Multi Platform Sid Meier's Civilization VI

سازنده
Firaxis
تاریخ انتشار
October 2016
ناشر
2K
پلتفرم‌ها
  1. PC
civvi_fb_share.jpg

Developer: Firaxis Games
Publisher: 2K Games
Platform: PC
Genre: 4X, Turn Based Strategy
30 مهر 1395 ; Release Date: October 21, 2016
تاپیک امتیازات
صفحه بازی در استیم

نسخه ششم از سری Civilization که یکی از بهترین بازی های سبک استراتژی نوبتیست.

قابلیت های جدید:

1- Unstacking The Cities:

همونطوری که Civilization V اومد از روی هم گذاشتن نیرو ها و درست کردن یک نیروی کشنده که از 2000 تا نیروی دیگه تشکیل شده بود اونم توی یک جا جلوگیری کرد، حالا این نسخه همین کار رو با شهر ها کرده. هر شهر می تونه از 12 تا محله تشکیل بشه که هر کدوم یه کاشی رو پر می کنن. بعضی ساختمون ها و Wonder ها هم هر کدوم یک کاشی رو اشغال می کنن.

2- Eureka Moments
توی نسخه های قبلی می تونستی یک تمدن وسط بیابون داشته باشی بدون دسترسی به هیچ آبی، اما وقتی می خواستی در مورد دریانوردی تحقیق کنی هیچ فرقی با کسی که کنار دریاست نداشتی. توی این نسخه بازم می تونی این کار رو کنی اما خیلی طول می کشه و تمدنی که دسترسی به آب داره یه Boostـی به تحقیقاتش اضافه می شه که این کار رو سریع تر انجام بده. هدف طراحان از این کار اینه که دیگه یه فرمول خاص واسه بازی کردن نباشه و هر بار که یه تمدن جدید رو شروع می کنی به توجه به شرایط بازی کنی.

3- AI Agenda
هوش مصنوعی نسخه های قبلی به شدت تکراری بود. تمام تمدن ها یه جور رفتار می کردن و فقط میزان خشونتشون فرق داشت. الان هر تمدن با توجه به دنیای واقعی یه اهدافی داره که واسه رسیدن به اونا تلاش می کنه، اما یه سری اهداف هم به صورت تصادفی داده می شن که با جاسوس می تونید اونها رو بفهمید. در مورد گاندی هم نگران نباشید، طبق گفته دیزاینر بازی اون یه نیمه تاریک خواهد داشت.

4- Stacking The Units And Formations
همونطور که گفتم نسخه قبلی این اجازه رو نمی داد که دو تا نیروی نظامی یک جا رو اشغال کنن. همچنین جنگ های بزرگ واقعا رو اعصاب بودن و باید همه نیرو ها رو تک تک حرکت می دادی. توی این نسخه تا حدودی اجازه Stack کردن نیرو های نظامی رو داریم، ولی فقط Support Unit ها می تونن با نیرو های دیگه توی یک کاشی قرار بگیرن. یعنی می تونید برای مثال Mechanized Infantry که نیروی معمولی حساب میشه و Rocket Artillery که Support Unitـه رو تو یک کاشی بزارین که Mech Infantry به عنوان یه جور محافظ برای موشک اندازتون عمل کنه.
قابلیت حرکت دادن یکجای نیرو ها در یک Formation اضافه شده که حمله های نورماندی مانند رو خیلی راحت تر می کنه.

5- Multiplayer Scenarios
مولتی پلیر نسخه های قبلی خیلی طول می کشید. چون کلا خود بازی خیلی طول می کشید. اما این نسخه سناریو هایی رو ترتیب داده واسه مولتی پلیر که 2-3 ساعتی طول می کشن و کار رو راحت تر کرده. برای مثال یک سناریو قرون وسطا هست که 400 سال طول می کشه (توی بازی) و در نهایت هر تمدنی که دینش قوی تر بود برنده میشه.

