Skyrim با موتوری کاملا جدید ساخته خواهد شد

Dreadlord

کاربر سایت
Apr 8, 2008
18,099
Elder-Scrolls-V-Announced.jpg



بعد از معرفی پنجمین شماره از سری The Elder Scrolls با نام Skyrim ، حرف و حدیث های زیادی در رابطه با موتور بازی زده شد. موتور Gamebryo که در بازیهای Fallout 3, Fallout New Vegas و Oblivion استفاده شده بود، برای سال 2011 تاریخ مصرف گذشته به نظر میاد (البته زمان Oblivion عالی بود).

خیلی ها اعتقاد داشتند این موتور برای یک بازی در حد و اندازه های TES قدیمی شده و از این بابت نگران بودند. اما Bethesda در توییتر خود تایید کرد بازی با موتور کاملا جدیدی ساخته می شود تا خیال همه راحت شود! Bethesda این موتور را با کلمه "شگفت انگیز" توصیف کرد.

TES V: Skyrim روز 11 نوامبر 2011 برای PC, X360 و PS3 عرضه خواهد شد.
 

VahiD_ST

کاربر سایت
Nov 10, 2009
8,048
نام
وحید
فکر کنم منظور آریا اینه که طیف رنگ کم بود ، یعنی تنوع رنگ ... رنگ مانیتور یا Tv رو زیاد کنی رنگ جدید که تولید نمیکنه ! :d
حالا ما میگیم تولید کنه.:d
ما چیکار به طیف رنگ و ظاهر داریم، مهم باطنه که خوبه.;)
 

Dreadlord

کاربر سایت
Apr 8, 2008
18,099
تا اونجا که اطلاع دارم اینا زیر مجموعه ZeniMax هستند :

id Software, Bethesda Softworks, Vir2L Studios, Mud Duck Productions, ZeniMax Online Studios, Arkane Studios

کسری اشتباه متوجه شدی اگه دقت کنی من منظورم Bethesda بود که به احتمال خیلی زیاد از id thech 5 برای بازی Skyrim استفاده خواهد کرد . من Respawn را طبق این مثال زدم که طبق اون شایعه که شده بود ZeniMax ردش کرده بود و گفته بود که این موتور فقط در عناوین خودشون استفاده میشه اگه دقت کنی خودم دقیقا تو پستم همینو گفتم .
پس با این حساب چون Bethesda زیر مجموعه ZeniMax هست به احتمال زیاد با موتور بازی ID THECH مورد استفاده در بازی RAGE ساخته میشه .
اگر حدسم درست باشه باید بازی Skyrim را هم جزو مدعی های سال 2011 از بابت گرافیک دونست :d چون بعیده که با وجود چنین موتور توانمندی دست به ساخت و استفاده از موتور دیگه برای بازیشون بزنن ؟!
Bethesda گفته این موتور، داخلی و ساخت خودشون است. id Tech 5 هیچ ربطی به این نداره:D
 

ДядsЙ

کاربر سایت
Jan 13, 2009
3,384
نام
AяasЙ
Skyrim حداقل سه سال تو تولید هستش بیخودی منتظر ID TECH 5 نباشید
آدم یه کم با اطلاعات قبلی صحبت کنه آسمون به زمین نمیاد.
این "حداقل 3 سال تو تولید هستش" رو شما از کجا فهمیدی؟!
این گفته ی Todd Howard در مورد Skyrim هست:
the game had been in the works for the past two years
توی QuakeCon امسال هم گفته بود که:
the project’s been in development for two years.
ID Tech 5 هم نخستین بار در سال 2007 رونمایی شد.

خواهشا تا در مورد چیزی اطلاع ندارید صحبت نکنید دربارش.
 

hitnake

کاربر سایت
Jul 21, 2008
352
من همش نگران بودم نکنه این رو هم با engine بهبود یافته شده ی قبلی بسازن چون به نظرم این engine فقط تو oblivion فوق العاده به نظر می رسید نه تو fallout که دیگه واقعا کهنه شده بود .
 

