Multi Platform Sid Meier's Civilization VI

سازنده
Firaxis
تاریخ انتشار
October 2016
ناشر
2K
پلتفرم‌ها
  1. PC
civvi_fb_share.jpg

Developer: Firaxis Games
Publisher: 2K Games
Platform: PC
Genre: 4X, Turn Based Strategy
30 مهر 1395 ; Release Date: October 21, 2016
تاپیک امتیازات
صفحه بازی در استیم

نسخه ششم از سری Civilization که یکی از بهترین بازی های سبک استراتژی نوبتیست.

قابلیت های جدید:

1- Unstacking The Cities:

همونطوری که Civilization V اومد از روی هم گذاشتن نیرو ها و درست کردن یک نیروی کشنده که از 2000 تا نیروی دیگه تشکیل شده بود اونم توی یک جا جلوگیری کرد، حالا این نسخه همین کار رو با شهر ها کرده. هر شهر می تونه از 12 تا محله تشکیل بشه که هر کدوم یه کاشی رو پر می کنن. بعضی ساختمون ها و Wonder ها هم هر کدوم یک کاشی رو اشغال می کنن.

2- Eureka Moments
توی نسخه های قبلی می تونستی یک تمدن وسط بیابون داشته باشی بدون دسترسی به هیچ آبی، اما وقتی می خواستی در مورد دریانوردی تحقیق کنی هیچ فرقی با کسی که کنار دریاست نداشتی. توی این نسخه بازم می تونی این کار رو کنی اما خیلی طول می کشه و تمدنی که دسترسی به آب داره یه Boostـی به تحقیقاتش اضافه می شه که این کار رو سریع تر انجام بده. هدف طراحان از این کار اینه که دیگه یه فرمول خاص واسه بازی کردن نباشه و هر بار که یه تمدن جدید رو شروع می کنی به توجه به شرایط بازی کنی.

3- AI Agenda
هوش مصنوعی نسخه های قبلی به شدت تکراری بود. تمام تمدن ها یه جور رفتار می کردن و فقط میزان خشونتشون فرق داشت. الان هر تمدن با توجه به دنیای واقعی یه اهدافی داره که واسه رسیدن به اونا تلاش می کنه، اما یه سری اهداف هم به صورت تصادفی داده می شن که با جاسوس می تونید اونها رو بفهمید. در مورد گاندی هم نگران نباشید، طبق گفته دیزاینر بازی اون یه نیمه تاریک خواهد داشت.

4- Stacking The Units And Formations
همونطور که گفتم نسخه قبلی این اجازه رو نمی داد که دو تا نیروی نظامی یک جا رو اشغال کنن. همچنین جنگ های بزرگ واقعا رو اعصاب بودن و باید همه نیرو ها رو تک تک حرکت می دادی. توی این نسخه تا حدودی اجازه Stack کردن نیرو های نظامی رو داریم، ولی فقط Support Unit ها می تونن با نیرو های دیگه توی یک کاشی قرار بگیرن. یعنی می تونید برای مثال Mechanized Infantry که نیروی معمولی حساب میشه و Rocket Artillery که Support Unitـه رو تو یک کاشی بزارین که Mech Infantry به عنوان یه جور محافظ برای موشک اندازتون عمل کنه.
قابلیت حرکت دادن یکجای نیرو ها در یک Formation اضافه شده که حمله های نورماندی مانند رو خیلی راحت تر می کنه.

5- Multiplayer Scenarios
مولتی پلیر نسخه های قبلی خیلی طول می کشید. چون کلا خود بازی خیلی طول می کشید. اما این نسخه سناریو هایی رو ترتیب داده واسه مولتی پلیر که 2-3 ساعتی طول می کشن و کار رو راحت تر کرده. برای مثال یک سناریو قرون وسطا هست که 400 سال طول می کشه (توی بازی) و در نهایت هر تمدنی که دینش قوی تر بود برنده میشه.

اطلاعات کلی:
  • شهر ها دیگه یه کاشی رو اشغال نمی کنن.
  • همه ی ساختمان ها روی مپ قابل مشاهدن.
  • هر شهر از مناطق مختلفی تشکیل شده.
  • در کل 12 منطقه مختلف داریم که کارشون مختلفه و یه Bonusـی برای قرار گرفتن در شرایط خاص دارن.
  • در اول بازی 5-6 تا منطقه قابل ساخته.
  • ساخت منطقه ها مجانی نیست، باید یا بخریشون یا بسازیشون.
  • میزان جمعیت تعداد مناطقی که میشه داشت رو تایین می کنه، جمعیت بیشتر، منطقه بیشتر.
  • مرز نهایی شهر ها همون 36 کاشی مونده و در نتیجه بزرگ شدن شهر ها تعداد کمتری Improvement می شه ساخت، اما منطقه ها اینو جبران می کنن.
  • میزان خوشحالی به صورت شهری شده و دیگه خوشحالی همه شهر ها با هم جمع نمی شه تا خوشحالی امپراتوری به دست بیاد.
  • منطقه ها می تونن نگه دارنده ساختمان های مختلف باشن.
  • منطقه ها خونه های بیشتر برای مردم فراهم می کنن که سقف جمعیت شهر رو افزایش می دن.

  • دیگه کارگری در کار نیست، در عوض ساختمان ساز هایی رو دارید که وقتی کارشون رو تمام کردن از بین می رن.
  • ساختمان ساز ها کارشون رو به صورت آنی انجام می دن، اما فقط 4 تا کار می تونن انجام بدن.
  • قابلیت یونیک چین اینه که با ساختمان ساز می تونن ساخت Wonder ها رو سرعت ببخشن.

  • Wonder ها هم هر کدوم یه کاشی روی مپ می گیرن.
  • هرکدوم از Wonder ها یه شرایط محیطی داره، مثلا اهرام مصر باید روی صحرا باشن.
  • Natural Wonder ها هم می تونن چند کاشی رو اشغال کنن، مثلا سد مرجانی بزرگ 2 کاشی اشغال می کنه.

  • هر تکنولوژی یه سری کوئست جانبی داره که با انجام دادنشون یه Boostـی به تحقیقش داده می شه. برای مثال واسه تحقیقات دریایی، اگه کنار دریا باشین یا کشتی بسازین یه بوستی به تحقیق داده می شه.
  • این Boost ها اسمشون Eureka Momentـه.
  • Eureka Moment ها 50 درصد علم لازم برای تحقیق تکنولوژی رو می دن.

  • Social Policy دیگه وجود نداره و جاشون رو Civics پر کرده که یه Tech-Tree مخصوص خودش داره که از فرهنگ استفاده می کنه.
  • هر کدوم از Civics ها رو که گرفتین، یه کارت بهتون می ده که می تونید توی Deck بزاریدش تا سود های اون کارت رو بهتون بده.
  • مثل تکنولوژی ها، این Civics ها هم ساید کوئست های مخصوص خودشون رو دارن.
  • واسه عوض کردن کارت ها، هر وقت که Civic جدید گرفتین به صورت مجانی می تونین این کار رو کنین، یا هر وقت که خواستین با مقداری پول.
  • کلی نوع حکومت جدید که ساختار Deck خودشون و Bonus های خودشون رو دارن.
  • اولین نوع حکومت Chiefdomـه که Deckـش از یه کارت نظامی و یه کارت اقتصادی تشکیل شده.

  • ارتش به دو قسمت Support Unit و Main Unit تقسیم می شه، این دوتا رو می شه با هم توی یک کاشی گذاشت که یه نیروی قوی تر به دست بیاد یا از نیروی ضعیف محافظت کرد.
  • نیروی های یکسان رو هم می شه توی یک کاشی گذاشت. تا 3 تا نیروی توی یک کاشی می شه گذاشت. این قابلیت از اواسط بازی آزاد می شه.
  • نیرو ها رو می شه به صورت یک چیدمان در اورد که همشون با همدیگه حرکت می کنن.
  • هواپیما های بمب انداز قابلیت از بین بردن منطقه ها و Improvement ها رو دارن.
  • اندازه هر کدوم از نیرو ها نسبت به V بیشتر شده و به جای 12 سرباز، الان 4 سرباز شده(احتمالا به خاطر اینکه می شه 3 تا رو با هم مخلوط کرد).
  • XPـی که نیرو ها در جنگ می گیرن به سمت تحقیق تکنولوژی های جنگی می ره و لول آپی در کار نیست.
  • بربر ها می تونن Scout بسازن که دنبال هدف اذیت و آزار می گرده.
  • مکانیزم جنگ های هوایی کاملا تغییر کرده، اما گفته نشده چه تغییری.

  • هر چی بیشتر در بازی پیش میریم دیپلوماسی کمتر جنگ محور می شه.
  • مکانیزم گفت و گو اضافه شده. هر بار که با یه تمدن دیگه گفتگو می کنید اطلاعاتی در باره اهداف و نقشه هاشون به دست میارید.
  • مثل V دیپلوماسی اول به صورت غیر رسمی و ارسال هدیه و ... شروع می شه و هرچی جلوتر می ریم پیچیده تر می شه.
  • بیشتر از یک راه برای اعلام جنگ وجود داره. (سیستمی مثل Casus Belli در Crusader Kings II)
  • اگه به صورت ناگهانی و بدون دلیل اعلام جنگ کنید جریمه ی جنگ محوری زیادی بهتون تعلق می گیره.
  • اما اگه جنگتون با دلیل مناسب باشه جریمه خیلی خیلی کمتره.
  • صفحه دیپلوماسی بهتون مشورت می ده که چطوری روابطتون رو با اون تمدن بهتر کنید.

  • خبری از Influence Barـی که رابطه تون با شهر ها رو نشون می داد نیست، جاش رو دیپلمات ها (Envoy) گرفتن.
  • هر چی تعداد دیپلمات ها بیشتر باشه روابط با اون شهر بهتر می شه.
  • انجام کوئست های شهر ها دیپلمات های بیشتری در اون شهر می ده، اینکه برای همیشه یا فقط یه مدت معلوم نیست.

  • گفته شده که هوش مصنوعی بازی به شدت بهتر شده.
  • هوش مصنوعی از تمام هسته های CPU استفاده می کنه!
  • هر هوش مصنوعی یه سری اهداف و رفتاری داره، مثلا تدی روزولت (آمریکا) وقتی جنگی توی قاره اون شروع کنید بدش میاد.
  • 2 نوع رفتار وجود داره، اونایی که با توجه به تاریخ و دنیای واقعی فرد درست شدن، و یه سری رفتار که به صورت تصادفی به وجود میان.

  • بیشتر قابلیت های DLC های V از همون اول در VI خواهند بود.
  • یک نوع از شرایط بردن حذف شده و یکی دیگه جاش رو گرفته.
  • مسیر حرکت کاروان های تجاری به صورت اوتوماتیک جاده می سازه.
  • کاروان های تجاری می تونن اطلاعاتی از رقبا بیارن و نوعی جاسوسی اولیه محسوب می شن.
  • نیرو ها و قاره ها اسم های تصادفی دارن.
 
آخرین ویرایش:
آمار این بازی فوق العاده است. شماره 4 و 5 بازی بیشترین پلیر رو توی 10 تای اول استیم دارن. شماره 5 هنوز 10 روز نگذشته حدود 1 میلیون فروش کرده. نه قفل Denuvo داره نه چیزی. بازی خوب همیشه میفروشه.
خیلی ربطی نداره، این بازی همیشه فروش می کنه. همیشه هم اولش که میاد مشکل داره با DLC هاش ارزش خرید رو پیدا می کنه. الان هم طبق معمول نقد هاش تو استیم کمی افت کرده رسیده به Mostly Positive. به نظر من اگر کسی می خواد بیاد سراغ این بازی اول بره Civ 5 ورژن کاملش رو بگیره، بذاره این یکی دو تا DLC واسش بیاد مشکلاتش هم حل بشه بعد.
 
خیلی ربطی نداره، این بازی همیشه فروش می کنه. همیشه هم اولش که میاد مشکل داره با DLC هاش ارزش خرید رو پیدا می کنه. الان هم طبق معمول نقد هاش تو استیم کمی افت کرده رسیده به Mostly Positive. به نظر من اگر کسی می خواد بیاد سراغ این بازی اول بره Civ 5 ورژن کاملش رو بگیره، بذاره این یکی دو تا DLC واسش بیاد مشکلاتش هم حل بشه بعد.
بی چی ربطی نداره؟اینکه میگم بازی خوب میفروشه؟مگه میشه بازی خوب نباشه و بفروشه ؟ فکر نکنم
 
بی چی ربطی نداره؟اینکه میگم بازی خوب میفروشه؟مگه میشه بازی خوب نباشه و بفروشه ؟ فکر نکنم
بازی اسمش از بس بزرگه، حتما نمی خواد خوب باشه همونطور که تو این اواخر واقعا عالی نبوده همون اول. بازی Sim City یادم میاد که چقدر خوب فروش کرد فقط به خاطر اسمش.
 
خداییش قبول دارم فروش بالا دلیل بر شاهکار بودن بازی نیست ولی قطعا نشان دهنده ی پرطرفدار و همه پسند بودن اون بازی هست. ولی civ 6 نه تنها فروش ش خوب بده بلکه از نظر منتقدان هم عالی بوده و کمتر بازی پیدا میشه همچین نمره ای کسب کنه. والا تا اینجا هم که خودم بازی کردم تجربه ی بی نظیری رو ارائه داده. نسخه ی قبلی هم صد در صد شاهکار بود و خیلی از سایت ها مرجع بهترین بازی استراتژیک نسل انتخابش کردن. پس واقعا دلیل این مخالفت با موفقیت و عالی بودن civ رو درک نمیکنم. :-?
اگه جایی ایرادی کم کاری چیزی دیدین به ما هم بگین شاید قانع شدیم :|
 
خداییش قبول دارم فروش بالا دلیل بر شاهکار بودن بازی نیست ولی قطعا نشان دهنده ی پرطرفدار و همه پسند بودن اون بازی هست. ولی civ 6 نه تنها فروش ش خوب بده بلکه از نظر منتقدان هم عالی بوده و کمتر بازی پیدا میشه همچین نمره ای کسب کنه. والا تا اینجا هم که خودم بازی کردم تجربه ی بی نظیری رو ارائه داده. نسخه ی قبلی هم صد در صد شاهکار بود و خیلی از سایت ها مرجع بهترین بازی استراتژیک نسل انتخابش کردن. پس واقعا دلیل این مخالفت با موفقیت و عالی بودن civ رو درک نمیکنم. :-?
اگه جایی ایرادی کم کاری چیزی دیدین به ما هم بگین شاید قانع شدیم :|
من بازی رو نگرفتم، ولی طبق تجربه قبلی بازی تازه بعد از گذشت یک سال اون چیزی میشه که باید باشه. واسه همینم طبق تجربه قبلی بعد از حدود یه سال میام سراغ این. من مخالفتی ندارم ولی کلا شما برید چک کنید نظر عمومی رو به بازی مشکلات زیادی داره که داره بهش اشاره میشه. نقد های استیم هم کم کم منفی توشون داره میاد وسط. دقیقا مثل چیزی که برای شماره قبل پیش اومد. کلا خوب یا بد شده روال این بازی، تازه بعد از گذشت مدتی میشه اون بازی عالیی که همه انتظار دارن.
کلا امتیاز این سایت های جو گیر هم دیگه زیاد نباید بهشون توجه کرد. سایت هایی که تند تند بازی رو انجام میدن، تحت هایپ هستن بدتر از مای مشتری دیگه دارن اعتماد مشتری ها رو از دست می دن.
 