اطلاعات کلی:
  • شهر ها دیگه یه کاشی رو اشغال نمی کنن.
  • همه ی ساختمان ها روی مپ قابل مشاهدن.
  • هر شهر از مناطق مختلفی تشکیل شده.
  • در کل 12 منطقه مختلف داریم که کارشون مختلفه و یه Bonusـی برای قرار گرفتن در شرایط خاص دارن.
  • در اول بازی 5-6 تا منطقه قابل ساخته.
  • ساخت منطقه ها مجانی نیست، باید یا بخریشون یا بسازیشون.
  • میزان جمعیت تعداد مناطقی که میشه داشت رو تایین می کنه، جمعیت بیشتر، منطقه بیشتر.
  • مرز نهایی شهر ها همون 36 کاشی مونده و در نتیجه بزرگ شدن شهر ها تعداد کمتری Improvement می شه ساخت، اما منطقه ها اینو جبران می کنن.
  • میزان خوشحالی به صورت شهری شده و دیگه خوشحالی همه شهر ها با هم جمع نمی شه تا خوشحالی امپراتوری به دست بیاد.
  • منطقه ها می تونن نگه دارنده ساختمان های مختلف باشن.
  • منطقه ها خونه های بیشتر برای مردم فراهم می کنن که سقف جمعیت شهر رو افزایش می دن.

  • دیگه کارگری در کار نیست، در عوض ساختمان ساز هایی رو دارید که وقتی کارشون رو تمام کردن از بین می رن.
  • ساختمان ساز ها کارشون رو به صورت آنی انجام می دن، اما فقط 4 تا کار می تونن انجام بدن.
  • قابلیت یونیک چین اینه که با ساختمان ساز می تونن ساخت Wonder ها رو سرعت ببخشن.

  • Wonder ها هم هر کدوم یه کاشی روی مپ می گیرن.
  • هرکدوم از Wonder ها یه شرایط محیطی داره، مثلا اهرام مصر باید روی صحرا باشن.
  • Natural Wonder ها هم می تونن چند کاشی رو اشغال کنن، مثلا سد مرجانی بزرگ 2 کاشی اشغال می کنه.

  • هر تکنولوژی یه سری کوئست جانبی داره که با انجام دادنشون یه Boostـی به تحقیقش داده می شه. برای مثال واسه تحقیقات دریایی، اگه کنار دریا باشین یا کشتی بسازین یه بوستی به تحقیق داده می شه.
  • این Boost ها اسمشون Eureka Momentـه.
  • Eureka Moment ها 50 درصد علم لازم برای تحقیق تکنولوژی رو می دن.

  • Social Policy دیگه وجود نداره و جاشون رو Civics پر کرده که یه Tech-Tree مخصوص خودش داره که از فرهنگ استفاده می کنه.
  • هر کدوم از Civics ها رو که گرفتین، یه کارت بهتون می ده که می تونید توی Deck بزاریدش تا سود های اون کارت رو بهتون بده.
  • مثل تکنولوژی ها، این Civics ها هم ساید کوئست های مخصوص خودشون رو دارن.
  • واسه عوض کردن کارت ها، هر وقت که Civic جدید گرفتین به صورت مجانی می تونین این کار رو کنین، یا هر وقت که خواستین با مقداری پول.
  • کلی نوع حکومت جدید که ساختار Deck خودشون و Bonus های خودشون رو دارن.
  • اولین نوع حکومت Chiefdomـه که Deckـش از یه کارت نظامی و یه کارت اقتصادی تشکیل شده.

  • ارتش به دو قسمت Support Unit و Main Unit تقسیم می شه، این دوتا رو می شه با هم توی یک کاشی گذاشت که یه نیروی قوی تر به دست بیاد یا از نیروی ضعیف محافظت کرد.
  • نیروی های یکسان رو هم می شه توی یک کاشی گذاشت. تا 3 تا نیروی توی یک کاشی می شه گذاشت. این قابلیت از اواسط بازی آزاد می شه.
  • نیرو ها رو می شه به صورت یک چیدمان در اورد که همشون با همدیگه حرکت می کنن.
  • هواپیما های بمب انداز قابلیت از بین بردن منطقه ها و Improvement ها رو دارن.
  • اندازه هر کدوم از نیرو ها نسبت به V بیشتر شده و به جای 12 سرباز، الان 4 سرباز شده(احتمالا به خاطر اینکه می شه 3 تا رو با هم مخلوط کرد).
  • XPـی که نیرو ها در جنگ می گیرن به سمت تحقیق تکنولوژی های جنگی می ره و لول آپی در کار نیست.
  • بربر ها می تونن Scout بسازن که دنبال هدف اذیت و آزار می گرده.
  • مکانیزم جنگ های هوایی کاملا تغییر کرده، اما گفته نشده چه تغییری.

  • هر چی بیشتر در بازی پیش میریم دیپلوماسی کمتر جنگ محور می شه.
  • مکانیزم گفت و گو اضافه شده. هر بار که با یه تمدن دیگه گفتگو می کنید اطلاعاتی در باره اهداف و نقشه هاشون به دست میارید.
  • مثل V دیپلوماسی اول به صورت غیر رسمی و ارسال هدیه و ... شروع می شه و هرچی جلوتر می ریم پیچیده تر می شه.
  • بیشتر از یک راه برای اعلام جنگ وجود داره. (سیستمی مثل Casus Belli در Crusader Kings II)
  • اگه به صورت ناگهانی و بدون دلیل اعلام جنگ کنید جریمه ی جنگ محوری زیادی بهتون تعلق می گیره.
  • اما اگه جنگتون با دلیل مناسب باشه جریمه خیلی خیلی کمتره.
  • صفحه دیپلوماسی بهتون مشورت می ده که چطوری روابطتون رو با اون تمدن بهتر کنید.

  • خبری از Influence Barـی که رابطه تون با شهر ها رو نشون می داد نیست، جاش رو دیپلمات ها (Envoy) گرفتن.
  • هر چی تعداد دیپلمات ها بیشتر باشه روابط با اون شهر بهتر می شه.
  • انجام کوئست های شهر ها دیپلمات های بیشتری در اون شهر می ده، اینکه برای همیشه یا فقط یه مدت معلوم نیست.

  • گفته شده که هوش مصنوعی بازی به شدت بهتر شده.
  • هوش مصنوعی از تمام هسته های CPU استفاده می کنه!
  • هر هوش مصنوعی یه سری اهداف و رفتاری داره، مثلا تدی روزولت (آمریکا) وقتی جنگی توی قاره اون شروع کنید بدش میاد.
  • 2 نوع رفتار وجود داره، اونایی که با توجه به تاریخ و دنیای واقعی فرد درست شدن، و یه سری رفتار که به صورت تصادفی به وجود میان.

  • بیشتر قابلیت های DLC های V از همون اول در VI خواهند بود.
  • یک نوع از شرایط بردن حذف شده و یکی دیگه جاش رو گرفته.
  • مسیر حرکت کاروان های تجاری به صورت اوتوماتیک جاده می سازه.
  • کاروان های تجاری می تونن اطلاعاتی از رقبا بیارن و نوعی جاسوسی اولیه محسوب می شن.
  • نیرو ها و قاره ها اسم های تصادفی دارن.
 
آخرین ویرایش:
فکر نکنم قرار بدن به علت هایی که همه خوب میدونیم
دوست عزیز چرا علکی جو سازی میکنی. خیلی تمدنا تو بازی هست خیلیا نیستن. احتمال زیاد بعدا با دی ال سی اضافه میشه.
اگرم نشه دلیلش قطعا این حرفا نیست. یک کمپانی گیم سازی چیکار به این حرفا داره آخه.
 