Zalamen

کاربر سایت
Mar 15, 2009
472
نام
محسن
انجین قبلی یکی دو تا مشکل داشت که امیدوارم برطرف بشه. یکی کمرنگ بودنش بود :biggrin1: نمیدونم چطوری بگم ولی کلآ Oblivion و Fallout 3 کم رنگ بودن ! :biggrin1: ولی مشکل بزرگتر حرکات مصنوعی آدمها و انیمیشن های نه چندان جالب بود که اگه درست بشه عالیه !
توی زمان خودش اتفاقا از نظر رنگ هم تنوع داشت و پر رنگ!:d بود.حاضرم با Screen shot ثابت کنم.مرحله یا کوئست آخر توی بهشت یادتون رفته؟البته این مسئله به این برمیگرده که جدیدا بازی کرده باشی یا نه.اگه از 2 سال پیش دیگه بازی نکرده باشی طبیعیه.
اون انیمیشن ها رو هم توی حالت سوم شخص قبول دارم بد بود ولی چوت بازی هم سوم شخص داشت هم اول شخص واقعا نمیشد خیلی انتظار داشت.ولی توی صحبت ها انیمیشن های صورت برای خودش شاهکاری بود.ادامه ش رو توی ME هم دیدیم.
این اژدهایی که نشون دادن رو بفال نیک میگیرم و امیدوارم بازی پر از جک و جونور مختلف باشه.
اتفاقا من از یک نظر توی ذوقم خورد.چون اون جوری که توی تریلر نماشی داده شد به نظر میومد این مجسمه ها توی غار هستن و من کلا یکی از ایرادات Oblivion رو همین غارها و معابد تودرتو و خسته میدونم.جالب اینجاست که توی Fallout3 هم دقیقا از همین تکسچر برای غارها استفاده شده بود!نمیدونم این اژدهاهه فقط یکی یا زیادن از اینا ولی ترجیح میدادم با یک باس اصلی رو به رو بشیم که هدف اصلیمون کشتن اون باشه.حالا شاید هم این جوری باشه...
 

Timeless One

Gemina Martia Victrix
Loyal Member
Apr 18, 2007
4,855
نام
امیرعلی
فکر نمی کنم هر موتوری به درد ساخت هر بازیی بخوره و بازی ای هم با سبک سری TES من فکر می کنم یه موتور خاص بخواد !

ولی تریلر خوفناکی داشت :d همین آهنگش جو خفنی میداد :d
 

Dinosaur

Loyal Member
Sep 29, 2005
16,992
نام
آریا
توی زمان خودش اتفاقا از نظر رنگ هم تنوع داشت و پر رنگ!:d بود.حاضرم با Screen shot ثابت کنم.مرحله یا کوئست آخر توی بهشت یادتون رفته؟البته این مسئله به این برمیگرده که جدیدا بازی کرده باشی یا نه.اگه از 2 سال پیش دیگه بازی نکرده باشی طبیعیه.
اون انیمیشن ها رو هم توی حالت سوم شخص قبول دارم بد بود ولی چوت بازی هم سوم شخص داشت هم اول شخص واقعا نمیشد خیلی انتظار داشت.ولی توی صحبت ها انیمیشن های صورت برای خودش شاهکاری بود.ادامه ش رو توی ME هم دیدیم.
دستت درد نکنه :D تنها بازی PC که اوریجینالش رو دارم (تقریبآ یکی دو ماه بعد از عرضه بازی از خارجه رسید !) همین Oblivion هست :D
کلآ یه چیزی هست که نمیتونم منظورم رو برسونم ! :D
انیمیشن صحبتهاشون خیلی خوب بود ولی بعضی مواردش جالب نبود ! مثلآ یه دفعه طرف می ایستاد و دوربین روش زوم میکرد تا حرف بزنه یه جور تصنعی بود :D یا بعضی انیمیشن هاش کُند بود !
 

pidram

کاربر سایت
Dec 16, 2007
277
نام
Kiarash
دوستان یک جایی خوندم ( لینکش را گم کردم ) 200 نفر به مدت دو سال مشغول ساخت بازی بودند.و البته مدیر گروه سازنده بازی گفته IDTECH5 به درد محیطهای بسته بیشتر میخوره ( contained environments ) و محیطهای Elder scrolls فوق العاده وسیع هستند. بنابر این مجبور شدند موتور جدیدی برای این بازی طراحی کنند .
الان یادم آمد توی IGN مطلبش را خواندم. بگردید پیدا میکنید
 

Dreadlord

کاربر سایت
Apr 8, 2008
18,099
حالا جالبه بدونید Skyrim یه سرزمینی است در شمال Cyrodiil و خیلی هم سرد و برفی است:D یعنی کمتر از اون محیط های سبز و خوش آب و رنگ میبینید! Bethesda هم که تو Oblivion برف رو زیاد خوب درنیورده بود (نسبت به جنگل هاش). کلا الان معلوم نیست این انجینشون برای طراحی برف خوب باشه یا نه. قضیه در هاله ای از ابهامه:D

ولی در کل من بازی RPG رو برای گرافیک بازی نمی کنم، چون تو این جور بازی ها گرافیک بعد از نیم ساعت کاملا عادی میشه.
 