تمدنهای civilization 6. قسمت اول!
گردآوری و ترجمه آقا رضا! :D:D:D

آمریکا (America)
قابلیت تمدن: میراث حکومت ها در زمان نصف حالت عادی به دست می آید.
واحد انحصاری: P-51 Mustang جنگنده هوایی انحصاری آمریکا برای دوران Modern era که جای Fighter را میگیرد. +5 قدرت علیه هواپیمای Fighter و +2 مسافت پرواز و +50% experience
ساختمان انحصاری: Film studio جایگزین Broadcast Center میشود. +100% قدرت جذب توریست از این شهر به تمدنها دیگر در دئران Modern era.
رهبر: روزولت
واحدهای نظامی در قاره خودشون +5 قدرت مبارزه دریافت میکنند. +1 جذابیت برای تایلهایی که داخل یک شهر با پارک ملی هستند. بعد از تحقیق تکنولوژی Rifling به نیروی نظامی rough rider دست پیدا میکنند.
Rough rider: نیروی نظامی انحصاری روزولت. به دسا آوردن فرهنگ بعد از کشتن دشمن ها در قاره ای که پایتخت درش قرار دارد. +10 قدرت وقتی روی Hills (تپه) بجنگند. هزینه نگهداری پایینتر.

اعراب (Arabia)
قابلیت تمدن: به دست آوردن آخرین پیامبر بعد از گرفته شدن پیامبر یکی مانده به آخر. (اگر قبلا پیامبری نگرفته باشند)
واحد انحصاری: Mamluk سواره نظام سنگین که جایگزین knight میشود. در پایان هر نوبت heal میشود حتا اگر حرکت کرده یا به دشمن حمله کرده باشد.
ساختمان انحصاری: Madrasa جایگزین University میشود. علاوه بر تولید علم بیشتر نسبت به university ایمان اضافی بر اساس امتیازهای همجواری تولید میکند.
رهبر:صلاح الدین
ساختمان های پرستش ایمان کمتری برای ساخت نیاز دازند و علم, فرهنگ و ایمان اضافی تولید میکنند.

آزتک (Aztec)
قابلیت تمدن: میتوانند از یک شارژ builder ها برای اتمام 20% فرایند ساخت district ها استفاده کنند.
واحد انحصاری:Eagle Warrior جایگزین Warrior میشود. دشمنان شکست خورده را به Builder تبدیل میکند.
ساختمان انحصاری: Tlachtli امکانات رفاهی (Amenities)و ایمان و Great general points تولید میکند.
رهبر:مونتزوما
منابع لوکس (Luxury resources) داخل قلمرو برای دو شهر اضافی amenity ارائه میکنند. نیروهای نظامی به ازای هر luxury resource متفاوت داخل قلمرو آزتک که بهینه شود +1 قدرت دریافت میکنند.

برزیل (Brazil)
قابلیت تمدن: تایل های جنگلهای بارانی (Rainforest tiles) امتیاز همجواری +1 برای campus و commercial hub و holy site و theater square ارائه میدهند و +1 housing برای neighborhoods های ساخته شده در کنار rainforest tiles.
واحد انحصاری: Minas Geraes نیروی دریایی انحصاری که از طریق Nationalism civic آزاد میشود و دارای دفاع و قدرت حمله ارتقاع یافته است.
ساختمان انحصاری: Street carnival دیستریکت انحصاری که جایگزین Entertainment complex میشود. میتوان production شهر را به amenity تبدیل کرد.
رهبر: پدرو دوم
بعد از به دست آوردن اشخاص بزرگ (Great Person) بیست درصد امتیاز لازم برای به دست آوردن شخص برگردانده میشود.

چین (China)
قابلیت تمدن: eurekas (کشفیات) و inspirations (الهامات) به جای 50% معمول 60% از امتیاز ارائه میدهند.
واحد انحصاری:Crouching Tiger نیروی قدرتمند با برد کم که برای ساخت به منابع خاص نیاز ندارد.
ساختمان انحصاری: Great Wall بهینه سازی تایل انحصاری چین که طلا و دفاع ارائه میکند. در دوران های پیشرفته تر فرهنگ و توریزم تولید میکند.
رهبر: کین شی هوانگ
زمان ساختن wonder های دوران ancient و classic میتوانند از شارژ Builder ها استفاده کرده و 15% ساخت را تمام کنند. builder ها یک شارژ اضافی دارند (4 شارژ)

مصر (Egypt)
قابلیت تمدن: district ها و wonder ها اگر کنار رود ساخته شوند 15% سریع تر تمام میشوند. floodplain ها جلوی ساخت distric یا wonder ها را نمیگیرند.
واحد انحصاری: Maryanu Chariot Archer نیروی سوار دور برد. اگر در زمین بایر نوبت را شروع کنند حرکت اضافی دریافت میکنند.
ساختمان انحصاری: sphinx بهینه سازی تایل انحصاری مصر. فرهنگ و ایمان تولید میکند. امتیازهای اضافی اگر کنار wonder ساخته شود.
رهبر: کلوپاترا
مسیرهای تجاری به تمدن های دیگر +4 طلا تولید میکنند. مسیرهای تجاری تمدن های دیگر به مصر +2 غذا برای آنها و +2 طلا برای مصر تولید میکند.

انگلستان (England)
قابلیت تمدن: Archaeological Museum (موزه های باستان شناسی) میتوانند شش Artifact نگهدارند به جای سه عدد و میتوانند دو باستان شناس در یک زمان داشته باشند. و به صورت اتوماتیک themed میشوند (فرهنگ بیشتر از حالت عادی)
واحد انحصاری: Sea Dog نیروی دریایی دوران رنسانس که جایگزین Privateer میشود. میتواند کشتی های دشمن را اسیر کند و فقط توسط نیروهایی که در مجاورتش باشند دیده میشود.
ساختمان انحصاری: Royal Navy Dockyard دیستریکت انحصاری که جایگزین Harbor میشود. به علاوه تاثیرهای معمول +2 طلا وقتی در قاره خارجی ساخته شود و +1 حرکت برای همه نیروهایی که درونش ساخته بشن ارائه میدهد.
رهبر: ویکتوریا
همه شهرهایی که در قاره های خارجی ساخته یا تسخیر شوند یک واحد نظامی دریافت میکنند
Redcoat واحد نظامی انحصاری ویکتوریا که با تکنولوژی Military Science به دست میاید. +10 قدرت وقتی روی قاره های خارجی میجنگد. ورود از آب به خشکی بدونه هزینه.

ادامه دارد...~X(
 
آخرین ویرایش:
تمدنهای civilization 6. قسمت دوم!
گردآوری و ترجمه آقا رضا! :D:D:D

فرانسه (France)
قابلیت تمدن: +20% قدرت ساخت برای wonder های دوران Medieval و Renaissance و industrial. توریزم به دست آمده از wonder های همه دوره ها دوبرابر است.
واحد انحصاری: Garde Impériale واحد انحصاری دوران industrial. قدرت +10 وقتی در قاره خودی میجنگند. با کشتن دشمن Great General Point کسب میکنند.
ساختمان انحصاری: Château بهینه سازی تایل انخصاری فرانسه. فقط کنار رود ساخته میشود. +1 فرهنگ. +2 فرهنگ اگر درمجاورت wonder باشد. +1 طلا اگر در مجاورت منابع لوکس باشد
رهبر: کاترین مدیچی
به ازای هر تمدنی که ملاقات میکند یک سطح دید دیپلماتیک بیشتر از حالت عادی دریافت میکند. بعد از تکمیل تکنولوژی Castles یک جاسوس اضافی دریافت میکند.

آلمان (Germany)
قابلیت تمدن: میتوانند یک district بیشتر از مقداری که جمعیت شهر در حالت عادی اجازه میدهد بسازند.
واحد انحصاری: U-Boat واحد دریایی دوره مدرن که جایگزسن Submarine میشود. هزینه ساخت ارزان تر. +1 دید و +10 قدرت وقتی در اقیانوس میجنگد. میتواند واحد های مخفی را شناسایی کند.
ساختمان انحصاری: Hansa دیستریکت انحصاری آلمان که جایگزین industrial district میشود. تولید اضافی اگر مجاور commercial hub یا متابع قرار گیرد.
رهبر: فردریک بارباروسا
یک اسلات اضافی برای Military Policy و +7 قدرت وقتی به city state ها حمله کند.

یونان (Greece)
قابلیت تمدن: یک اسلات Wildcard Policy اضافی دریافت میکنند.
واحد انحصاری:Hoplite نیروی انحصاری دوره Ancient که جایگزین Spearmen میشود. +10 قدرت وقتی در مجاورت Hoplite دیگری باشد.
ساختمان انحصاری: Acropolis دیستریکت انحصاری که جایگزین theater Square میشود. باید روی تپه ساخته شود و +2 امتیاز همجواری از cinty center دریافت میکندو
رهبر 1: گورگو
پیروزی در مبارزات فرهنگ معادل 50% قدرت واحد شکست خورده تولید میکند.
رهبر 2: پریکلس
+5% فرهنگ به ازای هر سیتی استیت که از شما پیروی میکند.

هند (India)
قابلیت تمدن: در هر شهر مزایای پیروی از هر مذهبی که حداقل یک پیرو در شهر دارد را دریافت میکنند.
واحد انحصاری:Varu واحد انحصاری دوران Classical که جایگزین Horseman میشود. -5 قدرت برای همه واحد های دشمن که در مجاورتش هستند.
ساختمان انحصاری: Stepwell بهینه سازی تایل انحصاری.غذا و housing تامین میکند. غذای اضافی اگر مجاور مزرعه باشد و ایمان اگر در مجاورت Holy site باشد.
رهبر : گاندی
+5 ایمان به ازای هر تمدنی که ملاقات کردن که مذهب پایه گذاری کرده و در حال جنگ نیست. تمدن های دیگر برای جنگ با هند دو برابر جریمه شادی دریافت میکنند.

ژاپن (Japan)
قابلیت تمدن: همه دیستریکت ها امتیاز مجاورت اضافی برای مجاور بودن با دیستریک های دیگه دریافت میکنند.
واحد انحصاری: Samurai (:x\m/) واحد انحصاری دوران Medieval وقتی صدمه دیده اند قدرت حمله کاهش نمیابد.
ساختمان انحصاری: Electronics Factory ساختمان انحصاری +4 قدرت تولید برای همه شهرها با فاصله حد اکثر 6 تایل. بعد از به دست آوردن تکنولوژی Electricity این ساختمان +4 فرهنگ برای شهرش تولید میکند.
رهبر :هوجو توکیمونه
واحدهای زمینی +5 قدرت وقتی در مجاورت دریا هستند و واحد های دریایی +5 قدرت وقتی در آبهای کم عمق هستند دریافت میکنند. دیستریکت های Encampment و Holy site و Theater Square در زمان نصف حالت معمول ساخته میشوند.

کونگو (Kongo)
قابلیت تمدن: +2 غذا +2 تولید و +4 طلا به ازای هر Relic, Artifact و Great Sculpture اضافه بر امتیاز معمولی فرهنگ. دو برابر امتیاز در راستای Great Write و Great Artist و Great Musician و Great Merchant. قصر جا برای 5 Great work دارد.
واحد انحصاری: Ngao Mbeba واحد انحصاری دوران Classical که جایگزین Swordman میشود. +10 قدرت وقتی در برابر حمله از راه دوذ دفاع میکنند. میتواند سمت دیگر تابلهای جنگل را ببیند.
ساختمان انحصاری:Mbanza دیستریکت انحصاری که فقط میتواند روی جنگل ساخته شود. جایگزین Neighbohood میشود ولی زودتر در دسترس قرار میگیرد. +5 Housing و +2 غذا و +4 طلا تولید مبکند بدونه توجه به جذابیت تایل.
رهبر :Mvemba a Nzinga
نمیتوانند پیامبر جذب کنند یا مذهب پایه گذاری کنند یا Holy site بسازند. تمام امتیازهای مذهب قالب بر قلمروشان را دریافت میکنند. هر بار که یک Mbanza یا Theater Square بسازند یک Apostle دریافت میکنند.

ادامه دارد...~X(
 
تمدنهای civilization 6. قسمت سوم!
گردآوری و ترجمه آقا رضا! :D:D:D

نروژ (Norway)
قابلیت تمدن: بعد از تکمیل تکنولوژی Shipbuilding نیروها میتوانند وارد اقیانوس شوند. نیروهای دریایی کوتاه برد در قلمرو بیطرف heal میشوند. نیروها برای رفتن از خشکی به دریا و بالعکس حرکت اضافی نیاز ندارند.
واحد انحصاری: Berserker واحد انحصاری دوره Medieval. چهار حرکت اگر در فلمرو دشمن نوبت را شروع کند. +7 قدرت زمان حمله و -7 قدرت زمان دفاع.
واحد انحصاری 2: Viking Longship نیروی دریایی انحصاری دوره Ancient که جایگزین Galley میشود.میتواند با قابلیت Coastal Raiding از سواحل دشمن قنیمت بگیرد و مردم را اسیر کند. 4 حرکت وقتی کنار ساحل حرکت کند.
ساختمان انحصاری:Stave Church برای تعلیم دادن Apostle ها. holy site ها از جنگل امتیاز مجاورت دریافت میکنند.
رهبر : هارالد هاردرادا
همه واحدهای دریایی نزدیک برد میتوانند از قابلیت Coastal raiding استفاده کنند.

رم (Rome)
قابلیت تمدن: هر شهری که پایه گذاری یا تسخیر میکنید داریا یک واحد تجاریست. اگر در فاصله مجاز برای تجارت با پایتخت باشد یک جاده به پایتخت هم ساخته میشود.مسیر های تجاری شما به ازای گزشتن از هر واحد تجاری در شهرهای خودتان +1 طلا کسب میکنند.
واحد انحصاری: Legion واحد انحصاری دوره Classical که جایگزین swordman میشود. میتواند قلعه رومی بسازد.
ساختمان انحصاری: Bath دیستریکت انحصاری رم برای گسترش شهر. جایگزین Aqueduct میشود. +2 housing و +1 Amenity بیشتر از Aqueduct.
رهبر : تراژان
همه شهرها با یک ساختمان رایگان در مرکز شهر شروع میشوند. (با monument در دوره Ancient شروع میشود)

روسیه (Russia)
قابلیت تمدن: دریافت قلمرو وسیع تر وقتی شهری را پایه گذاری میکنند. ایمان و تولید اضافی از Tundra tiles(تایل های توندرا)
واحد انحصاری: Cossak واحد انحصاری دوران Industrial که جایگزین Cavalry میشود.قویتر از Cavalry و +5قدرت در قلمرو خودی یا مجاور آن میجنگند.میتوانند بعد از حمله حرکت کنند اگر حرکت باقی مانده باشد.
ساختمان انحصاری: Lavra دیستریکت انحصاری روسیه برای فعالیت مذهبی. جایگزین Holy site میشود. هربار در شهری که Lavra دارد از Great Person استفاده کنید یک تایل به قلمرو شهر اضافه میشود.
رهبر : پیتر
از مسیرهای تجاری به تمدن هایی که از نظر علمی یا فرهنگ از روسیه پیشرفته تر هستند علم و فرهنگ دریافت میکند. +1 علم یا فرهنگ به ازای هر 3 تکنولوژی یا civic بیشتر.

سکاها (Scythians)
قابلیت تمدن: هربار که یک سواره نظام سبک (Light cavalry) یا Saka Horse Archer تعلیم دهید یکی دیگه رایگان دریافت میکنید.
واحد انحصاری: Saka Horse Archer واحد انحصاری دوره Classical. واحد دور برد با 4 حرکت و برد 1.
ساختمان انحصاری: Kurgan بهینه سازی تایل انحصاری سکاها. +1 ایمان و +1 طلا. +1 ایمان اضافی به ازای هر دامداری مجاور. روی تپه نمیتواند ساخته شود.
رهبر : تومیریس یا تهم رییش
همه واحد ها +5 قدرت وقتی به واحدهای زخمی حمله کنند.وقتی دشمن را میکشند تا 50 واحد heal میشوند.

اسپانیا (Spain)
قابلیت تمدن: قبل از دیگران میتواند نیروهای دریایی را با هم ترکیب کند. مسیرهای تجاری بین قاره ای به تمدن های دیگر طلای اضافی توولید میکنند. مسیرهای تجاری بین قاره ای به شهرهای خودی غذا و تولید بیشتر تولید میکنند.
واحد انحصاری: Conquistador واحد انحصاری دوره Renaissance که جایگزین musketman میشود. +10 حمله وقتی با یک واحد مذهبی روی یک تایل باشند. اگر این واحد شهری را تسخیر کند یا هنگه تسخیر شهر در مجاورتش باشد مذهب اصلی شهر به مذهب اسپانیا تغییر میکند.
ساختمان انحصاری: Mission بهینه سازی تایل انحصاری اسپانیا. +1 ایمان. +2 ایمان اگر در قاره ی خارجی ساخته شود. +1 علم اگر در مجاورت campus district ساخته شود.
رهبر :فیلیپ دوم
inquisitor ها یک شارژ بیشتر برای نابود کردن کفر دارند. واحد های نظامی +4 قدرت علیه دشمنانی که مذهب متفاوتی دارند دریافت میکنند.

سومر (Sumer)
قابلیت تمدن: هربار که یک کمپ بربرها را نابود میکنید یک جایزه معادل پیدا کردن tribal village ها میگیرید. برای کنترل نیروهای سیتی استیت ها نصف قیمت پرداخت میکنید.
واحد انحصاری: War-Cart واحد انحصاری دوران Ancient. از همه واحدهای شروعی قویتر است. در برابر نیروهای ضد سواره نظام ضعف ندارد. 4 حرکت اگر در زمین بایر شروع به حرکت کند.
ساختمان انحصاری: Ziggurat بهینه سازی تایل انحصاری سومریها. +2 علم. +1 فرهنگ اگر کنار رود ساخته شود. نمیتواند روی تپه ساخته شود.
رهبر : گیلگمش.
میتواند نسبت به هر تمدنی که با متحدین سومر در جنگ است اعلام جنگ کند بدون هیچگونه جریمه جنگ افروزی. وقتی با متحدینش در مقابل دشمن میجنگد exprience و قنیمت بینشان تقسیم میشود تا فاصله 5 تایل.

پایان!!#:-S \:D/
 
آخرین ویرایش:
سلام بر همه

بچه ها بازی رو رو حالت سختی اریمپرتال انجام ندید من دو بار رفتم باگ خوردم باهام اعلام جنگ میکنن بعد میان تو شهرم و وامیستن الان بالای بیست راند بود که هند اومد با سه تا نیرو تو شهرام واساده بود هیچ کاری نمیکرد منم کاره خودمو میکردم
 
صلاح الدین رو گذاشتن رهبر arabia !?!? درسته مسلمون بود. ولی تا اونجایی که یادمه صلاح الدین کرد بود ها!

امیدوارن ایران هم تو یکی از DLC ها باشه. حالا کوروش کبیر هم نبود ایراد نداره (بود که چه بهتر میریم حال این ملکه سکاها رو میگیریم.) از انوشیروان دادگر و شاپور یکم هم استقبال میشه.
 
این نسخه راحت تر از IV هستش؟ (آخرین نسخه که رفتم IV و پک الحاقیش کلنیزشن بود) آخه بچه ها اینجا زیاد پست دادن گفتن رو آخرین درجه سختی با موفقیت بازیو تموم کردن
من یادمه IV تا نرمال سخت نبود ولی هارد به بالا تمدنهای دیگه پدر آدمو درمیوردن مخصوصا اگه همسایه زیاد داشتیم. مثلا یه دست با اسپانیا تو مپ اروپا (دقیقا مثل خود اروپا) زدم فرانسه بی دلیل حمله کرد از اونور چند سال گذشت کشور پرتغال به وجود اومد بخش بزرگی از خاکم شد جزو پرتغال
 
این نسخه راحت تر از IV هستش؟ (آخرین نسخه که رفتم IV و پک الحاقیش کلنیزشن بود) آخه بچه ها اینجا زیاد پست دادن گفتن رو آخرین درجه سختی با موفقیت بازیو تموم کردن
من یادمه IV تا نرمال سخت نبود ولی هارد به بالا تمدنهای دیگه پدر آدمو درمیوردن مخصوصا اگه همسایه زیاد داشتیم. مثلا یه دست با اسپانیا تو مپ اروپا (دقیقا مثل خود اروپا) زدم فرانسه بی دلیل حمله کرد از اونور چند سال گذشت کشور پرتغال به وجود اومد بخش بزرگی از خاکم شد جزو پرتغال
کی رو درجه آخر تموم کرده؟ 8-|
والله من که تازه تونستم رو درجه king تموم کنم. الانم دارم رو empror کار میکنم که فعلا تا نوبت 100 نرسیده هی میبازم:))=)) . اونم بیشتر به خاطر این بربر های لعنتی.
تازه بعد empror دوتا درجه سختی دیگه هم داره immortal و diety.
اینجا هم ندیدم کسی بگه رو درجه آخر تموم کرده. فقط یکی گفت دارم رو impportal بازی میکنم.
حتی civ بازای معروفم من تو youtube گاهی میبینم اکثرشون هنوز دارن با immortal تمدن های مختلفو تست میکنن.
 
فقط خدا میدونه من چقدر وقت صرف نسخه قبلیش کردم!
تو سبک خودش واقعا بی رقیب و دوست داشتنیه. خداکنه نسخه جدید خیلی تفاوت داشته باشه نسبت به نسخه قبلی تا بشه دوباره واسش روزها و هفته ها وقت گذاشت.
این بازی چطوریه یکم توضیح میدی ؟
توی چه سبکیه دقیقا ؟
 
کی رو درجه آخر تموم کرده؟ 8-|
والله من که تازه تونستم رو درجه king تموم کنم. الانم دارم رو empror کار میکنم که فعلا تا نوبت 100 نرسیده هی میبازم:))=)) . اونم بیشتر به خاطر این بربر های لعنتی.
تازه بعد empror دوتا درجه سختی دیگه هم داره immortal و diety.
اینجا هم ندیدم کسی بگه رو درجه آخر تموم کرده. فقط یکی گفت دارم رو impportal بازی میکنم.
حتی civ بازای معروفم من تو youtube گاهی میبینم اکثرشون هنوز دارن با immortal تمدن های مختلفو تست میکنن.

سلام بر شما

من رو درجه اخر رفتم اما تا راند 150 بیشتر نرفتم چون زده بودم رو حالت 24 بازیکنه انقدر کند شده بود پدرم در اومد هر راندی فکر کنم میرفتم تو تله گرام اما رو اون حالت حتما باید بدون اشتباه بازی کنی تا ببری و گر نه نمیشه چون خیلی غیر طبیعی رشد میکنن تو راند چهار یارو شهر دو میخواهد بزنه که ما در حالت عادی راند ده به بعد میزنیم چه طوری میارن من نمیدونم......

و رو حالت immortal من دو بار باگ گرفتم نمیدونم مشکله منه یا باگه خوده بازیه میان تو شهر من برای حملع گیر میکردن دیگه تا بیست راند بعدش تکون نخوردن تا زدمشون.....

ببین چه پیشرفتی کرده بود بیست راند طول کشید بزنمش x_x

رو درجه سختی اخر باید بدونی چی به چیه و گر نه میبازی

ببر ها هم راه داره اول بازی اصلا نزار جاسوسه بیاد نزدیک دیگه جمله نمیکنه نباید بزاری اول بازی جاسوسه نزدیک شهرت بشه اگه بشه با اسب اوله بازی میان ...
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or