دوست عزیز چرا علکی جو سازی میکنی. خیلی تمدنا تو بازی هست خیلیا نیستن. احتمال زیاد بعدا با دی ال سی اضافه میشه.
اگرم نشه دلیلش قطعا این حرفا نیست. یک کمپانی گیم سازی چیکار به این حرفا داره آخه.
اتفاقا خیلی هم کار دارن:-w:-w وگرنه من که شخصا برای اومدن ایران لحظه شماری می کنم
 
  • Like
Reactions: Mohamad_ndr
جز ایران 10ها تمدن دیگه هم نیست، خیلی هم متمدن و مشهور هاشون حتی. لهستان یا اتریش خودشون کم تمدنی نیستن اما توی 5 نبودن و بعدا با دی ال سی اضافه شدن، و الانم توی 6 نیستن باز. در کل موضوع مهم اینه که بعضی تمدن ها خیلی مشهورن و باید باشن، نمیشه انتظار داشت مثلا خود آمریکا نباشه. بقیه تمدن ها هم باز در درجه اول باید به فکر تنوع توی بازی باشن. بیشتر از تمدن جدید هم باید در نظر بگیریم که باید منتظر لیدر های جدید باشیم، احتمالش هست گنده ترین دی ال سی بازی به جای مثلا 10 تا تمدن شامل 10 تا لیدر جدید برای همین تمدن های فعلی باشه مثلا، با یه تعداد کوچیکتر تمدن جدید.
 
آقایون داداشا عزیزان کارشناسان چرا بیخود جو سازی میکنید؟
طرف یه گیمر اون سر دنیا که شاید کلا لای کتاب تاریخ رو بازی نکرده اومده توی یه انجمنی یه حرفی زده حالا ما باید بیایم به CIV 6 گیر بدیم؟:-??
اولا بازی هنوز ناقصه... کلا 6 تا مپ(که مپ اصلی زمین هم توش نیست) و 24تا(اگه درست گفته باشم) تمدن داریم و کلی تمدن بزرگ مثل لهستان و اتریش و سوئد و کره هم توی بازی نیستن پس بیخال گیر دادن. دوما با سابقه ای که از استودیوی سازنده و سری بازی های سید مایر دارم مشخصه که خیلی روی جزئیات هر تمدن وسواس دارن پس تا زمانی که تمام فاکتورهای لازم برای توصیف و ساخت یه تمدن در بازی رو نداشته باشن دست بهش نمیزنن... تا الان هم از نسخه ی اصلی CIV فقط شماره ی اول حکومت پارس رو نداشته... حالا باید بیان پادشاهی جدید با شهرهای جدید و ویژگی ها جدید به همراه شخصیت های بزرگ رو کاملا تخصصی پیدا کنند که مطمئنا وقت بسیار زیادی میخواد. بعد نکته ی دیگه ای هم که حساب وجود دوره ی حکومت اعراب و نابودی کتب تاریخی دوره ی پارسه که کار رو سخت تر میکنه. بعدشم فکر نکنم بتونن روی شاهان بعد از اسلام حساب کنن چون در اون دوران دیگه خبری از پارس نبوده.
درکل بشینید بازیتون رو کنید و از بازی لذت ببرید و منتظر بروزرسانی های جدید آتی باشید.:)>-
 
سلام بر همه

این بازی از اولش تا الان فقط یه بازی نبوده و جنبه های اموزشی زیادی هم داشته برای همین گرافیک بازی از یه زمانی به صورت خیلی کارتونی در اومده چون مناسب همه سنین باشه حتی تو بعضی از مدارس این بازی رو میدن بچه با سناریو کشورشن بازی کنن که با تاریخ کشورشون اشنا شن اینو تو یه مقاله ای حدود شیش سال پیش اینطورا نوشته بود....

بازی به این بزرگی هیچ وقت نمیاد کشوری که تمام تاریخ به جز قرن حاضر جزو بهترین تمدن ها و حتی بهترین تمدن موجود بوده رو نزاره تو بازی اینو بدونید اگه نمیدونید تاریخ ایرانو اونا بهتر از شما میشناسن خیلی خیلی بهتر اونا میدونن که پارس چی بوده و پارسها کی بودن برای همین نگران اومدن پارس به بازی نباشید دیر یا زود میاد چون هر مقطعی رو نگاه کنی تا قبل از قرن معاصر ایران جزو بزرگترین تمدن ها بوده و یه پادشاه معروف داشته....
 
  • Like
Reactions: 19Rodar
دوستان یه سوال،تو این نسخه ی قبلیش برای مپ زمینش با جزییات واقعیش مودی ستینگی چیزی نداشت که بشه هر تمدنی تو جای خودش بازی رو شروع کنه؟؟مثلا ایران تو همون ایران یا آمریکا تو خود آمریکا و ...؟
 
سلام بر همه

این بازی از اولش تا الان فقط یه بازی نبوده و جنبه های اموزشی زیادی هم داشته برای همین گرافیک بازی از یه زمانی به صورت خیلی کارتونی در اومده چون مناسب همه سنین باشه حتی تو بعضی از مدارس این بازی رو میدن بچه با سناریو کشورشن بازی کنن که با تاریخ کشورشون اشنا شن اینو تو یه مقاله ای حدود شیش سال پیش اینطورا نوشته بود....

بازی به این بزرگی هیچ وقت نمیاد کشوری که تمام تاریخ به جز قرن حاضر جزو بهترین تمدن ها و حتی بهترین تمدن موجود بوده رو نزاره تو بازی اینو بدونید اگه نمیدونید تاریخ ایرانو اونا بهتر از شما میشناسن خیلی خیلی بهتر اونا میدونن که پارس چی بوده و پارسها کی بودن برای همین نگران اومدن پارس به بازی نباشید دیر یا زود میاد چون هر مقطعی رو نگاه کنی تا قبل از قرن معاصر ایران جزو بزرگترین تمدن ها بوده و یه پادشاه معروف داشته....
بابا بیخیال، آخه Civ و آموزش تاریخ؟ احتمالا گاندی در سال 1500 قبل از میلاد با بمب اتم(بازیش خوب بوده) به آمریکا حمله کرده و منتزوما هم به مصر پول داده که به گاندی حمله کنه؟:دی
 
آقایون داداشا عزیزان کارشناسان چرا بیخود جو سازی میکنید؟
طرف یه گیمر اون سر دنیا که شاید کلا لای کتاب تاریخ رو بازی نکرده اومده توی یه انجمنی یه حرفی زده حالا ما باید بیایم به CIV 6 گیر بدیم؟:-??
اولا بازی هنوز ناقصه... کلا 6 تا مپ(که مپ اصلی زمین هم توش نیست) و 24تا(اگه درست گفته باشم) تمدن داریم و کلی تمدن بزرگ مثل لهستان و اتریش و سوئد و کره هم توی بازی نیستن پس بیخال گیر دادن. دوما با سابقه ای که از استودیوی سازنده و سری بازی های سید مایر دارم مشخصه که خیلی روی جزئیات هر تمدن وسواس دارن پس تا زمانی که تمام فاکتورهای لازم برای توصیف و ساخت یه تمدن در بازی رو نداشته باشن دست بهش نمیزنن... تا الان هم از نسخه ی اصلی CIV فقط شماره ی اول حکومت پارس رو نداشته... حالا باید بیان پادشاهی جدید با شهرهای جدید و ویژگی ها جدید به همراه شخصیت های بزرگ رو کاملا تخصصی پیدا کنند که مطمئنا وقت بسیار زیادی میخواد. بعد نکته ی دیگه ای هم که حساب وجود دوره ی حکومت اعراب و نابودی کتب تاریخی دوره ی پارسه که کار رو سخت تر میکنه. بعدشم فکر نکنم بتونن روی شاهان بعد از اسلام حساب کنن چون در اون دوران دیگه خبری از پارس نبوده.
درکل بشینید بازیتون رو کنید و از بازی لذت ببرید و منتظر بروزرسانی های جدید آتی باشید.:)>-

19 تا تمدن هست فعلا :دی با 20 تا لیدر (یونان دو تا لیدر داره)، و فکر کنم کره قرار نیست اضافه بشه، چون فکر کنم seol رو توی city state ها دیدم.

دوستان یه سوال،تو این نسخه ی قبلیش برای مپ زمینش با جزییات واقعیش مودی ستینگی چیزی نداشت که بشه هر تمدنی تو جای خودش بازی رو شروع کنه؟؟مثلا ایران تو همون ایران یا آمریکا تو خود آمریکا و ...؟

بود، ولی بازم به درد نمیخورد، چون هر تمدنی شهر ها رو جای دیگه میسازه، با گذر تاریخ تصرف میشند و...

-------------

کلا به نظر من نباید انتظاری داشته باشین سیو مثل دنیای خودمون باشه :دی حتی بازی کردن رو نقشه زمین هم اشتباهه به نظرم! :دی سیو به حساب نهایتا یه دنیای موازی هست، که قراره هردفعه نه تنها با دنیای خودمون بلکه با دنیای قبلی هم متفاوت باشه، اصلا دلیل اینکه همیشه میشه دوباره بازیش کرد همین عوض شدن همه چیز هست.
 
  • Like
Reactions: Max Blood and fosil
خوب من دست دومو تموم کردم. و ایندفعه بعد از 464 نوبت از روش فرهنگی برنده شدم.
با روسیه بازی کردم و رو درجه سختی کینگ.

پیشنهاد میکنم حتما حد اقل یک بار بازی با روسیه را امتحان کنید! لعنتی ها اینقدر قوی هستن که بازی باهاشون مثل چیت زدن میمونه :D:D:D
تنها بدی روسیه اینه که بد ترین جای نقشه بازیو شروع میکنه.(تو جاهای یخو برفی) به همین خاطر پایتخت جای بسیار بدی از نقشه قرار میگیره و شدیدا مشکل منابع داره.
ولی اینقدر کشور گشاییشون سریعه که اگه یه کم اول بازی با دقت کار کنی کلا دیگه هیچ کس نمیتونه از لحاظ منابع باهات رقابت کنه. و تا آخر بازی جلویی.
من وقتی رسیدم با information era تمدن بعد از من از لحاظ علمی که کونگو بود هنوز توی modern era بود!!
 
بابا بیخیال، آخه Civ و آموزش تاریخ؟ احتمالا گاندی در سال 1500 قبل از میلاد با بمب اتم(بازیش خوب بوده) به آمریکا حمله کرده و منتزوما هم به مصر پول داده که به گاندی حمله کنه؟:D

سلام بر شما

نه از اون لحاظ اگه سناریو های civ 5 و 4 رو بازی کرده باشی میبینی که همیش درباره یه تاریخی هست برای همین اون موقع اییحوری میگفتن منم نمیگم اینو چند سال پیش تو یه سایتی خوندم نوشته بودن و تنها بازی هست که هیچ گونه خوشونتی توش نداره و تمام سنینن که به بلوغ ذهنی رسیده باشن میتونن بازی کنن و فکر کنن یه زره همینه ....


من تا حالا 15 بار از اول رفتم بازی رو با کشور های مختلف رو درجه سختی اخر و هنوز تو کفتم تو راند سه چه طوری اینا شهر دو میزنن و بعضی از فکشنا تو راند چهار اینا سه تا نیرو دارن ولی بازی تازه رو اون درجه سختی جال میده و گر نه در جالت اسونش صفا نداره .....
 
سلام
از دوستان کسی هست که بتونه ویژگی های تمامی تمدنها رو بصورت دقیق و فارسی اینجا بزاره تا استفاده کنیم
به نظرم میشه بعدش دقیقتر هم بحث کنیم که از هر کدوم چه جوری استفاده کنیم بهتره؟
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or