Sleeping Dogs | PC

Sleeping_Dogs_boxshot.jpg


اگر از علاقه مندان قدیمی عناوین اکشن و دنیای باز هستید، حتماً با سری بازی های True Crime آشنایی دارید. تا به حال دو نسخه از این عنوان توسط Activision ساخته شده. نسخه اول آن با نام True Crime: Streets of LA در سال 2003 منتشر شد که با برخی ویژگی های منحصر به فردی که داشت، توانست به محبوبیت خوبی بین گیمرها برسد و منتقدین نیز واکنش نسبتاً خوبی به آن نشان دادند. اما نسخه دوم با نام True Crime: New York City در سال 2005 دیگر چیز خاصی برای ارائه نداشت و نتوانست موفقیت نسخه اول را کسب کند و همین موضوع باعث شد که Activision به مدت سه سال در سکوت فرو رود، اما در سال 2009 این شرکت به طور مجدد در صدد ساخت نسخه جدیدی از این بازی بر آمد و با حضور در مراسم VGA، نسخه جدید این عنوان را با نام True Crime: Hong Kong معرفی کرد.

TC12.jpg


بر خلاف دو نسخه قبلی که توسط Luxoflux ساخته شده بودند، این بازی توسط United Front Games ساخته می شد. این استدیو به نظر کار ساخت بازی را به خوبی پیش می برد اما در اواسط کار ساخت مشکلاتی بین Activision و این استدیو بوجود آمد که باعث منجمد شدن این عنوان شد! ولی در این بین، این Square Enix بود که توانست خود را به عنوان ناشر جدید بازی United Front Games معرفی کند. البته این مسأله باعث جدایی کلی این IP از شرکت Activision نشد و نام True Crime همچنان تحت مالکیت این شرکت قرار دارد. به همین دلیل نام بازی از True Crime: Hong Kong به Sleeping Dogs تغییر پیدا کرد.

داستان بازی حول شخصیتی به نام Wei Shen می گردد. او یکی از مأموران مخفی و خوش نام در اداره پلیس هنگ کنگ است که در بیشتر مأموریت هایش سربلند بوده. با بالا رفتن آمار قاچاق کالاهای زیرزمینی در شهر، سازمان امنیتی هنگ کنگ تصمیم می گیرد که چند تن از افراد کارکشته خود را به صورت مخفیانه وارد گروه های قاچاقچیان کرده و آن ها را از درون تخریب کند. Shen نیز جزء این افراد می باشد؛ او باید خود را وارد خطرناکترین گروه قاچاق مواد مخدر کند و به صورت محرمانه جزئیاتی که از آن ها به دست می آورد را برای پلیس ارسال کند.

در تریلر Live Action بازی مشاهده شد که Shen با همکاری یک مرد ناشناس سعی در به دست آوردن یک کیف با محتویاتی نامشخص دارد. این کیف در دست چند تن از قاچاقچیان زیرزمینی بود که هم اکنون در یک مهمانی شبانه حضور داشتند. Shen نیز وارد این مهمانی می شود و به محض ورود سریعاً شروع به اغتشاش می کند. با یک درگیری مفصل بین او و قاچاقچیان، سرانجام Shen پیروز از میدان خارج شده و با صدای آژیر پلیس سریعاً از آن مکان خارج می شود. وقتی که ماشین های پلیس را پشت سر می گذارد، پیش همان مرد ناشناس می رود و کیف را به او تحویل می دهد. حال او به خانه اش باز می گردد؛ در همین جا Shen به طور رمزی با دیگر همکار مخفی خود ارتباط برقرار می کند و موفقیت خود را با نشان دادن نور اتاقش به گروه اعلام می نماید.

8105Profile_Punch_JL_01.jpg


در بازی تصمیم گیری بسیار موئثر خواهد بود. Shen پس اتمام هر مرحله مسائلی سوال بر انگیز را برای مخاطب بیان خواهد کرد که باید بر اساس آن ها نتیجه گیری کرد. روند داستانی بازی شامل خیانت ها و وفاداری های Shen و دوستان او می شود. یک مسأله مطرح شده دیگر این است که Shen در طول مأموریت هایش پلیسی را نمی کشد. حتی در تریلر Live Action بازی هم مشاهده شد که او در آخر فقط سعی داشت اتومبیل های پلیس را متوقف کند و طوری تیراندازی می کرد که به مأمورین پلیس آسیبی وارد نشود.

این عنوان مخلوطی از چند سبک ریسینگ، مبارزه ای و اکشن د محیطی باز خواهد بود. از موقعی که شروع به انجام آن می کنید شاهد صحنه های بسیار نفسگیر از درگیری های مسلحانه و تن به تن خواهید بود. روند بازی نیز بسیار خشن است و خون ریزی در آن بیش از حد خواهد بود. شما در این عنوان می توانید از همه چیز در حین مبارزه استفاده کنید؛ از پنجه بوکس ها و چاقوهای جیبی گرفته تا اسلحه های لایسنس شده بسیار قوی ... Lee Singleton از سوی Square Enix می گوید: "در Sleeping Dogs همه چیز معنای جدیدی پیدا می کند و بازیباز را بیشتر درون خودش فرو خواهد بود. جذابیت درون این عنوان از همان لحظه آغازین بازی شروع خواهد شد و تا زمانی که مخاطب آن را انجام می دهد ادامه پیدا خواهد کرد."

در قسمت رانندگی بازیباز می تواند از هر وسیله نقلیه ای که در محیط وجود دارد استفاده کند. تیم United Front از افراد خبره ای برای طراحی محیط های ریسینگ برخوردار است. آن ها معتقدند که مخاطبین امروزی بیشتر به دنبال عناوین خاصی هستند که از چند سبک مختلف تشکیل شده باشد و از این رو نیز بازی را طوری طراحی کرده اند که مخاطب را بیشتر به عناوین Open World نزدیک کند. البته سازندگان هنوز چیزی در رابطه با اینکه اتومبیل های درون بازی لایسنس شده هستند یا خیر نگفته اند ولی اشاره زیادی به روند دنیای باز داشته اند.

8106Punch_Close_JL_01.jpg


قسمت مبارزه ای بازی از یک سیستم AI پیشرفته بهره گرفته است، به نوعی که همه چیز را در اختیار بازیباز قرار می دهد تا هیچ گونه کَمیّتی را احساس نکند. تهیه کننده بازی آقای Stephen Van Der Mescht اظهار داشت: "از همان زمان شروع پروژه تیم ما به دنبال نوآوری های جدیدی بوده است. آن ها روند ساخت بازی را با بهترین روحیه طی می کنند و از کارشان لذت می برند. در حال حاضر ما مشکلی با شرکت ناشر بازی نداریم و بسیار خرسندیم که می توانیم با کمپانی بزرگی همچون Square Enix مراحل ساخت بازی را پیش ببریم. ما می توانیم نوید یک عنوان کاملاً جدید با شکل و شمایلی خاص را به دوست داران این بازی بدهیم."

با اینکه گفته می شود روند بازی در خیابان های تاریک هنگ کنگ جریان دارد، اما محیط های دیگری نیز در بازی وجود خواهند داشت. به گفته سازندگان بیشترین قسمت گیم پلی در مکان های شلوغ شهر خواهد بود؛ همچنین آسمان خراش ها، بندر ها، بازارهای شهری و خیابان های بزرگ در روند بازی وجود دارند.

کمتر عناوینی هستند که با این همه مشکل برای ساخت روبرو شوند و Sleeping Dogs نیز یکی از همان بازی هاست. سری True Crime آنقدر بزرگ نبوده که مخاطبین زیادی را برای خود داشته باشد، اما United Front وعده ساخت یک عنوان بزرگ را به هوادارانش داده است. با توجه به روند ساخت بازی، مطمئناً توقعات مخاطبین نسبت به آن بسیار زیاد خواهد بود. طبق گفته United Front به زودی اطلاعاتی بیشتر از این عنوان منتشر خواهد.


  • ناشر: Square Enix
  • سازنده: United Front Games
  • سبک: Action Adventure
  • پلتفورم ها: PS3 | X360 | PC
  • تاریخ انتشار: TBA 2012
 

mac man

کاربر سایت
Nov 2, 2010
3,505
فکر کنم قبلا تاپیک این بازی زده شده بود...بیخیال

اما دوست دارم تقریبا مثل قبلیش باشه...علاوه بر داستان اصلی ماموریت جانبی هم داشته باشه .....مثلا یادمه اگه تو شهر دعوایی میشد میرفتیم عامل رو دستگیر میکردیم و پولمون رو هم میرفتیم ایستگاه پلیس میگرفتیم
خیلی باحال بود ....خیلی دوستش داشتم
 

Hesam_1994

کاربر سایت
Jun 9, 2008
1,459
نام
حسام
این بازی خیلی وقته که نظر من رو جلب کزده و خیلی منتظرشم
اما چند تا چیز واقعا تو ذوق آدم میزنه. یکیش خون ریزی غیرطبیعی NPC ها موقع ضربه خوردن از Shen در ناحیه ی صورته. یه ضربه در صورت یه پارچ خون ریزی نداره. دومی هم بعضی از انیمیشن های ضعیف بازیه مثل دویدن معمولی Shen که به نظرم خیلی طبیعی نیست، عکس العمل Shen و NPC ها هم در هنگام اصابت سلاح های سرد ولی تیز (مثل چاقو) تا الان ضعیف کار شده (فقط بالا تنه ی اون ها تکون میخوره). امیدوارم تا زمان عرضه اینا رو درست کنن.
 
آخرین ویرایش:

slipkboy

Apollo 13
Loyal Member
Mar 3, 2009
3,916
نام
محمد. تـ
تاپیک قبلی مربوط به بازی True Crime Hong Kong بود، با توجه به این که اون بازی کنسل شده پس این تاپیک صحیح هست.

ممنون.
 

Good Guy Greg

کاربر سایت
Jan 13, 2011
4,407
نام
حمید ؟ تبرکه !
تاپیک قبلی مربوط به بازی True Crime Hong Kong بود، با توجه به این که اون بازی کنسل شده پس این تاپیک صحیح هست.

ممنون.
شیخ فکر کنم اون چیزی که من تو ذهنم اومد یه لحظه تو بخش اخبار بوده پس :> .

بعد از Kane and Lynch 2 بازی تو مایه های این ندیدم . خیلی دوست دارم تجربش کنم >:d< .
 

msf

کاربر سایت
Sep 4, 2007
497
تریلر بازی دیدم خیلی قشنگه مخصوصا گیم پلی
ولی باز به gta نمیرسه
با توجه به تریلر تاریخ انتشار اوایل شهریور هستش;)
 

Saber

F.A.M.I.L.Y
Loyal Member
Jun 16, 2009
3,878
نام
صابر
خب ظاهرا این بازی هم تا 30 روز دیگه عرضه میشه

به نظرم گیم پلی خوبی داست میتونه جای خوبی رو تو دل گیمر ها باز کنه Square Enix ثابت کرده که میتونه Ip های خوبی رو خلق کنه !

تاپیک رو مهم میکنیم
 

dante47

کاربر سایت
Oct 6, 2010
586
نام
R ][ |/|/ |-/
ولی خداییش هر کار بکنن به پای gta و راکستار نمی رسن:dاین راکستار نامرد قلق ساخت بازیای open word و بدجور بلد:d
 

LOST

کاربر سایت
Jun 27, 2008
3,122
نام
مهراد
سه تا اسکرین از بازی اومده که مربوط میشه یه یکی از Bonus های بازی که در مورد Just Causes 2 و شخصیت ریکو هست که مثل اون میتوند در حال حرکت وسیله نقیله بدزدید و بدلکاری های این شخصیت انجام بدید!

1280x720
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر