نباشه و به سری اهمیت بده
سگا یه زمانی سونیک تیم رو با عرضه Sonic 06 به خاک سیاه نشوند, ولی مشکلات این بازی و یا حتی فورسز دیگه تقصیر خودشنه.

5 سال, 5 سال هیچکار نکردن, خیلی باید مدیریت بدی داشته باشی که طی 5 سال محتویات نصفه و کپی پیست شده تحویل بدی
دوستان میگن بازی باید تاخیر بخوره, ولی بازی همین الانش هم یکسال تاخیر خورده و دلیلش؟, کیفیت :))
عزیزان این بازی هرچقدر هم تاخیر بخوره درست نمیشه, چون هسته دیزاینش از کهنه هست, در صورتی که باید از پایه ساخته میشد .

سیستم گیم پلی مال سال 2008, در صورتی که هرچقدرم کنترلش رو رونش کردن, این سیستم که به فرمول Boost معروفه بدرد بازی جهان باز نمیخوره و توضیح میدم که چرا.

کرکتر مدل سونیک و انیمیش هاش همه مال سال 2008, تازه ضعیف تر هم هست, حتی یکذره هم برای انیمیشن هی جدیدش وقت نزاشتن, لگدهای سونیک توی سوپر اسمش بروز از این بهتره, بدتر از اون اینه که مدل سونیک اصلا به محیط نمیخوره, انگار یه عروسک متحرک توی جنگل های واقعی هست.

حرف از محیط شد, بازی اصلا آرت دایرکتور داره؟
بعید میدونم, رفتن چمن های ویندوز XP رو گرفتن گذاشتن توی بازی و اسمش رو گذاشتن مپ خلاص, نه نورپردازی ای, نه رنگی, نه استایلی, نه هویتی
سونیک ادونچر تو یک محیط واقع گرایانه بود, ولی استایل و اتمسفر داشت, ادونچر 2 واقعی تر بود ولی اونم استایل واتمسفر داشت, حتی Sonic 06 که یک بازی داغون بود هم هم استایل و اتمسفر داشت, چیه این, خجالت نمیکشن واقعا؟, جدی میگم.

دیگه از خالی بودن مپ چیزی نگم, حتی دشمنی هم توش نیست, فقط ریل های بی هدف و پازل های چیپ, به این نمیگن بازی جهان باز, به این میگن تک دمو.

کمبت ایده های جالبی داره, ولی هسته گیم پلی انقدر داغونه که آخرش خیلی تکراری و چیپ میشه.

ایزوکا چجوری روش شد که بگه این بازی پیشرفتی برای عناوین سه بعدی سریه؟, در صورتی که سیستم های بازی همون سیستم های آنلیشدن
پیشرفت یعنی اینکه یه چیز جدید اضافه کنی, نه اینکه یه دست نصفه و نیمه روی سیستم قدیمی بکشی و بگی پیشرفت.

پیشرفت یعنی از سونیک 3 به سونیک ادونچر, یعنی از ادونچر به ادونچر 2
یعنی MGS4 به MGS5
یعنی یاکوزا 5 به 6
یعنی یاکوزا 6 به کیوامی 2
یعنی....

یعنی بیش از حد ناامید کنندست, چون بشخصه پتانسیل زیادی در المان ها و ایده های این بازی میبینم, که فقط در صورتی محقق میشد که توی این 5 سال بجای استفاده و کپی پیست کردن سیستم های کهنه بوست, اون Hedgehog Engine انجین رو میریختن دور و تمام سیستم های گیم پلی رو از اول با آنریل طراحی میکردن.

اینکه چرا گیم پلی فرمول بوست بدرد بازی جهان باز نمیخوره واضخ هست, چون کنترل هاش تانکی ان, چون فیزیکش و انیمیشن هاش برای گیم پلی ریلی و خطی طراحی شدن, البته بخش تانیکش رو برای فرانتیرز برداشتن ولی بقیه چیزها رو نمیتونن تغییر بدن.

شما با این فیزیک نمیتونی مثل نسخه های قدیمی آزاد بچرخی, نمیتونی مثل یک ماشین سرعت جمع کنی و با تلاش خودت با یک Spin Dash به مناطق بلند دست پیدا کنی که اتفاقا چنین سیستم هایی خوراک محیط های بزرگن
و در عوض باید به چیزهایی مثل بوست پد متوصل بشی که به صورت اتوماتیک کار رو انجام میدن, که اون جذابیت و حس دستاورد بازی های قدیمی رو نداره
و البته در سیستم بوست چیزی به اسم اسپین دش وجود نداره که هیچ زحمتی برای اضافه کردنش به خودشون ندادن, خجالت آوره.

برید به نسخه های جنسیس و سری ادونچر نگاه کنید
ببینید که پلیرهای حرفه ای و اسپید رانر ها چقدر باحال با جمع کردن سرعت و اسپین دش کمیپرن و به مناظق بلند مپ دسترسی پیدا میکنن
یا حتی از گلیچ برای دست یافتن به آخر مرحله بهتره میبرن
یا برید فن گیم هایی مثل Sonic Utopia یا Sonic GT رو ببینید, ببینید که ملت با فیزیک و کنترل های رون چه کارهایی که نمیکنن, رسما پرواز میکنن.

آیا شما میتونی چنین کارهایی در فرانتیرز انجام بدی؟
خیر, چون یکی دوست نداشته که وقت باارزشش رو صرف انجین و سیستم های جدید بکنه.

امیدوارم که بعد از سخنرانی هام دوستان متوجه شده باشن که منظورم چیه :D.
حق خالص💐
مشکل اینه که سونیک خیلی سنگینه،دقیقا مثل Unleashed,ولی Unleashed خطی بود و میشد از گذشت ولی بازی open world باید فیزیک روون و نرم داشته باشه،حتی JAK 3 نسل 6 که یه پلتفرمر جهان بازه هم از این نرم تره و محیط بازی هم به کاراکتر های بازی میخورد و مچ شده بود
 

Ali.jangi

کاربر سایت
Apr 12, 2021
1,577
کاش تاخیر بخوره وگرنه اینم میشه مثل فاجعه forces!
همین الانش هم یکسال تاخیر خورده, ولی هزارسال تاخیر هم نمیتونه بازی رو نجات بده :D
چون هسته گیم پلیش مال چیز دیگه ای هست, مگراینکه توسعش ریبوت بشه که غیرممکنه :-"
طرفدارا حق داشتن که بعد از لذت از فیلم اول سری برای کنسل شدن فرانتیرز شورش کنن, چون میدونستن که سونیک تیم قراره حال خوبشون رو دوباره خراب کنه :D.
 
  • Like
Reactions: mqg1387

mqg1387

کاربر سایت
Apr 5, 2021
1,536
نام
محمدقاسم
اگه سگا بازم مثه Mania بره با سازنده های فن گیم ها همکاری کنه قطعا نتایج خوبی می‌گیره.
Omens,GT,World واقعا فن گیم های خوبی هستن و حرکت توشون نرم و روونه

«فکر کنم سونیک تنها سری بازی هست که فن گیم های اون از اکثر بازی های رسمیش بهترن»
 
  • Like
Reactions: Ali.jangi

Ali.jangi

کاربر سایت
Apr 12, 2021
1,577
اگه سگا بازم مثه Mania بره با سازنده های فن گیم ها همکاری کنه قطعا نتایج خوبی می‌گیره.
Omens,GT,World واقعا فن گیم های خوبی هستن و حرکت توشون نرم و روونه

«فکر کنم سونیک تنها سری بازی هست که فن گیم های اون از اکثر بازی های رسمیش بهترن»
Omens فقط ظاهرش خوبه, دقیقا همین مشکلاتی که عرض کردم رو داره, و البته سازندش کلاه بردار هست, چون برخلاف قوانین Patreon زده و از ملت پول میگیره :D
یکی از سازنده های Mania که Headcannon بشه داره روی Sonic Origins کار میکنه و کالکشن خوبی هم هست, ولی هم از مانیا گرون تره و هم سگا لطف کرده و محتویاتی که باید Free باشه رو به عنوان DLC مفروشه :D

Christian Whitehead که خالق Sonic Mania هست با سگا دعواش شد و الان داره بازی سه بعدی خودش رو میسازه, و اگه باهاش دعوا نمی افتادن اون بازی الان میتونست سونیک باشه, شایعات هم میگن که سگا میخواسته به صورت داخلی Mania 2 بسازه ولی کنسل شده :)).
 
  • Like
Reactions: mqg1387

mqg1387

کاربر سایت
Apr 5, 2021
1,536
نام
محمدقاسم
Omens فقط ظاهرش خوبه, دقیقا همین مشکلاتی که عرض کردم رو داره, و البته سازندش کلاه بردار هست, چون برخلاف قوانین Patreon زده و از ملت پول میگیره :D
یکی از سازنده های Mania که Headcannon بشه داره روی Sonic Origins کار میکنه و کالکشن خوبی هم هست, ولی هم از مانیا گرون تره و هم سگا لطف کرده و محتویاتی که باید Free باشه رو به عنوان DLC مفروشه :D

Christian Whitehead که خالق Sonic Mania هست با سگا دعواش شد و الان داره بازی سه بعدی خودش رو میسازه, و اگه باهاش دعوا نمی افتادن اون بازی الان میتونست سونیک باشه, شایعات هم میگن که سگا میخواسته به صورت داخلی Mania 2 بسازه ولی کنسل شده :)).
درسته بوست با اومدنش به بازی های سه بعدی تقریباً تیر خلاص زد ولی خب وقتی گیم پلی روون سونیک ادونچر 2 با بوست همراه بشه می‌تونه چیز جالبی باشه (البته Spin dash هم باید باشه)
سونیک تو نسخه های که بوست داشته دقیقا مثل یه تانکه،یا حتی یه بازی رانر موبایل که تنها فرقش اینه براش پول دادی😁
مثلاً sonic forces,فقط باید دکمه بوست رو می‌گرفتی و با quick step ها سونیک رو تو لاین درست میذاشتی
Omens به من یه همچین حسی رو نمی‌داد،نرم بود و حالت تانکی نداشت.ولی خب باز به adventure ها نمی‌رسید
به نظر من باید حقوق سونیک به شرکتی مثه ناتی داگ یا نینتندو فروخته بشه که تجربه ساخت بازی پلتفرمر درست حسابی داشته باشند
 
  • Like
Reactions: Ali.jangi

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر