Multi Platform Silent Hill f

سازنده
NeoBards Entertainment Limited
تاریخ انتشار
September 25, 2025
ناشر
Konami
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. PlayStation 5
  3. Xbox Series X|S

Silent-Hill-f.jpg

تاپیک به ز.دی آپدیت میشه

تریلر 1
تریلر 2
ویدئو 40 دقیقه معرفی بازی در silent hill transmission 2025 : لینک
بازی رو از امروز در ps و xbox و steam و epic به whishlist خودتون اضافه کنید

1ble7k629joe1.jpeg


 
آخرین ویرایش:
این از اون بازیهاست که من از همین حالا این مورد که بخش مبارزش رو دوست ندارم برای خودم حل کردم و گذاشتم کنار.
دنیای بازی ، شخصیتها ، داستان و روایت رو باید دیگه خیلی خوب درآورده باشن که بتونه جور این بخش رو بکشن.
امیدوارم Ryukishi07 یه چیز خفن پخته باشه و مثل Higurashi / Umineko مغزمون رو به چالش بکشه.

وگرنه اگه اونها رو هم خوب در نیاورده باشن همین سیستم مبارزه چوب میشه تو سر بازی.
چون این تریلرها و گیم پلی ها هیچ نشونی از کیفیت نهایی بازی رو نمیتونن نمایش بدن.

خود گیم پلی هم که همون قبلیها بود.
گیم اسپات هم کلیک بیت خورش ملسه ها.
 
از این تاپیک میشه فهمید همه بی بر و برگرد میترسن نظرشونو درمورد کونامی تو تاپیکهای دیگه بدن... اونم فقط حسب اینکه دو تا ریمیک به صورت کپی پیست زده موفق شده (خسته نباشه کاش SE هم این کارو میکرد مثلا الان منتظر پارت سوم FF VII نبودیم) ولی بازم دم بچه ها گرم دارن حقایق رو میگن.

میگن شماره فرعیه خب تا به کی شماره فرعی؟؟؟ از بعد Silent Hill 4 دارن شماره فرعی میزنن!
دو دهه میگذره و اینا بودجه ندارن...
شماره 5 کی میخواد زده شه؟ ده سال دیگه؟ بیست سال دیگه؟ سی سال دیگه؟
جوابش رو من میدونم! فقط زمانی که کونامی دست از سر این آی پی ورداره!

به نظرم حتی موفقم شه که ما از خدامون هست، خیلی رک و پوست کنده، بی تعارف بگم این بازی سایلنت هیل نیست و حتی بهتر بود با نام جدیدی عرضه شه.
 
از این تاپیک میشه فهمید همه بی بر و برگرد میترسن نظرشونو درمورد کونامی تو تاپیکهای دیگه بدن... اونم فقط حسب اینکه دو تا ریمیک به صورت کپی پیست زده موفق شده (خسته نباشه کاش SE هم این کارو میکرد مثلا الان منتظر پارت سوم FF VII نبودیم) ولی بازم دم بچه ها گرم دارن حقایق رو میگن.

میگن شماره فرعیه خب تا به کی شماره فرعی؟؟؟ از بعد Silent Hill 4 دارن شماره فرعی میزنن!
دو دهه میگذره و اینا بودجه ندارن...
شماره 5 کی میخواد زده شه؟ ده سال دیگه؟ بیست سال دیگه؟ سی سال دیگه؟
جوابش رو من میدونم! فقط زمانی که کونامی دست از سر این آی پی ورداره!

به نظرم حتی موفقم شه که ما از خدامون هست، خیلی رک و پوست کنده، بی تعارف بگم این بازی سایلنت هیل نیست و حتی بهتر بود با نام جدیدی عرضه شه.

باز شروع شد!
شايد باورت نشه قضيه واسه بقيه نه اونقد مهم و ناموسيه نه كسى از كونامى خورده برده ايي داره :D
 
باز شروع شد!
شايد باورت نشه قضيه واسه بقيه نه اونقد مهم و ناموسيه نه كسى از كونامى خورده برده ايي داره :D
چه تفسیر عجیبی... :))
به طور کلی گفتن فکتها یه مواقعی ناراحت کننده س، چیزایی که میگم با یه سرچ ساده مشخص میشن واقعا جز همین ری اکشنها مخالفت معقول دیگه ایو انتظار ندارم مواجه شم. امیدوارم با این حال این موفق شه چون در حد همین بضاعت شرکت هم میشه چیز خوبی ازش دراورد و پرویوها هم مثبت بودن. گرچه عدم وجود سلاح گرم و سبک و سیاق مبارزاتش رو‌ دوست نداشتم امیدوارم بهبود پیدا کنه این موارد هم.
اما برای بعدش کونامی کار سختی پیش رو داره مگر اینکه تغییر سیاست بدن پول بریزن پای بخش گیمینگشون. این چیزیه که اصلا ربط به تعصب و قضیه ناموسی که گفتین نداره، یه قانون کلیه، مخصوصا که مساله درمورد کلی ای پی قدیمیه نه یکی.
 
  • Like
Reactions: Thundersky
باز هم تفسیرهای تخیلی...
نام کاربری قدیمیم تو سایت بوده گذاشتم از اولم میخواستم بذارم کس دیگه برداشته بود ایده نداشتم نقطه بذارم اون بین.
طرف فکر کرده برای سایلنت هیل۲ برداشتم :))
در مورد بعد اومدنش، میخواستن انقدر تفت ندن که با sweet baby همکاری کردیم دیالوگا رو تغییر دادیم یا ورژن پری الفا نمایش بدن. این باور پذیر کردن درستی کار طرفو سخت میکنه عین داستان چوپان دروغگو و طبیعیه.

پ.ن: البته وجود من مثبته، نمیتونم تصور کنم به محض اولین دسته گل کونامی دوستان کجا باشن، این بار ولی امثال Silent Hill Short Message مواجه شیم تاپیکشو خودم میزنم تا اخرین نمره دونه دونه میذارم😄
 
  • Love
Reactions: Thundersky
بازی تو most anticipated های ps5 و منوی دستگاه تو بخش استور هم اومده...
بگذریم

اونقدرها هم که گفته میشه بدون شباهت به سایلنت هیلهای اصلی نیست
در واقع عدم شباهتها به شدت نمود‌ دارن تا شباهات. باز باید دید محصول نهایی چی میشه و چطور کار رو درمیارن.

از دید من
شباهتها:
-بارزترین المنت که از سایلنت هیل گرفته همون تغییر یافتن دنیا و دنیای دیگر هست... ورژن الترنیت یا دیگر مکانها که یهو اون محل تبدیل به محیطی به مثابه تجسم دوزخ در اون مکان میشه و پوست میاندازه
-دشمنان نمادین که فلسفه شون به داستان بازی و‌ یا شاید کهن الگوها برمیگرده
-تم داستان که نقش گناهان بزرگ و عذاب وجدان درش پررنگه

تضادها:
-سایلنت هیلهای دیگه تو امریکا اتفاق میفتن تو شهری به اسم سایلنت هیل یا مثلا اطرافش مثل اشفیلد تو سایلنت هیل۴ یا شپردگلن تو سایلنت هیل هوم کامینگ و...
شهری با قدمت که حتی قبل مهاجرت سفیدپوستها مورد احترام سرخپوستها بوده و سایلنت اسپرایتز نام داشته... عناصر امریکایی کلا ازش چکه میکنن...
-نقش پررنگ مسیحیت و فرقه هاش، که تو داستان این بازیها غیرقابل انکار هست، مذهبی که به قدری آلوده شده و سقوط کرده که افراد رو قربانی میکنه... حتی تو آیتمهای بازی یادمه چیزهای مذهبی داشتیم مثلا روغن مقدس و...
حال تو سایلنت هیل اف ما با اعتقادات بومی ژاپن سر و کار داریم جای کلیسا و نمادهاش رو معبد شینتو و الهه های ژاپنی گرفتن باید دید این تغییر به کجا ختم میشه... من برای همین میگم اگه اسمش فرق میکرد شاید به این مسائل کمتر گیر میدادن احتمالا منتقدا ولی باید دید...
-این تغییر لوکیشن از ناف غرب به ناف شرق تبعاتش گسترده س، در کل شما n تا لوکیشن که تو سایلنت هیلهای ارجینال بود رو باید باهاشون خداحافظی کنی...
-نبود سلاحهای گرم، که همواره ازشون برای راحت تر شدن کارمون استفاده میکردیم خصوصا شاتگان...
درسته کاراکتر اصلی یه دختر مدرسه ای هست ولی گذاشتن یه سلاح کمری و مسلسل سبک اتوماتیک تو بازی اصلا ضرری نداشت، نسبت به اون سلاحهای سرد سنتی که گذاشتن اونقدرها استفاده ازشون سخت تر نیست. اینم مثل تغییر لوکیشنها باعث میشه گیمرهایی که سریو از قبل دنبال میکردن مدام فکر کنن یه چیزی جاش خالیه.

در کل باید دید نویسنده بازی که تو کار ویژوال ناولهایی از این دست موفق بوده چه کرده و چقدر تیم سازنده تونستن بازی رو خوب دربیارن. حتی اگه شباهت زیادیم به بازیهای اصلی نداشته باشه بازم میتونه بازی موفقی باشه.
 
آخرین ویرایش:
DF حدود سه ساعت از بازی رو انجام داده و میگه از نظر بصری و فنی بهترین و تمیز ترین عنوانی که تا الان روی UE5 دیده مخصوصا IQ ـش . بازی رو همه پلتفرم ها 60 فریم ثابت بدون هیچ استاتتری اجرا میشه :


تشریح کامل ویدیوی Digital Foundry از دموی Silent Hill f

عملکرد فنی و کیفیت بصری
  • پلی‌استیشن ۵: بازی روی PS5 پایه به صورت کاملاً روان و با نرخ فریم پایدار ۶۰ فریم بر ثانیه اجرا می‌شده است.
  • کامپیوتر (PC): با فعال کردن گزینه DLSS Quality، نرخ فریم روی ۶۰ قفل و پایدار شده است.
  • میان‌پرده‌ها (Cutscenes): میان‌پرده‌ها روی هر دو پلتفرم با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه اجرا می‌شوند، اما به لطف استفاده استادانه از Motion Blur، بسیار سینمایی و روان به نظر می‌رسند.
  • موتور Unreal Engine 5: بازی با موتور آنریل انجین ۵ ساخته شده، اما تصویری بسیار تمیز، پایدار و واضح دارد و خبری از مشکلات رایج این موتور نیست.
  • نورپردازی و اتمسفر: بازی به شدت از سیستم نورپردازی غیرمستقیم Lumen بهره می‌برد که اتمسفری بسیار گیرا و وهم‌آلود ایجاد کرده است.

گیم‌پلی و داستان
  • رویکردی کاملاً جدید: بازی حس و حال تازه‌ای به سری Silent Hill می‌دهد و از تکرار کلیشه‌های موفق قسمت‌های قبلی پرهیز کرده است.
  • محیط بازی: داستان در یک روستای کوچک ژاپنی جریان دارد و دیگر خبری از شهر معروف سایلنت هیل نیست.
  • هیولاهای جدید: به لطف محیط جدید، طراحی هیولاها نیز کاملاً نو و به گفته گوینده "به شدت ترسناک" است.
  • عناصر اصلی سایلنت هیل: هسته اصلی گیم‌پلی همچنان شامل گشت‌وگذار، مبارزه و روایت داستانی قوی است.
  • داستان جذاب: اتمسفر و داستان‌پردازی بازی بسیار غیرمعمول و گیراست و بازیکن را مشتاق ادامه دادن می‌کند.
  • صحنه ابتدایی: دمو با یک صحنه دراماتیک آغاز می‌شود که در آن شخصیت اصلی شاهد بلعیده شدن دوستش توسط یک گیاه انگلی قرمز رنگ است و یک سکانس تعقیب و گریز آغاز می‌شود.

سیستم مبارزات
  • الهام از بازی‌های سولز-لایک (Souls-like): سیستم مبارزات شامل قفل کردن روی دشمن، حملات سبک و سنگین، جاخالی دادن و دفع حمله (Parry) است.
  • اکشن-محور: مبارزات نسبت به قسمت‌های کلاسیک سایلنت هیل، بسیار اکشن-محورتر است.
  • سلاح‌های شکستنی: یکی از مکانیک‌های کلیدی، شکستنی بودن سلاح‌ها است. اگر سلاح شما به طور کامل بشکند، برای همیشه از بین می‌رود. این مکانیک تنش زیادی به مبارزات اضافه می‌کند.

نتیجه‌گیری کلی
  • یک بازی بسیار خوش‌ساخت: Silent Hill f یک عنوان بسیار خوش‌ساخت و پایدار با موتور آنریل انجین ۵ است.
  • استودیوی سازنده: بازی توسط استودیوی تایوانی Neobards با همکاری کونامی ساخته می‌شود که با توجه به کیفیت بالای پروژه، بسیار تحسین‌برانگیز است.
  • حس و حال منحصر به فرد: نزدیک‌ترین مقایسه از نظر اتمسفر، سری بازی‌های Siren است، هرچند گیم‌پلی متفاوتی دارد.
  • اعتماد به نفس سازندگان: ارائه یک دموی سه ساعته نشان از اعتماد به نفس بالای سازندگان دارد، زیرا بازی برای درک کامل اتمسفر و داستانش به زمان نیاز دارد.
 
آخرین ویرایش:
منم بازیو قطعی میگیرم... (هیتر از دید بقیه:دی)
واقعا جای شکرش واقعا باقیه سن خر پیره رو داریم مدرسه نمیریم:دی البته مهرماه امسال اصلا تعطیل رسمی نداره، فرق زیادی با دوران مدرسه نداره وضع ما شاغلین:دی

پ.ن: بد هم رفتم تو نخ این بازی فرام سافت ور که دوستان گفتن شبیه اینه یعنی Kuon
 
  • Like
Reactions: ce7en44
باز مدرسه تا ساعت یک بود کلی وقت گیم میشد.الان که شب تا صبح سر کاریم کجاش خوشحالی داره.:Dواقعا دوران خوبیه برای گیم.به دوهفته مرخصی احتیاج دارم.
۵ روز هفته از صبح تا شب ادم سرکاره و اگه ۵شنبه و جمعه اضافه کار نره و خونه بمونه هم‌ یجوری له و جنازس که خستگیه نمیذاره از گیم لذت ببری! قشنگ تراژدی کامل رو داریم زندگی میکنیم! اونم با این وضعیت اقتصادی که میلیونی باید پای گیم هزینه کنی و وقتشو نداری از چیزی که بخاطر علاقت هزینه کردی لذت ببری!
دوران مدرسه و دانشگاه بهشت بود قدرشو‌ نمیدونستیم‌
 
۵ روز هفته از صبح تا شب ادم سرکاره و اگه ۵شنبه و جمعه اضافه کار نره و خونه بمونه هم‌ یجوری له و جنازس که خستگیه نمیذاره از گیم لذت ببری! قشنگ تراژدی کامل رو داریم زندگی میکنیم! اونم با این وضعیت اقتصادی که میلیونی باید پای گیم هزینه کنی و وقتشو نداری از چیزی که بخاطر علاقت هزینه کردی لذت ببری!
دوران مدرسه و دانشگاه بهشت بود قدرشو‌ نمیدونستیم‌
آقا منم از سر کار میام انقدر ذهنم خستس بعضی وقتا نمیکشم بازی کنم ولی تنها دلخوشیه.تازه من پنج شنبه ها هم کامل میرم☹️.الانم که چندتا بازی خوب پشت هم اومده فشار میاد سر کار.دوران دانشگاه عالی بود :D
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or