Bayonetta

کاربر سایت
Jul 6, 2010
2,377
حالا جالبه بدونید Skyrim یه سرزمینی است در شمال Cyrodiil و خیلی هم سرد و برفی است:D یعنی کمتر از اون محیط های سبز و خوش آب و رنگ میبینید! Bethesda هم که تو Oblivion برف رو زیاد خوب درنیورده بود (نسبت به جنگل هاش). کلا الان معلوم نیست این انجینشون برای طراحی برف خوب باشه یا نه. قضیه در هاله ای از ابهامه:D

ولی در کل من بازی RPG رو برای گرافیک بازی نمی کنم، چون تو این جور بازی ها گرافیک بعد از نیم ساعت کاملا عادی میشه.
مرسی بابک >:d< :D :D
 

Kourosh

مدیر انجمن
Sep 25, 2005
4,522
نام
کورش
اتفاقا من از یک نظر توی ذوقم خورد.چون اون جوری که توی تریلر نماشی داده شد به نظر میومد این مجسمه ها توی غار هستن و من کلا یکی از ایرادات Oblivion رو همین غارها و معابد تودرتو و خسته میدونم.جالب اینجاست که توی Fallout3 هم دقیقا از همین تکسچر برای غارها استفاده شده بود!نمیدونم این اژدهاهه فقط یکی یا زیادن از اینا ولی ترجیح میدادم با یک باس اصلی رو به رو بشیم که هدف اصلیمون کشتن اون باشه.حالا شاید هم این جوری باشه...

وقتی میگم :
این اژدهایی که نشون دادن رو بفال نیک میگیرم و امیدوارم بازی پر از جک و جونور مختلف باشه.
جمله اول رو بعنوان دلیل برای جمله دوم میارم یعنی تاکید بر تنوع و گوناگونی موجودات وگرنه من هم انتظار ندارم در هر چند قدم با چند تا اژدها روبرو بشیم. کلا این سری از لحاظ تنوع موجودات( از نظر من ) مشکل داره که امیدوارم حل بشه. کلا یکی از کم تنوع ترین بازهای فانتزی که تابحال دیدم بازیهای این سری هستند و کلی میتونم بازی معرفی کنم که چند برابر این سری تنوع دارند. کلا چند مورد هست که اگه حل بشه برای من واقعا عالی میشه
1- تغییر سیستم level up
2- بیشتر شدن تنوع موجودات.
3- تغییر نکردن سطح موجودات با بالا رفتن level . این تغییر کلا فارمینگ رو بیمعنی میکنه و تقریبا از همون اول به همه جای نقشه دسترسی داریم که بشخصه اصلا از این خوشم نمیاد ترجیح میدم بیشتر نقاط نقشه بحدی سخت باشه جز با level های خیلی بالا نشه به اونجا دسترسی پیدا کرد.
4- اگه به سیستم ایتم و جایزه دیابلو 2 یک نظری بندازن سازنده ها می تونه خیلی در جذاب تر شدن بازی کمک کنه. این قضیه سیستم ایتم یکی از دلایل اصلی جذابیت دیابلو بود که اینجا هم میشه تکرارش کرد.
 

Lord Zeus

کاربر سایت
Sep 15, 2009
1,234
البته خود BS هم توانایی فوق العاده ای در بعد تکنیکی داره، همین Oblivion با وجود سبکش واقعا یکی از بهترین ها در زمان خودش بود.
اتفاقا من از یک نظر توی ذوقم خورد.چون اون جوری که توی تریلر نماشی داده شد به نظر میومد این مجسمه ها توی غار هستن و من کلا یکی از ایرادات Oblivion رو همین غارها و معابد تودرتو و خسته میدونم.جالب اینجاست که توی Fallout3 هم دقیقا از همین تکسچر برای غارها استفاده شده بود!نمیدونم این اژدهاهه فقط یکی یا زیادن از اینا ولی ترجیح میدادم با یک باس اصلی رو به رو بشیم که هدف اصلیمون کشتن اون باشه.حالا شاید هم این جوری باشه...
نمیدونم شما کلا با وجود غارها مشکل داری یا با طراحیشون ،ولی به نظر من یکی از قسمتهایی که باید در Skyrim حفظ بشه همیناست.گاهی اوقات ساعت ها در غارها و سیاهچاله های تو در تو به ماجراجویی مپرداختم که واقعا لذت بخش بود.

==========================
در مجموع امیدوارم جدا از تغییر سیستم Level up و پیشرفت بازیکن و همچنین قوی شدن موجودات بازی به همان اندازه که بازیکن پیشرفت میکرد بازی کمی تاریک تر بشه ،موجودات بازی کمی فانتزی تر و متنوع تر باشند.اضافه کردن دشمنهایی به عنوان باس از چیزهاییه که دوست دارم در Skyrim ببینم.
جدا از محیط Open World و بسیار وسیع Oblivion ،گروه ها و فرقه های بازی و و تاثیراتشون هم امیدورارم در Skyrim حفظ بشه.
اگه درست یادم باشه Oblivion اول قرار بود یک بازی با درجه سنی T باشه اما در اخر به خاطر یک موجود زامبی مانند در یکی از ماموریت های اصلی در نهایت M گرفت.
بهرحال امیدوارم از همون اول به فکر یک بازی M درست و حسابی باشند.
ویرایش: پست من کمی طول کشید و پست کوروش جان رو ندیدم ،بهرحال ایشون موارد رو بهتر توضیح دادند
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر